Panie Nowak, ma pan krew na rękach.
Tak to już jest, że aby podjąć pracę w jakimś tam magazynie z pietruszką, który oferuje swój towar w postaci spakowanej na drewnianych paletach, należy wykazać się przed pracodawcą posiadaniem stosownych uprawnień do obsługi wózków podnośnikowych, czyli tzw. widlaków, włącznie z uprawnieniami do wymiany butli gazowych, stanowiących zbiornik paliwa dla tychże „pojazdów specjalistycznych”. Nie trzeba mieć przy tym wykształcenia wyższego niż zawodowe, ale „papiery” na wózki muszą być, aby przypadkiem ani sobie, ani innym pracownikom krzywdy nie zrobić.
Spójrzmy w życiorys ministra Nowaka. Ukończył stosunki międzynarodowe i zarządzanie, a po studiach „praktykował” głównie we własnej firmie reklamowej gdzie pilnie „szlifował” podstawy zarządzania własnym biznesem. Jak pisze na swojej stronie „…polityka upomniała się o niego…” – wszak fachowców od reklamy polityka potrzebuje najbardziej, co w późniejszym okresie nie przeszkodziło panu Nowakowi objąć urząd Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Nie tak dawno jeszcze dyskutowałem na swoim blogu z pewnym architektem, który wyczulił mnie bardzo na fakt posiadania, lub nieposiadania stosownych uprawnień oraz skali odpowiedzialności grup zawodowych, związanych z budownictwem i z tej rozmowy, a także z prawodawstwa wynika , że aby być architektem, trzeba skończyć odpowiednie studia, długo potem praktykować w zawodzie jako stażysta, by w końcu zostać przyjętym do grona architektów z uprawnieniami, mogących własnym nazwiskiem podpisywać tworzone przez siebie projekty.
Ale…, jak widać na przykładach polityków, aby zarządzać sferami gospodarki o wysokim stopniu złożoności, a tym samym pełnić rolę nadrzędną i kierowniczą, nie trzeba mieć żadnych uprawnień ani celowanych kwalifikacji. Wystarczy namaszczenie drugiego „specjalisty od wszystkiego”, którego wybrał „inteligentny i wykształcony” elektorat.
Lecz gdyby jakimś cudem nasz pan Nowak posiadał jednak odpowiednie kwalifikacje, to zapewne wiedziałby, że po liście takim, jaki wystosował do niego Pan Leszek Miętek, powinien powołać od razu sztab kryzysowy, który niezwłocznie przystąpiłby do oceny sytuacji bezpieczeństwa kolejowego w całej Polsce. I nawet, jeśli katastrofa kolejowa by się zdarzyła, nikt panu Nowakowi nie zarzuciłby, że popełnił grzech zaniechania.
Katastrofa wydarzyła się, a Pan Nowak dalej bryluje w TV , zapominając, że nie prowadzi już własnej firmy reklamowej, tylko odpowiada za stan transportu kolejowego w całej Polsce.
Panie Sławomirze Nowak – MA PAN KREW NA RĘKACH !
Bo nie zrobił pan nic aby tej tragedii zapobiec…
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 2432 odsłony
Komentarze
Mam tylko nadzieję
5 Marca, 2012 - 13:07
Mam tylko nadzieję, że kiedyś jak kraj znormalnieje zajmie się nimi prokurator.
Re: Panie Nowak, ma pan krew na rękach.
5 Marca, 2012 - 15:01
O ile zdążyłem poznać Sławko znaczy się Mirosławę Nowak, to jeśli ta krew jest o ładnym czerwonym kolorze, to jest gotów pomalować przez lustrem weneckim swoje wargi.
* hasło wargi zostało użyte przeze mnie celowo.
Pozdrawiam,
Obibok na własny koszt
======================================================
Nunquam sapiens irascitur.
Obibok na własny koszt
Bo koleje już dawno należało sprywatyzować...
5 Marca, 2012 - 19:16
... a zamiast tego utworzono kilkanaście dziwnych państwowych spółek rpzechowalni i właściwie to nikt z a nic nie odpowiada.
I własnie prywatyzacja PKp to najlepsza droga ku temu zeby wreszcie w polskim kolejnictwie było normalnie
>bartgor
5 Marca, 2012 - 19:33
Czy nie widzisz ,że koleje już są PRYWATNE - ( m )! folwarkiem pewnej grupy ludzi?
Re: >bartgor
5 Marca, 2012 - 19:41
Widzę. Ale to właśnie w tym rzecz żeby sprywatyzować realnie a nie oddać aparatczykom politycznym żeby mieli gdzie podyrektorować
Czy zdajesz sobie sprawę z tego, co piszesz?
5 Marca, 2012 - 19:54
bartgor
Będę z Tobą polemizować.
Czy wiesz, ile kosztuje tabor kolejowy?
Czy wiesz, jakie są koszty eksploatacji i utrzymania sieci kolejowej (tory, trakcja it.d).
A przecież tory nie są w powietrzu. Przebiegają po czyjejś ziemi. Co będzie, jeśli właściciele zabranych im wiele lat temu gruntów pod kolej będą dochodzić swoich praw i żądać pieniędzy chociażby za dzierżawę. ....
Kupuj więc , bartgor polską kolej. Jest Twoja !!!!!
5 Marca, 2012 - 20:10
Ty, widzę, mądry facet, jesteś . ŚWIETNIE BĘDZIESZ PrOsPerOwał.
Do biznesu trzeba być PrzebOjowym, a Tobie tej cechy nie brak.
Często idziesz, jak taran, bezwzględnie atakując spokojnych adwersarzy., którzy sobie na to niczym nie zasługują.
I to byłoby na tyle mojej polemiki z Tobą,
Zaatakowałem Cię??...
5 Marca, 2012 - 20:17
... taranem??
Bo póki co to widzę ze Ty szukasz zaczepki, a ja Ci tylko podałem przepis obowiazujacy w Polsce, a akurat na tych sprawach się znam bo 4 lata pracowałem przy zwrotach nieruchomosci.
A jak nie wierzysz
5 Marca, 2012 - 20:19
To sam przeczytaj
Art. 137 ustawy o gospodarce nieruchomosciami
fotoamator!, Nowak ma uprawnienia.Atest od Tuska na zderzaka
5 Marca, 2012 - 22:18
a to wystarcza!, żeby korzystać z metody Wałęsy TW Bolka!
pzdr
antysalon