Co znowu wymyślił?
Pełna najgorszych przeczuć sięgnęłam po grubą książkę z empikowej półki. Autor: Piotr Zychowicz, tytuł: Żydzi
Oho, pomyślałam, pewnie po "Obłędzie" postanowił się zrehabilitować w oczach weteranów Powstania Warszawskiego. Sceny, kiedy ubliżano mu w publicznych debatach o książce, na długo zapadły w pamięci. Tak było.Ten kontrowersyjny autor potrafi podgrzać emocje do białości. Taki już jest. Typowy prowokator. A może jeszcze inaczej? Może dołączył do szeregu Grossolubów i zaatakował "polskich antysemitów"? To takie intratne przecież i modne. Czyżby poszedł tą drogą? Co wymyślił teraz?
Podejrzewając Zychowicza o Bóg wie co, pochyliłam się nad lekturą. Pierwsze, co przyszło mi do głowy to podziw. Sprytny facet. Zabezpieczył się w każdym calu.
Przede wszystkim nic, ani jedno zdanie, nie wykazuje jego własnego poglądu na temat relacji polsko-żydowskich. Książka jest zbiorem wywiadów z wieloma ludźmi, głównie Żydami, którzy inteligentnie naprowadzani pytaniami, sami wykazują, przedstawiają i wyjaśniają najnowszą historię w stosunkach naszych narodów. Autor pozostaje bezstronny i obiektywny. Prawie. Jakoś nikogo nie zagadnął o plany Judeopolonii, a miał tak zorientowanych w tej tematyce rozmówców.
Pomijając ten drażliwy wątek, bardzo szeroko prezentuje całą gamę informacji o działaniach Żydów w kontekście Polaków, spraw polskich i państwa polskiego. Na początku, z ołówkiem w ręku, pochłaniałam kolejne strony. Co chwilą zaznaczałam na marginesie jakąś porażającą informację, zachodząc w głowę, jak to się stało, że opublikowano takie rewelacje. Szybko odłożyłam ołówek, bo to co robiłam, nie miało sensu. Po prostu, cała książka, wszystko, co w niej jest, zasługuje na podkreślenie i szczególną uwagę.
Kiedyś już, lata całe temu, chodziła mi po głowie pewna myśl. Próbowałam zrozumieć zależności wynikające z faktu przynależenia do własnego narodu, kiedy jest się obywatelem obcego kraju. Jak się to przekłada na działania, w momencie posiadania możliwości decyzyjnych, podczas zawirowań politycznych i wojennych.
Diaspora...nie wiem dlaczego to słowo przywołało z pamięci inne: Dintojra...
Polecam gorąco. Książka otwiera oczy. I przy okazji, leczy z antysemityzmu, wykazując, że Żyd, Żydowi nie równy. I przestrzegam: można doznać szoku!
GW się nie spodobała:) http://www.pch24.pl/gazeta-wyborcza-atakuje-piotra-zychowicza--powod--zy...
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 19349 odsłon
Komentarze
@matka trzech córek
8 Listopada, 2016 - 18:37
I przestrzegam: można doznać szoku!
Wszystko po staremu:)
8 Listopada, 2016 - 18:50
Miło, jak w rodzinie:) Jednak Niepoprawni są świetni w swoich osądach:) Spodziewałam się pytań, przygotowałam do cytowania co smakowitszych fragmentów, a tu: pałki i cisza:))
Józiu, witam Cię serdecznie i dziękuję za ciepłe przyjęcie:)
@matka trzech córek
8 Listopada, 2016 - 18:58
a tu: pałki i cisza:))
m t c! GWnianka gustuje w "krwistych" grosssach, tokarczukach i
8 Listopada, 2016 - 19:28
twardochach!
pzdr
antysalon
"Żydzi" Zychowicza to bestseller
8 Listopada, 2016 - 20:08
Autor bardzo sprawnie przedstawił to, co przez lata było tajemnicą, a zrobił to w takim stylu, że dech zapiera:)
Gazeta Wyborcza jest bezradna. To ewenement:)
Ciekawe, czy Gross to czytał?
Pozdrawiam:)
Oceniłam wpis na 5.
8 Listopada, 2016 - 19:31
Na temat książki będę dyskutować, gdy przeczytam (dopiero w drugiej połowie grudnia).
"Ciekawi" są ci pałkarze/pałkarki cichodajki. Namnożyło się tego paskudztwa, także na Niepoprawnych. Takimi tchórzami nie ma się co przejmować.
Serdecznie Cię pozdrawiam M3C!
_________________________________________________________
Nemo me impune lacessit - nie ujdzie bezkarnie ten, kto ze mną zacznie
katarzyna.tarnawska
Nie mogę się doczekać dyskusji na Niepoprawnych
8 Listopada, 2016 - 20:13
Katarzyno, ta książka pozwala zrozumieć mechanizmy działania "międzynarodówki". To wszystko jest tak bardzo aktualne! Każdy Polak powinien wiedzieć, jak to funkcjonuje. I też każdy Żyd powinien to wiedzieć!
Pozdrawiam serdecznie:)
Jutro
8 Listopada, 2016 - 20:12
postaram się kupić jeżeli będzie w EMPiKu.
Dzięki za podpowiedź.
lupo
Lupo
9 Listopada, 2016 - 21:45
Bardzo proszę:)
Autorka
8 Listopada, 2016 - 20:24
Pozdrawiam i podyskutuję jak przeczytam książkę. Osobiście temat mnie interesuje i już onegdaj zostałem okrzykniety "antysemitą", czemu dałem skuteczny odpór. Liczy sie prawda, tylko ona.
Pozdrawiam
krzysztofjaw
PRZYJDŹ KRÓLESTWO TWOJE, BĄDŹ WOLA TWOJA......
8 Listopada, 2016 - 23:40
Jasne Krzysztofie. I te nieśmiertelne słowa z Księgi Ksiąg:
SZUKAJCIE PRAWDY ! PRAWDA WAS WYZWOLI....
Choć w tym porębanym naszym świecie co wciąż w mocy Złego jest, to prawie co człowiek to inna prawda i w innej, swojej prawdzie każdy gustuje. No ale..... Królestwo z Modlitwy Pańskiej wciąż przed nami jest. Wciąż jeszcze nie przyszło.....
ALE PRZYJDZIE.....Bo Słowo JEGO Jest PRAWDĄ
Krzysztofjaw
9 Listopada, 2016 - 21:48
Informacje zawarte w książce skutecznie wzbogacą arsenał argumentów. Zapewniam:) Pozdrawiam
Dla tych co maja duzo czasu
8 Listopada, 2016 - 20:48
Dla tych co mają dużo czasu
Jedwabne. prof. Jan Chodakiewicz vs dr Adam Leszczyński. Relacje polsko żydowskie.
https://youtu.be/jeHvCS8mRzc
"Żydzi. opowieści niepoprawne polityczne"
8 Listopada, 2016 - 20:52
Piotr Zychowicz: "Żydzi. opowieści niepoprawne polityczne"
https://youtu.be/05AB5TyqZlo
Tutaj o holokauście Słowian
https://wordpress.com/stats/insights/wiaraprzyrodzona.wordpress.com
Józef
8 Listopada, 2016 - 23:53
Ale to przychlasty z tych linków o NEonie !!!
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Wciąż za mało wiemy o Żydach
8 Listopada, 2016 - 20:58
Dzięki matka trzech córek za tę ciekawą recenzję. Czytałem i jest obiecująco! To niebywale ważny dla naszej historii rodzimej temat bowiem Żydzi, byli i są b. obecni w naszym narodzie w b. wielu przestrzeniach. Poza tym doskonale wszyscy zdajemy sobie sprawę, że byli, są i pozostaną niezwykle bogatą i wpływową grupą społeczną. Tragiczny okres 123 lat niewoli i pozostawania pod butem trzech rozbiorców Rosji, Prus i Austrii, wyniszczył i b. zubożył naszą ojczyznę. Żydzi odwrotnie niezwykle rozwinęli się w tym czasie na terenach, wchodzących w skład byłej I Rzeczypospolitej Obojga Narodów. To przyczyniło się do narastania antagaonizmów na początku XX wieku, co miało przełożenie w programie Narodowej Demokracji, broniącej przede wszystkim interesów narodu polskiego oraz w programie PSL Piast (jeśli się nie mylę).
Na szczęście radość z odzyskanej w 1918 r. niepodległości oraz ogromny entuzjazm społeczeństwa, które rzuciło się w wir budowania II Rzeczypospolitej Polskiej, stanął na przeszkodzie w rozwinięciu się w naszej ojczyźnie groźnego antysemityzmu, choć czasy dla biednych Polaków były b. cieżkie. A potem przyszło to najgorsze, narodziły się dwa straszne totalitaryzmy, które za wszelką cenę wyniszczały nasz naród. Faszyzm wyniszczał jednak przede wszystkim totalnie Żydów, my byliśmy następni w kolejce! Niestety wielu Żydów czynnie zaangażowało się w popracie tego drugiego systemu, czyli komunizmu. Z tego zrodziło się wiele zła i przed II wojną światową, po przegranej wojnie obronnej 1939 r. i co najbardziej bolesne, tuż po II wojnie światowej, gdy prześladowano i katowano polskich patriotów.
II wojna światowa była strasznym kataklizmem, a wielu widzi w niej wręcz elementy apokaliptyczne. Naturalnie w takich warunkach zawsze ujawnią się zarówno charaktery b. szlachetne, jak i te spod najbardziej ciemnej gwiazdy. I nie oszukujmy się, że tacy ludzie bywali, po każdej stronie barykady, abstrachuję tu oczywiście od liczenia by porównywać, czy równania, tych czy tamtych. Po temu zakończę słynnymi słowami św. Jana Pawła II, który widział to na własne oczy: "Nigdy więcej wojny"!
Sławomir Tomasz Roch
Mogli się rozwijać
8 Listopada, 2016 - 21:15
ponieważ współpracowali z naszymi okupantami, wydawali Polaków. Polaków zaś mordowano i wywożono wgłąb Rosji, straty ponieśli dopiero z rąk hitlerowskich Niemiec.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
@ Roman z USA
9 Listopada, 2016 - 10:14
Witaj! Fakty z IPN. W kierowniczych strukturach oprawców UB zatrudnionych było 37.1% Żydów. Pozdrawiam!
ronin
Biorąc pod uwagę
9 Listopada, 2016 - 10:27
to, że byli mniejszością, a na kierowniczych stanowiskach w UB było ich 37% to ilu Żydów zajmowało się uczciwą pracą, 3%?
Pozdrawiam.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
nie tak jednostronnie,
10 Listopada, 2016 - 01:31
nie tak jednostronnie, walczyli też po polskiej stronie, sporo też wycierpieli w tradycyjnych ruskich pogromach a później w antysemickich czystkach Stalina.
jeśli tak bardzo upraszczać historię, to lepiej powiedzieć, że Polaków rozgrywano mniejszościami i to się wcale nie skończyło z wojną.
„Od rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus” J. Stalin
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Verita nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
@ Sławomir T.R.9 Listopada, 2016 - 16:24
Pisze Pan...." Faszyzm wyniszczał jednak przede wszystkim totalnie Żydów, my byliśmy następni w kolejce! Myli się Pan. Było dokładnie odwrotnie.
Dla uzupełnienia wiedzy polecam lekturę obowiązkową: Andrzej Leszek Szcześniak “Judeopolonia”. Pozdrawiam
Verita
cóż za wspaniała opinia,
10 Listopada, 2016 - 01:34
cóż za wspaniała opinia, dlaczego nie zmierzyć się z faktami?
„Od rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus” J. Stalin
Sławomirze, wiedzy nigdy dosyć
9 Listopada, 2016 - 21:57
Tematyka żydowska jest fascynująca,bo naród to szczególny. Tajemniczy i mocno zakamuflowany. Zrozumiec Żydów nie sposób, bo oni sami mają z tym kłopot. Książka jest pełna przykładów wzajemnych intryg, niechęci i wrogości. Bo jak pojąć, że na kilkudziesięciu żydowskich przywódców duchowych pragnących powstrzymać Holocaust, znalazł się jeden, ktory był temu przeciwny? A inny przywódca bojówek syjonistycznych chciał razem z Hitlerem iść na wojnę. I to w 41.roku! No, jak zrozumieć? Książka szokuje, mówię prawdę:)
Pozdrawiam i dziękuję za teksty o Rzezi na Ukrainie. Mogłam odejść na długo, wiedząc, że ktoś taki Jak Pan, (Ty?), zadba o tę tematykę na Niepoprawnych.
@ matka trzech córek
8 Listopada, 2016 - 21:06
Właśnie sprawdziłem dostępność i cenę. Kupię, przeczytam i dopiero porozmawiamy.
W Szczecinie jest dzielnica Niebuszewo. Kiedy byłem młodziakiem, nie mieliśmy tam wstępu. Wtedy było to "Lejbuszewo". Kilkanaście tysięcy Żydów, w większości nie znających języka polskiego, czekających na możliwość emigracji. Często, gęsto bandyterka. Polscy Żydzi też trzymali się z daleka. Jak słyszę o jakimś peronie w Warszawie, z którego odjechało kilka pociągów .......Wymieniliśmy (nie dosłownie) kilkanaście tysięcy Żydów, na kilkanaście tysięcy greckich komunistów.
Ale to już inna opowieść.
Cyborg
9 Listopada, 2016 - 10:25
Początki Izreala wyglądały szokująco. Zbieranina, która trafiła do Palestyny, miała rozmaite "korzenie". Aż dziw, że nie powyrzynali się nawzajem. Przeczytaj, pogadamy:)
Zanim jeszcze
9 Listopada, 2016 - 10:35
powstał Izrael wyżynali całe palestyńskie wioski, tak przygotowywali miejsce pod przyszłe osiedla. A tak przepędzili z Palestyny Brytyjczyków:
http://blurppp.com/blog/legendarne-zdjecia-wybuch-w-hotelu-krol-david-czyli-zydowski-terroryzm/
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Ben Gurion
9 Listopada, 2016 - 16:08
był terrorystą, podobnie jak wielu mu współczesnych Żydów na Bliskim Wschodzie. Terroryzm rozwinął się właśnie u podstaw Państwa Izrael, a teraz "wraca", jak bumerang, ze strony Palestyńczyków. Żydzi mieli, przed laty, przewagę technologiczną natomiast Arabowie, żydowscy bracia przyrodni, mieli przewagę liczebną i historyczny prymitywizm - sprzed dwu tysięcy lat. Ciekawa jestem tej publikacji rekomendowanej przez M3C.
Pozdrawiam serdecznie
_________________________________________________________
Nemo me impune lacessit - nie ujdzie bezkarnie ten, kto ze mną zacznie
katarzyna.tarnawska
Katarzyno
9 Listopada, 2016 - 22:00
O terrorze w Palestynie i nie tylko. W książce jest wszystko na temat żydowskich terrorystów i mechanizmów działania izraelskiej agentury, zwłaszcza jej początków.
Witaj MTC!
8 Listopada, 2016 - 21:20
"..że Żyd, Żydowi nie równy." Ciekawy jestem jakie są proporcje jednych do drugich i czy na tym co pisze autor można polegać?
Pozdrawiam.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Roman z USA
9 Listopada, 2016 - 10:19
Proporcjum, Mocium Panie, są takie, jak wykazał Zychowicz. Niestety, więcej złego niż dobrego. Ale nie o to mi chodzi. Rzecz w tym, jak czytelnie i prosto, bez nadmiernych zawiłości, z opowieści tych ludzi wypływa szokująca prawda. Taki przykład. Izrael. Matka, polska Żydówka, zwerbowana do współpracy z wywiadem PRL, silnie ideowo powiązana z komunistami, a w opozycji do niej staje córka! Dziewczyna oddana syjonistycznej ideologii. Matka trafia do więzienia na skutek zeznań córki! Takie kwiatki i bławatki:) Przeczytaj książkę, Romanie. Pozdrawiam serdecznie:)
Książka powinna
9 Listopada, 2016 - 10:50
pojawić się na półkach polskich księgarni w Chicago w najbliższych tygodniach, więc gdy tylko wybiorę się do "miasteczka" kupię na pewno.
Pozdrawiam równie serdecznie.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
postrzegać Żydów,jako całość
8 Listopada, 2016 - 22:04
Witam! Żydzi celowo i przy każdej nadarzającej sie okazji celowo wrzeszczą o antyseminityżmie tworząc zasłonę dymną, a w tle postępująca hegemonia nad światem! Nie postrzegajmy jednostek,ale całość. Pozdrawiam.
ronin
@ronin
8 Listopada, 2016 - 22:23
" Witam! Żydzi celowo i przy każdej nadarzającej sie okazji celowo wrzeszczą o antyseminityżmie tworząc zasłonę dymną,"
http://ninanonimowa.neon24.pl/post/134892,rozbiory-polski
http://trzcinska.neon24.pl/post/134879,zydowski-kosciol-podstepnie-intronizuje-zydowskiego-cesarza
http://wps.neon24.pl.neon24.pl/post/134770,pis-pora-na-madagaskar
@ Józio z Londynu
8 Listopada, 2016 - 23:03
Witaj! Józiu dzięki,ale nie czytam,nie oglądam gadzinówek.To nie my stworzyliśmy Żydom holocaust,ale Niemcy. Moi wujowie oficerowie walczyli w szeregach AK, więc to jest sama w sobie wartość dla mnie postrzegania rzeczywistości. Pozdrawiam!
ronin
Ronin, a im właśnie o to chodzi!
9 Listopada, 2016 - 10:11
Najwięksi szubrawcy robią wszystko, by skryć się za "zasłoną dymną", którą jest posądzenie o antysemityzm. Szkoda że tak łatwo im się to udaje.Jedyny sposób na opanowanie tej sytuacji to zrozumienie tych zależności.
Poniżej, w komentarzu do Józia, wspominasz swoich kuzynów z AK. Sięgnij po książkę! Dowiesz się kim jest Stanisław Aronson. A przecież jest tylko jednym z wielu... Pozdrawiam:)
@ Matka trzech córek
9 Listopada, 2016 - 11:49
Witam Panią! Nadmieniłem o wujach ,a nie o kuzynach. Jeszcze nie jestem starszym panem.,ale to drobiazg. Znam chwalebną historię tego Pana. Nie pałam nienawiścią do Zydów, ale ich nie gloryfikuję. Chętnie zapoznam się z nową dla mnie książką. Kłaniam się!
ronin
To znaczy co? Ksiązka jest w miarę rzetelna? Moim zdaniem
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika J23 został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
8 Listopada, 2016 - 22:49
...
To znaczy co? Ksiązka jest w miarę rzetelna? Moim zdaniem
8 Listopada, 2016 - 22:58
(wnioskując z 2 źródeł: opisów ksiązki oraz to co wyczytałem w książce "Beck-Ribbentrop coś tam", która moim skromnym zdaniem jest tylko popłuczynami po książce/publikacjach Józefa Łojka, który postulował sprzymierzenie się z Niemcami i odwrócenie się od nich/"zdradzenie", jak uczynili wszyscy, wg opisu Łojka: od Finlandii po Bałkany, za wyjątkiem tych co się z nimi nie sprzymierzyli: Polska i (jak twierdził Łojek) Czechy), Zy-cz napisał bezkrytycznie filożydowską ksiązkę, popierającą ich narrację (która raczej nie unika spostrzeżeń antypolskich), ale z pozycji "dobrego policjanta"; "złym policjantem" jest np. Gross.
Jak wspomniałem prócz opisów ksiązki, wystarczyły mi 2 krótkie wtręty (bo dużo więcej nie było) z jego ksiązki Beck - Ribbentrop. Było coś tam - o ile pamiętam - o antysemityzmie nie tylko endecji, ale i sanacji, bez żadnej refleksji co do działań tamtej strony. Taki typ pisania o Żydach, znam aż nadto dobrze, nie tylko w gw sięgo spotyka.
Od razu, nie wiem dlaczego:)), przypomniał mi się passus z artykułu W. Łysiaka: "I tylko połowicznie zgadzam się z jego tezą, że "antysemityzm to choroba, która działa ogłupiająco" . Fakt, tak jest istotnie, a połowiczność prawdy polega tu na przemilczeniu rewersu tego medalu, czyli na drugim fakcie bezspornym: lizusowski filosemityzm również ogłupia, czasami dużo silniej, czego w III RP mamy mnóstwo przykładów, gdyż będąca akademią filosemityzmu michnikowszczyzna pracuje pełną parą już nieomal dwie dekady."
Wpis Autorki, cóż - z całym szacunkiem - traktuję jako pochwałę filożydowskiej ksiązki udającej bezstronność, bo tak tą książkę widzę.....
PS. Dodajmy jeszcze uzasdnienie, posiłkując się cytatami:
"Prof. Jerzy Robert Nowak: Nowe deformacje stosunków z Żydami. Czy Zychowicz staje się nowym Grossem?Ogromnie obłudna jest umieszczona na stronie tytułowej książki Zychowicza zachęta: „opowieści niepoprawne politycznie”. Cóż takiego niepoprawnego politycznie jest w tym, że Zychowicz do opisu obrazu spornych stosunków polsko-żydowskich dobrał aż dwudziestu autorów żydowskich i dwóch autorów polskich? Tego typu dysproporcja jest raczej szczytem poprawności politycznej.
.... W podobnym stylu Zychowicz rozpoczął wstęp do swojej książki Żydzi, pisząc: Polacy mają niezdrowy stosunek do Żydów. Dzielą się na dwie grupy: filosemitów i antysemitów (…) Uważam Żydów – postawa w Polsce rzadka – po prostu za ludzi (podkr. – J.R.N.) Tak więc mamy w Polsce „rzecz” rzadką, niemal wyjątkową – wielkiego humanistę Zychowicza, który „uważa Żydów za ludzi”. Cóż za niebywały wyjątek, cóż za geniusz! "
J23:)
9 Listopada, 2016 - 09:58
Twój wpis jest doskonałym przykładem walki na oślep:) Profesor Nowak, z całym szacunkiem dla niego, odniósł się do książki Zychowicza dość cierpko. No cóż, przyczyny mogą być rozmaite, a nawet zwykły grymas w grę wchodzić może. O ile w książce pojawia się wywiad z Jasiewiczem, o tyle o prof. Nowaku nie ma nawet wzmianki.
Szczerze radzę, przeczytaj książkę, J23 i miej własne zdanie. Nie polegaj na cudzym! Pozdrawiam:)
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika J23 nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Niestety nie jesteśmy w stanie wszystkiego przeczytać, ale jak9 Listopada, 2016 - 20:02
mi się zdaje, wyjasniłem, dlaczego wiem - jak mi się zdaje - co sądzić o ksiązce. Wystaqrczyły mi te 2 wtręty z ksiązki o pakcie Beck-Ribbentrop. Mieszkam wszak w kraju (w Polsce, nie "w tym kraju":))), gdzie jest pełno lizusowsko filożydowskich wpisów/publikacji oraz (prób) tresury w tym zakresie, i sądzę, że potrafię to jakoś ocenić. Plus recenzje. Wybacz Autorko jakoś bardsziej mnie przekonuje JR Nowak, niż Twój entuzjazm, przepraszam:)
Zresztą sama Autorko wspomniałaś, że Z-cz nie naciska raczej na jakieś wyjaśnienia w trudnych tematach, swych żydowskich rozmówców. Czyli co, mam kolejny raz poznać żydowskie wersje, nie wątpię, że rózniące się akcentami między sobą, co daje Szanownej Autorce asumpt do stwierdzenia, że Żydzi są rózni (oczywiście że są, ale mają też nieosiągalny, niezrozumiały dla gojów etnocentryzm, myślenie plemienne - K. MacDonald, Koneczny, i to nas raczej powinno interesować).
Jasiewicz, był prawdodopdobnie jednym z tych dwóch polskich rozmówców o których mówił Nowak, poza tymi 20-ma żydowskimi. Czyli chyba jeden z 2 jaskółek nie czyni wiosny, poza tym czy jest jaskólką?
Ciekawi mnie czy osoba przedstawiająca się jako mająca własne zdanie, zwrócila na coś uwagę, u Jasiewicza? Prof. Jasiewicz przeciwstawia się szowinistycznej na ż:) narracji, antypolskiej - i za to go kochamy, OK. Czy zwróciłaś jednak uwagę, że prof. Jasiewicz nie pisze/mówi na temat braku dowodu winy, na temat dowodów o zaangażowaniu Niemców (jak choćby znana sprawa łusek), lecz .. wskazuje na winę Polaków? I to nie tylko w Jedwabnem!
"Bo ja głęboko jestem przekonany, że za zbrodnią w Jedwabnem i innymi pogromami nie stoi chęć zdobycia pierzyn i nocników żydowskich, nawet mniej jest tam odwetu za różne podłości żydowskie (a było ich sporo w latach 1939— -1941 na terenie Łomżyńskiego i we wszystkich innych miejscach, gdzie Żydzi mieszkali) – stoi tam wielki strach przed nimi. I ci zdesperowani mordercy być może w duchu mówili sobie: robimy rzecz straszną, ale może wnuki nasze będą nam wdzięczne. Myślę, że jest możliwa taka interpretacja, choć ona ze zbrodni nie rozgrzesza."
Czyli co? Czyżby ukochany przez "judeosceptyków" i "antysemitów" prof. Jasiewicz wskazywał na tych samych sprawców co Gross? Nie sądzisz, że taki "judeosceptyk" jest na rękę środowiskom żydowskim? Nie kieruj się moim "uprzedzeniem", lecz - o ile mogę zaproponować - jeszcze raz przeczytaj, na pewno znany Ci wywiad.
Czy niezależnie myśląca Szanowna Autorka, zwróciła na to uwagę, wzbudziło to jakoś Jej refleksje, czy może tylko podchodzi tak, że narracja prof. Jasiewicza jest broniąca (w jakimś zakresie) Polaków, nie jest grossowa, "nadawała" na niego gw, stracił stanowisko w wyniku działań "tamtych", więc kochamy go miłością pierwszą, czystą i niezmąconą?:)
Natomiast jeśli już coś sobie polecamy, to może wywiad z ks. Chrostowskim: "Kościół, Żydzi, Polska", być może czytałaś Szanowna Autorko, ale zawsze jest ona warta polecenia....
Pozdrawiam także
Jeszcze raz przeczytałem Twój wpis i znalazłem coś nowego, co
9 Listopada, 2016 - 23:49
pominąlem, Oczywiste dla mnie jest zrozumiałe dlaczego jest wywiad z Jasiewiczem - zakładam że ze względów kogo wskazał winnego w J.
Oczywiste jest też dla mnie dlaczego nie ma wywiadu z Nowakiem, Nowak punktuje tamtych dość dokładnie, nie domniemuje polskich win, jest pracowity dużo czyta i pisze. Jest erudytą, sypie faktami, opartymi także o pulikacje żydowskie. Na Jasiewicza "słuszna strona" może się pomarszczyć, pofukać, ale i wypuklić, gdzie widział winę. Z Nowakiem nie walczą polemiką, nawet taką fukającą, z Nowakiem walczą przemilczeniem, zamilczeniem. Nie rozmawiając z nim Z-cz po prostu postąpił nie inaczej, niż jakikolwiek "historyk" z tamtej strony. Powiem więcej - nie mógł z nim przeprowadzić wywiadu (moim zdaniem) bo by poległ zarzucony faktami, no i "słuszna strona" by tego Z-czowi nie wybaczyła.
Ze względu na fakt, że raczyłaś przypisać Nowakowi niskie pobudki, obraził się że go pominięto - czego wszak nie można wyklluczyć, przynajmniej w jakiejś części - to i ja wspomnę o możliwości niskcich pobudek Zychowicza. Jak wspomniałem: salon by go "zabił", bo narracja nie byłaby taka "prawidłowa", a poza tym on sam okazałby się malutki. O ile się nie mylę, Zychowicz nie zająknął się, no może zająknął się gdy był zapytany, o tym, że w książce o Becku i Rib-pie powtarza de facto tezę J. Łojka. Jeśłi się nie mylę, że taak było, to raczej nie świadczy o wysokiej rzetelności....
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika Verita został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
9 Listopada, 2016 - 16:37
Verita
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika J23 nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Dzięki. Ksiązka - jak sądzę i jak czytam - ma nam zapewne9 Listopada, 2016 - 19:10
przedstawić o "wiedzę" o "zróżnicowaniu" Żydów, a ja sądzę, ze nas powinien raczej interesować ich etnocentryzm, działania zbiorowe (w których wcale nie muszą uczestniczyć wszycy Żydzi, wystarczy, że duża część, w tym ci prominentni). Np. powinno nas interesować - jeśli odejdziemy od spraw polskich - oddziaływanie lobby żydowskiego na politykę/rzeczywistość USA, a nie to iż mamy się podniecać tym, że "żrą" się między sobą ciz nich co głosują na demokratów/Clinton i ci na republikanów.Trumpa. Bardziej to, że nie ma za bardzo istotnej narracji politycznej wychodzącej poza ramy ustalone przez Washington Post i Washington Times, a nie to jak się "zwalczają" neokonowy Washington Times z lewym (i co tu dużo mówić, też żydowskim) Washington Post. Bardziej interesować się tym, dlaczego praktycznie tylko jeden raz w XIX wieku poparli Polaków - w czasie manifetstacji patriotycznych w 1861 r., tj. 2 lata przed powstaniem, którego skutkami była i emancypacja i wzbogacenie "nieruchomościowe" :) Żydów - a nie podniecać się bezrefleksyjnie - ach wspaniale, w 1861 r. znaleźli się Żydzi - polscy patrioci. Przykładów "róznienia się" ich między sobą i to śmiertelnego - co daje się zauważyć w historii XX wieku - jest bardzo dużo, ale nigdy raczej nie zmieniło/zmniejszyło to podejścia etnocentrycznego, np. takiego pod tytułem: "czy to jest dobre dla Żydów", które i na nas Polaków oddziaływało, raczej rzadko w sposób pozytywny....:)
A przede wszystkim warto przeczytać - może po raz kolejny - felietonik A. Niemojewskiego - "Dwużydzian Polaka".:))
PS Sprawdzę tego Pogonowskiego, lubię i szanuję jego publicystykę, ale jego "Żydzi w Polsce" na kolana mnie nie rzucili :))
Pozdrawiam
Verita, przeczytaj!
9 Listopada, 2016 - 22:03
Zdobędziesz cały wachlarz argumentów przeciwko Żydom. Ty skorzystasz na pewno, zaręczam. Postaraj się jednak o obiektywizm. Warto. Dla dobra. Dla pokoju. Pozdrawiam:)
Matko,
9 Listopada, 2016 - 23:18
....ale ja nie szukam argumentów przeiwko żydom. Nie są mi do niczego potrzebne. Nie zaręczaj...tylko odpowiedz po co ją czytać? Jakie konkretnie dobro wynika z jej przeczytania i z ewentualnej dyskusji? Jaki pokój i w jakiej części świata wyniknie z jej przeczytania?
Verita
Jeśłi wolno - z takim podejściem nie do końca bym się zgodził
10 Listopada, 2016 - 05:43
w końcu raczej nie zbawimy swiata. Ja - o ile mogę Verito - uważam, że wartością jakąś jest oddalanie się od statusu pieska Pawłowa. To może niewiele dziś, ale może dobrze rokować w przyszłosci:)
Pieskami Pawłowa stajemy się - wiem, że nie wszyscy - przez tresurę medialna m. in. Sądzę, że ta ksiązka jest elementem tresury, acz prekazanej łagodniej ("dobry policjant") niż walenie obuchem Grossa. I dlatego, że nie oddala, lecz przybliża - moim zdaniem - do Pawłowa, niespecjalny jest pożytek z jej przeczytania, a nie dlatego, ze jej przeczytanie nie spowoduje gdzieś tam pokoju:))P
Przepraszam, biję się w pierś - to o pokoju było odpowiedzią na wpis wyżej o"pokoju",,,, ale teza o Pawłowie jest dość uniwersalna....
Przeczytaj
11 Listopada, 2016 - 19:33
a co wyniknie? będziesz mądrzęjsza!
lupo
jednak to Zychowicz.
10 Listopada, 2016 - 01:39
jednak to Zychowicz.
i co tam może być takiego rewelacyjnego?
dlaczego też ma to być tak ważne, skoro często wywołuje taki entuzjazm?
„Od rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus” J. Stalin
Kontrik
10 Listopada, 2016 - 12:15
Rewelacyjne jest to, że informacje które padają z ust rozmówców, przedstawiono w sposób prosty i bez typowej gmatwaniny. Poza wspomnianą przeze mnie Judeopolonią, Autor pyta o najbardziej intrygujące fakty z historii. Naliboki i bracia Bielscy. Udział Żydów w kształtowaniu przeobrażeń ustrojowych w Polsce.Konfidenci żydowscy z "Trzynastki". Przyczyny braku informacji o polskiej pomocy dla Żydów w czasie okupacji, w Izraelu i na świecie. I wiele, wiele innych, w tym także nigdy nie publikowanych wywiadów z badaczami dziejów.
Mnie ta tematyka interesuje, bo zawsze chciałam zrozumieć jakie znaczenie ma diaspora żydowska na kształtowanie się polityki międzynarodowej. Teraz już wiem. Mam wiedzę z "pewnych źródeł". Chciałabym też, by inni wiedzieli. Dziwne?
Pozdrawiam:)
dzięki, teraz wiem, dlaczego
13 Listopada, 2016 - 00:42
dzięki, teraz wiem, dlaczego forma wywiadu może byc tu zaletą- dla prostoty i klarownego wytłumaczenia. może i rozmówcy mają rzetelną wiedzę niczym historycy, specjały czy decydenci.
trochę dziwnie jest oraz było tu widzieć, ilu ludzi interesuje się żydami. w necie zwykle tacy są specyficzni. sporo czytywałem, więc nie spodziewam się rewelacji dla mnie ale z netu bym ściągnął
pozdrawiam
„Od rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus” J. Stalin
@matka tzrech córek
11 Listopada, 2016 - 07:21
Witam!
Na początek uwaga niemerytoryczna: na tym portalu, podobnie, jak na wielu innych, nic tak nie rozpala dyskusji, jak kwestie żydowskie. Próbuję to zdiagnozować i wychodzi mi, że wielu ludzi jest niepewnych swojej tozsamości. Może jestem Żydem - myśli sobie w samotności verita, patria, czy trybeus. A jeśli?
Książkę Zychowicza czytałem jakiś czas temu. I przeczytałem jednym tchem. Powinna to byc lektura obowiązkowa, bo jak napisałaś, są to głównie wypowiedzi i przemyślenia samych i to ważnych Żydów. Mimo tego, że lubią sobie oni pofantazjować, jak to było na przykład w epizodzie związanym z Komorowskimi.
Zychowicz wykazał się talentem równym Orianie Fallaci - pozwalał mówić. I tak, jak ona wykazała jakim głupkiem i bufonem jest Wałęsa, tak tutaj on ukazał jak powstał projekt, a potem przemysł holocaust.
Dużo przemyśleń i sporo nowej wiedzy. Lecz do dyskusji więcej nas musiałoby to przeczytać.
Serdeczności
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Kwestie żydowskie, Jazgdyni
14 Listopada, 2016 - 21:35
Niestety, gdziekolwiek człek się nie skieruje, wszędzie napotyka Żydów. Nasza historia, ich historia, to wspólne dzieje. Skończyłam właśnie "Nienawiść" Srokowskiego, a tam, przez pół książki Żydzi. Mordowani przez Ukraińców. Oni pierwsi kładli głowy pod hajdamackie siekiery.Przed nami. A teraz spółka! Im opdpuścili niewyobrażalne okrucieństwo, a nas dręczą pomówieniami, w wiekszości wyssanymi z palca. Dlaczego?
Pokręcone to wszystko...
Pozdrawiam:)
Jak napisałem,
11 Listopada, 2016 - 19:27
Kupiłem i już prawie konczę. Robi wrażenie ! Przeczytać powinni wszyscy ,którzy chcą poznać jak zakłamany jest Świat i że chyba idziemy jako Polska we właściwym kierunku. Nie podoba mi się zbyt wypoeiedź pani Aliny Skibińskiej gdyż uważam ją /wywiad/ za wypowiedź jednostronną bez określenia sytuacji w jakiej była wtedy Polska.
Jeszcze raz dziękuję za podpowiedź.
lupo
Lupo
14 Listopada, 2016 - 21:27
Masz rację, co do Skibińskiej. Takie "samobiczowanie się" jest dość pospolitą cechą naszych historyków. To nie tylko Holocaustu dotyczy, ale i Rzezi Wołyńskiej. Kiedy doda się do tego opracowania drugiej strony, wychodzi jedna nasza wielka wina. :) Cieszę się, że to czytasz. Pozdrawiam:)