11.11.2012 - Powstań Polsko ! Zrzuć kajdany !
Serdecznemu Przyjacielowi dedykuję ten wpis...
Tak mi wpadł nagle do głowy pomysł by właśnie te słowa „Warszawianki” umieścić w tytule mojej dzisiejszej, świątecznej notki.
„Powstań, Polsko ! Zrzuć kajdany !”....
Dziś jest 11 listopada, Rok Pański 2012, XXI wiek... Świętujemy Dzień Niepodległości ale... czy dziś jesteśmy niepodlegli, czy Polska jest niepodległa ? Czy nie czas przypomnieć i przemyśleć na nowo sens tych słów ???....
Kto w ostatnich 5 latach nie chciał kajdan... wyjechał z Polski. I wyjechali - ponad 2 miliony... Ten zaś kto po 2007 r. został w Polsce to... albo dobrowolnie podał ręce by mu je założono, albo mu są wykręcane siłą by siłą mu je założyć.
Kajdany są różne – od tych pobrzękujących na nogach i rękach skazańca po te metaforyczne ale równie mocno krępujące wolność jak te pierwsze. Niestety te metaforyczne są o wiele gorsze bo są nakładane Polakom, wszystkim bez wyjątku i bez względu na wyznanie, przynależność lub sympatie partyjne. Nakładane są wszystkim w wieku 0-100 lat ! Za co ? Tylko za to, że ich jedynym „przestępstwem” jest to, że są obywatelami RP i mieszkają w Polsce. Zakładane są po cichu, podstępem bo w perfidnie prawnie ukonstytuowanej formie choć prawa w niej prawie wcale, której finałem jest publikacja w Monitorze Polskim, że taki, a taki przepis, taka i taka ustawa nt taki i taki, wchodzi w życie z dniem...... miesiąca... roku....
Dziś jednakowe kajdany pętają ręce lemingom – tu celowo fascynatów, sympatyków PO i różnych szkiełek kontaktowych oraz mediów mętnego nurtu itd. wymieniam na pierwszym miejscu by nikt nie miał wątpliwości, że nie kieruję się w swych słowach dobrem wybiórczo pojmowanym i stosowanym, a kieruję się dobrem wspólnym tych wszystkich, którzy stanowią POLSKĘ !
A zatem – jednakowe kajdany pętają dziś ręce lemingom i mocherom, katolikom i ateistom, tym dla których dewizą jest „polskość to nienormalność” i tym, którym „Bóg-Honor-Ojczyzna” i orzeł biały są przewodnikiem w życiu, a ich znakiem nie są jakieś gwiazdki na granatowym tle lub cokolwiek, a właśnie ta polska – jedyna i unikalna biało-czerwona !
Przyjacielu Kochany !
Przywołałeś słowa, które ktoś kiedyś powiedział - „Marszami Polski nie uratujemy”.... A przecież mimo to poszedłeś dziś na Marsz ! Nawet nie zdążyłam Ci powiedzieć „Do zobaczenia po.”....
Poszedłeś również na ten 29 września, byłeś na Marszu Niepodległości rok temu, byłeś w rocznice tragedii smoleńskiej. Byłeś na nich wszystkich w roli podwójnej ! Nie ! Źle ! Nie w roli. Z podwójnej potrzeby i podwójnego poczucia obowiązku ! Jednako mocno zaangażowany w każdy z nich obu....
Czy zastanawiałeś się nad tym, który z tych obowiązków przeważył byś tam był ?...
Nad potrzebą polskiego serca nie trzeba się zastanawiać – ono czuje i daje sygnał „Idź!” . I idziesz.... I poszedłeś w tamte dni, poszedłeś i dziś by swą fizyczną obecnością jednako ratować Polskę i ratować to co w Polsce najcenniejsze – Polacy ! I nie pytałeś o nic. Poszedłeś...
... Ten ktoś powiedział – „Marszami Polski nie uratujemy”... Czy Ci co szli do Powstania Warszawskiego zadawali sobie pytanie - „Czy powstaniem uratujemy Polskę?”... Nie pytali - po prostu szli i ginęli za Nią... Albo ci z „Wujka” – czy pytali ? Nie, po prostu szli ! Bo wiedzieli, że tak trzeba !
„Marszami nie uratujemy Polski”... Ja nie mogłam być dziś na Marszu w Warszawie co absolutnie nie znaczy, że jest mi obojętny, że mojej Polski Święto Niepodległości jest mi obojętne, że co dzieje się w Polsce jest mi obojętne... Byłeś na nim Ty i to właściwie tak samo jakbym i ja tam była. Byłam na nim - dzięki Tobie i Twoim bezinteresownym Towarzyszom ! Byłam na nim bardziej niż jakiś Kowalski, który gapił się oparty o uliczną lampę warszawskiej ulicy gdy Marsz przechodził obok niego.
Polska nie zginęła i nie zginie póki w niej tacy jak Ty nie uwierzą takim różnym w kapciach i z piwkiem w ręku, wypisującym z zacisza domowego hasełka typu „Marszami nie uratujemy Polski” bo - kiedy się policzymy, jak poczujemy i się upewnimy, że myślących w podobny sposób jest więcej ? Bez marszów jak sprawdzimy czy warto i czy jest dla kogo ? Na takim marszu człowiek przestaje myśleć tylko o sobie, o swojej rodzinie, zaczyna myśleć o ogóle, o machinie której jest cząstką, elementem, a ta machina nie ruszy jeśli jakiś element w niej nie zgra.
Po co klika tuska spreparowała nowelę ustawy o zgromadzeniach, a Komorowski ją podpisał ? Bo „Marszami nie uratujemy Polski” ? Po co rząd kombinuje jak wprowadzić ACTA tylnymi drzwiami ? Po co to robi, czego i kogo się boi ?
A boi się, że Polak zacznie myśleć i uważać siebie za część maszyny zwanej POLSKA.
Co mu pomoże w uświadomieniu sobie, że jest niezbędnym trybikiem tej maszyny ?? Właśnie takie Marsze - jak ten z 29 września, te miesięcznicowe, jak ten dzisiejszy !
Nie wierz, Przyjacielu, prorokom, teoretykom, recenzentom spod znaku „Marszami nie uratujemy Polski”... Słuchaj głosu swego serca. Polskiego serca ! To ono woła – „Powstań Polsko ! Zrzuć kajdany ! „ ! To jego zew jest silniejszy od Twoich jutrzejszych nieprzyjemności w pracy, głupowatych uśmieszków i numerków sąsiadów, boś z poczucia podwójnego obowiązku płynącego z potrzeby Twego polskiego serca był na Marszu Niepodległości. Nie na tym przebierańców i farbowańców, a na TYM Marszu naszym polskim, nad którym orzeł biały i biało-czerwona.....
Wciąż pada pytanie - „Czym jest dziś patriotyzm ?”.
Wystarczy spojrzeć na Ciebie, Przyjacielu Mój ! Ty jesteś odpowiedzią !
Pozdrawiam Cię serdecznie.
contessa
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 5860 odsłon
Komentarze
Contessa
11 Listopada, 2012 - 21:51
Polskę należy ratować każdym możliwym sposobem.
We śnie i na jawie, znakiem krzyża na bochenku chleba i uśmiechem dla sąsiada.
Marszem, biegiem, a nawet galopem ku wolności.
Ręką i sercem, pełnymi tradycji, wiary, treści i narzędzi do walki.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
JWP
12 Listopada, 2012 - 10:01
Marszami mówimy również "Sprawdzam !" ! Tym co się chełpią, że 10 kwietnia 2010 i po nim "państwo polskie zdało egzamin".
Wczoraj zostało sprawdzone jak głęboko stoczyło się tusko-komoruskie sqrwysyństwo przez ten rok od 11.11.11.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
@Contessa...
11 Listopada, 2012 - 21:13
Maruś... Ten 10-letni chłopczyk...
12 Listopada, 2012 - 12:27
Okazało się, że również jest śmiertelnym wrogiem Polski tusko-komoruskiej i niebezpiecznym faszystą, że jego pokolenie jest poważnym zagrożeniem i uczestnicząc w Marszu Patriotów podniosło rękę na władzę. Władza okazała się jednak "łaskawa" bo tylko pobiła, a przecież... mogła zabić.
Po wczoraj już wiemy, że nic jej nie zatrzyma. Tylko, że... jej zostało już tylko zabijanie.
Smoleński Płomień będzie się jarzył każdego 10-tego i myślę, że Ty w jego zapalaniu będziesz mi pomagał.
:):)
Pozdrawiam Cię.
contessa
___________________
Io come un albero nudo senza te
senza foglie e radici ormai
abbandonata cosi
per rinascere mi servi qui
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Contesso ... Ten 10-letni chłopczyk...
12 Listopada, 2012 - 13:13
Maruś re: będe zapalał Światło pamięci na grobach zamordowanych
12 Listopada, 2012 - 13:58
96...
No widzisz - jak bardzo mi jesteś pomocny !
Też bym chciała i gdybym była w Polsce to bym to samo robiła, ale że nie jestem to zapalam symbolicznie...
Marku, nie mam żadnych specjalnych praw - patrzę z daleka i piszę jak to widzę. Myślisz, że mnie nie zabolało ? Tak samo zabolało jak Ciebie, który tam byłeś.
Zabolało innych i ten ból na pewno podziała mobilizująco - by skończyć z tą władzą, która nawet dziecku nie przepuści.
Jej skończyły się argumenty, że kibole, że faszyści bo jakim kibolem jest ten chłopiec bezbronny, jakim faszystą ?
Koniec, ta władza wczoraj dała dowód, że to ona jest najgorszym złem w Polsce. Inna sprawa - co Polacy teraz z tym zrobią...
Druga strona medalu - gdyby Marszu nie było to skąd to dziecko by wiedziało jaka jest w Polsce tradycja - że święto narodowe obchodzi się właśnie wspólnie z Rodakami, z rozwianymi flagami... Być może chłopczyk był z rodzicami na marszu i 29 września i w jego pamięci tamten marsz też się zachował. 10-letnie dziecko potrafi już pewne "dorosłe" rzeczy odróżniać i wybierać co cenne, a co nie.
Teraz mi przyszło do głowy pewne porównanie - ten chłopczyk jest tak samo bohaterem, jakimi byli 10-letni listonosze w Powstaniu i nie wiem co gorsze - czy być skrzywdzonym przez wroga czy przez własnego... Hańba tamtych Niemców strzelających do dzieci jest mniejsza od tej, którą okryli się wczoraj tzw. policjanci pałujący 10-latka. Bo wtedy był czas wojny, a dziś nastał... czas zdrady ! I tą zdradę wczoraj było widać.
To co się stało - to, że to dziecko zostało pobite przez zwyrodnialców, sługusów innych zwyrodnialców to woła o pomstę do Nieba. Ja wiem, że jeden z drugim zwyrodnialec powie dziś, jutro w tv albo napisze w gazecie - "a mógł się tam nie pchać to by nie oberwał". Taka Paradowska albo inna szmata jak nic tak powie.
Jesteśmy świadkami kompletnej degeneracji sfery rządzącej ale żeby ją wyraźniej zobaczyć, trzeba było wyjść na ulic_ 11.11.11 i wczoraj. Doznać na własnej skórze, zobaczyć na własne oczy.
Krzywda tego dziecka może zdziałać więcej niż działania 100 dorosłych. I ja wierzę, że Polacy zrobią wreszcie coś, co zatrzyma to zło, które w Polsce się panoszy. Bo mamy wojnę - wojnę najgorszą z najgorszych, która po raz kolejny stawia Polaka przeciwko Polakowi. A kto to uczynił ? Kilku gnojów, które dorwały się do władzy.
Marku, gdy na moich oczach (byłam wtedy uczennicą) strzelano w Gdańsku do stoczniowców, myślałam, że więcej to się za mego życia nie powtórzy... Historia jednak zatoczyła koło bo... bośmy nie umieli tamtej krwi uszanować i na niej zbudować zdrowej, mocnej konstrukcji. Dlatego dziś mamy co mamy i jeśli z tego niczego się nie nauczymy, to już nigdy się nie nauczymy.
Pozdrawiam Cię i x 100.
Tak się cieszę, że Cię widzę.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
@ CONTESSO !
12 Listopada, 2012 - 14:33
... ja i Twoi Przyjaciele, wiemy,że jesteś dosyć daleko od
Kraju... Swoim pisaniem i tak "robisz" dużo - dobrego.
Na Miły Bóg... wszystkie dygresje i uwagi dotyczyły mnie.
Ja jestem blisko tego "tygla" i ubolewam nad tym, że mimo wczorajszych wydarzeń - ta Banda zbiera dodatkowe punkty.
Powiedz mi dlaczego nie chcesz uwierzyć ....,że mnie chodziło : dlaczego wczoraj w Moim Mieście nie było , 40 tys., a milion przyjezdnych Gości.
Wiesz Contesso, jeszcze coś Ci powiem ...
Byłem na Marszu ..., chyba 12 godz. , widziałem różne szyldy,
loga, etc. ale tego najmilszego sercu ... nie widziałem. ??
Ty x100 a ja x milion :-)) - pozdrawiam,
Marek
contesso, ROGER ... do dobrego czasu !
Maruś - nie, nie mogę nie odpowiedzieć !
12 Listopada, 2012 - 15:39
Te uwagi i dygresje nie były tylko do Ciebie, proszę - nie zrozum mnie źle. Jeśli Cię jakoś uraziłam to wybacz, nie było zamierzone. Proszę !
Wiesz ilu jest takich, którzy uważają, że marsze nie mają sensu ? Tym bardziej, że one z założenia są pokojowe i TYLKO WTEDY gdy pojawi się policja, wtedy robi się gorąco.
Czy wiesz ilu Polaków do Warszawy wczoraj nie dotarło "dzięki" nadpobudliwej aktywności policji ? Ta banda najchętniej pozamykałaby nas w więzieniach, w wariatkowie, w domach. To co widziałeś wczoraj na ulicach Warszawy to była histeria bandy ! Bo jej już tylko histeria i siła została.
Zobaczysz - wczoraj Marsz odbył się wg starych "przepisów" o zgromadzeniach. Następne będą już wg nowych i ja jestem pewna, że jeśli na rocznicę Grudnia zabronią zgromadzeń to... ludzie i tak wyjdą na ulicę. Ta władza już nie ma legitymacji. Ta władza jest terrorystą.
...Ja Ciebie doskonale rozumiem bo sama miałam nadzieję, że ten wczorajszy Marsz będzie przynajmniej tak samo liczny jak ten 29 września. Stało się inaczej i to z różnych powodów. Jednym z nich jest ten, że wczoraj marsze odbyły się w wielu miastach Polski. 29 września był tylko jeden, ogólnopolski, m.in. z tego powodu był tak liczny
Ta banda nie przestanie zbierać punktów bo przecież... ona sama je sobie rozdaje ! Sama je sobie dała w zeszłorocznych wyborach i dlatego wygrała, i daje do dziś. Będzie tak długo dawać aż zostanie wywieziona na taczkach. A i wtedy nie przestanie sobie dawać. Dopiero gdy stanie się infamisem, jest szansa...
Tego najmilszego loga nie widziałeś... Na pewno było ! Jestem pewna na 100%, że było ! Tylko, że... jak tu być we wszystkich miejscach na raz ?
Ja wiem, że gdybym była na Marszu i chciała Ciebie odnaleźć to też bym nie znalazła. No, chyba, że... bym zemdlała i wtedy Ty byś do mnie dotarł.:):):):):)
Proszę Cię - uśmiechnij się !
Pozdrawiam bardzo ciepło.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Mimo wszystko Contesso
12 Listopada, 2012 - 16:46
Odległość w jakiś sposób wypacza obraz i mentalne odbieranie rzeczywistości. Nie umiałabym żyć poza Polską, mimo jej braków, niedoskonałości i wrednych często ludzi.
Jako dziecko, mieszkając na Litwie, gdzie sie urodziłam w szlacheckiej rodzinie - marzyłam o Polsce, walczyłam tam w szeregach patriotów polskich AK (łacznik) i kochałam, kocham Ojczyznę ponad wszystko. Było mi źle, bardzo źle, byłam prześladowana, wyrzucana poza nawias, ale nigdy, przenigdy tej MOJEJ Ojczyzny nie opuściłabym za żadne skarby świata. A miałam okazję. Cóż, każdy na swój sposób żyje i odbiera to, co go otacza. Ja teraz walczę tylko słowem, bo nic innego mi nie pozostaje. Pozdrawiam
Problemem są furtki zostawione otwarte
11 Listopada, 2012 - 21:32
Przez które włażą katy uparte
Prowokują awantury dla Polski zniesławienia
Przewodzi im policyjna grupa zdziczenia
Sadysta za sadystą robią zabawę
By zniszczyć zdobytą Polskości sławę
Dzicz spod znaku sierpa i młota
Wspiera ich jako typowa hołota
Szkoda że się nie zabezpieczono
Wzorem zeszłego roku to uczyniono
Pozdrawiam
"Z głupim się nie dyskutuje bo się zniża do jego poziomu"
"Skąd głupi ma wiedzieć że jest głupi?"
Jacek Mruk
12 Listopada, 2012 - 12:31
Dzicz rządowa poszła o jeden most dalej w tym roku ale... spaliła go. Ta zima będzie gorąca i kto wie czy śnieg nie zamieni się w biało-czerwoną...
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Autorka
11 Listopada, 2012 - 21:35
Wolności nikt nam z serc nie wydrze!
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Nawet dzieci pałują,by wybić Polskość w ludziach
11 Listopada, 2012 - 22:28
Zastanawiam się co to za bestie, co pałowali nawet dzieci,bo ludzmi nie można ich nazwać,
i co Bolek o takie Polskie wałczyłeś,gdzie pałują nawet dzieci,ty czerwony wieprzu niemyty
Sawicki Marek
12 Listopada, 2012 - 13:10
Jesteś zaskoczony ? Bo ja nie !
Pewność bezkarności likwiduje wszelkie hamulce.
Pieprzyć Bolka, on bez nich jest zerem zer. Z resztą z nimi - też.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Gaga - bardzo chcą.
12 Listopada, 2012 - 12:35
Jednak my powtarzamy wciąż jeden stary błąd - wolności trzeba bronić dzień i noc, w każdej sekundzie nawet wtedy gdy się ją ma, a my.... mamy ją tylko w swych marzeniach.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
@Contesso
11 Listopada, 2012 - 21:56
Tak mi się zdaje, ze Orwell był swego czasu napisał coś takiego, że im głośniej słyszy wołanie Wolność! Wolność! Wolność! To tym głośniej słyszy dźwięk kajdanów.
Rzecz jasna krzyczących wolność.
Jeśli coś pokręciłem to przeprasza.
Pozdrawiam,
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
brak polskiej flagi na gmachu kancelarii premiera
11 Listopada, 2012 - 22:05
Był już wieczór, przechodząc obok kancelarii premiera uczestnicy Marszu zauważyli pusty uchwyt - nie było polskiej flagi w Dzień Święta Niepodległości!!! Jeden z uczestników wspiął się i uzupełnił brak - zatknął Biało-Czerwoną na właściwym miejscu, wiwatom i radości nie było końca.
Bóg - Honor - Ojczyzna!
W Gdańsku nad wejściem do budynku Urzędu Wojewodzkiego
11 Listopada, 2012 - 22:42
też nie było polskiej flagi, co zauważyłem i wykonałem serię jego fotografii, która przesłałem do turystów łonowych z zapytanie o jej brak.
Była pomorska przedstawiająca na żółtym tle czarnego orła - niby GRYFA i niebieskie flanelki w złote gwiazdki, takie podobne do flagi ZSRR w czerwonym kolorze.
Teraz są i polskie obok tych dwóch, co mnie nadal nie satysfakcjonuję jako Polaka, bo nie lubię żadnych czarnych lub dwugłowych orłów.
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
Obiboknawłasnykoszt
12 Listopada, 2012 - 13:05
Wolne Miasto Gdańsk....
Wolne ale inaczej.
Zapisujemy, rejestrujemy, zapamiętamy.
Rachunek rośnie i dzień zapłaty przyjdzie.
Zawsze przychodził.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Wolne Miasto Gdańsk - od Niemców, chciałaś napisać?
12 Listopada, 2012 - 13:46
Więc patrz, jaką mam już wysłużoną jedną z polskich narodowych flag dumnie, co dnia łopoczącą prawie u samego nieba nad Gdańskiem.
Fotografia wykonałem specjalnie dla Ciebie, Ziomalko ;O))
Jak widać na załączonych fotografiach flagi służą nie od święta.
Muszę kupić nowe, bo te co mam są już nieźle sfatygowane przez wiatry, deszcze, śnieg i słońce, a i widać na nich jak "czyste" powietrze many tu w Gdańsku.
Tu możesz porównać krajobraz za oknem - jak się w między czasie zmienił, bo masz porównanie z października 2012 r.
Jakość gorsza niż wcześniejsza, bo padł mój lepszy aparat fotograficzny i wykonuję fotki weteranem z początku lat dwutysięcznych.
picasaweb.google.com/108910137865025242278/Gdansk12Listopada2012
Pozdrawiam,
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
Obiboku ! Dzięki ! Cudny widok !
12 Listopada, 2012 - 14:13
Wrzucę to sobie na tapetkę. To nic, że jakość nie taka jakiej byś sobie życzył. Gest się liczy i ta duma z polskości... zawsze będzie wzruszać.
Ja też miałam wczoraj na balkonie flagę i też jest wyblakła, trochę poszarpana przez ząb czasu ale sprawię sobie nową w najbliższym czasie.
Mam w pudełku schowaną flagę Solidarności (5 m), której własnoręcznie malowałam napis gdy kiedyś szliśmy na manifestacje w znak solidarności z Polską (lata 80-te), a potem, po latach, na powitanie naszego Papieża.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Contesso
12 Listopada, 2012 - 16:04
Posiadam flagę pierwszej Solidarności, już nawet ni trochę pożółkła ale.... jest z 1980 roku.
Wykonałem i już dołączyłem do wcześniejszego albumu fotografię flagi ze stanu wojennego.
Pierwotnie był na niej znak "Solidarności Walczącej" (kotwica w kształcie litery "S" wykonany ówczesnymi flamastrami, który po 30 latach uległ całkowitemu zwietrzeniu i zanikowi.
Widocznie w tych PRLowskich pisakach był jakiś sympatyczny tusz/atrament.
W każdym razie posiadam taką moja flagę ze szlaku bojowego w stanie wojennym. Wrzuciłem też fotki do tego samego albumu z kawałkiem zachowanej linki z uroczystości nadania imienia Marszałka Józefa Piłsudskiego dla Gdańskiej Stoczni Remontowej, która odbyła się w dniu 11.11.1981 roku.
A tak wyglądała moja flaga w kwietniu 2010 roku:
obiboknawlasnykoszt.blox.pl/2010/04/kod-html.html
Pozdrawiam i znikam na godzinkę do swoich obowiązków.
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
Obiboku !
12 Listopada, 2012 - 19:14
To, że Ty masz to nie dziwota, ale że ja mam ? :P:P
Toż to ewenement.;);)
Pamiętam jak dziś jak na podłodze malowałam plakatówkami napis na materiale, a przez ten czas moja malusieńka córka raczkowała koło mnie i próbowała robić cobie welon z materiału. W każdym razie flaga wyszła elegancko i wielu miało na nią chrapkę jako na pamiątkę.
Pozdrowienia.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
@markowa
11 Listopada, 2012 - 23:05
Potwierdzam! Wprawdzie byłam dziś w pracy, ale mąż, który był na marszu, dokładnie w tym momencie mijał kancelarię premiera i opisywał mi to zajście przez telefon.
Markowa
12 Listopada, 2012 - 12:40
Wcale mnie to nie zaskoczyło...
To kolejny dowód, że Tusk jest kundlem i gdzie ten kundel ma Polskę i Polaków.
Trzeba go po prostu wywalić na zbity ryj. Polska tchórzów i antypaństwowców powinna się pozbywać w tempie ekspressowym.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
witam w tej patriotycznej rozmowie
12 Listopada, 2012 - 13:34
gość z drogi
czy ktoś z państwa zwrócił uwagę na słowa tego,któremu
Polskość jest nienormalnością, w chwili gdy bełkotał cos tam daleko" od tego kraju"
a bełkotał o jakiejś wojnie domowej
niech więc zdjęcie POBITEGO CHŁOPCZYKA stanie sie symbolem tego bełkotu
TU, jesteśmy MY i PObity Chłopczyk ,
tam
ZOMO i przebrani bandyci,
Tusku bojący się POLSKOŚCI i uciekający w strachu przed POLSKOŚCIĄ,poza
Polskę....niech ci sie śni co NOC ,ten pobity CHŁOPCZYK i nie tylko....
pozdr
a 10
gość z drogi
Gościu - ta ryrająca kreatura nie ma prawa narzekać !
12 Listopada, 2012 - 14:06
Ma co chciał !
Osobiście przyłożył się do tego i dziś to już tylko skutki jego "niepolskiej normalności".
To jest zdrajca i tchórz !
To, że mu się śnią ruskie i szwabskie tanki na polskich drogach by on mógł dalej się bawić w rządzenie, to mnie guzik obchodzi.
Jutro JEGO policja spałuje JEGO wnuka. Przez pomyłkę oczywiście i ten wnuk co powie ?
Jutro ten wnuk będzie się wstydził, że nosi geny takiej mendy !
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Gdzie jest ten Raj?
12 Listopada, 2012 - 16:24
"Kto w ostatnich 5 latach nie chciał kajdan... wyjechał z Polski. I wyjechali - ponad 2 miliony... "
Zdradz mi prosze, contesso, gdziez to wyjechali Polacy po wolnosc, gdzie jest na swiecie ten wolny i demokratyczny kraj, bo bardzo chetnie tez sie (natychmiast!) tam przeniose. O ile wiem, Polacy wyjechali ze wzgledow ekonomicznych, szczegolnie ostatnia fala emigracji, a wyzsza stopa zyciowa to nie to samo co wolnosc osobista i demokracja.. Wielu na Zachodzie co prawda tak myslalo, ale teraz sie powoli przekonuja, ze jednak nie, to nie to samo, a i zauwazaja, ze swobody, ktorymi sie cieszyli, tez sa im pomalutku stopniowo odbierane .
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Lotna
Lotna
12 Listopada, 2012 - 16:27
Acha, czyli bieda, niedostatek to nie są kajdany ???
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
contessa
12 Listopada, 2012 - 16:37
Bieda i niedostatek to sa ograniczenia ale nie kajdany.
Czy pelna micha albo jak kto woli duze konto bankowe to to samo co wolnosc???
Jeden pies podworzowy ma malo zarcia i krotki lancuch, drugi ma pelna miche i dluzszy lancuch - czy ten drugi jest rzeczywiscie wolny?
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Lotna
Lotna
12 Listopada, 2012 - 16:47
"Jeden pies podworzowy ma malo zarcia i krotki lancuch, drugi ma pelna miche i dluzszy lancuch - czy ten drugi jest rzeczywiscie wolny?"
Czyli.... oba mają kajdany !
Szkoda, że nie dostrzegła Pani tego w moim tekście.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Nie zgadzam się
12 Listopada, 2012 - 16:31
że kajdany pętają ręce także tym, dla których dewizą jest "polskosć to nienormalność", bo to oni z autorem tych słow - Tuskiem na czele - nakładają je nam na ręce.
Nie uczestniczyłam w marszu, bo nawet, gdybym chciała - nie jestem w stanie ruszyć się z posad. Jestem już , na wieki. uziemiona. Ale nie żal mi, bo wysłuchałam po raz x-ty koncertu z roku 2004 w telewizji, gdzie na scenie świętowano rocznicę niepodległości. a były to pieśni legionowe, Czerwone Maki ... i cały , przepiękny, repertuar pieśni patriotycznych sprzed lat. Siedziałam i, jak zwykle, zalewałam się łzami na wspomnienie ilu naszych bohaterów zginęło dla Sprawy i JAKIMI byli patriotami. Ginęli , bo dla nich pOLSKA była Polską, a nie nienormalnością, jak dla naszego, pożal się Boże, przywódcy kraju !! Nie potrzeba tu przywoływać Żydów, bo wśród nas jest wystarczająca ilość zdrajców, zaprzańców, dla których Polska NIC nie znaczy, albo im przeszkadza i rozkładaja Ja na cztery łopatki !
Nie zgadzam się
12 Listopada, 2012 - 16:32
że kajdany pętają ręce także tym, dla których dewizą jest "polskosć to nienormalność", bo to oni z autorem tych słow - Tuskiem na czele - nakładają je nam na ręce.
Nie uczestniczyłam w marszu, bo nawet, gdybym chciała - nie jestem w stanie ruszyć się z posad. Jestem już , na wieki. uziemiona. Ale nie żal mi, bo wysłuchałam po raz x-ty koncertu z roku 2004 w telewizji, gdzie na scenie świętowano rocznicę niepodległości. a były to pieśni legionowe, Czerwone Maki ... i cały , przepiękny, repertuar pieśni patriotycznych sprzed lat. Siedziałam i, jak zwykle, zalewałam się łzami na wspomnienie ilu naszych bohaterów zginęło dla Sprawy i JAKIMI byli patriotami. Ginęli , bo dla nich pOLSKA była Polską, a nie nienormalnością, jak dla naszego, pożal się Boże, przywódcy kraju !! Nie potrzeba tu przywoływać Żydów, bo wśród nas jest wystarczająca ilość zdrajców, zaprzańców, dla których Polska NIC nie znaczy, albo im przeszkadza i rozkładaja Ja na cztery łopatki !
Nie zgadzam się
12 Listopada, 2012 - 16:32
że kajdany pętają ręce także tym, dla których dewizą jest "polskosć to nienormalność", bo to oni z autorem tych słow - Tuskiem na czele - nakładają je nam na ręce.
Nie uczestniczyłam w marszu, bo nawet, gdybym chciała - nie jestem w stanie ruszyć się z posad. Jestem już , na wieki. uziemiona. Ale nie żal mi, bo wysłuchałam po raz x-ty koncertu z roku 2004 w telewizji, gdzie na scenie świętowano rocznicę niepodległości. a były to pieśni legionowe, Czerwone Maki ... i cały , przepiękny, repertuar pieśni patriotycznych sprzed lat. Siedziałam i, jak zwykle, zalewałam się łzami na wspomnienie ilu naszych bohaterów zginęło dla Sprawy i JAKIMI byli patriotami. Ginęli , bo dla nich pOLSKA była Polską, a nie nienormalnością, jak dla naszego, pożal się Boże, przywódcy kraju !! Nie potrzeba tu przywoływać Żydów, bo wśród nas jest wystarczająca ilość zdrajców, zaprzańców, dla których Polska NIC nie znaczy, albo im przeszkadza i rozkładaja Ja na cztery łopatki !
Przepraszam
12 Listopada, 2012 - 16:57
nie wiem , co sie stało, że moja wypowiedź potroiła się ? Przedtem nie chciała wejść, a potem tak, nahalnie, się wdarła,