Smoleńskie kierki

Obrazek użytkownika Muni
Kraj

Każdy chyba pamięta karcianą grę w kierki. W jednym z jej rozdań, celem było wyzbycie się wszelkich kierów z ręki.
Różne były taktyki żeby się ich pozbyć, ale zawsze opierały się na udawaniu, że się czegoś nie ma, a miało. Albo na zaskakujących "impasach". Można powiedzieć, dowalić komuś do niewinnej czwóreczki pik asa, czy króla kier to było coś.

Przypomniałem sobie o kierkach, kiedy goście z ekipy Laska (a może on sam, bo tak naprawdę jego zespół to jakieś cienie) zaczęli wykładać swoje "kiery" czyli foty brzozy. Z niewiadomych względów, nie znalazły się one w żadnym z raportów, ale są. Są i TERAZ można je pokazać. Hej, prawie jak król kier, w końcu dojrzewa, żeby go komuś wrąbać.

Nagle brzoza ma w sobie odłamki, które mają coś oznaczać. Brzoza bowiem na przestrzeni miesięcy stała się kluczową smoleńską kartą przetargową, kto ją lepiej zbada, zmierzy, omówi, ten ma przewagę w odpowiedzi na pytanie o przyczynę katastrofy. Ale, zaraz, zaraz... co ma do przyczyn katastrofy BRZOZA? I czemu to ma być brzoza, a nie świerk, czy inna wielka olcha koło sklepu z częściami samochodowymi?

Czy to nie kolejna karta, wyrzucana by przygotować teren pod triumfalne okazanie innych, dotychczas tajnych fotek? I przed kim były tajne, przed narodem? A dzisiaj już naród dojrzał, czy o co chodzi?

Poprzez kilkumiesięczny festiwal brzozowy odeszliśmy wszyscy od pytań podstawowych, a to są dużo ważniejsze pytania od tych, czy brzoza była pancerna, czy nie. Jeżeli samolot spadał i ulegał katastrofie, to na pewno nie przez brzozę, chociaż mogła się znaleźć na jego ścieżce destrukcji.

Pytania główne, które już jakoś są zapomniane, a dużo ważniejsze od tej brzozy - blotki kier:

1. CZEMU POMIMO KOMENDY DWÓCH PILOTÓW "ODCHODZIMY" SAMOLOT SIĘ ZNIŻAŁ?
2. CZEMU NA BAGNISTYM TERENIE NIE MA KRATERU, ANI NAWET DOŁU PO UDERZENIU SAMOLOTU?
3. CZEMU WYPAROWAŁ KOKPIT? W LOCKERBIE PO UPADKU Z 10 KM KOKPIT BYŁ TYLKO DO POŁOWY SPŁASZCZONY.
4. CZEMU DANE DOTYCZĄCE "BECZKI" NIE SĄ POPRAWNE?
5. DLACZEGO NIKT NIE ZROBIŁ PROFESJONALNEJ ANALIZY "FILMU KOLI"? TO PRZECIEŻ SKARB.
6. DLACZEGO NIKT NIE POPROSIŁ NATO LUB USA O ZDJĘCIA Z SATELITY???
7. DLACZEGO NIKT NIE ZIDENTYFIKOWAŁ KONKRETNIE CZĘŚCI PODOBNO WBITYCH W BRZOZĘ?
8. KTO, KONKRETNIE, ZADECYDOWAŁ, ŻE SAMOLOT GŁOWY PAŃSTWA I ZWIERZCHNIKA ARMII CZŁONKA NATO BĘDZIE REMONTOWANY W ROSJI?
9. I CZEMU TEN KTOŚ JESZCZE NIE SIEDZI?
10. KTO WYSŁAŁ SŁYNNEGO SMS-A 15 MINUT PO KATASTROFIE OBARCZAJĄCEGO WINĄ PILOTÓW?
11. I CZEMU TA BLADŹ JESZCZE NIE SIEDZI?

Najważniejsze są 1 do 5, ale nawet każde z osobna wystarczy żeby stwierdzić, że coś jest nie tak, że sprawa śmierdzi.
Poprzez zabawy z bieriozką straciliśmy "focus", daliśmy się wpieprzyć w grę w kierki, w której przeciwnik ma nieskończoną liczbę kart, które może użyć w dowolnej chwili i w dowolny sposób.

Powróćmy do pytań początkowych, brzoza jest na końcu.

Brak głosów

Komentarze

Jest cała długa lista pytań równie ważnych, a może i ważniejszych, dotyczących odlotu z Okęcia, na które po trzech latach z okładem nie ma żadnej odpowiedzi i jakoś ciągle nikogo nie wydaje się to obchodzić. Już sam fakt braku zainteresowania jest intrygujący.

Vote up!
0
Vote down!
-1
#387598

Pytań jest cała masa, a uwaga koncentrowana jest na rzeczach drugorzędnych.
Oprócz tego, organizowano (kto?) fakty "medialne", które gdyby katastrofa była "uczciwym" wypadkiem nie miałyby miejsca, bo po co?

Vote up!
0
Vote down!
-1
#387627