Julius Streicher i Waldemar Kuczyński - różnice tylko kosmetyczne
Streicher jest przykładem człowieka skazanego za zbrodnie przeciwko ludzkości, który sam osobiście nikogo nie zamordował. Jednak jego działalność propagandowa zdaniem oskarżycieli wydatnie przyczyniła się do tych zbrodni.
Julius Streicher (ur. 12 lutego 1885 w Fleinhausen koło Augsburga, stracony 16 października 1946 w Norymberdze) – członek NSDAP, Gauleiter Frankonii, Obergruppenfuehrer SA, organizator pogromów i bojkotów Żydów oraz redaktor, a potem wydawca niemieckiego pisma prowadzącego nagonki na Żydów pt. Der Stürmer, które było ważną częścią nazistowskiej machiny propagandy. Z zawodu Streicher był nauczycielem.
Der Stürmer
Pismo "Der Stürmer", wydane po raz pierwszy w 1923 roku, osiągnęło w okresie swojego największego rozwoju w 1938 r. nakład pół miliona egzemplarzy.
"Der Stürmer" charakteryzował się pełnymi nienawiści karykaturami Żydów i połączeniem antysemityzmu z obsesjami pornograficznymi. Od 1927 roku na stronie tytułowej pisma znajdowała się stale sentencja Heinricha von Treitschkego: "Żydzi są naszym nieszczęściem" (niem. "Die Juden sind unser Unglück").
Wydawnictwo Streichera wydało również antysemicką książeczkę dla dzieci pt. "Der Giftpilz" ("Trujący grzyb").
Proces norymberski
W czasie procesu norymberskiego w 1946 Streicher był sądzony wraz z innymi nazistowskimi zbrodniarzami. Psycholog więzienny Gustave M. Gilbert podczas swoich badań na osadzonych ustalił ich iloraz inteligencji (IQ) – Streicher miał wynik 106 (najniższy ze wszystkich).
Wyrokiem Trybunału został uznany za winnego zbrodni przeciwko ludzkości i skazany na karę śmierci przez powieszenie. Karę wykonano 16 października 1946. Ostatnie słowa Streichera brzmiały: "Pewnego dnia bolszewicy powieszą też was".
Do końca wierzył w słuszność polityki Hitlera. Stojąc na szubienicy zdążył jeszcze wykrzyczeć: "Sieg heil".
ŹRÓDŁO: WIKIPEDIA
http://pl.wikipedia.org/wiki/Julius_Streicher
To tak tytułem przydługiego wstępu.
A teraz czas na coś naprawdę obrzydliwego.
Zestawmy sobie to:
[quote]Wiem co będzie robił. Życzę porażek na wszystkich frontach, bo każde zwycięstwo tego Układu to porażka Polski i zagrożenie dla wolności. Życzę także porażek gospodarczych, choć za to płacą ludzie. Ale tylko one mogą wstrząsnąć bazą wyborczą tej wstecznej władzy i uniemożliwić dalsze hodowanie Chwasta zwanego IV RP. Tylko one mogą przerwać wciąganie Polski w przedwczorajszy matecznik.
http://kuczyn.com/2006/08/21/poniedzialek-21806r-polsce-zycze-jak-najlepiej/[/quote]
z tym:
[quote]Cały ten pisoidalny konglomerat pogrąża się coraz bardziej w aberrację. Każda dobra wieść o kraju, to przerażenie, bo to idzie na dobro Tuska, Komorowskiego i PO! A tu jeszcze Euro 2012 dobrze wychodzi.[/quote]
i jeszcze z tym:
[quote]W samonakręcającej się karuzeli majaczeń Polska wedle nich to społeczeństwo zniewolone, terroryzowane przez zabójców z rządu i obcych państw, spętane cenzurą i zakazami dla TV Trwam, prześladujące odważnych dziennikarzy itd. A nad tym złowieszcze oblicze cara północy i pani Fuhrer z Berlina rozważających, jak tu jeszcze bardziej wolnych Polaków wziąć w dyby.[/quote]
Dodajmy jeszcze to:
[quote]Prawicowe fioły tańczą ze zwłokami generała!
Każda gwałtowna śmierć osoby znanej publicznie budzi ciekawość i ciekawstwo. Co się za tym kryje i czy aby ktoś za tym nie stoi. Podobnie było, i nadal zresztą jest, z krystalicznie oczywistym wypadkiem samochodowym Waleriana Pańko, czy z równie krystalicznie oczywistym powieszeniem się Andrzeja Leppera. Podobnych przypadków jest sporo; nie budzących podejrzeń, ze strony badającej je prokuratury, są murowanymi morderstwami dla podejrzliwej części publiki, bo zawsze jest taka, że szuka spisków i sensacji. To normalne i nie byłoby tematu do pisania, gdyby nie nasza polityczna osobliwość, a raczej schorzenie, które trwa sporo lat. Najbardziej pasuje mi określenie "fiołotwór złośliwy", czyli nie dające się niczym pohamować pragnienie, by Polska, w której żyje taki zainfekowany, wbrew wszelkim oczywistościom, okazała się krajem, jak z Południowej Ameryki, w czasie, gdy w niektórych szalały komanda śmierci.
(...)
Śmierć generała Petelickiego jest tragedią, ale to, co prawicowa nekrofilia z pisoidalnego świata z nią wyprawia, nadaje się tylko na kpienie i politowanie.[/quote]
i takie oto ostrzeżenie:
[quote]Jest wcale nie mała liczba Polaków wierzących w te bzdury i wznoszących okrzyki "Jarosław Polskę zbaw". To sprawia, że nie wolno ich lekceważyć, bo szaleństwa powtarzane i powtarzane, jeśli jeszcze trafią na sprzyjający czas, są jak taki właśnie fiołotwór złośliwy dający łatwo przerzuty, a leczący się ciężko.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,126914,title,Prawicowe-fioly-tancza-ze-zwlokami-generala,wid,14668417,wiadomosc.html[/quote]
I co otrzymujemy?
Waldemar Kuczyński - członek PZPR (zamiast NSDAP), propagandzista PO, uważający wszystko, co prawicowe (a nie lewicowe), a zwłaszcza pisowskie (a nie żydowskie) za nieszczęście. I to nie jakieś tam nieszczęście, ale za chorobę porównywalną z nowotworem: "złośliwy dający łatwo przerzuty, a leczący się ciężko".
Waldemar Kuczyński jest do tego stopnia chory z nienawiści, że nie dostrzega swojej moralności Kalego na sterydach. Bo przecież prorok Kuczyński w swojej objawionej wizji już w dniu zaprzysiężenia rządu Jarosława Kaczyńskiego wiedział "co będzie robił" i na podstawie tegoż objawienia życzył mu "porażek na wszystkich frontach (...) także porażek gospodarczych, choć za to płacą ludzie"! Ale to, że ludzie którzy widzą owoce rządów PO: Smoleńsk, mord łódzki, serię tajemniczych śmierci (w których Kuczyński nie widzi nic złego ani podejrzanego) pragną, aby ten rząd wreszcie splajtował (bo tylko to może "wstrząsnąć bazą wyborczą tej wstecznej władzy...") świadczy o tym, że "ten pisoidalny konglomerat pogrąża się coraz bardziej w aberrację".
Co najciekawsze, u Waldemara Kuczyńskiego (i nie tylko) widać wyraźnie zarysowaną obsesję pornograficzną. Przy takich zwrotach jak: "prawicowa nekrofilia z pisoidalnego świata" czy "tańczą ze zwłokami generała" (i to w tytule) nawet sam Julius Streicher mógłby zapałać rumieńcem, niczym speszona dziewica! Czegoż to chory umysł nie wymyśli, aby jak najbardziej obrzydzić to "pisowskie" lub "żydowskie" (wszystko jedno, mechanizm jest ten sam) "bydło".
Czy Waldemar Kuczyński organizował pogromy pisowców? Jeszcze nie, bo szczęśliwie populacja "pisoidów" jest bardziej odporna psychicznie od populacji Żydów z lat 20-stych ubiegłego wieku. W naszym środowisku szczęśliwie nie znalazł się odpowiednik zamieszkałego w Paryżu 17-letniego Herszla Grynszpana - Żyda, który w zemście za upokorzenia swojej rodziny 7 listopada 1938 roku śmiertelnie postrzelił radcę ambasady, Ernsta von Ratha, co stało się pretekstem do zorganizowanego pogromu niemieckich Żydów.
Natomiast w środowisku zasilanym jadem Waldemara Kuczyńskiego i jemu POdobnych znalazł się Ryszard Cyba, który 19 października 2010 roku w łódzkiej siedzibie PiS zastrzelił Marka Rosiaka i ranił nożem drugiego pracownika - Pawła Kowalskiego.
Czy działalność propagandowa Waldemara Kuczyńskiego zdaniem oskarżycieli wydatnie przyczyniła się do tej zbrodni? Na to pytanie odpowiedź usłyszymy dopiero wtedy, gdy zbrodnie III RP zostaną wreszcie uznane za zbrodnie. Ale biorąc pod uwagę co Ryszard Cyba krzyczał w momencie aresztowania...
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 6231 odsłon
Komentarze
@Peacemaker
22 Czerwca, 2012 - 01:01
Gilbert wspomina również, że po wyroku, a przed egzekucją, Streicher zapragnął walczyć o Erec Israel.
To o co zapragnie walczyć Kuczyński? ;-)
Pozdrawiam
A o cóż innego mógłby walczyć POpaprany dewiant o aparycji...
22 Czerwca, 2012 - 03:20
..., która przepełniłaby dumą Belzebuba ?
POkarany jeszcze głupszą POłowizną i talentem literackim złośliwego, aczkolwiek niespełnionego (choć kto wie ?) delatora, cierpiącego na chroniczny ślinotok i ADHD ?
O Wawel dla Jarosława.
Jak najszybciej.
Jest coś metafizycznego w pewnej rzeczy.
Kaczyński.
Kuczyński.
Tylko jedna litera, a takie przeciwieństwa.
To jak ten jeden chromosom różnicy.
Bum, 23 chromosomy - człowiek.
Bum, 24 chromosomy - małpa.
Czasem myślę, że o ile Mister Haloperidol mści się, za to, że go nie przyjęli, ten, mści się za to, że za każdym razem kiedy się podpisuje, widzi tą jedną literę różnicy...
I nie daje sobie z tym rady.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
Błagam, trzymajmy poziom i nie zniżajmy się nawet o milimetr
22 Czerwca, 2012 - 08:44
"Bum, 23 chromosomy - człowiek.
Bum, 24 chromosomy - małpa."
Trafne i dowcipne.
Ale błagam - trzymajmy poziom, zachowujmy własną godność i nie zniżajmy się do nich - choćby nas dzieliła przepaść, a my mielibyśmy zejść tylko o milimetr!
Unikajmy skojarzeń typu "24 chromosomy - małpa".
Wystarczy, że oni traktują "pisoidów" jako następny gatunek "podludzi"
Peacemaker
22 Czerwca, 2012 - 13:54
Niewątpliwie masz rację ale pamiętaj o jednej rzeczy - kulturę, ogładę, dobre wychowanie, totalniacy traktują jako słabość.
Tak jak sowieci ustępstwa zachodu.
Babrząc się w fekaliach, siłą rzeczy człowiek musi się ochlapać.
Może lepiej byłoby nie wyciągać Waldemara na światło słońca ?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
Coś w tym jest...
22 Czerwca, 2012 - 14:19
Sam martwię się tym, że od tych fekaliów, jakimi jestem zewsząd bombardowany (różnych wyPOwiedzi Kuczyńskiego, Niesiołowskiego, Bartoszewskiego i innych "autorytetów", które tak są przepełnione pogardą, że najbardziej drastyczne filmy o nazistach wyglądają przy nich jak kino familijne) sam się odczłowieczam i robię coraz mniej wrażliwy na ludzkie dramaty. To jest właśnie ta "czarna strona mocy" - samemu przejmuje się filozofię typu: "Życzę także porażek gospodarczych, choć za to płacą ludzie"...
Kiedyś pewnie napiszę i o tym artykuł. Mam już pomysł i tytuł "studium odczłowieczenia".
Może czasem trzeba postępować zgodnie ze słowami Olgierda z "Czterech pancernych":
"To nie my zaczęliśmy tę wojnę. Jak im odbierzemy broń, wtedy możemy sobie przypominać, że oni też są ludźmi"?
Nie wiem, może tak, może nie...
Peacemaker
22 Czerwca, 2012 - 14:58
[quote=Peacemaker]Sam martwię się tym, że od tych fekaliów, jakimi jestem zewsząd bombardowany (różnych wyPOwiedzi Kuczyńskiego, Niesiołowskiego, Bartoszewskiego i innych "autorytetów", które tak są przepełnione pogardą, że najbardziej drastyczne filmy o nazistach wyglądają przy nich jak kino familijne) sam się odczłowieczam i robię coraz mniej wrażliwy na ludzkie dramaty. To jest właśnie ta "czarna strona mocy" - samemu przejmuje się filozofię typu: "Życzę także porażek gospodarczych, choć za to płacą ludzie"...
Kiedyś pewnie napiszę i o tym artykuł. Mam już pomysł i tytuł "studium odczłowieczenia".[/quote]
Tak, coś w tym jest.
To jest jak z menelem, który zaczepia jakiegoś człowieka. Zdrowy rozsądek nakazuje nie zniżać się do poziomu lumpa i zignorować.
To zadziała raz, drugi, trzeci. Za czwartym lump może pomyśleć, że zaczepiany się boi i można pójść dalej. Dlatego i wychowawczo i zachowawczo, należy pewnego dnia sklepać menelowi maskę.
Stojący z boku czy przelotny obserwator skonstatuje - "o, męty się naparzają", niestety będzie mieć tylko połowiczną rację ; )
[quote=Peacemaker]Może czasem trzeba postępować zgodnie ze słowami Olgierda z "Czterech pancernych":
"To nie my zaczęliśmy tę wojnę. Jak im odbierzemy broń, wtedy możemy sobie przypominać, że oni też są ludźmi"?
Nie wiem, może tak, może nie...[/quote]
Fuj, co za źródło ; )
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
Fuj, co za źródło ; )
22 Czerwca, 2012 - 15:42
Ano :D)) Komuna w pierwotnym wydaniu :D)))))
@AdamDee
22 Czerwca, 2012 - 15:48
W źródłach nie ma fuj! Nawet grzebanie w średniowiecznym klozecie dostarcza wielu cennych informacji, nie mówiąc już o grzebaniu w żołądkach zmumifikowanych obywateli neolitycznych. :-)))
Pozdrawiam
tł
22 Czerwca, 2012 - 16:26
A pamiętasz może kim był filmowo-książkowy Olgierd ?
Ja wiem, że nawet kacapstwu zdarza się jakaś oryginalna myśl, ale jednak... - kawaler orderu krasiwoj zwiezdy o przeszłości conajmniej oczywistej jako moralista z humanistycznym zacięciem ; )
"Koniec świata" jadąc Popiołkiem ; )))))
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
@AdamDee
22 Czerwca, 2012 - 16:31
Ja o źródłach, Ty o popiołkach. Pompeje jakieś... :-)))
Humanistyczne zacięcie? Miałeś chyba na myśli podcięcie? :-)))
PS. Filmowego pamiętam. Z książką nie miałem przyjemności. ;-)
tł
22 Czerwca, 2012 - 16:38
[quote=tł]Ja o źródłach, Ty o popiołkach. Pompeje jakieś... :-)))[/quote]
Poruszamy się w matriksie fikcji więc jedźmy na całość ; )
[quote=tł]Humanistyczne zacięcie? Miałeś chyba na myśli podcięcie? :-)))[/quote]
Fantazja samogonowa ?
Jak najbardziej - zatankowany pod korek ruski żołdak, na wpół wymalowany na biało by uchodzić za biało-czerwonego, pewnie jest w stanie błysnąć myślą szlachetną.
W literaturze fikcji, rzecz jasna.
Ci znani z literatury faktu byli zgoła inni.
[quote=tł]PS. Filmowego pamiętam. Z książką nie miałem przyjemności. ;-)[/quote]
Z jednym i drugim ciężko mieć przyjemność ; )
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
@AdamDee
22 Czerwca, 2012 - 16:45
Nieporozumienie w punkcie 2. Pisząc o podcięciu, miałem na myśli gardła. Wrogów. :-)))
Jak trzymać poziom ?
22 Czerwca, 2012 - 09:11
Przecież sam Pan udowodnił że Kuczyński sieje nienawiść i namawia do zbrodni osobniki niepełnosprawne umysłowo.
Przypomniał pan również że cywilizowany świat umiał odczytać i ocenić prawdziwego ducha sprawczego zbrodni jaką jest faszyzm w osobie Streichera.
Tu nie trzeba zniżać poziomu o milimetr, tu trzeba gwałtownie go obniżyć o 2 m zachowując łączność z górnym punktem stałym.
Czy kosmopolityzm do tego dopuści by międzynarodowy trybunał ocenił to co wyczynia Michnik z Tuskiem w Polsce?
Czy będzie odwaga by ideologów tego zakamuflowanego totalitaryzmu skazać za zbrodnie przeciw ludzkości?
Przecież na ławie z mordercą Rosiaka winni siedzieć i Kuczyński, i Niesiołowski i wielu, wielu innych, premiera nie pomijając.
@oyster11
22 Czerwca, 2012 - 09:20
Nie faszyzmu, a niemieckiego narodowego socjalizmu. Włoski faszyzm niewiele miał wspólnego z rasizmem i antysemityzmem nazizmu.
Streicher był ledwo głośną tubą, a nie duchem sprawczym zbrodni niemieckich.
Pozdrawiam
@tl
22 Czerwca, 2012 - 12:47
Dziękuję za poprawienie. Niestety odebrałem komunistyczne wykształcenie dalekie od cywilizowanego oglądu świata. Miast rzetelnego wykładu historii, w tym politycznej zideologizowany i zdeformowany zestaw zakłamanych semantycznie teoryjek wymyślonych przez tłuków typu Nałęcz, Kik,czy Krzemiński.
Nie wiem skąd zdobyć normalną historię polityczną świata by uzupełnić i wyprostować choćby w stopniu dostatecznym swój wątły aparat pojęciowy. Zaznaczam że obciążony jestem następującymi defektami: skleroza, wtórny analfabetyzm, ociężałość umysłowa itd. Nie jestem również humanistą z wykształcenia.
Może Panowie mogą coś doradzić by "gupek" nie odzywał się gdy nie ma nic sensownego do powiedzenia (tytuł, autor).
Mogę się pochwalić iż używając własnego rozumu doszedłem do tego że socjalizm świata zachodniego to nie jest ten socjalizm "z ludzką twarzą" który od drugiej wojny wszczepiają nam dozorcy. Również ten liberalizm tuskowy to zgoła co innego niż istnieje na świecie.
@oyster11
22 Czerwca, 2012 - 13:02
Bardzo proszę. I nie ma się o co obrażać. Ani potrzeby, aby ironizować. Nie ma normalnej historii politycznej świata. Najlepiej używać tego, co dotąd. Czyli własnego rozumu. I przyjmować do wiadomości poprawki, nie zakładając z góry, że są one intencjonalnie złośliwe.
Pozdrawiam
@@tl
22 Czerwca, 2012 - 17:19
Intencjonalnie chciał ją pocałować jak siostrę, a wyszło jakby klepnął ją po tyłku jak dziwkę.
Odebrałem poprawkę jak najbardziej pozytywnie. Nie przyszło mi do głowy ze prośba o wskazanie sensownych publikacji z dziedziny polityki będzie odczytana jako ironizowanie.
Słowa napisane twardo dźwięczą padając na posadzkę.
Poeci wolą melodię chwili, zapach, światło.
Czasem zapominam w ferworze walki z rzeczywistością "się wylogować" ; to pewna wada portalu.W bankach internetowych tego nie ma.
Opuszczam stronę, jestem wylogowany.
Pzdr
@oyster11
22 Czerwca, 2012 - 17:55
Jak się zalogujesz, to może przeczytasz.
Dla zrozumienia praktyki niemieckiego narodowego socjalizmu polecam dwie, klasyczne lektury:
1.Alan Bullock, Hitler. Studium tyranii.
2.Victor Klemperer, Lingua Tertii Imperii.
Pierwsza to fundamentalna praca naukowa. Druga, to esej niemieckiego Żyda, który w miarę spokojnie przeżył III Rzeszę, ponieważ był żonaty z Niemką. Prawo państwa Hitlera obfitowało w niespodzianki ;-)
Pozdrawiam
PS.Niestety, mowa Twoja nie jest prosta...
@@@tl
22 Czerwca, 2012 - 18:33
Dzięki za podane książki, spisałem.
Rwana wypowiedź świadczy o wewnętrznym nieuporządkowaniu- to o mnie.
Szkoda dzisiejszego dnia, dużo dobrych tekstów, kto zdoła je przeczytać, przemyśleć, odpowiedzieć.A potem przychodzą dni jałowe, jałowe wpisy, jałowe komentarze , słabe piosenki.
Ginę, giniemy pod natłokiem bodźców.
By nie pieprzyć o niczym, pochwalę się : nie wiedząc z kim mam do-czynienie już 2 lata temu wpisałem FYM na listę: agenturalnego wpływu treści.
Intuicja,
szkoda że często sprowadza na manowce.
@oyster11
22 Czerwca, 2012 - 18:39
Intuicja czasami się przydaje.;-) Dzięki niej nadal rozmawiamy... ;-)
PS. Do listy lektur dołączyłbym jeszcze trzecią.Dopiero niedawno ukazał się w polskim przekładzie przywoływany na początku przez Autora wpisu "Dziennik norymberski" G.M.Gilberta. Narodowo-socjalistyczna wierchuszka niemiecka mówi sama o sobie.
Trzeba ich doprowadzić przed Trybunał Międzynarodowy
22 Czerwca, 2012 - 09:36
[quote=oyster11]Przecież na ławie z mordercą Rosiaka winni siedzieć i Kuczyński, i Niesiołowski i wielu, wielu innych, premiera nie pomijając.[/quote]
Zgadza się! Więc osądźmy ich, a najlepiej doprowadźmy do ich osądzenia przez Trybunał Międzynarodowy aby po pierwsze nie brudzić sobie rąk, a po drugie nie dać im okazji do tworzenia następnych bajek o strasznej IV RP, a nie upodabniajmy się do nich
I tak na marginesie... wkurzająca "nowa tradycja"
22 Czerwca, 2012 - 09:40
I tak na marginesie. Co za DEBIL ZNÓW MI ZANIŻA OCENĘ?
Ostatnio grupa przygłupich fanatyków wprowadziła tu idiotyczny zwyczaj. Jak się z czymś w artykule (a może nawet w komentarzach) nie zgadzają - od razu JEDYNKA. Zaczyna się tu robić takie klakierstwo, że można pisać jedynie "zamach, zamach, Smoleński zamach, na pewno zamach" lub "PiS robi wszystko tak, że lepiej nie można, a wszyscy jego członkowie są nieomylni i wszelka dyskusja w swoim gronie na ten temat jest sianiem wrogiej propagandy".
Wysil jeden z drugim to, co masz w czaszce i podyskutuj! Tylko wymyśl coś mądrzejszego, niż "ty podstawiony konfidencie...".
Jak tak dalej pójdzie, portal będzie musiał zmienić nazwę z "Niepoprawni.PL" na "Bardzo poprawni inaczej".
@Peacemaker
22 Czerwca, 2012 - 09:41
Trybunał Norymberski - utworzony ad hoc wobec ogromu straszliwych zbrodni niemieckich - już w założeniu był instytucją dwuznaczną.Ewolucja historycznej oceny i interpretacji jego wyroków tylko to potwierdza.
To wymyślmy coś lepszego
22 Czerwca, 2012 - 09:59
Byle by to nie dawało pretekstu do kolejnych bajek typu "polityczna zemsta", "zbrodnicza IV RP" itp. Inaczej znów po dwóch latach (lub wcześniej) nas propagandowo wykończą i będziemy tkwić w kolejnej Tuskolandii przez następne 8 lat lub dłużej.
Generalnie uważam, że po przejęciu władzy trzeba na początku zająć się stabilizacją kraju, rozwojem gospodarki, poprawą warunków życia i połączeniem dwóch nienawidzących się elektoratów w jeden naród. Niech ludzie na początek przypomną sobie co to znaczy normalność: że można żyć bez wiecznego straszenia opozycją, bez spadających samolotów i szalejących seryjnych samobójców.
Ale w dalszej kolejności, gdy już społeczeństwo uświadomi sobie jak było manipulowane, okłamywane, szczute i okradane, musimy pamiętać o moralnym i prawnym rozliczeniu tych, co rzucając hasła typu "kaczyzm", "nigdy więcej", "ku przestrodze, aby to się nigdy nie powtórzyło" wprowadzili nad Wisłą neo-totalitaryzm i neo-rasizm w najbardziej perfidnej postaci (we wcześniejszych postaciach trzeba było mieć inne pochodzenie lub kolor skóry - w tej wystarczą inne poglądy). Żadnych "grubych kresek"!!!
@Peacemaker
22 Czerwca, 2012 - 10:11
Ad 1. Tu nie ma co wymyślać. Można drani powywieszać.Ale z wielu względów rozwiązanie rewolucyjne nie wchodzi w grę. Można ich osądzić. Ale i tak zostaną męczennikami dla niektórych. Można drani usunąć z życia publicznego. Ale i tak wrócą. Jak nie oni, to ich potomkowie. Patrz: powojenne dzieje Polski. Kwadratura koła.
Ad 2.Zgadzam się. Z jednym zastrzeżeniem. Jakąż to normalność mają sobie ludzie przypomnieć. Za świadomej pamięci Polaków nigdy nie było żadnej normalnośco.
Ad 3. Żadne społeczeństwo w historii nigdy sobie tego nie uświadomiło. W sposób trwały. Na przestrzeni historii społeczeństwa ulegały tylko przelotnym iluminacjom. Oczywiście piszę to w kontekście relacji społeczeństwa z władzą.
Racja
22 Czerwca, 2012 - 10:57
Ad 1. Lekko nie będzie. Rzeczywiście kwadratura koła.
Ad 2. Też prawda. Normalnie to tu chyba nigdy nie było, a przynajmniej nie za naszego życia. Więc niech powiedzmy posmakują życia takiego, jakie mają od kilku lat Czesi - stabilizacja, rozwój, żadnych TW, KO o ubekach nie wspominając. Sielanka! Tylko czy to się u nas ludziom za szybko nie znudzi?
Ad 3. Wystarczy, aby sobie to uświadomili w sposób chwilowy. Choćby na tyle długo, aby zgodzili się na międzynarodowe śledztwo w sprawie Smoleńska, osądzenie winnych tej tragedii i innych spraw typowo kryminalnych (np. wprowadzanie przez samego Niesiołowskiego w błąd Wymiaru Sprawiedliwości przy śledztwie w/s mordu łódzkiego) i byli po wszystkim zadowoleni. Rozliczenia przecież też nie mogą trwać wiecznie.
@Peacemaker
22 Czerwca, 2012 - 11:19
Dyskutuje się nam ciekawie, ale brniemy trochę w ogólniki.;-)
A więc ograniczę się tylko do uwagi na temat Czechów, których zresztą bardzo lubię. Słowo! ;-)
Otóż, Czesi także w okresie Protektoratu Czech i Moraw mieli stabilizacje i rozwój. Sielanka to oczywiście nie była...
Czesi są mądrzy. Tej pragmatycznej mądrości nauczyli się chyba z wojen husyckich... ;-)
@TŁ
22 Czerwca, 2012 - 11:39
Czasem uważamy Czechów za tchórzliwych konformistów. Zapominamy przy tym, że próbowali oni pogonić komunę na tyle mocno, że aż Ludowe Wojsko Polskie musiało im w tym przeszkodzić.
Wkrótce mam nadzieję poznać naszych południowych sąsiadów lepiej, bo wybieram się do nich na urlop.
Zgadza się, że dyskutuje się nam ciekawie :) Ale niestety muszę zająć się innymi sprawami.
Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za miłą dyskusję!
@Peacemaker
22 Czerwca, 2012 - 12:19
Wzajemne podziękowania. Pozdrawiam. :-)