Prof. J. Staniszkis: Tusk powinien stanąć przed Trybunałem
Nie było nacisków i przekroczenia procedur przez Jarosława Kaczyńskiego i Zbigniewa Ziobrę w latach 2005 - 2007 - orzekła już prokuratura i umorzyła postępowanie w tej sprawie. - Również komisja sejmowa działająca pod przewodnictwem Andrzeja Czumy, orzekła na początku, iż nie ma dowodów na przekroczenie prawa.
A jednak korci polityków SLD, a ostatnio PO, by odgrzewać co pewien czas sprawy związane z domniemanymi naciskami i śmiercią Barbary Blidy. Tak też niedawno pojawił się w Platformie pomysł, by napisać i przegłosować wniosek o postawienie J. Kaczyńskiego i Zb. Ziobry przed Trybunał Stanu. Źle policzono głosy (do przyjęcia wniosku potrzeba ich 276), a ponadto partia Pawlaka oraz niektórzy posłowie PO oznajmili, że nie poprą tego pomysłu.
"Nie chcemy uprawiać azjatyckiej polityki" - mówią dziś politycy Platformy. Wskazują przy tym, że ideę nacisków odgrzał szef klubu parlamentarnego PO Rafał Grupiński wspomagany przez Grzegorza Schetynę i jego ludzi. Mogą oni teraz ponieść konsekwencje za brak rozwagi.
"To Tusk powinien stanąć przed Trybunałem" - mówi Jadwiga Staniszkis w portalu money.pl. - Pani profesor wymienia pięć znaczących deliktów, które zasługują na Trybunał Stanu:
1) niewyjaśniony przeciek w aferze hazardowej;
2) arbitralne i proceduralne zobowiązania w ciemno (pakt Euro Plus, unia fiskalna);
3) złamanie umów zawartych przez pracowników z OFE;
4) złe decyzje gospodarcze i ukrywanie rzeczywistego stanu gospodarki;
5) fatalny wybór podstawy prawnej śledztwa smoleńskiego (ten punkt uznała prof. J. Staniszkis za najważniejszy).
Można się teraz spodziewać, że zakończy się polityczna hucpa i medialne manipulacje związane z rzekomymi naciskami w latach rządów PiS. Dodajmy tu przy okazji, iż senator Kazimierz Kutz może być pozwany przez J. Kaczyńskiego i Zb. Ziobrę za słowa "oni zamordowali niewinną kobietę". Kutza nie chroni tu immunitet - uznał Sąd Okręgowy w Warszawie.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 3767 odsłon
Komentarze
aż przetarłam oczy
15 Marca, 2012 - 12:03
Prawda zaczyna docierać
oby częściej i szerzej
pozdrawiam stara czarownica xana
pozdrawiam
stara czarownica
xana
O odpowiedzialności Tuska
15 Marca, 2012 - 12:14
mówi już wielu. Najbardziej konsekwentny jest tutaj Rafał Ziemkiewicz. Mnie osobiście też trudno uwierzyć, że w Polsce można tak rządzić, jak robi to Tusk.
Pozdrawiam także.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Wypaczone pojęcie immunitetu.
15 Marca, 2012 - 12:27
Służy on jako osłona dla osób wykonujących swe funkcje społeczne.
Osoby te z założenia powinny być uczciwe.
Przede wszystkim NIE POWINNY BYĆ NIGDY WCZEŚNIEJ KARANE.
Dlaczego ten zawsze obowiązujący wymóg usunięto.?
Czyżby tak mało było uczciwych obywateli?
Raczej nie. Zapewne chodzi o to, aby cwaniakom ta poprzeczka nie wadziła w dostępie do państwowej kasy.
Teraz immunitet jest wyraźnie nadużywany w celu osłaniania bezkarności i skandalicznego łamania prawa przez złodziei i oszustów politycznych.
Pozdrawiam.
"Wypaczone pojęcie immunitetu" - zgadzam się,
15 Marca, 2012 - 19:46
Posłowie i senatorzy powinni być osobami o czystej przeszłości. "Przede wszystkim NIE POWINNY BYĆ NIGDY WCZEŚNIEJ KARANE" (te osoby). Musi Pani jednak wziąć pod uwagę, iż wymóg niekaralności może być użyty w niecnych celach, by pozbawić określoną silną i uczciwą osobę prawa kandydowania. To jest w naszym kraju, w którym panuje demokratura, możliwe. Proszę sobie przypomnieć, co wyprawiały sądy z Andrzejem Lepperem.
Pozdrawiam Panią także.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Obawiam się, że w Tuska
15 Marca, 2012 - 12:25
Obawiam się, że w Tuska przypadku Trybunał Stanu to za mało, trzeba amputować u niego zepsuty organ, czyli mózg, o ile jest jeszcze co amputować, ponieważ w ciele ludzkim, nieużywany narząd zanika.
--------------------------------------------------------------------- "I jak nasi przodkowie, kiedy chwytał ich człowiek, wyrywamy swe łapy z potrzasków"
----------------------------------------------------------
"I jak nasi przodkowie, kiedy chwytał ich człowiek, wyrywamy swe łapy z potrzasków"
Re: Obawiam się, że w Tuska
15 Marca, 2012 - 14:12
Myślę, że mózg ma stosunkowo sprawny, zwłaszcza tę część, która jest odpowiedzialna za przeliczanie. To inny "organ" wymaga naprawy.
PP
15 Marca, 2012 - 15:02
Chyba przeliczanie słupków w sondażach, bo na pewno nie budżetu Państwa :)
-------------------------------------------------------------------- "I jak nasi przodkowie, kiedy chwytał ich człowiek, wyrywamy swe łapy z potrzasków"
----------------------------------------------------------
"I jak nasi przodkowie, kiedy chwytał ich człowiek, wyrywamy swe łapy z potrzasków"
Przemek_K.
18 Marca, 2012 - 13:14
Miałam na myśli raczej budżet prywatny. ;)
A ja w końcu jestem tak naiwny
15 Marca, 2012 - 20:01
czy niewiedzący, iż nie domyślam się, o który organ się rozchodzi.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
@zygmuntbialas
18 Marca, 2012 - 13:18
No bo cóżże ja miałam napisać: serce? Brzmi naiwnie, przecież to polityk. Sumienie? Podobnie, na dodatek amputować je byłoby ciężko. Wolałam zatem pozostawić to niedopowiedziane, ale skoro dociskasz... może "amputujmy" całą jego postać z terenu RP i wyślijmy ją gdzieś daleko? ;-)
Pozdrawiam
Nie wiem, czy ma sumienie ("przecież to polityk").
18 Marca, 2012 - 20:04
Rzucili plotkę, że zabiorą Tuska do Unii. Powtórzyłby więc Tusk drogę Buzka, który wepchnął Polskę w cztery fatalne reformy i likwidację kilkunastu kopalń. Tusk ma objąć wyższe stanowisko; wynikałoby, że jego zasługi (dla UE) przewyższają dokonania Buzka.
Pozdrawiam także.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Jednoznaczna jest w ocenie Tuska
15 Marca, 2012 - 19:57
postawa Rafała Ziemkiewicza, który mówi po prostu o pierdlu dla obecnego premiera. Faktycznie Tusk narobił tyle szkód w Polsce.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
po prostu o pierdlu
18 Marca, 2012 - 13:20
O, albo tam? ;-)
Kondominium ma dwa skrzydła.
15 Marca, 2012 - 13:12
Nawet jeśli z jednego pozwoli sobie wyrwać parę piórek, to
1/ odrosną (nie te same, ale takie same),
2/ to drugie skrzydło ma się dobrze i nieźle zamiata...
Jak się pozbyć samego sępa? - oto jest pytanie...
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
"Jak się pozbyć samego sępa?"-
15 Marca, 2012 - 20:06
- Trudna sprawa, ciężki nasz los, Polaków. Ale nie możemy odpuszczać.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
To nastąpi!
15 Marca, 2012 - 13:14
Prędzej czy później!
Podstawy podane przez panią Profesor Staniszkis są wystarczające. W miarę upływu czasu przybędzie też dowodów i świadków gotowych zeznawać.
Słowo o senatorze!
Na ogół jestem dumny z tego iż jestem Ślązakiem.
Było i jest mi nadal jednak wstyd za pewne słowa wypowiedziane przez senatora, za słomę którą poniewczasie zauważyłem, za jego zauroczenie "warszafką".
Nie odmawiam mu uznania za dorobek zawodowy, filmy które pokazywały kawałek prawdziwego Śląska i naszej historii.
Jednak tą część życia którą poświecił polityce wolałbym wyraźnie oddzielić od sprawy jego dorobku reżyserskiego.
Tego Kutza-polityka nie lubię i nie szanuję!
Tusk i bul wpierwszym rzędzie
15 Marca, 2012 - 13:58
A POtem Michniki i inne gady czerwono-ubecko-pejsate
Filmy o Śląsku kręcil KUC!
15 Marca, 2012 - 15:44
Teraz się nazywa Kutz! Ot i wszystko...
To nastąpi prędzej czy później.
15 Marca, 2012 - 20:17
- Myślę, że wcześniej niż później. Na moim blogu w S24 mam dopisane jeszcze dwa punkty (bezprawne zwolnienie szefa CBA oraz sprawa stoczni i Kataru), które są tej samej wagi.
Znam dobrze Śląsk i Ślązaków z woj.śląskiego i opolskiego (mieszkałem połowę życia w Zagłębiu Dąbrowskim, zacząłem studiować w Katowicach, a teraz od wielu lat mieszkam w Opolu). Cenię i lubię Ślązaków (Ślązaczki też), ale nie powiem tego o Kutzu.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
chyba nie jasno napisałam
15 Marca, 2012 - 15:02
przekręty i antypolskie działania rudego widać na bieżąco,
dobrze, że inni też to dostrzegają - tylko szkoda, że jeszcze ich tak mało
pozdrawiam stara czarownica xana
pozdrawiam
stara czarownica
xana
Dostrzegają ludzie, co wyprawia Tusk.
15 Marca, 2012 - 20:27
I myślę, że nie jest tych ludzi tak mało.
Pozdrawiam także.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
"nienormalna polskość" upomni się o swoje prawa.
15 Marca, 2012 - 17:40
A tam, Trybunał Konstytucyjny. TK, toż to polityczna ściema. Tuskowi się należy zwykły kryminał. Sądzę, że się doczeka.
"Tuskowi się należy zwykły kryminał". -
15 Marca, 2012 - 20:30
- Przyznam, że moje zdanie jest podobne. Tusk narobił nam bardzo wiele szkód i krzywd.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Witam p. Zygmuncie
15 Marca, 2012 - 23:23
Pod pana wpisem pozwolę sobie na mały nietakt i zacytuję treść wywiadu, trochę nie na temat ale uznałem, iż jest dość ważny i trafny co do "polityki" miłościwie nam panującego z Sopotu. Nie dotyczy on bezpośrednio odpowiedzialności za spustoszenia , jakie dokonały się w naszym kraju w ostatnich pięciu latach, lecz o "stylu rządzenia Polską".
Źródło " Jan Rokita w rozmowie z Jackiem i Michałem Karnowskimi. Uważam Rze 12 marca". Osobiście autora wypowiedzi nie darzę żadnym szacunkiem to jednak pochylam się nad tym co powiedział.
cytat:
[...] Ten system (Donalda Tuska) ma kilka niedobrych cech. [...] Trzy rzucają się w oczy najbardziej. Po pierwsze, system Tuska rozumie władzę jako panowanie nad ludźmi, a nie rządzenie instytucjami. W związku z tym następuje obniżka jakości zarządzania sferą publiczną a zarazem niespotykana dominacja intrygi personalnej w życiu politycznym. Po drugie, w systemie Tuska władza nie stawia otwarcie czoła wyzwaniom i problemom; raczej chce wyjść z opałów sprytem, chytrością, cwaniactwem, [...] [...] [Trzecią cechą jest, że] pierwszym celem i obowiązkiem lidera jest eliminacja potencjalnej konkurencji wewnętrznej, (vide Rokita, Schetyna przyp. mój), likwidowanie realnych lub urojonych kandydatów do przywództwa. [...] W efekcie mamy po pierwsze - absolutną dominację lidera oraz rozległy neofeudalny system politycznego wasalstwa i lizusostwa. (vide Sławomir Nowak przyp. mój). Po drugie - dobór ludzi do władz państwa (tak samo jak do gremiów partyjnych) wynika głównie z planów rozstawiania własnych wasali i klientów bądź neutralizacji lub pozbawienia zwolenników wyimaginowanych najczęściej wrogów wewnętrznych. [...] Jeśli do tak skonstruowanej władzy dołożyć obojętność szefa rządu na problemy instytucjonalne państwa [...] to efektem musi być inercja albo nawet entropia, rozkład struktur państwa.
Nic dodać nić ująć.
Teraz można sobie chratnąć w gałę.
Co do odpowiedzialności Tuska czy innych rządowych czy sejmowych cwaniaków, osobiście nie wierzę w żadną odpowiedzialność.
Trybunał Stanu tylko brzmi złowrogo, natomiast nie ma żadnego "zakresu karnego".
Znaczy tyle samo co NIK. Wyda orzeczenie i co z tego. Tyle co raport NIK o Katastrofie Smoleńskiej. Winni zaniedbań aż od rządu Milera (a było ich spora lista) nie zostaną osądzeni politycznie a co dopiero karnie.
Nie wierzę w żadne instytucje państwowe.
Pozdrawiam serdecznie.
Witam Pana!
16 Marca, 2012 - 00:59
Długo Pan nie dał znać o sobie. Ja zgodzę się z Pańskim opisem dzisiejszej rzeczywistości. Jest faktem, że obecna władza (przekupna i niekompetentna) jest bezkarna. Czy to miałoby znaczyć, że mamy opuścić ręce i nic nie robić, bo i tak nic nie zmienimy. Nasz opór jest pozytywną częścią tego systemu. Bez niego (tj. oporu) mielibyśmy już komunizm w czystej postaci. Nasza postawa, nasza wiedza, kultura, przywiązanie do tradycji są szansą na nasze godne (choćby skromne) życie. Trochę to mi nazbyt podniośle wyszło.
Pisze Pan: "Nie wierzę w żadne instytucje państwowe". - Też nie wierzę w TE instytucje. One jednak nie będą wieczne.
Pozdrawiam także serdecznie.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
re Witam Pana
16 Marca, 2012 - 12:47
Jestem rzadziej bo łańcuch krótszy i biegać trzeba dłużej, więcej i szybciej.
Pan premier zamiast podwyższać wiek emerytalny mógł by sprawić cud, żeby tydzień wydłużyć do ośmiu dni bo siedem już wielu Polakom (mnie też) nie wystarcza na skromne życie. Wszak cuda to specjalność szefa kuchni PO.
Władza od II wojny jest niekompetentna i przekupna i od II wojny nie ponosi żadnej odpowiedzialności. Czyż zbrodniarze nie otrzymali tylko kary w postaci pogrożenia paluszkiem ?
Zgadzam się całkowicie z panem, że nigdy nie wolno nam się poddać, jednak wielu z nas (a przynajmniej mnie) coraz bardziej brakuje wiary w zwycięstwo. Zwycięstwo nie koniecznie prawicy ale w zwycięstwo ludzi prawych. Ludzi prawych - panie Zygmuncie - ludzi prawych, jak napisał niedawno rospin.
"nasza postawa,nasza wiedza, kultura, przywiązanie do tradycji." Tak panie Zygmuncie dlatego tutaj jeszcze jestem/jesteśmy "na gruzach ojcowizny choć to zakrawa na samobójstwo" (cyt. Robert Helski).
Dziękuję za uściślenie mojego komentarza. Właściwie pan to ujął "TE" (nie polskie chyba, obce jakieś), bo choć jestem Polakiem od urodzenia w czwartym pokoleniu, zachowując nazwisko po swoim pradziadku, (głębiej nie sięgają dokumenty) to czuję się obco we własnym kraju, czuję się intruzem, Nie ma dla mnie i mojej rodziny (zaczyna brakować) przestrzeni w obecnej rzeczywistości.
"TE" instytucje nie będą wieczne. Owszem. Wielu blogerów i komentatorów upatruje wcześniejszych wyborów. Mnie jedna z braku wiary i w chłodnej subiektywnej kalkulacji nie wynika wygrana prawicy na poziomie węgierskiego Fidesz'u.
Owszem wielu zaczyna coraz częściej odczuwać nieprzyjemny dotyk podszewki w kieszeni, ale zdaniem moim to nie skłoni ich do zmiany poglądów w głosowaniu. Strach przed rządami Jarosława Kaczyńskiego jest tak wbity w łepetyny lemingów, że nic ich nie skłoni do głosowania na prawą stronę. Poszukają ukojenia w zoo park palikot, albo innym ruchu poparcia samych siebie. Lub zwyczajnie nie wezmą udziału w wyborach wcale. Głosowanie na PIS było by dla nich przyznaniem się do błędu a to dla wielu dyskomfort.
Moim zdaniem jeszcze nie teraz. Obym i chcę się mylić.
Pozdrawiam
Było i jest dużo przekrętów i bezhołowia w III RP.
16 Marca, 2012 - 20:37
Nie było (na ogół) gospodarza, który chciałby i potrafiłby zadbać o nasze życie i powodzenie przyszłych pokoleń. Pozbyto się w głupi sposób znaczącego majątku narodowego, zlikwidowano miliony (przede wszystkim robotniczych) miejsc pracy. Nastąpiła dekapitalizacja infrastruktury. Teraz przyszło Polakom szukać pracy na Zachodzie.
Jest źle i nie pocieszę Pana: będzie gorzej. Chciałbym się tu mylić, ale obserwacja życia i zwykła logika podpowiadają mi, że z tego dziadostwa nie wyjdziemy lekko.
Wychodzi nam podzielić się troskami, pocieszyć, upewnić drugiego, że nie wszyscy jeszcze stracili rozum. I - jak wyżej napisałem - nie poddawać się.
Pozdrawiam także.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas