Węgry to rywal Polski, ale z UE wylecą za przyjaźń z nami.
Czyli o tym, dlaczego Węgry to geopolityczny konkurent Polski i jej jednoczesny polityczny sojusznik w Unii Europejskiej. A także o tym:
- Dlaczego tak naprawdę Bruksela uruchomiła art. 7 traktatu unijnego przeciwko Węgrom?
- Dlaczego Węgry i Polska wybierały historycznie przeciwne obozy konfliktów?
- Dlaczego współcześnie Budapeszt i Warszawa stają po przeciwnych stronach barykady (USA i Rosja)?
- Jaki plan mają Węgrzy, by przejąć rolę komunikacyjnego zwornika Nowego Jedwabnego Szlaku, kosztem interesów Polski?
- Dlaczego Węgrom opłaca się wojna na Ukrainie i jej porażka z Rosją?
- Dlaczego Viktor Orban wspiera projekt NORD STREAM II i jednocześnie buduje z Polską via CARPATIĘ?
I wiele innych :)
Zapraszam do obszernej, wielowątkowej analizy:
pozdrawiam
Krzysztof Wojczal
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 6080 odsłon
Komentarze
Bez przesady. Węgry, leżące
1 Października, 2018 - 21:08
Bez przesady. Węgry, leżące na południu, zawsze były w innej sytuacji geopolitycznej niż Polska i musiały najpierw konkurować z Czechami a potem zmagać się z ekspansją turecką i szukać sprzymierzeńców w krajach niemieckich. W efekcie utraty siły musiały stać się częścią Austro-Węgier.
Historia historią ,ale istotne co będzie się działo ...
1 Października, 2018 - 22:25
... w przyszłości . A rzeczywiście po brexicie ,to UE coraz bardziej może przypominać kolejną rzeszę niemiecką . Berlińskie centrum i mniej lub bardziej zadowolone peryferia . I pewnie możliwe ,że Węgry mogą być przeznaczane do widowiskowego wypchnięcia ,a Polska do "powrotu Tuska i Gersdorf z uchodźcta do "macierzy" , na "białym Timmermansie" " :-) A jak zaczynamy domyślać się jakie są plany wobec nas ,to możemy próbować myśleć jak do takiej polityki "odnosić" . Czy nie lepiej jednak "dać się wypchnąć razem z Węgrami"
W każdym razie to lepiej żeby ci co chcą na nas naciskać (np. z UE) nie wiedzieli ,czy chcemy zostać w tej unii ,czy nie . Przy takich "rozgrywkach" ,to "wszystkie opcje na stole" , pol-exit też .
Ludzie myślcie , to boli ,ale da się to wytrzymać .
Ceterum censeo, PKiN im. J.Stalina delendam esse.
Jakby nie było - z historii -
1 Października, 2018 - 22:37
to Węgrom udało się wypędzić z kraju Krzyżaków, których następnie "zaprosił" do Polski Konrad Mazowiecki. Nam się już później takie wypędzenie nie udało.
A że Węgrzy podczas ostatniej wojny "wybierali" Niemców, nie Sowietów... Wybór był, zaiste, między dżumą a cholerą, wydawało się jednak, nie bez powodu, że utrzymanie węgierskiej tożsamości jest bardziej prawdopodobne "u boku" Niemiec, aniżeli Sowietów.
W dodatku Węgrzy dwakroć "płacili" za swoje sojusze - na byłej monarchii austro-węgierskiej "odwet" wzięli sąsiedzi - okrawując Węgry z terenów zamieszkałych w większości przez ludność węgierską; po II WŚ - Węgry znowu izolowano, obrabowano i okrojono - gdyż były sojusznikiem Niemiec.
Te same Węgry, które przeciwstawiły się, w 1920, zarówno "Europie", jak też Sowietom - śląc do walczącej z Moskalami Polski broń i amunicję. Praktycznie - dzięki Węgrom - mogliśmy wówczas walczyć i wygrać tę wojnę.
Historia tego kraju podobnie dramatyczna, jak nasza własna. I chyba tylko mniej mieli politycznego szczęścia, albo - mniej charyzmatycznych przywódców, niż miała Polska.
Pozdrawiam,
_________________________________________________________
Nemo me impune lacessit - nie ujdzie bezkarnie ten, kto ze mną zacznie
katarzyna.tarnawska
Polacy Węgrzy mają bardzo
2 Października, 2018 - 11:13
Polacy Węgrzy mają bardzo podobne kulturowe tradycje, które nas łączą i są istotniejsze niż przelotne interesy polityczne.
Odwieczne tradycje i zbieżne interesy
6 Października, 2018 - 04:08
I nie należy nijak zapominać o szczerej i nieprzemijającej przyjaźni.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzy_II_Rakoczy
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Równa Babka nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
ale to sobie siedzę i czytam1 Października, 2018 - 22:40
te pierdoły łajdackie i nadziwić się nie mogę, że starzy ludzie mają tak nawalone w głowach.
Jak to nazwać głupota, kretynizm, infantylizm,
Stara rura ze swędzącą piczą nie może usiedzieć na dupie i lata od jednego do drugiego mądrego, a inni w miarę możliwości doradzają. Po co szmaciarzom i cipien doradzać, przeciez to rynsztok. Wierzyć się nie chce, to jest poza moją percepcją upaść na samo dno.
Latawce, dmuchawce, wiatr czyli przypadek skrajnego debilizmu.
Człowiek normalny się tak nie zachowuje, nie o to chodzi, że seks to jakieś tabu, ale ludzie ograniczeni umysłowo nie powinni seksu uprawiać, bo uprzedmiotowione dawanie dupy zapalczywych półmózgów byle dokuczyć sobie na wzajem jest bez sensu.
Cyrk, różnych dodatkowych podniet ludzie szukają w łóżku, niektórym trójkąt już nie wystarcza, na siłę probują wmówić sobie i innym, że jest ktoś czwarty do kompletu. A spierdalajcie zwyrodnialcy, pośmiewisko blogosfery, nie mieszajcie mnie w ten syf.
Wolność, godność, honor - tego nic nie zastąpi.
No ale my tu chyba o ...
2 Października, 2018 - 09:58
Polityce , i to przez wielkie P :-) ,a nie o Maryni i ... jej walorach :-) .
Miejmy nadzieję ,że te dziedziny są w dużym stopniu "ortogonalne" :-) ,chociaż podobno Aniela Merkel trzyma portret http://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze/sen-katarzyny-ii/ na swoim biurku . A patrząc na fotografie z powitań Honeckera ,czy Jaruzela z Lońką Breżniewem ,to ??? Tak okiem laika , jakaś chemia , nie mylić z Novichok(r) :-) .
Więc czy tu nie ma żadnych śladów "szyfru" https://www.youtube.com/watch?v=IAHN3tgwyKs ,to nie da się niestety wykluczyć ... :-)
To tak , po prawdzie ...
Ludzie myślcie , to boli ,ale da się to wytrzymać .
Ceterum censeo, PKiN im. J.Stalina delendam esse.
@Równa Babka
2 Października, 2018 - 09:35
W przestrzeni euklidesowej podobno dwie proste równoległe gdzieś w nieskończoności się przetną (1) . A do nieklasycznych geometrii to niestety mam za słabą głowę i się gubię (2). :-)
Tak szczerze mówiąc to w głębi serca jestem prostak i niestety nie łatwo z tym walczyć (3) . Ale podobno to ta "realna rzeczywistość" jednak nie jest płaska ... ,mam nadzieję ,że przynajmniej "lokalnie" można to przybliżać z dobrym skutkiem przez proste równania . A na krzywizny to zacznynam mieć alergię i może czasami reaguję zbyt mocno , więc przepraszam . Mea culpa ....
1) http://teksty.org/stanislaw-staszewski,bal-kreslarzy,tekst-piosenki
2) http://teksty.org/stanislaw-staszewski,kurwy-wedrowniczki,tekst-piosenki
3) http://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze/prosty-czlowiek/
Ludzie myślcie , to boli ,ale da się to wytrzymać .
Ceterum censeo, PKiN im. J.Stalina delendam esse.
Nie zgadzam sie z generalnym wnioskiem o wyautowaniu Węgier
2 Października, 2018 - 00:32
z EU (Eeurokołchozu), albowiem sami nie wyjdą gdyż są zbyt ubodzy aby ponieść koszty wyjścia i pozostawania poza EU, a wywalić ich nie ma jak.
To po pierwsze primo. W myśl zasady: "każdy orze jak może" Węgry tak właśnie postępują, gdyż jak sam zauważasz taki ich interes, zresztą nie oni jedni robią co chcą (choćby przytoczony przez Ciebie przykład Niemiec), wiec nie mogą być karani za niesubordynację. Jak mawiał w czasach historycznych Jan Pietrzak : "... a, że straszą nas największymi przyjaciółmi - to my się nie boimy!" Podobnie (moim zdaniem) w tym przypadku, Węgrom mogą skoczyć. Nie zgadzam się także z Twoja tezą, iz Polska zezwoli na zgilotynowanie Węgier. Przeciwnie, dlatego tak sobie pozwalają. Ale pożyjemy to zobaczymy.
Wpis Twój bardzo dobry, ciekawy i dopracowany. Dziękuję i pozdrawiam.
Apoloniusz
Obecne władze UE są już na
2 Października, 2018 - 11:10
Obecne władze UE są już na wylocie, a demoliberalizm ewidentie dogorywa. Kraje Europy Środkowej tworzą Międzymorze, które może być planem B lub podstawą rekonstrukcji Unii w nowej formie.
Tak z polskiego punktu widzenia ...
2 Października, 2018 - 18:42
... i bez podbudowy jakąś "ekspercką" wiedzą geopolityczną ,ale tak "na czuja" . To zawsze zagraża nam porozumienie Rosja-Niemcy . Oba te państwa zazwyczaj solidarnie dążą by osłabić zlikwidować państwo polskie . A władze w Niemczech chyba mogą być tylko bardziej prorosyjskie . (Lepiej nie będzie) ,czy tam wygra AfD ,czy SPD ,to dla nas tylko gorzej ,a i tak nie jest dobrze . Stąd szukanie jakichś sojuszy mniej lub bardziej egzotycznych by się paktowi Ribbentrop-Mołotow , czy unii od Władywostoku do Lizbony , jak zwał tak zwał , przeciwstawić . No można także nie wtrącać się pozwolić na realizacje takich planów ,bo sami albo z niepewnymi sprzymierzeńcami nic nie osiągnimy .Natomiast oś niemiecko-rosyjska chyba nigdy nie jest stabilna ,bo ani Moskwa nie podporządkuje Berlinowi ,ani vice versa . Rywalizacja o dominację i wojna mniej lub bardziej gorąca i wtedy znowu jest czas dla Polski . A jakie w tym miejsce dla Węgier ... ??? ... Bo UE to chyba coraz bardziej zmierza w kierunku wydmuszki , przykrywki Berlina .
Ludzie myślcie , to boli ,ale da się to wytrzymać .
Ceterum censeo, PKiN im. J.Stalina delendam esse.
Z Węgrami kochamy się ze względu na język.
2 Października, 2018 - 18:41
Trudno jest nam się pokłócić.
Pozdrawiam.
@ Nowa Unia Ponad podziałami...
3 Października, 2018 - 14:26
Witam! Moim skromnym zdaniem uważam, że przy mocnym wsparciu USA i Anglii kraje Trójmorza mają wielką szansę stworzyć Nową Unię państw narodowych i suwerennych niekoniecznie z Niemcami. Plan gazociągu z Norwegi, autostrada na południe Europy w tym szybka kolej, centralne lotnisko stwarza poważne perspektywy. Jak się kryzys spotęguje, to Niemcy niekoniecznie muszą korzystać z naszych autostrad przewożąc swoje towary do wschodnich państw Europy. Chyba Niemcy, czują pismo nosem, skoro chcą być obserwatorem poczynań tej koalicji. Albo Niemcy dostali polecenie z Moskwy. Nie może tak dalej być, aby Niemcy i Francja zbierały obfite profity z trwania obecnej twarzy UE, jednocześnie wspierając Rosję. Mam poważne obawy, że to Rosja swoją zainstalowaną na wielką skalę agenturą wpływu steruje Unią. Obecna UE jest tak zabagniona lewactwem, że obawiam się, że zmiany nastąpią, ale chyba pokoleniowe, a na to nie ma czasu. Chyba, że jednak Europa się obudzi z letargu...Podejrzewam, że widzimy w parlamencie Brukseli naocznie podwaliny układu, a nawet struktur mafijnych układu, wręcz podobnych które niedawno hasały i dominowały w Polsce. Albo jestem przewrażliwiony..., a może jednak nie. Pozdrawiam!
ronin
Wegry zachowuja sie wedlug
2 Października, 2018 - 19:22
Wegry zachowuja sie wedlug madrego przyslowia: "Pokorne ciele dwie matki ssie" Dotad dobrze na tym wychodzily.
Jezeli chodzi o EU i Wegry . mysle, ze Polska bedzie stala murem za Wegrami.
Gosia
Keine Hexerei
6 Października, 2018 - 04:01
Cytacik: "ssie"
Tyle tylko, że jedna z tych "matek" to rozbrykany buhaj.