Dochodzenie producenta samolotu Dreamliner w sprawie felernych akumulatorów ciągle trwa. Sprawdzane są szczegółowo wszystkie podzespoły elektryczne samolotu. Do dnia dzisiejszego nie udało się ustalić przyczyny zapłonu akumulatorów. Należy domniemać, że badania potrwają długie tygodnie i dwa Dreamlinery będące w barwach polskich linii lotniczych LOT długo jeszcze postoją na płycie lotniska.
Linie LOT planowały od 3 marca 2013 loty Dreamlinera do Pekinu. Prawdopodobnie plan lotów ulegnie zmianie, gdyż badania przyczyny usterki układu elektrycznego będą trwały nadal.
Wykorzystały to linie lotnicze Emirates z Dubaju obsługujące wiele połączeń lotniczych na terenie Bliskiego Wschodu i dalekiej Azji. Linie Emirates właśnie wchodzą na polski rynek połączeń lotniczych i zaproponowały lot w obie strony do Pekinu od 1430 złotych, kiedy lot Dreamlinerem do Pekinu w ofercie LOTu zaczyna się od 2300 złotych. Do walki o pasażerów z Polski na daleki wschód dołączyły królewskie linie lotnicze KLM oferując przeloty do Hongkongu i Tokio od 1480 złotych.
Uziemienie polskich Dreamlinerów stało się okazją dla światowych przewoźników lotniczych do zagarnięcia rynku lotów z Polski do dalekiej Azji. Znając bardzo słabą kondycję finansową polskiego LOTu opierającą się o krawędzie bankructwa, można odnieść wrażenie, że już światowi przewoźnicy dzielą skórę na niedźwiedziu i walka o przeloty do Azji jest tego najlepszym przykładem.
Prawdopodobnie kolejnym etapem przewoźników lotniczych będzie walka o przejęcie przelotów z Polski do Ameryki Północnej ?
Czy LOT ma jakiś pomysł by utrzymać się na rynku przewozów międzykontynentalnych. Prawdopodobnie nie i uziemienie Dreamlinerów jest gwoździem do trumny dla polskich linii lotniczych.

Źródła :
http://serwisy.gazetaprawna.pl/turystyka/artykuly/677650,linie_lotnicze_walcza_o_polskich_pasazerow_bilety_w_niskich_cenach.html
http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/dreamlinery-jeszcze-postoja,6595878146
Komentarze
@!W kapeluszu Panama
Należałoby raczej zadać pytanie, czy państwowy właściciel/współwłaściciel LOT, który zawsze miał decydujący wpływ na obsadzanie zarządu i rady nadzorczej firmy, ma jakiś pomysł?
Chyba jedyny, jaki ma, to sprzedać masę upadłościową.Zainkasowawszy po drodze parę łapówek dla swoich.
Pozdrawiam
jakie to niby remedium miałyby wymyślić POwskie zakapiory?
Jeden rzut oka rodzi podejrzenie że to słupy z wodogłowiem, jak sie toto odezwie to już mamy prwie pewnośc a efekty dzialania tych hunwejbinów sa niezmiennie opłakane - prosta droga do upadłosci ;/
Dzisiejszy news - UE nie zamierza dotować wspaniałego projektu kolejowego PO - "pendolino bez pendolino"
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, a*ldd meg a Magyart
@Polon210
Niestety, to nie jest kwestia wyłącznie "peowskich zakapiorów", choć im przypadła rola grabarzy. Na firmie mszczą się teraz wieloletnie zaniedbania i błędy państwowego właściciela. Oraz jego indolencja i brak woli działania perspektywicznego.
Pozdrawiam
Opłacalność
odkąd pamiętam to w tym kraju nic się nie opłacało po 89 roku.Skoro o połowę taniej mogą latac konkurenci więc w czym problem.Mysle że z zawrotną szybkością zbliżamy sie do ogólnonarodowej trgedii i nic nie jest w stanie temu zapobiec.Mamy tak zbudowany system podatkowy ze praktycznie żadna działalność nie moze przynieść w miare wymiernych zysków.
Jeszcze zaświeci słoneczko