35 lecie śmierci bł. ks. J. Popiełuszki - pamiętajmy jego słowa i postawę...

Obrazek użytkownika krzysztofjaw
Idee

W tym roku 19 października przypada 35 rocznica śmierci błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki. Ta oficjalna, bo dalej okoliczności jego śmierci są owiane tajemnicą, tajemnicą bestialskiego mordu założycielskiego III RP.

 

Wielu uważa, że śmierć nastąpiła dopiero później a księdza z rąk ubeko-milicjantów przejęły wojskowe służby specjalne i nie ważne czy polskie czy sowieckie, bo to była jedność. Wedle tak przyjmowanej hipotezy "wojskówka" miała jeszcze maltretować księdza kilka dni. Wierzę, że wszystkie ewentualne niejasne okoliczności jego śmierci będzie nam dane kiedyś poznać.

 

Dla mnie postać księdza Jerzego jest wyjątkowa. Przeszło 9 lata temu przyjąłem Go sobie za patrona duchowego, ale tak naprawdę jest nim od wielu już lat... chyba od mojego pobytu na Jego warszawskim pogrzebie w 1984 roku a miałem wtedy 16 lat. Na pogrzeb ten jechałem z Włocławka, z Parafii Najświętszego Serca Jezusowego, na terenie której znajdowała się wówczas wiślana tama, gdzie oficjalnie zginął ksiądz Jerzy. Dziś jest to już inna Parafia - pw. Matki Bożej Fatimskiej, na terenie której rozbudowuje się Sanktuarium Męczeństwa Bł. Ks. J. Popiełuszki.

 

Jakże brakuje mi Jego niezłomnej postawy i słów, i jak mocno tkwi w moim sercu. Potrzebny był dla Polski w tamtych czasach, niech Jego słowa i myśli wspierają nas dzisiaj...

 

"Przyjąć dobrowolne cierpienie za drugiego człowieka, to coś więcej niż tylko cierpieć. Na taką decyzję mogą się zdobyć tylko ludzie wewnętrznie wolni".

(31.10.1982)

 

"Prawda jest niezmienna. Prawdy nie da się zniszczyć taką czy inną decyzją, taką czy inną ustawą".

(31.10.1982)

 

"Przemoc nie jest oznaką sił, lecz słabości".

(26.12.1992)

 

"Bez względu na to, jaki wykonujesz zawód, jesteś człowiekiem"

(29.01.1984)

 

"Nie jest to rana śmiertelna, bo nie można zadać rany śmiertelnej czemuś, co jest nieśmiertelne. Nie można zabić nadziei".

(29.08.1982)

 

"To, co wielkie i piękne rodzi się przez cierpienie".

(27.06.1982)

 

Pokój musi być zbudowany na sprawiedliwości. Pokój to dialog sprawiedliwy w duchu miłości".

(25.12.1983)

 

"Miłość nie istniałaby, gdybyśmy byli do niej zmuszani".

(27.02.1983)

 

"Miłość przerasta sprawiedliwość, a równocześnie znajduje potwierdzenie w sprawiedliwości"

(27.03.1983)

 

"Zasadniczą sprawą przy wyzwoleniu człowieka i narodu jest przezwyciężenie lęku"

(31.10.1982)

 

Prawda ma w sobie znamię trwania i wychodzenia na światło dzienne, nawet gdyby starano się ją skrupulatnie i planowo ukrywać. Kłamstwo zawsze kona szybka śmiercią. Prawda zawsze jest zwięzła a kłamstwo owija się w wielomówstwo. Korzeniem wszelkich kryzysów jest brak prawdy".

(26.09.1982)

 

"Człowieka można przemocą ugiąć, ale nie można go zniewolić".

(30.01.1983)

 

"Prawdziwa wolność jest pierwszą cechą społeczeństwa".

(29.01.1984)

 

"Powołanie do wolności łączy się z obowiązkiem zrozumienia, że wolność to nie samowola, ale jest to zadanie stojące przed każdym człowiekiem, wymagające przemyśleń, rozwagi, umiejętności wyboru, decydowania"

(28.02.1982)

 

"Człowiek sprawiedliwy to ten, który kieruje się prawdą i miłością. Bo im więcej jest w człowieku prawdy i miłości, tym więcej sprawiedliwości".

(24.06.1984)

 

"Życia nie da się oszukać, jak nie da się oszukać ziemi. Jeżeli wrzuci się w nią plewy, zbierze się chwasty".

(27.05.1984)

 

"Nie możemy się dzielić na ludzi, którzy o wolność walczą i którzy na wywalczoną wolność z założonymi rękami oczekują".

(04.12.1983)

 

"Tylko naród, który ma zdrowego ducha i czułe sumienie, może tworzyć śmiałą przyszłość".

(25.09.1983)

 

"Człowiek nie jest w stanie dobrze pracować, gdy nie widzi sensu pracy, gdy sens ten przestaje być dla niego przejrzysty, gdy zostaje mu niejako przysłonięty".

(26..06.1983)

 

"Każda rzecz, każda sprawa wielka musi kosztować i musi być trudna. Tylko rzeczy małe i liche są łatwe".

(29.10.1984)

 

"Nie możemy się dzielić na ludzi, którzy o wolność walczą i którzy na wywalczoną wolność z założonymi rękoma oczekują".

(4.12.1983)

 

"Prawdziwa wiedza, prawdziwa mądrość, prawdziwa kultura nie znosi łańcuchów. Umysłu ludzkiego nie da się skrępować".

(25.09.1983)

 

"Tylko naród, który ma zdrowego ducha i czułe sumienie, może tworzyć śmiałą przyszłość".

(25.09.1983)

 

"Aby pozostać człowiekiem wolnym, trzeba żyć w prawdzie".

(31.10.1982)

 

"Gdyby większość Polaków w obecnej sytuacji wkroczyła na drogę prawdy, stalibyśmy się wolnymi już teraz".

 

"Zło dobrem zwyciężaj"

 

"Dzięki śmierci i zmartwychwstaniu Chrystusa symbol hańby i poniżenia stał się symbolem odwagi, męstwa, pomocy i braterstwa. W znaku krzyża Chrystusowego ujmujemy dziś to, co najbardziej piękne i wartościowe w człowieku. Przez krzyż idzie się do zmartwychwstania. Innej drogi nie ma".

(26.09.1982)

 

 

(Źródło większości cytatów: Módlmy się z błogosławionym ks. Jerzym Popiełuszką, Wydawnictwo JUT, Szczebrzeszyn 2010, s. 20-24)

 

----------------------------

 

Jakże wiele z tych słów jest aktualnych także dzisiaj. Mam nadzieję, że również spełni się zawołanie św. Jana Pawła II, który nawiązując do śmierci księdza Jerzego mówił:

 

"Ażeby z tej śmierci wyrosło dobro, tak jak z krzyża Zmartwychwstanie"!

 

 

Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad...

 

© Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw)

]]>http://krzysztofjaw.blogspot.com/]]>

kjahog@gmail.com

Twoja ocena: Brak Średnia: 5 (12 głosów)

Komentarze

- zeznał w początkowej fazie procesu że księdza zamordowały sowieckie służby specjalne.
Prawdopodobnie pod presją "popełnienia samobójstwa" wycofał potem to zeznanie.

Komuna zdychała i zbliżał się rok 1990 i bolkowy "okrągły stolec" a mimo to ludzie znikali i byli zabijani księża: J.Popiełuszko, ks.Sylwester Zych czy ks. Stanisław Niedzielak.

Jaki był tego powód ?

Wtajemniczeni twierdzą że byli to księża niezłomni i nie pozwolili by na bolkowy cyrk z komunistami pod tytułem: "okrągły stolec" wedle scenariusza i reżyserii kiszczaka i wałęsy (antypolskie świnie piszemy z małej litery).

Tymi zbrodniami "wyczyścili sobie pole" - aby potem obstawić agenturą to całe przedstawienie.

Wynik wszyscy znamy - uwłaszczenie się komunistycznych morderców na majątku Narodowym Polaków ciężko pracujących wiele pokoleń.

Komunista to bandyta, morderca, oszust, kłamca, złodziej lump i pasożyt z wyboru i takie cechy winne być im przypisane w internetowej Wikipedii.

Vote up!
12
Vote down!
0

Motto na dziś: "Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć".

#1606713

I dlatego utarło się powiedzenie, że ten mord był aktem założycielskim III RP i takim pozostał niestety do dzisiaj. Może było coś w tym aneksie do Raportu z likwidacji WSI?

Pozdrawiam

Vote up!
8
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1606717

"35 lecie śmierci bł. ks. J. Popiełuszki"

Śmierci? Czy PORWANIA?

Dlaczego władze nie dopuszczają prok. A.Witkowskiego do śledztwa? Będzie w RM, TV Trwam - czy dopuszczą go, by mówił to co opisał?

"Prawda ma w sobie znamię trwania i wychodzenia na światło dzienne, nawet gdyby starano się ją skrupulatnie i planowo ukrywać." Prawda....

Vote up!
6
Vote down!
0

CISZA

#1606721

Dlatego też na samym początku stwierdzilem, że jest to oficjalna a nie faktyczna data śmierci. 

Pozdrawiam

Vote up!
5
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1606727

Dziękuję za przypomnienie tych świętych słów, które padały z ust Błogosławionego Jerzego....Wielka zaduma nad nimi... Czy Polacy nadal z nich czerpią siłę? Myślę, że większość tak,  czego dowodem są kolejne wybory. Szatan nie śpi...  "napij się z Jerzym Urbanem" huczna dyskoteka z udziałem oprawcy - WSTYD i HAŃBA, w 35 rocznicę morderstwa Błogosławionego Jerzego Popiełuszki. 

Pozdrawiam serdecznie...

Vote up!
6
Vote down!
0
#1606723

Wiem, że to jest temat będący dla wielu śmieszny i groteskowy, ale faktycznie szatan nie śpi i atakuje Polskę ze wszystkich swoich sił, bo to my jesteśmy największym krajem katolickim w Europie i to jeszcze z kultem Maryjnym, której się też boi szatan. Polska jest dla niego wyzwaniem nie lada. Ale według Pisma szatan ostatecznie przegra i w tym cała nadzieja, ale też nie możemy biernie czekać aż ten szatan przegra, musimy się też w tą przegraną zaangażować. 

KK jest dziś na rozdrożu. Wielu katolików nie rozumie postępowania papieża Franciszka i ma do niego dystans a więc wraca do źródła, czyli Pisma Świętego i jest to bardzo dobre.

Pozdrawiam

Vote up!
8
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1606728

spoczywającej na kościach Świętych Męczenników. Święty ksiądz Jerzy to kamyk Państwa Bożego. Nie tylko jak kolejny dodruk Pisma czy kolejne jego tłumaczenie ale jak Słowo które na nowo ciałem się staje. Bo Ten kto je wypowiedział, kto dał nam świętego w naszym czasie jest Drogą, Prawdą i Życiem. W księdzu Jerzym pokazał jak śmierć pokonać, jak zło zwyciężyć nie przez zabijanie. W nim z trwogą i drżeniem widzimy, czym jest ofiara krzyża i jak zobowiązujące i pokorne wywyższenie w zmartwychwstaniu. Uważajmy i gotujmy się do naszego wybrania, żeby zamiast na golgotę nie trafić na kebsy do jakiegoś fastfuda albo wyprzedaż gówniano uszytych modnych marek. Albo do  zniewolonej konsumpcją małpiarni dostatnich karierowiczów nasłańca i kolaboranta jakim był Herod na wieczną rzeczy pamiątkę i wieczną przestrogę.

Vote up!
7
Vote down!
0

Onufry Zagłoba

#1606736

Uciekają nam w życiu te wartości najważniejsze: dobro, miłość wobec bliźniego, talenty dane od Boga. Ten dominujący konformizm, relatywizm, nihilizm jest tak obecny w życiu, że często mu ulegamy. W takich chwilach powracam do mysli i slów księdza Jerzego. Nigdy się nie zdezaktualizują. 

Pozdrawiam serdecznie

Vote up!
5
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1606774

Smierć błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki przypomniała mi słowa lidera Konfederacji, Największego Patrioty i Prawdziwego Katolika, Prawicowca.

„ Nie uważam pana generała Jaruzelskiego za zbrodniarza” – zaznacza Janusz Korwin-Mikke w rozmowie z „SE”. –„ Powiedzmy sobie jasno. To, co robiły solidaruchy, żeby za wszelką cenę usprawiedliwić przejęcie władzy, to było podpuszczanie generała Kiszczaka” – mówi Korwin-Mikke. I dalej ciągnie swój szokujący wywód, zestawiając Jaruzelskiego z Józefem Piłsudskim.

„– Generał Jaruzelski to postać historyczna, dość tragiczna, dobry wojskowy” – przekonuje Janusz Korwin-Mikke i dodaje, że nie zgadza się krytykami generała, którzy twierdzą, że Wojciech Jaruzelski był zbrodniarzem. Odpowiada, że w takim razie „Józef Piłsudski był oberzbrodniarzem”.

Lider Kongresu Nowej Prawicy udowadniał także, że po 1956 roku w Polsce nie było już komunizmu, a służby nie torturowały ludzi. Dziennik.pl cytuje: –„ Proszę mi powiedzieć, kto był torturowany poza księdzem Popiełuszką? – ”pyta Korwin-Mikke, odwołując się do swoich wcześniejszych słów, że śmierć księdza Jerzego Popiełuszki to był wypadek przy pracy.„ – Z punktu widzenia generała Jaruzelskiego zarówno wydarzenia w kopalni Wujek, jak i to, to są wypadki przy pracy. Przecież to nie było w żadnym przypadku planowane”. 

 

Bo Korwin to wolnośc, Korwin to nadzieja...

 

Grarulacje dla wspaniałych "polskich patriotów korwinistów" za każdy  głos na lidera  Konfederacji..

Zachowaliście się tak jak trzeba.

Vote up!
3
Vote down!
-4

Hoyt

#1606764

Na JKM to ja się poznałem już na początku lat 90-tych XX wieku. Ciągle piszę, że to "koń trojański" komuny. I jest od zawsze bardzo niebezpieczny. Ostatnio zaapelowałem, żeby narodowcy się od niego odcięli, ale to nie jest takie proste, bo Korwin trzyma kasę z dotacji i teraz robi wszystko, aby zniechęcić narodowców i zostawić sobie całą kwotę. 

Pozdrawiam

Vote up!
6
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1606775

Na JKM to ja się poznałem już na początku lat 90-tych XX wieku. Ciągle piszę, że to "koń trojański" komuny. I jest od zawsze bardzo niebezpieczny. Ostatnio zaapelowałem, żeby narodowcy się od niego odcięli, ale to nie jest takie proste, bo Korwin trzyma kasę z dotacji i teraz robi wszystko, aby zniechęcić narodowców i zostawić sobie całą kwotę. 

Pozdrawiam

Vote up!
5
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1606776

Trzeba zadać sobie pytanie.

Myśli Pan, że liderzy zarządzający duszami i ciałami  narodowców są aż tak głupi, że nie wiedzą kim jest Korwin? 

Bo jeśli nie są, to znaczy, że są cyniczni do bólu, nie różnią się w niczym od totalnych, i wartości Katolickie oraz Patriotyczne są ich młotem walenia w PiS i Polaków, aby tylko dostać swoje koryto.

Winnicki, Bosak, Braun  wypowiadają się codziennie o Korwinie w superlatywach, opowiadają jak dużo ich łączy z panem Korwinem itp.

Poza tym pełno w nich jadu i nienawiści, którą uosabiają także ich zwolennicy. Największą nienawiść mają do PiSu. Przypadek?

Czy myśli Pan, że Bosak były Wszechpolak, kiedyś idący ramie w ramie z innym Katolikiem i Patriotą Romanem Giertychem, Winnicki, i wszyscy ci szumnie nazywający siebie Narodowcami modlą się codziennie lub w ogóle na różańcu, który prowokacyjnie teraz wkładają w swoje logo zaciśniętej pięści?

O naiwności, powiadam.

Który Katolik trzyma różaniec owinięty w zaciśniętą pięść?

Z całą pewnością óżaniec w zaciśniętej pięści trzyma inny "katolik" Międlar.

Marcin Luter rónież walczył z "lichwą, odpustami, pijaństwem, rozpustą, obłudą kleru w RKK, atakując wszystkich bez umiaru..

Jak wiemy z jego biografi, to on uosabiał te najgorsze cechy, z którymi "walczył", wspierany pieniędzmi przez ówczesnych książąt tego świata.

Wielu potrafi przed kamerą trzymać różaniec (vide propagandysta, cwaniak, były kukizowiec, Marcin Rola), judzić na Polaków głosujących na PiS. Co ciekawe, te starsze osoby według Winnickiego, Bosaka, Brauna i Korwina są nie tylko mniej inteligentni od "Konfederatów", ale jak słychać w słowach liderów Konfederacji, różaniec w ich  rękach, rękach osób starszych, różaniec to oddawanie chwały żydoamerykańskim, pejsatym, rozdawniczym zaprzańcom.

Wiem także, że wielu tutejszych "Konfederatów" nie ma nic wspólnego z wiarą, bo niektóre te osoby kojarzę z ich poglądami z lewicowego salon24.

Jedynie na co ich stać, to na powtarzanie mantry zasłyszanej z tuby Konfederatów, ich matecznika,czyli  realu24." Pis PO samo zło. 447, Jedwabne, Katyń, Rozdawnictwo, TVP KGB, Żydopejsaty rząd pisdzielców, sprzedawczyki, zwolennicy zabijania dzieci nienarodzonych".

Za długo żyję na tym świecie, abym nie pamiętał, jak o te same prawa nienarodzonych walczył niegdyś Kazimierz Marcinkiewicz, Roman Giertych, Stefan Niesiołowski, a nawet Andrzej Lepper. 

Ten ostatni nawet jak szedł do burdelu, nosił ze sobą rózaniec. Bo jak sam mowił, nigdy się z nim nie rozstawał. 

 

 

 

Vote up!
6
Vote down!
-3

Hoyt

#1606827

na różaniec

 

znaczek Matki Boskiej

Bolek nosił w klapie

teraz zaś na różaniec

naiwniaków się łapie

Vote up!
6
Vote down!
0

jan patmo

#1606837

Korwin o księdzu Popiełuszko :Z punktu widzenia rządzących, był to wypadek przy pracy.

Korwin o Przemyku : Dostał chudzina parę pałek i umarł.

 

Korwin Onuca sowiecka.

Zawsze nienawidził Polaków.

Wyszkolony przez służby sowieckie pi**doli o patriotyzmie do młodych a oni mu wierzą.

Korwin to taka qrwa

DRUGI WIDELEC SCHETYNY.

Vote up!
6
Vote down!
0
#1606858

Po przemyśleniu sądzę, iż masz rację a moje apele o tym, aby narodowcy odcięli się od Korwina są o kant d...y otrzeć.

I masz rację, że dokładnie wiedzą jaki jest Korwin a ten ostatnio wypowiada takiego farmazony, że aż strach (dobry Jaruzelski, źli Polacy, po 1956 nie było komuny, itp.). Korwin jest ateistą, ale to nie przeszkadza narodowcom, dziwne? Nieprawdaż?

Jednak liczyła się tylko kaska bez żadnej idei. 

Będą oczywiście teraz w sejmie też gadać głupoty, ale są malo wiarygodni. 

Pozdrawiam

Vote up!
3
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1606942

To królestwo Korwina (vide Konfederacja) jest wewnętrznie skłócone, zatem nie może się ostać.

3 sprzeczne byty w Konfederacji - wykluczające się nawzajem.

NIe wiem, czy wiesz, ale Ruch Narodowy zapisał w swoim programie likwidację ZUS. Zamierza - cytat z ich strony: "problem (ZUSu) trzeba rozwiązać cięciem miecza"...."Realizacja postulatu emerytury obywatelskiej uczyni znaczną część biurokracji ZUS zbyteczną, co otworzy drogą do likwidacji tej instytucji".

Natomiast nowo powstałe "ugrupowanie" Dobromira Sośnierza "Wolnośc i NIepodległość" zamierza wprowadzić "dobrowolny ZUS". W tych dwóch słowach mieści się opis całego programu na temat ubezpieczeń!!!!

RN nie wiadomo skąd zamierza wypłacać "emeryturę obywatelską, bez wyjątku, niezależnie od ich zarobków i czasu pracy, branży, formy zatrudnienia etc. Świadczenie pozwalające każdemu utrzymać się na minimalnym poziomie".

Oczywiście nie podają skąd wezmą na nią środki i co to znaczy "utrzymać się na minimalnym poziomie".

Pewnie Bosak i Winnicki określą, czy 1500 zł, czy 1650 to jest ten minimalny poziom.

Dalej piszą, zaprzeczają temu, co napisali przed chwilą, że "Wszystko, co ponadto, winno wynikać z osobistych i dobrowolnych ubezpieczeń emerytalnych". Czyli jednak jakieś instytucje odpowiedzialne za ubezpieczeniaemerytalne mają istnieć. Można się domyślić, że mają to być prywatne firmy, a państwo jedynie określi sumę "pozwalającą utrzymać się na minimalnym poziomie", a sumę tę wytypuje każdego roku, każdego miesiąca  RN???

Oczywiście RN wycofa wszystkie programy socjalne PiSu - czyli "rozdawnictwo i przekupywanie obywateli przez PiS", ale ugrupowanie Sońnierza, wręcz przeciwnie. Oni podwyższą je do 1000+.!!!!

Takich perełek w tym królestwie jest o wiele więcej.

Więc wyobraźmy sobie, dochodzą do władzy i co ? Który program Konfederacji jest prawdziwy?

Pomijam wszystkie kwestie związne z teologią katolicką, rozmijające się z życiem prywatnym liderów Konfederacji.

Jestem pewien, że sam przekonasz się, iż Konfederację jedynie co spajało, to olbrzymia nienawiść do PiSu i do ich wyborców. Kreowanie się na największych patriotów, katolików, wolnościowców,to narzędzie do realizacji partykularnych interesów.

Bo tak naprawdę ich liderom chodzi tylko o władzę. 

Wystarczyło posłuchac kilka rozmów Sośnierza, który wrealu24 opowiadał wprost, w jaki sposób należy zagospodarować niezadowolony z rządu PiS  elektorat.

Cynizm nie różniący się od taśm  Totalnych.

Pozdrawiam serdecznie

 

Vote up!
3
Vote down!
0

Hoyt

#1606968

Podzielam Pańskie zdanie i sądzę, że Konfederacja  i tak się rozpadnie jak wszystko, co tworzył KORWIN. 

A, że chodziło im po prostu o bycie w sejmie to oczywiste. Niczym się nie różnią z Kukizem, który też chciał się ino dostać do sejmu i mu mu wystarcza. Utopił swoją formację i sam zniknie za jakiś czas.

Pozdrawiam i dziękuję za obszerny komentarz

Vote up!
1
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1607024

wypadek przy pracy!

 

przecież taki antypolak

kochający się rodacy

to pary antypolaków

wypadek przy pracy!

Vote up!
7
Vote down!
-1

jan patmo

#1606792

- skrajne różne poglądy.

Jak pamiętam był zwolennikiem ujawnienia teczek i to był dobry kierunek ale dziś gada różne głupoty i ma jak widać duże poparcie bo znowu jest w Sejmie.

Dla mnie to jest dowód że mamy wbrew pozorom bardzo rozchwiane i podatne na propagande społeczeństwo.

PS. - nie wiem nawet co u niego jest imieniem a co nazwiskiem :) a o datę urodzenia i miejsce to nawet nie śmiem zapytać - to najbardziej tajemniczy człowiek w Polsce.

Vote up!
8
Vote down!
-1

Motto na dziś: "Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć".

#1606801

W czasie kiedy w latach 80-tych, w niewyjaśnionych okolicznościach zginęło najwięcej kapłanów katolickich w Polsce, w tym błogosławiony Jerzy Popiełuszko, rzecznikiem rządu PRL był Jerzy Urban, który dzisiaj żyje sobie spokojnie i dostatnio w rzekomo wolnej Polsce! A jego bratanek jest dziś blogerem na Wolne Media i Neon24 .Blogerem  plującym na Polskę i Polaków.
Przypadek???

 

 

Ich towarzysze są w parlamencie europejskim, Sejmie, Senacie za sprawą niejakiego Schetyny.

Gdyby ktoś nie wiedział to są mordercy błogosławionego ks Jerzego Popiełuszki.

Aha, te bestie są już dawno na wolności.

 

Vote up!
6
Vote down!
-1

Prezydent Zbigniew Ziobro 2025
Howgh

#1606819

Matko

Moja kaplica zmniejszyła się

Do rozmiarów samochodowego bagażnika ...

 

Vote up!
6
Vote down!
0
#1606854

Schetyna ty wszo.,gdym cię kanalio spotkał dałbym ci w ryj

 

Vote up!
7
Vote down!
0
#1606856

Też bym mu dał z liścia...

Pozdrawiam

Vote up!
4
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1606943

dzisiaj taki jeden posło-senator , na pytanie o stanowisko w sprawie morderstwa, odpowiedział, że wtedy był małym chłopcem, i nie potrafi się ustosunkować! Bezczelny typ, przez 30 lat nie słyszał, nie widział i nie myślał - a senatorem został. Bezczelnie i spokojnie, do kamery i w obecności innych w studiu tak powiedział. Minęły 4 lata rządów PIS. I dalej słuchamy podobnych bredni i czytamy wpisy z poziomu Schetyny. I co? I nagwizdać im możemy. A oni krok po kroku: rozwalają program szkolny, rozwalają program gospodarczy ( na zewnątrz w szczególności!), rozwalają wszystko kolorami, dla zmyłki. A inspiracje opłacane z zewnątrz! A media?Tęczowo, zielono, muzycznie, w koalicji ze wszystkimi wszyscy, byle zaszkodzić. I co? PAMIĘTAMY ?????

Vote up!
4
Vote down!
0

yenom

#1606909