Sensacyjne nagranie.Smoleńska mgła rozwiana. Zobacz .
Uwierzyliśmy w niemożność lądowania we mgle, jak dzieci w Mikołaja.
Dziś, kiedy mamy na świecie technologie umożliwiające sterowanie pojazdami kosmicznymi na olbrzymie odległości, gdy można wylądować na Księzycu i na Marsie, wmówiono nam bajki. A to ,że prezydencki samolot nie był wyposażony w technologię do lądowania we mgle, a to, że nie mógł zrezygnować z lądowania i odejść na inne lotnisko, tylko cytuję: " musiał spaść".
Zgadzam się ,że to ostanie to prawda. Widać że MUSIAŁ !
Obejrzyjcie to video pokazujące lądowanie we mgle ,jak smoleńska.
Kliknij poniżej. (to co widzisz na poczatku to mgła nie nie złe nagranie.Czekaj spokojnie do momentu lądowania. Słuchaj jak spokojnie zachowują się piloci. Wiedzą,że wyladuja. Ląduja w Zurichu.
Video to znalazł "basket" i umieścił w komentarzu pod moją poprzednią notką... Oto także komentarz do tego filmu:
Nie, przy takim lądowaniu nie potrzebujesz widzieć pasa... w gruncie rzeczy nie wolno ci patrzeć przez okno.
Obie pary oczu /obaj piloci /, obserwują system Autoland monitorujący schodzenie do szybkości kołowania.... bowiem jakiekolwiek niepowodzenie ,
w każdym momencie ,wymaga odejscia na następny krąg. Nawet jeśli nie widzisz pasa ...z tą widocznością i szybkością ty nie możesz podjąć żadnej racjonalnej decyzji żeby coś zmienić.
Widoczność jest wymagana ... tylko przy kołowaniu.
Tak więc wszystko zależało od kontrolerów lotu i danych dostarczanych do urządzeń pokładowych z instalacji naziemnych.Jeśli urzadzenia takiego jak "autoland" nie było na pokładzie to też jest czyjaś wina. A jak na razie włos jeszcze nikomu za wypadek z głowy nie spadł . Ale za to ODZNACZONO juz sporo osób. Za co? Dlaczego?
Teraz będzie Order dla Anodiny ?
PS. Mgła to najlepsza wymówka. Mgłę każdy w życiu widział.
Ale ja mam swoje doświadczenia awiacyjne.Osobiste. Wysiadałem na Okęciu z Ił-a (awaria0 w którym wkrótce zginęła Anna Jantar. Wysiadałem w Krakowie z samolotu , którego start pilot wstrzymał w ostanim momencie zanim oderwał się od ziemi a pare godzin później ( byłem świadkiem rozmowy) ODMÓWIŁ lotu mimo,że mówiono mu iż usterkę usunięto. Powiedział krókt: " ja tym samolotem NIE POLECĘ". I nie poleciał.
Wreszcie doswiadczenie z mgłą. Zamiast lądować w Warszawie odesłano nasz samolot do Poznania z wyjaśnieniem, że na Okęciu jest zbyt duża mgła. Po trzech godzinach ( i odprawie celnej) załadowano nas jednak do tego samego samolotu i polecieliśmy na Okęcie. Na miejscu okazało się ,że warszawskie lotnisko było CZYNNE cały czas. Co zamglono? Pewnie prawdę o awarii samolotu.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 6921 odsłon
Komentarze
lądowanie we mgle
16 Stycznia, 2011 - 16:39
czemu ten wpis ma taka slaba ocene? przeciez porusza wazna sprawe ktora nikt dotychczas sie nie zajmowal
Dlatego, że krety czuwają...
16 Stycznia, 2011 - 16:42
Gotowe wystawić "odpowiednią" ocenę najbardziej niebezpiecznym słowom... prawdy.
444Polska.bloog.pl
"Nasze miejsce po stronie odwagi bezbronnej" - Jan Pietrzak
Tu przynajmniej jest uczciwa, patriotyczna administracja
16 Stycznia, 2011 - 17:01
Z Saloonu wybanowano mnie szybciutko za próbe wyjasnienia czzym zajmuje sie rodzinka ówczesnego kandydata na Prezydenta (ban(knebel) przed pierwsza turą wyborów) a drugi to już szybko za krytykę sprzedajnych mediów.Nawet nie zwracano uwagi ile pieniędzy im dostarczałem ( 200tys. wejśc w 4 miesiące).
Tu jest już ktoś kto mnie pilnuje (i nie tylko mnie). ale jak kiedyś śpiewał Młynarski... " róbmy swoje". Liczy sie to co uczciwi ludzie pomyśla gdy przeczytają.
Obu Panom dziekuję za uznanie.
Nathanel
TO JEST MOJA OPINIA I JA JĄ W PEŁNI PODZIELAM.
To prawda, najważniejsze jest to, że wciąż możemy publikować
16 Stycznia, 2011 - 18:29
A że krety tu wchodzą... One są wszędzie.
444Polska.bloog.pl
"Nasze miejsce po stronie odwagi bezbronnej" - Jan Pietrzak
re Nathaniel
16 Stycznia, 2011 - 20:09
Dobosz
ja również podzielam Pańską opinię
Dobosz
Re: lądowanie we mgle
16 Stycznia, 2011 - 18:26
miałem tego nie komentować, no ale jednak, zmusiliście mnie do tego, żeby nieprawdą nie tłumaczyć nieprawdy
z całą pewnością samolot z filmu lądował z wykorzystaniem ILS i mimo to pilot przekroczył minima, załóżmy że kończyło mu się paliwo i musiał
a nasz, miał spaść i spadł, został doprowadzony do 100 metrów jak zwierzę na polowaniu i strącony, bo piloci sami z posiadaną awioniką wylądowali by wszędzie bez niczyjej pomocy
jak ktoś chce wniknąć w kategorie ILS cytaty
Kategorii III (CAT III) jest dalej podzielona
o Kategoria III – podejście do precyzyjnego i lądowania z:
§ a) wysokość decyzji jest niższa niż 100 stóp (30 m) powyżej wysokości strefy przyziemienia, lub bez wysokości decyzji; i
§ b) RVR jest nie mniejsza niż 200 metrów (656 stóp).
o Kategoria III B - podejścia precyzyjnego lądowania z:
§ a) wysokość decyzji jest niższa niż 50 stóp (15 m) powyżej wysokości strefy przyziemienia, lub bez wysokości decyzji; i
§ b) RVR mniejszej niż 200 metrów (656 stóp), ale nie mniej niż 75 metrów (246 stóp). Autopilot służy do określenia prędkości.
o Kategoria III C - podejścia precyzyjnego lądowania bez wysokości decyzji i nie ograniczony zasięg widzenia wzdłuż drogi startowej. Kategoria ta nie jest jeszcze w fazie dowolnym miejscu na świecie, ponieważ wymaga wskazówek taxi oraz zero widoczności. "Kategoria III C" nie jest wymieniona w EU-OPS. Kategoria III B jest obecnie najlepszą dostępną systemu.
W każdym przypadku odpowiednio wyposażone samoloty i odpowiednio wykwalifikowanego personelu są wymagane
Tak od razu zeby bylo jasno - zaden samolot jakiejs lini lotniczej w regularnym rejsie nigdy nie wyladowal na lotnisku z zerowa widzialnoscia (RVR 0). Taki samolot nie bylby w stanie opuscic pasa, kolowac nie mowiac o znalezieniu miejsca postoju na lotnisku.
Ale cofnijmy sie do poczatku - nie ma czegos takiego jak instalacja ILS Cat.IIIa,b lub c. Naprzyklad wladze lotniska O'Hare by ci powiedzialy ze ich pas 27L jest pasem Cat.III, nie ze to jest pas IIIb. Nie ma zadnej technicznej ani jakosciowej roznicy w samej instalacji ILS, elektronice, elektryce, oswietleniu pasa, swiatlami podejscia pomiedzy tymi "pod" kategoriami.
Jak mi ktos kiedys to wyjasnil - "pod" kategoria a,b lub c jest zalezna od lini lotniczej i certyfikatu samolotu i zalogi, nie zalezy od lotniska. Linia lotnicza dostaje zezwolenie naprzyklad na prowadzenie operacji IIIb na danym typie samolotu. Dla przykladu podobno zaden 737NG nie jest w stanie wykonac IIIb bo ma tylko podwojny (dwukanalowy) AP, do IIIb musisz miec jakoby trzy (jak 747, 767).
Zostawmy temat wymagan technicznych jakie samolot musi spelniac - to jakoby osobna skomplikowana dziedzina.
Dodatkowo ludziom sie wydaje ze IIIc oznacza RVR 0. To jest tylko dolny limit. Wszystko co jest ponizej Cat.IIIb automatycznie kwalifikuje sie jako Cat.IIIc. A wiec jak ktos dostaje zezwolenie na powiedzmy minimalne RVR 250 (stopy) - oznacza to ze jest juz w IIIc bo IIIb konczy sie na RVR 700 (przynajmniej dla FAA). Nikt nie dostanie zezwolenia na RVR 0 bo po prostu takich lotnisk jeszcze nie ma ktore by byly w stanie pozwolic samolotom na poruszanie sie po lotnisku przy zerowym RVR.
O ile sie orientuje najlepsze co znajdziesz w tym momencie na swiecie to praktykowany IIIb. Po prostu rachunek ekonomiczny nie sprzyja wprowadzeniu gdziekolwiek prawdziwego (RVR 0) IIIc. Prosze zauwazyc ze pilot takiego 747 siedzi na wysokosci 35 stopy nad ziemia - przy RVR 30 juz nie widzialby pod soba gruntu....
To bardzo cenne techniczne uwagi.Dziękuję.
16 Stycznia, 2011 - 19:08
Wygląda jednak na to,że mamy doczynienia nie z technika a z polityką i o tym jest moja notka.
Pozdrawiam.
Nathanel
TO JEST MOJA OPINIA I JA JĄ W PEŁNI PODZIELAM.
Re: To bardzo cenne techniczne uwagi.Dziękuję.
16 Stycznia, 2011 - 19:43
ja też nie mam wątpliwości że mieli spaść i spadli, jednak jako lotnik muszę się po mądrzyć, żeby ktoś kto czyta to i ogląda film musiał zrozumieć że ILS jest systemem do lądowania nawet dla małp
jak lądował tusek, był zamontowany mobilny ILS i to zmyliło naszych, w prawdzie był bez znaczenia dla naszych samolotów, jednak dawał odczucie że skoro putinowaty ląduje to musi być to w miarę bezpieczne lądowisko
Re: Re: To bardzo cenne techniczne uwagi.Dziękuję.
17 Stycznia, 2011 - 10:54
Teli, czy mógłbym Twoje komentarze z tego wątku wykorzystać w dyskusji na innym portalu?
Re: Re: Re: To bardzo cenne techniczne uwagi.Dziękuję.
17 Stycznia, 2011 - 11:05
Paweł pewnie że tak, masz moje szczegółowe namiary więc pisz
Re: Re: Re: Re: To bardzo cenne techniczne uwagi.Dziękuję.
17 Stycznia, 2011 - 11:06
Dzięki pozdrawiam. :)
No, ale
22 Stycznia, 2011 - 10:36
Może czymś się różni priziemlenije od landingu. Skoro używasz rusycyzmu, to pewnie ma to jakieś znaczenie?
Xall
Po landingu
23 Stycznia, 2011 - 22:14
pasażerowie ida przywitać sie z rodzinami. Po priziemleniu rodziny dowiadują sie że pasazerowie byli pijani.
Nathanel
TO JEST MOJA OPINIA I JA JĄ W PEŁNI PODZIELAM.
Właśnie dlatego Damianie.
17 Stycznia, 2011 - 10:29
A o lądowaniu bez widocznosci ziemi albo "lądowaniu z konwojerem" piskałąm tu parę razy. Ja wiem, Ty wiesz, on/ona/ono wie. MAK też wie. Swoje. A najlepszy jest Klich(?) z tym jego, że w tych warunkah nie mógł wylądować. Ja się od początku pytam "nie mógł"??
Ode mnie dostał najwyższą.
16 Stycznia, 2011 - 16:58
To jest sedno sprawy: musiał spaść.
Bo ktoś tak wcześniej zdecydował.
Niestety bzdura
16 Stycznia, 2011 - 17:20
Otóż cat 3 oznacza ILS kategorii III, w który wyposażone sa nowoczesne lotniska. Umozliwia ladowanie całkiem na slepo. Tu np. ladowanie w Mediolanie:
http://www.youtube.com/watch?v=uigpqpDWIwE&feature=player_embedded#!
Na snmoleńskim Siewiernym nikt niczego takiego nie zainstalował. To znaczy owszem zainstalował na chwilę, kiedy przylatywał tam Putin. Kiedy odlecial system zdemontowano.
96 zabitych osób to nie bzdura.
16 Stycznia, 2011 - 18:27
Przy właściwej organizacji przelotu i troski o Prezydenta ze strony rządu Tuskoszczenki ILS byłby zainstalowany.
Nam wmawia sie BZDURY nie na temat.
Tak samo jak to,że mogli odlecieć do Witebska, które to lotnisko było tego dnia zamknięte. Ale wymienia sie Witebsk ciągle bez zająknięcia.
Nathanel
TO JEST MOJA OPINIA I JA JĄ W PEŁNI PODZIELAM.
Nathanel.
16 Stycznia, 2011 - 18:38
"96 zabitych osób to nie bzdura." to jest najważniejsza rzecz. Dziękuję.
Anderson
7go był ILS i nikt by go nie użył
17 Stycznia, 2011 - 02:27
ILS musi być precyzyjnie skalibrowany a to trwa. Mobilny ILS jest uznawany za mało precyzyjny i używany w ostateczności
Re: Sensacyjne nagranie.Smoleńska mgła rozwiana. Zobacz .
16 Stycznia, 2011 - 18:20
Tak można w cywilizowanym świecie, ale nie w ZSRR!
Jerzy Zerbe
Re: Sensacyjne nagranie.Smoleńska mgła rozwiana. Zobacz .
16 Stycznia, 2011 - 18:52
Piloci byli źle naprowadzani. Już chyba każdy to widzi.
Antoine Saint-Exupery
16 Stycznia, 2011 - 19:02
W bardziej ekstremalnych i dramatycznych warunkach latał i lądował szczęśliwie Antoine Saint de Exupery ("Nocny lot", "Pilot i moce natury") na samolotach pozbawionych tych bajerów, które są do dyspozycji współczesnego pilota. I bez wieży, nocą, w czasie tornada.
Nie wierzę w to, że na Zachodzie nie ma myślących ludzi. Ludzi, którzy nie dadzą sobie wcisnąc tego ruskiego kitu.
no właśnie zastanów się
17 Stycznia, 2011 - 02:24
jednoosobowy myśliwiec Spitfire lub Hurricane, stosunek mocy silnika do wagi samolotu. Już zaczynasz rozumieć?
naciaga pan fakty, to nieladnie
16 Stycznia, 2011 - 20:11
Dlaczego sugerujesz falszywie, ze fakt czestego ladowania we mgle w dzisiejszym lotnictiwe oznacza, ze to ladowanie bylo mozliwe w Smolensku 10go kwietnia?
To lotnisko nie mialo systemu ILS, ktory jest podstawa ladowanie przy slabej widocznosci.
Radiolatarnie w Smolensku nawet jesliby dzialaly sprawnie nie nadaja sie do podejscia precyzyjnego dlatego konieczne jest podejscie z okreslonymi warunkami widocznosci
My się już znamy.
16 Stycznia, 2011 - 20:45
Było miło pana poznać.
Nathanel
TO JEST MOJA OPINIA I JA JĄ W PEŁNI PODZIELAM.
Re: naciaga pan fakty, to nieladnie
17 Stycznia, 2011 - 00:26
bo ja bez ILS i TAWS ląduje przy zerowej widoczności
i jeszcze napisz, ze to manewr bezpieczny
17 Stycznia, 2011 - 02:21
w pełni uzasadniony przy przewożeniu ludzi
@
17 Stycznia, 2011 - 10:51
lądowanie na lotnisku z ILS a lotnisku z PAR, ndb - bez porównania.