Wojna na lotnisku Okęcie
Dochodzenie producenta samolotu Dreamliner w sprawie felernych akumulatorów ciągle trwa. Sprawdzane są szczegółowo wszystkie podzespoły elektryczne samolotu. Do dnia dzisiejszego nie udało się ustalić przyczyny zapłonu akumulatorów. Należy domniemać, że badania potrwają długie tygodnie i dwa Dreamlinery będące w barwach polskich linii lotniczych LOT długo jeszcze postoją na płycie lotniska.
Linie LOT planowały od 3 marca 2013 loty Dreamlinera do Pekinu. Prawdopodobnie plan lotów ulegnie zmianie, gdyż badania przyczyny usterki układu elektrycznego będą trwały nadal.
Wykorzystały to linie lotnicze Emirates z Dubaju obsługujące wiele połączeń lotniczych na terenie Bliskiego Wschodu i dalekiej Azji. Linie Emirates właśnie wchodzą na polski rynek połączeń lotniczych i zaproponowały lot w obie strony do Pekinu od 1430 złotych, kiedy lot Dreamlinerem do Pekinu w ofercie LOTu zaczyna się od 2300 złotych. Do walki o pasażerów z Polski na daleki wschód dołączyły królewskie linie lotnicze KLM oferując przeloty do Hongkongu i Tokio od 1480 złotych.
Uziemienie polskich Dreamlinerów stało się okazją dla światowych przewoźników lotniczych do zagarnięcia rynku lotów z Polski do dalekiej Azji. Znając bardzo słabą kondycję finansową polskiego LOTu opierającą się o krawędzie bankructwa, można odnieść wrażenie, że już światowi przewoźnicy dzielą skórę na niedźwiedziu i walka o przeloty do Azji jest tego najlepszym przykładem.
Prawdopodobnie kolejnym etapem przewoźników lotniczych będzie walka o przejęcie przelotów z Polski do Ameryki Północnej ?
Czy LOT ma jakiś pomysł by utrzymać się na rynku przewozów międzykontynentalnych. Prawdopodobnie nie i uziemienie Dreamlinerów jest gwoździem do trumny dla polskich linii lotniczych.
Źródła :
http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/dreamlinery-jeszcze-postoja,6595878146
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 2760 odsłon
Komentarze
@!W kapeluszu Panama
2 Lutego, 2013 - 19:23
Należałoby raczej zadać pytanie, czy państwowy właściciel/współwłaściciel LOT, który zawsze miał decydujący wpływ na obsadzanie zarządu i rady nadzorczej firmy, ma jakiś pomysł?
Chyba jedyny, jaki ma, to sprzedać masę upadłościową.Zainkasowawszy po drodze parę łapówek dla swoich.
Pozdrawiam
jakie to niby remedium miałyby wymyślić POwskie zakapiory?
2 Lutego, 2013 - 20:27
Jeden rzut oka rodzi podejrzenie że to słupy z wodogłowiem, jak sie toto odezwie to już mamy prwie pewnośc a efekty dzialania tych hunwejbinów sa niezmiennie opłakane - prosta droga do upadłosci ;/
Dzisiejszy news - UE nie zamierza dotować wspaniałego projektu kolejowego PO - "pendolino bez pendolino"
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, a*ldd meg a Magyart
@Polon210
2 Lutego, 2013 - 20:32
Niestety, to nie jest kwestia wyłącznie "peowskich zakapiorów", choć im przypadła rola grabarzy. Na firmie mszczą się teraz wieloletnie zaniedbania i błędy państwowego właściciela. Oraz jego indolencja i brak woli działania perspektywicznego.
Pozdrawiam
Opłacalność
3 Lutego, 2013 - 17:11
odkąd pamiętam to w tym kraju nic się nie opłacało po 89 roku.Skoro o połowę taniej mogą latac konkurenci więc w czym problem.Mysle że z zawrotną szybkością zbliżamy sie do ogólnonarodowej trgedii i nic nie jest w stanie temu zapobiec.Mamy tak zbudowany system podatkowy ze praktycznie żadna działalność nie moze przynieść w miare wymiernych zysków.
Jeszcze zaświeci słoneczko