Panie sędzio, czy pan czasem nie oszalał?
"Czy sądy zdominują kampanię wyborcza? Czy osłabią znacząco Jarosława Kaczyńskiego oraz Prawo i Sprawiedliwość? Platforma Obywatelska znalazła chyba sposób na sprawne i skuteczne przeprowadzenie kampanii wyborczej. Skoro nie może pochwalić się znaczącymi osiągnięciami w okresie swych rządów, postanowiła organizować igrzyska, które odciągną uwagę opinii publicznej od istotnych problemów gospodarczych i politycznych występujących w kraju. To będzie kampania sądowa" - pisałem 5 kwietnia br. w tekście "Czy sądy zdominują kampanię wyborczą?" (salon24.pl).
Nastąpił wtedy (przed rocznicą katastrofy smoleńskiej) znaczący przyrost spraw, w których sąd polski z polecenia obozu rządzącego (jakżeby inaczej?) mógł wkraczać w życie polityczne naszego kraju. Nie byłoby oczywiście tych igrzysk, gdyby zabrakło współdziałających mediów, które na bieżąco informowały społeczeństwo o rozmaitych zarzutach wysuwanych pod adresem Jarosława Kaczyńskiego oraz Prawa i Sprawiedliwości.
Na początku czerwca Sąd Rejonowy w Warszawie zwrócił się do prezesa PiS z pytaniami, które miały ustalić, czy będzie on w stanie odpowiadać w procesie wytoczonym mu przez byłego ministra Janusza Kaczmarka. Wczoraj sąd dopuścił dowód z opinii biegłych w sprawie zdrowia psychicznego Jarosława Kaczyńskiego. Rzecznik Sądu Okręgowego w Warszawie Wojciech Małek tłumaczył, iż sąd "doszedł do wniosku, że istnieje podejrzenie, iż oskarżony może nie móc uczestniczyć w rozprawie. Z tych powodów dopuścił ten dowód".
"Tego rodzaju działania to hucpa polityczna, a nie coś, co powinno się dziać w wolnym demokratycznym kraju" - uznał szef klubu parlamentarnego PiS Mariusz Błaszczak.
"To jest szykana niemająca najmniejszych podstaw - skomentował J. Kaczyński decyzję sądu. - Paniczny strach PO przed przegraną prowadzi ją do metod z czasów komunistycznych. I to nie w Polsce, a w Związku Sowieckim. To jest próba ucieczki przed perspektywą odpowiedzialności za to, co działo się w ostatnich czterech latach. Boją się, że te afery, sprawa smoleńska będą rozliczone".
"W Polsce mamy nieustanną nagonkę na opozycję - stwierdził Bronisław Wildstein. - Teraz przekroczono kolejną granicę. (...) Sądzę niestety, że środowiska prawnicze, te korporacje, są związane z establishmentem i działają na niekorzyść opozycji. Widzimy to cały czas, widzimy tę nierównowagę i niesymetryczność. (...) Nie mamy żadnej równości wobec prawa".
Widzieliśmy to wielokrotnie w ciągu ponad dwudziestu lat. Jednak nagromadzenie tych nieprawości, kłamstw i manipulacji w czasie rządów Donalda Tuska przekroczyło poziom wytrzymałości w takim stopniu, że trzeba mówić jednoznacznie: MAMY JUŻ TEGO DOŚĆ.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 2812 odsłon
Komentarze
Wszystko wskazuje na to,
22 Czerwca, 2011 - 19:13
że w Polsce przestają działać jakiekolwiek procedury demokratyczne a na dobre zaczyna instalować się totalitaryzm. Kuriozalne postanowienie sędziego świadczy o tym, że przejmuje się bogate doświadczenia sowieckiego wymiaru sprawiedliwości z psychuszkami w tle, w stosunku do myślących inaczej niż władza. Ciekawe, jaki psychiatra będzie badał Jarosława Kaczyńskiego. Z pewnością nie niezależny od PO.
Pozdrawiam
Szpilka
Równocześnie umarza się zbrodni komunistyczne.
22 Czerwca, 2011 - 21:16
Najnowszy przykład w rp.pl: "Sprawa próby otrucia Walentynowicz umorzona. Ułożyli dla siebie prawo i tak nas oszukują.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Re: Panie sędzio, czy pan czasem nie oszalał?
22 Czerwca, 2011 - 19:32
Wszystko wskazuje na to że sędzia poczuł powiew PRLu i "poszedł" za wspomnieniami :)
ale czy to jest tylko powiew czy już ciężki PRL ???
--------------------------------------------- ]]>http://www.youtube.com/watch?v=QwzbHQt9_rY]]>
To wygląda mi na PRL.
22 Czerwca, 2011 - 21:23
Zadłużenie jak za Gierka, tępienie opozycji jak za Jaruzelskiego, a 30% społeczeństwa żyje na tym samym poziomie lub gorzej.
Proszę przy okazji napisać, jak Pan się czuje w nowym miejscu.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Re: To wygląda mi na PRL.
22 Czerwca, 2011 - 22:57
Dziękuję - bardzo dobrze
właśnie przeczytałem Pana wpis na moim blogu:
Zazdroszczę Panu enigmatycznego języka,ja często [ bez przyjemności ] schodzę bardzo nisko:(
Racja jednak jest po Pana stronie - można odepchnąć niezdecydowanych i to daje mi do myślenia.
Na szczęście cel jest jeden chociaż drogi różne i może to jest najważniejsze.
Pozdrawiam
--------------------------------------------- ]]>http://www.youtube.com/watch?v=QwzbHQt9_rY]]>
Pisze Pan, że cel jest jeden
23 Czerwca, 2011 - 13:27
i to jest najważniejsze. Zgadzam się w pełni. Proszę jednak nie pisać "często schodzę bardzo nisko". To jest nieprawda. Pisze Pan bardzo porządnie, a mówi to Panu filolog polonista (i germanista też) Zygmunt Białas.
Tak trzymać! Pozdrawiam także.
Zygmunt Białas
Re: Pisze Pan, że cel jest jeden
23 Czerwca, 2011 - 20:55
Wielkie Bóg zapłać
--------------------------------------------- ]]>http://www.youtube.com/watch?v=QwzbHQt9_rY]]>
Re: To wygląda mi na PRL.
22 Czerwca, 2011 - 23:09
"Zadłużenie jak za Gierka, tępienie opozycji jak za Jaruzelskiego, a 30% społeczeństwa żyje na tym samym poziomie lub gorzej.
Proszę przy okazji napisać, jak Pan się czuje w nowym miejscu.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas"
Jaki koniec Pan przewiduje ? i kiedy może on nastąpić ?
Wiemy przecież że aby oczyścić tą stajnię Augiasza potrzebna jest "praca u podstaw",do tego mądre ustawy które trzeba przyjąć a później zrealizować
Kto to zrobi?,czy będzie wstanie ?
Pamiętamy,chyba jedyny moment i rząd Jana Olszewskiego ... niestety to był ten czas który minął bezpowrotnie i obawiam się że drugiej szansy nie dostaniemy.
Przeciwnik urósł w siłę i możliwości [pieniądze,media,władza]i każdy dzień to porażka dla Polski
Jedyna nadzieja to nowe pokolenie ?
--------------------------------------------- ]]>http://www.youtube.com/watch?v=QwzbHQt9_rY]]>
Nie jest lekko.
23 Czerwca, 2011 - 13:49
Europa przez 50 lat, a Polska przez 25 lat prowadziły nieludzką politykę demograficzną. Europa chciała zbudować dobrobyt na arabskiej sile roboczej. Nie było wielu ostrzeżeń, do czego to doprowadzi.
Więc kiedy będzie lepiej? - Odpowiedź jest prosta: Lepiej już było.
W Polsce nastąpią głębokie zmiany. Może po tych wyborach, a może rok - dwa lata później. Nie wykluczam wariantu rewolucyjnego, ale ja osobiście (humanista!) staram się pisać spokojnie, by nie czuć potem ewentualnie "krwi na rękach".
Dlaczego przewiduję głębokie zmiany. Otóż państwo oparte na służbach i infiltrowane przez obce służby nie może funkcjonować wiecznie.
Młode pokolenie musi być najpierw porządnie wychowane. Tak teraz nie jest.
Smutno mi to wyszło. Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Re: Nie jest lekko.
23 Czerwca, 2011 - 21:18
Niestety wesoło wyjść nie mogło,zastanawiająca jest bierność naszego społeczeństwa ponieważ niemal wszyscy na wszystko narzekają ale jakoś generalnie podtrzymują status quo.
Obserwując tą sytuację a szczególnie irracjonalne posunięcia obecnego rządu[czy to jest jeszcze nasz rząd???] w tym także olbrzymie afery i oczywiście "wyjaśnianie" Smoleńska - przyznam nie rozumiem Polaków albo mam małą cierpliwość :) a wiatr historii i tak zrobi swoje :)
Co do jesiennych wyborów oby tak było jak Pan pisze ale wariant nr. 2 czyli[może rok - dwa lata później. Nie wykluczam wariantu rewolucyjnego] jest dla mnie bardziej realny.
Oczywiście z każdym dniem może być trudniej ale mam nadzieję że nastąpi przebudzenie a wraz z nim normalny rozwój naszego kraju i porównywalnej do Niemiec klasy średniej.
Chciałbym aby lepiej jeszcze było :)
Pozdrawiam
--------------------------------------------- ]]>http://www.youtube.com/watch?v=QwzbHQt9_rY]]>
Pamiętajmy: sędzia Maciej Jabłoński.
22 Czerwca, 2011 - 19:45
Rzecznik Sądu Okręgowego w Warszawie Wojciech Małek.
Muldi
Muldi
Spisane bedą czyny i rozmowy
22 Czerwca, 2011 - 20:03
Sędzia Jablonski albo jest niespełna rozumu, albo ryzykuje i wszystko stawia na wygrana tego co ma Tole. Daleko jednak mu do Rycha czy Zbycha. Brak mu doświadczenia i zaplecza. Poniósł własnie kleske zanim krupier ruszył kołem fortuny.
Nasza Szkapa
Im bardziej czują się bezkarni, tym bardziej
22 Czerwca, 2011 - 20:45
są bezczelni.
Odział się taki w czarną sukienkę, łańcuchami obwiesił i śmie wydawać z siebie głos w imieniu Rzeczpospolitej.
Kanalia.
Są bezczelni. Gdy porównamy
22 Czerwca, 2011 - 21:39
wyroki w stosunku do poszczególnych stron sceny politycznej, to włos się jeży na głowie, tak są te wyroki niesprawiedliwe. Trzeba nam wierzyć, że przyjdą głębokie zmiany.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Myślę, że nie zaryzykował,
22 Czerwca, 2011 - 21:34
lecz mu kazali. W tym umoczonym środowisku wszystko jest możliwe.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Muszę przyznać,
22 Czerwca, 2011 - 23:26
że nie rozumiem tego, że mogli mu kazać. Co to za sędzia byłby gdyby wydawał wyroki takie, jakie mu władza każe? Nawet szkoda buta na kopniaka. Mnie też kiedyś kazali wiele rzeczy robić w życiu zawodowym. Nie robiłam i zawsze byłam pod kreską z awansami. Efekt - mizerna emerytura. Ale wiem jedno, że dzisiaj mogę każdemu prosto spojrzeć w oczy. To kwestia sumienia a ja zawsze lubiłam mieć je czyste. Bo najgorzej dać się raz zeszmacić.
Pozdrawiam.
Szpilka
Czy mogli mu kazać?
23 Czerwca, 2011 - 13:55
Proszę wziąć pod uwagę, że sędziowie nie przeszli żadnej weryfikacji. Na wielu jest więc bicz. Ponadto kwestia awansów zawodowych. Proszę pamiętać, że dochody i przywileje sędziów są bardzo duże, a z drugiej strony rząd Tuska gra o wszystko.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Właśnie przeczytałam na niezależnej,
23 Czerwca, 2011 - 14:08
że sędzia Jabłoński jest synem Henryka Jabłońskiego, niegdysiejszego Przewodniczącego Rady Państwa PRL
http://niezalezna.pl/12330-co-z-tym-sadem
Nie musiał więc nikt mu czegokolwiek kazać. On to ma wyniesione z domu.
Szpilka
Wczoraj padło pytanie,
23 Czerwca, 2011 - 15:10
czy sędzia Jabłoński jest z rodziny tamtego Jabłońskiego. Nie miałem danych, by odpowiedzieć. Wolna prasa jednak działa. I oczywiście dziękuję Pani za poinformowanie mnie.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Przyznam, iż niewiele brakowało,
22 Czerwca, 2011 - 21:29
a strzeliłbym byka. Myślę, że ustrzegłem się tego.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Totalitaryzm
23 Czerwca, 2011 - 14:35
System totalitarny działa sam. Nikt nie musi wydawać rozkazów. W systemie totalitarnym, żeby robić karierę trzeba dawać świadectwo przynależności do systemu. Najlepszym sposobem pokazania tej przynależności jest wymierzenie ciosu wrogowi systemu.
Niejaki Winiecki zanim został członkiem RPP musiał dać świadectwo - szczuł na Kaczyńskich na okrągło. To samo robił Nałęcz i setki innych karierowiczów.
Nawet Małysz, po zakończeniu skakania wiedział, że trzeba poszczuć na Kaczyńskiego.
Sędzia ambitny jakiś. A że przy okazji bierze udział w zabijaniu demokracji? - pewnych ludzi, pewne sprawy zupełnie nie interesują.
ixi band
Zgadzam się z Panem.
23 Czerwca, 2011 - 15:20
Nieco wyżej w jednej odpowiedzi dla Pana Fakty Smoleńsk wypowiedziałem się na ten temat. Zwróciłem uwagę, że państwo oparte na służbach i infiltrowane przez obce służby nie trwa wiecznie. Wyciągam z tego optymistyczne wnioski.
O tym, że sędzia Jabłoński jest synem przew. Rady Państwa H. Jabłońskiego podaje nieco wyżej za Niezależną Pani Liszka.
Pozdrawiam
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas