Mogiła Warszawskiej Syreny
Wczoraj @Obibok na własny koszt zamieścił w Polecankach notkę o Krystynie Krahelskiej, Warszawskiej Syrence, która zginęła pierwszego dnia Powstania:
http://niepoprawni.pl/content/krystyna-krahelska-wielka-dama-powstania-warszawskiego
Dzisiaj były imieniny mojej Matki. Odwiedziłem Jej grób na warszawskim cmentarzu na Starym Służewie. Niejako przy okazji zaszedłem na grób Krystyny Krahelskiej pochowanej o kilkadziesiąt metrów od grobu moich Rodziców.
Mogiła Krystyny – Syrenki nie została na szczęście zapomniana – co możecie Państwo zobaczyć w linkowanej notce @Onwk – ale jest wyraźnie zaniedbana. Było zbyt późno, abym mógł się dowiedzieć w administracji cmentarza, kto jest jej formalnym właścicielem i opiekunem. Ale to kwestia drugorzędna.
Przyszło mi do głowy, że należałoby wystąpić z inicjatywą do władz Warszawy – ktokolwiek zasiada w owych władzach obecnie i będzie zasiadał w przyszłości – aby zobowiązały się do stałej opieki i konserwacji mogiły, która kryje prochy dzielnej kobiety, która użyczyła swoich rysów symbolowi Warszawy. I poległa, walcząc o wolność tego miasta.
Proponuję Redakcji Niepoprawnych, aby podjęła się roli inicjatora i koordynatora akcji mającej na celu zobowiązanie władz Miasta Stołecznego Warszawy do otoczenia stałą opieką grobu Krystyny Krahelskiej.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 7793 odsłony
Komentarze
musi bufetowa odejść
5 Sierpnia, 2013 - 20:57
ona na Grobach się tylko lansuje
Bóg - Honor - Ojczyzna!
@markowa
5 Sierpnia, 2013 - 21:02
Mnie nie interesuje w tej chwili bufetowa. Mnie interesuje zobowiązanie władz miasta do stałej opieki nad grobem Krystyny Krahelskiej.
nie sądzisz, że bufetowa należy do władz miasta
5 Sierpnia, 2013 - 21:07
i ma głęboko mogiły Powstańców, a szczególnie pięknej Krystyny Krahelskiej?
Bóg - Honor - Ojczyzna!
@markowa
5 Sierpnia, 2013 - 21:08
Widzę, że nie zrozumiałaś o czym piszę.
nie zrozumiałam
5 Sierpnia, 2013 - 21:44
może wytłumaczysz? czy lepiej znów wyręczyć ratuszowego darmozjada, czy ją wyeliminować?
Bóg - Honor - Ojczyzna!
@markowa
5 Sierpnia, 2013 - 21:51
Tłumaczę: nie chodzi o jednorazową pokazówkę, tylko o stałą opiekę władz miasta nad grobem Krahelskiej. Jakiekolwiek te władze nie są i nie będą. Na zawsze. Niech to sobie miasto stołeczne Warszawa wpisze to do konstytucji, regulaminu, ustawy czy czego tam. Należy doprowadzić do sytuacji, że dopóki będzie istnieć Warszawa, władze miasta będą miały obowiązek opieki nad tym grobem.
Teraz rozumiesz?
@tł - tu nie ma co rozumieć, to oczywistość
5 Sierpnia, 2013 - 21:55
czyżbyś spodziewał się tego po szajce trzymającej Warszawę?
Bóg - Honor - Ojczyzna!
@markowa
5 Sierpnia, 2013 - 22:02
Powtarzam: w tej chwili i w tej kwestii nie interesuje mnie szajka. Inicjatywa, którą zarysowałem ma zapewnić stałą opiekę władz Warszawy nad grobem kobiety, która stała się w latach `30 ub. wieku fizycznym symbolem tego miasta. A w 1944 nie tylko fizycznym. To nie jest propozycja akcji doraźnej. To jest propozycja zobowiązania osoby prawnej (miasto stołeczne Warszawa) do stałej i ciągłej opieki nad grobem osoby fizycznej (Krystyna Krahelska). Wybacz, Markowa, ale po raz kolejny tłumaczył nie będę.
@tł
5 Sierpnia, 2013 - 22:48
Patronat Agnieszki Radwańskiej - czemu nie? Mówię serio.
alchymista
Województwo Smoleńskie===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Alchymista - raczej wsparcie finansowe. Miasto musi być w tym -
5 Sierpnia, 2013 - 22:55
wyjątkowym - przypadku patronem.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
@alchymista
5 Sierpnia, 2013 - 22:55
Patronat nad akcją? Proszę bardzo. Ale nie patronat nad mogiłą Krahelskiej.
Powtórzę po raz nie wiem który, Warszawa posiada osobowość prawną i owa osobowość prawna powinna podjąć zobowiązanie wieczyste do opieki nad grobem Krystyny Krahelskiej, która użyczyła swoich cech fizycznych symbolowi miasta. Czy to jest wreszcie jasne ;-)???
Pozdrawiam
Re: @markowa
5 Sierpnia, 2013 - 21:49
Ano nie zrozumiała....znowu. Widocznie łatwiej pisać zmieniając sens tematu o bufetowej niż na temat podjęcia konkretnej inicjatywy.
To i tak dobrze, że zakończyła na Bufetowej a nie np na ogonie Syrenki i szukaniu wala który do pomnika pozował.
Piękne skarcenie. Należało się.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
widły znów w akcji?
5 Sierpnia, 2013 - 21:52
to ja się pożegnam, nie mam ochoty przebywać w pana towarzystwie
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Wycieczki szkodzą ? A powinny uczyć.
5 Sierpnia, 2013 - 22:02
Mam taką nadzieje.
Dobranoc.
P.S. Gdybym był Warszawiakiem tak jak Pani, inicjatywą tł byłbym bardzo zainteresowany i próbował w tym kierunku skutecznie działać, bo pomysł jest świetny a i osoba "Syrenki" tego godna.
Ale cóż. Może energia i pomysły zostały w Budapeszcie ?
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
TŁ
5 Sierpnia, 2013 - 21:27
Jak sądzę winien to być jakiś usankcjonowany ruch społeczny, stowarzyszenie i wtedy można z ich pomocą zrobić akcję społeczną, również w sieci.
A pomysł godny szacunku, aż dziw bierze, choć jednak nie bierze, że nikt nie był łaskaw o tym wcześniej pomyśleć.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@jwp
5 Sierpnia, 2013 - 21:31
Chętnie oddam pomysł w dobre ręce. Dobre! Na razie proponuję go NP.
Też na to wcześniej nie wpadłem :-(. Trzeba było notki Onwk i wizyty na cmentarzu.
Pozdrawiam
TŁ
5 Sierpnia, 2013 - 21:57
Poprzez NIKT nie miałem Ciebie na myśli, a raczej władze lub co najmniej...?
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
To jest
5 Sierpnia, 2013 - 21:39
dobry i właściwy pomysł.
@Honic
5 Sierpnia, 2013 - 22:05
Dziękuję.
ano
5 Sierpnia, 2013 - 22:00
Przyszło mi do głowy, że należałoby wystąpić z inicjatywą do władz Warszawy – ktokolwiek zasiada w owych władzach obecnie i będzie zasiadał w przyszłości – aby zobowiązały się do stałej opieki i konserwacji mogiły, która kryje prochy dzielnej kobiety, która użyczyła swoich rysów symbolowi Warszawy. I poległa, walcząc o wolność tego miasta.
Popieram!
Pozdrawiam serdecznie,
TJ.
@Thomas Jefferson
5 Sierpnia, 2013 - 22:06
Dziękuję.
ano
5 Sierpnia, 2013 - 22:02
Przyszło mi do głowy, że należałoby wystąpić z inicjatywą do władz Warszawy – ktokolwiek zasiada w owych władzach obecnie i będzie zasiadał w przyszłości – aby zobowiązały się do stałej opieki i konserwacji mogiły, która kryje prochy dzielnej kobiety, która użyczyła swoich rysów symbolowi Warszawy. I poległa, walcząc o wolność tego miasta.
Popieram!
Pozdrawiam serdecznie,
TJ.
"ktokolwiek zasiada"???
5 Sierpnia, 2013 - 22:08
o, naiwności! czy to pisze człowiek pełnoletni?
najpierw przegonić okupantkę, złodziejkę, cyniczną bandytkę, a potem - myśleć o szacunku dla mogił.
Bóg - Honor - Ojczyzna!
@markowa
5 Sierpnia, 2013 - 22:10
Proszę uprzejmie o zakończenie komentowania w tym wątku. To nie jest wątek polityczny.
@TŁ
5 Sierpnia, 2013 - 22:06
Pozwól, że zamieszczę Twoją notkę i link do niej pod notką Pana Michała St. de Zieleśkiewicza na Blogmedia24.
Pozdrawiam serdecznie.
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
@Onwk
5 Sierpnia, 2013 - 22:08
Ależ oczywiście, Obiboku. Dziękuję.
Pozdrawiam :-)
@Thomas Jefferson
5 Sierpnia, 2013 - 22:19
Pozwól, że posłużę się metaforą, bo Twoje "ktokolwiek zasiada" wbiło mnie w podłogę.
Wyobraż sobie Smoka Wawelskiego, do którego piszesz petycję o opiekę nad młodymi dziewczętami w Krakowie. Niedorzeczne.
Gronkiewicz-Walz bezpośrednio uśmierciła Żołnierza Armii Krajowej, panią Danutę Orłowską, zabierając jej mieszkanie. Pisałam o tym niedawno w notce zatytułowanej "Łączniczka Danusia - krzywda wołająca o pomstę do nieba".
Bóg - Honor - Ojczyzna!
@markowa
5 Sierpnia, 2013 - 22:22
O coś prosiłem, nieprawdaż? @Thomas Jefferson był łaskaw zacytować moje słowa, więc nie domagaj się od niego odpowiedzi.
Fakt, że nie rozpoznałaś cytatu, świadczy tylko o tym, jak nieuważnie przeczytałaś notkę, o której usiłujesz dyskutować. Żegnam.
Właśnie dlatego, że bufetowa jest smokiem, powinna być
5 Sierpnia, 2013 - 22:36
molestowana o takie sprawy przez mieszkańców. Gonić babę do roboty aż zemdleje i być z góry przygotowanym na odmowę ale... nie odpuszczać jej.
Dlatego, że ludzie na takie smoki machają ręką (ty też machasz) dlatego jest jak jest.
T.Jefferson bardzo dobrze napisał "ktokolwiek zasiada w owych władzach obecnie i będzie zasiadał w przyszłości" bo grób K.Krahelskiej i bufetowa lub kto tam po niej stanowisko prezydenta miasta obejmie, to są dwie równoległe sprawy i realizacja jednej nie powinna przeszkadzać realizacji drugiej lub być od niej zależna.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
@contessa
5 Sierpnia, 2013 - 22:39
Bardzo Cię proszę, nie denerwuj mnie. Markowa mi wystarczy. To nie @Thomas Jefferson napisał, to ja napisałem, a Thomas Jefferson był łaskaw zacytować.
TŁ - nie tak nerwowo, proszę ! Każdy o tej porze jest zmęczony
5 Sierpnia, 2013 - 22:51
i może przeoczyć coś lub źle zapamiętać.
Przepraszam, że Twoje słowa przypisałam Jeffersonowi. Przepraszam Jeffersona, że bezwiednie posądziłam go o napisanie zdania, którego autorem jest ktoś inny.
W ogóle to przepraszam za przepraszanie !
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
PS. No i oberwało mi się i za co ? Za brak... cudzysłowu !
5 Sierpnia, 2013 - 22:59
Smutno mi.
Cześć !
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
!@contessa
5 Sierpnia, 2013 - 23:01
Czuję się przeproszony ;-)!
Nie chcę mieć w tym wątku nic o HGW, to chyba zrozumiałe? HGW jest i nie będzie. Krahelska ma zostać po wsze czasy. Chcę dyskutować o wieczystym zabezpieczeniu opieki nad grobem Krahelskiej przez miasto stołeczne Warszawę.
Re: !@contessa
5 Sierpnia, 2013 - 23:05
.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
@Contessa
5 Sierpnia, 2013 - 23:06
Nie byłoby takich akcji, gdyby ktoś kto przy każdej okazji potrafi tylko zwracać uwagi innym i wyszukiwać, a wręcz polować na błędy sam zaczął naukę i porządki od samego siebie.
Oczekiwałbym by w końcu użytkownicy (Blogerzy i Komentatorzy) nauczyli się właściwie zamieszczać swoje komentarze, a tak jak było w tym przypadku, że zamieszczony był komentarz nie w tym wątku, a więc byle jak i byle gdzie i byle gdzie popadnie.
Oby się tylko byle gdzieś przykleić.
Co ma wspólnego ten komentarz @Markowej z konwersacją między mną i @TŁ.
Wskaż chociaż jeden punkt, który uprawniałby @Markową do podczepienie się pod dwa Nasze z @TŁ komentarze.
Pozdrawiam.
Obibok na własny koszt
PS
Gdyby była taka możliwość techniczna, narzędzie, to jako gospodarz tego kawałka podłogi wywalałbym tak podczepione komentarze bez względu na ich treść merytoryczną, bo takie podczepianie się jest lekceważenie tak Gospodarza jak i innych Użytkowników. No i bardzo źle świadczy o Komentatorze, który nie jest pierwszy dzień na NP.
Onwk.
Obibok na własny koszt
@Markowa
5 Sierpnia, 2013 - 22:52
Remce opadają!
REMCE OPADAJĄ!
Podkreślić wężykiem na czerwono.
Obibok na własny koszt
Może w Warszawie jest np. drużyna harcerska im.K.Krahelskiej ?
5 Sierpnia, 2013 - 22:21
Hmmmm.... ???
Tyle pomysłu.
Ratusz, samorządy... wątpię póki bufetowa rządzi (potem też trzeba będzie poszturchać do skutku) ale oczywiście nie szkodzi pomolestować tych nierobów. Jak odmówią będzie hak na nich.
Moim zdaniem opieka nad tym grobem powinna być w gestii konserwatora m.st.Warszawy.
Którego też poszturchać nie zaszkodzi.
TŁ - życzę by ten wspaniały pomysł dostał się w dobre ręce i jak najszybciej.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
@contessa
5 Sierpnia, 2013 - 22:27
Widzę, że też nie do końca zrozumiałaś pomysł. Konserwator = władze miasta. Chodzi o zobowiązanie władz miasta to stałej opieki, o zapewnienie na to środków budżetowych i technicznych. Skoro miasto dotąd tego nie zrobiło, to obywatela miasta (i kraju) powinni się tego domagać.
Nie chodzi o to, żeby szturchać i zbierać haki. Chodzi o to, żeby grób Warszawskiej Syrenki znalazł się pod wieczystą opieką Warszawy, która tę Syrenkę ma w herbie.
Pozdrawiam
@tł - zakonczę udział w tym watku, ponieważ mierzi mnie tu tzw
5 Sierpnia, 2013 - 22:31
a twoje wyproszenie mnie z komentowania - to zwykły mobbing.
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Re: @tł - zakonczę udział w tym watku, ponieważ mierzi mnie tu t
5 Sierpnia, 2013 - 22:34
Markowa, nie komentuj jeśli nie rozumiesz o co chodzi. I nie chcesz zrozumieć. A "mobbing" to wyrażenie wprost ze słownika poprawności politycznej. Ciekawe... ;-)!
nie kompromituj sie, autorze
5 Sierpnia, 2013 - 22:39
http://mobbing.ips.pl/
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Re: nie kompromituj sie, autorze
5 Sierpnia, 2013 - 22:40
Zgłaszam jako trolling.
TŁ - oczywiście, że doskonale zrozumiałam !!!
5 Sierpnia, 2013 - 22:47
To co wymyśliłeś i jeśli uda się przeprowadzić może zaowocować patronatem miasta nad grobami innych Powstańców i w ogóle rozrosnąć się w dużą akcję. Np. są w Warszawie ulice ich imienia, a np. groby toną w niepamięci. Syrenka oczywiście na pierwszym miejscu ale dlaczego nie coś jeszcze przy okazji ?
Pozdrawiam.
contessa
PS. O szturchaniu i hakach to było tylko tak przy okazji, no i po prostu myślę głośno czasem i często trochę na wyrost, w szerszym planie.
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
@contessa
5 Sierpnia, 2013 - 22:51
Proponuję rzecz prostą, oczywistą, niezbyt kosztowną i łatwą do realizacji przy odrobinie dobrej woli warszawskich radnych. To wszystko.
Pozdrawiam
@TŁ
5 Sierpnia, 2013 - 23:26
W parku oruńskim została skradziona płyta przed pomnikiem polskiego tatarskiego żołnierza, który w 2010 roku odsłaniał z pompą sam BUL.
Wiele razy oglądałeś fotografię tego pomnika.
Zabiegam o jej odtworzenie i ponowne zamieszczenie na swoim miejscu.
To czy mam prawo w ogóle żądać od gdańskiego Budynie, czy od Kancelarii Prezydenta III RP jej naprawienia, skoro obaj są mi obcy z racji przynależności do PO i czekać aż na tych stołkach będą "nasi", bo od tych to mi prosić nielzia?
Nie interesuje mnie kto jest dziś na stołkach, bo oni dziś są a jutro ich nie będzie, a pomnik będzie stał i stał dopóki nie znajdzie się jakiś biedronio-koci głupek lub inny idiota.
Jak widać nie tylko bielmo padło niektórym na oczy ale i zacietrzewienie rozsiadło się w pustych wypranych czerepach.
Przepraszam za OT.
Pozdrawiam.
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
@Onwk
5 Sierpnia, 2013 - 23:35
To wcale nie jest off topic ;-)!
Tak, Ty i inni obywatele Gdańska macie pełne prawo żądać od władz miasta natychmiastowego naprawienia szkód, które powstały, gdyż pomnik stanowi mienie miejskie. A do Pana Prezydenta można pchnąć donosik, że odsłaniał, a tu odsłonionej tablicy nie ma i wstyd jest ;-)))! To może przyspieszyć sprawę... ;-)!
Pozdrawiam
dobry pomysł,ale...
5 Sierpnia, 2013 - 23:16
"Było zbyt późno, abym mógł się dowiedzieć w administracji cmentarza, kto jest jej formalnym właścicielem i opiekunem. Ale to kwestia drugorzędna."
No właśnie wręcz przeciwnie! Czy nie wydaje się Państwu, że najpierw bezwzględnie należałoby odnaleźć właścicieli grobu czy też Rodzinę i spytać ich o zdanie zanim ewentualnie podjęłoby się jakiekolwiek kroki w kwestii opieki nad mogiłą? A jeśli chodzi o potencjalnych opiekunów, to raczej zwróciłabym się do jakiejś drużyny harcerskiej lub szkoły imienia Krystyny Krahelskiej lub wręcz do klubu kibiców- taka inicjatywa zdecydowanie miałaby większe szanse powodzenia.
@matka.dzieciom
5 Sierpnia, 2013 - 23:24
Nie, nie wydaje mi się.
Skoro nie rozumiesz pojęcia "opieka wieczysta sprawowana przez osobę prawną", to trudno. Drużyny harcerskie, kluby kibiców, etc. osobowości prawnej nie mają. Nie gwarantują też owej "wieczystości" w sensie prawnym, podobnie jak nie gwarantuje jej rodzina osoby zmarłej.
@TŁ
5 Sierpnia, 2013 - 23:37
Według mnie to Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa winna zlecić stała opiekę nad grobem Krystyny Krahelskiej Urzędowi Miasta Stołecznego Warszawy, a ten może z kolei zlecić stałą opiekę albo dzielnicy albo wyspecjalizowanej jednostce komunalnej Miasta Warszawy.
Nie wnikam w to kto miałby ponosić za to koszt ostateczny, za to wiem, że powinien to być wydatek ujęty w budżecie miasta lub jednostki komunalnej.
Pozdrawiam.
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
@Onwk
5 Sierpnia, 2013 - 23:45
Ja upierałbym się przy osobie prawnej miasto stołeczne Warszawa, bo to ona ma wobec Krahelskiej zobowiązania. Wizerunek Krahelskiej jest jednym z symboli miasta i jest przez to miasto używany. To uprosdzczony i cyniczny wywód prawny, nie odwołujący się nawet to przyzwoitości, pamięci i poczucia obowiązku... ale dlaczego nie być cynicznym w dobrej sprawie ;-)? Oczywiście zanim taka inicjatywa zaistnieje oficjalnie, opracowanie szczegółów należy powierzyć prawnikom...
Komu miasto zleci, to już jego sprawa...
Pozdrawiam
@TŁ
6 Sierpnia, 2013 - 00:16
Napisałbym choćby i ja taki wniosek jako osoba fizyczna ale to byłaby oczywista strata mojego czasu, bo zbyliby mnie jakimś świstkiem papieru napisanym w grzecznym i poprawnie politycznym tonie.
Z takim wnioskiem musi wystąpić organizacja posiadająca osobowość prawną, no i koniecznie z tereny Miasta St. Warszawy.
W takich przedsięwzięcia nie można być załatwiane przez zaślepionych idiotów powodowanych walką polityczną.
To musi być działanie pojednawcze wszystkich uczestników, tak wnioskodawców jak i decydentów miejskich.
Koguty i czubatki niech znajdą dla siebie swój kurnik, w których mogą się wyskubać choćby i do golasa.
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
TŁ
6 Sierpnia, 2013 - 00:07
Najprostszy pomysł, to zaanimować ( brzydkie słowo, lecz skuteczna metoda ) Szczep Harcerski. Niech się wezmą do roboty i będą z niej dumni. A potem, jak dadzą przykład, to na jego "bazie" ( cholerne naleciałości i zwroty z epoki poprzedniej ) będzie można zbudować większą akcję i wymusić na władzach miasta działanie, a nawet o jakiś grant, fundusz nie tylko na to się postarać.
Tak się działa, że należy coś istniejącego pokazać, a wtedy łatwiej przekonać, a nawet lekki szantaż - Młodzież pamięta, a Wy...?
Pozdrawiam
P.S. Gdybym był na miejscu, to pewnie bym się włączył ze swoim małym doświadczeniem. I gadać o tym na ulicy, w sklepach, wśród znajomych i obcych. Budzić poczucie dumy i pamięć, która tworzy przyszłość.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@jwp
6 Sierpnia, 2013 - 00:12
Zrozum, tu chodzi o coś więcej, niż tylko opiekę nad grobem Krystyny Krahelskiej. Opiekę nad jej grobem może zapewnić osoba prywatna, skłonna wydać ca.1500 PLN rocznie. Tu chodzi o zobowiązanie prawne władzy do tego, do czego powinna się czuć zobowiązana moralnie.
Pozdrawiam
TŁ
6 Sierpnia, 2013 - 00:17
Wiem, tylko teraz Ty zrozum, że od czegoś trzeba zacząć. A znam to z praktyki.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
opieka wieczysta
6 Sierpnia, 2013 - 01:45
Wieczysta czy nie, jeśli żyją spadkobiercy i mają prawo do rozporządzania grobem, to nikomu nic do niego. Sorry.
Uchwała tak, opieka tak, ale tylko za zgodą rodziny.
6 Sierpnia, 2013 - 08:29
Zgadzam się. Krystyna Krahelska i jej grób nie jest własnością Miasta Stołecznego Warszawy, jest częścią i "własnością" rodziny i to głównie rodzina ma prawo do rozporządzania jej grobem.
Żeby cenna inicjatywa tł nabrała tępa, należałoby, wydaje mi się, dotrzeć najpierw do rodziny "Syrenki" i zainspirować ją pomysłem. To oni powinni (jeśli oczywiście zechcą) wystąpić do władz Warszawy o udzielenie stosownej pomocy związanej z opieką nad grobem, stałej lub doraźnej, zadekretowanej lub nie.
Nie można robić niczego ponad głowami rodziny. Ja też przecież nie życzyłbym sobie, żeby grób moich przodków doglądał jakiś pracownik MZZ, tylko dlatego, że radni miasta bez mojej zgody i wiedzy przyznali moim przodkom i ich grobom opiekę.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
ALL
6 Sierpnia, 2013 - 09:35
Uprzejmie proszę wszystkich Komentatorów o niepodnoszenie kwestii zgody rodziny, która jest oczywista.
Z dokumentów zarządu cmentarza wynika, że grobowiec rodzinny należy do "Janiny Krahelskiej i spadkobierców". Niemniej jednak w roku 2009 p. Maria Marzena Grochowska w imieniu Towarzystwa Przyjaciół Warszawy złożyła oświadczenie o braku żyjących spadkobierców.
Jestem w trakcie wyjaśniania sprawy, dlatego też wszelkie komentarze o rodzinnych prawach własności są obecnie jałowe, bezprzedmiotowe i niemerytoryczne - stąd moja prośba.
Aspekty prawne proponowanej przeze mnie akcji są bardzo skomplikowane niezależnie os kwestii spadkobierców i roztrząsanie ich a priori przez Komentatorów nie ma sensu.
Z góry dziękuję :-)
Tomku
6 Sierpnia, 2013 - 11:20
To bardzo dobry pomysł. Jestem tez zdania, że w tej sprawie powinna wystąpić nie osoba fizyczna, ale podmiot mający osobowość prawną. Jeśli nie masz już gotowego rozwiązania, to służę prowadzoną przeze mnie organizacją pozarządową zajmującą się edukacją i mającą wpisaną w statut działalność związaną z ochroną dziedzictwa narodowego.
@ellenai
6 Sierpnia, 2013 - 11:29
Dziękuję. Na razie czekam na odzew Redakcji NP, pod adresem której sformułowałem pewną propozycję. Jeśli się nie doczekam, będę działał sam, a wtedy chętnie skorzystam z Twojej oferty...
Na razie jest mi pilnie potrzebny prywatny kontakt z Towarzystwem Przyjaciół Warszawy. Jeśli masz tam kogoś, proszę o telefon.
Pozdrawiam
@Tł
6 Sierpnia, 2013 - 11:44
Żadnego osobistego kontaktu nie mam. Załatwiałam tam drobne sprawy związane z przyjazdem dzieci polonijnych i wiem jedynie, że siedziba jest przy Pl. Zamkowym. Rozmawiałam tylko z urzędniczkami, których nawet nazwisk nie znam.
Jakiś kontakt telefoniczny będzie zapewne na ich stronie internetowej.
Natomiast mam pytanie - czy jesteś pewny, że miasto nie zajmuje się tym grobem? Ze zdjęć, jakie zamieścił Obibok wynika, że grób był zapuszczony, a teraz jest odnowiony.
Kto to zrobił, skoro nie ma spadkobierców? Oficjalna delegacja składała też wieniec. Może dzielnica ma tę opiekę wpisaną w swoje obowiązki?
Dopiero teraz zauważyłam, że propozycja miała adresata :)
@ellenai
6 Sierpnia, 2013 - 11:55
Napisałem powyżej, czego dowiedziałem się w administracji cmentarza. Fakt, że delegacja władz Ursynowa złożyła wieniec o niczym nie świadczy. Gdyby dzielnica miała "coś wpisane", musiałoby to być odnotowane przez zarząd cmentarza.
PS. Telefon TPW uporczywie nie odpowiada ;-).
TPW
6 Sierpnia, 2013 - 12:21
oddzial Powisle:
Siedziba:
ul. św. Franciszka Salezego 4 m. 20
00-392 Warszawa
Kontakt:
22 625 25 43
Prezes:
Elżbieta Wolffgram
e-mail: wolfe@onet.eu
tpw.powisle@onet.eu
Dyżury:
Poniedziałki godz. 11.00-13.00
Czwartki godz.16.00-18.00
---------
Mysle, ze JWP ma sporo racji - np zainteresowac tym grobem mlodziez :
http://www.liceum23.waw.pl/index.php/wspolpraca/towarzystwo-przyjaciol-warszawy
ktora juz z TPW wspolpracuje i jest z tego dumna - tamta mlodziez zajmuje sie juz grobem Starzynskiego
"Współpraca z Towarzystwem Przyjaciół Warszawy
Zarząd Główny oraz Oddziały Powiśle i Grochów
Nasze Liceum rozpoczęło współpracę z Towarzystwem Przyjaciół Warszawy Oddział Grochów w 2004 roku. Nasza młodzież aktywnie uczestniczyła w Kursach o Warszawie organizowanych przez ten Oddział, poszerzając swoją wiedzę o naszym mieście. Następnie nawiązaliśmy współpracę z Oddziałem Powiśle. Uczestniczyliśmy w wydarzeniach istotnych dla Warszawy – byliśmy obecni na wystawie poświęconej Bohdanowi Grzymale –Siedleckiemu, jak też na uroczystości nadania Jego imienia Skwerowi nad Wisłą przy Syrenie Warszawskiej.
Od 2004 roku, uczestniczymy w uroczystościach organizowanych przy symbolicznym grobie prezydenta Warszawy Stefana Starzyńskiego na Powązkach."
Wiem,ze Warszawa jest duza ale nie wiem jak ma sie lokalizacja Powisla i tamtego liceum do polozenia cmentarza - cos jednak zapewne mozna wlasnie w ten sposob zorganizowac.Przeciez jak jakas szkola/ Harcerski szczep podejmie sie takiej opieki - coz szkoly trwaja setki lat w jednych miejscach i tradycja rowniez.
@Emir
6 Sierpnia, 2013 - 12:37
Dzięki :-)!
Młodzież - i nie tylko młodzież ;-) - już się tym grobem interesuje.Wkrótce napiszę o tym szerzej. Mnie chodzi o to, żeby tę opiekę zinstytucjonalizować i żeby była ona stała, a nie tylko rocznicowa.
Pozdrawiam
@Tł
6 Sierpnia, 2013 - 12:32
Dzwonisz na Pl. Zamkowy do Zarządu Głównego TPW?
tel/ fax (22) 831 61 75
ellenai
6 Sierpnia, 2013 - 12:38
Tak. ZG najwyraźniej ma siestę ;-)!
Próbowałem pod ten numer (22) 828 94 84
6 Sierpnia, 2013 - 13:00
zgłasza się automat gadający numer "dwa dwa....."
Prezes TPW Oddział Powiśle p. Elżbieta Wolffgram tel. 022 828 94 84
Pozdrawiam.
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
@Tł
6 Sierpnia, 2013 - 13:05
Jeśli nie uda Ci się skontaktować, to mogę podejść i sprawdzić.
Ale nie w ten upał. Może jutro rano.
cały czas, dominuje brak zrozumienia ?
6 Sierpnia, 2013 - 13:02
.... piękna inicjatywa ma szansę rozbić się w drobny mak ?!!
Głównym przesłaniem Autora tej inicjatywy, była sugestia
aby tę sprawę pilotowała Redakcja NP.
- Też tak uważam.
Jeśli PT. koledzy z Redakcji powiedzą, że nie mają takich możliwości.....to podejmimy kroki aby wesprzeć Tomka .
....na wszelki ,wszelaki wklejam :
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
`Zarząd Główny[edytuj]Zarząd Główny mieści się pod adresem:
plac Zamkowy 10
00-277 Warszawa
Kierownictwo:
Beata Michalec - Prezes
Tadeusz Otulak - I Wiceprezes
Piotr Pniewski - II Wiceprezes
Grażyna Dworakowska - Sekretarz
Mariola Rabczon - Skarbnik
Augustyn Jacek Dobiecki
Rafał Krupa
Bernard Malinowski
Małgorzata Wojtatowicz
Mikołaj Madurowicz
Oddziały..... najlepiej oddział :
Sadyba- Wilanów
pozdrawiam
" Hej Kochani NP., bagnet na broń "
pps.
.... Tomku, może należy "uruchomić" Muzeum Powstania Warszawskiego ?
Marek
.... Boże Mój.... piękna inicjatywa - dzięki !
@Maruś
6 Sierpnia, 2013 - 13:12
Muzeum Powstania Warszawskiego samo zbiera datki na ochronę i renowację grobów na Powązkach Wojskowych.
Tomkowi nie o to chodzi, by grobem Krystyny Krahelskiej zajmował się ktokolwiek, nawet jeśli miałaby to być tak szacowna instytucja. On ma 100% racji, że symbolem Warszawy, grobem osoby, która stała się pierwowzorem jej herbu MA SIĘ ZAJMOWAĆ MIASTO. Co więcej, powinno to być poparte formalnym zapisem w statucie Miasta st. Warszawy.
Statut Miasta st. Warszawy
6 Sierpnia, 2013 - 13:15
Postanowienia ogólne.
§ 4
Herbem Miasta jest wizerunek Syreny. Wzór herbu określa załącznik nr 2 do Statutu.
Barwami Miasta są kolory: żółty i czerwony, ułożone w dwóch poziomych, równoległych pasach tej samej szerokości, z których górny jest koloru żółtego a dolny koloru czerwonego. Wzór określa załącznik nr 3 do Statutu.
Dzielnice obok herbu i barw Miasta mogą używać własnego herbu. Herb dzielnicy określa statut dzielnicy.
Dniem Pamięci Warszawy jest 1 sierpnia - rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego.
To całkiem dobry paragraf na zamieszczenie także i tego zapisu.
Ellenai....Ty naprawdę sądzisz, że nie...
6 Sierpnia, 2013 - 13:50
..,że nie kumam, przesłania Tomka ? Naprawdę posądzasz mnie, że jak idiota szukam metody spychotechniki.....? Nie, nie, ja chcę aby inicjatywa Tomka przyniosła pozytywny, trwały efekt. A, HGW, ani "tęczowy burmiszcz" Ursynowa tego nigdy nie zagwarantują !! ps. ..... i jeszcze coś, proszę uwierz :-))) Zresztą nic, bo znowu powiesz, że za wszelką cenę ...... Jak ja klękałem przed krzyżem Krysi Krahelskiej, to tobie Mama zmieniała pieluszkę :-))))))?? Serdecznie pzdrawiam pps. ....
Maruś...
6 Sierpnia, 2013 - 14:08
Nic takiego nie sądzę. A HGW - jak pisał sam Tomek, nie ma tu nic do rzeczy. Dziś jest, jutro jej nie będzie. Sprawie należy jak najszybciej nadać bieg, bo takich spraw nie udaje się załatwić z dnia na dzień. A Tomek napisał wyraźnie - nie chodzi o to, że grób jest zaniedbany, bo nie jest.
Nie trzeba więc szukać dla niego opiekuna.
Trzeba natomiast spowodować należyte uhonorowanie Krystyny Krahelskiej. A uhonorowania w sposób, jaki Tomek proponuje, może dokonać wyłącznie Miasto, a nie jakakolwiek inna instytucja.
Decyzji w sprawie zmian wprowadzanych do statutu miasta nie podejmuje HGW jednoosobowo, ale wprowadza się je uchwałą Rady Miasta w porozumieniu z radami dzielnic (więc także jeden burmistrz jednej tylko dzielnicy nie ma tu większego znaczenia).
Proszę Cię Maruś... entuzjazm i emocje to jedno, a świadomość prawna to coś zupełnie innego, tak się składa, że nie mniej ważnego :)
A z tą pieluszką to nie przesadzaj, proszę
Jestem już całkiem duża i nie mam kompleksu swojego wieku :))
Ściskam... i dajmy działać Tomkowi. Wie, co robi :)
tak, masz rację...
6 Sierpnia, 2013 - 14:30
... już milczę.
Morda "w kubeł" :-)))
a entuzjazm i dobre emocje, to 85% powodzenia a w tej sprawie to 95% !
wiem, wiem, że nie masz kompleksów :-))
pozdrawiam, życzac powodzenia.
ps.
...robię salut i jestem odmeldowany.
Dziękuję za przemiłą rozmowę.
Maruś
6 Sierpnia, 2013 - 14:37
Zdublowało się.
Maruś
6 Sierpnia, 2013 - 14:36
Ojej! Przecież nie chodzi o to, byś milczał.
Bardzo lubię Twoje niemilczenia :)
Co do emocjonalnego wsparcia wszelkich starań, to rzeczywiście masz rację. Są niezbędne. Szczególnie, gdy ma się świadomość, z jakimi przeciwnościami przyjdzie się tu zmierzyć. Inaczej zbyt łatwo można się poddać.
Tak tylko na marginesie wspomniałam, że warto też sobie zdawać sprawę z uwarunkowań prawnych.
Właśnie po raz pierwszy pożałowałam, że od ponad 3 lat nie jestem już w Komisji Społecznej ds. Kultury, z którą Urząd Miasta jakoś tam musiał się konsultować. Zrezygnowałam, gdy spostrzegłam, że to w dużej mierze strata czasu, który wolę jednak spożytkować na coś, na co mogę mieć znacznie większy wpływ. Dzisiaj, jako "wtyczka" może choć na cokolwiek w tej sprawie mogłabym się przydać.
ALL
6 Sierpnia, 2013 - 13:23
Zamierzam rozszerzyć pierwotną inicjatywę dotyczącą otoczenia opieką grobu Krystyny Krahelskiej przez Miasto Stołeczne Warszawę. Rozszerzenie to będzie dotyczyć przedstawienia przez właściwe organy wniosku o nadanie Jej pośmiertnie honorowego obywatelstwa Warszawy.
"Zgodnie z przepisem paragrafu 5 Statutu Miasta Stołecznego Warszawy uchwalonego 10 stycznia 2008 "Honorowe Obywatelstwo miasta stołecznego Warszawy, (...) jest wyrazem najwyższego wyróżnienia i uznania dla zasług lub wybitnych osiągnięć obywateli polskich i cudzoziemców. (...)" Wniosek o nadanie tytułu mogą złożyć Prezydent Warszawy, kluby radnych lub rada dzielnicy."
Jestem w trakcie badania kwestii szczegółowych, dot. faktycznej opieki nad grobem i jej aspektów prawnych. O wynikach powiadomię Użytkowników w ciągu ok. 2 tygodni.
Już w tej chwili mogę powiedzieć, że władze dzielnicy Ursynów zasługują na wdzięczność, gdyż to z ich inicjatywy i za ich pieniądze dokonano kilka lat temu renowacji pomnika nagrobnego. Grobem Krystyny Krahelskiej zajmują się też w miarę swoich możliwości inne instytucje i organizacje (w tym Kościół i młodzież) które wymienią po dokładnym zbadaniu sprawy.
Tomku
6 Sierpnia, 2013 - 13:25
Trzymam za słowo i czekam na sprawozdanie.
Nadal też deklaruję wszelką pomoc, jakiej byłabym w stanie w tej sprawie udzielić.
Trzymam kciuki za powodzenie! :)
Kabotnizm
6 Sierpnia, 2013 - 20:46
obym się myliła, ale Wasz idol, tł, to taki Bolek. Nie czujecie tego? Niby coś chce, a nie robi.
Bóg - Honor - Ojczyzna!
@markowa
6 Sierpnia, 2013 - 20:48
Żałosna jesteś.
@tł - to się okaże, panie utopijny
6 Sierpnia, 2013 - 21:00
życzę jak najlepiej, lecz nie sądzę, by można iść z diabłem w pachty
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Re: @tł - to się okaże, panie utopijny
6 Sierpnia, 2013 - 21:02
...
Markowa
6 Sierpnia, 2013 - 21:30
Po pierwsze - dlaczego "wasz" skoro piszesz pod moim komentarzem? Do mnie mówi się per TY, a nie per WY.
Po drugie - dlaczego "idol"?
Po trzecie - skąd wiesz co robi, a czego nie robi?
Po czwarte wreszcie - skąd się bierze tyle bezinteresownej złości?
Po piąte - owszem, mylisz się.
@ellenai - nic do Ciebie nie mam, tak wyszlo
6 Sierpnia, 2013 - 21:44
a co do tł - cóż, nie moją jest winą, że widzę jego chciejstwo jako paskudną cechę. Dobrymi intencjami piekło jest wybrukowane.
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Markowa
6 Sierpnia, 2013 - 21:53
A może najpierw pozwólmy mu działać zamiast kłaść kłody pod nogi już przy rzuceniu propozycji?
To, co wymyślił, nie jest zadaniem łatwym (wiem jak wygląda współpraca z UM), ale przecież nie zupełnie niemożliwym.
@ellenai
6 Sierpnia, 2013 - 22:02
Informuję, że nie pytałem @markowej o pozwolenie na działanie. Nie jestem też miłośnikiem tzw. consensusu.
Niemniej jednak dziękuję.
I kolejny krok we właściwym kierunku.
24 Września, 2013 - 01:18
Na zawsze już pozostanie dziewczyną. Warszawską dziewczyną. Nasze Miasto ma wobec niej dług. Zwracamy się z apelem o nadanie Krystynie Krahelskiej tytułu Honorowego Obywatela Warszawy
ZA:
http://wpolityce.pl/artykuly/63102-a-zawsze-juz-pozostanie-dziewczyna-warszawska-dziewczyna-nasze-miasto-ma-wobec-niej-dlug-zwracamy-sie-z-apelem-o-nadanie-krystynie-krahelskiej-tytulu-honorowego-obywatela-warszawy
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt