Zabierają nam te Święta
Szukałem właśnie w grafikach Google ilustracji w temacie marynarskie Boże Narodzenie, by dołączyć do internetowych życzeń.
Gdy to robiłem parę lat temu, było dużo pięknych nostalgicznych i prawdziwie morskich i świątecznych obrazów. Teraz praktycznie nie ma nic.
Rugowanie z przestrzeni publicznej symboliki Bożego Narodzenia (dzisiejsza nazwa - Holiday) jest z całą bezwzględnością dokonywane przez Google, Facebooka i resztę władców internetu, którzy już nawet specjalnie swojego neo-marksizmu nie kryją i jak mogą, zwalczają tradycje, ze szczególnym uwzględnieniem chrześcijańskich.
Modlę się o konkurencyjne przeglądarki, media społecznościowe, które zaprzestaną brutalnej walki ideologicznej.
A wszystkim dobrym ludziom (złym też, z uwagą by otrzeźwieli) życzę prawdziwej wolności, niosącej przez tradycyjnie rodzące się Dzieciątko Jezus, o którym, o czym zwykle zapominamy, mówi się Zbawiciel, życzę spełniania się najwspanialszych marzeń.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 8358 odsłon
Komentarze
Chrześcijanie
24 Grudnia, 2019 - 06:48
Proszę o #swiateczny_alert . Nie wyrzucą Bożego narodzenia z sieci.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@
24 Grudnia, 2019 - 06:59
Wszystkim Ewom i Adamom w Dniu Imienin wszystkiego najlepszego!
100 lat!
Husky
24 Grudnia, 2019 - 08:00
A małemu Jezuskowi w dniu urodzin.
A Tobie pogodnej nostalgii i paru łez za Polską.
Janusz
#swiateczny_alert
I am asking for #swiateczny_alert. They will not throw Christmas off the net. The ousting of the symbolism of Christmas from the public space (today's name - Holiday) is absolutely ruthless done by Google, Facebook and the rest of the Internet rulers.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Husky, - dziękuję za życzenia imieninowe
24 Grudnia, 2019 - 12:14
Życzę Tobie spędzenia Świąt Bożego Narodzenia w zdrowiu i w miłej i rodzinnej atmosferze.
Swieta ,
24 Grudnia, 2019 - 08:33
Mam nadzieje ze zmasowany atak lewactwa i wszelkiej maści oszołomów nie zniszczy naszych wiekowych tradycji świątecznych , wiary w Boga .
Nie wiem co w tych ludzi wstapilo zeby siac niszczenie tradycji ,wszystkiego tego co dawało nam radość i zadowolenie , spajało ludzi i czyniło ich dobrymi .
Oszołomstwo lewactwa można nazwać choroba nienawiści , niszczenia korzeni narodowych , jestem pewien ze im się to nie uda .
nitram
24 Grudnia, 2019 - 09:28
Odpowiedź będzie w świątecznym felietonie.
Wesołych Świąt
Janusz
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Bóg i Król Polski Jezus Chrystus
24 Grudnia, 2019 - 09:29
Za Boga, Ojczyznę i wiarę, jestem zawsze gotowy by stanąć wraz z innymi, by tych Świętych wartości bronić.
1050 lat przymierza z Panem Bogiem, nie pójdzie na marne.
Bo Polska zawsze z Panem Bogiem, a nigdy przeciw Bogu, a żydo-masoneria pokroju Sorosa zostanie pokonana.
W chwili zagrożenia Naród Polski wstanie by bronić to co dla nasz Polaków jest Święte, a 1050 lat historii Polski dobitnie to pokazuje i nie będzie zmiłuj, gdy Polacy powstaną.
Gdy Bóg i Ojczyzna będą na pierwszym miejscu, to reszta też będzie na pierwszym miejscu.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Jjj
24 Grudnia, 2019 - 10:28
Również błogosławionych świąt Bożego Narodzenia.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Tak Januszu, - masz rację. Zabierają nam "te" Święta
24 Grudnia, 2019 - 11:26
Media internetowe rugują ze swej przestrzeni charakter i znaczenie Świąt Bożego Narodzenia, - to fakt. Obserwuję od ponad 10 lat to niepokojące zjawisko. I,... o zgrozo! - zdecydowana większość internautów (nawet katolików) jakoś bezwiednie i bez protestu przyjmuje te lewackie i częściowo już zlaicyzowane przeżywanie "tych" Świąt. Bardzo ciężko "przechodzi przez gardło" określenie, o jakie święto chodzi i co jest w nim najważniejsze.
Święta Bożego Narodzenia w mediach zatraciły katolicki charakter duchowy, a obrały kierunek stricte komercyjny.
W emitowanych programach telewizyjnych i radiowych oraz w internecie nikt już nie podkreśla, że owe Święta dotyczą ponad tysiącletniej rocznicy i pamiątki narodzenia naszego Zbawiciela Jezusa Chrystusa i znaczenia Jego narodzin dla losów świata.
Słyszę i czytam określenia: "w te święta", "tych świąt", "magia świąt" czy... "w te magiczne święta". Ale każdy katolik musi mi przyznać rację, że narodzenie Jezusa nie było jakąś magią! To przecież za przyczyną Boga Ojca (w osobie Ducha Świętego) Maryja niepokalanie poczęła i urodziła w Betlejem swego Syna, - jak napisano w Piśmie Świętym.
To tyle moich słów refleksji.
Wszystkim Niepoprawnym w wieczór Wigilijny Świąt Bożego Narodzenia dedykuję tę oto piosenkę:
Satyr
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
@Satyr
24 Grudnia, 2019 - 11:56
Witaj
Może byś pomógł i zmobilizował Gawriona, abyśmy podjęli akcję obronną ( na dodatek jesteś z Torunia, więc mógłbyś dużo), tweeterowo nazwaną hashtag'iem #swiateczny_alert (Świąteczny alert), którą byśmy bronili i demaskowali medialne usuwanie naszych katolickich symboli. Jak ta sieknięta komunistka w Sejmie z postulatem usunięcia krzyża. Tu samą modlitwą różańcową niewiele zdziałamy i jak Chrystus w świątyni powinniśmy zakazać rękawy i się rozzłościć. Władze zasadniczo nie porą akcji, bo, ciii... ciiii i poprawność polityczna i judaistyczne sympatie.
Można by stworzyć znowu przy NP stronę na Facebooku i zacząć walkę.
Mnie te zacieranie naszej tradycji, co niektórzy nawet słusznie określają cywilizacją polską, nieco innej od cywilizacji łacińskiej, bo mocniej szlachecka i demokratyczna, że słabą władzą królewską i siłą dworków szlacheckich i powszechny katolicyzm, szczególnie po cudzie obrony Częstochowy, niezmiernie wkurza. Ludzie zaczynają się gubić. Nie przekazuje się standardów przyszłym pokoleniom i wszystko zaczyna się psuć. To krecia i podstępna robota. Wg. mnie trzeba zareagować.
Serdeczności dla Was
Ps. To jest najlepsza polska kolęda po 1945 roku.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Satyrze,
25 Grudnia, 2019 - 08:36
we Francji i we Włoszech zabroniono już nadawania chyba najbardziej znanej kolędy na świecie, jaką jest kolęda "Cicha Noc", tamtejsze władze uznały, że jest zbyt religijna. W Polsce obchodzenie Świąt Bożego Narodzenia ma ponad tysiącletnią tradycję, ale ta tradycja ma w płd. Europie już ponad dwa tysiące lat. W Ameryce widzi się i słyszy życzenia Merry Christmas dużo częściej aniżeli jeszcze kilka lat temu, kiedy częściej widziało się napisy w witrynach sklepów i przy reklamach telewizyjnych Seasons Greetings (sezonowe życzenia). Amerykanie zauważyli wprowadzanie zmian i zaczęli protestować przeciwko zmianom w różny sposób.
Pozdrawiam
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Nikt nie zabierze nam Naszych Świąt
24 Grudnia, 2019 - 14:06
Tak jak nikt nam nie zabierze nas,
bo nosimy Chrystusa w sercu,
i sami jesteśmy Świętem,
i Świętością w Chrystusie.
michael
Nikt nie zabierze nam Naszych Świąt
24 Grudnia, 2019 - 14:09
Tak jak nikt nam nie zabierze nas,
bo nosimy Chrystusa w sercu.
michael
Jak to nazwać?
24 Grudnia, 2019 - 18:23
Nie rozumiem jak ten sam człowiek może składać tak piękne, religijne życzenia świąteczne i jednocześnie stać w sprawie „gender” tam, gdzie stoi Jarosław Gowin. Przecież te dwa stanowiska całkowicie się wykluczają, mówi i pisze o tym tak wielu katolickich profesorów.
Wprowadzenie „dyskusji o gender” na uniwersytety, to wsadzenie stopy między futrynę a drzwi, to próba i kolejny krok w rozwalenie Kościoła i zniszczenia Narodu. Wszelka paplanina o wolności słowa jest niczym innym jak tylko mydleniem oczu, już i tak mocno skołowanych ludzi.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Prof. Ryba:
24 Grudnia, 2019 - 19:27
1) "W walce o rodzinę nie ma miejsca na kompromisy."
2) " Co komu po władzy, gdy nie będzie narodu."
https://wpolityce.pl/polityka/478769-nasz-wywiad-prof-rybaw-walce-o-rodzine-nie-ma-kompromisow
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Kto tu broni gender?
24 Grudnia, 2019 - 20:13
Proszę o przykłady.
W spawie rozwoju seksualnego i kształtowania osobowości dziecka pisałem już ze 20 lat temu. Interesuję się bardzo psychologią i psychiatrią. Z drugiej strony wiem co to był francuski libertynizm, efebowie Platona i cała ta zboczona dzicz.
Gender to neomarksitowski pomysł, by mącić ludziom w głowach.
I jeżeli pan przywoła choć jedno zdanie w którym genderyzm popieram, to będę bardzo zaskoczony.
Więc proszę próbować.
Ps. Przeczytałem jeszcze raz i już wiem o co panu chodzi. To była moja obrona, czego pan chyba nie zrozumiał, bezwzględnej swobody badań naukowych.
Jeżeli ktoś na uniwersytecie ma chęć badać psie gówno, to proszę bardzo - wolna wola. Tylko, czy komisja przyznająca pieniądze na badania to zaakceptuje. Tak samo jest z gender. Chcesz - proszę bardzo. Nie ma sprawy. Tylko czy na to dostaniesz pieniądze.
Tu chce pan stanowczo zakazać prac "naukowców" nad gender, a z drugiej strony jest pan potwornie oburzony, że zabroniono badań w Jedwabnem.
To jak to własciwie z panem jest. Wszystko wolno, czy zabraniać. Proszę się zastanowić.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Do jzg
24 Grudnia, 2019 - 21:37
Proszę przeczytać swoje komentarze i nie wmawiać nam, że nie potrafimy czytać ze zrozumieniem. Są one tym, o czym wspomniałem, czyli wsadzaniem buta między drzwi, a futrynę. Czym jest bronienie Gowina pod pozorem obrony wolności słowa? Z tą ideologią nie dyskutuje się i takie podejście nie jest równaniem się z tymi, którzy ją promują.
Gowin zniszczył już wyższe szkolnictwo, szczególnie wydziały humanitarne, ale jemu jeszcze tego za mało, chce zatruć ideologią polską młodzież. Hitler i Stalin też mieli całkowitą swobodę wypowiadania swoich poglądów. Znowu się pan odkrył, porównywanie chęci zakazu wprowadzania "gender" na uniwersytety, z zabronieniem ekshumacji ("badań") w Jedwabnem jest czymś tak głupim, podłym i antypolskim, że nie da się tego dalej komentować.
https://niepoprawni.pl/blog/satyr/jaroslaw-gowin-odkrywa-karty-w-sprawie-poparcia-ideologii-gender
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
@ Roman M
24 Grudnia, 2019 - 23:14
Witam! I tu muszę przyznać rację, bo porównywanie gender do Jedwabnego, to dwie krańcowe sprzeczności.To jakby AK porównać do komunistów. AK nie rozmawiała z sowietami na temat idei komunistycznej, tylko do komunistów strzelała. Dlatego nie powinno być przyzwolenia na dyskusje o gender, ponieważ, to słowo i ta chora ideologia powinna zniknąć z umysłów i przestrzeni społecznej. Wszelkie dyskusje na temat gender służą, jako dodatkowy chrust do tlącego się ogniska. Pozdrawiam!
ronin
R z USA & R M
25 Grudnia, 2019 - 05:54
Bardzo trudno rozmawia się z ludźmi, którzy są zamknięci w swoich poglądach, a na dodatek wrogo nastawieni. Co więcej: te poglądy są ograniczone.
Powinienem machnąć ręką i pewnie wielu by tak zrobiło, bo cóż znaczy paru gostków, którzy i tak już wszystko wiedzą lepiej.
Ale mam taki kaprys, by pokazać innym, jak zaślepienie prowadzi w ślepy zaułek, w którym ja nie mógłbym żyć, ale widocznie niektórym jest z tym dobrze.
Myśli ludzkie idą krętą drogą, u każdego inaczej. Z jednych tworzą geniuszy z innych niestety głupców.
Logicznie neutralny fakt, który jest bezsporny i który właśnie się dzieje i trzymając w ręku książkę autorstwa Wojtka Sumlińskiego, pani Ewy Kurek i Tomasza Budzyńskiego "Powrót do Jedwabnego", udowodniłem idiotyzm narzucania ograniczeń i cenzury na jakiekolwiek badania naukowe, co nota bene było ulubionym stylem Hitlera i Stalina.
Mentalna sztywność poglądów, bo przecież badania (kretyńskie) gender MUSZĄ być zabronione, ale wara od zabraniania badań zakłamanej zbrodni w Jedwabnem. To jak to jest? Tu zabraniać, a tam zezwalać? Różne miary, bo Amerykaniec ma właśnie takie poglądy? A kimżesz jest ten człowiek? Gowin, którego bardzo nie lubię, jest jednak polskim ministrem i ma prawo mieć swoje, akurat inne poglądy. Amerykańcowi to się bardzo nie podoba.
Nie może dotknąć Gowina. Ba, nawet nie może mu cokolwiek powiedzieć. Więc całą wściekłość spowodowaną naruszeniem jego ograniczonych poglądów przeniósł na Janusza Kamińskiego. Pretekst wściekłemu wystarczy by wybuchnąć, kłamać, zmyślać i kręcić, byle by tylko wyszło na jego. Fakty i prawda są kompletnie nieważne.
Łże więc, że Kamiński broni gender, choć nic takiego nie ma miejsca. Kamiński broni wszystkich, jakichkolwiek badań naukowych. I tylko tyle. Gender się brzydzi, choć właściwie z tego kpi. Natomiast gender broni minister Gowin. Przypadkowo z tego samego powodu, co Kamiński broni całej nauki. Ale Gowin jest daleko a Kamiński blisko, więc nawtykam temu palantowi. Tym bardziej, że nienawidzę ch..a i będę go tępił, gdziekolwiek się pokaże.
I wszystkie jego słowa będę tak przekręcał, że bydlak padnie. Na przykład jak on śmiał porównywać gender z Jedwabnem !!! To bluźnierstwo. Patrzcie ludzie jaka to podła świnia. Tylko Kamiński nie porównywał tych obu, krańcowo odległych zagadnień. Stwierdzał tylko i udowadniał idiotyzm Amerykańca, który z pianą na ustach wrzeszczy, że jedne badania muszą być prowadzone, a innych nawet nie wolno tknąć. Bo on tak chce i wybiera, jak mu czapka leży.
Wścieka się tym bardziej, że on nic nie znaczy, nic nie potrafi budować, ale za to kocha szkodzić i niszczyć.
Przeprowadza swoją prymitywną i stronniczą egzegezę, najpewniej nie znając nawet tego pojęcia, tak jak nie pojmuje pojęcia uczciwości. Wyznaje pogląd, że bycie nieuczciwym zawsze mu się bardziej opłaca. Tak jego życie nauczyło.
No to sobie popisałem. A Amerykaniec będzie miał więcej materiały do "analizy tekstu", co lubi, choć niewiele rozumie. I przychodzi na blog Kamińskiego, którego nienawidzi, by nakarmić swoją wściekłość i żałość po przegranym życiu. Mógłby wprawdzie omijać teksty Kamińskiego daleko, jak ja to czynię nie wchodząc na utwory blogerów, którzy mi nie pasują, ale on lubi być wściekły i ile się da chamowi przypierdolić. Bo taka już jest natura głupka.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Do jzg
25 Grudnia, 2019 - 09:32
Po pierwsze, proszę mi nie wmawiać, że kogoś nienawidzę i, że zaliczam pana do znienawidzonych. Zwracam tylko uwagę na pana obłudę. Po drugie niech Gowin ma jakie chce poglądy, ale niech nie rzuca się Rejtanem by bronić tych poglądów, które zdewastowały już zachodnią Europę. "Gender" to nie nauka i mówią o tym wyraźnie co odważniejsi profesorowie i naukowcy. Niech Gowin bada co chce, ale za swoje pieniądze, nie pieniądze Polaków i w swoim garażu, czy sypialni, tym bardziej, że "gender" już zostało "przebadane" i tu nie ma czego badać.
Pisanie na pana blogu nie sprawia mi wcale przyjemności, ale nie mogę milczeć gdy widzę, że na pana bronienie "genderowskich badań" prawie nikt tu nie reaguje, a jeżeli już to tylko przez udzielanie mi poparcia. To samo co ja, napisałby także każdy ksiądz, (nie wliczam Lemańskiego i garstki innych) czy arcybiskup Jędraszewski, czy ich także nazywa pan poza tym portalem głupkami? To taki z pana katolik? A może jest pan za wprowadzeniem lekcji pornografii w szkołach i prowadzenia na ten temat dyskusji?
Na zakończenie, nie jestem "amerykańcem", jestem Polakiem z obywatelstwem amerykańskim, a więc także Amerykaninem. To Rosjanie i Ukraińcy nazywają Amerykanów "amerykańcami", widzę, że ma pan kłopoty z przestawieniem się na niektóre polskie słowa.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
RzU
25 Grudnia, 2019 - 10:09
Skończyłem.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
To dobrze
28 Grudnia, 2019 - 00:19
.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
"Świąteczny", patologiczny przekaz...
25 Grudnia, 2019 - 11:06
Zawartość świątecznego przekazu jazgdyni do Romana z USA... " gostków, głupców, idiotyzm, kretyńskie, Amerykaniec, wściekłość, palantowi, ch...a, bydlak, palantowi, podła świnia, chamowi pierdolić, głupka"...
To wszystko po tych "pięknych, uduchowionych, chrześcijańskich życzeniach"...
Natury nie da się jednak ukryć...
Patologia w świątecznym natarciu...
Roman z USA...
24 Grudnia, 2019 - 21:53
"Nie rozumiem jak ten sam człowiek może składać tak piękne, religijne życzenia świąteczne "...
A cóż w tym dziwnego, to chyba natura takich ludzi.
Wystarczy zerknąć na nasz portal...
Jest grupa "działająca" na Niepoprawnych, znana z wulgarnego języka, podłych wypowiedzi, chamskich ataków na uczciwych ludzi i bezwzględnie podłego stosunku do kobiet... a dziś potrafią" składać tak piękne, religijne życzenia świąteczne"...
Serce się (cytat z portalowego klasyka) "k...wa kraje"...
PS. Wszak nawet bydełko w wigilijny wieczór podobno mówi ludzkim głosem...
Taka sytuacja
24 Grudnia, 2019 - 22:31
Puste miejsce przy wigilijnym stole u Prezesa było jedno, a wędrowców wielu
Co to za porównanie?
24 Grudnia, 2019 - 23:37
LGBT=S447?
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Najbardziej lubię jak w radiu
25 Grudnia, 2019 - 06:18
Najbardziej lubię jak w radiu i w tv śpiewają kolędy różnej maści Antychryści i Degeneraci - szczyt obłudy ; notabene z utęsknieniem czekam na płyty z kolędami Zawiszy Niebieskiego, Senyszyn , Czarzastego lub Zandberga na których wychwalają pod niebiosa Pana
zaczadzony...
25 Grudnia, 2019 - 14:11
"zawiedzony" zabrał głos na temat "szczytu obłudy".
Tu przyznam, że w tym temacie głos zabrała najbardziej kompetentna osoba, jednocześnie ekspert od obłudy stosowanej...
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika markowa nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Prezent w gazecie - co Wy na to??? :( :( :(26 Grudnia, 2019 - 15:07
Lansuje się pakowanie prezentów w gazetę. Usłyszałam, że to "ekologiczne". Ja bym takiego prezentu nie przyjęła. Może już lepiej wcale nie pakować... Bo nie chodzi tu wcale o taki, czy inny papier, ale - o przesuwanie granic. Tylko patrzeć, jak lewactwo zacznie lansować wieszanie na choince starych butów, zużytych opakowań, plastikowych butelek...
https://stylowi.pl/796321
https://www.zakumaj.pl/artykuly/jak-pomyslowo-zapakowac-prezent-w-gazete.html
Bóg - Honor - Ojczyzna!
@ markowa
26 Grudnia, 2019 - 20:33
Wydaje mi się, że w tym przypadku nie idzie ani o prezent...ani o gazetę.
Idzie istotnie o przesuwanie granic absurdów, tematów, na które może się wywiązać "dyskusja".
Patrząc na Niepoprawnych ...wszelkie granice absurdów zostały już dawno przekroczone dzięki gawrionowi i jego świcie trolli,którzy zasypują portal takim badziewiem, że szkoda słów.
Wypowiedzi coraz bardziej chamskie, wulgarne i bez sensu...a towarzysze się cieszą, że portal rośnie w siłę a blogerom żyje się dostatniej.
Ale to już nie Polska....właśnie.
Pozdrawiam
Verita
jak nie przytyć w święta
25 Grudnia, 2019 - 11:07
Na TVP24 przez kilkanaście minut przed 10.40 - jeśli inie więcej ( nie wiem, włączyłam w trakcie wywodów) trwała dyskusja jak nie przytyć w święta.
Kilka wątków tu się splata- po pierwsze "sezonowe świta" były od tysiącleci w tradycji pogańskiej i dopiero w IV katolicy (a potem spora część protestantów) przejęli je od Rzymiam, którzy je przejęli od Persów. Wraz ze zwyczajami.
Więc można powiedzieć , że pogaństwo odbiera sobie oficjalnie to , co i tak pogańskie było. Wiele z obyczajów było przez wieki zwalczane przez katolicyzm jako pogańskie; zdobienie choinki wprowadzili z pogaństwa do chrześcijaństwa luteranizm, a po wielu latach zwalczania zaakceptował także katolicyzm.
Krótko mówiąc może warto spojrzeć z dystansem na to co się dzieje w sferze publicznej bo tak naprawdę to tylko skala komercjalizacji świąt jest nowością, a reszta już była. A sednem ewangelii nie jest jedzenie karpia ani wspólne śpiewanie .
Po drugie, co tu odbierać, jeśli gro czasu poświęca się świętu brzucha i problemom typu "jak nie przytyć w święta"
I żeby było jasne nie kontesuję zwyczajów i tradycji "dla zasady", tylko sugeruję refleksję nad tym co nas naprawdę boli. Bo może choroba jest gdzie indziej.
Nie minusuję bez uzasadnienia, bo to jak cios po ciemku w plecy. Komentarze niemerytoryczne i agresywne minusuję bez dodatkowego wyjaśniania. Uwagi osobiste proszę kierować na PW.
@wiesiolek65
25 Grudnia, 2019 - 13:38
Pamiętajcie
Jeśli boicie się przytyć przez Święta, to koniecznie przed każdym posiłkiem wypijcie 100g kieliszek wódki lub whisky .
Alkohol zabija uczucie strachu... i taką mam koncepcję
dubel do usunięcia
25 Grudnia, 2019 - 11:03
do usunięcia
Nie minusuję bez uzasadnienia, bo to jak cios po ciemku w plecy. Komentarze niemerytoryczne i agresywne minusuję bez dodatkowego wyjaśniania. Uwagi osobiste proszę kierować na PW.
Niestety żyjemy w czasach, gdy trzeba przypominać
25 Grudnia, 2019 - 14:41
Niestety żyjemy w czasach, gdy trzeba przypominać, że Boże Narodzenie jest świętem religijnym, ze wszech miar katolickim. Dlatego na nic choinka, kolęda a nawet łamanie się opłatkiem gdy w trakcie tych szczególnych dni w naszych rodzinach zabraknie modlitwy i nawrócenia. Jak zatem modlić się przed rodzinną Wieczerzą Wigilijną?
Na stole nakrytym białym obrusem należy postawić krzyż, świecę, Pismo Święte i opłatki. Wraz z nastaniem zmroku i pojawieniem się na niebie pierwszej gwiazdy rodzina gromadzi się, by przystąpić do wspólnej modlitwy, którą prowadzi ojciec rodziny lub ze słusznej przyczyny inna osoba wedle starszeństwa.
Prowadzący modlitwę zapala świecę i okazując ją domownikom oznajmia:
Oto światłość, która w noc dzisiejszą przyszła na ziemię, by rozproszyć ciemności grzechu.
lub
Światło Chrystusa!
Rodzina odpowiada:
Bogu niech będą dzięki.
Prowadzący modlitwę:
W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego.
Wszyscy:
Amen.
Opcjonalnie odczytuje się z Pisma Świętego czytanie ze Starego Testamentu (Iz 9, 1-6). Wykonanie tej posługi można powierzyć matce lub młodzieży
Z Księgi proroka Izajasza:
Naród kroczący w ciemnościach ujrzał światłość wielką; nad mieszkańcami kraju mroków światło zabłysło. Pomnożyłeś radość, zwiększyłeś wesele. Rozradowali się przed Tobą, jak się radują we żniwa, jak się weselą przy podziale łupu. Bo złamałeś jego ciężkie jarzmo i drążek na jego ramieniu, pręt jego ciemięzcy jak w dniu porażki Madianitów. Bo każdy but pieszego żołnierza, każdy płaszcz zbroczony krwią, pójdą na spalenie, na pastwę ognia. Albowiem Dziecię nam się narodziło, Syn został nam dany, na Jego barkach spoczęła władza. Nazwano Go imieniem: Przedziwny Doradca, Bóg Mocny, Odwieczny Ojciec, Książę Pokoju. Wielkie będzie Jego panowanie w pokoju bez granic na tronie Dawida i nad Jego królestwem, które On utwierdzi i umocni prawem i sprawiedliwością, odtąd i na wieki.
Obowiązkowo odczytuje się Ewangelię o Narodzeniu Jezusa Chrystusa (Łk 2-14)
Z Ewangelii według św. Łukasza:
W owym czasie wyszło rozporządzenie Cezara Augusta, żeby przeprowadzić spis ludności w całym państwie. Pierwszy ten spis odbył się wówczas, gdy wielkorządcą Syrii był Kwiryniusz.
Wybierali się więc wszyscy, żeby się zapisać, każdy do swego miasta. Udał się także Józef z Galilei, z miasta Nazaret, do Judei, do miasta Dawidowego, zwanego Betlejem, ponieważ pochodził z domu i rodu Dawida, żeby się dać zapisać z poślubioną sobie Maryją, będącą w stanie odmiennym. Kiedy tam przebywali, nadszedł dla Maryi czas rozwiązania. Porodziła swego pierworodnego Syna, owinęła Go w pieluszki i położyła w żłobie, dlatego że miejsca dla nich nie było w gospodzie. Otóż w tej samej okolicy przebywali w polu pasterze i trzymali straż nocną nad swą trzodą. Naraz stanął przy nich Anioł Pański i jasność Pańska zewsząd ich oświeciła, tak że bardzo się przestraszyli. Lecz Anioł rzekł do nich: "Nie bójcie się! Oto zwiastuję wam wielką radość, która będzie udziałem całego narodu: dziś w mieście Dawida narodził się wam Zbawiciel, czyli Mesjasz Pan.
A to będzie znakiem dla was: Znajdziecie Niemowlę, owinięte w pieluszki i leżące w żłobie." I nagle przyłączyło się do Anioła mnóstwo zastępów niebieskich, które wielbiły Boga słowami: "Chwała Bogu na wysokościach, a na ziemi pokój ludziom Jego upodobania".
Intonuje się kolędę „Wśród nocnej ciszy” lub „Bóg się rodzi”. Jeśli w domu przygotowana jest Bożonarodzeniowa Szopka, najmłodsze z dzieci umieszcza w niej w trakcie śpiewu figurkę Dzieciątka Jezus. Po skończonym śpiewie następuje modlitwa próśb.
Boże, nasz Ojcze, w tę Świętą Noc, podczas której wspominamy Narodzenie Twojego Syna Jezusa Chrystusa, błagamy Cię, abyś błogosławił naszą doczesność, a naszym zmarłym dał udział w swojej Światłości.
• Udziel naszej rodzinie daru miłości, zgody i pokoju. Ciebie prosimy, wysłuchaj nas, Panie!
• Przyjmij do swojego Królestwa naszych zmarłych (wymienić imiona). Ciebie prosimy, wysłuchaj nas, Panie!
• Obdarz także naszych sąsiadów, przyjaciół i znajomych pokojem tej nocy. Ciebie prosimy, wysłuchaj nas, Panie!
• W serca tych, którzy nie uznają Twego Syna za swojego Pana, wlej łaskę wiary i nawrócenia. Ciebie prosimy, wysłuchaj nas, Panie!
• Wszystkich samotnych, opuszczonych, biednych i chorych obdarz pocieszeniem. Ciebie prosimy, wysłuchaj nas, Panie!
Odmawia się modlitwę „Ojcze nasz”
Najświętsza Maryjo Panno, Matko Boga, prosimy Cię: wstawiaj się za tymi, którzy przez wiarę w Twojego Syna, a naszego Pana, Jezusa Chrystusa, są prześladowani i nie mogą w pokoju świętować Jego Wcielenia.
Odmawia się modlitwy „Zdrowaś Maryjo” i „Pod Twoją obronę”.
Następuje modlitwa przed połamaniem się opłatkiem.
Panie Jezu Chryste, dzięki swemu Narodzeniu sprawiłeś, że krocząca w ciemnościach ludzkość ujrzała Twoje zbawienie. Spraw, abyśmy i my jaśnieli chwalebnym blaskiem Twojego światła i byli Twoimi uczniami. Amen.
Następuje łamanie się opłatkiem. Po jego zakończeniu odmawia się jedną z modlitw przed posiłkiem, na przykład:
Pobłogosław Panie Boże nas, pobłogosław ten posiłek, tych, którzy go przygotowali i naucz nas dzielić się chlebem i radością z wszystkimi. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.
Zasiada się do Wieczerzy Wigilijnej, po której odmawia się modlitwę po posiłku, na przykład:
Dziękujemy Ci, Boże, za te dary, któreśmy z dobroci Twojej spożywali. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.
panMarek
Debil
25 Grudnia, 2019 - 21:07
Czasem się mówi: „dno i siedem metrów mułu...„
Proszę państwa, oto macie kolejną okazję zajrzeć głębiej ...
[czytała Krystyna Czubówna]
Co roku przygotowuję obrazek z szopką...
26 Grudnia, 2019 - 01:03
Co roku przygotowuję obrazek z szopką na swoją stronę www i na stronę "S", którą prowadzę. Ponieważ kilka osób wie, że bawię się grafiką, poproszono mnie, żebym zrobił kartkę z zaproszeniem na spotkanie wigilijne emerytów w mojej szkole. Jednak padło zastrzeżenie, żeby nie była zbyt "święta", najlepiej jakieś bombki, wstążki, choinki itp. Nadal mamy dla siebie w pracy spotkanie wigilijne, z opłatkiem, z czytaniem Pisma Św. i słowem ks. katechety. Ale zaproszenia miały być neutralne, bo może ktoś się obrazi. Zrobiłem z szopką, wydrukowano i wysłano coś ściągniętego z netu, ale neutralnego. W "S" też poproszono mnie o zrobienie grafiki do wysłania wraz z komunikatem do szkół. I też z prośbą, żeby było świątecznie, ale bez elementów mogących kogoś kłuć w oczy. Życzenia miały być z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Narysowałem więc choinkę... Ale na każdej bombce była szopka ze Świętą Rodziną. Przeszło. Na szczęście zarówno w moją stronę www, jak i w stronę "S" nikt się nie wtrącał... Ale pewien niesmak z tego, że ludzie wierzący uginają się pod ciężarem poprawności politycznej i w życzeniach ciągle jeszcze z okazji Bożego Narodzenia chcą mniej tego "Bożego", jednak pozostaje...
M-)
@maciej1965
26 Grudnia, 2019 - 01:16
Witaj!
"Żeby nikogo nie kłuło w oczy..." To znaczy kogo? Kim jest ten tajemniczy ktoś, kogo może zdenerwować? Rabiej? Biedroń?
Jachira?
Tak się zaczyna paranoja politpoprawności. Garstka walczących wrogów chrześcijaństwa usiłuje narzucić swój światopogląd zdecydowanej większości, a tchórze natychmiast się poddają.
Walkę trzeba podjąć a nie uciekać.
To oczywiście nie o Tobie, bo ty wykonujesz zleconą pracę. lecz ten ktoś, który zleca już czegoś się boi. Szefa? Wójta? Czy plebana?
Najlepszego
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
"wykonujesz zleconą pracę..."
26 Grudnia, 2019 - 12:15
To stanowczo za wiele powiedziane - ja to robię pro publico bono w wolnym czasie. Nie jestem grafikiem, ale elektrykiem. Grafiki na Niepoprawnych i stronę "S" też tworzę gratisowo, a zebrało się ich już prawie tysiąc. Ale jak pisałem, nie uznaję kompromisu i uważam, ze życzenia świąteczne powinny zawierać szopkę. Jak pisałem, w pierwszym przypadku wybrano in ny projekt, a w drugim przeprowadziłem swoje - szopka występuje, ba nie jedna, ale chyba 5, bo tyle dałem bombek na choinkę :-). A mogę zapewnić, że były dostatecznie duże, żeby można było wyraźnie zobaczyć ich zdobienie.
M-)
Życzenia
26 Grudnia, 2019 - 09:48
Zdrowych, pogodnych Świąt Bożego Narodzenia.
https://www.youtube.com/watch?v=ClWQaw1k2lk
https://www.youtube.com/watch?v=xmXUBovkFHw
antyleming
@marek chrapan
26 Grudnia, 2019 - 09:54
Wzajemnie życzę najlepszego. Szczególnie w okresie świąt Bożego Narodzenia.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
https://www.youtube.com/watch?v=G4Lyhs9vbiY
26 Grudnia, 2019 - 10:00
https://www.youtube.com/watch?v=eZIFvoxeY6g
antyleming
https://www.youtube.com/watch?v=G4Lyhs9vbiY
26 Grudnia, 2019 - 10:00
https://www.youtube.com/watch?v=eZIFvoxeY6g
antyleming