Właśnie rozpoczyna się V rozbiór Polski
„Polski Trybunał Konstytucyjny nie ma mocy prawnej i niezależności oraz nie jest uprawniony do interpretowania polskiej konstytucji”.
Dzisiejszą rezolucję ws. wyroku polskiego Trybunału Konstytucyjnego z 7 października o powyższej treści przygotowało pięć frakcji w Parlamencie Europejskim: Europejska Partia Ludowa, Socjaliści i Demokraci, Zieloni, Odnowić Europę i Lewica. Za przyjęciem rezolucji głosowało 502 eurodeputowanych, za jej odrzuceniem głosowało 153 europosłów. Wstrzymało się 16.
Wyrok polskiego Trybunału Konstytucyjnego rezolucja nazywa "zamachem na europejską wspólnotę wartości i prawa".
UE daje jasny komunikat – celem jest zawładniecie Polską. Sytuacja jest naprawdę poważna.
Według eurokratów Polska nie jest legalnym państwem do póki władza nie zmieni się na bezkrytyczną wobec postanowień UE.
Czyli według eurokratów Polska nie jest legalnym państwem - tak rozpoczyna się V rozbiór Polski.
UE nie uznaje kompromisu. Celem będzie jugosławianizacja państw Europy, i dobrze wiemy, czym to się skończy. Może UE tego chce, ale kto wie, w ostateczności może naprawdę trzeba będzie wyjść z UE. Jeśli eurokraci niszczą Polskę, bo nie podoba im się obecny rząd, to będą zawsze niszczyć Polskę, bo nigdy nie spodobają się im Polacy, którzy chcą zachować własne państwo.
Bezkrytyczni zwolennicy UE są tacy naiwni, że nie rozumieją, że władcy UE gardzą także nimi. To emocjonalne wyrzeczenie się Polski od setek lat jest przyczyną wielu naszych trudności i tragedii: zagłady, biedy, emigracji, depopulacji.
Unia Europejska chce doprowadzić, aby to sami Polacy, przestraszeni wyjściem z UE, doprowadzili do zmiany władzy. Obojętnie, jakimi metodami. Demokracja ma dla eurokratów – naprawdę niewielkie znaczenie. Celem jest komunistyczne jedno państwo unijne.
W przeciwieństwie do V kolumny, dla mnie Polska jest Polską, gdy nieważne, kto akurat rządzi: PO, PiS, SLD-PSL czy PZPR. Trzeba być zdrajcą, głupcem, albo jedno i drugie, żeby się cieszyć, np. z holenderskiego ataku na Polskę, gdzie są plany, aby parlament holenderski przegłosował ucięcia środków na "odbudowę". Nasze własne kłótnie i spory, to nasza wewnętrzna sprawa.
Jednak dla wielu Polaków to wszelkie niezadowolenie wobec Polski płynące z zagranicy to pretekst do zlikwidowania Polski. Co za niewolnicza mentalność. Małostkowi, prymitywni w swojej nienawiści, z zaniżonym poczuciem własnej wartości ludzie.
Orzecznictwo wielu krajów UE wskazuje na wyższość krajowego porządku konstytucyjnego nad unijnym.
Tymczasem to Unia Europejska wchodzi w konflikt z Polską (próby likwidacji gospodarki – patrz: Turów), a nie Polska z Unią. UE będzie niszczyć Polskę, aż Polacy nie zlikwidują własnej suwerenności. Wyjście Polski z Unii Europejskiej jest tylko kwestią czasu.
Po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE, gdy praca da Polaków jest tam ograniczona, a Unia nie będzie przyznawać Polsce środków, które m.in. wcześniej z Polski wpłynęły, bytność Polski w UE traci sens. W obecnej sytuacji trudno czekać, aż UE sama się rozpadnie.
Należy zawierać bliższe relacje z Chinami, Turcją, Szwecją, poprawić relacje z USA i Białorusią, ale nie kosztem pochylania własnej głowy. Tak, naszym atutem (i gospodarczym celem naszych wrogów) jest strategiczne miejsce w którym jesteśmy - bliskość położenie względem Azji.
Myślę, że 11 listopada powinniśmy demonstrować przeciwko atakom Unii Europejskiej na polską suwerenność. Ponadpartyjnie. Wszyscy Polacy razem. Bez względu, czy ktoś jest zwolennikiem PiS, narodowców, Solidarnej Polski, sejmowej Konfederacji, czy Konfederacji Polski Niepodległej.
Powinniśmy też protestować, niekoniecznie 11 listopada, przed biurami poselskimi zdrajców Polski - ludźmi, którzy są zwolennikami likwidacji Polski i głosowali za sprzeczną z polskim interesem i postanowieniami traktatu lizbońskiego rezolucją, której celem jest likwidacja polskiego państwa.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 1296 odsłon
Komentarze
@Romuald Kałwa ,bolesna piątka
24 Października, 2021 - 14:06
bolesna,bo niestety prawdziwe słowa o V Rozbiorze Polski i o współczesnej targowicy,smutne pozdrowienia z dróg i ścieżek Zycia
gość z drogi
Romualdzie!
21 Października, 2021 - 19:37
Wiesz, że nie zawsze zgadzam się z Tobą, ale tym razem powtórzę za gościem z drogi - piszesz bolesną prawdę! +5 z bolesnymi uczuciami.
Powinniśmy teraz rozważyć w jaki sposób odsunąć od wpływu na życie publiczne naszych wewnętrznych wrogów i zdrajców. Bez ich "pomocy" atak ze strony europejskich lewaków byłby znacznie słabszy.
Czy zdajemy sobie sprawę, czy zdają sobie z tego sprawę mieszkańcy Europy, że Polska znowu walczy o niepodległość nie tylko własną, ale też wszystkich państw narodowych?!
Dziękuję za wpis i serdecznie pozdrawiam,
_________________________________________________________
Nemo me impune lacessit - nie ujdzie bezkarnie ten, kto ze mną zacznie
katarzyna.tarnawska
szanowna @KatarzynoTarnawska :)
21 Października, 2021 - 20:25
Tam,gdzie "idzie o Polskę" zawsze mówimy Jednym Głosem
i to jest prawda
pozwoli Pani,ze zacytuję Jej własne słowa,słowa ,które są również moimi a stanowią istotę tego TEMATU
"że Polska znowu walczy o niepodległość nie tylko własną, ale też wszystkich państw narodowych?!|"
chciałoby się zapytać,ktory to juz raz ,ale cóz ,widać,taki to juz nasz los,
gdy my ostrzegamy o niebezpieczenstwie,reszta pyta a co z matkami z dziecmi , i młodymi przekraczającymi bezprawnie granicę,świadomie
łamiąc PRAWO
a ja sie pytam głupców i tych z Targowicy a co to z matki, które narazając własne dzieci, łamią prawo i na dodatek narażają własne dzieci ?
Niemcy plują na nas ,no to moze puśćmy im te
"chordy młodych "dobrze wykształconych ,z dużych miast ,z maczetami w dłoniach" ,chcą do Niemiec, to podstawmy autokary i paszli
smutne pozdrowienia ,
smutne,bo wciąż w pamieci walcząca Warszawa i Dziadek ,Polski Oficer żywcem spalony na terenie Warszawskiej Elektrowni przez niemieckich bandytów,
smutne ,bo wciąż pamięć nie pozwala zapomnieć ,jak w czasach stalinowskich w domu starego Legionisty,Ojca chrzestnego Mamy ,
trzy fortepiany zanosiły się pieśnią "Czerwone maki...na ..."
a za chwile smutni panowie robili "kipisz w domach Wuja,Babci i Rodziców
,czego szukali ?
Nie ważne,
grunt ,ze nigdy nie znależli cieniutkiej broszurki "KATYŃ" schowanej w brzuchu starego zegara,
Wierny Przyjaciel do dzisiaj stoi w naszym domu, tylko,nie ma juz tamtych ludzi i tamtej broszurki
Czy warto było ,by wspaniali Polacy ginęli na obcych ziemiach walcząc i mając Polskę w sercu,?
nigdy nie znależlismy grobu Dziadka ,
tak jak wiele Polskich Rodzin nie znalazło swoich ,na nienawistnej Ziemi Katynskiej,czy innych,obcych terenach ,Czy warto było
pytam starego Przyjaciela ,drewnianego "czasomierza" ,a On coś mruczy i nie wiem dalej ,czy mówi TAK,
czy Nie
ale zawsze bedę pamietać swój strach,gdy siedziałam przy nim ,małe dziecko i modliłam się by straszni panowie nie zajrzeli do srodka,
dziękuję Ci stary przyjacielu,
wtedy Tiktałeś TAK samo jak dzisiaj ,tylko, ze dzisiaj ja wiem
Nigdy nie oddamy Naszej Polski czerwonym ,nigdy ,tym czarnym ze sfastyką,też ,nie
a wiec ,Warto było,t ylko co z tą głupawą częścią POLSKI,co to niby nie rozumie,ze Putin i Batiuszka białoruski wypowiedzieli Polsce,kolejny RAZ wojnę ?
gość z drogi
Jeszcze nie tak dawno, ludzie
21 Października, 2021 - 21:20
Jeszcze nie tak dawno, ludzie oddawali życie za wolność Ojczyzny, a dziś taki jeden z drugim, na arenie międzynarodowej Polskę zdradza i atakuje
tak, są sprawy, gdy pimimo różnic...
22 Października, 2021 - 18:52
... mówimy jednym głosem
Nastał taki starszny czas.
Pozdr dla wszystkich!
Romuald Kałwa
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Verita nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Oj ,gościu z drogi ! Zatrułeś się ...22 Października, 2021 - 18:03
Rozmaite ideologie zatruwają ludzi.
Jedną z takich trucizn jest propagowanie ideologii „pozytywnego myślenia”.
Kto wpadnie w tę pułapkę ten traci świadomość czynienia zła, bycia grzesznikiem.
Jest tak zapatrzony w siebie i zakochany w swoich przekonaniach , że co chwilę powtarza : „Damy radę”, jak Angela Merkel.
Taki nieszczęśnik doznaje obłędu poznawczego. Trudno z nim uczciwie porozmawiać, co pozostaje? Przytakiwać w jego zakłamaniu?
Kiedy rozum śpi ...budzą się demony, bolesne uczucia , emocje, uniesienia i wspomnienia....wspomnienia...
Tylko patrzeć jak Romuald Kałwa poprowadzi starsze panie na Brukselę, z butelkami benzyny.
Oby tylko nie zaczęły klękać przed zboczeńcami jak inne starsze panie w Toruniu, z różańcem w ręku, podobnie zmanipulowane.
Verita
witam szanowna @Verito wieczorową porą :)
22 Października, 2021 - 21:42
witam i pytam, czyżbyś chciała bronić Unii przed starszymi paniami, własną piersią ,?
nie warto szanowna Verito ,nie warto
szkoda Twojego męstwa
serdeczne pozdrowienia z dróg i ścieżek Życia :)
gość z drogi
Bynajmniej, szanowny gościu
22 Października, 2021 - 23:37
Naiwne starsze panie są tak samo groźne jak UE. Dacie radę.
Szkoda mojego męstwa i moich piersi. Poczekam aż się sami wytrzebicie, podobnie jak PiS i PO.
Może wreszcie Polska będzie Polską a nie polin.
Nawet koniunkturalna tzw. Solidarność, której przedstawiciele potrafili się dogadać z każdymi oprawcami, tymi z lewa i tymi z prawa, nie będzie nam potrzebna.
Verita
Tak - nie ma najmniejszej wątpliwości że jest to generalna próba
21 Października, 2021 - 20:13
- dokonania kolejnego rozbioru Polski przy pomocy UE sterowanej przez Niemców. Jak wiecie piszę o tym zagrożeniu od dłuższego czasu i cieszę się że dociera to do szerokich mas bo to daje nadzieję na skuteczną obronę.
W tej rebelii bierze udział nadzwyczajna kasta w dużej części złożona z żydo-bolszewików lub ich potomków i nie tylko jest to wyraz ich poglądów politycznych ale stają też w obronie swoich nielegalnie zdobytych ogromnych majątków.
Tu link do wystąpienia Patryka Jakiego w 2020 roku który już wtedy jasno precyzuje zamiary kasty i jak to się ma do Polskiej Konstytucji na którą się tak często powoływali:
https://www.youtube.com/watch?v=Xa4MJBSAjnk
Motto na dziś: "Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć".
Zdelegalizowali nam już państwo?
21 Października, 2021 - 21:17
Zdelegalizowali nam już państwo?
A i ich rezolucje właśnie spuściłem w toalecie.
dokładnie
22 Października, 2021 - 18:56
nie oni walczyli o polske, i nie oni bedą ją nam kształtować
Tu wewnątrz nie musimy sie ze wszystkim zgadzać, ale generalnie, niech UE nas pocałuje w dupę.
Romuald Kałwa
ktoś porównał
21 Października, 2021 - 21:27
...ten budynek na zdjęciu do wieży Babel. Coś w tym jest. Poważnie.
Krispin z Lamanczy
Wieża Babel ,tak ,coś w tym jest
21 Października, 2021 - 21:33
współczesna Wieża Babel ,ale czy Historia wciąż musi sie powtarzać ?
wieczorne pozdrowienia
gość z drogi
@Husky :)
21 Października, 2021 - 21:36
Super,
ja też ,tylko oby sie kibel nie zatkał ,pozdrowienia :)
gość z drogi
Re: V rozbior Polski
21 Października, 2021 - 23:07
Czy rzeczywiscie mozemy mowic o V rozbiorze Polski? Jakie sa cechy panstwa narodowego?
Flaga, hymn i pieniadz. We fladze jest orzel w koronie ale zmieniony. Hymn zamiast prawdziwie
polskiego hymnu Bogurodzica jest masonska podrobka z masonskim symbolem zwanym Napoleon.
Pieniadz jest nazywany zlotowka, ale tak na prawde jest kontrolowany przez bankierski
miedzynarodowy byznes. Zeby Polske przywrocic, powtarzam PRZYWROCIC trzeba zaczac od
hymnu. Wrogowie z unii niech sprobuja nam w tym przeszkadzac. Poki PiS ma przewage w Sejmie
powinien czym predzej wprowadzic Bogurodzice jako nasz narodowy hymn. Jak taego nie zrobia
Nie bedzie Polski.
JanStefanski
A ja uważam, że będzie Polska, chyba, że zostaniemy pedałami...
22 Października, 2021 - 18:59
... i damy się wydupczyć.
Hym i złotówka, to jeszcze nie Polska. Ale lubie hymn i lubię złotówkę - tak, wiem o tych sprawach, ale..
TO NIE MASONERIA RZĄDZI ŚWIATEM, TO JEST KTOŚ ZNACZNIE GORSZY..,
Romuald Kałwa
Europa na oczach papieża Franciszka gwałci właśnie Polskę
22 Października, 2021 - 01:42
To niewiarygodne! To głosowanie jasno i klarownie ukazuje wrogość PE do naszego prawa, do naszej suwerenności. Taka postawa europosłów z właściwie wszystkich krajów UE obnaża stopień upadku Europy i realnie zagraża już naszej niepodległości. To nie jest żadna przesada bowiem wstępując do UE nikt nie wiedział, że nasze prawa krajowe będą stanowione w Brukseli, a oto teraz się od nas tego żąda w świetle jupiterów. To prawdziwy gwałt na oczach papieża Franciszka, Prymasa Wojcieha Polaka i na oczach całego naszego Kościoła, na oczach wszystkych ludzi w naszej Ojczyźnie i po szerokim świecie.
A oto jak już nas widzą w liczących się mediach: “Polish PM accuses EU of blackmail as row over rule of law escalates” - BBC Newsnight. Opublikowany 19 października 2021 r. przez BBC News:
Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki has accused the EU of blackmail in a heated debate with European Commission chief Ursula von der Leyen over the rule of law. But why is Poland fighting the supremacy of EU courts? Please subscribe HERE http://bit.ly/1rbfUog
The clash in the European Parliament follows a top Polish court ruling that rejected key parts of EU law. Mrs von der Leyen said she would act to prevent Poland undermining EU values. In response, Mr Morawiecki rejected "the language of threats" and accused the EU of overstepping its powers.
Poles overwhelmingly support being part of the EU, opinion polls suggest, but Poland's right-wing nationalist government has increasingly been at odds with the union on issues ranging from LGBT rights to judicial independence.
The latest row has come to a head over an unprecedented and controversial ruling by Poland's Constitutional Tribunal that in effect rejects the core principle that EU law has primacy over national legislation. The case, brought by the Polish prime minister, was the first time that an EU member state's leader had questioned EU treaties in a national constitutional court.
I drugi materiał filmowy pt. „Polish PM Morawiecki takes defiant tone in EU rule of law clash” | DW News. Opublikowany także 19 października 2021 r- przez DW News:
Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki struck a defiant tone as he addressed the European Parliament over a case that's sparked fears his country could be on course to leave the bloc.
It's a cornerstone principle of the EU that European law takes precedence over member states' national laws. But in a ruling earlier this month, Poland's Constitutional Tribunal found that very principle was incompatible with its own constitution. The dispute is really about a number of key issues where Poland is at loggerheads with the EU, above all over controversial judicial reforms. But it's also about media reforms and LGBTQ rights. EU officials have threatened to launch legal action against Poland.
Sławomir Tomasz Roch
co to znaczy "liczących się"?
22 Października, 2021 - 04:56
Liczących na naszą głupotę chyba? Przecież autorzy obu tych notek wyciągają fałszywe konkluzje. To teksty pisane pod dyktando eurokratów z Brukseli!!!
Pierwszy (BBC) kończy się zdaniem: "Sprawa z powództwa polskiego premiera była pierwszym przypadkiem, w którym przywódca państwa członkowskiego UE zakwestionował traktaty unijne w krajowym sądzie konstytucyjnym". To nieprawda. W każdym razie nie cała prawda, bo przecież Trybunały Konstytucyjne innych państw członkowskich tez kwestionowały wyroki TSUE (nie wiem, na czyj wniosek, ale to chyba nieistotne). Ponadto premier nie zakwestionował traktatu unijnengo, ale chce właśnie, żeby KE i TSUE działały w zgodzie z jego zapisami. Ten tekst to komunistyczna propaganda.
W drugim tekście (DW) są trzy łgarstwa. Pierwsze: "obawy, że jego kraj może wyjść z bloku". Te pogłoski rozsiewa opozycja. W organizacji tworzonej przez różne państwa każdy (przynajmniej teoretycznie) może zabrać głos, przedstawić swoje racje i walczyć o realizację swoich celów, każdy współtworzy kształt wspólnej polityki. Tak przynajmniej być powinno. Cóż to więc za zarzut? Że nie stoimy grzecznie w kąciku? Drugie łgarstwo: "Podstawową zasadą UE jest to, że prawo europejskie ma pierwszeństwo przed prawem krajowym państw członkowskich". Tego już nawet nie chce się komentować.
I trzecie łgarstwo: "Spór dotyczy (...) kontrowersyjnych reform sądownictwa. Ale chodzi też o reformy mediów i praw LGBTQ". Reformy nie są kontrowersyjne, a we wszystkich tych obszarach UE nie ma prawa ingerować w nasze decyzje. To paranoja, że w kraju, w którym zakwestionowano wyroki TSUE, a sądy są w istocie pod kontrolką parlamentu (czyli polityków, nie sędziów) ktoś śmie pisać takie rzeczy. Trzy kłamstwa w tak krótkim tekście - to trzeba zgłosić do nagrody Nobla!
Krispin z Lamanczy
Luksemburg przywitał Polskich Związkowców ,zasiekami z drutów
22 Października, 2021 - 10:29
ot i cała ta "nasza europka" fałsz, fałsz i buta
oni chcą za wszelka cenę zniszczyć POLSKĘ,za wszelką cenę
brawo Miller,brawo zdrajcy targowiczanie,,taka jest ta wasza pracodawczyni,,bez złudzen,bez wątpliwości
Brawo SOLIDARNOŚĆ
dawny Związkowiec ,Zofia
gdy zapalę kolejne znicze na katowickich grobach mojej Komisji,opowiem IM ,jak pięknie trwa nasza ludzka solidarność
spijcie spokojnie drodzy,nieobecni Przyjaciele,Polska TRWA i obroni się
Damy Radę
Szczęść Boże Polsko
gość z drogi
"Jeszcze Polska nie zginęła " przy drucianych zasiekach Unii
22 Października, 2021 - 10:35
pani Beato Kempa ,dziękuję ,dziękuję Wam drogie Panie Parlamentarzystki,jesteście wspaniałe, TAK,jeszcze Polska nie zginęła i nie zginie
Polsko Dobrego Dnia
Dobrego,jak mawiał kiedyś pewien świety Starzec
gość z drogi
Zasieki - Polacy przetarli oczy?
23 Października, 2021 - 22:48
To był strzał w 100-tkę. Udało się Dudzie i pozostałym sprowokować PE aby pokazali swoją miłość do chlebodawców - w tym przypadku do nas.
Te zasieki, te betony jako narzędzia dialogu z ludem poddanym powinno się pokazywać codziennie aż miłośnicy Jewropy zrozumieją gdzie komuniści nasi i wasi pokazali nam miejsce.
Czy Millery,Cimoszki i pozostała hołota załapali co zrobili?
Kolejorz
Panie Kałwa i podobnie
22 Października, 2021 - 13:04
Panie Kałwa i podobnie myślący, może przesada z tym rozbiorem.? Owszem mólby nastapić, ale jeśli Naród na to pójdzie. Jak dotąd sprzyja temu w Polsce margines, ktoremu dojście do wladzy moze tylko utorować naród, Taka ewentualność istnieje, ale wtedy okaze się, że Polska nie ma racji bytu. Jak dotąd tylko renegaci na to liczą. Dlatego,moim zadaniem, powinno sie im cofnąć obywatelstwo polskie. Kiedyś utracili je eingedeutschte, m.in. dziadkowie niektórych naszych renegatów. Zly syn, ktory kąsa rękę własnej matki. jak zdegenerowani to muszą być ci ludzie, ze się takej podłości dopuscili? Naród musi się zdecydowac: obronić się, albo lizać buty róznego rodzaju indywiduów. Poza Unią też z głodu nie zginiemy, jak by tego chciala apostołka praworządności, pani barley.
szanowny Księże Profesorze
22 Października, 2021 - 14:00
tak ,jestem za,
odebrać obywatelstwo wszelkim wołodiom i im POdobnym,
i nie dopuścić by sięgneli po władzę, bo Tak ,jak szanowny Profesor napisał,
jesli do tego dopuścimy, to znaczy ,ze nie umieliśmy obronić naszej Polski, i ze nie jesteśmy Jej warci
Pamiętam czasy, gdy jako dziecko uczestniczyłam w innym wieku, innym "kraju,czyli w Polsce ludowej" w zakazanych nabożenstwach, na których śpiewano Boze coś Polskę od tak licznych wieków ,
pamietam jak podnosiłam dwa palce na znak Viktorii a Stryj Kapłan z ambony wygłaszał płomienne kazania
i nic to,ze następnego dnia wieczorem na Plebanie wkraczali "smutni panowie"
ważne
że mimo tamtych bolszewickich lat , Polska Bogiem stała i zwyciężyła ,
podobnie była za czasów Solidarności ,
gonili nas pałami ,lali zieloną wodą i zagazowywali w Kosciele Mariackim w Katowicach a my wciąż śpiewaliśmy, "My chcemy Boga " i dumnie podnosilismy dwa palce w symbolu viktorii
dziękuję Panu Profesorowi za ważny przekaz moralny
Zofia
gość z drogi
@Zygmunt Zieliński Myśle podobnie.
22 Października, 2021 - 21:14
Nie bardzo też widzę kto miałby dzis takiego rozbioru dokonywać. Chyba, że podzielimy się sami, np. na Polske "starą" i "naplywową", "starą" i "młodą", "PiS - owska" i "jakąś inną" (ten podzial nie byłby dychotomiczny, miałby kilka klas), "miejską" i "wiejską", "mądrali" i "oszołomów" "szczepanów" i "szurów" czy w jeszcze inny sposób. Tylko po co się dzielić?
przestrzegam przed takimi zapędami
23 Października, 2021 - 07:36
Ja wszystko rozumiem: rozumiem rozgoryczenie postawą ludzi, którzy rozmyślnie lub bezmyślnie działają na szkodę Polski, rozumiem gniew wywołany bezsilnością w obliczu wrogich działań, przeszkadzania w naprawie państwa, rozumiem chęć usunięcia osób, które mają wpływ na funkcjonowanie ważnych instytucji, Sejmu, Senatu, bo sam z takie postulaty popieram i mną też nieraz targają takie uczucia, ale proszę nie zapominać, że Polska jest i ma pozostać państwem prawa!
Obywatelstwo odbierali komuniści!
Żal, złość, bezsilność, chęć zemsty... nie usprawiedliwiają takich działań. Oni to robili, bo byli bezkarni. Nie możemy iść w ich ślady. Zło mamy dobrem zwyciężać.
Powszechna Deklaracja Praw Człowieka w Artykule 15 stanowi:
1. Każdy człowiek ma prawo do posiadania obywatelstwa.
2. Nie wolno nikogo pozbawiać samowolnie obywatelstwa ani nikomu odmawiać prawa do zmiany obywatelstwa.
Deklaracja ta, zbojkotowana początkowo przez kraje komunistyczne i socjalistyczne - w tym Polskę (więcej tutaj>>>), nie miała charakteru wiążącego. Ale po jej przyjęciu opracowano międzynarodowe Pakty Praw Człowieka. Były to dwie umowy uchwalone przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 16 grudnia 1966 roku: Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych oraz Międzynarodowy Pakt Praw Gospodarczych, Społecznych i Kulturalnych. Ratyfikowanie obu było równoznaczne z przyjęciem przez dany kraj prawie wszystkich punktów oryginalnej Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka.
POLSKA RATYFIKOWAŁA OBA te międzynarodowe Pakty!!!
Proszę więc nie domagać się łamania obowiązującego w Polsce prawa, ani działania w komunistycznym stylu. To nie jest godna postawa. Przepraszam za ten ton, ale ktoś musi sprowadzać na ziemię ludzi, którzy pozwalają sobie na tego typu propozycje - nawet jeśli ci ludzie noszą sutanny lub tytuły profesorskie.
W państwie prawa są inne środki, które można zastosować, aby osoby, które szkodzą państwu lub dopuściły się zdrady, pozbawić funkcji lub postawić przed sądem i ukarać za popełnione czyny.
Krispin z Lamanczy
Targowica - odcinek drugi.
22 Października, 2021 - 18:41
Należy leczyć źródło choroby a nie jej skutki. Źródło zaś jest w Polsce, dokładnie takie samo jak to przed rozbiorami: chciwa władzy i korzyści, nie mogąca pogodzićsię z utratą przywilejów opozycja.
Bez niej nic z tego nie było by możliwe zarówno teraz jak i nieco ponad 200 lat temu.
Wtedy Polacy obeszli się ze zdrajcami zbyt łagodnie. Wieszali ich portrety na symbolicznych szuboienicach, zamiast postawić ich wszystkich przed majestatem prawa i wymierzyć przykładne wyroki. Dzisiaj nawet tego się nie robi a dywersanci chodzą bezkarnie i z podniesioną głową.
Bez rozwiązania problemu polskiej piątej kolumny, nie uratuje się Polski. Wiele państw ma prawo które z całą stanowczością kara takie zachowania wieloletnimi więzieniami, oraz dokładnie monitoruje źródła ich dochodów. Za jednego centa, czy kopiejkę nie zgłoszoną urzędowi skarbowemu idzie się na dłuuugo do więzienia jeśli innych rzeczy trodno jest dowieść. Za nie zgłoszenie zagranicznych darowizn i tantiem rozwiązuje się organizacje pozarządowe, a osoby indywodualne skazuje na więzienie. I nie o Białorusi tu mowa a o STanach Zjednoczonych.
Sytuacja w Polsce jest jeszcze poważniejsza, zagrożenie wieksze, więc i środki powinny być użyte adekwatnie mocniejsze. Antypaństwowa działolność poza polską nie powinna uchodzić bezkarnie. Czy jest szansa że ktoś się za to w końcu weźmie?