...za dużo nawet świnia nie zeżre
Mianowanie Andrija Melnyka wiceministrem spraw zagranicznych Ukrainy jest wedle PAD suwerenną decyzją Ukrainy. Najwyraźniej jednak Duda zapomina, że istnienie Ukrainy możliwe jest wyłącznie dzięki wysiłkom innych Państw, w tym Polski. Drażnienie opinii publicznej w tych krajach jest więc aktem samobójczym dla Kijowa.
Trudno nie zgodzić się z opinią Józefa Brynkusa, wprost stwierdzającego, że Kijów pluje w twarz Polakom.
Napiszcie jak można potraktować taką decyzję Kijowa, że Andrij Melnyk został nowym wiceministrem spraw zagranicznych Ukrainy? Czy to jest celowe działanie Zełeńskiego mające zdyskredytować polski rząd?
Dla Internautów nie mających wiedzy o tym kim był i jest Melnyk przypomnę, że Melnyk „zasłynął” wypowiedzią, że ludobójstwo dokonane przez nacjonalistów ukraińskich na obywatelach polskich podczas II wojny świtowej to była po prostu wojna.
Jednak buta Melnyka nie zna i dziś granic. Gdy Gadowski przypomniał, po nominacji na stanowisko wiceministra spraw zagranicznych, o kulcie Bandery uprawianym przez Melnyka i że Bandera twierdził, że każdy zabity Polak przybliża niepodległość Ukrainy, wtedy Melnyk odpisał mu po prostacku i bezczelnie, że to nie sprawa Gadowskiego.
http://pressmania.pl/prof-jozef-brynkus-czy-morawiecki-nie-widzi-ze-pluja-mu-w-twarz/
Akurat tutaj nie do końca zgodzę się z Józkiem. Zełeński powołując Melnika na wiceszefa MSZ po prostu uważa, że Polska bez względu na to, co zrobi Ukraina i tak będzie ją popierać.
Poniekąd utwierdza go w tym przekonaniu komunikat PAP z 21 listopada 2022 roku zgodnie z którym Andrzej Duda powołanie Melnyka uznał za suwerenną decyzję władz Ukrainy.
Zdumienie budzi stwierdzenie, że Polska nie zaprotestowała przeciwko takiemu jawnie wrogiemu aktowi.
Duda najwyraźniej zapomina, z kim ma do czynienia. Ukraińcy, podobnie jak Rosjanie, nie szanują tych, którzy są wobec nich ulegli.
Jesteśmy Polakami i doskonale pamiętamy słowa Józefa Becka, wypowiedziane tuż przed rozpoczęciem II wojny światowej:
Słyszę żądanie aneksji Gdańska do Rzeszy, z chwilą, kiedy na naszą propozycję, złożoną dn. 26 marca wspólnego gwarantowania istnienia i praw Wolnego Miasta nie otrzymuję odpowiedzi, a natomiast dowiaduję się następnie, że została ona uznana za odrzucenie rokowań - to muszę sobie postawić pytanie, o co właściwie chodzi? Czy o swobodę ludności niemieckiej Gdańska, która nie jest zagrożona, czy o sprawy prestiżowe, czy też o odepchnięcie Polski od Bałtyku, od którego Polska odepchnąć się nie da! Pokój jest rzeczą cenną i pożądaną. Nasza generacja, skrwawiona w wojnach, na pewno na okres pokoju zasługuje. Ale pokój, jak prawie wszystkie sprawy tego świata, ma swoją cenę, wysoką, ale wymierną. My w Polsce nie znamy pojęcia pokoju za wszelką cenę. Jest jedna tylko rzecz w życiu ludzi, narodów i państw, która jest bezcenna. Tą rzeczą jest honor.
Trzeba powiedzieć Zełeńskiemu, że Polacy nie tylko nie znają pojęcia pokoju za wszelką cenę, ale również pomocy za wszelką cenę.
Polski rząd powinien postawić sprawę ostro – Melnyk won, tablice upamiętniające „bohaterów Ukrainy”, a w rzeczywistości ludobójców, jak na przykład umieszczone na ścianie polskiego liceum we Lwowie popiersie… Romana Szuchewycza również won.
Chcecie sobie wieszać, to poczekajcie na ustalenia polsko-ukraińskie w myśl podpisanego 2 czerwca memorandum.
Jak nasi historycy dojdą do wniosku, że to świetlana postać, to sam będę optował za postawieniem mu pomnika... w Sosnowcu. ;)
Ale na razie są to działania mające na celu skłócanie obu Narodów.
Pamiętamy wszak, że po wygranych przez Zjednoczoną Prawicę wyborach w 2015 roku Ukraina stała się przytuliskiem dla ludzi PO – Balcerowicza i Lolo Pindolo.
Pamiętamy także oświadczenie prezydenta Ukrainy, krytykującego nasze prawo dotyczące antypolskiej propagandy, choć w tym czasie krytyka UPA była ścigana karnie na Ukrainie.
Ale... to Zełeński chodzi po prośbie, a nie Duda!
Dlatego też Ukraina musi się poddać naszym żądaniom.
Inna postawa jest po prostu pożywką dla rosyjskiej polskojęzycznej propagandy.
Chyba, że Zełeński to taki kremlowski Wallenrod…
Ale w to akurat wątpię.
22.11.22
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 1086 odsłon
Komentarze
A moim zdaniem powino sie zamknąć granicę i poczekać.
22 Listopada, 2022 - 12:37
Klepać prezydenta Załęskiego po pleckach, ale bomby i pociski to niech sobie w reklamówce z Biedronki nosi. Ciekawe czyja miłość przetrwa?
Swoja drogą, gdy Pan Bóg chce kogoś pokarać, to mu najsamprzód rozum odbiera. Tylko właśnie kogo Pan Bóg ma na myśli? Nas czy Ukrów? Oto jest pytanie!
Apoloniusz
Wystarczy, że nasi zaczną sprawdzać uchodźców. Patrzę na auta
22 Listopada, 2022 - 14:56
stojące na ukraińskich blachach na osiedlowym parkingu, szukam po rejestracji, skąd są, i... widzę, że do frontu mają kilkaset kilometrów. Nasze media zaś nie podawały, by nawet w pobliżu spadła jakaś ruska bomba.
Wiedzący
25 Listopada, 2022 - 20:04
Ukr i Żyd dwie najgorsze nacje, Żyd chce ziem ukraińskich, żeby je mieć musi pozbyć się Ukrów mają dosyć siedzenia dupą na piachu. Żeleński część wybije reszta ucieknie a ziemia zostanie. Cały Świat patrzy jak giną ludzie, ma pozostać ziemia i elektrownie i to się dzieje!
Niepoprawny
Wiedzący
25 Listopada, 2022 - 20:13
Zawinąć gościa w snopek i podpalić, zapytać wtedy co czuje, Żeleńskiego w drugi i niech prosi o pomoc, bo z Putinem jest dogadany pozbyć się Ukrów z Ukrainy, żyd chce tych ziem!
Niepoprawny
Człowiek mizerny
22 Listopada, 2022 - 22:47
"Swoja drogą, gdy Pan Bóg chce kogoś pokarać, to mu najsamprzód rozum odbiera. Tylko właśnie kogo Pan Bóg ma na myśli? Nas czy Ukrów? Oto jest pytanie!"
Kara dosięgnie tych, którzy nie posiadają własnego poglądu na rzeczy i żyją pod ciągłym wrażeniem podszeptów - łatwo się dają podburzyć byle słówkiem i incydentem z obcej inspiracji, a w rezultacie działają przeciwko interesom własnego narodu, państwa, przeciw samym sobie.
AgnieszkaS
Ktoś kazał Melnyka powoływać na wiceministra???
22 Listopada, 2022 - 22:52
Niech zgadnę - Reptilianie? a może Żydzi??? ;)
Świat nie kończy się na wojnie Rus - Ua, Szanowna Agnieszko...
23 Listopada, 2022 - 00:10
Może się mylę, ale ustawienie polakożercy na ministra, to raczej niezbyt mądre posunięcie. Natomiast przejście nad tym do porządku, (bo to wewnętrzna sprawa Ukrów), nie rokuje najlepiej na przyszłość. Tak mi podszeptuje rozum. Gdy pan Melnyk zachowywał się nieładnie w Niemczech, to go wycofano, a gdy nawrzucał Polsce to awansowano. Niemcy oprotestowali postępowanie ukraińskiego ambasadora, a polski rząd pokiwał głową ze zrozumieniem.
To nie Polska jest uzależniona od pomocy Ukrainy, już raz nasi ojcowie pomagali mimo palenia całych wsi, mimo rzeczywistego zagrożenia wymordowaniem całej rodziny - pomagali. Dzisiaj my wszyscy chcąc nie chcąc pomagamy, nie narzekamy, nie protestujemy, nie domagamy się niczego w zamian, pomagamy bo tak trzeba. Nie Eurokołchoz, nie były, historyczny zresztą ukraiński sojusznik - Niemcy, nie; Polacy pomagają.
Bez cudzych podszeptów, wbrew własnemu poglądowi (a co ze sprawą Wołynia? Cicho sza, nie wypada teraz przypominać. Nie, teraz nie ), Polacy pomagają. Czy prezydent walczącej Ukrainy zażartował ustanawiając pana Melnyka ministrem, czy może mu się rozum zlasował, bo moim zdaniem to strzelił sobie w kolano. Niby nic, a jednak.
Ciekawi mnie Twoje zdanie Agnieszko, być może mnie przekonasz, że nie mam racji. Włożę wówczas szaty pokutne, posypię głowę popiołem, odszczekam i przeproszę. Spróbuj.
Apoloniusz
Apoloniusz
23 Listopada, 2022 - 00:40
Zacytuj słowa Melnyka i wytłumacz dlaczego użyłeś określenia "polakożerca". Napisałeś, że Melnyk jest wrogiem polskości i Polaków. A więc prawidłowo to uzasadnij.
Przekonywać nie mam zamiaru nikogo, a tym bardziej aby zmienił zdanie. Byłoby to najbardziej bezproduktywne zajęcia.
Tak się składa, że mam co innego do zrobienia.
P.S.
A ilu mamy ukrainożerców w Polsce, czy kiedyś badałeś? Może nawet kilku znajdziesz na wysokich stanowiskach.
AgnieszkaS
Zgadzam sie z Tobą całkowicie w kwestii: "Przekonywać ...
23 Listopada, 2022 - 10:48
... "Przekonywać nie mam zamiaru nikogo, a tym bardziej aby zmienił zdanie. Byłoby to najbardziej bezproduktywne zajęcia."
Pozdrawiam serdecznie
Apoloniusz
Witam.
23 Listopada, 2022 - 10:55
Smutne to i nie napawa optymizmem .Kolejny raz dajemy się skłócać i to z powodu jakiegoś gościa który zajmuje trzeciorzędne stanowisko.Melnyk też ma jakieś zaplecze i może jest te 1% poparcia potrzebne ,tak myślę po reakcji Zelenskiego na słowa naszego A.Dudy.Warto się zastanowić czy nominacja np.Grzegorza Brauna na jakiś urząd wywołała by taki szum na Ukrainie.Wiecej spokoju i rozwagi .Dopóki trwa ta bestialska wojna musimy zrobić wszystko ,żeby "ruskie tanki " nie stały nad brzegiem Bugu.
exTetrus
Wiedzący
25 Listopada, 2022 - 20:16
tygrysek teraz niebinarny-wstyd!
Niepoprawny
Wiedzący
25 Listopada, 2022 - 20:21
tygrysku przestań, my wiemy pod ilu nicami starasz się siać fermęt. Pisz sam ze soba!
Niepoprawny
HD
22 Listopada, 2022 - 23:28
Z powyższą notką się nie zgadzam. Przebija z niej zazdrość i niechęć.
Tak, to prawda, najbogatsi Ukraińcy uciekli do Polski a chudoba została pod ostrzałem. Tylko czy w czasie II Wojny było inaczej z nami? Może nie rzucało się to tak bardzo w oczy, bo posiadanie samochodu nie decydowało jeszcze wtedy, że komuś w miarę dobrze się powodziło.
A to stwierdzenie, że Ukraina musi poddać się naszym żądaniom, bo jest w stanie wojny i nie ma innego wyjścia, to najbardziej mnie zastanowiło. Cóż, Ty HD razem z O. Rydzykiem, który będzie właśnie teraz odbierał Ukraińcom katolickie kościoły, no i Rękas, a ten chętkę ma na ukraińską ziemię, może wy i kilku innych założycie w tym celu wspólne stowarzyszenie.
A jeszcze zapytam o to. Czy uważasz, że wiedza historyczna Melnyka jest inna od pozostałych Ukraińców? Ja powiedziałabym, że jest w porównaniu z wiedzą przeciętnego Ukraińca na o wiele wyższym poziomie. Ci ludzie zostali wykształceni w systemie radzieckim i mieli od setek lat wpajane nastawienie antypolskie.
Wymuszanie czegokolwiek, szantaż w tak krytycznym momencie historii jest nie tylko podłe - jest błędem. Taka pozycja jest przeciwna polityce Rzeczpospolitej i przeciwna polityce tego rządu, ponieważ rujnuje pozytywny początek normowania i porządkowania wzajemnych relacji.
Jeśli podszepty obce zwyciężą, druga taka szansa dla Polski może się już nie powtórzyć. A wtedy, tak jak i przed laty, będzie to oceniać na swój prymitywny sposób ukraińska biedota.
AgnieszkaS
Nie opowiadaj bzdur. Mieli nawet króla Rzeczpospolitej! I daj
23 Listopada, 2022 - 00:11
choć jeden argument, że TO MY MAMY KIEROWAĆ SIĘ WRAŻLIWOŚCIĄ wobec nich, a oni mogą bezkarnie olewać nasze uczucia, w tym PAMIĘĆ POLEGŁYCH. Melnyk cynicznie gra na uczuciach nieświadomych Ukraińców, a nie dysponuje "większą" wiedzą. A porównania do Rękasa daruj sobie, zanim ja zacznę porównywać. Bo ja akurat nie uwiarygadniam Rękasa zamieszczając swoje teksty obok jego!!
HD
23 Listopada, 2022 - 00:49
choć jeden argument, że TO MY MAMY KIEROWAĆ SIĘ WRAŻLIWOŚCIĄ
__________
To Ty chcesz nadal prowadzić politykę, jaką prowadziła na "dzikich polach" I Rzeczpospolita???
A później będziecie wszyscy zdziwieni.
A wnioski jakieś z przeszłości?
Żadnych!
Róbta co chceta tam w Polsce!
Ja muszę przygotować się do Święta Dziękczynienia.
Dobranoc.
AgnieszkaS
A jaką to politykę prowadziła Rzplita na "dzikich polach"?
23 Listopada, 2022 - 09:37
Może zamiast polegać na Oldze Tokarczuk i jej opowieściom o Polakach - "kolonizatorach, właścicielach niewolników i mordercach Żydów", przeczytaj cokolwiek poważnego nt.
Tokarczuk to nie jest polecane źródło. ;)
HP
23 Listopada, 2022 - 20:14
A cóż to jest za przygana? Analizując fakty historyczne nikt poważny nie powołuje się na literaturę piękną. Ja Ciebie jednak z Sienkiewiczem nie łączę. Raczej znajduję tutaj podobieństwo z Jackiem Boki @Neon24.
AgnieszkaS
No coś ty? Kolejny twój kolega, którego uwiarygadniasz? A może
23 Listopada, 2022 - 20:24
jesteś z NDP? ;)
HD
23 Listopada, 2022 - 20:48
Pałować Cię nie mam zamiaru, bo mnie to nie bawi. A przechodzenie na nieobyczajne wymiany ciosów ad personam nie wchodzi w grę.
Powodzenia!
AgnieszkaS
I dlatego porównujesz mnie z jawnym ruskim trollem...
23 Listopada, 2022 - 22:21
Chyba za dużo whiskey było do indyka. EOT
Witam serdecznie.
23 Listopada, 2022 - 11:09
Nominację ,a raczej powołania na wice ,ja odbieram jako raczej spławienie gościa który namieszał w Niemczech i gdzies go trzeba "upchnąć" .Skandal by był gdyby został np.ministrem albo ambasadorem u nas .Wice-minister od czego ? nie zna się na gospodarce to do MSZ.Myślę że jest z grupy która popiera Zeleńskiego i jakiś stołek mu musieli dać .
Z drugiej strony ,jeśli w ciągu kilku dni Ukraina sama robi takie wtopy to widmo wojny znowu zbliża się do Polski.
exTetrus
Łukasz Warzecha jest co do Melnyka przekonany, że to retorsja
23 Listopada, 2022 - 18:45
za brak uznania ukraińskiej rakiety w Przewodowie za rosyjską.
"Wbrew pełnej sentymentalizmu retoryce, ale też niestety praktyce działania polskich władz, w polityce sentymentów nie ma. I Ukraińcy to znakomicie rozumieją. Od początku wojny postępują maksymalnie pragmatycznie, stosując wszelkie możliwe środki propagandy, nacisku, marchewkę przyszłych korzyści. To Kijów dzisiaj pokazuje, jak się robi politykę, i to w sytuacji, wydawałoby się, podbramkowej.
Polska natomiast od samego początku deklaruje, że zrobi wszystko, bezwarunkowo i bez granic, aby Kijowowi pomóc. Czy w takim razie, wobec takiej deklaracji i idących za nią czynów, gdy faktycznie w żadnym momencie nie uzależniliśmy choćby w symbolicznym zakresie naszej pomocy od zachowania ukraińskich partnerów, możemy się dziwić, że grają nam oni teraz na nosie? Melnyk ma być „karą” za naszą „niesubordynację”. Czy polski rząd położy uszy po sobie?"
W końcu kiedy mamy reagować? Jak Ukraina wygra wojnę? Czy wtedy, jak rosyjskie tanki staną na Bugu? Właśnie teraz jest jedyna szansa, by im uświadomić, jak zachowywali sie ich dziadkowie. Oczywiście nie wszyscy, co jest zrozumiałe. Niemniej uznawanie zbrodniarzy za bohaterów nie może być usprawiedliwiane nawet najbardziej zaciętą wojną.
Myślę
23 Listopada, 2022 - 19:13
że pan Warzecha delikatnie mówiąc rozmija się z prawdą lub popuszcza wodze fantazji.Po pierwsze ,jasne jest że o zbrodniach na Wołyniu należy mówic cały czas i ten rząd to robi od początku.W czerwcu Ukraina podpisała umowy de facto potwierdzające ich winę .Pomysł by łączyć rakiety z wiceministrem to już moim zdaniem fantazja.Decyzja o jego objęciu urzędu przewijała się w mediach już chyba w sierpniu (co najmniej wrzesień .) niedługo po zadymie w Niemczech.
Podkreślę jeszcze raz to że Prezydent Duda powiedział że to "suwerenna decyzja " Ukrainy w języku dyplomacji oznacza- daliście plamę.I tyle.To że są u nas politycy i dziennikarze którzy twierdzą że musimy przestać pomagać Ukraińcom to jasne .
exTetrus
Pan Warzecha jakby coś ostatnio zmienił barwy i jest coraz bar-
23 Listopada, 2022 - 22:24
dziej konfederacki. Stąd biorą się jego coraz mniej subtelne ataki pod adresem PiS. Ale nie można mu odmówić jednego - Melnyk wiceminister to wyraźne splunięcie w naszą stronę.
H-D. piszesz: ...kiedy mamy reagować? Jak Ukraina wygra wojnę?
27 Listopada, 2022 - 00:49
Ukraina wojny nie wygra (Rosja zresztą też), Ukraina (Rosja zresztą też) z tej wojny wyjdzie nędzarzem jeszcze większym niż była w chwili agresji.
A to czy nam napluli czy nie to tyko gesty (co by było, gdyby Ukraina była silna!), Ukry o tym wiedzą, że nie podpuszczą Polski na wojnę, więc tylko poplują sobie do księżyca.
Ów Melnik, to chyba jakiś ichniejszy skarb bezcenny, jak nasz Bolek, który musowo albo elektryk albo prezydent.
Apoloniusz