Dlaczego Biskupi klęczą przed Tuskiem?
Tusk powiedział , że nie będzie klęczał przed księdzem i jest konsekwentny w swoim działaniu. Walczy z wiarą , Kościołem i Krzyżem z całych sił. Ostatnie decyzje KRRiT dotyczące telewizji Trwam są tego dowodem A co robi Episkopat? Episkopat klęczy przed Tuskiem. Cichutko prosi, a może wielkie Słońce Peru przychyli ucha na ich błagalne prośby. A może by tak nasi pasterze wstali z kolan i z ambon nazwali rzeczy po imieniu. O tym, że Tusk walczy z Kościołem, że chce zniszczyć wiarę i Krzyż, że zasady moralne chrześcijaństwa są dla niego i jemu podobnych zawadą. Że Chrystus dla PO jest przeszkodą do wprowadzenia laickiego społeczeństwa i zrobienia z Polaków "europejczyków", społeczeństwa bez wiary, Boga i prawdy.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 43234 odsłony
Komentarze
Re: Dlaczego Biskupi klęczą przed Tuskiem
18 Stycznia, 2012 - 09:29
Może zgłoszę tylko jedną małą poprawkę do Twojego tekstu: Nie LAICKIEGO a ŁAJDACKIEGO społeczeństwa. Laikat mi absolutnie nie przeszkadza ale łajdactwo jak najbardziej. Tak jak ja chcę dzielić się swoją wiarą z ludźmi szanując ich przekonania tak niewierzącym wolno mówić że nie mają daru wiary. Natomiast to co robią bandy Tuska, Komorowskiego i Palikota to jest realizacja tego co kiedyś wymyślił Orwell jako przestrogę i opisał w "Roku 1984" oraz "Folwarku Zwierzęcym" a oni chcą ten "raj" nam wprowadzić realnie.
Zgoda
18 Stycznia, 2012 - 09:57
Chcą z nas zrobić łajdaków
bialogwardzista
@yupiter
18 Stycznia, 2012 - 09:55
No cóż, byli księża niezłomni, byli "księża patrioci". Może to kwestia rocznika? To wcale nie żart, biorąc pod uwagę czasy, w których rozpoczynały się kariery kościelne niektórych hierarchów...
Pozdrawiam.
księża w wiekszości zapomnieli co to patriotyzm
18 Stycznia, 2012 - 10:33
Mix
Dziś jest niewielu patriotów w sutannach.Niewygodne jednostki
są naciskane, przenoszone z parafii na parafię , w kościele nie ma jedności.Duchowni zostali przekupieni przez pensje nauczycielskie.
W kościele nastąpiła zdrada narodu polskiego, nie w sprawach wiary i głównej misji kościoła , tylko zdrada w sprawach Polski, patriotyzmu, Ojczyzny, prawdy i niepodległości.
Kościół nie będzie mieszał się do polityki a polityka jest narzędziem niszczącym państwo polskie, naród, historię i prawdę.Kościół w tej sprawie popełnia grzech zaniechania.
Wie że Polska umiera i jako obrońca wiary i prawdy zostawia naród , swoje owieczki na pastwę losu w szponach zdrajców.
Od zdrajców bierze pieniądze w formie wypłat pensji nauczycielskich.
czego boją się księża, przecież odpowiadają tylko przed Bogiem. A jednak milczą , nie ma prawdy na kazaniach, nie wskazuje się drogi zagubionym wiernym, cisza . już kilka razy powstrzymywałem się w ostatniej chwili przed wejściem na ambonę w czasie mszy z apelem do Polaków i księży o obudzenie się ze złego snu.
Wiara i prawda powinna bronić słabszych powinna bronić patriotyzmu i historii polskiego narodu.Obecnie nie chodzę do kościoła bo jest pusty i obdarty z polskości i patriotyzmu.Tak jest przynajmniej tam gdzie mieszkam.
Z panem Bogiem rozmawiam w każdym innym miejscu.
Mix
Mam proboszcza liberała.
18 Stycznia, 2012 - 12:16
Ksiądz proboszcz mojej parafii przyznał się w rozmowie ze mną , że ma liberalne poglądy.Stało się dla mnie jasne dlaczego tak mało w kościele patriotyzmu i polskości a w czasie wyborów ksiądz proboszcz nie daje się namówić do promowania PiS. Zmieniłem parafię i teraz wiem, że moje dzieci tak w domu jak i w kościele będą wychowywani na Polaków.
bialogwardzista
Proboszcz liberał - kolejny kwiatek
18 Stycznia, 2012 - 23:32
Na UMK wykłada chemikom z pierwszego roku tzw. przedmiot humanistyczny, ksiądz zdeklarowany antyklerykał. Ciekawa jestem co na to bp Suski?
"Ojczyzna to ziemia i groby. Narody tracąc pamięć, tracą życie"
"Ojczyzna to ziemia i groby. Narody tracąc pamięć, tracą życie"
yupiter
19 Stycznia, 2012 - 15:09
Brawo !! Tak nalezy robic.
Jakies 30-ci lat temu w Kanadzie ksiadz katolicki ("polak") odmowil odprawienia Mszy Sw. w intencji zamordowanych w KATYNIU. A co wierni ???
A no bojkotowali jego kosciol - byl proboszczem. Nie przychodzili na msze odprawiane prze niego.
Wszyscy parafianie przeniesli sie do innego kosciola. Tez ksiedza POLAKA z ta roznica, ze byl to WIELKI PATRIOTA.
Pozdrawiam
Nie ma PAX VOBISCUM......LICZY SIĘ TYLKO ODWAGA......
19 Stycznia, 2012 - 04:59
Mamy czas wojny.!
19 Stycznia, 2012 - 07:31
Jest wojna o Boga i Polskę. Z jednej strony stoimy my , patrioci, chrześcijanie, ludzie wiary. Tam gdzie kiedyś stało ZOMO stoją Tuski, Pawlaki, Palikoty, ci z WSI, SB i PZPR.
Urosły im powybijane w 1989 roku kły ale są wspomagani przez finansjerę gotowa na wszystko aby nie dopuścić do samodzielnego rządzenia Polską przez Polaków. Robią z nas niewolników a z Polski kolonię . Czy Polacy są zdolni do tego co zrobili Węgrzy?
Znów musimy walczyć wolność i niepodległość. Tylko , że teraz wrogiem nie jest ZSRR a ci z UE.
bialogwardzista
Dyszka za tekst:) Polecam
18 Stycznia, 2012 - 10:31
Dyszka za tekst:)
Polecam serdecznie mój komentarz do wspomnianego oświadczenia biskupów - choć nieco bardziej wyważony w słowach, jednak podobny w wymowie.
http://niepoprawni.pl/blog/5157/episkopat-spozni...
Warto też przeczytać celne komentarze innych Niepoprawnych, oraz moją na nie odpowiedź.
Polecam także lekturę komentarzy internautów do informacji o tym oświadczeniu na stronie Niezależna...
http://niezalezna.pl/21904-biskupi-apeluja-ws-ko...
Przykro stwierdzać, ale dziś hierarchiczny polski Kościół opuścił Polaków - takie można wnioski wyciągnąć z tych komentarzy...bowiem ten mój komentarz choć krytyczny - jest jednym z bardziej wyważonych w tej sprawie...
Wszystko wskazuje na to, że bikupi na własne życzenie zaczynają tracić rząd dusz, co nie znaczy, że Ci ludzie odchodzą od Kościoła.
Nic podobnego - chodzą, modlą się, słuchają kazań swoich miejscowych duszpasterzy, przyjmują sakramenty.
Ale czują się opuszczeni, by nie rzec zdradzeni przez kościelną hierarchię.
I można pytać dlaczego tak się dzieje, co dociekliwsi mogą wręcz zapytać co się stało z lustracją w kościele - wystarczy poczytać trochę kś. Isakowicza...
Oj, przydał by nam się teraz w Polsce ktoś pokroju ś.p. Kardynała Wyszyńskiego...Dla takiego celu może nawet warto by przeszczepić w katolicyzm reinkarnację;)
A inni mogą modlić się jak mój wspaniały profesor od fizyki w liceum "Panie Boże! Spuść nogę i kopnij..."
A kogo - niech każdy w tej modlitwie zadecyduje sam.
Pasiu
Pasiu
Re: Dlaczego Biskupi klęczą przed Tuskiem?
18 Stycznia, 2012 - 10:44
Wszystkim wiadomo, żeTusk po 20 latach życia na kocia łapę wyłącznie dla celów koniunkturalnych, przed wyborami, wziął ślub kościelny, którego udzielił mu abp Gocłowski, niedawno odznaczony przez Komorowskiego orderem Orła Białego. Jedna paka!
Jerzy Zerbe
MASZ RACJĘ YUPITERZE, ALE.....
18 Stycznia, 2012 - 11:06
W łajdackim państwie, duchownych nazywających sprawę po imieniu wali się w łeb i degraduje. Tak szybko ucichła sprawa księdza pułkownika ŻARSKIEGO, który w katedrze warszawskiej powiedział nie co wiedział, ale co wiedzieć powinni rządzący, jak powinno wyglądać demokratyczne państwo. I co, KOMOROWSKI pogroził palcem i natychmiast ksiądz stał się niemalże niemową zdegradowaną na cito.Strasznie cicho zrobiło się wówczas w mediach. Pamiętam tylko artykuł ks. ZALEWSKIEGO, który miał odwagę nazwać sprawę po imieniu. Po tej haniebnej degradacji każdy wie kto i skąd zastąpił ks. ZARSKIEGO. Tak się składa,że znam dobrze osobiście księdza S ŻARSKIEGO, kończyłam to samo liceum. Mogę więc zagwarantować, że ksiądz cokolwiek miał powiedzieć popierał długimi rozmyślaniami Może pamięć SŁAWKU ŻARSKIM rzuca ze strachu biskupów na kolana. ALE TAKĄ POSTAWĘ NAZWAŁABYM DUCHOWNYM TCHÓRZOSTWEM.
POZDRAWIAM
Teczki......
18 Stycznia, 2012 - 11:56
Kiedyś teczki im zakładano , dziś jest czas na ich wykorzystanie . To cała tajemnica zachowań biskupów .
TYBERIUSZ
Zwrócił bym uwagę na narodowość biskupów.
18 Stycznia, 2012 - 12:06
To wiele wyjaśnia
kazikh
>kazikh
18 Stycznia, 2012 - 12:14
[quote=kazikh]
To wiele wyjaśnia
[/quote]
W 100% się zgadzam. Niedawno nawet był tu podany link z fotografiami i nazwiskami tych wszystkich "dobrodziejów".
Pozdrawiam.
@kazikh&limba
18 Stycznia, 2012 - 13:11
Czy "to", co "wiele wyjaśnia", wyjaśnia również przypadek św. Edyty Stein? A przypadek Jeana-Marie Lustigera? Nie śmiem już pytać o inne przypadki w historii chrześcijaństwa...
Pozdrawiam Państwa.
@tł przypadki w historii chrześcijaństwa
18 Stycznia, 2012 - 16:15
Nie ma o co się oburzać, a naszych obecnych biskupów przyrównywać do Świętych Kościoła.
Prawda jest taka, że lustrację w Kościele przeprowadzono dopiero po sprawie abp Wielgusa.
Przeprowadzono ją wewnętrznie, po cichutku i ja osobiście nigdy nie usłyszałem o jej rezultatach, podobnie wielu innych.
Wiele osób sądzi, że w praktyce wogóle jej nie było i że Kościół zamiótł sprawę pod dywan...a faktem jest że w różnych sprawach robił to wielokrotnie w historii chrześcijaństwa.
I tak jak o otaczającej nas rzeczywistości mówi się, że jest wynikiem braku dekomunizacji i lustracji polityków, dziennikarzy itd, tak widząc postawę wielu duchownym można też to samo podejrzewać o sytuacji w Kościele w Polsce.
Że działają (lub nie działają) szantażowani groźbą ujawnienia niewygodnych faktów czy współpracy z PRL-em, bądź też z przekonania - bo z własnej woli współpracowali z PRL-em.
Co najważniejsze - w czasach PRL-u ludzie bronili Kościoła i hierarchów, ale i Kościół bronił ludzi, był też ostoją polskości.
W tej chwili tego się nie czuje!!!
Kościół zachowuje się nie raz tak, jakby był jakąś enklawą, państwem w państwie, której to co polskie nie dotyczy.
Jeśli czasem zabiera głos to tylko w sprawach natury etycznej.
A czy etyczne jest kłamstwo, oszustwo, krętactwo, niedotrzymywanie obietnic, niesprawiedliwość i zdzierstwo wszechobecne w przestrzeni publicznej wśród polityków?
Czytałem opinie w wielu miejscach i wszędzie pojawia się ten sam porażający wniosek.
Ludzie o poglądach prawicowych - coraz częściej czują się przez Kościół opuszczeni w swej walce o prawdę i sprawiedliwość. Dla nich wygląda to tak, jakby i Kościół wpasował się w obecny układ.
Co ważne, wiekszość tych ludzi kościoła nie opuściła - to oni podpisują listy w sprawach etycznych, bronią normalności, bronią wiary i wrzucają regularnie swoje grosze do koszyczków.
Nie chcą mieszkać w chrześcijańskiej wspólnej Europie w ekumenicznej komunii z prawosławną Rosją.
Chcą mieszkać w katolickiej Polsce!
Jak to kiedyś ktoś powiedział: Katolicyzm jest polski, a Polska katolicka.
Obecnie Kościół sprawia wrażenie, jakby się chciał wycofać z tego układu...
Nie musimy szukać swoich wzorców poza krajem, nie interesuje nas historia powszechna chrześcijaństwa.
Mamy katolicką, polską przeszłość i mamy własne, wspaniałe wzory: przypadek Jana Pawła II, przypadek ks. Jerzego Popiełuszki, przypadek kardynała Wyszyńskiego!
To też "wszystko wyjaśnia" z wyjątkiem jednej rzeczy:
Gdzie w dzisiejszym polskim Kościele są ich następcy, dla których ojczyzną będzie Polska, a nie Europa, Watykan czy Królestwo Niebieskie???
Pasiu
Pasiu
@Pasiu
18 Stycznia, 2012 - 16:43
Obawiam się Pasiu, że zaszło pewne nieporozumienie. Mój drugi komentarz dotyczył uwag @kazikha i @limby odnoszących się do "narodowości" polskich hierarchów, i to w tym komentarzu posłużyłem się zwrotem użytym przez Ciebie w tytule. Czy muszę tłumaczyć, jak rozumiem odniesienie do owej "narodowości"? Stąd przykłady św. Edyty Stein i Jeana-Marie Lustigera oraz wiele innych przypadków w historii chrześcijaństwa, w których ludzie pochodzenia żydowskiego zapisywali się w owej historii złotymi zgłoskami. Nie sądzę, aby pochodzenie etniczne aktualnych polskich hierarchów miało cokolwiek wspólnego ze słabością polskiego Kościoła.
Problemów lustracyjnych członków Episkopatu dotyczył - aluzyjnie - mój pierwszy komentarz do tekstu @yupitera.
Pozdrawiam
Re: @Pasiu
19 Stycznia, 2012 - 10:27
zgadza się - mój błąd.
Ale zupełnie inna sprawa, że ja owe przypadki traktował bym raczej jako wyjątki od reguły. Niestety...
Zbyt wiele było działań wprost przeciwnych.
A mówimy tu o stosunku do państwa i poczuciu przynależności narodowej, a nie stosunku do wiary i Kościoła i na to pochodzenie narodowo - etniczne może mieć wpływ.
Osobiście nie chcę osądzać bez dowodów, ale równie dobrze za dowód ktoś inny może przyjąć właśnie działanie lub jego brak w określonej kwestii.
I co wtedy?
Pasiu
Pasiu
@Pasiu
19 Stycznia, 2012 - 11:23
Piszesz @Pasiu: "Ale zupełnie inna sprawa, że ja owe przypadki traktował bym raczej jako wyjątki od reguły. Niestety..." Apostołów też tak potraktujesz? Ale dosyć, nie zamierzam prowadzić sporów historycznych i teologicznych. Po prostu razi mnie mruganie okiem na zasadzie "wicie, rozumicie..." Razi mnie łatwe przyklejanie etykiety "żyd" tak samo, jak razi mnie łatwe przyklejanie etykiety "antysemita", "faszysta", etc.
Piszesz @Pasiu: "Osobiście nie chcę osądzać bez dowodów, ale równie dobrze za dowód ktoś inny może przyjąć właśnie działanie lub jego brak w określonej kwestii." No, przyznam że takie sformułowanie powala mnie na kolana. Rozumowanie wzięte żywcem z raportu Millera. "I co wtedy?"
A co do meritum tekstu @yupitera: Moim zdaniem polski Kościół osłabł, bo osłabło polskie duchowieństwo. Wierni zresztą także. Na temat przyczyn i skutków tego stanu rzeczy chętnie podyskutuję.
Pozdrawiam.
właśnie tak
19 Stycznia, 2012 - 00:49
i wystarczyło kilka lat od odejścia JPII do "Domu Ojca"
wp
wp
Smutne to!
18 Stycznia, 2012 - 13:38
Tak, tak, nie, nie!
Tego potrzeba Kościołowi!
Prawdy i prostoty.
Polityka tak głęboko osaczyła kościelnych hierarchów, że nie potrafią lub w obawie o utratę czegoś (cokolwiek to jest - korzyść materialna, wygoda życia, dobre imię?) nie mogą nazwać rzeczy ich imieniem!
Brak nam "ojców", mentorów i autorytetów.
Rolexowski "pan Iks" skutecznie jednych skorumpował, innych spacyfikował i zdeprawował, a jeszcze innych odesłał w niebyt oszołomstwa, zakazów medialnych i przeniesień.
DO Mix
18 Stycznia, 2012 - 23:01
Mix, zgadzam się prawie we wszystkim co tu napisałeś, ale w jednym to absolutnie NIE!!!. Otóż pamiętaj abyś dzień święty(niedziela) święcił!!!! czyli poświęcił na msze św. i własnej rodzinie. Robisz wielką przykrość Panu Bogu, a nie księdzu. Kościół katolicki założył sam Jezus Chrystus będąc tu na żiemi i postawił na nim,aby sprawował odpowiedzialność , samego swojego apostoła św. Piotra.(czyli obecny Papież). Widzisz w tym wypadku wypowiadasz nieposłuszeństwo samemu Panu Bogu,który- Jego Syn Jezus Chrystus oddał z miłości za nas na krzyżu Zycie, widzisz po to abyśmy byli zbawieni. Pamiętaj, że jeśli chcesz zbyć zbawiony to musisz słuchać Pana Boga i Jego nauką i miłością się kierować,bo Msza św. jest uobecnieniem Jego męki,którą wycierpiał za nas z szalonej miłości do nas.Kapłan będzie kiedyś bardzo surowo osądzony na Sądzie Bożym, jeśli np. zgarszał swą postawą swoje owieczki czyli ludzi. Podczas Mszy św. przychodzi do nas Sam Jezus Chrystus,którego Ty nie widzisz,ale ON na każdego na nas patrzy i widzi jaki my mamy udział w tej Jego męce, to Pan Bóg kocha Cię najwięcej. Przypomnij sobie jak Pana Jezusa sądzili przed ukrzyżowaniem, to może nadal będziesz kochał Pana Boga i jednak będziesz uczęszczł w Jego męce ,jaką ON wycierpiał dla mnie, dla Ciebie i wszystkich ludzi--na Mszy św. obowiązkowej w niedzielę. Pamiętaj do kościoła idziesz z miłośći do Pana Boga, a nie dla księdza i idziesz tam spotkać się z Jezusem Chrystusem który oddał za nas życie, abyśmy byli kiedyś w Niebie.Serdecznie Cię pozdrawiam i proszę słuchaj Pana Boga i czytaj dużo Pisma Swiętego,a Duch Swięty Cię umocni i rozjaśni Ci całą Prawdę O Mszy św. i kościele. Z Panem Bogiem! bądż Mix. dzielny nie daj się przekupić szatanowi.
kościół - DOM BOŻY ?
19 Stycznia, 2012 - 05:33
Sabina, ja nie będę polemizował z Tobą i z Twoim widzeniem Spraw Ważnych. Może Najwazniejszych.
Pozwolisz jednak, że w sprawie tego coniedzielnego uczęszczania zacytuję Księgę Ksiąg :
... - Jaki wy dom chcecie MI pobudować ? Mówi BÓG.
WSZAK NIEBO JEST TRONEM MOIM A ZIEMIA PODNÓŻKIEM
STÓP MOICH...
- Więc jaki dom chcecie pobudować abym zamieszkał
w nim ?....
DO Mix
18 Stycznia, 2012 - 23:01
Mix, zgadzam się prawie we wszystkim co tu napisałeś, ale w jednym to absolutnie NIE!!!. Otóż pamiętaj abyś dzień święty(niedziela) święcił!!!! czyli poświęcił na msze św. i własnej rodzinie. Robisz wielką przykrość Panu Bogu, a nie księdzu. Kościół katolicki założył sam Jezus Chrystus będąc tu na żiemi i postawił na nim,aby sprawował odpowiedzialność , samego swojego apostoła św. Piotra.(czyli obecny Papież). Widzisz w tym wypadku wypowiadasz nieposłuszeństwo samemu Panu Bogu,który- Jego Syn Jezus Chrystus oddał z miłości za nas na krzyżu Zycie, widzisz po to abyśmy byli zbawieni. Pamiętaj, że jeśli chcesz zbyć zbawiony to musisz słuchać Pana Boga i Jego nauką i miłością się kierować,bo Msza św. jest uobecnieniem Jego męki,którą wycierpiał za nas z szalonej miłości do nas.Kapłan będzie kiedyś bardzo surowo osądzony na Sądzie Bożym, jeśli np. zgarszał swą postawą swoje owieczki czyli ludzi. Podczas Mszy św. przychodzi do nas Sam Jezus Chrystus,którego Ty nie widzisz,ale ON na każdego na nas patrzy i widzi jaki my mamy udział w tej Jego męce, to Pan Bóg kocha Cię najwięcej. Przypomnij sobie jak Pana Jezusa sądzili przed ukrzyżowaniem, to może nadal będziesz kochał Pana Boga i jednak będziesz uczęszczł w Jego męce ,jaką ON wycierpiał dla mnie, dla Ciebie i wszystkich ludzi--na Mszy św. obowiązkowej w niedzielę. Pamiętaj do kościoła idziesz z miłośći do Pana Boga, a nie dla księdza i idziesz tam spotkać się z Jezusem Chrystusem który oddał za nas życie, abyśmy byli kiedyś w Niebie.Serdecznie Cię pozdrawiam i proszę słuchaj Pana Boga i czytaj dużo Pisma Swiętego,a Duch Swięty Cię umocni i rozjaśni Ci całą Prawdę O Mszy św. i kościele. Z Panem Bogiem! bądż Mix. dzielny nie daj się przekupić szatanowi.
@Mix
18 Stycznia, 2012 - 23:18
Niech Pan przeczyta i przemyśli to, co napisała Sabina. Ma całkowita rację, uprzedziła mnie swoim wpisem!
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
[ts@amsint.pl]
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Więzy krwi
18 Stycznia, 2012 - 23:36
Myślę,że dlatego
http://www.youtube.com/user/janolsza?feature=mhee#p/a/f/2/dA8M6D_j7Eo
JAN OLSZEWSKI
Jakże aktualne wydają się
18 Stycznia, 2012 - 23:47
Jakże aktualne wydają się wersety Miłosza (Oda na 8lecie urodzin JPII)
"Ojczyzna to ziemia i groby. Narody tracąc pamięć, tracą życie"
"Ojczyzna to ziemia i groby. Narody tracąc pamięć, tracą życie"
zdrada
19 Stycznia, 2012 - 02:25
Leszek-55-55 A czy to pierwsza?R.P.1989 kto zdradził społeczeństwo polskie przy okrągłym stole.I jak zauwarzono obecnie przyimuje odznaczenia z rąk namiestnika.
Leszek-55-55
ryzy tupet !
19 Stycznia, 2012 - 04:44
Choc dla propagandowego pijaru ten nienawistny TYP przed wyborami prezydenckimi, ktore na szczescie przegral, wzial ... slub koscielny !
Trzeba miec tupet ryzego !
baca.
Napisz do Episkopatu
19 Stycznia, 2012 - 07:38
Napisz do PRZEWODNICZĄCEGO KONFERENCJI EPISKOPATU POLSKI co myślisz o postawie polskich Biskupów w sprawie telewizji Trwam oraz sytuacji w Polsce.
skep1@episkopat.pl
bialogwardzista
yupiter
19 Stycznia, 2012 - 15:46
Tak tam nalezy pisac.
Polonia juz to robila i robi natomiast rodacy pisza tylko petycje. Kiedy wreszcie te 6- mil (PiS) wyjda pod Sejm i urzad NAMIESTNIKA. Mam na mysli komorowskiego,tuska i pozostala b...de.
Pozdr.
zero patrotyzmu Kościele
19 Stycznia, 2012 - 08:38
Nie chodzi mi nawet o coniedzielne płomienne kazania, ale chociażby na 1 rocznice zbrodni smoleńskiej- cisza, 31 rocznica powstania Solidarności- cisza, 30 rocznica wprowadzenia stanu wojennego, tyle ofiar także wśród księży- cisza. a przeciez jest o kim, o czym mówić. Obrona tv trwam? zapomnijmy o tym. gdyby nie pełni poświęcenia parafianie, proboszcz nie zdobyłby się na zbieranie podpisów . W czasie zaborów ksiądz był ostoją polskości. A teraz liberalizmu. Smutne to jak szlag.
wierzę, praktykuję, tak wychowuję dzieci. Smutne, że są takie wpisy ale rozumiem i popieram.
rocznica stanu wojennego
19 Stycznia, 2012 - 09:51
Choć jedna jaskółka wiosny nie czyni, pragnę wszystkich z poza archidiecezji katowickiej poinformować, że nasz nowy arcybiskup Wiktor Skworc w tym względzie stanowi chlubny wyjątek.
A piszę o tym z wielką radością, gdyż różnie o nim mówili - wiadomo, że miał teczkę, ponoć też nie najlepiej mówi o nim ks. Isakowicz.
Co prawda ks bp. poprosił o wyjaśnienie sprawy red. Grajewskiego, który sprawę dokładnie zbadał w IPN-ie, było to także szeroko opisane w Gościu, ale dla wielu wątpliwości pozostały...
Z tym większą zatem radością informuję, że praktycznie pierwszym publicznym działaniem na nowym stanowisku był list z okazji rocznicy stanu wojennego!
Zaraz zaś na początku owego listu ks. Arcybiskup praktycznie nakazał, by 13-go we wszystkich kościołach archidiecezji była odprawione msze w intencji ojczyzny- czym za pewne nie jednego proboszcza zaskoczył...
Czyżby światełko w tunelu?
W każdym razie mnie to bardzo ucieszyło i ta radością się z Państwem dzielę.
Pasiu
Pasiu