Boeing doprowadza do upadku LOT

Obrazek użytkownika W kapeluszu Panama
Kraj

   Katastrofa finansowa w Polskich Liniach Lotniczych LOT pogłębia się coraz bardziej.  LOT jest jedynym przewoźnikiem lotniczym na świecie, który zdecydował się na oparcie wszystkich lotów dalekiego zasięgu o Dreamlinery, które co najmniej do później jesieni tego roku nie będą mogły wykonywać lotów.

   Pojawia się problem, czy w związku z tym LOT musi spłacać raty leasingowe za maszyny na których się nie zarabia ?

   Aby utrzymać połączenia międzykontynentalne, LOT jest zmuszony wziąć ponownie w leasing Boeingi 767, dla których umowa leasingowa kończy się w marcu 2013. Poprzez winę producenta 787, LOT będzie ponosił koszty leasingu podwójnie, za Dreamlinery i zastępcze 767. Ta operacja finansowa jest przysłowiowym gwoździem do trumny. Wygenerowanie dodatkowych kosztów leasingu samolotów poniesie ze sobą ogromną stratę finansową, prawdopodobnie większą jak w 2012 roku. Żadne cięcia kosztów przez nowego prezesa LOTu nie są w stanie pokryć kosztu dodatkowego leasingu.

   Co zatem robić ? W sumie to można usiąść i płakać, lecz nie o to chodzi. Dotychczasowe rozmowy z Boeingiem o samoloty zastępcze na liniach transatlantyckich nic nie dają. Przecież LOT zainwestował w nowoczesność samolotów 787, a tu fiasko. Jednym skutecznym rozwiązaniem jest chyba już tylko arbitraż z Boeingiem w sprawie zawieszenia opłat leasingowych za uziemione 787, gdyż treść umów zawartych z producentem Dremlinera nie zakładała odszkodowania za przestój spowodowany błędami technologicznymi samolotu.

  W żaden sposób LOT nie powinien płacić podwójnej opłaty leasingowej, gdyż to firma z Seattle powinna ponieść koszty błędu konstrukcyjnego maszyny 787. Także najwyższy czas złożyć reklamację Dremlinera dla Boeinga, jako towaru wadliwego i niezgodnego z umową leasingową.     

Brak głosów

Komentarze

Ma ponosić koszty z tytułu nieudolności strony Polskiej.Chyba umowę o leasyngu podpisywał ktoś kto zaczym złozył podpis napewno powinien ją uwaznie przeczytac a do tego ma na pewno cały sztab doradców znających wymogi i procedury postępowania w takich wypadkach jak zawieranie umów na zakup lub wynajem samolotów.Napewno jest jakaś osoba lub zespół ludzi za taki stan rzeczy odpowiedzialna i tu należy szukac winnego a nie u Boeninga.A może to powtórka amber-lot?Nie bardzo też rozumie pojęcie samoloty zastęcze.Co to znaczy?Czy producent samolotów na wszelki wypadek trzyma w hangarze np 10 sztuk nowych nigdy nie używanych samolotów aby w razie awarii jakiegos już sprzedanego samolotu natychmiast dać w zamian drugi a w tym usuwać usterki?Myslę ze to nie stacja obsługo byle opla.A tak na marginesie to nalęży jeszcze powołac kila spółek lot a w tym jedną od zarządzania silnikami drugą od kół i podwozia a kila innych podzielić na pozostałe konstrukcje samolotu a wtedy napewno Lot zacznie przynosić niebotyczne dochody i nigdy nie wystartuje,a co za tym idzie nie będzie kłopotów.Zamiast jednego prezesa nawet 300 prezesów.

Vote up!
0
Vote down!
0

Jeszcze zaświeci słoneczko

#336282

Wyjaśniam " samoloty zastępcze " :
W kwestii producenta jest zapewnienie maszyny zastępczej, jeżeli nie wywiązał się z umowy. Na całym świecie jest mnóstwo przewoźników charterowych i od nich bierze się samoloty gdy maszyn brakuje.

Pozdrawiam

Vote up!
0
Vote down!
0
#336304

prof Rycho

O czym Pan pisze-"Poprzez winę producenta 787, LOT będzie ponosił koszty leasingu podwójnie, za Dreamlinery i zastępcze 767"żadnych podwójnych opłat nie płaci ! Juz płaci Boening!!!
LOT to firma dawnych ludzi słuzb , zawsze zle zarzadzana i okradana! To przyczyna upadku ,zreszta nie pierwszy raz, dlatego Budzanowski tak chojne dał kase -no bo na SWOICH!!!
Zaden B787 nie uratuje LOTu . Wrecz przeciwnie! Koszty tego samolotu sa ogromne. Przyklad Narodowe Linie Islandii eksploatują stare B757 i co i maja sie bardzo dobrze. Oszczednośc kilku procent na paliwie to jedna strona medalu, druga ? Bo drogi serwis B787. Nie jest pewne, czy zakup 2 B787 był słuszna decyzją -za ta cene mozna kupic 10 nie mniej gorszych samolotow po malutkim resursie jak dobre B 767 .... Madrość to taka ,ze czasem lepiej jezdzić mercedesem 124 , ktory sie nie psuje i mało kosztuje, niz nowym, kosztownym, psujacym się. Niech Pan rozważy?

Vote up!
0
Vote down!
0

prof Rycho

#336298

Znakomicie lekka konstrukcja 787 miała przynieść efekt w postaci mniejszego zużycia paliwa i obniżenia kosztów lotów międzykontynentalnych. Jak widzi Pan przez " zrypane " obwody elektryczne i akumulatory sprawa się rypła.
W związku z tym powstają ogromne koszty i trzeba usiąść do stołu i z Boeingiem podać.
Gdyby to były samochody dostawcze, to kurierem by wysłano do producenta z napisem " Udławcie się " i kupiło by się nowe.

Serdeczności

Vote up!
0
Vote down!
0
#336308

Jednak myślę, że LOT wpisuje się w likwidację Polski. Zadłużenia powstały wcześniej, niestety DT nie odpowiadał na interpelacje posłów opozycji, a LOT zadłużał się. Boening to kropla, która wypełniła dzban.

******************************************
  Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków

Vote up!
0
Vote down!
0

  Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków

#336300

Z PKP nie wyszło i PKL trzymają górale rencoma i nogami, to za LOT zabrano się. Trzeba Niemca wpuścić wreszcie by ziemie polskie grabił, właśnie jest okazja.

Pozdrawiam

Vote up!
0
Vote down!
0
#336310

Strzeżcie się Boeninga, nawet gdy przynosi dreamlinery.

Gdy trwała ta szopka po przylocie pierwszego DL, to ostrzegałem, że nie warto było tak szybko ich kupować, bo w ten sposób stajemy się betatesterami nowego produktu.
Teraz przyjdzie nam latać na drzwiach od stodoły.

Vote up!
0
Vote down!
0
#336309

Ma Pan rację, błąd LOTu polega na tym, że poszedł w nowe maszyny bez raportów o ich zawodności. Emirates było stać by testować A380, LOT poszedł za daleko jak na swoje możliwości.

Pozdrawiam

Vote up!
0
Vote down!
0
#336315

Obojętnie jakim sposobem LOT miał upaść i zostać sprzedany za grosze.
Ile firm bardzo dobrze prosperujących doprowadzono celowo do upadku? Nie zliczymy. Sprzedane i zlikwidowane, a zamówienia przejęła Anielica.
**************************
  Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków

Vote up!
0
Vote down!
0

  Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków

#336344

Z jednej strony możemy być urabiani jako pionek w walce o rynek w skali mikro (losy LOTu) i skali makro (walka Airbus vs. Boeing).

Z drugiej strony - jaki to wspaniały prezent ten popsuty Dreamliner.

Dla kogo ?

Ano na przykład dla tych, którzy nie mogą zdzierżyć, że na przeciw bandy przygłupów z tzw KBWL, którzy nie potrafią policzyć wysokości (aktualnie długości) pewnej brzozy, stoi gość, który potrafi policzyć co ta pewna brzoza może w rzeczywistości.

Odkąd słyszę o problemach z 767 i widzę Binendę, który legitymuje się znaczącym wkładem w powstanie tego samolotu, to się tak zastanawiam, czy te dwa wątki nie mają aby czegoś wspólnego ze sobą.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart

Vote up!
0
Vote down!
0

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart

#336474

i pomocnikow mordercow smolenskich zeby w jakis sposob przykleic latke Biniedzie.
Juz byly zreszta w sciekach naglasniane ze to Biniedy samoloty so popsute.

Vote up!
0
Vote down!
0
#336478

No proszę, to do mnie nie dotarło. Odkąd skończyłem z telewizją jestem na bakier z bieżącym wachlarzem łgarstw.

A ten pomysł chodzi mi po głowie od dłuższego czasu. Po tym jak sam sobie robiłem jaja z LOTu:
http://niepoprawni.pl/blog/1164/obrazkowy-komentarz-do-rzeczywistosci-nielot - nagle przyszło mi do głowy, że może ja właśnie poszedłem jak po sznurku ?

Na kłopotach i LOTu i Dreamlinera, coś podejrzanie dużo pieczeni dałoby się upichcić.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart

Vote up!
0
Vote down!
0

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart

#336479

Może tak być jak Pan pisze. Dodam że przedstawiciele Boeinga na Polskę nabrali wody w usta po aferze z obwodem elektrycznym akumulatorów.

Pozdrawiam serdecznie

Vote up!
0
Vote down!
0
#336651

Wcale się nie dziwię.

Biorąc pod uwagę ogólny wizerunek LOTu na świecie, przebieg "wyjaśniania" katastrofy smoleńskiej, nieudolną próbę wrobienia Boeinga w wyczyn Wrony i kończąc na kłopotach KBWL na niwie bajkopisarstwa, Amerykanie pewnie doskonale zdają sobie sprawę, że Polska jest w tym momencie bliższa definicji "rogue state" niż "ally".

Stąd jeśli coś może w Polsce pójść źle, szczególnie jeśli w grę wchodzą wpływy i wielkie pieniądze, z pewnością pójdzie jeszcze gorzej niż się zakłada.

Wielce wymowny był w tej sytuacji fakt, że polskim ekipom technicznym zabroniono "dotykania" złomu Wrony, dokąd na miejsce nie przybędzie amerykańska ekipa śledcza.
To był wymowny symbol jakości stosunków USA - Polska.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart

Vote up!
0
Vote down!
0

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart

#336688

Źle oceniony komentarz

Komentarz użytkownika ExPO nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.

pozdr

Vote up!
0
Vote down!
-1
#336738