Jak Marek Jurek wpłynął na wynik wyborczy. Senat okręg nr 40.
Wybory do senatu w okręgu nr 40 obejmującym powiaty nowodworski, legionowski, warszawski zachodni i wołomiński wygrała kandydatka PO Anna Aksamit. Jej głównym konkurentem był kandydat popierany przez Prawo i Sprawiedliwość Piotr Andrzejewski, wieloletni senator, prawnik, działacz opozycji antykomunistycznej. Ten zacny człowiek przegrał z dyrektorką Powiatowego Urzędu Pracy w Legionowie. Dlaczego?
Anna Aksamit otrzymała 93 003 głosy, Piotr Andrzejewski głosów otrzymał 69 664. Przewaga znaczna. Przyjrzyjmy się bliżej wynikom. Otóż Kandydat PSL Marek Błaszczak otrzymał 19 195 głosów. O zbieżności tego nazwiska z kandydatem Prawa i Sprawiedliwości Mariuszem Błaszczakiem nie wspomnę.
Kandydat SLD nie otrzymał żadnego głosu bo... partia Napieralskiego nikogo nie wystawiła. Dzięki temu Marek Borowski nie miał przeciwnika z PO w Warszawie. Bezsprzecznie głosy lewicy w dużej mierze musiały pójść na panią Aksamit. A przecież SLD uzyskało niewiele gorszy wynik od PSL. Kandydat Sojuszu otrzymałby w granicach 15-20 tys. głosów kosztem pani dyrektor PUP w Legionowie. To jeszcze zwycięstwa Piotrowi Andrzejewskiemu nie dawało.
SLD potrafiło nie wystawić swojego kandydata aby wzmocnić kandydatkę PO. A co zrobił Marek Jurek? Wystawił panią Hannę Wujkowską. Zdołała ona uzyskać 10 044 głosy. Bezsprzecznie głosy tej kandydatki przejąłby w większości Piotr Andrzejewski. I wówczas to on byłby zwycięzcą.
Często lekceważymy drobne ugrupowania. Z tej sytuacji powinni wyciągnąć wnioski zarówno przywódcy Prawa i Sprawiedliwości jak i przede wszystkim Marek Jurek.
Do tych refleksji dodam jeszcze iż w okręgu wyborczym do sejmu Warszawa II dodanie do poparcia Prawa i Sprawiedliwość głosów Korwina bądź PJN dawało dodatkowego posła PIS kosztem Platformy. W tym przypadku jednak to należy uznać za sukces Partii Tuska, gdyż nie bardzo dostrzegam wspólnotę interesów między wymienionymi ugrupowaniami a Prawem i Sprawiedliwością.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 3816 odsłon
Komentarze
Głos na Jurka
14 Października, 2011 - 10:15
to głos stracony.
Ten pożyteczny idiota zerwał jedyny polski Sejm.
Działanie Jurka trzeba nazwać PO imieniu.
Ludzie dający kreskę na Marka Jurka zostali uwiedzeni i oszukani .
Re: Głos na Jurka
14 Października, 2011 - 10:51
Rzeczywiście Marek Jurek dał sie wpuścic w prowokację związaną z ustawą antyaborcyjną. Przeciwnik szedł na pewniaka! Wystarczy pomachać choragiewka "aborcja" a Marek Jurek zareaguje. Tu tez winny jest Kaczyński - powinien z Markiem Jurkiem rozmawiac - ten chciał. Pytałam go o to i publicznie powiedział, ze próbował i po wielu miesiacach ciszy wystosował pismo na które odpowiedział Lipiński, że PiS nie jest zainteresowana rozmowami w sprawie koalicji wyborczej.
Od 20 lat powtarzam o zabawach w piaskownicy naszych wielkich polityków. Teraz dzieki temu, ze daja sie politycy rozgrywać jak małe dzieci mamy PALIKOTA i ŚRODĘ w SEJMIE. Teraz jeszcze trzeba Srody czy Palikota uczynić Ministrem Edukacji czy Kultury i bedzie Marek Jurek w pełni usatysfakcjonowany! Jarosław Kaczyński zresztą też.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Re: Re: Głos na Jurka
14 Października, 2011 - 11:13
Jurek nie jest wiarygodny .
Też bym odrzucił jego "ofertę rozmów" -
Twardość PiS-u w takich działaniach powinna dotyczyć wszystkich -
Zadziwiające jest z jaką łatwością secesjoniści w klubiku Dorna uzyskali przebaczenie i zostali wyniesieni na tron narodowy .
Zdrajca zawsze jest zdrajcą .
-jakie czyny zatrą pamięć o zdradzie ?
nie zgadzam się że to lider opozycji miał tolerować dyktat Jurka
14 Października, 2011 - 11:32
panie Jurek, jak teraz jednolity front proaborcyjny przyjmie ustawę o powszechnym mordowaniu kogo tam się tylko zachce i to jeszcze za nasze podatki, to może refleksja nawiedzi pana głowę - szkoda jednak że tak późno i tyle niewiniątek na rzeź pójdzie...
BTW - nazwisko posłanki PO "Aksamit" kojarzy mi się z mianami różnych SBekow i ORMOwców dziwnie nazywajacych się seriami: aksamit, adamaszek, bursztynowicz, szafirowicz, alski, belski, celski, delski itd
"Nie odzywając się w towarzystwie ryzykujesz uznanie za głupka, odzywając się rozwiejesz wszelkie wątpliwości" O. Wilde
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, a*ldd meg a Magyart
Re: nie zgadzam się że to lider opozycji miał tolerować dyktat J
14 Października, 2011 - 12:35
O dyktacie nie moze byc mowy. Szkoda tylko, ze ktoś nie wytłumaczył Jurkowi, ze za moment bedzie właśnie ustawa proaborcyjna i ze te działania są na rozwalenie PiS i Rządu. Niestety klasa polityczna jest u nas miałka. Nie myślą na 5, 10 50, 100 lat do przodu. Ich myslenie to "ugrać" jak najwięcej na juz!!! Skutek jest wiadomy.
No cóz po politykach okragłostołowych niczego innego nie mozna sie spodziewać.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Jadwigo!!!!! Marek Jurek to
14 Października, 2011 - 13:36
Jadwigo!!!!!
Marek Jurek to polityk .
Tłumaczyć należy przedszkolakowi.
PiS powinien szeroko otworzyć drzwi dla struktur Jurka -
Zamykając furtę przed jego dworem.
Marek Jurek to czołowy rozpierdalacz sceny na prawicy .
Harcerz
14 Października, 2011 - 21:20
W pelni sie zgadzam. On od lat roz ....a prawice.
Mysli,ze zbawi polske takim postepowaniem
Pozdr.
Odwieczny problem Marka J
14 Października, 2011 - 13:39
Niestety klasa polityczna jest u nas miałka. Nie myślą na 5, 10 50, 100 lat do przodu. Ich myslenie to "ugrać" jak najwięcej na juz!!! Skutek jest wiadomy.
Zgadza się! Z tym że dotyczy to w równym stopniu elit poza politycznych, a więc wszystkie grupy zawodowe i towarzyskie. Poprostu nie ma prawdziwych elit zdolnych wysunąć sposród siebie ludzi majacych doskonale poukładane w głowach. Marek Jurek, jak prawie wszyscy politycy wyszedł z niebytu i w zapomnieniu zniknie pozostawiając po sobie nieprzyjemny zapach. I nie martwi się czy będzie mógł spojżeć swoim znajomym w oczy. On ma znajomych takich jak on sam, bezwstydnych i pazernych, gotowych "przebić" Marka Jurka. Efekty widzimy codziennie. Brak klasy!!!To dlatego babramy się w płynnym gównie wystepującym pod nazwą palikot.
a ktos ze szkol artystycznych pamieta
14 Października, 2011 - 14:00
pulkownik aksamit ma w dupie dynamit w czasie stanu wojennego?moze to krewna tego cwoka
Anna, jak samo nazwisko wskazuje...
14 Października, 2011 - 11:46
jest najzwyklejszą żydówką. Ta rasa, ma wyjątkowe parcie na władze i profity....
marek Jurek- człowiek honoru
14 Października, 2011 - 13:33
Zatem to jest wina nie tylko marka Jurka, że wystawił ale SLD, że nie wystawił.. I tak źle i tak niedobrze. Myślę, że gdybyśmy jako społeczeństwo byli dojrzalsi i gdybyśmy mysleli perspektywicznie, nie trzeba byłoby uprawiać tak karkołomnej woltyżerki. Niech sobie wystawia kto chce i kogo chce. niech się mnożą komitety nawet przez pączkowanie. Jeszcze nie jest pora na PiS. jeszcze jest za dobrze.
Re: marek Jurek- człowiek honoru
14 Października, 2011 - 13:43
SLD nie ponosi winy. Ta partia pokazała jak się w imię interesu wyższego, oczywiście w pojęciu jej bliskim, rezygnuje z własnych ambicji. Tego akurat wyjątkowo zabrakło Prawicy Marka Jurka
Nie mogę zrozumieć tylko jednego.
14 Października, 2011 - 13:33
Partia Jurka to przecież nie kolos tylko dość skromna kanapa. Będąc członkiem takiej partyjki, jak można działać zdając sobie sprawę z tego, że się nie żadnego wpływu na jakiekolwiek zmiany w zakresie funkcjonowania państwa? Chyba, że chodzi tu o rozbijactwo środowisk prawicowych. Tak, wówczas ma się wpływ!
Szpilka
@Szpilka Chodzi o rozbijanie środowisk prawicowych
14 Października, 2011 - 13:44
Mix
Takiego rozbicia dokonało PJN i zostało ukarane, takiego rozbicia dokonał M. Jurek i został ukarany.
Teraz odbiera głosy PIS owi.
Mix
Re: @Szpilka Chodzi o rozbijanie środowisk prawicowych
14 Października, 2011 - 15:08
Ludzie, którzy znaleźli się na listach kandydatów już czuli się posłami. Makabra. Robili sobie na złość. Mówię tu o kandydatach tej samej partii. Czy wiecie, że w czasie układania list niektórzy szefowie okręgów np dawali po dwie osoby z tego samego miasta aby zmniejszyć szanse rywalom. Wygląda na to, ze posłowie założyli jakąś spółdzielnie by nikt ich w wyścigu do sali sejmowej nie prześcignął. Kandydaci muszą być więc nijacy, nikomu nie znani. Generalnie słabi. Bo wtedy jest szansa na kolejną kadencję miernoty!. Dowodem na to, ze ludzie chcą głosować na dobrych kandydatów są wygrane wybory prof. Jędryska z Wrocławia.Miał on szczęście że był szeroko znany z działań na rzecz gazu łupkowego!
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Kandydaci muszą być więc nijacy, nikomu nie znani.
14 Października, 2011 - 16:26
jak mają być znani ?
szefowie okręgówek blokują działania oddolne.
Wybijający się szeregowy członek spoza koterii - ilu ich jest ?
Nawet "aniołki" to osóbki "polecone" - promowane .
Dużo by pisać o PiS-ie - oni jadą na 30%.
Wysiłek skierowany jest na obronę szafy z trupami
Re: Jak Marek Jurek wpłynął na wynik wyborczy. Senat okręg nr 40
14 Października, 2011 - 16:52
Tak samo liczyłem głosy w okręgu Mińskim, nie było by posła od palikota. Harcmistrza który ma w programie wyborczym wykluczenie religii ze szkół a w zamian wprowadzenie dzieciom szkolenia seksualnego. Może będzie dzieciom biwaki z programem nauki seksu na świeżym powietrzu wprowadzał? Gdyby nie rozłamowcy był by w sejmie minimum jeden mandat więcej dla prawicy.
ZDRAJCY
14 Października, 2011 - 18:43
Marek Jurek to zdrajca. Mały człowiek. Taki Wałęsa z Matką Boską w klapie. Dlatego lubi go TVN. Nawet ma wystąpić w dyskusji z M. Środą. Dziwię się, jak może nazywać się katolikiem.
ELAT
Jedno pytanko
14 Października, 2011 - 23:53
Krótkie pytanie do autora. Jeżeli dodam 69 644 do 10 044 daje mi to nadal mniejszą liczbę niż 93 003. Czy autor wynalazł nową matematykę?
Co by nie mówić o Marku Jurku to w tym przypadku Prawica Rzeczpospolitej nie wpłynęła na wyniki.
Jedyne co jest ciekawe w tym artykule to fakt że SLD dogadało się z PO w sprawie senatorów.
Tak więc tytuł powinien brzmieć np. Sojusz taktyczny PO z SLD?
-----------------------------------------------------------
"Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin
----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin
Re: Jedno pytanko
17 Października, 2011 - 09:02
Autor nie wynalazł jeszcze nowej matematyki. ;) Oczywiście w tym przypadku mamy do czynienia z ze zbiegiem dwóch niekorzystnych okoliczności. Niemniej jednak, gdyby się nawet PO z SLD nie dogadało to i tak przez własne podziały kandydat prawicy nie zdobyłby mandatu. Jeżeli chcemy liczyć na jakiś łut szczęścia to nie utrudniajmy sobie sytuacją na własnym podwórku.
Pozdrawiam
MD
Re: Jak Marek Jurek wpłynął na wynik wyborczy. Senat okręg nr 40
19 Października, 2011 - 19:14
Witam po dłuższej nieobecności. Wnikliwie czytając ostatnie wpisy (zwłaszcza te powyborcze) nie sposób wyciągnąć pewnych, może nie nazbyt idących wniosków. osobnik MD winien niezwłocznie zgłosić się do osobnika P (czytaj: psychiatra). I będzie dobrze...
Pozdrawiam gorąco!
arcynieporawny
3 Listopada, 2011 - 12:10
Jest mi niezmiernie miło, że mój konsekwentny adwersarz wrócił do naszej przestrzeni. I widzę, że w całkiem niezłej formie
Serdecznie pozdrawiam
MD