Platformersi sprzedają Geotermię Podhalańską!
Te pierońskie i platformerskie cepry z Warszawki sprzedają naszą Geotermię Podhalańską! – usłyszałem w słuchawce.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej będący właścicielem 88 proc. akcji Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Geotermia Podhalańska S.A., zapowiedział sprzedaż akcji spółki. Siedem samorządów posiadających pozostałe akcje (12 proc.) jest przeciwna tej wprost bandyckiej sprzedaży.
W przeddzień Wigilii Bożego Narodzenia zatelefonował do mnie kolega z Szaflar na Podhalu z życzeniami świątecznymi. Kiedy odwzajemniłem je, ów kolega zagadnął: – co te cepry pierońskie i platformerskie cwaniaczki z Warszawki wyprawiają!
– Ano wyprawiają, wyprawiają i nie zanosi się na to, aby w nadchodzącym roku zaprzestali, – odrzekłem.
– Wiesz, dlaczego ja z tobą o tym? – rzekł mój rozmówca.
– Bo te cwaniaczki chcą sprzedać naszą Podhalańską Geotermię!!!
– Co takiego?! – wykrzyknąłem. – Jakim prawem???!!!... No to mamy niezły pasztet!
Moja ciekawość spowodowała, że kolega się rozgadał.
– Wiesz, kiedy w listopadzie dwaj prominentni dyrektorzy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podczas spotkania powiadomili nas o zamiarze sprzedaży naszej geotermii, w pierwszej chwili myślałem, że to głupi żart, – kontynuował. – Kiedy jednak 12 grudnia otrzymałem na piśmie informację o zamiarze zbycia przez NFOŚiGW swoich akcji, to przyznam, że się we mnie zagotowało. Nam wystarczy zamieszanie wokół usiłowania prywatyzacji Polskich Kolei Linowych i problemy, jakie w związku z tym platformersi wywołali. Nie chciałbym, żeby dzieło Geotermii Podhalańskiej, które jest efektem przemian społecznych i politycznych w Polsce, poddano prywatyzacji. Jednym z argumentów, który wyklucza taką możliwość, jest fakt, że eksperyment geotermalny na Podhalu – jak wiesz – jeszcze trwa i nie jest zakończony. Dlatego na prywatyzację nie możemy się zgodzić. – A wiesz, czym fundusz motywuje swoją decyzję?
– No,… nie bardzo. Może tym, że skoro nie udało się zahamować Toruńskiej Geotermii, to teraz robią „skok” na waszą? – odpowiedziałem.
– Otóż – zaczął mi wyjaśniać – Fundusz swoją decyzję opiera na wynikach spółki. Uważa, że teraz, kiedy przynosi zysk i efekt ekologiczny, jakim jest redukcja emisji CO2 w latach 1991-2011 o ponad 298 tys. ton, to należy ją sprzedać. Takie argumenty nas nie przekonują, bo to są g… no, nie argumenty. To na cholerę wzięliśmy 20-milionową pożyczkę z NFOŚiGW na rozwój naszej geotermii?! Kto ją będzie spłacał?! Przecież nowy prywatny właściciel w życiu nie weźmie na siebie tak dużego obciążenia finansowego. Nie on brał pożyczkę i nie on będzie ją spłacał – powie.
– Jeżeli ktoś chciałby to dzieło sprzedać za nędzne pieniądze, to będzie miał do czynienia z góralami!!! – krzyknął. Jak się o tym dowiedzieli, już ostrzą ciupagi, bo są nieźle wnerwieni! – dodał podekscytowany.
Jak wynikało z dalszej jego relacji, Samorząd w Szaflarach oraz pozostałych sześć gmin – akcjonariuszy PEC Geotermii Podhalańskiej S.A., w przypadku jej sprzedaży, nie mają najmniejszego zamiaru spłacać kredytu, nie będąc już właścicielem tego zakładu. Po co zatem NFOŚiGW udzielił pożyczki, skoro zamierza sprzedać to przedsiębiorstwo? Siedem samorządów – akcjonariuszy Geotermii Podhalańskiej jest gotowych rozmawiać na temat przekazania przedsiębiorstwa w ich ręce. Zapewniają, że sobie poradzą bez jakiegokolwiek inwertora strategicznego, który kupi za psie pieniądze 88 proc. akcji i „wydoi” geotermię do ostatniej kropli wody! Ze strony cwaniaczków platformersów z NFOŚiGW potrzeba tylko dobrej woli. Ale jak widać, jej nie ma.
Zgodnie z założeniami twórców tego zakładu geotermii doświadczalnej, – komunalizacja Geotermii Podhalańskiej będzie możliwa dopiero po zakończeniu całej inwestycji. Na razie są w połowie drogi i nie należy niczego przyspieszać. Profesor Sokołowski powtarzał po wielokroć (słyszałem to na własne uszy), cyt.: „Eksperyment geotermalny będzie można ocenić po latach, a czas laboratoryjnego traktowania tego eksperymentu nie może trwać krócej niż 30-40 lat, (…) gdyż nauka tej technologii, polegająca m.in. na testowaniu, wymaga czasu. Trzeba też brać pod uwagę, że mamy do czynienia z niezwykłymi terenami naturalnymi w Tatrzańskim Parku Narodowym, a rabunek przyrody w ogóle nie wchodzi tu w grę. To ma być perpetuum mobile i takie będzie. Dzieło się dopiero zaczęło i nie pozwolimy go zniszczyć”.
Geneza i rozwój geotermii podhalańskiej
Geotermia Podhalańska w Szaflarach była wielką pasją i misją ś.p. profesora Juliana Sokołowskiego*. To On skutecznie zachęcił do jej realizacji samorządy na Podhalu. W roku 1992 gmina Szaflary podjęła ryzyko, ale dla biednej gminy pozostał problem sfinansowania inwestycji. Profesor Sokołowski zainteresował tym pomysłem najwyższe ówczesne władze. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej analizując projekt, udzielił pomocy finansowej, później zaś został głównym akcjonariuszem.
We wrześniu 1993 r. odbył się przetarg na dostarczenie ciepłej wody do sołectwa Bańska Niżna w gminie Szaflary z odwiertu geotermalnego, który stał się pierwszą inwestycją geotermalną w Polsce. Rozpoczęto tym samym wdrażanie projektu stacji doświadczalnej geotermii. Już 17 października 1993 r. rozpoczęły się prace, a 22 grudnia pierwszych sześć budynków na Bańskiej Niżnej zostało podłączonych do sieci geotermalnej. 30 grudnia 1993 r. powstała spółka o nazwie Geotermia Podhalańska SA, do której weszło także sześć innych samorządów, w tym samorząd zakopiański.
Warto tu wspomnieć, że pierwsza rada nadzorcza nie pobierała żadnych honorariów! Z czasem cała Bańska Niżna została podłączona do sieci geotermalnej (1000 mieszkańców), powstał też pomysł, żeby w ten sposób zaopatrzyć w ciepło Zakopane, po drodze Biały Dunajec i w pewnej części Poronin. Zmieniono także nazwę na Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Geotermia Podhalańska SA. Technologicznie przedsięwzięcie było rewelacyjne.
Ale jak to w Polsce bywa – sukces ma zawsze wielu ojców. Zatem do tej geotermii zaczęli się „przyklejać” cwaniacy z aparatu władzy, najpierw z AWS-u, potem z SLD, czyli… idąc na tzw. sępa, upatrywali nienależnych im profitów, czyli „haraczu”. Ale napotkali na przeszkodę w „podłączeniu się” do kasowego źródełka. Zatem przedsięwzięcie geotermii upolityczniali na wszelkie sposoby. W prasie pojawiały się głosy, iż zakład nie przynosi zamierzonych efektów, że był to nietrafiony pomysł. Pewne jest, że jeśli czerpaliby jakieś profity, to nie pojawiałyby się w mediach negatywne opinie o Geotermii Podhalańskiej.
Jako że Geotermia Podhalańska stanowiła pionierskie rozwiązania technologiczne, nie można się było wzorować na innych rozwiązaniach w Europie czy Islandii. Jej twórcy musieli sobie poradzić sami. I poradzili. Do geotermii potrzeba serca i cierpliwości, bo to nie fabryka prostych wyrobów, w której robi się z wypukłego wklęsłe, czy na odwrót. Geotermia to laboratorium, która nie od razu musi przynosić krociowe zyski. Czas amortyzacji wykonania odwiertów, jego orurowania, infrastruktury łącznie z rurociągami do odbiorcy ciepła jest dość długi, ale w perspektywie niezależności energetycznej i z punktu ochrony środowiska – mający bardzo pozytywne znaczenie na skalę światową.
Jak już wspomniałem, na realizację inwestycji przedsiębiorstwo uzyskało pożyczkę z NFOŚiGW w wysokości 20 mln zł na trzeci odwiert w Bańskiej Niżnej . Z nowego odwiertu rozpoczętego w listopadzie br. na głębokość 3,5 km ma popłynąć woda o temperaturze 89 st. C i zasilić system ciepłowniczy. Warto tu zasygnalizować, że sukcesywnie rocznie do sieci geotermalnej na Podhalu podłączanych jest około 100 budynków. Obecnie energia geotermalna pokrywa około 35 proc. zapotrzebowania na ciepło w samym Zakopanem. Dzięki dotychczasowej działalności, spółka osiągnęła znaczący efekt ekologiczny. Jak pisałem wcześniej, pomiędzy latami 1999 a 2011 emisja dwutlenku węgla (CO2) do atmosfery zmniejszyła się o 298,82 tys. ton, a dzięki ekologicznej energii, została również zredukowana emisja tlenku siarki oraz zmniejszył się widoczny (zwłaszcza w zimie) nad Zakopanem pył zawieszony tzw. smog.
O korzyściach płynących z Geotermii Podhalańskiej
Odbiorcami ciepła w tym przypadku są to nie tylko tysiące gospodarstw domowych. To także baseny cieplicowe, które powstały dzięki podhalańskiemu przedsiębiorcy – panu Józefowi Pawlikowskiemu, który nie bał się ryzyka. I chwała jemu za to. On to bowiem jako pierwszy zainwestował swoje duże pieniądze, a dziś turyści i kuracjusze, ku swojej uciesze i ku „podreperowaniu” swojego zdrowia, korzystają z tych rekreacyjnych i leczniczych kąpieli. Następni chętni przedsiębiorcy z Szaflar już „stoją w kolejce”, by budować kolejne baseny cieplicowe.
W Antałówce w Zakopanem funkcjonuje park wodny z basenami cieplicowymi, a kolejne baseny pojawią się w Bukowinie Tatrzańskiej i Białce Tatrzańskiej. Żadne z nich nie były i nie będą dla siebie konkurencją, ponieważ nie są skupione na malutkim obszarze Podhala. Korzyścią z geotermii jest natomiast to, że mieszkańcy Podhala przecież żyją z turystyki, więc przystosowują swoje budynki do celów turystycznych, wykorzystując ciepło wód geotermalnych. Wszystko po to, aby godnie przyjąć gości, którzy tłumnie przyjeżdżają na Podhale. Chodzi też o wykorzystanie zarówno ciepła, jak i samej wody w basenach do celów zdrowotnych oraz rekreacyjnych.
Zakłady poupadały, pracy jest coraz mniej, a geotermia to także pieniądze, które turyści pozostawiają góralom. To również korzyści dla restauracji, innych punktów żywienia, a więc nowe miejsca pracy. Wszystko to razem poprawia koniunkturę gospodarczą na Podhalu, czyniąc je jeszcze bardziej atrakcyjnym.
Konkluzja
Jestem pewien na 286 proc. że z tą Geotermią Podhalańską ktoś z platformersów nieźle kombinuje, żeby zbyć akcje upatrzonemu inwestorowi. Dlatego też konieczne jest, aby tą sprawą zainteresowały się odpowiednie służby, zanim zabrnie ona za daleko. Warto sprawdzić, czy ktoś specjalnie nie kręci lodów na tym interesie, bo mnie osobiście się to bardzo, ale to bardzo nie podoba. Dla zbadania tej sprawy trzeba koniecznie włączyć media, polskie media.
Przypominam, że są dobra ogólnonarodowe, których właścicielami jesteśmy my, wszyscy Polacy. Istnieją dobra, których nie wolno się pozbywać za żadną cenę. Państwa – historycznie rzecz ujmując – ulegają różnym procesom, ale narody były, są i będą. A co do Podhala i jego zasobów, to swego czasu hrabia Władysław Zamoyski, który wykupił Tatry na licytacji, ofiarował je nie rządzącym, ale Narodowi Polskiemu! A rządzący państwem polskim są jedynie administratorem tych dóbr ogólnonarodowych. Zatem skoro Naród ofiarował pieniądze na utworzenie geotermii, to jest jej właścicielem. I nikomu tego dobra nie wolno prywatyzować! Władza tylko powinna trzymać rękę na pulsie i kontrolować, żeby nie dochodziło do nadużyć.
A jak widać, tendencja jest taka, że rząd sprzedaje wszystko, co przynosi zysk. Mentalność pijaka: sprzedać, byle by się tylko napić, i… nieważne, że jutro nie będzie miał dachu nad głową.
Zatem apeluję do parlamentarzystów, aby niezależnie od przynależności partyjnej – udaremnili zamiar prywatyzacji Geotermii Podhalańskiej, bo to co planują platformersi – jest planowaniem zaboru mienia Narodu Polskiego!
Jak pozwolimy na to, to tylko patrzeć, jak platformersi sprzedadzą ulice, place, budynki użyteczności publicznej i wszystko, na co przez setki lat pracowały pokolenia. Zostaniemy tylko w skarpetkach, a nie daj Boże boso.
_________________________
* Prof. dr hab. Julian Sokołowski (ur. 23 stycznia 1932 r. w Nadolanach, zm. 26 listopada 2004 r. w Krakowie) – geolog naftowy, profesor zwyczajny w Instytucie Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią PAN w Krakowie oraz na Wydziale Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Łódzkiego w Łodzi. Jeden z najwybitniejszych geologów w skali światowej, odkrywca złóż gazu na Niżu Polskim i innych bogactw narodowych, jako pierwszy dostrzegł, że Polska zrządzeniem Bożej Opatrzności leży aż w 80 proc. na pokładach wód geotermalnych, które mogą stanowić podstawę samowystarczalności energetycznej kraju i jego rozwoju. Patriotyczna wizja energetycznego uniezależnienia się Polski, przedstawiona m.in. w książce “Polska XXI wieku” (Warszawa 2005 r., II wydanie Warszawa 2008 r.), jest nadal nie do przyjęcia dla kolejnych rządzących, ulegających potężnemu lobby gazowo-naftowemu i atomowemu. Jest dla nich największym zagrożeniem. Ksiądz arcybiskup prof. Kazimierz Majdański w słowie wstępnym do tej książki – nowoczesnego programu społecznego i gospodarczego Polski, podkreślił szczególną rolę rozwoju geotermii dla ocalenia naszego bytu narodowego i polskich rodzin. W latach 1986-2004 pracował w Polskiej Akademii Nauk, w Krakowie. W latach 1986-1987 był kierownikiem Pracowni Geosynoptyki w Zakładzie Podstaw Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią PAN; w latach 1987-1990 kierownikiem Zakładu Geosynoptyki Kopalin i Energii w Centrum Podstawowych Problemów Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią PAN; w latach 1990 - 1995 kierownikiem Zakładu Geosynoptyki i Geotermii w Centrum PPGSMiE PAN, a od 1995 do 2004 - kierownikiem Pracowni Geosynoptyki i Geotermii Instytutu Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią PAN. Jednocześnie, w latach 1987-1995 był pełnomocnikiem CPPGSMiE PAN ds. budowy Doświadczalnego Zakładu Geotermalnego w Bańskiej-Białym Dunajcu.
Przy opracowaniu niniejszego artykułu posiłkowałem się:
– materiałami własnymi,
– materiałami z Polskiej Asocjacji Geotermalnej,
– http://www.naszdziennik.pl/mysl/18867,geotermia-podhalanska-pod-mlotek.html
– http://www.radiomaryja.pl/informacje/profesor-julian-sokolowski-odkrywca-polskiej-geotermii/
– http://pl.wikipedia.org/wiki/Julian_Sokołowski
Satyr
P.S.
Prof. Julian Sokołowski był dla mnie autorytetem, a Jego następcy w osobach: prof. Jacek Zimny i prof. Andrzej Kozłowski - kontynuujący dzieło prof. Sokołowskiego - wymagają naszego wsparcia. I o to Was proszę Drodzy Niepoprawni.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 5511 odsłon
Komentarze
geotermia
28 Grudnia, 2012 - 20:37
Jan Bogatko
...jeśli firma jest dobra, to Platforma musi ją sprzedać, by jej ludzie żyli dostatniej.
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Dzięki Ci Janie za komentarz. Zapewniam Cię...
28 Grudnia, 2012 - 21:02
... że jako zrzeszony w Polskiej Asocjacji Geotermalnej,,, nie pozwolę na sprzedaż naszego... "oczka w głowie". Po moim trupie!!!
W tej sprawie napisałem do moich kolegów posłów. Niebawem będzie interpelacja poselska w sejmie. Ciekawi mnie, co te cwaniaczki odpowiedzą.
Pozdrawiam, Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
do Satyra
28 Grudnia, 2012 - 22:36
Jan Bogatko
...trzymam kciuki,
pozdrawiam,
Jan Bogatko
Do sympatycznego Jana
28 Grudnia, 2012 - 22:51
Dziękuję za trzymanie kciuków.
Ale jeśli masz taką możliwość, to masz moją zgodę na powielenie tego artykułu wszędzie tam, gdzie możesz opublikować. Mnie nie chodzi o prawa autorskie. Mnie chodzi o... sprawę Polski, o moją i Twoją Ojczyznę.
Jeszce raz pozdrawiam, Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
Z całym szacunkiem,
28 Grudnia, 2012 - 22:41
myślę jednak, że takie interpelacje będą dla zdrajców z PO tyle samo warte, co wszystkie inne inicjatywy społeczne i protesty. Vide: sprawa podpisów pod petycją ws. TV Trwam. Czy to coś dało? Nic! Trzeba będzie więc znacjonalizować przynajmniej niektóre ze sprzedanych firm od razu po przejęciu władzy, a w przypadku protestów "poszkodowanych", odesłać ich do tych, którzy te złodziejskie transakcje firmowali. Niech tam szukają zadośćuczynienia. Tak zrobili Islandczycy, którzy po odsunięciu złodziei od władzy postanowili nie spłacać zaciągniętych przez nich długów i teraz zaczynają z czystą kartą. Pozdrawiam.
Witaj all10101. Po części masz racje,...
28 Grudnia, 2012 - 23:04
... ponieważ nie jest Tobie znana taktyka, jaką obierzemy po przejęciu władzy. Dokładnie będzie tak, jak napisałeś - odnośnie tej, którą podjęli Islandczycy. Nie będziemy płacić za platformersów! Sami za to zapłacą. Ponieważ już w pierwszej kadencji nieźle narozrabiali, bali się, że jak przegrają ostatnie wybory, będą musieli "beknąć". Stąd była ich taka desperacja, aby zaangażować sowieckie komputery, aby tylko wygrać. Ale zabawa w klocki się już skończyła.
Przypomnij sobie, czym się skończyły najpierw pojedynczo organizowane strajki pod koniec lat 70-tych, potem rok osiemdziesiąty. Kropla drąży skałę.
Pozdrawiam, Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
CIUPAGAMI !!!
28 Grudnia, 2012 - 20:42
Ciupagami skurwysynów !!!
A po tym na warszawkę !
I budzić Śpiących Rycerzy !
JUŻ CZAS GÓROLE !
JUŻ CZAS !!!
"Zostaniemy tylko w skarpetkach,"
28 Grudnia, 2012 - 21:53
no przeca Walesa powiedzial kiedys, ze
"pusci zlodzieji w skarpetkach"
Co Walesa mial wtedy na mysli?
Czy jakis TLUMACZ wypowiedzi Walesy moglby przetlumaczyc na Polski?
Bo np zlodziej Dochnal z kompania jest
zdolny pozbawic posla immunitetu poselskiego....
A moze Walesa mial jako zlodzeji na mysli Polakow?!
Miast prawdziwych zlodzeji?
Satyr
28 Grudnia, 2012 - 22:07
Wyprzedaż wszystkiego trwa w najlepsze. Moim "oczkiem w głowie" są uzdrowiska. Sprzedają je dosłownie za grosze...
Nie można pozwolić na dalsze grabienie Polski! Przecież już coś gaworzą o lasach państwowych a niedługo znikną obostrzenia w zakupie polskiej ziemi, w tym ornej... To wszystko wymaga "pospolitego ruszenia"! I to wszystkich, którzy mają jakiekolwiek możliwości decyzyjne lub wpływ na takie osoby.
A Górale niech ostrzą te ciupagi i pogonią tą hołotę!
Pozdrawiam
P.S.
Świetny tekst :)
krzysztofjaw
krzysztofjaw
Szanowny Krzysztofie
29 Grudnia, 2012 - 00:02
Odnośnie sprzedaży lasów, jak również uzdrowisk, temat jest mi o tyle bliski, że znam ten problem bezpośrednio od leśników i zawiadujących uzdrowiskami w Ciechocinku. Był też nieudany zamach na firmę "Lasy państwowe", ale dzięki nagłośnieniu przez byłego Ministra Ochrony Środowiska - prof. Jana Szyszko tego bandyckiego napadu stulili łeb, wszak lasy to 1/4 powierzchni Polski - i nikt przy zdrowych zmysłach nie pozwoli na sprywatyzowanie jednej czwartej obszaru Polski. Trzymajmy rękę na pulsie!
Pozdrawiam, Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
W żadnym wypadku
28 Grudnia, 2012 - 22:17
nie pozwólcie zrabować sobie sprzed nosa Waszej Geotermii Podhalańskiej. Nagłaśniajcie sprawę gdzie tylko możecie. Z działalności obecnego rządu widać, że gotów jest sprzedać całą Polskę nie bacząc na nasze dziedzictwo. Geotermia to wspaniała rzecz, która jest czysta dla środowiska i służy ludziom a budowane na niej wszelkiego rodzaju baseny dla odnowy biologicznej mogą tylko przynieść zysk gminom. Nie dajcie rządowym oszukańcom ukręcić lodów na tym biznesie. Jeżeli pozwolicie, to któregoś pięknego poranka możemy obudzić się w kraju, który niegdyś nazywał się Polska bo wyprzedadzą wszystko, co tylko się da.
Pozdrawiam
Szpilka
Miła Szpilko...
29 Grudnia, 2012 - 00:12
... Tyle naszego (Twojego), co powiesz (napiszesz). Ale ja działam. I nie pozwolę. Zobaczymy, kto wyjdzie z tego boju z tarczą, a kto na tarczy.
Pozdrawiam Ciebie, jak zawsze sympatycznie, Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
Zagadnienie geotermii
29 Grudnia, 2012 - 16:35
jest mi znane z programów emitowanych w TV TRWAM a wcześniej jeszcze w RM, kiedy wykłady prowadził śp. prof. Sokołowski a po jego śmierci - następcy z Krakowa. Niestety, moja pomoc (mieszkam bowiem baaardzo daleko od Podhala) może ograniczyć się jedynie np. do zmobilizowania moich znajomych internautów aby składali swoje podpisy pod Waszą petycją w tej sprawie, gdybyście taką opracowali. Zachęcam. Trzeba wykorzystywać wszelkie możliwości aby nie popełnić grzechu zaniechania.
Pozdrawiam i życzę w Nowym Roku udanych przedsięwzięć.
Szpilka
Dziękuję za troskę Szpilko
29 Grudnia, 2012 - 18:05
Odnośnie petycji w sprawie zaniechania sprzedaży Geotermii Podhalańskiej, to kolega poseł poradził mi dzisiaj telefonicznie, abyśmy poczekali z tą petycją do czasu, kiedy otrzyma odpowiedź na interpelację w sejmie.
Pozdrawiam i życzę w Nowym Roku wszystkiego, co dobre.
Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
Satyr
29 Grudnia, 2012 - 21:48
Ostatecznie Podhale to przecież Polska. Polska moja i każdego innego Polaka obojętnie w jakim regionie kraju mieszkającego.
Serdecznie pozdrawiam i życzę dobra wszelakiego od Boga i ludzi
Szpilka
Szpilka
powodzenia
28 Grudnia, 2012 - 22:17
Świetny artykuł! Geotermia powinna być w rękach państwa. To przecież kluczowe zasoby dla bezpieczeństwa kraju.
Tak wohumano, masz rację, jednakże...
29 Grudnia, 2012 - 00:23
... Ty wiesz, ja wiem, ale czy wiedzą o tym ci, którzy obecnie rządzą?
Niestety, oni mają inny cel, mianowice rozłożenie do końca polską gospodarkę. Kto ich do k**wy nędzy do tego zmusił i w jaki sposób??? Dla mnie jest rzeczą niepojętą, jak może prawdziwy Polak z krwi i kości podcinać gałąź, na której siedzi?
Wniosek: to nie są Polacy, którzy nami rządzą!!!
Potem będą trąbić na cały świat, że Polacy zrobili im powtórkę z roku '68.
Pozdrawiam, Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
Re: Platformersi sprzedają Geotermię Podhalańską!
28 Grudnia, 2012 - 22:19
Górale to se raczej w kaszę dmuchać nie dadzą. Nawet jeśli ktoś to kupi, a zwłaszcza jeśli będzie to wbrew woli większości społeczności lokalnej, to wielkiego pożytku z tego mieć nie będzie, a raczej tylko straty. Chałupa mu się może spalić, samochód, albo jakie inne nieszczęście go dopadnie. A ci co tak dążą, do spylenia tego, to też mogą mieć różne losowe przygody. Cegła w drewnianym kościele może na łeb spaść - różnie w życiu bywa.
This world is totally fugazi.
Andrzej.A
Venenosi bufones pellem non mutant Andrzej.A
Ojczyzne mordują,a my na to dajemy pozwolenie bezczynnością
28 Grudnia, 2012 - 23:16
Trza kosy na sztorc stawiać,a nie liczyć na to że sami władzę od dadzą,na co chcecie czekać,aż wszystko sprzedadzą,a my stoimy jak te barany do zarżnięcia,i beczymy ze strachu,bo to tylko umiemy,a te czerwone gady Ojczyznę nam mordują
pozdrawiam cię Satyr
Rząd się wyżywi...
28 Grudnia, 2012 - 22:40
Gdy już majątku zabraknie, wtedy zapewne zaczną sprzedawać
Polki do zachodnich burdeli.
Oczywiście przy pełnej obojętności "facetów" którym
już zupełnie jaja zanikły.
POLACY!
GDZIE WY SIĘ PODZIALIŚCIE???
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
Polki do burdeli i spawacze na eksport - to juz jest !
28 Grudnia, 2012 - 23:05
Pisalem o tym kiedys
http://niepoprawni.pl/blog/2802/wspolczesny-wyscig-ekonomiczny-zwiazki-z-prostytucja
ale malo osob w ten tekst zajrzalo....
Emir
28 Grudnia, 2012 - 23:11
NARAZIE pytają jeszcze o zdanie.
W ramach spłaty swoich długów niewątpliwie przestaną.
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
Kochani Górale,cała nadzieja w WAS,ze nie pozwolicie
28 Grudnia, 2012 - 23:12
gość z drogi
ani kolejki sprzedać ani gorących żródeł....Zawsze byliście dzielni więc i teRAZ też..
ciupagi w garść ,a jak trzeba ,to pospolite ruszenie CZAS zwołać....
Dzięki za informację ,rozprowadzajmy ją póki jeszcze nic nie zdziałali
pozdrowienia z zaniepokojoną 10-tką :)
gość z drogi
Szanowna i sympatyczna Gościu z drogi
29 Grudnia, 2012 - 01:17
Dziękuję Ci za zbieżne zdanie,... wszak jeśli jesteś patriotką, trudno oczekiwać innego zdania.
Inni mogli pozwolić sobie na sprzedaż obcym. Ale kiedy moje i moich kolegów po fachu dzieło, cwaniaki platformersi usiłują sprzedać, to ich niedoczekanie! Jeszcze nie wiedzą, z kim tańczą! Ja mam za sobą górali. A oni tak łatwo "nie odpuszczą".
Pozdrawiam i z szacunkiem dla Ciebie, Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
Dziękuję Ci za zbieżne zdanie :)
29 Grudnia, 2012 - 11:44
gość z drogi
A ja Tobie ,szanowny Satyrze za Temat....Temat dla mnie osobiście bardzo bolesny,kiedys stukałam ,ku przestrodze o strasznych skutkach "złodziejskiej prywatyzacji"o zmarnowanym Polskim Majątku,o Bankach,Stoczniach,Hutach,Odlewniach,Cementowniach i Cukrowniach....
ba, zaskarżałam takie "złodziejskie uchwały " w mojej Spółce,Spółce ,która była wspólną wlasnością drobnych akcjonariuszy,wykupioną za ich własne pieniądze...a nie za podarowane udziały,czy akcje....byłam w tym, widziałam straszne skutki tzw 'przekształceń" i działania tzw 'strategicznych inwestorów" z nadania ,którzy mimo ,ze mieli tylko 30 % głosów...,uchwalali na walnych zgromadzeniach WSZYSTKO,nawet to,że np dzisiaj jest Niedziela...a sądy były powolne i niedouczone...i nie nadążały za zaskarżanymi uchwałami....ale za to kasowały niebotyczne pieniądze,za każde "zaskarżenie" i tak nigdy nie udało się być krok przed nimi....a Niedziela stawała się niedzielą przez czas udawadniania,ze nią nie jest...a szkody w tym czasie uczynione,stawały się nieodwracalne...takie to były i są CZASY "przekształceń,prywatyzacji "i etc...zmarnowane pieniądze,zmarnowany wspolny majątek,zwbogaceni w nieusprawiedliwiony sPOsób pojedyńczy ludzie i
dramat,tych,którzy przegrywali
tacy byli właśnie panowie jak Boni-TW i jemu POdobni....doradcy od likwidowania...
polskiego,czyli naszych dziadków i naszego Majątku
serdecznie pozdrawiam i życzę POWODZENIA WAM,czyli nam,bo Polsce....
Dacie radę,drodzy Górale,szanowny Satyr,dacie rade....
wiem TO i mocno w TO wierzę,
to, co takim jak ja "oszołomom "nie udało się ,
Wam się uda...!
ja mam tylko jedną,jedyną satysfakcje,ze na dowód draństwa,jakiego byłam świadkiem,
zostały tomy zeznań ,dokumentów w sądach i kilkanaście rozpraw,
czyli ślad,POZOSTAŁ
....mimo,że nie jest to już spółka tych,ktorzy ją kiedyś tworzyli ....i podpierali własnymi pieniędzmi....
Trzymajcie się i nie oddajcie Naszej Geotermi.....i nie tylko Jej :)
pozdr od kiedyś "złotej akcji"złotej ale tej od veta,i od "kodeksu handlowego" zmienianego w 2000 roku... :)
Niech Dobry Bóg WAS wspiera :)
gość z drogi
Sympatyczny Leniwcu...
28 Grudnia, 2012 - 23:15
Polacy jeszcze są. Nie wszyscy wyemigrowali. Zostali ci, którzy także "mają jaja". Ale dzięki mediom maistreamowym, pojemności mózgowej im zabrakło i nie rozróżniają, co jest dla nich ważne. Ale po ich uświadomieniu (nad czym usilnie pracuję) jak ruszą, to... tylko wiory polecą z tych, którzy Polskę sprzedają kawałek po kawałku. Dopóty dzban wodę nosi....
Pozdrawiam Cię medyku, Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
Satyr
28 Grudnia, 2012 - 23:42
Tam się spotkamy.
Z rozkoszą przyjmę posadę kata.
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
Witaj druhu Leniwiec
29 Grudnia, 2012 - 00:16
Proponuje ci gilotynę,mniej się napracujesz,bo toporem trzeba sporo się na machać,a topór trochę waży i winnych jest sporo,jak byś potrzebował pomocnika to tez jestem chętny do tej posady
pozdrawiam
Marku,...
29 Grudnia, 2012 - 00:32
... nie bądź taki "hej do przodu", bo Ci tyłu zabraknie, hehehe. Nie "siłom, a godnościom osobistom", - jak mawiał Janek Kobuszewski w skeczu pt. "Hydraulik".
A jak będzie potrzebna Twoja pomoc Marku, to jasne, że dam znać. Im nas więcej, tym lepiej.
Pozdrawiam Cię serdecznie Marku,
Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
witaj Satyr
29 Grudnia, 2012 - 09:10
Uważaj na kuchnię bo ktoś cię patelnią dmuchnie hahaha
we mnie płynie ta sama krew co u mego ojca który walczył z Niemcami,i dziadka który walczył z Bolszewikami,wole by to odbyło się pokojowo,ale się nie da,czerwone kmery raz zdobytej władzy nie od dadzą,a wiesz czemu,bo te czerwone kmery nie mają zasad,i w imię tych zasad i dla władzy POtrafią zabijać,a my nie,i będziemy stali jak te barany do zarżnięcia,i będziemy czekali,może uda się przeżyć jeszcze jeden dzień,ja się nie godzę na takie życie
pozdrawiam cię serdecznie Satyr
raz sierpem raz młotem w ubecką hołotę
Witaj Marku
29 Grudnia, 2012 - 00:34
Z tym pomocnikowaniem to ostrożnie.
Za to można do piekła trafić.
Ja decyzję podejmuję z pełną tego świadomością.
Ale w obliczu walki z wcielonym złem, z wyznawcami
marksa i lenina -jestem gotów.
Moje piekło w zamian za szansę dla naszych Dzieci i Wnuków.
Szansę na prawe życie w uczciwym Kraju.
Pozdrawiam serdecznie
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
Witaj druchu leniwiec
29 Grudnia, 2012 - 08:39
Niech wiedzą że zdrada szafotem się kończy,za eliminowanie czerwonego zła do piekła się nie idzie,a i zasługi dla Ojczyzny będą,przecież w nas płynie ta sama krew co u naszych ojców i dziadów,którzy walczyli z tym tatałajstwem,dla mnie niema nic ważniejszego jak Bóg Honor Ojczyzna
pozdrawiam
Autorze
29 Grudnia, 2012 - 07:51
Chętnie nadamy rozmowę na ten temat. Możesz ją autorze przeprowadzić z panami profesorami ?
Pisz na kontakt@niepoprawneradio.pl
PS.Dziś nagram powyższy tekst do audycji, jeśli nie masz nic przeciwko.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Re: Autorze
29 Grudnia, 2012 - 12:12
Braun ma chyba rację.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Pani Jadwigo,...
29 Grudnia, 2012 - 12:50
Napisała Pani "chyba". Ja jestem przekonany o tym, że Braun ma rację, więc napiszę - "z całą pewnością ma rację".
Pozdrawiam, Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
Re: Pani Jadwigo,...
29 Grudnia, 2012 - 17:25
To "chyba" tylko ze "względów procesowych"
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Ewa Stankiewicz ma rację
29 Grudnia, 2012 - 19:12
Trwa gospodarczy zabór Polski. Zżera mnie poczucie bezsilności. Te zbójeckie transakcje odbywają się za zamkniętymi drzwiami, pod stołem, pod osłoną aparatu przemocy. Jak to ugryżć???
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Ciupagi muszą być szykowane dokładnie
29 Grudnia, 2012 - 20:36
Bo dużo łbów wtedy spadnie
Gdy złodzieje wybiorą się rabować
Ostatki naturalne Polskie sobie szabrować
Pozdrawiam
"Z głupim się nie dyskutuje bo się zniża do jego poziomu"
"Skąd głupi ma wiedzieć że jest głupi?"
Muszą to być prawne ciupagi
29 Grudnia, 2012 - 22:19
najlepiej wotum nieufności dla rządu i wybory, przejęcie mediów, przegonienie sprzedawczyków z sądownictwa, odzyskanie i odtworzenie zakładów produkcyjnych, natychmiastowa restauracja wojska, ale przede wszystkim wyjaśnienie katastrofy smoleńskiej oraz śmierci osób z nią związanych. Przywrócenie historii w szkołach, wycofanie GMO, wycofanie ustawy emerytalnej. I wiele, wiele innych...
Bóg - Honor - Ojczyzna!
sprzedadzą i GEOTERMIĘ I PKL I LASY państwowe
29 Grudnia, 2012 - 22:55
na lasy zebrałem ok 650 podpisów.CO tym skur----nom zrobicie -zrobimy???
ZA nimi ŻYD,KACAP,I GERMANIEC-TO W ICH TALMUDYCZNE ŁAPSKA TRAFI TEN MAJĄTEK-A ZA POSREDNICTWO W OSZUSTWIE DZIAŁĘ SKASUJE P O
poPAPRAŃCY już są po etapie wypuszczania balonów próbnych i wiedzą że z tym naszym narodem i społeczeństwem mogą zrobić dużo więcej.Zabawa teraz dopiero się zaczyna.
NIE MAMY PAŃSKIEGO PŁASZCZA I CO NAM PAN ZROBI??
PROBLEMEM JEST 50% SPOŁECZEŃSTWA(emigracja i szara strefa)która też nie głosuje w wyborach i ma w dupie Polskę myśląc że tak jej sielankowo bedzie wieki.
W ramach demokracji i społecznych akcji protestu pokojowego NIE JESTEŚMY W STANIE IM NIC ZROBIĆ,tylko czyn fizycznie bezpośredni ,jakieś niespodziewane wydarzenia lub cud z udziałem NIEBA JEST W STANIE ODWRÓCIĆ ZAGŁADĘ W ZNACZENIU SHOAH narodu i POLSK
NSZ-ZJ
@MiCho - pesymiści nie dołujcie!
29 Grudnia, 2012 - 23:11
To nic nie daje, przygotowujmy się do zwycięstwa. Trzeba się skupić na wykorzystywaniu szans, gromadzeniu aktywów, samoorganizacji. Nigdy nie wyszlibyśmy z zaborów, gdybyśmy marudzili jak przedmówca micho. Defetyzm precz!
Bóg - Honor - Ojczyzna!
@MiCho
30 Grudnia, 2012 - 00:42
Napisałeś, cyt.: "CHYBA ZBYT WIELU Z NAS CZUJE SIĘ BOHATERSKO W WYGODNYM FOTELU ZA KLAWIATURĄ".
Uważam, że z tym bohaterstwem to przesadziłeś. A poza tym, może lepiej by było, abyś mówił tylko i wyłącznie w swoim imieniu. Ja w każdym razie bohaterem się nie czuję. Po prostu robię swoje, - nie tylko przy klawiaturze komputera.
A Ty MiCho, zamiast czekać na dźwięk rogu, może sam byś w niego zadął?
Satyr
P.S.
Pisanie tekstów komentarzy na portalach internetowych wielką literą, powszechnie uznawane jest za krzyk. A więc nie jest to eleganckie, a szczególnie jeśli krzyczysz na kobietę o nicku Markowa. Czy w domu do domowników też krzyczysz?
Markowa wcześniej pod innym Twoim komentarzem zwróciła Ci uwagę, abyś nie pisał komentarza wielką literą. Ale jak widzę, zignorowałeś tę uwagę. Nieładnie.
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)