Nie mamy żadnego obowiązku szanowania władzy.
Nie mamy żadnego obowiązku szanowania władzy.To władza ma obowiązek zadbać o nasz szacunek.
Obowiazki obywateli Rzeczpospolitej okresla Konstytucja;
OBOWIĄZKI
Art. 82.
Obowiązkiem obywatela polskiego jest wierność Rzeczypospolitej Polskiej oraz troska o dobro wspólne.
Art. 83.
Każdy ma obowiązek przestrzegania prawa Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 84.
Każdy jest obowiązany do ponoszenia ciężarów i świadczeń publicznych, w tym podatków, określonych w ustawie.
Art. 85.
1. Obowiązkiem obywatela polskiego jest obrona Ojczyzny.
2. Zakres obowiązku służby wojskowej określa ustawa.
3. Obywatel, któremu przekonania religijne lub wyznawane zasady moralne nie pozwalają na odbywanie służby wojskowej, może być obowiązany do służby zastępczej na zasadach określonych w ustawie.
Art. 86.
Każdy jest obowiązany do dbałości o stan środowiska i ponosi odpowiedzialność za spowodowane przez siebie jego pogorszenie. Zasady tej odpowiedzialności określa ustawa.
Nigdzie indziej, żadne inne obowiązki nie mogą być imputowane.
Podczas uroczystosci w Gdyni dla uczczenia Ofiar Grudnia ’70 szef międzyzakładowej Solidarności Dariusz Adamski powiedział:
„oprócz pretensji i roszczeń mamy jeszcze obowiązek szacunku wobec państwa i instytucji”.
Na takie dictum ja się pytam: „ a gdzie to tak zadekretowano?”. Już próbowano zobowiązywać nas do miłowania CCCP a teraz wmawia sie nam przyjaźń z Rosją.
Nie przeszło wtedy, nie przejdzie i teraz.
Pan Adamski powinien przejść małe korepetycje i jeśli przeczyta to co napiszę to je właśnie przejdzie.
Po pierwsze , PAŃSTWO – definicja,
„Państwo –polityczna,suwerenna ,terytorialna i obligatoryjna organizacja społeczeństwa” , czyli Państwo to MY i szacunek do państwa okazywać ma nie tylko szary Obywatel ale delegowani przez niego do parlamentu posłowie oraz urzędnicy zatrudnieni do administrowania zwący sie uzurpatorsko „ WŁADZA”. Jeszcze całkiem niedawno do niedouczonego milicjanta należało zwracac się per „ panie władzo „.
Zresztą Komorowski w swoim wystapieniu także powiedział:
"Stoimy w miejscu, gdzie 40 lat temu władza, która sama siebie nazywała władzą ludową, w sposób najstraszniejszy skrzywdziła prostego człowieka. Stoimy w miejscu, gdzie 40 lat temu władza komunistyczna, która sama siebie nazywała władzą robotniczą, kazała strzelać do ludzi pracy"
I on sam, reprezentanta tamtej władzy, Jaruzelskiego, zaprosił do Pałacu Prezydenckiego a tu jednym tchem mówi o honorowaniu i ofiar, gdy przed chwilą honorował ich kata?
Po drugie,dziwi sie pan Adamski , ze ludzie gwizdali ? Ja nie. Panie Adamski to nie my mamy obowiązek szacunku ale instytucje i urzędnicy państwowi maja OBOWIĄZEK pracować dla nas tak, abyśmy mieli możliwość i chcieli darzyc ich szacunkiem.
Gdzie jest szacunek tych urzędników dla poleglych w Smoleńsku takich jak oni sami teraz, reprezentantów państwa ? Czy o tym szacunku świadczy bezwarunkowe oddanie śledztwa w ręce obcego mocarstwa. Skrywanie w tajemnicy informacji które powinny być powszechnie dostepne , a nie utajniane przed Rodzinami i Narodem. Czy mamy poprosić Wikileaks o dostep do nich czy zostana normalnie udostępnione.
"Wszyscy oczekujemy rozliczenia zbrodniarzy, a nie ich honorowania"
Pan Prezydent ma cos ostatnio ciągotki do kaznodziejstwa. W Gdyni co poprawda nie z ambony ( myśliwskie może przyzwyczajenie) w swojej homili głosił:
"Ale pewnie także i najtrudniej modlić się w taki sposób, jaki modlimy się od dzieciństwa, gdzie mówimy: „Ojcze nasz - odpuść nam nasze winy, jako i my odpuszczamy naszym winowajcom". To jest najprostsza modlitwa, ale też i najtrudniejsza. Warto słowa modlitwy przekuwać w realne działania i własne postępki" - zaapelował. Ja myśle , że zaapelował najpierw do siebie i swoich partyjnych koleżków.
Jak odpuszcza ( wodze chamstwu) Niesiołowski widać w każdym jego wystapieniu.
Jak odpuszcza pan Prezydent, widać było po podziękowaniu jakie wygłosił księdzu kapelanowi . Księdzu którego nagrodził natychmiast także wierny sługus Życiński.
Ci co apelują o odpuszczanie im winy, nie tylko nie odpuszczaja innym niewinnym, ale także nawet nie potrafia podziękować swoim dobroczyńcom.
Przemówieniu na początku towarzyszyły głośne gwizdy, krzyki i buczenie kilkudziesięciu osób stojących za barierką koło pomnika. Odjeżdżającemu prezydentowi towarzyszyły gwizdy i okrzyki: "złodzieje", "bandyci".
Nikt nie może odmawiac tym ludziom prawa do wyrażania swoich odczuć. Nikt.Nigdy.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 28384 odsłony
Komentarze
brawo!
19 Grudnia, 2010 - 16:48
Bardzo mi się podoba sposób w jaki wypunktowałeś swoją rację. Całkowicie się zgadzam. Na szacunek trzeba sobie zasłużyć. A prawda, mówią, w oczy kole. Co tłumaczy reakcję Bronisława K. odnośnie homilii. Dodam do tego jeszcze 'przejęzyczenie' Grzegorza S., który jasno nazwał katastrofę smoleńską 'zamachem' i mamy przejrzysty obraz tego, co 'władza' ma dziś za uszami:)
Słusznie-10
19 Grudnia, 2010 - 17:00
Przyjażn Polsko - Radziecka była w konstytucji,tylko czekać jak znowu będzie,wraz z przewodnią rolą PZPO.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
i tak, i nie
19 Grudnia, 2010 - 17:18
1. Zgadzam się z postulatem, ale nie zgadzam się z argumentacją. Bo dla mnie konstytucja, czy w ogóle prawo państwowe to - o ile w ogóle jakiś wskaźnik - to jest to wskaźnik pewnego minimum. Poza tym, w podobny sposób mogliby argumentować ludzie Platformy, gdy opluwali Kaczyńskiego. W podobny - nie w taki sam.
2. Zgadzam się z postulatem, bo ja tej władzy nie potrafię uszanować ze względu na kłamstwa i zdradę. Tak, zdradę. Wszyscy wiedzą o czym tu piszę. Za Smoleńsk.
3. Daję "10", bo - choć nie we wszystkim się zgadzam - to w tej notce postawiony jest zasadniczy problem - relacji narodu z władzą, narodu z państwem. I za ten wpis dziękuję.
4. Uważam, że w ogóle powinniśmy oceniać notki nie według tego czy się z nimi zgadzamy (a niektórzy tak robią-jakby to było głosowanie), ale za tematykę, styl, zgrabność argumentów. Dlatego tutaj daję dychę.
---
A na drzewach, zamiast liści...
Wiele lat temu
19 Grudnia, 2010 - 17:54
Krasicki tak to ująl.(mogę mylić).Dewotce służebnica w czemsiś przewiniła natenczas właśnie gdy pacierz kończyła i mówiąc odpuść nam winy , biła bez litości. Uchowaj nas Panie takiej pobożności. Czy wymieniony komorowski nie walił tak i to wiele, wiele razy?Swoją drogą kiedy słyszę takich osobników odwołujących się do Wiary-mam odruch wymiotny.pzdr.
staryk
Oczywiście, że zasada dotyczy WSZYSTKICH.PiSu też.
19 Grudnia, 2010 - 20:30
Zasada dotyczy każdej władzy, bez wyjatku.
Nathanel
W CZASACH POWSZECHNEGO FAŁSZU PISANIE PRAWDY JEST CZYNEM REWOLUCYJNYM.
Nie bez racji Nathanaelu - to wasal (władze - osoby będące
19 Grudnia, 2010 - 17:39
NA SŁUŻBIE NARODOWI) powinien okazac szacunek suwerenowi (narodowi), nie odwrotnie.
I słusznie zauważa jeden z przedmówców, że na szacunek trzeba sobie zasłużyć.
Pozdrawiam gwiżdżących i buczących z Gdyni
19 Grudnia, 2010 - 18:00
[quote]Rada nadzorcza Stoczni Gdynia SA odwołała na piątkowym posiedzeniu prezesa spółki Janusza Szlantę i powołała na to stanowisko Włodzimierza Ziółkowskiego - poinformował PAP członek rady Dariusz Adamski.
"Rada odwołała ze składu zarządu Janusza Szlantę jednocześnie podziękowała mu za dotychczasową pracę i wyraziła swoje uznanie" - powiedział Adamski, który pełni funkcję sekretarza rady nadzorczej i jest przedstawicielem załogi.
Przewodniczący rady nadzorczej Bolesław Senyszyn poinformował, że odwołanie Szlanty było uwzględnieniem woli akcjonariuszy spółki, w tym Skarbu Państwa. [/quote]
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/prezes;stoczni;gdynia;odwolany,71,0,41031.html
*Janusz Szlanta aferał z UW - więcej o jego przekrętach i sprawach sądowych można znaleźć w necie.
* Dariusz Adamski, trzymał razem z Januszem Szlantą, gdy ten aferał wyrzucał ze Stoczni Gdynia związek zawodowy "Stoczniowiec" z przewodniczącym Leszkiem Świątczakiem za bramę stoczni do przyczepy kempingowej.
Warto przypomnieć tamte wydarzenia.
[quote]Sytuację zakładu oceniam dwojako. - mówił Dariusz Adamski [/quote]przewodniczący Komisji Międzyzakładowej NSZZ "Solidarność" Stoczni Gdynia S.A. oraz członek Rady Nadzorczej Stoczni Gdynia S.A.
Jeżeli ktoś siedzi okrakiem to rzeczywiście może mieć dwojakie oceny, a nawet zatracić rzeczywistość i zdradzić kolegów z pracy i związku za udział w rządzeniu stocznią.
Ciekaw jestem czy chociaż starał się przeprosić za swoje niegodziwości Pana Leszka Świątczaka przewodniczącego ZZ Stoczniowiec?
Dzisiaj Stocznia Gdynia nic już nie produkuje, a Dariusz Adamski nadal jak widać poucza nie tylko stoczniowców o ich miejscu w szeregu, bo "WADZE" trzeba szanować, a nie wygwizdywać.
Tak panie Adamski należało by i pana wygwizdać i wybuczeć takiego okracznego związkowo-szlantowego czereśniaka, a nie tylko p.rezydenta.
Pozdrawiam gwiżdżących i buczących z Gdyni.
Polacy, tak im tej WADZY się należy! Tak trzymać!
Tu masz pan panie Adamski swoją WADZĘ, którą chcesz pan szanować, a więc teraz na kolana przed nią i bij jej pokłony.
PS
Pozdrawiam Pana Leszka Świątczaka, który nie chodził na kolanach przed aferałami.
Obibok na własny koszt
Dołączam się do pozdrowień dla buczących.
19 Grudnia, 2010 - 18:12
I w Gdyni, i podobno pod "Wujkiem"(?) - ktoś musi prowadzić dialog z władzą;).
Powinien być wdzięczny, że buczały gardła
19 Grudnia, 2010 - 20:32
a nie furrrrrczały kamienie. Bo miają powód, aby furczeć.
Nathanel
W CZASACH POWSZECHNEGO FAŁSZU PISANIE PRAWDY JEST CZYNEM REWOLUCYJNYM.
obowiązek szacunku do władzy
19 Grudnia, 2010 - 18:33
Tekst trafia w sedno.Czym zasłużył sobie pRezydent na szacunek narodu? Może kpinami ze swojego poprzednika,do którego nie dorasta wykształceniem,kulturą,miłością do Ojczyzny?.
A może trafiającymi w serce przemówieniami do Polaków?
Może poszanowaniem dla krzyża-symbolu chrześcijańskiej cywilizacji?
A może szacunek powinno wzbudzać płaszczenie się przed władzami Rosji?
Czy może znieważenie pamięci ofiar UB/SB,ZOMO poprzez zaproszenie dyktatora do RBN?
Uważam,że na taką "wadze" można z czystym sumieniem buczeć przy każdej okazji bo powodów jak widać jest do tego wiele.
Byłem przed stocznią w Szczecinie
19 Grudnia, 2010 - 19:02
i też buczałem.Nie dla zgrywu ani hucpy,ale by wyrazić swoje niezadowolenie z pogardy jaką okazuje gajowy Bronek do mnie,do nas wszystkich.
Sprofanował zamordowanych robotników pojawiając się na uroczystościach.
Powinien wybrać,albo nobilituje zbrodniarza jaruzelskiego,albo składa kwiaty.
Wybrał zbrodniarza,więc dostał to,na co zasłużył.
kangur69
kangur69
19 Grudnia, 2010 - 19:46
I tak trzymać!
Dzięki za obronę resztek honoru Szczecina.Bo po wynikach ostatnich wyborów ręce i nogi opadają jak płetwy (jak mawia Ziemkiewicz).
pzdr
Korsak
Ekipa która nie ma ponad 50% uprawnionych do głosowania
19 Grudnia, 2010 - 20:36
Nie ma stałej legitymacji do rządzenia.
Przedewszystkim ONI powinni być wdzięczni i okazywać szacunek tym którzy ich tam ustawili i tym którzy mogą ich stamtąd usunąć.
Nathanel
W CZASACH POWSZECHNEGO FAŁSZU PISANIE PRAWDY JEST CZYNEM REWOLUCYJNYM.
Pan Prezydent
19 Grudnia, 2010 - 18:49
powołuje się na modlitwy wówczas, gdy jest to mu wygodne. Jeżeli chce odpuszczenia przez naród win zbrodniarzom niech się postara, aby w końcu zbrodniarze zostali osądzeni. Widocznie według retoryki Prezydenta można na narodzie dokonywać różnych niegodziwości a naród jest od tego, aby im wybaczać. Ale cóż, Prezydent myśli kategoriami poprzedniego systemu władzy i nie potrafi się przestawić na inne tory. Ale w końcu trzeba będzie.
Szpilka
Wykolejony "parowóz" stawia się na te same tory,
19 Grudnia, 2010 - 19:18
z których wcześniej się wykoleił.
Ten sowiecki "parowóz" już tak ma.
Pozdrawiam
Obibok na własny koszt
Ruski parowóz do nas nie pasuje. Nie takie tory.
19 Grudnia, 2010 - 20:39
Gbdybym umiał przeklinac napisałbym na ile szersze. Powim tylko że to określenie " na ch..." jest podwójnie prawdziwe.
Nathanel
W CZASACH POWSZECHNEGO FAŁSZU PISANIE PRAWDY JEST CZYNEM REWOLUCYJNYM.
pozdrawiam buczących
19 Grudnia, 2010 - 19:39
spod Wujka, Szczecina i Gdyni, uważam, że i tak bronka łagodnie potraktowali...10
Marika
dlaczego niby mam szanować łachudry i chamów?! Na szacunek
19 Grudnia, 2010 - 21:49
trzeba zasłużyć, zapracować!
pzdr
antysalon
I ja się przyłączam do ukłonu dla buczących.
20 Grudnia, 2010 - 03:02
Sama bym buczała i gwizdała, gdybym była w pobliżu.
A Komorowski powinien mieć ryzyko wybuczenia wryte w pamięć. Nie wiem, czego ten człowiek się spodziewa jeśli bezustannie dzieli ludzi i usiłuje im zrobić wodę z mózgu?
Takiej mieszanki emocjonalnej jaką ostatnio nam Bronek zafundował dawno nie było: kat generał w pałacu, a potem Bronek pod pomnikami. On tam chyba powinien milczeć, anie przemawiać, bo po obściskiwaniu się z Jaruzelem sam sobie odebrał prawo głosu.
Buczenie to dla niego zaszczyt
20 Grudnia, 2010 - 03:48
Bo mozna go tarktowac jak morowe powietrze i lekcewazyc.
Ja jestem za buczeniem. Niech wie.
Nathanel
W CZASACH POWSZECHNEGO FAŁSZU PISANIE PRAWDY JEST CZYNEM REWOLUCYJNYM.
Re: Nie mamy żadnego obowiązku szanowania władzy.
20 Grudnia, 2010 - 17:45
Odchodząc od wszelkich sympatii politycznych, niestety muszę stwierdzić, że Twój wpis nosi duże znamię demagogi.
Po pierwsze, jak sam zacytowałeś, szef międzyzakładowej Solidarności Dariusz Adamski powiedział:
„oprócz pretensji i roszczeń mamy jeszcze obowiązek szacunku wobec państwa i instytucji”. Szacunek do państwa i instytucji państwa, nie jest tym samym co szacunek do władzy. Szacunek do Państwa można rozumieć w różny sposób: jako szacunek do historii, szacunek do prawa przezeń ustanowionego, do współobywateli itd. Po drugie, kopiowanie i cytowanie definicji państwa z Wikipedii jest co najmniej niepoważne i świadczy o małej wiedzy w temacie(definicji Państwa jest co najmniej kilkanaście). Niestety, muszę też dodać, że sam autor niewiele jest lepszy od tak gorąco krytykowanego przez siebie prezydenta Komorowskiego(ten także jeździł po uniwersytetach i cytował dane z wikipedii). Polecam zatem większą roztropność przy tworzeniu tego typu wzniosłych wpisów i wstrzymania się od kierowania kogokolwiek na korepetycje, tylko skorzystania z nich we własnej osobie
Nie mniej- pozdrawiam serdecznie
nie widze tu zadnej demagogi
29 Lipca, 2014 - 17:25
zawsze sa profesorowie lubiacy pouczac innych! tu wyraznie jest opisane do kogo byla skierowana dezaprobata wiec nie ma ci sie rozpisywac o historii i panstwie!komurski vel gajowy nawt na buczenie i gwizdy nie zasluzyl on zasluguje na cele w zakladzie karnym!
adolfnr2
re
22 Grudnia, 2010 - 13:18
rządzących wybieramy w celu organizowania nam życia na poziomie państwa. Nie do rządzenia nami wg swojego widzimisie. RZĄDZENIE TO SŁUŻENIE NARODOWI
o tym rządzący zapominają, kiedy tylko dopchają się do stanowisk
- terka
Rzad zachowuje sie jak dozorca w bloku
22 Grudnia, 2010 - 17:25
Zamiast trzymać porzadek terroryzuje mieszkańców.
Nathanel
W CZASACH POWSZECHNEGO FAŁSZU PISANIE PRAWDY JEST CZYNEM REWOLUCYJNYM.
ja czekam!
29 Lipca, 2014 - 17:17
kiedy ci nawolujacy o przebaczenie stana przed sadem narodowym, nie przed swoimi kolesiami,takimi samymi sprzedawczykami i co beda mieli na swoje usprawiedliwienie i przyzekam jesli do tego dojdzie nie ma przebaczenia dla zdrajcow i kanalii i jesli sie trafia katolicy ktorzy beda chcieli nadstawiac drugi policzek to bede ich uwazal za wspolnikow zdrajcow i bede glosowal za najwyzsza z mozliwych kar dla zdrajcow i katolikow!
adolfnr2