Katastrofa finansowa w Polskich Liniach Lotniczych LOT pogłębia się coraz bardziej. LOT jest jedynym przewoźnikiem lotniczym na świecie, który zdecydował się na oparcie wszystkich lotów dalekiego zasięgu o Dreamlinery, które co najmniej do później jesieni tego roku nie będą mogły wykonywać lotów.
Pojawia się problem, czy w związku z tym LOT musi spłacać raty leasingowe za maszyny na których się nie zarabia ?
Aby utrzymać połączenia międzykontynentalne, LOT jest zmuszony wziąć ponownie w leasing Boeingi 767, dla których umowa leasingowa kończy się w marcu 2013. Poprzez winę producenta 787, LOT będzie ponosił koszty leasingu podwójnie, za Dreamlinery i zastępcze 767. Ta operacja finansowa jest przysłowiowym gwoździem do trumny. Wygenerowanie dodatkowych kosztów leasingu samolotów poniesie ze sobą ogromną stratę finansową, prawdopodobnie większą jak w 2012 roku. Żadne cięcia kosztów przez nowego prezesa LOTu nie są w stanie pokryć kosztu dodatkowego leasingu.
Co zatem robić ? W sumie to można usiąść i płakać, lecz nie o to chodzi. Dotychczasowe rozmowy z Boeingiem o samoloty zastępcze na liniach transatlantyckich nic nie dają. Przecież LOT zainwestował w nowoczesność samolotów 787, a tu fiasko. Jednym skutecznym rozwiązaniem jest chyba już tylko arbitraż z Boeingiem w sprawie zawieszenia opłat leasingowych za uziemione 787, gdyż treść umów zawartych z producentem Dremlinera nie zakładała odszkodowania za przestój spowodowany błędami technologicznymi samolotu.
W żaden sposób LOT nie powinien płacić podwójnej opłaty leasingowej, gdyż to firma z Seattle powinna ponieść koszty błędu konstrukcyjnego maszyny 787. Także najwyższy czas złożyć reklamację Dremlinera dla Boeinga, jako towaru wadliwego i niezgodnego z umową leasingową.

Komentarze
Dlaczego Boening
Ma ponosić koszty z tytułu nieudolności strony Polskiej.Chyba umowę o leasyngu podpisywał ktoś kto zaczym złozył podpis napewno powinien ją uwaznie przeczytac a do tego ma na pewno cały sztab doradców znających wymogi i procedury postępowania w takich wypadkach jak zawieranie umów na zakup lub wynajem samolotów.Napewno jest jakaś osoba lub zespół ludzi za taki stan rzeczy odpowiedzialna i tu należy szukac winnego a nie u Boeninga.A może to powtórka amber-lot?Nie bardzo też rozumie pojęcie samoloty zastęcze.Co to znaczy?Czy producent samolotów na wszelki wypadek trzyma w hangarze np 10 sztuk nowych nigdy nie używanych samolotów aby w razie awarii jakiegos już sprzedanego samolotu natychmiast dać w zamian drugi a w tym usuwać usterki?Myslę ze to nie stacja obsługo byle opla.A tak na marginesie to nalęży jeszcze powołac kila spółek lot a w tym jedną od zarządzania silnikami drugą od kół i podwozia a kila innych podzielić na pozostałe konstrukcje samolotu a wtedy napewno Lot zacznie przynosić niebotyczne dochody i nigdy nie wystartuje,a co za tym idzie nie będzie kłopotów.Zamiast jednego prezesa nawet 300 prezesów.
Jeszcze zaświeci słoneczko
Weteran Polski
Wyjaśniam " samoloty zastępcze " :
W kwestii producenta jest zapewnienie maszyny zastępczej, jeżeli nie wywiązał się z umowy. Na całym świecie jest mnóstwo przewoźników charterowych i od nich bierze się samoloty gdy maszyn brakuje.
Pozdrawiam
NIE!
prof Rycho
O czym Pan pisze-"Poprzez winę producenta 787, LOT będzie ponosił koszty leasingu podwójnie, za Dreamlinery i zastępcze 767"żadnych podwójnych opłat nie płaci ! Juz płaci Boening!!!
LOT to firma dawnych ludzi słuzb , zawsze zle zarzadzana i okradana! To przyczyna upadku ,zreszta nie pierwszy raz, dlatego Budzanowski tak chojne dał kase -no bo na SWOICH!!!
Zaden B787 nie uratuje LOTu . Wrecz przeciwnie! Koszty tego samolotu sa ogromne. Przyklad Narodowe Linie Islandii eksploatują stare B757 i co i maja sie bardzo dobrze. Oszczednośc kilku procent na paliwie to jedna strona medalu, druga ? Bo drogi serwis B787. Nie jest pewne, czy zakup 2 B787 był słuszna decyzją -za ta cene mozna kupic 10 nie mniej gorszych samolotow po malutkim resursie jak dobre B 767 .... Madrość to taka ,ze czasem lepiej jezdzić mercedesem 124 , ktory sie nie psuje i mało kosztuje, niz nowym, kosztownym, psujacym się. Niech Pan rozważy?
prof Rycho
Prof Rycho
Znakomicie lekka konstrukcja 787 miała przynieść efekt w postaci mniejszego zużycia paliwa i obniżenia kosztów lotów międzykontynentalnych. Jak widzi Pan przez " zrypane " obwody elektryczne i akumulatory sprawa się rypła.
W związku z tym powstają ogromne koszty i trzeba usiąść do stołu i z Boeingiem podać.
Gdyby to były samochody dostawcze, to kurierem by wysłano do producenta z napisem " Udławcie się " i kupiło by się nowe.
Serdeczności
Przynajmniej LOT ma winnego ....
Jednak myślę, że LOT wpisuje się w likwidację Polski. Zadłużenia powstały wcześniej, niestety DT nie odpowiadał na interpelacje posłów opozycji, a LOT zadłużał się. Boening to kropla, która wypełniła dzban.
******************************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
Ciociababcia
Z PKP nie wyszło i PKL trzymają górale rencoma i nogami, to za LOT zabrano się. Trzeba Niemca wpuścić wreszcie by ziemie polskie grabił, właśnie jest okazja.
Pozdrawiam
koń drimlajnerski
Strzeżcie się Boeninga, nawet gdy przynosi dreamlinery.
Gdy trwała ta szopka po przylocie pierwszego DL, to ostrzegałem, że nie warto było tak szybko ich kupować, bo w ten sposób stajemy się betatesterami nowego produktu.
Teraz przyjdzie nam latać na drzwiach od stodoły.
Wuj Mściwój
Ma Pan rację, błąd LOTu polega na tym, że poszedł w nowe maszyny bez raportów o ich zawodności. Emirates było stać by testować A380, LOT poszedł za daleko jak na swoje możliwości.
Pozdrawiam
I o to chodziło.
Obojętnie jakim sposobem LOT miał upaść i zostać sprzedany za grosze.
Ile firm bardzo dobrze prosperujących doprowadzono celowo do upadku? Nie zliczymy. Sprzedane i zlikwidowane, a zamówienia przejęła Anielica.
**************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
Ostrożnie z oskarżeniami pod adresem Boeinga...
Z jednej strony możemy być urabiani jako pionek w walce o rynek w skali mikro (losy LOTu) i skali makro (walka Airbus vs. Boeing).
Z drugiej strony - jaki to wspaniały prezent ten popsuty Dreamliner.
Dla kogo ?
Ano na przykład dla tych, którzy nie mogą zdzierżyć, że na przeciw bandy przygłupów z tzw KBWL, którzy nie potrafią policzyć wysokości (aktualnie długości) pewnej brzozy, stoi gość, który potrafi policzyć co ta pewna brzoza może w rzeczywistości.
Odkąd słyszę o problemach z 767 i widzę Binendę, który legitymuje się znaczącym wkładem w powstanie tego samolotu, to się tak zastanawiam, czy te dwa wątki nie mają aby czegoś wspólnego ze sobą.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
Adam De dokladnie to jest prezent dla tych skurwysynow zdrajcow
i pomocnikow mordercow smolenskich zeby w jakis sposob przykleic latke Biniedzie.
Juz byly zreszta w sciekach naglasniane ze to Biniedy samoloty so popsute.
wilk na kacapy
No proszę, to do mnie nie dotarło. Odkąd skończyłem z telewizją jestem na bakier z bieżącym wachlarzem łgarstw.
A ten pomysł chodzi mi po głowie od dłuższego czasu. Po tym jak sam sobie robiłem jaja z LOTu:
http://niepoprawni.pl/blog/1164/obrazkowy-komentarz-do-rzeczywistosci-nielot - nagle przyszło mi do głowy, że może ja właśnie poszedłem jak po sznurku ?
Na kłopotach i LOTu i Dreamlinera, coś podejrzanie dużo pieczeni dałoby się upichcić.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
@ AdamDee
Może tak być jak Pan pisze. Dodam że przedstawiciele Boeinga na Polskę nabrali wody w usta po aferze z obwodem elektrycznym akumulatorów.
Pozdrawiam serdecznie
W kapeluszu Panama
Wcale się nie dziwię.
Biorąc pod uwagę ogólny wizerunek LOTu na świecie, przebieg "wyjaśniania" katastrofy smoleńskiej, nieudolną próbę wrobienia Boeinga w wyczyn Wrony i kończąc na kłopotach KBWL na niwie bajkopisarstwa, Amerykanie pewnie doskonale zdają sobie sprawę, że Polska jest w tym momencie bliższa definicji "rogue state" niż "ally".
Stąd jeśli coś może w Polsce pójść źle, szczególnie jeśli w grę wchodzą wpływy i wielkie pieniądze, z pewnością pójdzie jeszcze gorzej niż się zakłada.
Wielce wymowny był w tej sytuacji fakt, że polskim ekipom technicznym zabroniono "dotykania" złomu Wrony, dokąd na miejsce nie przybędzie amerykańska ekipa śledcza.
To był wymowny symbol jakości stosunków USA - Polska.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika ExPO nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
LOT ? Coś bym tu napisał na ten temat ale nie napiszępozdr