Ukraina nie dla idiotów panie Sikorski
Misternie knuty przez władców Europy, Merkel i Putina, plan wziął w łeb.
Ukraińcy okazali się twardsi i cwańsi, niż paljaczki w 1989. A tak dobrze szło.
Jaki był cel? To oczywiste. Wpakować niepewną Ukrainę w europejski ład. Ład, który tworzą na naszych oczach w Europie Niemcy i Rosja. Opcje były dwie i pozostawiono tu wolną drogę.
Albo Moskwa przy pomocy Janukowycza spacyfikuje Kijów, zwiąże go kredytami i umowami i doprowadzi do tego, że Ukraina zostanie drugą Białorusią – rosyjską marionetką.
Lub też Niemcy, lub, jak kto woli Unia Europejska, wtłoczą Ukrainę w system zależności, durnych europejskich przepisów i wszelakich zależności, czyniąc z niej następną kolonię, jak Polska i inne kraje wschodniej Europy.
Celem najważniejszym dla wszystkich graczy jest obrona status quo. Nic, co może zagrozić wzrostowi potęgi Niemiec i Rosji nie może być zaakceptowane.
Prawie miesiąc temu napisałem [ http://naszeblogi.pl/43836-walcz-ukraino-popieram-cie-calym-sercem ]:
"Jednakże, to my, Polacy, sąsiedzi Ukrainy powinniśmy najmocniej wspierać ludzi na Majdanie. Jak im się powiedzie, to czemu następnie nie ma się nam powieźć? Aż tak bardzo się nie różnimy. Też rządzi u nas oligarchia i władza o brudnych rękach. Też przyjdzie taki moment, że wszyscy zapragniemy być obywatelami – wolnego i niezależnego państwa, gdzie przepędzono zdrajców, oszustów i skorumpowaną swołocz. [...]Może wreszcie Jałta się kończy? A wraz z nią strefy wpływów. Może wreszcie nadchodzą czasy prawdziwej suwerenności i samoistnym decydowaniu obywateli o losie swojego kraju."
Znając Ukraińców miałem już wówczas przeczucie, że im chodzi o coś bardzo ważnego. Nie tylko o przejście na stronę Europy i uniezależnienie się od Moskwy. Czułem i chyba słusznie, że im chodzi o ostateczne pozałatwianie wszystkich spraw. O całkowitą suwerenność państwa, o prawdziwą demokrację i rozliczenie się z gangsterskim okresem, jak to nazwała prof. Staniszkis, post-komuny.
Post – komuny, która w najlepsze trwa od 25 lat w Polsce, ku ogólnemu zadowoleniu świata i Europy. Rządy sprawują służalcze marionetki Berlina i Moskwy, uważnie wpatrujące się w swoich mocodawców, by natychmiast spełnić ich każdy kaprys. Zlikwidować polski przemysł stoczniowy – nie ma sprawy. Wprowadzić gender do wychowania dzieci – ależ oczywiście. Otworzyć granice dla ruskich z Kaliningradu – już się robi.
Polska od 1989 roku nie ma swojej polityki. A jak do władzy dwukrotnie dochodzili ludzie skłonni tą poddańczość zmienić, raz, premier Jan Olszewski i po raz drugi, znacznie niebezpieczniejszy, śp. Prezydent Lech Kaczyński, to rozprawiono się z nimi ostatecznie.
Europa, włączając w to Rosję, nie chce zmian w Polsce. A już tym bardziej, nie chce zmian na Ukrainie.
Patrząc na to z perspektywy dzisiejszego poranka, ani Putinowi ani Merkel się nie udało. Przeliczyli się w ocenie charakteru Ukraińców. A ci dobrze odrobili lekcję historii.
Nie dali sobie narzucić, jak to miało miejsce w Polsce, sterowania pseudo opozycji, takim Michnikom, Mazowieckim, czy Gieremkom, oraz fałszywym trybunom, jak Wałęsa.
I konsekwentnie realizują jedyną słuszną drogę – sprawy trzeba doprowadzać do końca. Żadne tam grube kreski i okrągłe stoły , które potem, przez długie lata odbijają się czkawką.
Gdy okazało się, że trzy-miesięczne niereagowanie na opór Majdanu, przy jednoczesnym rozpętaniu potępiającej propagandy nic nie dało postanowiono przystąpić do ostatniego aktu.
Śmiertelnie zaatakowano obrońców Majdanu. Nie chodziło o pacyfikację placu. Chodziło tylko, by zabić i zranić odpowiednią liczbę obrońców, a przez to złamać ich ducha, wystraszyć i uczynić bardziej spolegliwymi.
Wcale nie chodziło o rozbicie Majdanu, bo to by nic nie rozwiązywało. Naród miałby nowych bohaterów i jeszcze bardziej nienawidziłby swojej władzy. Europie i Rosji zależało na zawarciu ugody z Majdanem, bo w ten sposób, na długie lata rozbrajało się naród ukraiński.
Gdy już wykonano przygotowanie ogniowe, czego efektem była setka zabitych i tysiąc rannych obywateli i jak mniemano, złamane morale obrońców, nagle obudziła się Unia Europejska, a w Polsce uaktywnił się, dotąd kontemplujący olimpiadę w Soczi, Tusk z ferajną.
Wysłano trzech europejskich posłańców, którzy mieli zbudować jak najlepszą dla Niemiec i Rosji ugodę i porozumienie.
Jak budowano – wszyscy słyszeliśmy. Straszenie obrońców Majdanu masakrą przez Sikorskiego przejdzie do historii dyplomacji.
Mimo, że jeszcze wieczorem sytuacja była niejasna, to już teraz rano wiemy, że misterny plan nie udał się Merkel i Putinowi. W planie tym, przypomnę, Putin zapewniał strzelców – snajperów, a Merkel dyplomatów – idiotów. Ukraińcy nie dali się kupić i oszukać.
Wstyd mi, że 25 lat temu nie byliśmy tacy mądrzy, jak Ukraińcy teraz. Żeby nie dać się zwieść podszeptom zdrajców i fałszywych przyjaciół. I pamiętać zawsze o tym, że wszystkie sprawy i rozliczenia należy doprowadzać do definitywnego końca.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 9449 odsłon
Komentarze
dobra analiza
22 Lutego, 2014 - 09:41
Tak, tylko wstyd pozostał po naszej transformacji.
Ukrainę równiez próbowano kupic za szklane paciorki. Sikorskiego chętnie widziałbym w czerwonej, trójrożnej czapeczce z dzwoneczkami na końcach, w której doskonale wpisywałby się w unijną dyplomację.
@Dominik
22 Lutego, 2014 - 09:49
Witam
to jeszcze transmisja na żywo. Jeszcze nie koniec. Błędów jeszcze można narobić mnóstwo.
Mam nadzieję, że Ukraina nie jest jeszcze skażona europejską poprawnością polityczną. Mordercę, tam się będzie traktować, jak mordercę.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
"Mordercę, tam się będzie
22 Lutego, 2014 - 10:14
"Mordercę, tam się będzie traktować, jak mordercę", a Polaka jak lacha? http://www.youtube.com/watch?v=ZHtwF8Mx9lQ#t=85 (ukłony dla Pana wilk na kacapy)
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika jazgdyni nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
@trutututu22 Lutego, 2014 - 10:24
Tak Pan na prawdę uważa?
Czy jedzie Pan Sienkiewiczem?
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Sienkiewicza się czyta, a nie
22 Lutego, 2014 - 10:56
Sienkiewicza się czyta, a nie nim jeździ. Nieraz jeden obrazek(załączony link) wystarczy za przeczytany epos.
My czekajem chwyłyny
23 Lutego, 2014 - 05:49
Potim budem Lachiw rezaty?
kazikh
My czekajem chwyłyny
23 Lutego, 2014 - 05:49
Potim budem Lachiw rezaty?
kazikh
Dominiku
22 Lutego, 2014 - 11:07
nie obrażaj Stańczyka, ubierając radzia w czapkę z dzwoneczkami! Proponuję raczej strój cyrkowy, z pinpongiem na nosie.Pzdr.
Witam Pana.
22 Lutego, 2014 - 09:42
Nareszcie nazywa Pan rzeczy po imieniu. Ukraińcy postawili wszystko na jedną kartę, albo wszystko albo nic. My Polacy, mając dany ten czas od historii daliśmy się zrobić w h.....a.
Na plecach zabitych i pokrzywdzonych po dziś dzień robotników, na sam szczyt, wlazła koalicja czosnkowo-komusza trwająca nieprzerwanie od czasu okrągłego mebla.
Teraz polactfo będzie się podniecać Ukrainą nie kiwając palcem w bucie dla dobra własnego kraju. Po co się narażać jak można wyjechać na zmywak?
Pozdrawiam.
"Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana."
@Bibrus
22 Lutego, 2014 - 09:55
Witam
Panie Bibrusie,
ja chyba nie wyrażam się zbyt jasno. Przecież od początku konfliktu na Ukrainie mam niezmiennie to samo zdanie.
Tam się wykuwa nowa przyszłość Europy. To już mocna kontynuacja tego, co nieśmiało rozpoczął Orban na Węgrzech.
To coś, co może złamać rosyjsko - niemiecką hegemonię w Europie.
Dlatego tak mocno popierałem Majdan. I radziłem tragiczną historię zachować na później, gdy będzie z kim rozmawiać.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Panie Januszu,
22 Lutego, 2014 - 10:31
Majdan nie jest jednolitym monolitem, ja popieram zwykłych, uczciwych ludzi, nie popaprańców czosnkowych, skrajnych Banderowców czy wschodnich agentów.
Trzeba jasno wyrażać swoje poparcie, mówienie o Majdanie jako spójnej i jednolitej sile jest mało precyzyjne.
Takich kwiatków jak podaję poniżej jest tam znacznie więcej.
Proszę pamietać, że rzeczy nie zawsze są takie na jakie wyglądają to jest współczesny "Matrix".
http://marucha.wordpress.com/2014/02/22/zydowska-lichwa-z-mfw-organizatorem-protestow-na-majdanie/
http://marucha.wordpress.com/2014/02/22/juz-w-2011-roku-na-ukrainie-ostrzegano-mamy-informacje-ze-george-soros-szykuje-nam-tu-druga-libie/
"Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana."
Ależ oczywiście
22 Lutego, 2014 - 10:41
Nie ma monolitów i nic nie jest takie, jak na pozór wygląda ("Ubik" Philip Dick).
Ale liczy się efekt. Sądzi Szanowny Pan, ze władzę przejmą banderowcy i nacjonaliści? Bardzo w to wątpię.
Naród ukraiński w swojej przeważającej masie to spokojni ludzie. I bardzo pragną porządku u siebie.
My niestety, dobrze czujemy się w bałaganie.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Tak tylko, że
22 Lutego, 2014 - 11:12
Radkowe orędzie, przynieśli w zębach na Majdan, główni przywódcy: Kliczko, Tiahnybok i chyba Jaceniuk, otwierając szeroko bramę dla drugiego okrągłego stołu. I kto powiedział "NIE", kto wyśmiał i wygwizdał Kliczkę?
Ano skrajne banderowskie skrzydło Majdanu i to one teraz tam zarządza, to jest na teraz główna, sprawcza siła, pozdrawiam.
"Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana."
@Bibrus
22 Lutego, 2014 - 11:18
Z całym szacunkiem,
ja na Majdanie ciągle widzę naród ukraiński.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Wyjechać na zmywak?1120 firm z Polski sam założyłem w w ciągu
22 Lutego, 2014 - 12:06
4 miesięcy aby wzmocnić nie tylko polskie produkty
ale aby ludzie zrezygnowali z konającego NFZ...
Klony polityczne po 89 wzmacniają w Polsce swoje małe imperium
wraz z ich ichroną.Mam znajomego w Polsce,który zna sytuację
dzieci resortowych i klonów:oni mają gigantyczną ochronę i dobrze
czasami napakowanych Panów z krawatami lub bez.
Jak wspomniałem, ludzie na Ukrainie,nie mylić z miliarderqami,chcą
podobnego życia jak w EU aby zakładać firmy nawet przez internet w USA(Deleware).
kto chce być niewolnikiem za neiwolnicze pensje w Polsce?
//Na plecach zabitych i pokrzywdzonych po dziś dzień robotników,////
Tak.To jest dramat.To trzeba potępiać.
Jazgdyni
22 Lutego, 2014 - 10:17
Już był w ogródku...:) - to o Radku.
Majdan uwierzył w to, co mówili mu wykręcający się od odpowiedzialności trzej liderzy i poczuł się panem własnej woli.
To owocuje teraz.
Warto zauważyć, że początkowe poparcie dotyczyło w zasadzie prounijnej polityki, z której władze się nagle wycofały.
Liderom chodziło o przejęcie władzy, uwolnienie Julii, zaspokojenie własnych ambicji politycznych. Mieli poparcie Unii Europejskiej.
Czego chce naród? Ludzie ogłosili rewolucję. Ten Lenin na pomnikach przypomina, że można i tak.:))
Ludzie chcą pozbawic olgarchów majątków, przejmując ich zasoby. Ukarać Janukowycza i innych "zasłużonych" według własnego poczucia sprawiedliwości. (!) Ustanowić rząd, który podejmie trud wyciągnięcia narodu z nędzy i nauczy społeczeństwo uczciwości.Majdan chce radykalnych przemian. Nie tylko przetasowań politycznych.
Oczekiwania są wielkie, jesli zawiodą, gorycz też będzie ogromna.
Pozdrawiam:)
5/5
@M3C
22 Lutego, 2014 - 10:29
Witaj
Tak, porywają się teraz na coś wielkiego. Szybko się uczą.
Chyba zrozumieli, ze jedyna droga, to budowa swojego niezależnego państwa i pogonienie bandziorów i złodziei.
Czy tak nie powinno być wszędzie?
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
A jakie były poczatki?
22 Lutego, 2014 - 10:56
http://niepoprawni.pl/blog/5734/oni-pojda-dalej
Może dlatego piętnuje się u nas wszelkie inicjatywy o narodowym charakterze. Nawet Jan Pietrzak korzystać musi ze "sceny na kółkach", bo odmawia sią mu ustawienia czegoś stabilniejszego.
A namiot "Solidarnych" na KrakowskimPrzedmieściu? Niby stał, a jednak trwał w zawieszeniu:)
Zgoda
22 Lutego, 2014 - 11:23
Narodowość, naród, to słowa bardzo brzydkie w europejskim słowniku politpoprawności.
Wszystko miało się w Europie shomogenizować. Multi-kulti na całego.
"Bogurodzica"? Fe!
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
problem psychiczny
22 Lutego, 2014 - 11:01
radka i donka, czy może obnażona prawda? - "dorżnąć watahę", "wyginiecie jak dinozaury", "będziecie martwi"?
@Sybilla
22 Lutego, 2014 - 11:28
Takiego języka używają tchórze i notoryczni konfabulanci.
"
- Ja nikogo się nie boję!
Choćby niedźwiedź... to dostoję!
Wilki?... Ja ich całą zgraję
Pozabijam i pokraję! "
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
to raczej wypisz, wymaluj
22 Lutego, 2014 - 11:37
stefan, tyle, że nie burczymucha, ale mirabello-szczawinskij...
A może faktycznie jesteśmy winni wsparcie Majdanowi
22 Lutego, 2014 - 13:50
Za to że odwala za nas czarną robotę, którą my powinniśmy odwalić w Sierpniu 80r? Wszak to my "wciągnęliśmy" środkowo - wschodnią Europę w to szambo "bezkrwawej"(sic) SBcko -agenturalnej rewolucji" zaczętej i nie doprowadzonej do końca w swoim kraju czyli tego co teraz "za nas" próbuje zrobić Ukraina i próbuje "zmazać" z nas grzech zaniechania lustracji, dekomunizacji i straconych 25 lat życia?? Przecie argumenty w 80 roku były te same jak nie podpiszecie to was czołgami rozjadą no i rozjechali, ponad setkę czołgami a resztę moralnie bo jeżeli milcząc opuścimy głowy i zaakceptujemy tę bestialską moralną i fizyczną przemoc, udając, że nic się nie dzieje, pójdziemy zajmować się swoimi sprawami, oznacza to, że nie jesteśmy warci wolności. Więc może póki co trzeba na bok odłożyć dąsy, swary i wzajemne żale, bo rysuje się nadzieja, że Ukraina, Nowa Ukraina /jeśli taka powstanie/ dokona samooczyszczenia z dawnych win i uczci nasze niewinne ofiary, jak myślicie? I to by było na tyle
Za nas wyszystko robią już
22 Lutego, 2014 - 14:09
Za nas wyszystko robią już inni. Nawet prezydenta wybrały nam ruskie serwery.
eirePL
@eirePL
22 Lutego, 2014 - 14:13
Czyli co?
Zabieżmy się w końcu za swoje sprawy jak należy.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Tak.Budowanie majątku,zabezpieczeń,niezależności dla dzieci i
22 Lutego, 2014 - 14:56
rodziny.Sprawy w kraju są najważniesze a nie innych działania,
wcześniej przedyskutowane.
UKRAINA ZMIENI HISTORIĘ EUROPY?Tak."Trzeba powiedzieć brutalnie, że Ukraina to doskonały poligon historyczny, który jak na dłoni pokazuje, że nic się od czasów Jałty, a właściwie II Wojny Światowej, w stosunkach międzynarodowych nie zmieniło."?
http://nowyekran.wordpress.com/2014/02/19/ukraina-i-jej-4559-milionow-mieszkancow-zmieni-historie-europy/
Zabieżmy się w końcu za swoje sprawy jak należy.
22 Lutego, 2014 - 16:01
To już jest ostatni dzwonek przed tym jak ostatni zgasi światło;) Pzdr
A może faktycznie jesteśmy winni wsparcie Majdanowi
22 Lutego, 2014 - 14:11
Warto się zastanawiać.
Napaskudziliśmy w 89. To się ciągnie nie tylko w Polsce.
Starajmy się na przyszłość popełniać jak naj mniej błędów. Sczególnie, bo mamy resentymenty.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Mam niejakie mniemanie, że oglądam spektakl dla mas.
22 Lutego, 2014 - 15:07
Znowu po raz kolejny wciągnięto na tak skalę media do urabiania tzw. opinii publicznej. Nie ma przełożenia 1 : 1 między realem a wirtualem. Smoleńsk powinien nas czegoś nauczyć, że im bardziej naciskają, tym bardziej zależy im byśmy w to co podają uwierzyli lub byli co najmniej skołowani przez napływające sprzeczne informacje. No chyba, że chcemy wierzyći w to co nam się pokazuje w TV na 100%. No cóż, każdemu wolno, tylko niech potem nie jojczy.
Stoi Ukrainiec na przewróconym autobusie i wywija flagą - wprost doskonały cel dla snajpera, a tu pada jakiś człowiek z tłumu.
Jak władza tłumi nieposłuszeństwo opornych to należy przypomnieć czerwiec 1956 rok Poznań, przystanek SKM Gdynia Stocznia grudzień 1970 i grudzień 1980 roku kopalnia Wujek
My mieliśmy okrągły mebel, a oni Majdan
.Widać, że wysokie strony jeszcze się nie dogadały i idą razhawory.
Sikorski w Kijowie robił to
22 Lutego, 2014 - 15:20
Sikorski w Kijowie robił to co Michnik w 89', uchronić mordercę ( u nas to nawet zostali ludźmi honoru ) od odpowiedzialności a taki sens miało podpisane porozumienie.
To ya.
Modlę się aby Ukraińcom się całkowicie udało!
22 Lutego, 2014 - 16:52
Wielce Szanownemy "Jazzgdyni" gratuluję precyzji rozumowania. Tak trzymać !
A słuszność wypowiedzi podpieram opinią Imć Mikołaja Reja :
" Z Ruskim uczciwey gadki nie masz bo plemię złodzieyskie.
Przeto każdy dyskurs zaczynay dawszy wprzudy w pysk !"
Czołem Waszmości,
Firley
Firley
Tyle lat minęło a słowa wciąż
23 Lutego, 2014 - 21:08
Tyle lat minęło a słowa wciąż aktualne...
eirePL