Sądy, kasta, stan spoczynku i emerytury sędziowskie...
W cyklu felietonów pt. "Kasta" TVP Info zajmuje się problemem patologii w środowisku prawniczym. Pod lupą autorów programu są przede wszystkim sędziowie, ale też prokuratorzy i komornicy.
Tłem tegoż programu jest obecna walka środowisk prawniczych o utrzymanie status quo, czyli żeby "było tak jak było", a że jest źle to wie każdy Polak. I nie chodzi tu nawet o skandaliczne wyroki lub realne antyludzkie postępowania wobec Polaków np. sędziów, komorników czy prokuratorów. To jest sprawa wtórna, bo tak naprawdę chodzi o utrzymanie bezkarności tychże środowisk w Polsce.
Clou sporu jest tak naprawdę istnienie sądowej Izby Dyscyplinarnej, która ma uprawnienia mogące w konsekwencji usunąć np. sędziego, który jawnie sprzeniewierzył się etyce zawodu lub popełnił przestępstwo pospolite. Bowiem dziś mamy taką sytuację, że nawet sędziowie, którzy są np. złodziejami lub "damskimi bokserami" dalej swobodnie orzekają i są utrzymywani w zawodzie przez innych kastowych sędziów. Podobnie jest też w sytuacji, gdy sędzia staje się politykiem i tym samym uwłacza własnej bezstronności jako sędziego. Takie zachowanie też może - według nowego prawa - zakończyć się wydaleniem takiego delikwenta z grona sędziowskiego. Sędziowie więc walczą o swoje przywileje a mają o co. Walczą też o przywileje pozostałych zawodów prawniczych.
Jednym z tych przywilejów są sędziowskie emerytury.
Ustawa Prawo o ustroju sądów powszechnych określa kiedy i pod jakimi warunkami sędziowie i prokuratorzy nabywają uprawnień aby przejść w stan spoczynku. Kwestia emerytalna, w tym przypadku, kształtuje się inaczej niż w przypadku osób zatrudnionych na podstawie np. umowy o pracę. Służba sędziego jest dożywotnia. Oznacza to, że do końca życia sędzia pozostaje osobą publiczną, co jest związane z pewnymi utrudnieniami w życiu prywatnym. Z uwagi na powagę urzędu sędziowie dożywotnio odpowiadają za popełnione przestępstwa, zarówno karnie, jak i dyscyplinarnie. Tak, że nie istnieje żaden prawny kaganiec, żeby sędziów w stanie spoczynku nie pociągać do odpowiedzialności karnej i dyscyplinarnej. "Stan spoczynku" nie zwalnia sędziów od tych odpowiedzialności.
Natomiast sama kategoria "stan spoczynku" jest kontrowersyjna. Sędzia na "emeryturze" czyli w stanie spoczynku nie opłaca składek ZUS tak jak inni polscy obywatele. Mało tego! Korzysta też z szeregu innych apanaży jak np. diety czy zwrot kosztów swoich działań jako sędziego w stanie spoczynku, czyli w te "koszty" można "wrzucić" wszystko a tym samym może się okazać, iż taki sędzia nie tylko, że nie zapłaci podatku dochodowego, ale będzie mu się należał zwrot części tegoż podatku.
Sędzia, prokurator, w momencie przejścia w stan spoczynku, otrzymuje uposażenie w wysokości 75 procent wynagrodzenia, jakie uzyskiwał w chwili odejścia z czynnego zawodu. Uposażenie sędziego i prokuratora w stanie spoczynku jest finansowane z budżetu państwa, przy czym wniosek o przejście w stan spoczynku może złożyć sam sędzia powołując się np. na powody zdrowotne. Dochodzi zatem do kuriozalnych sytuacji, w których np. sędzia 30 letni już jest w stanie spoczynku i podejmuje dodatkowe zatrudnienie, jednocześnie zachowując sędziowskie uposażenie. Są też przypadki, że sędzia na swój wniosek i ze względów zdrowotnych przechodzi w stan spoczynku aby uniknąć postępowania dyscyplinarnego, co przecież nie powinno być przeszkodą aby takie postępowanie prowadzić. Niestety kasta sędziowska myśli i działa inaczej.
Zgodnie z konstytucją wynagrodzenie sędziego musi odpowiadać godności urzędu i powierzonemu zakresowi obowiązków. Wysokość wynagrodzenia sędziego mieści się w przedziale dwu lub trzykrotności średniej krajowej, czyli od około 8 tysięcy złotych do około 13 tysięcy złotych. Do podstawowego wynagrodzenia należy doliczyć min. jubileuszowe gratyfikacje, dodatek stażowy i inne. Więc 75% tej kwoty wynosi od około 6 tysięcy złotych do około 9,8 tysięcy złotych i tyle dostają sędziowie w stanie spoczynku. Jak wspomniałem należy też do tego doliczyć różnego rodzaju dodatki i bonusy sędziowskie.
Obecnie, zgodnie z przyjętymi zmianami obowiązujących przepisów, sędziowie mężczyźni przechodzą w stan spoczynku z dniem ukończenia 65 roku życia. Sędzia kobieta może przejść w stan spoczynku, na swój wniosek, po ukończeniu 60 lat. Sędzia może sprawować urząd nadal, jeżeli nie później niż 6 miesięcy po i nie wcześniej niż 12 miesięcy przed ukończeniem tego wieku, oświadczy Krajowej Radzie Sądownictwa wolę dalszego sprawowania stanowiska. Musi przedłożyć zaświadczenie, że jest zdolny do sprawowania urzędu ze względu na stan zdrowia. Krajowa Rada Sądownictwa może wyrazić na to zgodę.
W przypadku prokuratorów przepisy ustawy o prokuraturze odsyłają do umocowań prawnych, które obowiązują w przypadku sędziów. Uprawnienia Krajowej Rady Sądownictwa przysługują, w tym przypadku, Prokuratorowi Generalnemu.
Chciałbym być dobrze zrozumiany. Nie neguję faktu, iż sędziom czy prokuratorom należą się wysokie uposażenia. Ich praca często jest wykonywana nawet z narażeniem życia... bo ich decyzje mogą być np. przez świat przestępczy oceniane bardzo negatywnie i może się to wiązać z różnego rodzaju zagrożeniami, nawet kryminalnymi.
Pragnę natomiast zwrócić uwagę, że Sędziowie i członkowie pozostałych formacji prawniczych pełnią rolę służebną wobec Polaków i podlegają rozdziałowi władzy: sądowniczej, ustawodawczej i wykonawczej. Nie może być tak, że kasta sędziowska uzurpuje sobie prawo bycia "ponad prawem" i tworzy niezależną od państwa kastę ludzi, którzy wzajemnie się wspierają i bronią - w swoim gronie - przestępców lub sędziów, którzy sprzeniewierzają się etosowi swojego zawodu.
Nie wiem czy zakres zmian, które planuje PiS (pozostał podpis Prezydenta RP) bezie wystarczający. Osobiście jestem za całkowitą zmiana ustroju sądów powszechnych na model anglosaski: sędziowie powoływani w wyniku wyborów powszechnych, decydująca rola ławy przysięgłych czy niemożność wydawania nieprzychylnych obywatelom wyroków niż te, które zapadały już wcześniej w podobnej lub prawnie identycznej sprawie.
---------
Tekst powstał m.in. na podstawie: https://hotmoney.pl/emerytury-sedziow-i-prokuratorow-za-wysokie/ , http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20010981070/U/D20011070Lj.pdf
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad...
© Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw)
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 7863 odsłony
Komentarze
TVPiS czyli telewizja półprawd dla narodu.. co wszystko lupi
Komentarz ukryty i zaszyfrowany
Komentarz użytkownika Zawisza Niebieski został oceniony przez społeczność dość negatywnie. Został ukryty i zaszyfrowany poprzez usunięcie samogłosek. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 3. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność jakkolwiek ciężko Ci będzie go odczytać. Pamiętaj, że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
26 Stycznia, 2020 - 21:07
Prwszy prgrm z cykl Kst wykzł ż TVPS &qt;nród głp wszystk kp&qt; znów głs prpgndw półprwdy.
< hrf="https://wdmsc.wp.pl/kst-w-tvp-nf-jwnmy-drg-dn-hstr-pn-brbry-t-nfrmcj-n-pjwly-s-w-mtrl-6470036937418369">https://wdmsc.wp.pl/kst-w-tvp-nf-jwnmy-drg-dn-hstr-pn-brbry-t-nfrmcj-n-pjwly-s-w-mtrl-6470036937418369>
Zawisza Niebieski
26 Stycznia, 2020 - 22:26
To nie jest tak. Program pokazuje prawdę i żaden głupiec nie jest w stanie jej zaprzeczyć. Czy Pan zdaje sobie sprawę, że każdy program musi mieć niepodważalne dowody winy kasty prawniczej? Jest to praca bardzo heroiczna i jestem wdzięczny dziennikarzom, że podjęli się tego tematu. Czy Pan podważa fakty?
Pozdrawiam
krzysztofjaw
Panie Krzysztofie, jak sam Pan widzi
Komentarz ukryty i zaszyfrowany
Komentarz użytkownika Zawisza Niebieski został oceniony przez społeczność dość negatywnie. Został ukryty i zaszyfrowany poprzez usunięcie samogłosek. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 3. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność jakkolwiek ciężko Ci będzie go odczytać. Pamiętaj, że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
26 Stycznia, 2020 - 23:19
ps z drgj strny pkzny w rtykl wyrźn wskzj, ż TVPS dlk d rztlnśc przkzywn nfrmcj, , zrsztą czg spdzwć sę d nstytcj prwdznj przz kłmcę z prwmcnym wyrkm, stąd lb kżdą nfrmcję trzb sprwdzć lb p prst kłmców n słchć
P prwszym dcnk wdm, ż tn prgrm gdny jst dznk mn rbn. Jst t czyst prpgndówk, jk t c czynł &qt;Plsk&qt; Fndcj Nrdw, z czrnym plktm, któr jk dzś wdm jst jdnym z nrtów wyprwdzn pnędzy z Spółk Skrb Pństw. W kżdj spłcznśc znjdją sę czrn wc n mżn n pdstw czynów tych czrnych wcy cłj spłcznśc cnć. Dpr pprc dl tych &qt;czrnych wc&qt; przns n spłcznść dpwdzlnść z ch czyny.
W 1997 r. wprowadzono art.44 do Konstytucji RP...
26 Stycznia, 2020 - 22:16
W 1997 r. władze wprowadziły sobie - art.44 - do Konstytucji RP,
ale nie miały najmniejszego zamiaru pomagać Polakom w rodzinnej pracy
nad poprawą państwowego kapitału ludzkiego - propolskiej rodzimej demografii.
Antypolskie "władze" lokalne (lokajowo- lokalowe) - nie rozwiązywały elementarnych problemów społecznych.
Dla ówczesnych "polskich władz" -> 500 +... - mogło być wyłącznie marzeniem - "ściętej głowy"...
- boWiem antypolskie "władze" SUKCESywnie rozwijały "sądowe" uprawomocnianie - > nie ścigania zbrodni <ŁOWCÓW SKÓR> - giełdowo wyznaczających stawki za głowy pacjentów - instytucji RP...
Pozdrawiam. J. K.
Sędziochwała - w antypolskości stała... bo 100i.
27 Stycznia, 2020 - 02:35
Sędziochwała - "uchwałą" - w antypolskości (jest) - stała...
Więc tak sobie myślała: - " zdolna jestem niesłychanie...
Moja buzia tryska zdrowiem...
Jak coś powiem, to już powiem...
Jak odpowiem to roztropnie...
Jestem mądra, jestem zgrabna, wiotka, słodka i POwabna"...
"Sędziowie" na bezprawnej komuszej tzw. "konstytucji"
27 Stycznia, 2020 - 08:43
W tzw. "konstytucji" z 1997 roku komuchy na usługach KGB/GRU celowo wprowadzili takie zapisy by z Wymiaru Sprawiedliwości powstał "Domiar Niesprawiedliwości" pod nazwą "nadzwyczajnej kasty" - pociotków żydokomuny nasłanej przez dziadzię Stalina do zaprowadzenia stalinowskiej "sprawiedliwości" w Polsce. Piszę "w tak zwanej konstytucji" bo prawnie nawet w czasie jej uchwalenia jak i teraz, ta "konstytucja" jest stosowana bezprawnie i to przez wszystkie "opcje" polityczne. Jej postanowienia nie powinny mieć mocy prawnej ponieważ zgodnie z ówczesnym stanem prawnym w referendum zatwierdzającym ją obowiązywała Ustawa o Referendach z 1995 roku według której do ważności referendum musiało wziąć co najmniej 50%+1 uprawnionych do głosowania, a wzięło nie całe 43%. Wobec nie przyjęcia przez Naród tej tzw. "konstytucji" komuna z żydokomuną już po referendum bezprawnie powołało się na Ustawę z 1991 (2?) roku o referendach gdzie nie było takiego progu dla Konstytucji. Było to działanie ewidentnie bezprawne na co zgodziły się wszystkie kliki Magdalenkowe - m.inn. działacze obecnego PiSu jak i ŻydoPiSu. I nadal stosują się bezprawną tzw. "konstytucję" więc co się dziwić, że Polskę można nazywać "bandyckim państwem" gdzie nadzwyczajna kasta sądownicza w formie maijnej stosuje bandyckie praktyki. W dwóch tekstach - "Kogo i kiedy wreszcie zezłości?" oraz "Co przykrywa jazgot o "reformie" sądowniczej?" rozesłałem wezwanie do Posłów Konfederacji o zorganizowanie w Warszawie manifestacji z czerwonymi taczkami dla "Sądu Najwyższego" - mam nadzieję, że "Niepoprawni": przyłączą się do tego.
antyleming
Witaj Krzysztofie! - Słusznie prawisz!
27 Stycznia, 2020 - 11:14
Opisałeś w sposób niemal "łopatologiczny" funkcjonowanie "wymiaru (nie)sprawiedliwości". Tylko tacy użytkownicy, jak Zawisza Niebieski - nie rozumieją lub nie chcą zrozumieć, że tenże jakże ważny sektor funkcjonowania państwa wymaga gruntownej przebudowy. Przebudowy, która nie będzie kolidowała z zapisami Konstytucji RP z 1997 roku. To jest bardzo trudne przedsięwzięcie. Dlatego proces reorganizacji tak się "ślimaczy", zwłaszcza że "nadzwyczajna kasta" broni wszelkimi sposobami... nienależnych im przywilejów.
Napisałeś między innymi tak, cytuję: "Sędzia na "emeryturze" czyli w stanie spoczynku nie opłaca składek ZUS tak jak inni polscy obywatele".
Otóż chciałbym uzupełnić tę informację.
Sędziowie każdego szczebla (nie wiem, czy również prokuratorzy) nigdy nie opłacali i nie opłacają składek ZUS-owskich, tj. na fundusz emerytalno-rentowy i fundusz chorobowy!!!
Skąd o tym wiem? - Wiem, bo mam w rodzinie sędziego, obecnie z 28-letnim stażem pracy. Tenże w rozmowie ze mną potrafił "pyszczyć" na Służbę Zdrowia, na NFZ, że te świadczą dla niego i jego dzieci usługi "od niechcenia" i zmuszają, by płacił za badania specjalistyczne typu: RTG, USG itp. oraz za wizyty u lekarzy specjalistów.
A ja mu na to, że jest bezczelny - uzurpowując sobie prawo do korzystania z bezpłatnych świadczeń lekarskich w sytuacji, kiedy to przez długie lata nie wyasygnował złamanego szeląga na fundusz chorobowy.
To na razie tyle.
Pozdrawiam,
Satyr
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Satyr...
27 Stycznia, 2020 - 13:12
Witam serdecznie. Pozdrowienia dla Ciebie i małżonki. I dziękuję za miłe słowo i uzupełnienie mojego tekstu.
Pozdrawiam
krzysztofjaw
Satyr
29 Stycznia, 2020 - 20:39
cyt:"A ja mu na to, że jest bezczelny - uzurpowując sobie prawo do korzystania z bezpłatnych świadczeń lekarskich w sytuacji, kiedy to przez długie lata nie wyasygnował złamanego szeląga na fundusz chorobowy"
I jak znam życie latami korzystał z nazwijmy to "równoległej" służby zdrowia - czyli szpitali i przychodni MSW a nie tych ogólnodostępnych dla reszty (plebsu) dzięki czemu miał wszystko od ręki a nie za lat: XXXXXX
Jak z tymi składkami jest nie wiem ale w sumie czy są czy ich nie ma to i tak bez znaczenia, bo nikt z nich ich nie płaci gdyż za całość z wynagrodzeniem i emeryturą włącznie w 100% płacimy MY PODATNICY
POWTÓRZĘ: Konfederacja wie jak to rozwiązać
27 Stycznia, 2020 - 11:26
Nie przegapcie tego. Wszechstronna wiedza i przygotowanie merytoryczne naszego kandydata na prezydenta zaprezentowane w pełnej krasie i to w programie... TVP! Krzysztof Bosak zdominował kolejną debatę, tym razem w temacie systemowej reformy sądownictwa oraz potrzebie zmiany Konstytucji. Nasz kandydat krok po kroku diagnozuje przyczyny kryzysu ws. sądów, nie tylko partyjne, ale również konstytucyjne. Polska potrzebuje prezydenta, który rozumie istotę konfliktu, wie jak go rozwiązać i będzie skutecznym mediatorem między zaangażowanymi stronami! #Bosak2020
zobaczcie to:
https://www.facebook.com/KONFEDERACJA2019/videos/168556047787793/
Prosimy o UDOSTĘPNIANIE! Wspólnymi siłami pokażmy najlepiej przygotowanego i odpowiedzialnego kandydata na urząd Prezydenta RP!
panMarek
<
28 Stycznia, 2020 - 17:07
Droga Konfederacjo!
Kawa na ławę!
Na czyje poparcie liczycie? Pisowców nienawidzicie, PO, SLD mają Was gdzieś (programowo nie macie z nimi nic wspólnego), PSL-Kukiz nie wybaczy Wam kopnięcie w d**ę Kukiza, więc kogo chcecie do siebie przekonać, żeby Pan Bosak był w II turze?
Nigdy nie przegrywasz, gdy walczysz.Przegrywasz, gdy przestajesz walczyć.
Ryan
Na czyje poparcie liczy Konfederacja?
29 Stycznia, 2020 - 15:47
Wg. mnie czyli kibica Konfederacji liczy ona na poparcie mądrych i rozgarniętych Polaków którzy rozumieją to i owo z tego co się wyprawia w tej obecnej kotłowaninie.
cyt.
"Po ratyfikacji Traktatu Lizbońskiego i jego podpisaniu przez ówczesnego prezydenta Lecha Kaczyńskiego, po podpisaniu przez Premier Beatę Szydło Deklaracji Rzymskiej, pod sukcesie wyboru Ursuli von der Leyen na szefową Komisji Europejskiej, nadszedł moment skonsumowania owoców pod postacią rezolucji wzywającej do objęcia Polski procedurą monitoringu."
Rozgoryczonych wyborców PiS też jak widać nie zabraknie.
panMarek
Duda zawetował PiS wsparł
Komentarz ukryty i zaszyfrowany
Komentarz użytkownika Jestem jakim jestem został oceniony przez społeczność dość negatywnie. Został ukryty i zaszyfrowany poprzez usunięcie samogłosek. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 3. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność jakkolwiek ciężko Ci będzie go odczytać. Pamiętaj, że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
27 Stycznia, 2020 - 21:16
d kg mc zwlnncy PS- trz prtnsj??? D grbtg ż m prst dzc.
Skr Dd zwtwł stwy c d sądów, t PS pwnn npsć nw stwy sądch t zrz, jk Dd tylk znł wdłg swg mnmn, ż są n knstytcyjn. PS c rbł??? Mł t w ns.
stw dgrdcyjn t c??? T wstyd hńb dl PS- by czrwn mrdrcy Plków w mndrch byl bzkrn, b Ddz żl sę zrbł bhtr ZSRR dznczng rdrm Lnn Hrmszwskg, czym nplł zmrdwnym Plkm przz czrwn ścrw w twrz.
dzsj wylwc krkdylw łzy, jk t sądy zł.
Wybry przydnck sę zblżją, t ktywnść przydnt PS- jst dż, p wybrch pwdzą: my chclśmy dbrz, l r-brdl n pzwlł.
z nw Kczyńsk będz krzyczł, wygrmy, wygrmy, tylk n ns znw głsjc bcjmy ż ch rzlczymy.
Pzdrwm.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Co za brak logiki u Dudy i PiS
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika panMarek został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
27 Stycznia, 2020 - 21:32
Co za brak logiki, jak u tego nauczyciela.
Stoi Jasiu w czasie lekcji na korytarzu i powtarza:
– Gdzie sens, gdzie logika…?
Przechodzi Pan Dyrektor, a Jasiu swoje:
– Gdzie sens, gdzie logika…?
Pan Doktory pyta:
– Jasiu, skąd u ciebie takie filozoficzne rozważania?
A Jasiu na to:
– Bo wie pan: puściłem bąka w klasie, pani wyrzuciła mnie za drzwi, a oni wszyscy tam siedzą…
panMarek
Co za brak logiki u Dudy i PiS
29 Stycznia, 2020 - 18:50
Co za brak logiki, jak u tego nauczyciela.
Stoi Jasiu w czasie lekcji na korytarzu i powtarza:
– Gdzie sens, gdzie logika…?
Przechodzi Pan Dyrektor, a Jasiu swoje:
– Gdzie sens, gdzie logika…?
Pan Doktory pyta:
– Jasiu, skąd u ciebie takie filozoficzne rozważania?
A Jasiu na to:
– Bo wie pan: puściłem bąka w klasie, pani wyrzuciła mnie za drzwi, a oni wszyscy tam siedzą…
panMarek
Jak zwykle w naszym państwie: Pan Bóg da kupca,
28 Stycznia, 2020 - 00:19
to diabeł faktora. Jest jak jest, ale tylko od determinacji rządzących zależy czy zmiany będą i jak głębokie. Nie zgadzam się z pM, że tylko Twój kandydat wie co zrobić. To znaczy, że jutro rozpisujemy nowe wybory, i spróbujemy się przekonać czy Twoi faworyci zapewnią krajowi dobrobyt? Rząd także wie, wielu z nas wie (nie chwaląc się) tylko co z tego, jeśli nie będzie woli, czy ochoty (odwagi). Zgadzam się z Jjj-em, że obecne kłopoty są na życzenie PIS-u, tyko co z tego? Czy mamy nad tym biadolić w nieskończoność, jak stare baby w maglu i odmieniać w nieskończoność jaka bida nas spotkała. Przypomnijcie sobie, bidę pod komuną, albo tragedię naszego narodu pod zaborami, o okupacji nie wspominając. To była tragedia, dzisiaj to jak splunąć, trzeba jedynie przetrwać, a rządzących "gwałcić" aby nie przestawali popychać tego wózka do przodu. Tylko do przodu.
Apoloniusz
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika panMarek nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
cd. Akademii Piątej Klepki28 Stycznia, 2020 - 12:30
"spróbujemy się przekonać czy Twoi faworyci zapewnią krajowi dobrobyt?"
Drogi Panie, to nie MOI faworyci zapewniają Polsce dobrobyt tylko wszyscy pracujący tu ludzie (nawet nielubiani Ukraińcy). To praca tworzy dobrobyt a nie "faworyci" czyi oni by nie byli.
Moi faworyci tylko tym się różnią od pozostałych faworytów, że oni mówią, że nie można okradać ludzi podatkami do suchej nitki bo to szkodzi i ludziom i gospodarce.
Podatki mają byś tylko na dobro wspólne (wg. def. Stanisława Michalkiewicza, dobro wspólne jest sprawiedliwością.)
tu wyjaśnienie Stanisława Michalkiewicza o co chodzi:
Ja mam za zadanie odpowiedzieć na pytanie: czy istnieje państwo bez dobra wspólnego? Wydaje mi się, że bardzo wiele przykładów takich państw można by przytoczyć, nie sięgając dalej jak do wieku XX.
Nim jednak odpowiem na to pytanie, wpierw zwrócę uwagę na potrzebę precyzyjnego określenia, czym jest dobro wspólne. Nawiążę do wypowiedzi księdza biskupa. Wynalazek samolotu jest dobrem wspólnym, można go rozumieć w tych kategoriach, podobnie jak wynalazek parowozu czy samochodu. No, ale hodowcy koni do dzisiaj nie mogą wynalazcom wybaczyć. Trudno powiedzieć, czyj interes tutaj stawiamy na planie pierwszym. Jeżeli interes producentów samolotów i pasażerów, to oczywiście musimy poświęcić interes hodowców koni, nawet interes miłośników koni. Ten wybór jest wyborem dowolnym, co świadczy o możności komplikacji.
Komplikacje są znacznie poważniejsze, gdy na przykład w konstytucji znajdujemy zapis, iż można ograniczyć wolność i własność ze względu na dobro wspólne. Co to jest wolność i własność to mniej więcej wiemy, natomiast co znaczy „ze względu na dobro wspólne”? Ponieważ sposobów rozumienia dobra wspólnego może być bardzo wiele, musielibyśmy więc przyjąć, że wolno na przykład państwu ograniczyć wolność i własność ludzi ze względu na nie bardzo wiadomo co. To jest sytuacja niebywale niepokojąca. Właśnie wiek XX dostarczył nam bardzo wielu przykładów takich działań państwa. I żeby nie być gołosłownym, to nieubłaganym palcem wskażę na te państwa. Mam na myśli na przykład Rzeszę Niemiecką, która pod przewodnictwem wybitnego przywódcy socjalistycznego Adolfa Hitlera doprowadziła do wydania ustaw norymberskich, w których to część obywateli tego państwa została postawiona poza prawem. Trudno działania takiego państwa nazwać realizowaniem dobra wspólnego, w jakikolwiek sposób byśmy go nie pojmowali. Z kolei Związek Sowiecki, pod przewodnictwem drugiego przywódcy socjalistycznego Józefa Stalina, postanowił wytracić niewłaściwe klasy społeczne. I było to głównym zadaniem, jakie postawiło to państwo przed sobą. Rzeczywiście liczba tych nieszczęśników przekroczyła, według różnych szacunków, albo sześćdziesiąt, albo sto milionów ludzi. Trudno, przynajmniej z punktu widzenia tych ofiar, powiedzieć, że państwo to w jakimkolwiek momencie realizowało dobro wspólne. No ładne mi „wspólne”!
Bardziej współczesne przykłady to Kambodża, trzeciego wybitnego przywódcy socjalistycznego Pol Pota. Wykupił jedną trzecią narodu, chcąc go uszczęśliwić zdobyczami nauki przodującej. No i wreszcie szaleństwa kolejnego przywódcy, tym razem już nie nazwę go socjalistycznym, bo to by było może zbytnie pochlebstwo, Idi Amina Dady, który zdziesiątkował Ugandyjczyków.
Przykładów działań państw, które nie są realizowaniem idei dobra wspólnego – jakkolwiek byśmy go intuicyjnie nie pojmowali – jest więc bardzo dużo, co nas upoważnia chyba do stwierdzenia, że w żadnym wypadku za dobro wspólne nie możemy uważać państwa jako takiego. Jeżeli państwo często nie realizuje żadnego dobra wspólnego, w związku z tym samo dobrem wspólnym być nie może. Zapewne są państwa, które dobru wspólnemu sprzyjają, ale są to sytuacje, no nie powiem, że wyjątkowe, ale w każdym razie nie nagminne.
Czym zatem jest dobro wspólne? Wydaje mi się – i tu nawiążę do definicji podanej przez panią profesor Staniszkis, oczyściłbym tę definicję z dodatków całkowicie zbędnych, a mianowicie ze słowa „demokracja” – że dobro wspólne jest sprawiedliwością."
panMarek
pM. Czy mieszkasz w Kraju czy poza?
29 Stycznia, 2020 - 00:50
A, jeśli w Polsce to czy możesz się pokusić o własne zdanie bez powoływania się na pana mecenasa-redaktora S. Michalkiewicza? Wiem ,że to trudne, ale spróbuj i mała prośba , (nie Ty pierwszy i nie ostatni posądzasz mnie o braki w mózgu, więc się ciszę, iz przynajmniej TY masz wszystkie klepki), odblokuj swój wspaniały mózg ze wszystkimi klepkami oraz przeczytaj mój poniższy wpis sprzed kilku chwil skierowany na adres Jjj-ta, gdyż dotyczy także Ciebie. Nie cytuj mi teoretyków, i myślicieli, choćby dlatego, że skoro zdiagnozowałeś braki w mej głowie, to owe elaboraty mi nie pomogą, przepadło. Odpowiedz proszę na proste pytanie, które postawiłem Jjj-towi. Jak widzisz przyszłość naszej Ojczyzny gdy wreszcie Narodowa 11 i będąca członkiem totalnej dziczy, pokona skutecznie PIS. Tylko tyle. Przedstaw swój scenariusz.
Aha i nie wyzywaj mnie od "panów". pisz jak człowiek do człowieka . Proszę.
Apoloniusz
Zaskoczyłeś mnie totalnie!
29 Stycznia, 2020 - 13:47
Szczególnie pytaniem: "Czy mieszkasz w Kraju czy poza?"
Odpowiem:
- w kraju magdalenkowej III RP, obecnie w kraju PiS
- w Warszawie
- w Śródmieściu
- na 4 piętrze
Tak ma wyglądać "dyskusja", bez cytatów z Michalkiewicza?
Piszę jak człowiek do człowieka, na Twoje życzenie.
panMarek
O, to i klepki mi policzyłeś? Czy nadal jestem za przygłupa?
29 Stycznia, 2020 - 15:11
Doczytaj do końca i spróbuj odpowiedzieć na zagadkę (pytanka). Spytam z ciekawości. Na tym Śródmieściu to dawno, czy jako słoik?
Apoloniusz
A "słoik" to śmieć wg. Ciebie
29 Stycznia, 2020 - 15:41
Żal mi dupę ściska, jak ciągle słyszę, że "słoik" to śmieć niegodny życia. Jak żyd w III Rzeszy. No może ma prawo płacić podatki na kolejne socjalistyczne rządy PO i PiS, ale żeby się szwendał przed oczami? To już nie, nie ...
Urodziłem się i żyłem kilkanaście lat w Łosicach (miasteczko starsze od Warszawy jeśli chodzi o prawa miejskie) a w Warszawie mieszkam od czasy studiów na PW - ponad 40 lat. Mam jeszcze piękny dom na Wiśniewie - Praga Pn. Powierzchnia 330 m2 z działką 1740 m2. Jakbyś go zobaczył to na sam widok popuściłbyś w galafety. Całość o wartości ok. 3 mln zł.
Coś jeszcze ciekawi?
Chętnie odpowiem - "jak człowiek człowiekowi" - jak to Ty mówisz.
panMarek
historia słodka
29 Stycznia, 2020 - 16:09
historia słodka
to jakże historia słodka
domek z gry w totolotka!
PS To tak jak w przypadku Bolka. Nieprawdaż?!
jan patmo
Mylisz się jak zawsze "jan patmo"
29 Stycznia, 2020 - 18:45
Z pracy umysłu i rąk własnych, po 12 - 16 godzin na dobę przez kilka lat.
Mylisz się jak zawsze "jan patmo"
A teraz postaw minusik wybitny blogerze, bo jakby że inaczej.
panMarek
PanieM już nie będziesz panM, gdybym ja to wszystko miał, ojejej
29 Stycznia, 2020 - 22:18
i ten pałac we Śródmieściu, i tę działkę przez 40 lat ... tobym się nie martwił tymi, którym piątej klepki brak. (Janie, zaraziłem się od Ciebie i piszę wierszem).
No dobra, nie irytuj się.Ja mieszkam na zabitej dechami wsi, w chałupce drzewianej, a taką na przykład Warszawę to ino pamiętam, gdy sięgnę pamięcią 10 lat wstecz, więc pytam niektórych co mają szczęście mieszkać we w stolicy (nawet jeśli są tylko słoikami) czy im aby wszyscy zawdzięczamy obecnego Króla Trzaskoskiego herbu Tęga Głowa!
PanieM czy także głosowałeś na Króla Tęga Głowa?
Ps. Nawiedziłem kiedyś z okazji jakichś świąt moją leciwą cioteczkę, (co mieszka z 50 lat na Zalibożu czy coś takiego, w blokowisku, 4-tym piętrze w apartamencie 38m2 ) i we windzie administracja przylepiła ogłoszenie, mniej więcej takie: Uwaga słoiki! Śmieci wyrzucać do kontenerów w altance śmietnikowej, a nie pozostawiać na klatce schodowej! Nie wiem o co tej durnej administracji może chodzić, bo ja nie mam w chałupie ani kontenerów ani klatki schodowej i robię co chcę.
Pozdrawiam serdecznie.
Apoloniusz
głowa pełna mądrości
29 Stycznia, 2020 - 22:56
głowa pełna mądrości
od wielkiego majątku
głowa pełna mądrości
to dlatego Wielki Pan
na pana się tak złości
jan patmo
Weź się do roboty to będziesz miał pałac we Śródmieściu
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika panMarek został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
30 Stycznia, 2020 - 02:53
a nie wypisujesz tu głupoty za które co najwyżej zjebkę możesz dostać.
panMarek
Apoloniusz
28 Stycznia, 2020 - 17:07
Pamiętam bidę pod komuną, pamiętam bidę pod PO i nie chcę już widzieć bidy pod jarzmem pejsatym, do którego doprowadza zażydzony PiS.
Czy to dala Ciebie aż takie trudne byś to zrozumiał???
Czy w końcówce naszego życia mamy oglądać jak Polska ponownie stanie się zniewolona pod butem pejsatych, bo do tego dąży PiS, robiąc farsę i teatr dla gawiedzi "sądy Polskie" i wypłacając miliardy dla żydów i banderowców.
Bóg ma być na pierwszym miejscu i ochrona dzieci nienarodzonych, a nie słupki poparcia politycznego i brak ustawy antyaborcyjnej i wspierania wrogów Polski, bo takowymi są pejsaci i banderowcy.
PiS to tchórze i cykory, gdy chodzi o naprawę Państwa Polskiego.
Pozdrawiam.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika panMarek nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Miodzio na moje serce, to co Szanowny Pan napisał28 Stycznia, 2020 - 19:01
Cieszę się, że nie tylko ja tak myślę.
Od siebie dodam, że tak postępują, bo nie ma w zażydzonym PiS prawdziwej wiary, takiej o jakiej mówi ks. Grzegorz:
Ks.Grzegorz Śniadoch
Wiara jest to przyjęcie rozumem prawdy katolickiej i przylgnięcie do niej. Wiara katolicka to przyjęcie wszystkiego co podaje Kościół do wierzenia i kochanie Boga ze wszystkich sił. Kochać Boga to znaczy przestrzegać jego przykazań. Sam Jezus bowiem mówi: jeśli Mnie miłujecie będziecie zachowywać Moje przykazania. Kto ma przykazania Moje i zachowuje je ten Mnie miłuje. Kiedy wiara jest żywa? Przyjmować całe nauczanie katolickie rozumem, trwać w łasce uświęcającej która podsycamy przyjmowaniem sakramentów, zwłaszcza Komunii Świętej i gorliwe wypełnianie przykazań zwłaszcza w obowiązkach swego stanu. To jest żywa wiara. Nieustanne doskonalenie swoich cnót, tych przyrodzonych i nadprzyrodzonych. To jest żywa wiara. A co to jest martwa wiara? Martwa wiara jest wtedy jeżeli ktoś przyjmuje całą prawdę katolicką ale trwa w grzechu. Nie ma w nim Łaski albo nie daje owoców w postaci uczynków. Wiara bez uczynków jest martwa jak uczy św. Jakub. Nie czyni dobra albo czyni grzech. Taka jest wiara. Jeśli jej kto całej i nienaruszonej nie zachowa zginie na wieki. Tu całość:
https://gloria.tv/video/ZNfxnEQQFvUe1FSYsvKGSDqLQ
Dodam jeszcze, że człowiek ma godność tylko wtedy jak klęka i modli się przed Panem Bogiem i Panną Maryją, oddaje Im cześć, dziękuje za wszystko, pokłada w nich całą swoją ufność i życie, stara się im służyć i przestrzega przykazań (10 +1(miłości)).
Jak tego nie robi nie ma ... godności bo godność jest blaskiem pochodzącym od Boga ... i tyle.
panMarek
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Jestem jakim jestem nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Pan Marek28 Stycznia, 2020 - 21:34
Dzięki.
Nie pozwolę by żydo-komuna tu na NP się panoszyła.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Jjj ja to wszystko rozumiem, pisałem o tym nie raz ale powtórzę:
29 Stycznia, 2020 - 00:36
to jest rząd przetrwania. Trzeba go przetrwać, gdyż w przeciwnym razie powróci komuna (PO) ze wszystkimi "dobrodziejstwami jak: złodziejstwo wszystkiego "do fundamentów", demoralizacja naszych dzieci, otworzenie granic na ciapatych. Tobą kieruje serce mną strach. Stąd moim zdaniem, każdy kto w obecnej chwiejnej równowadze stawia na coś innego niż PIS-ki postępuje na zgubę narodu.
Pisałem i powtórzę :jestem ostatnim człowiekiem, który ponownie zaufa PAD-owi, więc serce mi pęka, flaki mi się wywracają ale muszę na niego zagłosować, gdyż obawiam się : jak wyżej.
Scena polityczna się spolaryzowała: jest PIS-ek i reszta (jakby ich nie zwał) stoją blokiem. Wybór jest taki: PIS albo reszta. To co tak się dumnie nazywa "Narodowa 11" jest mydleniem oczu, jest częścią przeciwnego bloku, ma zadanie odbierać punkty PIS-kom, dążyć do powrotu komuny (PO).
Powiedz mi Jjj-cie jak będzie wyglądało nasze życie (Twoje, moje, ns wszystkich) gdy Twoi faworyci Narodowa 11 dostanie 20%. w sejmie, a PIS-ki pouczą 48% Czy ci z Narodowej 11 utworzą rząd? Czy przyłączą się do znienawidzonych PIS-ków - nie, wspomnisz moje słowa utworzą koalicję z czerwoną zarazą. Czy o to Ci chodzi? Możesz sobie wyobrazić coś takiego? Czy wówczas razem utworzą oczekiwany przez ciebie całkowity zakaz skrobanek? Wątpię, raczej zlikwidują jakiekolwiek zakazy, gdyż w interesie czerwonego łajdactwa jest wyskrobanie wszystkich polskich płodów. Nie łudź się. Przedstaw mi swój scenariusz, jak widzisz sytuację "dzień po wygranej Twoich faworytów".
Pisałem i powtórzę . Czekam na III Siłę! Mam nadzieję, że być może, była pani premier Pani B. Szydło podejmie się stworzenia na prawo od PIS-u prawicowej, narodowej partii. Partii, która będzie konstruktywną opozycją nie totalną, która spowoduje, że PIS będzie musiał sterować w kierunku narodowym. Ale, bardzo proszę pokaż mi swój scenariusz, jak to widzisz. Nie sierdź się, tylko napisz, jak według ciebie będzie wyglądało.
Pozdrawiam
Apoloniusz
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Leszek1 nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
@ Apoloniusz29 Stycznia, 2020 - 01:53
Oceniam sytuacje podobnie jak Ty z dokladnoscia do 1%. Osmielilem sie nawet napisac do premier Szydlo prosbe, by powolala wlasna partie polityczna, zaraz po przesunieciu jej na dalszy plan. Wydaje mi sie jednak, ze dwa wypadki samochodowe, ktore przezyla, mogly wplynac na jej potulnosc.
Mowisz: "Pisałem i powtórzę: jestem ostatnim człowiekiem, który ponownie zaufa PAD-owi, więc serce mi pęka, flaki mi się wywracają ale muszę na niego zagłosować, gdyż obawiam się : jak wyżej."
Zainteresowalem sie kandydatem Konfederatow. Jak wiesz, nie moge im darowac, za przyjeli Korwina, pozera i rusofila - chyba tylko po to, by wszyscy odwrocili sie od nich. Bosak wydawal mi sie malo wyrazny, bez charakteru - nie bylo go widac. Najbardziej z nich, cenilem Winnickiego. Jednak, kiedy stracilem chyba kilka godzin, by wysluchac co reprezentuje i proponuje Bosak, krancowo zmienilem swoje zdanie o nim. Jest to czlowiek w najlepszym wieku - 37 lat, o bardzo rzeczowym i spokojnym usposobieniu. To pozwala mu bezblednie panowac nad dyskusja, nie dawac sie wciagac w najprzerozniejsze prowokacje, ktorych nie szczedza mu dziennikarze przeprowadzajacy z nim wywiady. Nie zauwazylem u niego zadnego falszu, czy pozy. Duzy intelekt i jeszcze wieksze zaangazowanie sie w prace skierowana w kierunku wyciagniecia Polski z obecnego kryzysu. Chcialbym, zeby on zostal prezydentem Polski. Posluchaj co i jak mowi, bo teraz jest sporo wywiadow z nim na You Tube.
Pewnie sie go zapytam, czy Matka uczyla go - "Kto ty jestes" i co on sadzi o Dwudziestoleciu. :-)
Pozdrawiam serdecznie.
To się zaczeło od likwidowania polskości, od wyśmiewania i lżenia naszej przeszłości, naszych bohaterów i naszej wiary. To jest pierwszy krok, drugim będzie likwidacja Polski. J.M.Rymkiewicz
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika panMarek nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
cyt. "Oceniam sytuacje podobnie jak Ty"29 Stycznia, 2020 - 23:02
A Ciebie "przyjaciele" ocenili na razie dwoma minusami. Masz za swoje, za to co pisałeś wcześniej o mnie, cmokając do grupy tych opętanych minusujących (ok. 6 "blogerów").
;-)
panMarek
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Jestem jakim jestem nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Apoloniusz29 Stycznia, 2020 - 09:54
Pisałem Ci wyraźnie, będę głosował na tych co Bóg i Polska jest na pierwszym miejscu i nie ważne jak ta partia będzie się nazywała.
I nie będzie sponsorowała wrogów Polski, jak to obecnie czyni PiS.
Więc chcesz bym wybierał między dżumą a cholerą, a ja na to się nie zgadzam i tyle.
Więc ja dałem szanse Narodowcom, a ty zrobisz jak Ci mówi sumienie.
Pozdrawiam.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Jjj co prawda do "wyborów" mamy 4 lata, wiele się może ...
29 Stycznia, 2020 - 12:28
zdarzyć. Może nie trzeba będzie głosować? Wybory same się dokonają, albo jeden z nas zmieni zdanie. Ogólnie mówiąc, miałem na myśli, iż zupełnie inne sprawy są przedmiotem moich "przepychanek" na Niepoprawnych, zresztą czytasz to wiesz.
Pozdrawiam.
Apoloniusz
@Apoloniusz
29 Stycznia, 2020 - 10:35
Samodzielne myślenie, które wymaga sporego wysiłku, u takich jak pMarek czy 3 razy j zastępują proste (by nie powiedzieć prostackie) gotowe rozwiązania szerokiego spektrum problemów, serwowane im przez ich guru. I podobnie jak lemingi łykają oni je bezkrytycznie, biorąc za wytwory swojego genialnego umysłu.
Pozdrawiam
PS Obawiam się, że w wymieninych przypadkach pomóc jedynie może Miłosierdzie Boże.
jan patmo
Patmo, gdybyś ty decydował
Komentarz ukryty i zaszyfrowany
Komentarz użytkownika Jestem jakim jestem został oceniony przez społeczność dość negatywnie. Został ukryty i zaszyfrowany poprzez usunięcie samogłosek. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 3. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność jakkolwiek ciężko Ci będzie go odczytać. Pamiętaj, że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
29 Stycznia, 2020 - 12:54
T wszystkch byś ns wysłł n przymsw lczn w zkłdch zmknętych, l cł szczęśc ż n ty pjsty dcydjsz, c jk jk m wyglądć dmkrcj.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
To dobrze...
29 Stycznia, 2020 - 12:56
To dobrze, że już dojrzałeś do myśli, iż potrzebujesz takiego leczenia.
jan patmo
Patmo, a może tak ciebie zamknąć???
Komentarz ukryty i zaszyfrowany
Komentarz użytkownika Jestem jakim jestem został oceniony przez społeczność dość negatywnie. Został ukryty i zaszyfrowany poprzez usunięcie samogłosek. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 3. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność jakkolwiek ciężko Ci będzie go odczytać. Pamiętaj, że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
29 Stycznia, 2020 - 13:04
Ż ty trz tż chcsz t mtdy stswć, prędzj czy późnj krzn dją sb znć km jstś
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
wypisz wymaluj...
29 Stycznia, 2020 - 13:20
wypisz wymaluj...
wypisz wymaluj
z ciebie prawdziwy pejsaty
co stosuje metody
chazarskiego demokraty
PS Na leczenie to jest już chyba za późno, ale nie za późno na modlitwę o opamiętanie do Bożego Miłosierdzia!
jan patmo
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika panMarek nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
A "jaś patmo" obniża, obniża i obniża poziom portalu Niepoprawni29 Stycznia, 2020 - 13:50
Polak głosuje na Polaka, katolik na katolika, tajniak na tajniaka, zboczeniec na zboczeńca, żyd na żyda a "jaś patmo" obniża poziom portalu Niepoprawni jak nikt inny - skutecznie go ośmiesza.
Wierszyk jeszcze masz napisać, bo przejadę prętem po Twojej ciasnej klatce!
panMarek
kręte odnogi
29 Stycznia, 2020 - 14:07
kręte odnogi
w własnego cienia
wchodzi kręte odnogi
ze sobą prowadzi
schizoidalne monologi
jan patmo
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika panMarek nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
No to przygłupie dałeś mu po dupie!29 Stycznia, 2020 - 14:18
Głupku kibucowy - spod adresu Krzywickiego 24 - daj jeszcze raz głos ;-)
panMarek
Janie, a ja Jjj-ta rozumiem, nie zgadzam się, ale rozumiem ...
29 Stycznia, 2020 - 22:31
... zazdroszczę Jjj-owi, że konsekwentnie chce głosować inaczej niż my, gdyż tak na dobrą sprawę my także powinniśmy głosować jak on, lecz nam nie pozwala instynkt samozachowawczy, który nakazuje nam pod presją odpowiedzialności za nasze rodziny, dzieci, wnuki i za naszą przyszłość głosować wbrew naszemu sumieniu. I tak zagłosujemy, na mniejsze zło, gdyż gdybyśmy zagłosowali tak jak JJJ, to wówczas większe zło by nas zagryzło, gdyż owo większe zło które jest bezwzględne i nie ma sumienia - liczy na ludzi sumienia.
Pozdrawiam
Apoloniusz
@ Apoloniusz
29 Stycznia, 2020 - 23:51
Liberum veto przywołuje w pierwszym odruchu na myśl skrajne rozpasanie szlacheckiej swawoli I Rzeczypospolitej. A przecież przez długi okres czasu liberum veto niejako wymuszało dochodzenie do rozwiązań kompromisowych przez wszystkich uczestników życia politycznego (czyli szlachtę) pro publico bono.
O ile nie oczekuję postawy pro publico bono od antypolskiej "opozycji" czy różnej maści antypolaków, o tyle powinna być ona czymś naturalnym dla Polaków odpowiedzialnych za losy Polski.
Pozdrawiam
jan patmo
<
28 Stycznia, 2020 - 11:47
Trwa sesja Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy. Rosja twierdzi, że jest zmartwiona reformami PiS w wymiarze sprawiedliwości w Polsce. "Władza ma chronić niezależność sądów. Wspieramy rezolucję ws. Polski".
Koniec świata.
Nigdy nie przegrywasz, gdy walczysz.Przegrywasz, gdy przestajesz walczyć.
Ryan
Rozdz. XIV - SĄDOWNICTWO WOBEC GOJÓW
28 Stycznia, 2020 - 14:23
Nic tak nie otwiera oczu jak prawda!
Poznaj fragment pozycji ks. dr Stanisława Trzeciaka z 1939 r. – „Talmud o gojach a kwestia żydowska w Polsce” którą autor dedykuje Młodzieży Polskiej jako drogowskaz, zadanie do wytężonej pracy, dla »podniesienia Polski w z wyż«:
Rozdz. XIV - SĄDOWNICTWO WOBEC GOJÓW
Obejmując całą sferę życia człowieka i stosując wszędzie podwójne prawo,
a zatem i podwójną etykę, osobną dla swoich i osobną dla obcych, czyli inną
dla żydów a inną dla gojów, nie pominięto również i zagadnień złączonych
z postępowaniem sądowym. Zastosowywano tutaj również podwójną "sprawiedliwość".
Dla zachowania jednak pozoru pozwolono naginać zeznania
świadków do z góry powziętego wymiaru sprawiedliwości. Użycie zaś wszelkiego
rodzaju świadków, by tylko żyd, mając sprawę z gojem, otrzymał korzystny
wyrok, uważano za możliwe i godziwe.
W instrukcji podanej dla sędziów powiedziano:
"Uczy się: jeśli izraelita z gojem przyjdzie do sądu przed ciebie, toś powinien,
jeśli możesz według żydowskiego prawa przyznać mu słuszność, jemu
słuszność przyznać, a do owego powiedzieć: tak powinno być według naszego
prawa, a jeśli według prawa gojów możesz mu przyznać słuszność, to do owego
powiedz: tak powinno być według waszego prawa. Jeśli zaś nie, to mu przyjdź
z pomocą podstępem. R. Akiba mówi: nie można mu przychodzić z pomocą
podstępem z powodu święcenia imienia Bożego. A zatem także r. Akiba mówi
to tylko w wypadku, jeśli zachodzi święcenie imienia Bożego, jeśli zaś nie
zachodzi święcenie imienia Bożego, powinno się to czynić"171, czyli podstępem
przychodzić z pomocą na szkodę goja.
Czyli, o ile zachodzi obawa, że goj pokrzywdzony w sądzie będzie bluźnił
czy uwłaczał Bogu izraelskiemu, a wtedy przepis święcenia imienia Bożego
byłby przekroczony, wtedy zatem nie powinno się używać podstępu przy
wymiarze wyroku, krzywdzącego goja na rzecz żyda, o ile zaś tej obawy nie
ma, powinno się użyć podstępu i wszelkich środków, by tylko żydowi słuszność
przyznać. Tak uczy rabi Akiba. Według zaś rabi Izmaela, którego słowa Talmud
55
podaje w formie instrukcji: "uczy się", nie robiąc żadnych zastrzeżeń, przeciwnie,
poleca nawet użycie podstępu, by tylko żydowi przyznać słuszność. Toteż
jeśliby żyd w sądzie nieżydowskim świadczył przeciw żydowi w sprawie jego
z gojem, to by popadł pod klątwę i żaden z żydów nie mógłby z nim żadnych
utrzymywać stosunków, nie mógłby mu niczego sprzedawać, ani niczego u niego
kupić. "Jeśli izraelita dla goja może złożyć świadectwo i przed nieżydowskim
sądem składa świadectwo przeciw izraelicie swojemu towarzyszowi, to się go
okłada klątwą. Dlaczego? Bo na podstawie zeznania jednego świadka napędza
opłatę. To ma znaczenie tylko przy jednym świadku, nie zaś przy dwóch. Dalej
ma to znaczenie w sądzie wiejskim, a nie w państwowym, bo w nim na podstawie
zeznań jednego jedynego świadka bywa również przysięga podsunięta"172. O
sądach zaś państwowych poucza "Szulchan aruch":
"Nie wolno żydom sądzić się u sędziów-akumów (chrześcijan) i w ich
sądach, nawet gdy oni wyrokują tak samo jak żydzi. Gdy nawet obie strony
zgadzają się na taki sąd u akumów, jest to zabronione... Każdy żyd, który sądzi
się u nich jest złoczyńcą" ("łotrem"173).
Co do świadków w powyższym kodeksie religijnoprawnym, przytoczonym
jak wyżej, powiedziano w paragrafie 19-tym:
"Gdy żyd ma zeznawać w sprawie akuma, mającego proces z żydem w sądach
akumów, to o ile tym zeznaniem spowoduje, że oskarżony żyd będzie
wyżej ukarany, niż w sądzie żydowskim, żydowi nie wolno zeznawać"174.
"Jest zakazanym oddać żyda albo jego majątek w moc nieżyda, zakazanym
jest jego zdradzać, nawet wtedy, jeśli pierwszy byłby grzesznikiem, który by
jeszcze do tego donosicielowi bardzo wiele złego wyrządził. Jeśli jednak donosiciel
został przez niego zdradzonym, wtedy jest dozwolonym jego znów zdradzić,
a nawet go zabić, jeśli on się przez to, a nie w żaden inny sposób może ratować...
Można świadków przesłuchać przeciwko zdrajcy w jego nieobecności i zabić
go na podstawie ich zeznań (także nie potrzebują być świadkowie tak dokładnymi
i jednozgodnymi)"175.
O składaniu przysięgi, którą równocześnie można w sercu wytłumaczyć jako
nieważną, o sposobach zwolnienia się od złożonej już przysięgi, czy też o unieważnieniu
wszelkiej przysięgi awansem rok naprzód w dzień sądny przez
56
odmówienie modlitwy "Koi nidre", mówię w mej pracy "Program światowej
polityki żydowskiej II wyd. str. 102-108.
Kierowano się również różnymi przesądami, że są pewne miesiące szczęśliwe,
a inne nieszczęśliwe w sprawach procesowych i odpowiednio uczeni
w Piśmie wiernych pouczali. "R. Papa powiedział: jeśli izraelita ma proces
z gojem, to niech mu ustąpi w miesiącu ab (niech się nie stawi na termin), bo
mu wtedy szczęście nie sprzyja i niech się stawi w miesiącu adar, bo mu wtedy
szczęście sprzyja"176.
57
_____________________________________________________________
171) Baba kania 113 a.
172) Baba karna 113 b. 114 a.
173) "Kicur Szulchan aruch" (Skrót stołu nakrytego) § 2, rozdz. 181 w wydaniu bez cenzury,
podaje Jakub Polak w Gazecie Polskiej 3 lipca 1938 "Dwa ataki żydowskie".
174) Jakub Polak l . c .
175) Schulchan Aruch, Choschen hamischpat 388. Cfr. Lowe, II Aufl. II B. S. 522.
l76)Taanit29b.
Przeczytaj książkę "„Talmud o gojach a kwestia żydowska w Polsce” a poznasz prawdę.
Pamiętaj: i Ty możesz być jak ks. dr Stanisław Trzeciak!
panMarek
Rozdz. XXXIX - STOWARZYSZENIE ŻYDÓW-CHRZEŚCIJAN I OBCE AGENTURY
28 Stycznia, 2020 - 14:27
Nic tak nie otwiera oczu jak prawda!
Poznaj fragment pozycji ks. dr Stanisława Trzeciaka z 1939 r. – „Talmud o gojach a kwestia żydowska w Polsce” którą autor dedykuje Młodzieży Polskiej jako drogowskaz, zadanie do wytężonej pracy, dla »podniesienia Polski w z wyż«:
Rozdz. XXXIX - STOWARZYSZENIE ŻYDÓW-CHRZEŚCIJAN I INNE OBCE AGENTURY
„Wśród różnych zakłamywań i omamiań łatwowiernego Narodu Polskiego
jest Stowarzyszenie Żydów-Chrześcijan powstałe w Warszawie i zatwierdzone
w Komisariacie Rządu w r. 1930 dnia 13 stycznia za nr 969 nr BP. 5062/29. —
Podpisany pod owym zatwierdzeniem P. Mieczysław Lissowski.
O zatwierdzenie ubiegała się ambasada angielska. Wśród siedmiu założycieli
jest Józef Emanuel Landsman, obywatel angielski, należący do kościoła anglikańskiego.
W jego mieszkaniu w Warszawie, przy ul. Sewerynów 3, znajduje
się wymienione Stowarzyszenie. Ma ono oprócz Warszawy swoje organizacje
w Radości koło Warszawy, w Łodzi, w Krakowie, we Lwowie, w Brześciu
n. B., w Stołpcach i w Pińsku.
Całą tę akcję misyjną prowadzi w Polsce kościół anglikański.
Niektórzy z jej członków podpisują się bezprawnie tytułem "Ksiądz".
Wśród założycieli figurują: Ks. pastor Herman Charls Carpenter, kapelan
kościoła anglikańskiego, Ks. Józef Emanuel Landsman z kościoła anglikańskiego,
obywatel angielski, Ks. misjonarz Piotr Gorodiszcz z misji Barbikańskiej,
misjonarz Józef Fajans z misji Barbikańskiej.
Członkowie zachowują imiona żydowskie. Na zebraniu 11 listopada 1936 r.,
kiedy radzono według jakiej etyki mają postępować owi "żydzi-chrześcijanie",
odpowiedział wiceprezes Stowarzyszenia, że "Stowarzyszenie ma ideologię
chrześcijańską, a przy tym każdy członek może mieć swoje zapatrywanie".
"Walne zebranie wypowiedziało swą zgodę na oświadczenie p. Wolfina". —
Prawdziwie po żydowsku!
Ta uchwała walnego zebrania wyjaśnia całe to zakłamanie żydów, którzy
pozostając w duszy żydami, używają tylko jako, firmy nazwy chrześcijańskiej.
Wszystko tu wskazuje, jakim celom i komu ma służyć ta obca agentura.
Ostatni czas, by znikła z granic Polski. Zbyt widocznym jest niebezpieczeństwo
dla Państwa Polskiego, szkodliwym jest również i dla Kościoła, bo wprowadza
175
zamieszanie pojęć religijnych i będzie rozsadnikiem sekciarstwa, zgubnym jest
także społecznie, bo żydzi, podszywając się pod nazwę chrześcijańską, a w duszy
pozostając żydami, łatwiej będą mogli wyzyskiwać społeczeństwo polskie
i większe jeszcze będą mu przynosili szkody.
Do tego rodzą u obcych agentur, zatruwających ducha, polskiego, szkodliwych
dla Państwa i Kościoła należą sekty żydowskiego pochodzenia i w żydowskich
celach prowadzone jak badaczy Pisma św., których założycielem jest
żyd amerykański Russel, baptystów, sabbatystów, adwentystów, wolnych
chrześcijan; oczekują oni wszyscy razem z żydami przyjścia mesjasza.
Jest to najlepszy środek przenikania ducha żydowskiego do naszego społeczeństwa,
by je od wewnątrz osłabiać i rozsadzać, by je dzielić i niszczyć.
Ważną również rolę w dziedzinie dążeń żydowskich odgrywa "synarchizm",
jak o tym świadczy mason wysokiego stopnia, wymieniony już Papus (dr Encosse)
w broszurze, wydanej przez Towarzystwo Teozoficzne w Paryżu
wr.1888438
Omawiając twórczość Saint Yves'a Papus pisze:
"Każda z jego książek jest satelitą wokoło słońca, którym jest prawo socjalne,
nazwane przez niego «Synarchią», a wszystkie jego książki obracają się
wokoło jednej z nich, która ma tytuł «Misja żydów». Ona to wyznacza punkt
wyjścia i punkt oparcia wszystkich jego prac.
Co mamy rozumieć pod słowem Synarchia?
Synarchia oznacza rząd naukowo całkowicie określony... Co gwałci prawo
synarchiczne?
Prawo synarchiczne, mówi autor, w stosunku rządzonych do rządzących,
kleru i wiernych jest gwałcone przez Biskupa Rzymskiego, będącego uosobieniem
pogańskiego imperializmu, który się wyniósł na władcę kleru. Odkąd ten
cezaryzm znalazł oddźwięk poprzez kapłaństwo, Synarchia żydowsko-chrześcijańska
przestała istnieć i jedynie prawo pogańskie kieruje czynami władców
Europy z Papieżem na czele. Historia naszego kontynentu daje nam całkowity
przykład stosowania tego fatalnego prawa"439.
Całokształt synarchizmu podaje ów okultysta i mason Saint Yves w czterech
swoich pracach440, z których głównie w pracy "Misja żydów" wychwala naród
żydowski, a poniża i poniewiera Papiestwo, bo to jest zadaniem i celem maso-
nerii, by przy pomocy gojów zwalczać Kler Katolicki i Kościół, a bronić i popierać
żydów. Obecnie jednak, gdy czarne chmury zbierają się nad żydostwem
tak żydzi jak i masoni, chroniąc się pod opiekę Rzymu, wychwalają Ojca św.
i pouczają Kapłanów Katolickich, jakich mają się trzymać zasad.
Cisną się tu uporczywie słowa Chrystusa Pana, wypowiedziane do żydów
i faryzeuszów: "Rodzaju jaszczurczy, jako możecie dobre rzeczy mówić, kiedy
jesteście źli? Ponieważ z obfitości serca usta mówią"441:
Podobnie również Jan Chrzciciel chłostał zewnętrzną tylko układność faryzeuszów
i saduceuszów, przemawiając do nich: "Rodzaju jaszczurczy, któż wam
pokazał, abyście uciekali od przyszłego gniewu"?442.”
_____________________________________________________________
438) Les disciples de la science occulte Fabre D'Olivet et Saint—Yves D'Alveydre.
439) Papus, Les disciples p. 16, 1 r. 2).
440) La Mission des Souverains, La Mission des Ouvriers, La Mission des Juifs, La Mission
des Francais.
441) Mat. 12.34.
442) Mat. 3. 7.
Przeczytaj książkę "„Talmud o gojach a kwestia żydowska w Polsce” a poznasz prawdę.
Pamiętaj: i Ty możesz być jak ks. dr Stanisław Trzeciak!
Źródło: https://niepoprawni.pl/blog/kapitan-nemo/wojna-kasty-o-przejecie-wladzy-w-polsce#comment-1616601
©: autor tekstu w serwisie Niepoprawni.pl | Dziękujemy! :). <- Bądź uczciwy, nie kasuj informacji o źródle - blogerzy piszą za darmo, szanuj ich pracę.
panMarek
....
31 Stycznia, 2020 - 15:57
,,żeby głosić kłamstwo, trzeba całego systemu, żeby głosić prawdę, wystarczy jeden człowiek”.