Matactwo medialne (edytowane)

Obrazek użytkownika Kuki
Kraj

 

Oto jakimi bzdurami od chwili katastrofy karmią świat media (w tym polskie):

 

 

  • samolot latał 2 godziny nad lotniskiem i podchodził cztery razy do lądowania,

  • samolot był stary (w domyśle - niesprawny),

  • pilot był młody (w domyśle - niedoświadczony),

  • załoga nie znała języka rosyjskiego.

Kolejna „wersja wydarzeń” to naciski VIP-ów na pilota. Przypuszczam, że jest to taka sama bajka jak poprzednie rewelacje.

 

W tym samym czasie panuje dziwne milczenie w sprawach:

  • kwalifikacji i doświadczenia kontrolerów lotów,

  • stanu technicznego lotniska i jego wyposażenia, a w szczególności prawidłowego działania radiolokacyjnego systemu naprowadzania,

  • dwóch nieudanych podejść do lądowania samolotu rosyjskiego na pół godziny przed tragedią.

 

Dużo jest szumu o mgle i „lądowaniu wbrew zaleceniom kontrolera”, a nie zadaje się pytania: dlaczego kontrola, na której spoczywa obowiązek bezpiecznego sprowadzenia samolotu, nie zakazała podejmowania próby lądowania. Czyżby warunki meteorologiczne nie były aż tak złe, jak się dowiadujemy ze „źródeł”?

Jakoś ucichły informacje o uszkodzeniu radiolatarni przez polski samolot. Maszt ów zlokalizowany jest w osi symetrii lądowiska i znacznie od niego oddalony, a ponadto w zagłębieniu terenu. Wysokość masztu prawdopodobnie??? wynosi 20 m. Wynika z tego, że samolot kilometr od pasa startowego był na wysokości kilku metrów.

Dodatek: http://www.rmf24.pl/raport-lech-kaczynski-nie-zyje-2/kaczynski-fakty/news-problemy-z-komunikacja-miedzy-kontrolerem-a-zaloga,nId,272444

[quote]W tym momencie ważna jest komunikacja między kontrolerem a załogą, bo obie strony muszą ustalić, jakimi systemami się posługują. A z tym w sobotę był właśnie kłopot. Pod warunkiem, że kontroler wie, co mówi (…) A z tego, co słyszałem, to tak za bardzo nie wiedział o niektórych rzeczach, bo tam go pytali od razu nasi, co tam byli, on pytał, co to jest. Ale to już niech komisja sobie ustala - mówi pułkownik Tomasz Pietrzak, były dowódca pułku, który woził polskich VIP-ów.[/quote]

 

 

 

 

Ocena wpisu: 
Brak głosów

Komentarze

http://silverrebel.livejournal.com/586215.html

Tutaj można sobie zobaczyć, jak milicja wymienia zgniłe lampy na feralnym lotnisku na nowe.

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#55262

 - to na zdjeciu satelitarnym przedstawiajacym lotnisko w Smolensku obok pasa startowego ( na ktory nie trafil prezydencki samolot) widac rzad "zaparkowanych" czterosilnikowych samolotow (  wiekszych niz TU 154) - wiec gadanie, ze lotnisko bylo nieprzystosowane ( nie spelnialo norm ) nalezy wlozyc miedzy bajki  !

ps. moim zdaniem - filmiki z pierwszych minut po ... sa mistyfikacja i nie pokazuja rozbitego prezydenckiego samolotu. Kto i kiedy "wrzucil" je na net ?

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0

veri

#55974

owe samoloty jak i lotnisko są - w "odstawce". lotnisko nie jest intensywnie eksploatowane (kiedyś było), a jego stan/wyposażenie jest "mizerne"

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#56035

wysokość masztu wynosi około 8 metrów

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#61661