USA-Polska; Duda-Obama=wóz albo przewóz
Każdy kto czytał to co tu pisałem zapewne wie że zawsze byłem za jak najbliższym sojuszem naszego kraju z USA. Cieszyłem się gdy USA wróciło do naszej części kontynentu i zaczęło z niej wypychać Rosję i Niemcy.
Ostatnie zachowania polityków z USA wobec naszego kraju sprawiają jednak że mój entuzjazm do budowania ścisłego sojuszu z tym państwem ostygł.
Jak wyglądają one obecnie? Politycy USA starają się wpływać na naszą WEWNĘTRZNĄ politykę. Z drugiej strony nie są chętni by popierać nasze postulaty-jak np. stałe bazy NATO.
Groteskowo wygląda zachowanie polityków USA w sytuacji gdy pouczając nas w sprawie TK, sami mają podobny spór. Groteskowo wyglądają dąsy Obamy i jego otoczenia przy jednoczesnym ustępowaniu Putinowi w kwestii baz NATO. Ale może nie wiedzą oni jak tam, w Rosji wygląda demokracja-może trzeba zorganizować im spotkanie z Sawczenko??
Skoro są tacy pryncypialni w kwestii prawa to może lepiej by zamiast spotkań z Kijowskim spotkali się z Sawczenko. Szybko zobaczą zagrożoną demokrację.
Cieszy dzisiejsza wypowiedź Wessa Mitchela w sprawie zachowania Obamy. Jeśli jednak USA nadal będzie nas tylko pouczać miast współdziałać, czekam na jasny sygnał wysłany w tej sprawie.
Jeśli dla USA Rosja jest bliższą, to my jako kraj szukamy innego sojusznika. My jako Polska już od dawna wiemy że przyjaciół w polityce nie ma. Chiny jednoznacznie zabiegają o wejście w nasz region. Świadczy o tym ranga jaką nadali wizycie prezydenta Dudy u nich. Świadczy też o tym wizyta w Czechach prezydenta Chin.
Sojusz z Chinami da nam w kwestii bezpieczeństwa to samo co ten z USA-odstraszy Rosję. A gospodarczo może nam dać wejście na przeogromny rynek.
Liczę że podczas wizyty w USA, prezydent Duda zapyta wprost, czy mamy szukać nowego sojusznika. Czy USA jest i chce nim być nadal.
Polecam
http://jareknelkowski.pl/pawel-slomiak-krakow-niezlomnych-1946/
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 20920 odsłon
Komentarze
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika markowa nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
przypomnę fałszywą atencję29 Marca, 2016 - 13:46
http://niepoprawni.pl/blog/markowa/charakterystyczny-zestaw - i potworną połajankę od NP.
Proszę bardzo, jak PAD "podbija świat".
Raczej dał podbić sobie bębenka.
Bóg - Honor - Ojczyzna!
markowa
29 Marca, 2016 - 13:55
Nie byłbym aż tak krytyczny:)
zuberegg
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika markowa nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
stopień naszego krytycyzmu jest bez znaczenia29 Marca, 2016 - 14:10
Kto ma oczy - niech patrzy,
Kto ma uszy - niech słucha.
Kto ma rozum - niech myśli.
Kto ma wyobraźnię - niech ujrzy tę grę.
Kto ma odwagę - niech patrzy prawdzie w oczy.
Prezydent Polski przestał rządzić (o ile kiedyś w ogóle zaczął)
I choćby mnie tu ukamienowano - nic nie pomoże.
Tak jest w istocie.
Bóg - Honor - Ojczyzna!
pytanie Pana Prezydenta
29 Marca, 2016 - 14:17
tylko potwierdzi status Kondominium.
Polska Racja Stanu - rozmawiać ze wszystkimi i z każdym robić interes.
Ameryce zawsze będzie bliżej do Rosji -
Putin nie jest przeszkodą dla USA.
Rosja po Putinie nadal będzie taka sama -
Rosja jest niezmienna od czasów Iwana i wiele nauczyła się po nieudolnej akcji Polski w czasach Smuty.
Dla Polski niezmiennym powinien być kierunek do Azji centralnej przez Turcję.
Budowa autrostrady północ południe powinna być priorytertem otwierającym naszą wymianę przez co ubezpieczymy się sami na wojny gospodarcze wypowiedziane przez naszych wrogów.
Gdyby, w ciągu 3-4 lat zjednoczyć trwale kraje środkowoeuropejskie z wizją współpracy "przez ląd" z Azją .
(dlatego uważam -marnotrawienie środków na regulacje Odry bez rychłego połączenia z Dunajem ).
Obama już nic nie może .
Wynik aktualnej rozgrywki w USA będzie najgorszym dla Polski od czasów istnienia USA.
Harcerz
29 Marca, 2016 - 14:41
Polska Racja Stanu - rozmawiać ze wszystkimi i z każdym robić interes.
Ameryce zawsze będzie bliżej do Rosji
To niech USA skończą strzelać fochy...
zuberegg
@zuberegg - re: To niech USA skonczy...
29 Marca, 2016 - 15:34
Witam, to nie sa zadne fochy, to jest tendencyjne dzialanie amerykanskiej finansjery m.in. Georga Sorosa.
Obama jest jedynie marionetka, a ponadto o spetanych pecinach...slowem zwykla wydmuszka, a nawet jeszcze gorzej, bo sam wypelnil sie zydowskim jadem.
pozdrawiam
chris
oczywiście
29 Marca, 2016 - 17:44
Wrogość elit anglosaskich do Polski jest wyssana z mlekiem matek.
Polska zawsze była traktowana podmiotowo.
Nawet w czasie Kongresu w Paryżu nadrzędnym było zapewnienie żydostwu uprzywilejowanej pozycji na ziemiach polskich- w świetle rozszalałej bolszewi w Rosji.
Czemu i komu zawdzięczamy niepodległość - to wstydliwe pytanie.
(na nic wysiłek legionowy i szybkie zbudowanie struktur państwowych ).
Obecna wiara w zmianę polityki amerykańskiej wobec Polski za przyczyną konserwatystów - to brak zrozumienia interesów amerykańskich w E.
@Harcerz - re:..za przyczyna konserweatystow
30 Marca, 2016 - 14:03
Witam, jak to rozumiesz ? prosze o rozwiniecie tematu, tj. ktorych konserwatystow masz na uwadze ?
pozdrawiam
chris
Zdecydowany amator
30 Marca, 2016 - 20:30
Kandydata Trumpa .
Harcerz
31 Marca, 2016 - 13:38
Witam, no rowniez na niego zezuje, ale czy on taki konserwatywny, to sie okaze. A nawet jezeli rzeczywiscie nadal nim bedzie, to w obecnej USA jedynie finansjera ma moc stworcza. Wszyscy inni to wykonawcy i podwykonawcy. Te caly ich wybory i demosracja to jest opiom dla ludu. A ten jest kompletnie oglupialy i dretwy. Po 911 nastapil taki terror przeciwko ... terroryzmowi ;-) , ze strach odbiera Amerykanom oddech, a ponadto rozum.
chris
Harcerz - Trump
1 Kwietnia, 2016 - 10:06
No jak slyszymy, to ten amerykanski koles juz kombinuje w temacie aborcji... zwykly ami palant i nic ponadto...Chlop ma swoje lata, ale niestety chrakteru to on mocnego nie ma...choragiewka z wieloma gwiazdkami...
chris
@ Zdecydowany amator
29 Marca, 2016 - 18:23
Witaj! Masz sluszną rację! Rzeczywistość jest banalna.To nie Amerykanie, ale Żydowscy bangsterzy w USA.Pozdrawiam!
ronin
Abstrahując od tego co
30 Marca, 2016 - 15:06
Abstrahując od tego co napisał Ronin. Kto raz zdradził, w przypadku USA zaszło to trzykroć w XX wieku (vide: Teheran, Jałta, Poczdam), ten zdradzał będzie, nb. prawda stara, jak dzieje ludzkości.
Janina otęska
Fochy, to może pokazywać
30 Marca, 2016 - 15:02
Fochy, to może pokazywać panienka na wydaniu. Natomiast polityk to wg mnie, persona, która: 1) zna historię własnej Ojczyzny oraz dzieje świata, 2) uparcie dąży do celu, którym musi być li tylko dobro własnego kraju i jego obywateli, 3) dotrzymuje deklarowanych w kampanii/-ach/ wyborczej/-ych/ obietnic, 4) skuteczna w działaniu, a nie tylko "w gębie", 5) odważna w głoszeniu własnych poglądów oraz 6) jest dobrym/-ą/ dyplomatą/-ką/. To tyle i aż tyle na dobry początek.
Janina otęska
Dla USA Polska to zaden
29 Marca, 2016 - 14:56
Dla USA Polska to zaden partner do czegokolwiek, Polska to tylko dojna krowa dla amerykanskich zydow. Obama juz oswiadczyl, ze z Duda sie nie spotka. Moze zmieni zdanie ale policzek juz wymierzyl. To normalne. Tak traktuje sie malo rozgarnietych politykow bo Obama nie dlatego tak postepuje, ze Polska jest prawie niczym tylko dlatego, ze jej polityka zagraniczna jest polityka paletajacego sie petenta.
Gdyby Duda i rzad potrafily korzystac z obecnej sytuacji miedzynarodowej to z pierwsza oficjalna wizyta powinien pojechac do Pekinu a potem do Moskwy z konkretnymi propozycjami,. Potem powinien objechac demoludy i znow do Azji: Korea, Taiwan, Singapur, Japonia, Indie i Iran a moze i Brazylia (kraje BRICS). Zadnych wizyt na zachod od Odry i na pewno zadnych wizyt w Kijowie. Ale jednoczesnie to trzeba miec rzeczowy program ekonomiczny przynajmniej nie gorszy od chinskiego czy koreanskiego. Wtedy sami by prezydenta RP zaczeli zapraszac a on by zwlekal bo tak naprawde do USA powinien pojechac tylko aby nawiazac wspolprace z Polonia i wyciagnac od Zydow kase za ich grzechy wobec Polakow i oszustwa podatkowe. No moznaby jeszcze dolozyc rachunek za opieke jak to bylo w "Pieniadze to nie wszystko".
pozdrawiam,
Vik
zuberegg
29 Marca, 2016 - 15:30
Ja nie zapomniałem Jałty i nie zapomniałem że specjalnie nie dają nam wiz, a takim państwom jak Litwa, Estonia, Łotwa, Czechy, Słowacja dali.
Ale za to często biorą nas na wojnę, jako mięso armatnie, Irak, Afganistan, nie dając nic w zamian, prócz śmierci naszych żołnierzy.
Wielki Ch.. z takich przyjaciół.
Pokazali to w 1945 w Jałcie i pokazują teraz.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
@Jestem jakim jestem - re: Wielki Ch...
29 Marca, 2016 - 16:42
Witaj, dlatego za kazdym razem zaznaczam, ze my jestesmy sami i nie mamy zadnych przyjaciol wsrod obecnych mocarstw.
Jednakze mozemy wykorzystywac zatargi pomiedzy owymi. I tu nie powinno nas zaslepiac zadna nienawisc do Putina. Wiadomo bowiem kim jest i o co mu sie rozchodzi. Problem w tym, ze Ameryka jaka istnieje w naszych umyslach niestety od bardzo wielu lat nie istnieje w rzeczywistosci. Agresywna polityka amerykanskiej finansjery od wielu lat nie rozni sie od sowieckiej, a nawet wielokrotnie ja przeskoczyla. Finansjera ta najpierw zniszczyla Ameryke, podporzadkowujac ja sobie calkowicie, a w szczegolnosci amerykanskie spoleczenstwo, a nastepnie nabrala apetytu, by zawladnac calym Swiatem ( NWO ) Przykro mi w tym miejscu tak napisac, lecz w porownaniu do niej, to Putin jest pikusiem ! Wiec moi Drodzy nie trzesmy tak portkami z powodu Rosji ( do czego tak uporczywie zmuszaja nas koszerne media ) , zdajmy sobie w koncu sprawe z faktu, ze Zydostwo rozebralo nas juz do naga, a nawet wiecej zasmiecili dusze i umysly wielu narodom, w tym rowniez polskiemu. Jestesmy calkowicie od nich uzaleznieni, CALKOWICIE !
Dlatego jak uprzednio w wielu miejscach juz pisalem, zobaczymy na ile tanczacy po linie nasz obecny RZAD i obecny Prezydent beda potrafili ugrac cos dla Polski. W tym demokratycznym rozdaniu ( w ktorym poprzez wybory wzielismy udzial ) nasze szanse na szybka odnowe panstwa sa bardzo ograniczone. Juz chocby z powodu naszej obecnosc w EU, ale rowniez wobec sojuszu w NATO i majac "takiego" amerykanskiego przyjaciela...Naszym jedynym przyjacielem moga byc Wegry ( jezeli potraktowali bysmy go powaznie ) , a nastepnie rozbudowa bardzo bliskich kontaktow z panstwami baltyckim. Turcja biorac ten sojusz jedynie teoretycznie ( i tu nie zgadzam sie z Grzegorzem Braunem ) jest bardzo niewygodnym sojusznikiem, gdyz uzaleznia swoja polityke mocno od Amerykanow, a co za tym idzie od tamtejszej finansjery ( a wiec od Zydostwa ) jak rowniez od Izraela. Ameryka jest tonacym okretem, a kapitan i oficerownie w ogole i w szczegole nie przejmuja sie zaloga i pasazerami. Bowiem dali przekonac sie swojemy " ARMATOROWI " ze kurs jaki zostal wytyczony prowadzi do " wlasciwego portu " i mysle tu o czasoprzestrzeni. Obecna sytuacja w USA jest na tyle dramatyczna, ze jezeli ktorys z " pasazerow lub ich grupa" wpada na pomysl, by juz spuszczac szalupy, to oficerowie ( np. CIA i inni z podobnej ferajny ) wala ich wioslami po lapach ..., a nierzadko poprostu wywalaja przez burte.
pozdrawiam
chris
"rozbudowa bardzo bliskich kontaktow z panstwami baltyckimi"
29 Marca, 2016 - 22:22
Chyba bez Litwy
a jednak
30 Marca, 2016 - 00:04
Litwa jest na osi czasu.
Czasu potrzeba na uregulowanie naszych stosunków.
Podobnie z Ukraińcami (czy na wyrost nazywamy to zbiegowisko).
Bez jasnego przywództwa trudno mówić o sojusznikach .
Kto ma je podjać ?
Potencjał prawie 100 milionów środkowoeuropejskich narodów zawazy tylko przy ścisłej współpracy.
Nie musimy konkurować i wycinać się - jest wiele sprzecznych interesów gospodarczych np.z Węgrami czy Słowacją .
Ale, Państwa połączone infrastrukturą będą rozwijać się szybciej niż każde z osobna.
@J23 -re:Chyba bez Litwy
30 Marca, 2016 - 11:07
To jest bardzo podobnie, gdyby "ktos " powiedzial...chyba bez Polski...
Mowimy o polityce, a nie o animozjach... Obecnie po ostatnim polskim rozdaniu nalezy rozwaznie prowadzic polityke miedzy Polska i Litwa i tyle ! Do tej pory postkomunistyczne polskie rzady narobily wiele zlego ( rowniez w tym temacie ) Dlatego stwierdzenie "chyba bez Litwy " uwazam za bardzo chybione... Litwa jest nam bardzo blisko, juz chocby z uwarunkowan historycznych... A, ze obecnie jest tak jak jest..., to trzeba to poprostu zmienic..., a nie odrzucac a priorii... Nalezy powracac do Rzeczpospolitej Obojga Narodow i Litewskiego Krola, a nie animozji ostatniego stulecia... Wbrew pozorom wiecej nas laczy , a nizeli dzieli. Nalezy nadac temu wiekszego znaczenia, a nie "odwracac sie plecami, nawet, a moze pomimo litewskiemu nacjonalizmowi...
chris
A dlaczegóż to bez Litwy? Być
30 Marca, 2016 - 15:31
A dlaczegóż to bez Litwy? Być może Litwa jest trudnym partnerem, ale nie z tych najgorszych. Uważam, że należy Litwinów przekonać, używając sensownych argumentów, do potencjalnych korzyści, które będą miały miejsce/zaistnieją w wypadku wspólnego działania.
Janina otęska
Wobec Litwy nalez - moim zdaniem - wykazać zdecydowanie
3 Kwietnia, 2016 - 20:20
Od historii, w tym - sprawę "umowy" czy rozejmu "suwalskiej" - do traktowania Polaków na Litwie. Litwini to nie Ż, :)), więc jakkolwiek nalezy być dyplomatycznym, ale unikać spolegliwości. (no wiadomo, że z każdym zależy, ale wiadomo o co chodzi:))):)))...
[Dygresja: Na razie budowane ma być połączenie gazowe Polska-Litwa, głównie by "wyciągnąć kraje bałtyckie spod Ruskich".
Zbudowana jest jedna linia energetyczna (od zeszłego roku) głównie by "wyciągnąć kraje bałtyckie spod Ruskich"
Oczywiście było/jest wspólfinansowanie, ale część kosztów budowy i przyszłe koszty eksploatacji - reklamowane radośnie jako budowa rynku - obciąża nas w rachunkach.
Najprawdopodobniej" kochana Unia" wraz z potęzną Litwą, wymuszą na nas budowę drugiego połaczenia elektrycznego z Litwą - by powstało tzw. połaczenie synchroniczne z Europą krajów bał - by ostatecznie "wyciągnąć kraje bałtyckie spod Ruskich" Oczywiście prócz linii, przejęcie odpowiedzialności za systemy krajów bałtyckich (po odcięciu się ich od Rosji) będzie kosztować....]
Polscy politycy nie sa przygotowani do stanowienia
29 Marca, 2016 - 16:45
partnerskich stosunkow z silnymi krajami - zarowno w UE jak i z Rosja czy USA.
Dziesieciolecia komunizmu zaszczepily w wiekszosci rodakow wasalne podejscie do silnych - i to odbija sie czkawka - zareowno w stosunkach z Europa (Niemcy, Francja), jak i z USA czy Rosja ( w wypadku Rosji jest "odbicie" w druga strone - czyli przejscie z wasala do wroga).
Nie wiem ile lat i pokolen jeszcze uplynie, zanim nasi "kochani" politycy zaczna myslec pragmatycznie - jak politycy zachodni.
Haslo "Bog, Honor, Ojczyzna" w polityce miedzynarodowej sie nie sprawdzilo, tam zamiast dac sie wykorzystywac w imie szczytnych hasel - trzeba przede wszystkim liczyc pieniadze.
mikolaj
@ Jestem jakim jestem
29 Marca, 2016 - 18:31
Witaj Marku! Spokojnie.Komu by mieli dać wizy? Bylym aparatczykom bolszewi,czy bylej ubecji? Przyjdzie czas na wizy,jak Obama odejdzie! Klaniam się!
ronin
@ronin - re:..., jak Obama odejdzie !
30 Marca, 2016 - 11:55
Witaj, to sa chyba wolne zarty :-)))))))))))))))))))
Po wtore postkomuchy , a w tym ubecja jest i bedzie... czy dlatego nadal polskie spoleczenstwo musi byc z tego powodu poszkodowane ??? Najpierw jezdzili komuchy, te " z kurwy syny " kiedy i gdzie chcieli (PRL ) a teraz nadal musimy jako Narod z tego powodu ubolewac...i czekac na wizy... Oczywiscie mozna " zalozyc jarmulke " i przebrac sie za Zydka tzn. poszukac kontaktow...nooooo wowczas to "idzie " nieco szybciej i pewniej ;-) Naturalnie w kolejnosci - najpierw kontakty - nastepnie skladanie wizy.
pozdrawiam
chris
Sanowny, a zdecydowany
30 Marca, 2016 - 15:43
Sanowny, a zdecydowany amatorze,
Znam parę osób porządnych "do szpiku kości", które przebywały tamże (USA) służbowo (wymiana naukowa, ale nie ekonomistów) oraz turystycznie, jako persony zainteresowane np. szeroko pojętą przyrodą amerykańskich parków narodowych. Zatem uprzejmie poproszę o nieuogólnianie pewnych stwierdzeń i niepostponowanie naszych rodaków. Zaznaczam, iż sama nigdy w rzeczonym państwie nie byłam i się tam nie wybieram.
Janina otęska
vipera
30 Marca, 2016 - 16:19
Klaniam sie unizenie,
Kolezanko naturalnym jest, ze " przez palce " komuszego rozdawania paszportow przedarlo sie kilka porzadnych ludzi, jednak nie stanowi to o calosci owczesnej PRL-owskiej polityki paszportowej. Nasze Polonie Amerykanskie mialy wiele klopotow z emigracja lat 70, 80 i pozniej. To byl zwyczajny zamach na owe organizacje. Ze o zwyklej inwigilacji juz nie wspomne.
pozdrawiam Szczesc Boze
Krzysztof
chris
A pal onych sześć! z tymi
30 Marca, 2016 - 15:19
A pal onych sześć! z tymi wizami, oczywiście. Błędem, a może i swoistą głupotą jest angażowanie się w jakiekolwiek konflikty zbrojne (chyba, że jako kontyngenty wysyłane w ramach ONZ-owskich misji pokojowych, ale to już inna para obuwia), których pochodną jest/bywa śmierć/trwałe kalectwo fizyczne młodych Polaków. Cudzym życiem, podobnie, jak i cudzą własnością dobrze się szafuje/rozporządza, nieprawdaż? Zatem takich sojuszników, to ja trzycztery, żeby nie użyć słowa nieparlamentarnego.
Janina otęska
vipera
30 Marca, 2016 - 16:12
Błędem, a może i swoistą głupotą jest angażowanie się w jakiekolwiek konflikty zbrojne (chyba, że jako kontyngenty wysyłane w ramach ONZ-owskich misji pokojowych
Nie zgadzam się. Jeśli sami oczekujemy pomocy w razie konfliktu, to sami też musimy jej udzielać na prośbę sojusznika....
zuberegg
zuberegg - re:..., to sami tez musimy...
30 Marca, 2016 - 16:24
Kupiles juz giwere ? czy tez juz od zawsze trzymasz w szafie ? :-))))))))))))))))))
i prosze pisz JA, a nie MY...
Dotychczas kazdy sojusznik tylko nas wykolegowal, wiec bylbym bardziej ostrozny z jakims udzielaniem pomocy...Nie wolno tracic ani jednej kropli polskiej krwi i to od ZARAZ !!!
chris
Zdecydowany amator
30 Marca, 2016 - 18:47
Dotychczas kazdy sojusznik tylko nas wykolegowal,
Nie zgadzam się. Po I wojnie sojusznicy nam pomogli dzięki pracy Dmowskiego i Paderewskiego
zuberegg
zuberegg -re:...sojusznicy nam pomogli...
31 Marca, 2016 - 13:16
W zadnym razie nie mozna to nazwac pomoca, to byla jakas forma jalmuzy i patrzenie nam na rece..., ze o " wspanialym " wytyczeniu granic juz nie wspomne. Szanowni panowie Dmowski, Paderewski, Pilsudski i wielu innych rzeczywiscie "wyrwali Europie Polske z gardla " by mogla ponownie zaistniec.
chris
Komentarz Autora dotyczacy stosunkow Polska-USA
29 Marca, 2016 - 16:38
przypomina troche... zachowanie dziecka, ktoremu w piaskownicy najlepszy kolega odebral lopatke do piasku...
Takie dziecko uwaza w tym momencie (odbioru lopatki), ze najlepszy do tej pory przyjaciel stal sie nagle nagorszym wrogiem...
Podobnie Autor i jego stosunek do USA.
Autor proponuje w zamian (zamiast z USA) budowe sojuszu z Chinami... a przeciez zaledwie kilka dni temu chinski prezydent stwierdzil w Czechach, ze to wlasnie Czechy beda chinskim "oknem na Europe" i strategicznym partnerem...
Szkoda tez, ze Autor nie zauwaza, ze w USA u wladzy jest demokratyczna ekipa Obamy, ktora nigdy Polski nie dazyla szczegolna estyma - a juz za niecaly rok zanosi sie na wielkie zmiany, podobnie zreszta jak w Europie: skompromitowanych socjalistow zastepowac beda rzady prawicowe... poczekajmy wiec troche - a nie zrywajmy siezi a krajami tradycyjnie przyjaznymi Polsce.
mikolaj
mikolaj
29 Marca, 2016 - 17:32
Szkoda tez, ze Autor nie zauwaza, ze w USA u wladzy jest demokratyczna ekipa Obamy, ktora nigdy Polski nie dazyla szczegolna estyma - a juz za niecaly rok zanosi sie na wielkie zmiany, podobnie zreszta jak w Europie: skompromitowanych socjalistow zastepowac beda rzady prawicowe... poczekajmy wiec troche - a nie zrywajmy siezi a krajami tradycyjnie przyjaznymi Polsce.
Koniunktura na nasz region może szybko sie skończyć. Więc siedzenie i czekanie uważam za zły pomysł.Jaka ma Pan gwarancję że demokrata znów nie wygra? Działać trzeba ciągle. Chiny są zainteresowane teraz-to co mówili w Czechach nie jest istotne. Jesteśmy większym i ważniejszym krajem więc bez problemu możemy wysiudać Pragę...jeśli będzie taka potrzeba.
zuberegg
Jezeli zna sie choc troche historie, a zwlaszcza stosunek
30 Marca, 2016 - 02:09
rzadow demokratycznych (Prezydent z Partii Demokratycznej) do Europy i Polski - to wyraznie widac, ze w czasach rzadow demokratow (moze poza Wilsonem) Europa byla traktowana przedmiotowo... dla FDR np. glownym celem II wojny Swiatowej bylo... spowodowanie rozpadu Zjednoczonego Krolestwa (czyli likwidacje jedynej konkurencyjnej do USA sily).
Poprzez swoje zamierzenia spowodowal nieprawdopodobne wzmocjienie ZSRR - nic w zamian nie otrzymujac... bardzo podobne jest stanowisko Obamy: przeciez slawetny "reset" w stosunkach z Rosja - to realizacja polityki.... FDR .
Polska nie powinna liczyc na koniunktury - ale pokazac, ze jest stabilnym, przewidywalnym i solidnym partnerem USA, a w momencie, gdy nadazy sie okazja (czyli rzady sympatyzujace z Europa Srodkowa - najprawdopodobniej republikanskie), zaproponowac i wynegocjowac partnerstwo strategiczne (takie - jakie ma np. Korea Pd.).
"Dzialac trzeba ciagle" - ale dzisiaj mozna smialo stwierdzic, ze z obecna administracja USA niewiele mozna zyskac - co najwyzej wspolne cwiczenia wojskowe i umiejscowienie w Polsce kilku niewielkich baz sprzetowych - dobre i to.
Co do Chin i "wysiudania Pragi..." - stosunki gospodarcze we wspolczesnym swiecie nie polegaja na "wysiudaniu" kogokolwiek - bo to jednorazowy zysk - a potem wieloletnie straty. Trzeba tak ukladac stosunki z innymi krajami, zeby dla wszystkich byly one oplacalne - bo na dluzsza mete kazde nierownosci odbijaja sie czkawka... jak chocoazby dzisiaj zbytnie podporzadkowanie Polski Niemcom i UE.
mikolaj
@mikolaj - re:...z krajami tradycyjnie przyjazdnymi Polsce.
30 Marca, 2016 - 14:37
Witam "ziomala" z Prawica.net :-)))
( rowniez zostalem tam zbanowany i to za zbyt anty - zydowskie materialy. Owy portal, to jakby zakamuflowany Midrasz lub jego nieslubne dziecko :-)))))) Czytam u Kolegi, ze rowniez zaden mlokos z niego. Wiec pewnie pamieta czasy Moczara i jego " smierc... ", KPN, KOR itd. ciekawym jest ile to wowczas bylo roznych zydowskich frakcji i jak malo Polacy wiedzieli i zdawali sobie z tego sprawe..., kto ich kreci i dlaczego. I dzisiaj nie jest inaczej...
Tak jak Kolega pisze kraj ten , a wiec USA byl nam tradycyjnie przyjazdny. A wiec kladziemy akcent na slowie BYL. Od dluzszego czasu w USA rzadzi Zydostwo i ich polityka koliduje z nasza racja stanu. Natomiast odnosnie "okna na Europe " , to okien tych moze byc kilka i to byloby jak najbardziej Chinom na reke. Istnieje jednak inny problem, a mianowicie Chinczycy ukorzeniaja sie jeszcze bardziej niz Zydzi , a i ich mentalnosc bardzo odbiega od naszej, ze o kulturze juz nie wspomne. Jest wiec to taki owad, ktory podczas "stosunku" moglby pozrec nas w calosci...Wiec coz po ekstazie, coz po szczytowaniu ( mysle tu naturalnie o ekonomii ) gdy faceta nie ma, a baba ma pelny brzuch, a nawet moze byc przy nadziei...
Poza tym przepraszam, ze Kolege po drodze troche szturchnalem lecz byl to jedynie refleks na Kolegi chyba raczej nie przemyslany komentarz, w ktorym odniosl sie bardzo relatywizujaco na temat Religii Katolickiej, a nawet wiecej...
Religia ta jest bowiem na tyle zwiazana z nasza panstwowoscia, ze jakiekolwiek jej "podcinanie" , to uderzanie w polska racje stanu i na to zgody poprostu nie ma !
chris
Zadna Obama i usa
29 Marca, 2016 - 17:32
Tylko i wyłącznie kraje srodkowej europy od morza do morza.Tutaj możemy wspólnie stanowic siłę tak gospodarczo jak i militarnie bo nie jestesmy jeszce spedaleni do konca jak jewropa zachodnia,która potrafi maszerowac i wymazywac bochomazy kredą ma murach.Im nawet jak zaczną gwałcic ich kobiety to ci powiedzą ze to one sprowokowały,a w poblizu nie było tęczowych bo może wtedy teczowi dali by dziurkę spragnionym.To że Chinczycy cos tam powiedzieli to nie znaczy że my wypadamy z gry,trzeba tylko troszkę dyplomacji i elastyczności.Zamiast budowac jakies orliki czy tez drogi zwykłe zwane autostradami zacznijmy odbudowywac nasz przemysł nie zwracając uwagi na debilna brukselę jakiegos swetru i innych pajacy.Z budowy dróg nie mamy żadnych dochodów,natomiast z przemysłu i wytwórczosci mozemy miec pieniążki i stanowiska pracy.Ja tez mam auto ale to nie znaczy że musze z Krakowa do Warszawy jechac przez Katowice bo tak jakis baran wymyslił a mnie sie przydarzyło.Zreszta na tej całej austradzie czułem się identycznie jak na warszawskiej trasie torunskiej tyle samo pasów i aut ,jedynie dozwolona wyższa szybkosc.Jesli by była prawdziwa autostrada od Gdanska do Ankary to nawet przy kulawym transporcie morskim możemy zarabiac zamiast Hamburga czy Roterdamu,oczywiscie początkowo niewiele ale kapitał buduje sie pokoleniami a nie z dnia na dzien jak to sobie wymarzyli nasi tzw biznesmeni z bąbą w nosie i łapami w kieszeni,a niezadko z anteną w dupie,bo te ich bluty juz nie wystarczają.
Jeszcze zaświeci słoneczko
A nasz Rząd
29 Marca, 2016 - 17:54
Chce roztrwonić środki na fantasmagorie(Odra) Jeśli Przekop jest zasadny to konieczna jest budowa via Polonica
(Bałtyk -Bosfor).
I nie żeby zaraz krakówek był po trasie.
Rzeszów , Lublin, Warszawa i odnogi na Litwę, Gdynię. Aktywizować ścianę wschodnią.
Ale, to uderzenie w starą jewropę - będzie ciężko (jak z wieloma projektami służącymi niepodległości Polski).
Złudnym jest (na obecnym etapie) mniemanie o zabezpieczającej sile inwestycji zagranicznych w umacnianiu niepodległości.
No może infrastruktura Nato ale, będzie to torpedowane skutecznie.
I jak Macierewicz wytłumaczy Narodowi obecność urlopową amerykańskiego wojska.
Sukces?
Sukces - ogłoszony
30 Marca, 2016 - 21:01
A, amerykanie jeszcze nie nalali paliwa to łonych tanków.
Potem będą szukać amunicji (jest magazyn amunicji do ruskich czołgów na terenie RP).
Oferta amerykańskiej brygady ciężkiej jest na miarę szarży lekkiej brygady .
Patrząc na wojnę II wojnę z Irakiem - natarcie czołgowe było tylko elementem zajmowania pozycji w terenie.
Rozstrygają nowoczesne technologie związane z kosmosem i lotnictwem.
Tymczasem Polska nie posiada skutecznego rozpoznania elektronicznego nie mówiąc o środkach odwetowych przenoszonych przez jastrżbie .
Polskie efy to konie robocze Nato - jest wysoce prawdopodobne rychłe zużycie w/w samolotów .
Oferta amerykanów jest niewystarczająca dla stabilnej obrony naszej niepodległości .
Amerykanie za czapkę gruszek kupują Polskę .
Tanio , tanio dajemy tyłka sojusznikowi.
http://polska-zbrojna.pl/home/articleinmagazineshow/8904?t=ROSZADY-PO-AMERYKANSKU
Pekin-Praga
30 Marca, 2016 - 04:38
Chinczycy tak powiedzieli bo zawiedli sie na polskiej polityce zagranicznej. Poza tym jesli Polska i inne byle demoludy stworza wspolny blok to wszyscy skorzystamy obojetnie co kto spoza bloku powie.
pozdrawiam,
Vik
re:zadna Obama i USA
30 Marca, 2016 - 11:32
video:https://youtu.be/g3aeh25cogM
chris
USA - nasi przyjaciele...
30 Marca, 2016 - 11:42
https://www.youtube.com/watch?v=hJaqeqgyYPY
https://www.youtube.com/watch?v=0gIqLGj1WuU
https://www.youtube.com/watch?v=k1mbfMuOkHg
https://www.youtube.com/watch?v=bws5eSZnLbo
chris
Można się nabierać będąc dzieckiem
29 Marca, 2016 - 18:18
tak ja ja nim kiedyś byłem,wtedy ameryka mażyła się każdemu a mógł ją dotknąć w TVP i posmakować w ,,PEWEX''-ie.
Ile było artykułów i rozmów o zniesieniu wiz dla Polaków pamiętam jak dziś za kadencji Georga Buscha.
Tak jak tu wcześniej poprzednicy napisali PO owocach ich PO znacie!
Jałta,listy Pileckiego o obozie koncentracyjnym w Oświęcimiu i co na to ta cała chameryka...?
Kupa śmieci,kiepskie płace pełno murzynów,Portoryków i reszty świata.
Dla mnie jest ostatnim krajem który chciałbym w życiu zobaczyć!
Tak jak przedmówcy napisali Chiny,Azja to nasz kierunek a nie plastikowa chameryka PO dmalowana śprayem o zapachu HUBY-BUBY.
Lata prochibicji ja również 60-70 do 80 i finito to była chameryka jak u nas była szara cuchnąca komuna.
A teraz co tam jest plastikowe jedzenie,GMO,nowotwory,otyłość na PO tęgę i trochę pic-pucu aby zabłysnąć na świecie.
No bo co Mc Donalds,KFC czy Coca Cola to takie rarytasy.
,,Złota Rosa'' bije to o głowę tylko nikt jej nie chce jakoś produkować,oscypki,bigos z borowikami i przedwojenną śliwką Węgierką(mniam!),oscypek,piwo z podpiwka oj mamy tych specjałów bez liku.
Dajmy sobie spokój z tą chameryką panie prezydencie Duda,bo jak tu ktoś napisał mają nas za zabłąkanego petenta który puka we wszyskie drzwi w urzędzie po gadzinach pracy w dodatku.
To jak Litwa jadą na Polaków tam mieszkających a my jak gdyby nic się nie stało,a przecież jeżdzą przez Polskę i co my z tego mamy?
Kupę smieci i nic więcej,bo taki TIR ma tak zasobne zbiorniki,że jak zatankuje się na Litwie to pewnie najszybciej tankuje się w Niemczech lub Holandii a może nawet na tych samych zbiornikach wraca w zależności od ich wielkości(a są niemałe niekture).
Też ktoś napisał iż zauważył jak by rządowi naszemu wyskoczył bieg i leci na tak zwanym luzie tracąć swój właściwy pęd.
Nie mówię tu o dawaniu,że nam się coś należy lub na jaka darmuwę czekamy ale przekręty takie idą w Polsce a tak jakby w Policji i służbach podległych M.Błaszczakowi siedzieli złodzieje w mundurach z PRL-owskiego nadania?
No chyba że cały czas pracują i rysują szkice schematu zatrzymań w całej POlsce na raz,bo innego wytłumaczenia nie widzę.
Dziennie Polska traci dziesiątki jak nie setki milionów złotych i co oni śpią?!
Cały ten CBŚ,Policja i reszta to PO wskie wydmuszki upaprane we wszystkie przekręty i tak to idzie jak by chciało a niemogło.
Dekomunizacja,prześwietlenie 3 lub do 5-ciu PO koleń wstecz kto był kim i wszystko w temacie,a tak będzie syf kiła i mogiła.
Adieau...
Tylko życie poświęcone innym jest warte przeżycia.
USA - partner - może kiedyś
29 Marca, 2016 - 23:07
ale czy rzeczywiście należy stawiać po raz kolejny na zdrajcę i oszusta - oni po II wojnie zawiedli nas najbardziej.
A teraz Obama? i to całe etniczne złodziejstwo?
Chyba jednak bardziej obiecujący jest kierunek azjatycki - Chiny.
Grasja
Ojczyzna to ziemia i groby. Narody tracąc pamięć - tracą życie.