Zgadzam się, że PIS zasłużył na więcej
Zwycięstwo sondażowe exit polls PIS nie stanowi dla mnie zaskoczenia, ale jestem rozczarowany. Nie jestem politykiem i nie interesuje mnie mozolne ścibolenie jakichkolwiek głosów i punktów procentowych. Interesują mnie zachowania w miarę racjonalne, merytoryczne, powiązane z użyciem rozumu oraz wymogi czasu historycznego. Można doskutować o różnych subtelnościach w zachowaniach elektoratu/elektoratów, ale dla mnie liczy się jedno - rozum, a z tym jest cienko.
Tak więc jestem rozczarowany podobnie jak rozczarowany może być Jarosław Kaczyński, który słusznie uważa, że PIS zasłużył na więcej.
Jarosła Kaczyński słusznie stwierdził, że PIS zasłużył na więcej i w związku z tym wezwał do zastanowienia się nad popełnionymi błędami i ewentualnymi zmianami w przekazie. Mówi oczywiście jak polityk, ale ja politykiem nie jestem i zindywidualizowanymi partykularyzmami rozmaitych wyborców nie chcę się zajmować bo to mało płodne. JK mówił o przekazie, ale mnie interesuje odbiorca. I do odbiorcy przekazu czyli wyborcy mam poważne pretensje. To wyborca, jeśli nie chce być pionkiem w grze, musi się nauczyć realnie oceniać sytuację. A tego część wyborców najwyraźniej nie potrafi.
Ale nie sądzę, żeby jakiekolwiek zastanawianie się nad własnymi błędami i zmianami w przekazie mogło wywrzeć jakikolwiek wpływ. Jeżeli niektórym wyborcom nie wystarczyło na refleksję 25 lat postkomunizmu i 4 lata rządu polskiego interesu narodowego, to żadne kolejne lata im nie pomogą i znowu przegrają wyścig w pogoni za rozumem.
Okazuje się oto, iż dużą część elektoratu, niemal 50% stanowią ludzie, którzy nie rozumieją sytuacji społeczno-politycznej w Polsce. Nie rozumieją, że Polska i polski rząd funkcjonują w niedemokratycznym środowisku Unii Europejskiej, w sytuacji ograniczonej suwerenności i Polska dopiero wchodzi w demokrację, a konflikt nie ma charakteru konkurencji czysto demokratycznej, lecz natury neokolonialnej, z czego oni nie zdają sobie zupełnie sprawy. Wybory nie dotyczą wyboru ulubionego idola czy gwiazdy rocka czy discopolo, lecz przetrwania w sensie teorii ewolucji. Dlatego, jeśli ludzie chcą przetrwać w Unii Europejskiej, muszą, z drugiej strony, dać jednomyślny mandat Prawu i Sprawiedliwości, co ostudzi zapał niektórych brukselskich demagogów do mieszania się w nasze sprawy..
Inna rzecz, którą wielu ludzi ignoruje to brak czasu historycznego.na powolne zmiany. Toczymy wyścig z czasem i jeżeli go przegramy, to koszty mogą być wysokie, nieodwracalne. Więc zmiany muszą być daleko idące, systemowe. Niezbędna jest szybka uceczka do przodu, na wypadek, gdyby UE się zawaliła.Imperium Rzymskie się zawaliło, III Rzesza się zawaliła, Związek Sowiecki też, więc i UE wieczna nie jest.
W sytuacji obecnej dzieją się rzeczy skandaliczne, podobne do tych z lat sowieckiej okupacji. Do kraju przyjeżdża jakiś Frans Timmermans i się szarogęsi. Jednoznaczne poparcie dla PIS te zakusy pozwoliłoby powstrzymać.
PIS wyraźnie pokazał nawet w tej wysoce niekorzystnej sytuacji, w sferze najbardziej przeliczalnej na złotówki w naszej kieszeni, że jego polityka gospodarcza w tej materi jest nie do zakwestionowania i przynosi sukcesy, których nie da się podważyć ze względów ideologicznych. Więc wrogowie próbują zastosować presję ideologiczną w innych obszarach by Polsce szkodzić.
Okazuje się, że w Polsce nadal wiele do powiedzenia ma cynizm, cwaniactwo, ignorancja i infantylizm jeśli nie czysta głupota.
I ten czynnik widać wyraźnie w dwóch najmłodszych grupach wiekowych: 18 - 29, 30 - 39. Tu widać ewidentne cymbalstwo polityczne. Należy postawić niektórym wyborcom pytanie, czy stał nad nimi Frans Timmermans i kazał im tak a nie inaczej wypełnić karty do głosowania.
Tak więc PIS zasłużył na więcej. A na co zasłużyli tacy durni wyborcy ? Na pewno nie na rządy PIS. Zasługują na rząd francuski albo hiszpański, który im wkrótce zafunduje szariat.
A dla ludzi niepotrafiących myśleć analitycznie i systemowo, ujmę kwestię inaczej.
Są ludzie i opcje ideowe próbujące wbrew logice, tradycji kulturowej i doświadczeniom historycznym uczynić nam niebo na Ziemi. Taki pomysł jest, z punktu widzenia naszej wiedzy kulturowej, niewykonalny. Jedyne co mamy do wyboru, to wybór między czyścem a piekłem. Piekło już mieliśmy dzięki komunistom i nazistom i lepiej nie dajmy się zepchnąć lewactwu na tę samą ścieżkę. Pozostaje nam wobec tego czyściec, co oznacza oczyszczenie się ze szkodliwych złogów.
Chyba jest rzeczą oczywistą, że, w naszych czasach odwracania kota ogonem, lepszy jest gołąb w garści niż wróbel na dachu.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 5850 odsłon
Komentarze
Ale i tak PiS-owi należą się gratulacje...
14 Października, 2019 - 13:47
Mimo wściekłych ataków z lewa i niestety z prawa, udało się mu dojść do wyniku, który może (piszę przed ogłoszeniem końcowych wyników wyborów) dać im kolejne lata samodzielnych rządów. PO pojechało między innymi na antyPiSie. Wyborcy mieli pewnie dość Schetyny odmieniającego w ramach swojego "programu" wyborczego słowa "PiS" i "Kaczyński" we wszelkich możliwych przypadkach. Poza tym jedną z cech Polaków jest stawanie po stronie niesłusznie atakowanych. Pamiętam, że po wyborach 2005 roku było mi wszystko jedno, czy wygra PiS, czy PO. Obie partie klasyfikowałem jako postsolidarnościowe i głosowałem za PiS, jednak licząc w razie czego na PO-PiS. Dopiero bezpardonowy atak PO i reszty opozycji na PiS po jego zwycięstwie, w tym ataki na polach, na których partia ta nie zdążyła nawet czegokolwiek jeszcze zrobić (nie zdawałem sobie sporawy, że weszli na teren szemranych interesów pewnych wpływowych grup) spowodowało, że stałem się żelaznym wyborcą PiS-u. I to pomimo, a nawet dzięki, bezpardonowym atakom praktycznie wszystkich mediów.
A malkontentom twierdzącym, że PiS zdobył teraz za mało, dedykuję mapę województw w których wygrał. Wynik 14:2, to mówi samo za siebie.
M-)
Przydała by się większość
14 Października, 2019 - 23:19
Przydała by się większość konstytucyjna. Ale nie ma co narzekać, znajdziemy wyjście by zreformować sądownictwo.
Znakomita analiza!
14 Października, 2019 - 13:58
Właśnie miałem wszystko to pisać, ale uprzedził mnie zetjot. Wprawdzie niektórzy twierdzą, że Konfederacja utuczyła się dzięki głosom byłych wyborców Kukiza, ale z mojego doświadczenia (rodzina, znajomi) i przekonania, to głównie rozczarowani wyborcy PiS. Chyba wszyscy z nich to ludzie ideowi, szczerzy patrioci, których zniechęciło "odejście od wartości" w kierunku pragmatyzmu ekonomicznego, których denerwuje "kiełbasa wyborcza" (nie trzeba ich przekupywać) i miękkość reakcji na rozpasanie lewactwa. Gdyby kilkaset tysięcy tych ludzi głosowało na PiS - byłaby większość konstytucyjna i możliwość zmiany konstytucji, którą napisali sobie komuniści w roku 1997. Dlatego rację miał Schetyna mówiąc "nie będzie Budapesztu w Warszawie" i w tym sensie jest to sukces obcych służb.
Leopold
Tak Tak. Prawdziwym Katolikiem jest lider Konfederacji.
14 Października, 2019 - 18:55
Dlatego najwścieklej Korwinowcy atakowali i będą atakować "żydowski, antypolski, rozdawniczy" PiS, gdyż bardzo pragną i pragnęli, aby do władzy wrócili razem z Prawdziwymi Katolikami, jak Czarzasty, Biedroń, Zandberg, Schetyna i Kosiniak - Kukiz - Kamysz.
A potem - zgodnie z obietnicą Prawdziwego Katolika Korwina - szybko Polska wstąpi do strefy rublowej,
oczywiście z hasłem Bóg - Honor - Ojczyzna.
A tak na marginesie, czy Prawdziwa Katoliczka cisza działa zgodnie z programem Prawdziwego Katolika Korwina, który zamiast rozdawnictwa, jakim są emerytury, proponuje Prawdziwym Katoliczkom lepienie i sprzedaż pierogów, aby zarobić na swoje utrzymanie, czy jednak Prawdziwa Katoliczka wybiera "pisowskie rozdawnictwo"?
P.S. Och. Prawdziwi Katolicy narzekający ciągle w komentarzach jak to są tu traktowani, minusowani przez "żydowskich pachołków" i z tego powodu jęczący, walczący, prawdziwie chrześcijańscy, znoszący tortury jak ich lider Korwin - Prawdziwy Katolik sami minusują "żydowskich pachołków"?
W sumie to logiczne.
Gdyby słowami można było rwać szaty, pewnie Prawdziwi Katolicy od Korwina rwali by je na strzępy w ramach sprzeciwu...lepiąc pierogi.
Hoyt
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika Jestem jakim jestem został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
14 Października, 2019 - 14:12
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Pan mi tu wrzuca jakieś
14 Października, 2019 - 15:50
Pan mi tu wrzuca jakieś nieusystematyzowane i abitralne banialuki oderwane od realnych działań, pomijające konkretne uwarunkowania systemowe. Proszę jeszcze raz przeczytać notkę , bo nie mam ochoty komentowania tego, czego PIS nie zrobił. Ważne jest to co PIS zrobił w istniejących uwarunkwaniach.
Jak Pan sam wskażę jak sobie poradzić z konkretnymi systemowymi uwarunkowaniami systemu demoliberalnego ożenionego z postkomunizmem i na dodatek włączonego do UE, to będę wielce zobowiązany . Ilość zadań, kadry do tych zadań, środki przeznaczone na zadania i na koniec mały bilansik..
Obraz zadżumionej ojczyzny
14 Października, 2019 - 19:03
Witam! SLD - 12,56, PSL - 8,55 = 21,11 % komunistów w Polsce. Więc pilnie Potrzebna Dekomunizacja!!! Przerażające, że ponad 1/5 ludzi w Polsce, to nadal pokoleniowe parobki Moskwy. To jest trąd na ciele Polskiego społeczeństwa. Nasz kraj pilnie potrzebuje "lekarza chirurga".
ronin
"Przerażające, że ponad 1/5
14 Października, 2019 - 19:12
"Przerażające, że ponad 1/5 ludzi w Polsce, to nadal pokoleniowe parobki Moskwy." - przerażające jest to, że ty jesteś tym zdziwiony. Powiem więcej, jest dużo więcej komuchów i lewaków w Polsce niż te 1/5, a co gorsza PiS z nimi nic nie robi, a często ich jeszcze dotuje - dlatego wielu ludzi miało dość takiej bierności PiS i zagłosowało na Konfederację.
Dziękuję za uwagę,
Twój komentarz wezmę pod rozwagę ;)
Wkurzają mnie takie
14 Października, 2019 - 21:12
Wkurzają mnie takie komentarze, ignorujące złożoność materii. Istnieje skomplikowana infrastruktura instytucjonalna, obsadzona określonymi kadrami, które mają swoje nawyki i swoje interesy. Nie ma takiej czarodziejskiej różdżki, która sprawiłaby, że za jej dotknięciem będą ci ludzie i obsadzona przez nich instytucja działali zgodnie z poleceniem. Trudno więc o sukcesy we wszystkich takich instytucjach. Nie ma takich kadr, którymi marnych pracowników dałoby się zastąpić, a w przypadku próby zastąpienia rozległ by się powszechny jazgot. Chyba widać to było w przypadku sądów.
Złożoność materii
15 Października, 2019 - 03:53
Nie przesadzajmy z tą złożonością bo nie wszystko jest takie złożone - wprowadzenie np. podatku akcyzowego od reklam to nie jest jakaś kosmiczna złożoność, a bardzo szybko osłabiłoby finansowo szczujnie typu TVN. Mając Prezydenta, Sejm i Senat ustawy można wprowadzać nawet w jeden dzień jak to pokazała sprawa IPN.
Dokładnie to samo podatek od transferów między "fundacjami".
Albo jakaż to złożoność stanęła na przeszkodzie choćby częściowemu oczyszczeniu kadry nauczycielskiej z najbardziej zajadłego lewactwa, które samo się podłożyło alarmami bombowymi? Słyszał Pan aby znaleziono chociaż jednego?
Tu nie o żadną złożoność sprawy się rozbijają tylko zwyczajny brak tzw. woli politycznej i potężny rozjazd między celami deklarowanymi i realizowanymi.
X
15 Października, 2019 - 00:35
Konfederację jaką? Kogo? Kolaboranta? Chyba nie doceniasz prawicy, wśród której wielu odważnych ludzi.
ronin
Jakże...
14 Października, 2019 - 19:17
Ważnym czynnikiem obecnie byłaby repolonizacja mediów...
ronin
owszem - pytanie czemu przez
14 Października, 2019 - 19:21
owszem - pytanie czemu przez 4 lata PiS tylko o tym gadał
Dziękuję za uwagę,
Twój komentarz wezmę pod rozwagę ;)
Najstraszliwsze jest to że PiS-owskie psity ze środka Sejmu tego
14 Października, 2019 - 21:47
- nie widzą jak komuniści ich otoczyli. Jełopy jeszcze zapraszają czerwonych bandytów do TVP aby i tam dawali im łomot i tak się dzieje.
Komuna wróciła do Sejmu !!! - a ja słyszę - Polaki nic się nie stało !!!!!
Zdobyli tylko 235 miejsc na 460 !! - tylko 5 głosów przewagi a Polska została by pogrążona w przepaść-
- i pier**lą jeszcze w TV językiem platformy - Polaki nic się nie stało ! - i usypiają resztki czujności i patrotyzmu w nas a "pożar" ogarnia Ojczyznę.
Wołomiński PiS upierdo***y po uszy w aferze SKOK. Grają w jednej drużynie ze zbójami w togach w miejscowym Sądzie i mają gwarancję nietykalności (znam szczegóły ale aż się boję Wam przekazać). Marazm i ku**stwo rozmontowało tam siły polityczne - lamus uściński prawdopodobnie kazał zrywać i zaklejać banery innego posła PiS.
Motto na dziś: "Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć".
Kolejny operator
14 Października, 2019 - 22:36
Kolejny operator czarodziejskiej różdżki się odezwał. Z komediantami trudno polemizować. Spidermani internetu.
Nie chciałem Wam o tym mówić przed wyborami -
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika zwykły polak został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
14 Października, 2019 - 23:12
- ale to co mówią w tefałenie o PiS-ie w Wołominie to wszystko prawda.
Nawet ich esbeki nie ruszają bo pisiaki chodzą tam "jak świnie na postronku" i zwązali im ręce wikłając ich nie tylko w SKOK Wołomin ale i w przejmowanie gruntów na styl "warszawskiej reprywatyzacji".
Przykładem jest Prezes spółki PKN Orlen "Asfalt" M.Pietrzak szef PiS-u w Kobyłce lub w Zielonce. Szykuje się z nim potężna afera - tak wciągają PiS w bagno a przegramy wszyscy jako Naród.
Motto na dziś: "Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć".
@ Zwykly Polak
14 Października, 2019 - 23:14
Witaj! Martwią mnie samorządy powiatowe, gdzie hula sitwa ub-cko-czerwona, a już resortowych dzieci. Te czerwone knury mienią się burmistrzami, wójtami, prezydentami. To, oni są pracodawcami zniewalając otoczenie, tworząc lokalny mafijny układ. Niestety pilna potrzeba w PIS-ie samooczyszczenia, bo po latach postrzegam u nas ludzi "dryfujących" z poprzednim układem.. Na to nie ma przyzwolenia. Ci ludzie będą zdecydowanie usunięci, czy to członek, poseł, czy senator., czy minister. Kończąc, potrzebna mobilizacja wnaszych szeregach, młodego patriotycznego pokolenia Polaków. Pozdrawiam!
ronin
.
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika zwykły polak został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
14 Października, 2019 - 23:24
.
Motto na dziś: "Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć".
Obawiam się, że przy ledwo 5
15 Października, 2019 - 04:11
Obawiam się, że przy ledwo 5-cio mandatowej większości o usuwaniu posłów można zapomnieć.
Jest dobrze będzie lepiej
14 Października, 2019 - 15:10
To prawda iż apetyt rośnie w miarę jedzenia! Apetyty były zatem b. duże, a jednak jest dobrze a będzie lepiej. Trzeba tylko uspokoić ludzi faktami i realnymi dowodami, by nie obawiali się mocnego wzrostu cen, gdyż to jest właśnie b. skuteczny straszak wykorzystywany przez opozycję. Ludzie boją się tego. Bogu niech będą dzięki za to zwycięstwo PiS-u i Konfederacji. Pozdrawiam b. serdecznie
Sławomir Tomasz Roch
Ani normalni ludzie ani cały świat nie rozumie u nas -
14 Października, 2019 - 15:54
- takich wyborów jak wejście Konfederacji do Sejmu i padają opinie że:
- "w Polsce do Sejmu weszli przyjaciele Putina" - zobaczcie sami jak łatwo jest Polaków "wyrolować" - najpierw na bolka a teraz na Konfederację.
To jest też powód i zachęta takich ataków medialnych obcych państw na nas bo wiedzą że łatwo nas "wykiwać" - mimo że często mamy o sobie jak najwyższe mniemanie.
Nasza głupota jest bardzo słynna na świecie i czasem o nas mówią "pijany jak polak" albo "polskie głupki" i naprawdę nie obrażajmy się za to prawdziwe i trafne, moim zdaniem za łagodne określenia.
Tu link do tematu o Konfederacji i co wiedzą i myślą o nich inni:
https://niezalezna.pl/292676-media-na-ukrainie-o-wyborach-w-polsce-wygrywa-pis-do-sejmu-wchodza-przyjaciele-putina
Motto na dziś: "Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć".
Masochizm przy tym...
14 Października, 2019 - 16:35
Masochizm przy tym to niegroźne odchylenie. Jeśli ktoś, tak jak w przypadku wielu "polaków" z bezinteresownej zawiści robi sobie samemu na złość, wyrządza nieodwracalne szkody, przekreślając przyszłość swoich dzieci, to nazywanie go głupkiem (nawet ostatnim) jest zbyt delikatnym określeniem!
Tak jak w życiu pojedyńczych ludzi ten, kto w odpowiednim czasie nie wykorzysta sprzyjających okoliczności, nadarzającej się okazji, może na podobną czekać do przysłowiowej...
jan patmo
@zwykły polak
14 Października, 2019 - 16:46
Z całą pewnością o tobie, zwykły polaku, obcokrajowcy tego nie powiedzą. Mogą zgrzytać zebami ze złości na to, co mówisz, mogą cię nawet za to znienawidzić, ale mimo wszystko będą cię szanować.
Serdecznie pozdrawiam
jan patmo
Znakomita analiza
14 Października, 2019 - 17:49
Podpisuję się pod twoim tekstem. Jednak przyznam w znacznej mierze rację Jarosławowi Kaczyńskiemu, co do poprawy przekazu. Ty napisałeś ten tekst w języku polskim, takim jakiego powinno się używać. Poprawnie, stylistycznie, rzeczowo. Ale przekaz ten nie trafia do co najmniej 40 % społeczeństwa zamieszkującego tereny leżące w granicach RP. Ja rozumiem co napisałeś, my tutaj rozumiemy treść i sens tego wpisu. Jednak, żeby zostało to zrozumiane przez szersze grono społeczne, musiał byś to przetłumaczyć na język zrozumialy dla fornali. Język jakiego używają działacze POKO. Np. k... h... p... albo ostatni hit na YT, "kup se blaszke i j...j się w czaszke". Jedno słowo a sto znaczeń. Jedno zdanie za całą stronicę tekstu. Reasumując, cały sens i treść twojego wpisu trzeba by zminimalizować do trzech słów albo jednego zdania składającego się z nie więcej niż sześciu słów. Dłuższy tekst jest nie do przejścia dla lemingów.
... "któś" tego "franca" ...
14 Października, 2019 - 18:57
... zaprasza , "któś" finansuje oczadzanie umysłów Rodaków - przez 24 godziny na - dobę i.t.p. , i.t.d. ...
ke-fas
@
14 Października, 2019 - 20:58
Ordynacja nam tym razem nie sprzyjała, ale jeśli ktoś powie, że PiS przegrał w momencie, gdy:
- zdobył 2 300 000 mowych wyborców (z 5,7 do 8 mln)
- poprawił wynik o 6 punktów proc.
- ma 235 mandatów - wygrał w 14 województwach poprzednio w 7- miu
To jest zwykłym pajacykiem i naiwnym POlitycznym "gówniarzem"
Amen
oczywiście trzeba to uznać
14 Października, 2019 - 21:19
oczywiście trzeba to uznać,ale, z drugiej strony, sytuacja się zmieniła, była inna niż w r. 2015, PIS się sprawdził i włąsćiwie wygląda na to, że wróciliśmy jakby do punktu wyjścia. PIS dokonał wstępnej obróbki systemu i w tej kadencji mógłby dokonywać kosmetycznych poprawek i paru dalszych reform. Tymczasem bedzie musiał ponownie, przez całą kadencję, zmagać się z dywersją i obstrukcją. A czas historyczny ucieka.
Wyborcy
15 Października, 2019 - 04:27
"Okazuje się oto, iż dużą część elektoratu, niemal 50% stanowią ludzie, którzy nie rozumieją sytuacji społeczno-politycznej w Polsce."
A ktoś im coś tłumaczy? Skąd niby mają coś rozumieć, z TVNu?
Do tego cały czas leci euroentuzjastyczny przekaz, był nawet oficjalny pomysł wpisania do Konstytucji wiecznej miłości do UE, więc skąd Kowalski ma wiedzieć, że to nie wzorzec umiłowanej demokracji, który pragnie Polsce nieba przychylić?
Narzekanie na wyborców jest z gruntu jałowe i do niczego nie prowadzi.
Tak jak TVN, takze TVP trudno nazwac mediami bezstronnymi.
15 Października, 2019 - 04:34
Zaczyna podobac mi sie Polsat - ktory zdaje sie celowac w "zloty srodek".
Na wyborcow nie ma co narzekac: jesli masz dobry garnitur i niebieskie (najlepiej nieskazone inteligencja) oczy, zapisz sie do jakiejkolwiek parlamentarnej partii, chodz wytrwale na wszelkie spotkania i wiece - a za cztery lata "wyladujesz" w Sejmie...
W Polsce (niestety) wyborcy preferuja znane nazwiska (bodaj 8 czy 12 lat temu poslem zostal niejaki Tusk (nie Donald)- z zawodu tapicer, a dzisiaj senatorem jest niejaki Gawlowski - z prokuratorskimi zarzutami, a poslanka Jachira...
mikolaj
PiS jest niewatpliwie jedyna realna sila polityczna zdolna
15 Października, 2019 - 04:27
do rzadzenia w Polsce. Co nie znaczy, ze nie popelnia bledow.
Moim zdaniem PiS mogl osiagnac lepszy wynik, gdyby nie kilka podstawowych bledow popelnionych w ciagu 4 lat rzadow:
- rosnaca arogancja wladzy - wynikajaca z dominujacej pozycji politycznej - poczynajac od Sejmu na samorzadach gminnych skonczywszy (nie rozumiem np, dlaczego dla tak waznych reform jak sadownictwa czy sluzby zdrowia nie probuje sie nawet zaangazowac politykow opozycji czy bezpartyjnych fachowcow - niezaleznie od wyniku takich dyskusji - zawsze mozna powiedziec obywatelom: probowalismy sie dogadac...);
- zbyt duze rozdawnictwo, narastajace w okresie przedwyborczym ( np. program 500+ na pierwsze dziecko powinien obowiazywac tylko dla rodzin o dochodach na glowe ponizej okreslonej granicy (np. 1500 zl na osobe), zaoszczedzone w ten sposob pieniadze mozna wydac duzo bardziej racjonalnie (np. na pomoc niepelnosprawnym).
- zbyt duze zaangazowanie czlonkow rzadu w kampanie wyborcza - zamiast pracowac nad koniecznymi zmianami - przez ostatnie miesiace jezdzili agitowac wyborcow - od tego sa poslowie i partyjni dzialacze, czlonkowie rzadu biora pieniadze za prace w ministerstwach.
- zbyt nachalne i jenodtronne przedstawianie sytuacji politycznej w kraju w TVP. Rozumiem, ze potrzeba kontrakcji dla TVN czy Newsweeka - jednak zbyt nachalna propaganda moze zniechecic niezdecydowanych i nie do konca przekonanych;
mikolaj
drobne firmy
15 Października, 2019 - 08:29
wiem, że PIS mógł stracić wyborców takich jak ja czyli drobnych przedsiębiorców (firma do 10 ludzi).Może się mylę i jakieś tam badania tego nie potwierdzą ale ....
Sam do ostatniej chwili wahałem się czy znów zagłosować na PIS (WYBORCA OD 2001 ROKU).
Za świadczeniami typu 500 plus, którego sam nie biorę ale nikomu nie żałuję i popieram, nie poszły, żadne rozwiązania, które o ile nie bronią to przynajmniej nie niszczą drobnego przedsiębiorcy.
Podam przykład z ostatniego czasu.
Prowadzę rozmowę z pracownikiem, godzi się na wysokość wynagrodzenia, które wynika z sytuacji rynku pracownika a nie pracodawcy.
Opłacam badania,szkolę, dokonuję zakupu odzieży i obuwia za 1 tys. zł.
Po czym po 1 tygodniu na umowie, pracownik idzie na L4 bo go coś zabolało, płace za niego przez miesiąc chorobowe.Po 2 miesiącach wraca ( 2 miesiąc płaci państwo) pracownik oświadcza, że już nie jest zainteresowany pracą u mnie bo u Taty będzie miał jednak lepiej (jego tata kosztów jego pracy, szkolenia itd nie poniósł żadnych do tej pory).
Kolejny pracownik godzi się na wys. wynagrodzenia, które miał w poprzedniej firmie, po podpisaniu Umowy po 1 miesięcznym okresie próbnym, idzie na L4 (zakup odzieży, szkolenie.... od nowa Polska ludowa jak to się mówiło).....dodatkowo muszę ja a nie pracownik pisać do ZUS oświadczenia, że pracownik wykonywał u mnie pracę, a nie próbuje chorobowego od Pańtswa wydusić TO MÓJ OBOWIĄZEK A NIE ZUS!!!! okazuje się
Sam wiem jak to jest być na etacie i być żle traktowanym bo mam blisko 50 lat i dlatego traktuję pracowników uczciwie, chcę, żeby mieli umowę (choć wielu z różnych powodów by nawet jej może nie chciało).... i na końcu dowiaduję się na 1 miesiąc przed wyborami i czytam na forach, że jakby mnie nie było np. stać na płacenie obowiązkowego ZUS większego (wynika to z wyżej płacy minimalnej) to się nie nadaję do biznesu....do tego raporty (branża ISP) wymyślone przez Państwo, ale obowiązek wypełniania i koszt ponoszony prze zemnie, sprawozdania...za brak lub opóźnienia kary
Jeśli nic się nie zmieni w podejściu do do drobnej przedsiębiorczości to w następnych wyborach albo w ogóle nie będę uczestniczył albo zagłosuje na Konfederację... trudno niech będą ruskie onuce lub jakiekolwiek onuce... i do tego na dokładkę na deser odstąpienie od podatku dla niejakiej Tokarczuk... też tak bym chciał za to dzieło literacie które teraz kończę proszę od odstąpienie od konieczności płącenia podatku przez chociaż 1 miesiąc
Miller_Bob
@
15 Października, 2019 - 23:25
Co ma wisieć, nie utonie.
W tej kadencji zostaną zrealizowane poważne inwestycje, jak Kanał na Mierzei Wiślanej, tunel Świnoujście, kawał Via Carpatii, gazociąg z DK, pełna struktura WOT i program Cela+, bo kilka wyroków się uprawomocni.
1 kadencja to siew, 2 to żniwa.
Spoko
PiS zasłużył na więcej? Naprawdę?
16 Października, 2019 - 17:06
PiS zasłużył dokładnie na to co uzyskał. Twierdzenie że zasłużył na więcej lub mniej jest lekceważeniem Polaków. Dokładnie tak samo mówiło PO cztery lata temu - twierdzili że zasłużyli na więcej...
Nie można mylić naszych własnych oczekiwań z realną oceną sytuacji. Jak słusznie podejrzewa prezes Kaczyński, istnieją powody że PiS otrzymał mniej głosów niż liczył że otrzyma po tych wszystkich transferach pieniężnych jakie przeprowadził.
Mnie napawa to optymistycznie. Oznacza to że jednak Polaków nie można kupić. Osobiście wolał bym by PiS otrzymał więcej miejsc zarówno w Sejmie jak i w Senacie, bo taka jest potrzeba chwili. Nie zmienia to jednak faktu że PiS nie do końca sprostał oczekiwaniom Polaków czego odzwierciedleniem są te właśnie wyniki. Nie będę bawił sie w analizy, ale jedno stało sie jasne: ani nie można Polaków kupić, ani nie ma już pewności że następne wybory wygra PiS, bez względu na to ile pieniędzy rzuci na rynek.
Polacy oczekują czegoś więcej niż pieniędzy i samozadowolenia rządzących. A czego? - To jest właśnie zagadka którą musi rozwiązać PiS.
Lekceważące jest lekceważenie
16 Października, 2019 - 18:44
Lekceważące jest lekceważenie logiki.
Jeżeli Platforma (układ postkomunistyczny) rzadziła, przy takich stratach i aferach, dwie kadencje, to PIS na drugą kadencje powinien był dostać 99%. Nie tylko odrobił wiele strat, ale wiele rzeczy pchnął do przodu.