Palikot może liczyć na "Gazetę Wyborczą"
Palikot może liczyć na "Gazetę Wyborczą" - pisze Ryszard Bugaj w "Rzeczpospolitej" i podaje przykłady promocji posła z Biłgoraja przez organ Michnika. Palikota popiera też gwałtownie Aleksander Kwaśniewski. "O co tu chodzi? - pyta autor i odpowiada - Zmieniły się uwarunkowania, ale chyba (i "Gazecie", i Kwaśniewskiemu) od dawna chodzi o to samo: o alians świata postkomunistycznego z dawną liberalną opozycją".
To porozumienie - najpierw luźne, a potem coraz bardziej ścisłe - istnieje (według R. Bugaja) nie od Okrągłego Stołu, lecz od czasów Sejmu kontraktowego. Unia Demokratyczna, później Wolności, współdziałała z SLD, czego wynikiem w czasach posuchy było powstanie LiD. Równocześnie nastąpiło przedefiniowanie określenia lewicy, które "przestało być utożsamiane z programem społecznym, a stało się synonimem permisywnego stosunku do kwestii obyczajowych, rozgrzeszenia PRL, a także niechęci do państwa narodowego".
Nastąpiła zmiana i ograniczenie elektoratu. Zauważył te zjawiska Palikot, który "trafnie ocenił, że przy lewicy zostały sieroty po PRL i 'europejska młodzież'. Jednych rajcowała perspektywa dowalenia 'tłustym biskupom' i usunięcia krzyża, dla drugich ważne są małżeństwa gejów, konopie i legalizacja prostytucji. To się dało połączyć".
Zjednoczone siły Palikota i Millera dawałyby szansę na kilkanaście procent głosów wyborczych i w konsekwencji współrządzenie z PO. "A idą trudne czasy - pisze R. Bugaj. - Platformie coraz trudniej lawirować między priorytetowym celem ochrony interesów grup uprzywilejowanych i udawaniem obrońców ludu. Z Brukseli też pomoc nie nadejdzie.
Na konsolidację lewicy PO będzie patrzeć raczej z nadzieją niż z obawami. (...) Donald Tusk może się nie martwić o Leszka Millera. I Palikot nie powinien być kłopotliwy".
* * * * *
28 grudnia ub.r. Prokuratura Okręgowa w Warszawie umorzyła postępowanie przeciw Palikotowi w sprawie "wyrządzenia szkody w wielkich rozmiarach w majątku spółki i Marii Nowińskiej (byłej żony) w kwocie co najmniej 60 mln zł". Uznała, że działalność byłego producenta wina nie miała znamion czynu zabronionego. Według prokuratury Palikot nie ujawnił wszystkich składników swojego majątku, ale "nieprawidłowości w oświadczeniach majątkowych posła wynikają z filozoficznego wykształcenia i stosunku do wartości materialnych".
Centralne Biuro Antykorupcyjne oraz Maria Nowińska odwołali się od decyzji prokuratury.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 3133 odsłony
Komentarze
Pomoc czy wspólnota?
23 Stycznia, 2012 - 02:58
Można próbować ignorować fakty, ale faktem jest,
że i rozenek i michnik, są "zapraszani" na spotkania
klubu wałdajskiego, nazywanego także radą rozwoju rosji.
Dlatego, nie rozważałbym tego "układu" jako pomocy, a raczej realizacji wyznaczonych działań.
Dodałbym, że działań typowo wojennych, bardziej nawet szkodliwych, niż niedawne wzmacnianie sił rosyjskich w kaliningradzie.
Pozdrawiam
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Myślę, że nie można ignorować faktów.
23 Stycznia, 2012 - 09:47
One są takie, jakie są. Naczelny GW prezentuje określoną postawę i działania, które nie służą Polsce. Tak gra Michnik od 23 lat albo i dłużej.
Pozdrawiam także.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Szanowny Panie Zygmuncie....
23 Stycznia, 2012 - 14:34
Polska transformacja, została zniszczona przez trzech żydowskich falsetów. Geremka, Michnika i Kuronia. Wyrządzili Polsce niepowetowane straty, jako agenci Kiszczakowej żydokomuny. Od czasu do czasu oglądam na YT film, w którym Ciosek opowiada o agenturalności Geremka. Jego wymuszaniu na Kiszczaku stanu wojennego!. Gdyby jeszcze żył, to należałoby go zgładzić!. Przebić ich zdołał tylko Wałęsa, wpychając Polskę w sowieckie łapy. Blokując lustrację i rozkwit demokracji. Jak się okazało raz na zawsze!...
Geremek, Michnik, Kuroń i Wałęsa -
23 Stycznia, 2012 - 20:55
- zgadzam się, że ta czwórka "zasłużyła" się szczególnie w budowie III RP. Powstał potworek i teraz widzimy, jak on jest słaby przez wyprzedaż majątku, korupcję i manipulację. Czy na zawsze? - Musimy się bronić. I wierzę, że się obronimy.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
wlodeusz-ten filmik /daje link/o Geremku to szok !
26 Stycznia, 2012 - 11:59
Daani :)
http://www.youtube.com/watch?v=eqdICoQ8k4U
Daani :)
Re: Palikot może liczyć na "Gazetę Wyborczą"
23 Stycznia, 2012 - 08:51
Piekarz który darmo rozdawał czerstwy chleb dla biednych musiał zamknąć firmę i zwolnić pracowników bo nieznajomość prawa nie chroni przed odpowiedzialnością a filozof który wytransferował około 200 milionów do rajów podatkowych uniknął kary bo ma filozoficzne POdejście do pieniędzy. Znałem jednego typa który mawiał: "Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach, oni je mają" i zdolny był do każdego świństwa czy oszustwa byle nabić swoją prywatną kasę.
Proszę zauważyć, że jedynym, który
23 Stycznia, 2012 - 10:01
poniósł faktyczne konsekwencje sądowe z postępowań dotyczących stanu wojennego, jest Adam Słomka. Ile takich wyroków w sprawach finansowych czy politycznych zapadło? - Tego już się nie policzy. Żyjemy z tym i koło tego, ale ciągle jeszcze niewielu z nas wie lub czuje to, że wraca (wrócił?) PRL.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
23 Stycznia, 2012 - 09:00
Z czego wynikają kłamstwa Palikota? Z filozoficznego wykształcenia i stosunku do wartości materialnych?
Ludzie, ratunku!!! Gdzie my żyjemy???
"Ludzie, ratunku!!! Gdzie my żyjemy???" -
23 Stycznia, 2012 - 10:04
- no właśnie: Gdzie my żyjemy? - W najbardziej pesymistycznych wyobrażeniach nie zakładałem przed 20 laty, że zatoczymy takie koło.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Tylko jedno mam pytanie.
23 Stycznia, 2012 - 11:27
Gdzie , na której uczelni paligłup studiował filozofię......? W jakich latach....? Może odnajdą się jego koleżanki i koledzy, którzy razem z nim zdobywali wiedzę.....Jacy naukowcy wpajali mu wiedzę z zakresu filozofii?
Chyba, że studiował.....filozofię......kłamstwa ....na jakichś specjalnych zajęciach.
limba
23 Stycznia, 2012 - 12:12
Przede wszystkim ciekaw jestem, gdzie, na jakiej uczelni i w jakim trybie studiowały matoły z prokuratury, które spłodziły tak kuriozalne uzasadnienie.
>guepardo
23 Stycznia, 2012 - 12:20
[quote=guepardo]
Przede wszystkim ciekaw jestem, gdzie, na jakiej uczelni i w jakim trybie studiowały matoły z prokuratury, które spłodziły tak kuriozalne uzasadnienie.
[/quote]
Wyjaśniam: ZAOCZNIE !!!!!!!
Tzn. NIGDY na oczy uczelni nie widzieli.
Taka motywacja zaniechania sprawy
23 Stycznia, 2012 - 13:31
jest chyba badaniem, na ile społeczeństwo polskie jeszcze zezwoli.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Gdzie studiował Palikot?
23 Stycznia, 2012 - 13:28
Wybiłem w tytule, może ktoś wie. Makabryczny facet; nawiasem mówiąc, nie użyłem nigdy imienia przy jego nazwisku.
To układa się faktycznie w triadę: Goebbels - Urban - Palikot. Imiona wszystkich zaczynają się na "J".
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Re: Gdzie studiował Palikot?
23 Stycznia, 2012 - 14:00
Janusz Palikot studiował na Wydziale Filozofii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, na którym obronił pracę magisterską zatytułowaną Transcendentalna jedność apercepcji u Kanta.
źródło: Wikipedia
Nie ważne. Kanalia jest kanalią, nawet po najlepszych uczelniach.
_________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
___________________ Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
"Sławni" absolwenci filozofii
23 Stycznia, 2012 - 17:28
Rzecznik MSW (czyli Kiszczaka) w stanie wojennym też był absolwentem filozofii, na Uniwersytecie Warszawskim.
@spas and @proxenia
23 Stycznia, 2012 - 21:00
"Kanalia jest kanalią, nawet po najlepszych uczelniach". - To jest prawda.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Re: @spas and @proxenia
25 Stycznia, 2012 - 22:29
Pewnie Palikot był cichociemny na KULu, czyli czerwona wtyczka
Czerwona wtyczka? - Wiele
26 Stycznia, 2012 - 11:27
na to wskazuje.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Palikot może liczyć na "Gazetę Wyborczą"
23 Stycznia, 2012 - 14:06
Oczywiście. Jak kiedyś Platformośki. PO już się wypala czas na kolejny totem "Różowego Salonu" Chyba będzie to właśnie Palikotriada...
Mój tekst o tym:
http://niepoprawni.pl/blog/2619/kiedy-nowa-partia-typu-feniks-czyli-nastepca-po
___________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
___________________ Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Przeczytałem Pański tekst..
23 Stycznia, 2012 - 21:11
Zgadzam się z uwagami. Faktycznie Palikot jest po to, by zebrać niezadowolonych lemingów. O tym pisze pośrednio nawet Ryszard Bugaj w omawianym artykule.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas