Słowa nie zmienią faktów
Mój felieton p. t. „45 % Polaków głosuje na „totalną”. Jest się z czego cieszyć?” od kilku dni dostępny na Niepoprawni.pl wywołał niewielką ilość, ale wiele mówiących, komentarzy. Nie chcę tu odnieść się do wszystkich, gdyż jest ktoś (kto?) starający się każdą moją wypowiedź tak zmanipulować, żeby wydobyć z niej to czego w niej nie ma i w ten sposób dać upust swoim dywagacjom, z którymi z kolei ja nie mam nic wspólnego. Rzecz jasna, z takimi osobami się nie dyskutuje, gdyż brak jest platformy do dyskusji, tzn. rzeczowości. Ale bezpośrednio do mego felietonu odniósł się jeden głos, który zasługuje na zainteresowanie, a który mi zarzuca wprowadzanie ludzi w błąd. Z punktu widzenia autora tych słów, można przyznać mu rację, gdyż wyklucza on z „totalnej” Konfederację, którą ja być może zbyt pochopnie włożyłem do wspólnego worka z PO i ugrupowań razem nią tworzących Koalicję Obywatelską. Rzecz jasna, podobne zaszeregowanie krzywdzi także resztki ugrupowania Kukiz ’15, ongiś zasługującego na poważne traktowanie, gdyż byli tam ludzie ze wszech miar godni zaufania, a może nadal są, którym Polska leżała na sercu. Teraz w komitywie i PSL – w moim przekonaniu partią w swoim czasie duszą i ciałem oddaną „totalnej”, a właściwie jej częścią – trudno pojąć cele i idee jakie oni reprezentują.
Zatem owemu dyskutantowi na Niepoprawnych.pl chodzi wyłącznie o Konfederację. Z wypowiedzi jego wnioskuję też, iż uważa ją on za ugrupowanie narodowe, a zatem takie, jakie, zdaniem niektórych, winno dziś wziąć na siebie odpowiedzialność za Polskę. Przyznaję, że jest to kusząca perspektywa, choć znając czołowych działaczy tego ugrupowania, obawiałbym się zbyt ciasnego gorsetu dla polityki kształtującej los Polski i jej znaczenie na arenie międzynarodowej. To stałe obracanie n. p. stereotypem-groźbą Polin jest śpiewką zbyt już ograną, stereotypem bardzo zużytym i o tyle niebezpiecznym, że wywołującym kwestię żydowską jako decydującą dla polskiej racji stanu. Wprawdzie istnieją przesłanki dla takiego postrzegania polityki antypolskiej, jak choćby nadużywanie holokaustu w sposób urągający znanym przecież faktom – co znalazło wyraz w sesji poświęconej 75 rocznicy wyzwolenia Auschwitz organizowanej przez Yad Vashem. Podobnie ma się rzecz z act 447, nie mówiąc o wrogiej Polsce propagandzie niektórych środowisk żydowskich, zwłaszcza w USA, mających za kołnierzem więcej w związku z Zagładą, niż nawet ci Polacy, którzy nie kwapili się z pomocą dla
Wszystko to jest prawdą. Ale budowanie na tym polskiej racji stanu, to już jest po prostu bzdurą i uciekaniem się do stereotypów, zamiast stać na twardym gruncie realiów. Mając wiele sympatii do idei wyznawanej przez ruch narodowy, liczę się wszakże z realiami. A tych – salva reverentia – nasi Konfederaci raczej pod uwagę nie biorą. W stosunku do ugrupowania rządzącego mogą mieć zastrzeżenia i ma je także wielu głosujących na nie. Jednak trzeba kierować się rozsądkiem i choćby odrobiną sprawiedliwości. Poprzednia ekipa, teraz tworząca ową „totalną”, wprowadziła kraj w status czegoś w rodzaju kolonii, na kolanach odbierającej wskazania Unii. Stąd też brała się gospodarka od reform Balcerowicza typowo kolonialna, czyli usłużna dla rynków państw kolonialnych. W ostatnich czasach poszły one dalej, chcąc narzucić światopogląd i obyczaj ginącego świata zachodniego, aż do przesytu bogatego i aż do gruntu skarłowaciałego duchowo, napiętnowanego apostazją, nie tylko w znaczeniu religijnym ale, co gorsza także tożsamościowym.
Summa summarum więc jeśli Konfederacja, nie mając szans przejęcia steru rządów – a to przecież jest oczywiste – staje w jednym szeregu z tymi, którzy za wszelką cenę, nawet za pognębienie Polski przez koła lewacko-libertyńskie UE, chcą opanować żłób – to umieszczenie jej w rzędzie „totalnej” jest być może i krzywdzące i błędne, ale trudno o jakieś konkretne zaszeregowanie tego ugrupowania, jeśli ktoś kieruje się w pierwszym rzędzie dobrem jakiejś partii, a nie interesem Polski. Nawet jeśli do obecnych rządów ma się więcej zastrzeżeń niż na to zasługują, to jednak alternatywą może być tylko coś lepszego. A ocena tego lepszego może wynikać tylko z niepodważalnych konkretów, a nie z argumentacji typu: nie, bo nie. Opozycja „totalna” już przez to samo, że takową jest, nie gwarantuje Polsce niczego lepszego, niż to, co jest dzisiaj. Do czego więc właściwie dąży? A wraz z nią Konfederacja? Czy to, co tutaj napisane jest także wprowadzaniem ludzi w błąd? Jeśli tak, to trzeba powiedzieć na czym on polega.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 7456 odsłon
Komentarze
Księże Zygmuncie
22 Stycznia, 2020 - 19:24
Temat wyczerpany. Jaśniej już raczej się nie da wytłumaczyć.
Serdecznie pozdrawiam.
Witam księdza
22 Stycznia, 2020 - 19:37
Do tego wpisu odniosę się nieco później, u nas jest w tej chwili południe i zaraz wychodzę z domu. Nie wiem jeszcze czy odpowiem komentarzem, czy osobnym wpisem. Chciałbym też bardzo, aby na tym portalu zaprzestano wreszcie obrzucania się wyzwiskami, a prowadzono tylko rzeczową wymianę poglądów. To ostatnie zdanie nie dotyczy wpisu księdza, dopisałem je tylko dlatego, aby jak najwcześniej wszyscy zaczęli nad tym zastanawiać się. Mamy wspólny cel (przynajmniej większość z nas) i nie pora na pyskówki.
Pozdrawiam
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Piękny Romanie,
24 Stycznia, 2020 - 01:11
Piękny Romanie,
gładkie słówka nic nie kosztują i od razu można poczuć się lepiej, lepszego udając. Ale może i samemu się zacznie automatycznie dążyć do odgrywania takiej roli w internecie, przynajmniej przez jakiś czas.
„Od rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus” J. Stalin
Nie wolno mieszać postawy narodowców z patriotyzmem
23 Stycznia, 2020 - 09:25
Owszem są narodowcy przepełnieni postawą patriotyczną, ale także są narodowcy o poglądach tak nacjonalistycznych, że aż rasistowskich. To jest tak jak ze zdrowiem, bywają narodowcy zdrowi, bywają i chorzy.
PATRIOTYZM jest miłością OJCZYZNY - dlatego patriotyczna postawa narodowców jest dobra.
NACJONALIZM nie jest miłością do OJCZYZNY - dlatego nacjonalistyczna postawa narodowców nie jest dobra.
W tej przestrzeni znaczeń można się pogubić, dlatego specjaliści od "marketingu politycznego".przebiegli propagandyści mieszają ludziom w głowach,kuglując pojęciami na granicach ich znaczeń.
Na przykład:
Są dwa pojęcia: DUMA i przeciwna do niej PYCHA.
Otóż PYCHA nie jest najwyższym stopniem DUMY, jest jej przeciwieństwem.
Dlaczego DUMA jest przeciwieństwem PYCHY?
Ponieważ DUMA wywodzi się z szacunku a PYCHA jest trwale związana z POGARDĄ.
I dlatego odróżniając patriotyzm od nacjonalizmu wiążemy patriotyzm z miłością i szacunkiem, a nacjonalizm z pychą - dla siebie i pogardą do innych.
A więc gdy widzę w korespondencji ludzi Konfederacji epitety w rodzaju "ŻydoPIS" dostrzegam pychę i pogardę zamiast szacunku i miłości w rozmowie o sprawach dla nas najważniejszych.
michael
Autor: "w korespondencji ludzi Konfederacji epitety ...
23 Stycznia, 2020 - 13:07
'ŻydoPIS' dostrzegam pychę i pogardę".
To nie jest tylko pogarda! To jest także nienawiść rasowa!
Właśnie taka nienawiść jest często wykazywana przez niezbyt rozgarnięte osoby o bardzo miernych zdolnościach intelekturalnych, które w ten sposób chcą sobie zrekompensować swoje ograniczenia i choć na chwilę poczuć się "ważne".
A przecież nienawiść rasowa była ideologią zawartą w zbrodniczych działaniach Hitlera i niemieckiego nazizmu.
Niestety, na portalu “Niepoprawni” prymitywny i mocno ograniczony osobnik - niejaki "panMarek" - już się popisał swoim zbrodniczym nazizmem głosząc, że stosuje “ustawy norymberskie” wobec blogerów na portalu.
W dodatku, wielu innych rosyjskich agentów z sowiecko-rosyjskiej ścierwoneonówki sterowanej przez zbrodniarzy z WSI i SB oraz ich prymitywnych wielbicieli z "konfederacji" -- powołuje się na idee narodowe, przywołują także nazistowskie hasła w rodzaju “ŻydoPIS”. Bo to leży w interesie rosyjskiego zbrodniarza płk. Putina.
Przemoc nie jest konieczna, by zniszczyć cywilizację. Każda cywilizacja ginie z powodu obojętności wobec unikalnych wartości jakie ją stworzyły. — Nicolas Gomez Davila.
Czy od oduraczonych...
23 Stycznia, 2020 - 15:30
Czy od oduraczonych przez swych guru i mało rozgarniętych członków (a raczej członów) sekciarskiej w swej istocie "Konfederacji", która przypomina sektę świadków Jehowy, można oczekiwać czegoś więcej?
Pozdrawiam
jan patmo
Andy-aandy Minął dzień, jest juz środek nocy, czas na wnioski
24 Stycznia, 2020 - 03:48
Tak, to nie tylko jest pogarda. Jest i pogarda i nienawiść, zimna jadowita pełna pogardy rasowa nienawiść, wsparta arogancką pychą i głupotą. Oczywiście mam tu na myśli Sędziów Trzech Izb, którzy stali się przestępcami
Nawet komuniści potrafili myśleć i wyciągać wnioski, mimo, że od dziecka uczono ich alogicznych sylogizmów, swobodnie pomiatać prawdą, ale jednak potrafili pojmować co jest dobre a co złe, przynajmniej dla ich własnego aroganckiego interesu. Niekiedy umieli logicznie myśleć i kalkulować co im się opłaca czynić, by zadbać o ryzyko osobistej odpowiedzialności za polityczne przetrwanie ich własnej zorganizowanej grupy przestępczej sprawującej władzę
Ale gdy zaślepia ich nierozumna pełna pogardy rasowa nienawiść hormonalnej żądzy władzy, gdy ogarnia ich pryncypialność ich komunistycznego szsczytowania, godnego Dolores Ibárruri Gómez i jej fanatycznego No pasarán!
Wtedy staja się przestępcami.
Zwykłymi ordynarnymi przestępcami
michael
Mylisz się, michael
23 Stycznia, 2020 - 13:44
Patriotyzm jest miłością do ojczyzny, nacjonalizm jest miłością do narodu !
Nacjonalistyczna postawa narodowców jest bardzo dobra.
Nie porównuj tych pojęć do dumy i pychy...bo to przeciwności.
Podobnie miłość i szacunek a pogarda i pycha...wszystko razem groch z kapustą...wybacz.
" (...)A sędzia powstał i szedł, gdzie pacholę
Blade czekało na wyrok surowy,
I dotknął ręką jego płowej głowy,
I rzekł: "Pójdź, dziecię! ja cię uczyć każę!"
(M. Konopnicka)
Verita
michael-abakus
23 Stycznia, 2020 - 14:04
Witaj
Rzadko się z Tobą nie zgadzam, ale w tym przypadku muszę. A sprawa idzie o jednoznaczność pojęć. Patriotyzm jest miłością do Ojczyzny, nacjonalizm do Ojczyzny i Narodu, ale ów nacjonalizm nie zakłada pogardy dla innych tylko dbałość o siebie w poszanowaniu innych. Taki jest sens nacjonalizmu: naród na pierwszym miejscu, ale z szacunkiem dla innych narodów. Kategorią złą jest natomiast SZOWINIZM, czyli faktyczna pogarda dla innych nacji i narodów i wywyższanie własnego. Musimy operować w przestrzeni wyrażeniami jednoznacznymi i nie możemy ich mylić.
Pozdrawiam
krzysztofjaw
KJ,
24 Stycznia, 2020 - 01:44
KJ,
To tylko bajeczka stworzona do tego, by polski "katolicki nacjonalizm" ukazać jako lepszy od innych, zachodnich o korzeniach rasistowskich oraz wschodnich jako dzikich. Istnieje rozgraniczenie nacjonalizmu od szowinizmu ale jakoś ten pierwszy pozostaje najczęściej w świecie utopii. Jest to więc nic innego jak stare, dobre wywyższanie się i postawa wyższości moralnej.
Takie udawanie, że już nie nacja jest na pierwszym miejscu tylko "Bóg" a zaraz po nim Naród. Co w Polsce wykorzystuje się populistycznie w celach politycznych, niczym Gienek Sendecki zastawiający się Krzyżem albo zapieniony gimbo-nacek Międlar, zalecający gromadzić broń dla "ostatecznego rozwiązania" kwestii żydowskiej.
Podczas gdy jest to -izm, czyli ideologia a nawet doktryna z dogmatami. Nie jest to dzieło dobrego Boga ani nie obronisz tego na gruncie biblijnym (jesteśmy Nowym Izraelem a nie żadnym polskim narodem ponad inne), można co najwyżej dopuszczać i mieć za narzędzie dla istnienia narodów. Świat czy Polska bez nacjonalizmu jest najzupełniej do wyobrażenia, nie jest to rzecz niezbędna, nie była też w Europie Christianitas.
Sam traktujesz Polaków ponad Żydów już w kwestii samego pochodzenia, jesteś też denialistą i rewizjonistą, więc nie udawajmy, znając choćby własny przykład. Jeśli chcesz różnie traktować czyli dyskryminować a zasłaniać się ideologią uwielbienia Narodu, to z tego poszanowania innych zostaje niewiele, gołosłowne hasełko.
„Od rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus” J. Stalin
Michael
24 Stycznia, 2020 - 02:12
Przepraszam, ale nie nalezy mylic nacjonalizmu z szowinizmem. Nacjonalizm twierdzi ze wlasna nacja jest najwazniejsza. Dopiero za nia, w nastepnej kolejnosci mozna lubic inne nacje, ale nie nalezy sie im podporzadkowywac.Nacjonalizm, to jest bardzo pozytywna ideologia. Chyba, ze ktos lubi internacjonalizm, multi - kulti i podobne bzdety, ktore rozwalaja narody. Natomiast szowinizm uwaza, ze wszystkie inne nacje sa godne pogardy i pragnie je zwalczac. Wielu Konfederatow twierdzi, ze nalezy zwalczac moja ojczyzne - przedwojenna Polske. I tu pojawia sie problem - jak takich nazwac?
To się zaczeło od likwidowania polskości, od wyśmiewania i lżenia naszej przeszłości, naszych bohaterów i naszej wiary. To jest pierwszy krok, drugim będzie likwidacja Polski. J.M.Rymkiewicz
Nacjonalizm
25 Stycznia, 2020 - 22:27
Myślę, że myli Pan pojęcia, przypisując cechy szowinizmu nacjonalizmowi, pewne pokłosie komunistycznej propagandy.
Stasiek
Wyborcy Konfederacji
23 Stycznia, 2020 - 11:40
pochodzą wyłącznie z zawiedzionych wyborców PiS. Nie sądzę, żeby znalazł się choć jedyny przypadek pozyskania głosu z innej partii. Duża część głosujących na Konfederację to bardzo zaangażowani niegdyś w Ruch Kontroli Wyborów, w obchody smoleńskich "miesięcznic", w demonstracje w sprawie telewizji "Trwam", członkowie Klubów Gazety Polskiej i Rodziny Radia Maryja. Dlatego elektorat Konfederacji różni się zasadniczo od wyborców totalnej opozycji mającej wspólne korzenie w PKWN. Niestety obecna działalność polityczna ugrupowania wspomaga totalną opozycję bardzo wyraźnie - wręcz stanowi jej część. Szkoda, że Braun nie robi już filmów, bo ten intelektualista o ogromnej wiedzy nie ma za grosz talentów politycznych. Wynika to prawdopodobnie z jego uczciwości i szczerości, a szczerość to nie jest najlepsza cecha polityka (nie powinno się ujawniać adwersarzom swoich zamierzeń, jeśli chce się uzyskać swoje cele). Inną sprawą jest mniej lub bardziej dyskretne wspomaganie działań młodych polityków Konfederacji przez starych, doświadczonych funkcjonariuszy służb. Stawka jest wysoka - jeden procent poparcia więcej dla Konfederacji to jeden mniej dla PiS, a w konsekwencji powrót komuny.
Leopold
@Leopold
23 Stycznia, 2020 - 13:54
Nie jest prawdą, że wyborcy Konfederacji pochodzą wyłącznie z zawiedzionych wyborców PiS.
Skąd taki błędny wniosek?
Duża część głosujących na Konfederację zagłosowała dopiero pierwszy raz...bo wreszcie było na kogo głosować. Przecież wszystko inne do tej pory to barachło. Jak można tego nie wiedzieć?
Jak również można nie wiedzieć , że szczerość i uczciwość to najlepsza cecha polityków.
Co za pokręcona logika ! Piękne świadectwo sobie pan wystawił.
Verita
Od 30 lat można było głosować wyłącznie na zmowę okrągłego mebla
23 Stycznia, 2020 - 14:10
Konfederacja jest pierwszym liczącym się ugrupowaniem spoza "republiki okrągłego stołu". Nic dziwnego, że utuczone na haniebnej zdradzie partie - wrzeszczą, piszczą, pomawiają, sączą jad, przemilczają w mediach i tak dalej i tym podobne.
No i ten skandaliczny szantaż: (cytuję pana Leopolda)
"Stawka jest wysoka - jeden procent poparcia więcej dla Konfederacji to jeden mniej dla PiS, a w konsekwencji powrót komuny.".
Otóż nie! Ten szantaż już przerabialiśmy wybierając w 2015-tym prezydenta - i mamy, kogo chcieliśmy. Dziś właśnie "konsumujemy" ten wybór człowieka małego formatu, wystruganego z budyniu. A można było wybrać Brauna!
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Czyżby niepodważalnymi dowodami...
23 Stycznia, 2020 - 14:41
Czyżby niepodważalnym dowodem na nie przynależność "Konfederacji" do "republiki okragłego stołu" było rzyganie wściekłym antypolonizmem przez udzielających się na Niepoprawnych członów "Konfederacji", co wręcz idealnie wpisuje się w trwającą kampanię opluwania Polski i Polaków przez Putina, Natanjahu et consortes? W tym przypadku przykład idzie z góry, od przywódców "Konfederacji", którzy zamiast bronić z całych sił dobrego imienia Polski i Polaków, albo milczą, albo płaszczą się przed "escelencją" Putinem i jego żydowskimi sprzymierzeńcami.
Doprawdy trudno śmiać się ze starych kacapskich kawałów w stalinowskiej redakcji, w których oczernianie Polski i Polaków odbywa się poprzez opluwanie Józefa Piłsudskiego.
jan patmo
budyn/braun
23 Stycznia, 2020 - 18:02
Tak naprawde to nie widze roznicy pomiedzy budyniem i braunem .\Dla mnie to jest tak ze braun nic rozsadnego do tej pory nie zrobil w przeciwienstwie do pana Prezydenta Dudy.Nazywajac prezydenta budyniem zaczynasz nazywac siebie czym?Wpadasz w terminologie kulinarna ale nie podajesz dlaczego budyn.Wez sie za lekture ksiazki kucharskiej to dobrze Ci zrobi,a moze i zacznie smakowac Ci budyn.
Jeszcze zaświeci słoneczko
@Weteran Polski
23 Stycznia, 2020 - 20:20
Budyniem nazwała pana Andrzeja jego nauczycielka szkolna.
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/nauczycielka-o-dudzie-byl-jak-budyn-z-soczkiem-wspomnienia/3wkpp3v
O Dudzie opowiada anonimowo emerytowana nauczycielka elitarnego krakowskiego II LO im. Króla Jana III Sobieskiego, którego Duda jest wychowankiem.
""Grzeczny, uładzony, typ prymusa. Taki wizerunek kandydata PiS na prezydenta wszyscy znamy. Niektórym to odpowiada, innym mniej, ale takim też zapamiętali go profesorowie z liceum, do którego uczęszczał w Krakowie. – Budyń waniliowy z soczkiem malinowym – tak wspomina Andrzeja Dudę jedna z emerytowanych nauczycielek.""
Następnie - działacz UW, czym się w kampanii prezydenckiej zapomniał pochwalić. (cytuję za https://wiadomosci.wp.pl/andrzej-duda-dzialal-w-unii-wolnosci-6027727890625153a)
"""Duda w oficjalnej biografii podanej na jego stronie internetowej podaje, że jego polityczna aktywność rozpoczęła się w 2006 roku, gdy rozpoczął pracę jako ekspert w klubie parlamentarnym PiS. Wątek działalności w UW został z jego oficjalnego życiorysu Dudy usunięty.
Lista obecności na III Zjeździe Regionalnym Małopolskiej UW. 15 grudnia 2001 r. Miejsce 38: Andrzej Duda, obok podpis potwierdzający obecność na zjeździe. Ten sam, który kandydat PiS niedawno złożył pod swoimi wyborczymi obietnicami.
Dokumenty potwierdzające działalność kandydata PiS w Unii dziennikarze znaleźli w ekspozyturze Archiwum Narodowego w miejscowości Spytkowice kilkadziesiąt kilometrów od Krakowa. Tam znajdują się archiwalne materiały małopolskiej UW."""
Duda zrobił więcej niż Braun? Chyba w kierunku okupacji szydowskiej.
Bóg - Honor - Ojczyzna!
"Skąd taki błędny wniosek"
23 Stycznia, 2020 - 14:52
Z autopsji - po prostu znam wielu ludzi, którzy przenieśli swoje preferencje polityczne z PiS do Konfederacji.
Leopold
@Leopold - zacytuję jedno zdanie z pana komentarza
23 Stycznia, 2020 - 20:41
" Szkoda, że Braun nie robi już filmów, bo ten intelektualista o ogromnej wiedzy nie ma za grosz talentów politycznych."
Jest to jedna z większych bzdur - nie ogląda pan tej orki Grzegorza po sejmowych darmozjadach? Nie zna pan nieprawdopodobnej orki po szewachu "ChceWaszHajs"? Proszę się nie kompromitować.
Grzegorz Braun jest wybitnym talentem politycznym.
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika panMarek nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Brauna nie da się odwołać ani powstrzymać ...23 Stycznia, 2020 - 21:18
Brauna nie da się odwołać ani powstrzymać jak Kilera w filmie Kilerów 2-ch. ;-)
Powiem tak: trafił cienias na Brauna. Grzegorz Braun jest gwarantem, że kit z dziada.
Gdyby nie Braun to byście nie wiedzieli, że to dekiel jak i prawie cała reszta też.
Dopiero po trzydziestu latach dowiecie się jak cienizna i lichota Wami rządziła.
Brawo Braun!
"Być może nadaremnie, lecz stanę w niej za stu" – powiada o Grzegorzu Braunie – Jacek Kaczmarski
Tak i każdy z 11 Konfederatów "stanie za stu" ... a tu całość proroctwa Jacka Kaczmarskiego:
Zbroja
Dałeś mi Panie zbroję, dawny kuł płatnerz ją
W wielu pogięta bojach, w wielu ochrzczona krwią
W wykutej dla giganta potykam się co krok
Bo jak sumienia szantaż uciska lewy bok
Lecz choć zaginął hełm i miecz
Dla ciała żadna w niej ostoja
To przecież w końcu ważna rzecz
Zbroja
Magicznych na niej rytów dziś nie odczyta nikt
Ale wykuta z mitów i wieczna jest jak mit
Do ciała mi przywarła, nie daje żyć i spać
A tłum się cieszy z karła, co chce giganta grać
Lecz choć zaginął hełm i miecz
Dla ciała żadna w niej ostoja
Bo przecież w końcu ważna rzecz
Zbroja
A taka w niej powaga dawno zaschniętej krwi
Że czuję jak wymaga i każe rosnąć mi
Być może nadaremnie, lecz stanę w niej za stu
Zdejmij ją Panie ze mnie, jeśli umrę podczas snu
Bo choć zaginął hełm i miecz
Dla ciała żadna w niej ostoja
To przecież w końcu ważna rzecz
Zbroja
Wrzasnęli hasło wojna
Zbudzili hufce hord
Zgwałcona noc spokojna
Ogląda pierwszy mord
Goreją świeże rany
Hańbiona płonie twarz
Lecz nam do obrony dany
Pamięci pancerz nasz
Choć, choć za ciosem pada cios
I wróg posiłki śle w konwojach
Nas przed upadkiem chroni wciąż
Zbroja
Wywlekli pudła z blachy
Natkali kul do luf
I straszą sami w strachu
Strzelają do ciał i słów
Zabrońcie żyć wystrzałem
Niech zatryumfuje gwałt
Nad każdym wzejdzie ciałem
Pamięci żywej kształt
Choć słońce skrył bojowy gaz
Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas
Zbroja
Wytresowali świnie
Kupili sobie psy
I w pustych słów świątyni
Stawiają ołtarz krwi
Zawodzi przed bałwanem
Półślepy kapłan łgarz
I każdym nowym zdaniem
Hartuje pancerz nasz
Choć krwią zachłysnął się nasz czas
Choć myśli toną w paranojach
Jak zawsze chronić będzie nas
Zbroja
https://www.youtube.com/watch?v=w3-WIv1T2Gk
panMarek
głupek głupkowi...
23 Stycznia, 2020 - 21:27
głupek głupkowi...
głupek głupkowi
za brednie płaci
w obsranych
ze strachu gaciach
opluwający
polskie powstania
pseudo-konfederaci!
jan patmo
I pamiętaj PiS-owszcziku
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika panMarek został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
24 Stycznia, 2020 - 12:44
____________________________________________
I pamiętaj PiS-owszcziku o małym "minusiku"
I pamiętaj zboku, o swej onucy w rozkroku.
Wszak Dobra Zmian kasuje tego pana (Marka)
Prawda w oczy kole PiSowski matole?
Dalej przygłupie, daj mu po d....
panMarek
ze strachliwego nawyku...
24 Stycznia, 2020 - 13:23
ze strachliwego nawyku...
ze strachlliwego nawyku
obsrywasz się poputcziku!
jan patmo
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika panMarek nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Tak wygląda poziom na Niepoprawnych.24 Stycznia, 2020 - 14:06
Wiedz przygłupie jeden, dla psa - znajomość z tobą - byłaby mezaliansem.
Nie pochlebiaj sobie a te wierszyki to dedykuj Krystynie T. - twój poziom.
____________________________________________
I pamiętaj PiS-owszcziku o małym "minusiku"
I pamiętaj zboku, o swej onucy w rozkroku.
Wszak Dobra Zmian kasuje tego pana (Marka)
Prawda w oczy kole PiSowski matole?
Dalej przygłupie, daj mu po d....
panMarek
a twoje swawole...
24 Stycznia, 2020 - 14:07
a twoje swawole...
a twoje swawole
antypolski matole?
jan patmo
Spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika panMarek został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
24 Stycznia, 2020 - 14:11
a zapytawszy o jana patmo usiadł i zapłakał.
panMarek
antypolskie złomy
24 Stycznia, 2020 - 14:32
antypolskie złomy
rdzą przeżarte
antypolskie złomy
nie wzlatują
ponad poziomy
jan patmo
Przecież Braun jest
24 Stycznia, 2020 - 02:03
Przecież Braun jest pośmiewiskiem w sejmie. Słabo się orientuje, wykracza poza regulamin, co drugie wystąpienie to tragifarsa.
wybitny talent polityczny?
facet od lat opowiada nieziemskie historyjki i straszy wojnami. bzdury niesamowite. I jeszcze robi z siebie bojownika. Od początku cynicznie tworzy swą legendę. A ponieważ blisko mu do lefebrystów i natankowców a sam wy pasuje rzeczy docierając się o herezję, jego grupę szybko zaczęto nazywać sektą. Ten ultraliberał chce nawet wolnego obrotu twardymi narkotykami, takiego losu chce dla Polaków ale za to ma nie być ubezpieczeń społecznych.
„Od rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus” J. Stalin
Leopold mówi :..."po prostu znam wielu ludzi"...wszystko jasne !
24 Stycznia, 2020 - 15:45
"Jakiż wielki artysta ginie!“ — Neron
Verita
Pełna zgoda księże Profesorze!
23 Stycznia, 2020 - 18:27
Jaśniej wytłumaczyć się nie da.
Choć znajdą się zapewne niektórzy "oporni na wiedzę". Mają wolność wyboru.
Serdecznie pozdrawiam,
_________________________________________________________
Nemo me impune lacessit - nie ujdzie bezkarnie ten, kto ze mną zacznie
katarzyna.tarnawska
Konfederacja jest jednym
24 Stycznia, 2020 - 01:07
Konfederacja jest jednym wielkim oszustwem. To grupa, gdzie prym wiodą liberałowie- korwinisci, od pewnego czasu udrapowani "narodowo" zgodnie z powszechną młodą młodzieżową, w której można udawać tzw. "antysystem". Mimo, że do dziś wyzywają narodowców od socjalistów a do niedawna wyśmiewali ich publicznie, gł. za głupotę z nietolerancją. Reszta zaś Konfy to "narodowcy", zliberalizowani do tego stopnia, że często nie do odróżnienia od liberałów (teoretycznie wrogów ideowych nacjonalizmu). Sami narodowcy już dawno są podróbką samych siebie, zatracili idee i poszli drogą ugrzecznionych, gadających gajerków, w oderwaniu od "dołów" - a to wszystko dla stołków. Nawet teraz tam co drugi to prezes, wiceprezes czy redaktor a jak tytułów brak, to się specjalnie tworzy nowe organizacje. Nie ma już przedstawiciela ONR bo paru z tamtejszej wierchuszki porzuciło swą organizację, za to klecą nowe. Liderzy wyrośli z MN też mają gdzieś swoją organizację macierzystą, gdy stołki i tytuły czekają. Za to nie dopuszczają innych. Jest to chamskie politykierstwo, które wraz z zatraceniem idei oraz zwalczaniem innych (napuszcza się służby na rywali, taki to "antysystem"), nie ma już wiele wspólnego z nacjonalizmem. Nacjonaliści są od dawna osobno i to oni są prawdziwym antysystemem, w zamian są represjonowani i nazywani nazistami. Może i sporo tam matołków, jak to na ulicy, ale przynajmniej nie udawają i nie sprzedali się.
Konfederacki cyrk stał się uniwersum do oglądania dla rozrywki. Nie sposób wyliczyć wszystkich wpadek. Ich fani w internecie są zaś istną sektą, najprawdopodobniej pewna stała liczba osób zaburzonych, wydająca się być nadreprezentowana i głośna w Internecie, potęguje to wrażenie. Dziś Konfederacja próbuje powiększyć elektorat o umiarkowanych, lecz niewiele z tego wychodzi. Zwł. w związku ze spodziewaną akcją po zebranych podpisach ws. 447, gdzie marzy się o pokazie siły i zamieszkach, najlepiej puczu, w gorącym czasie wyborów prezydenckich. Poza tym mokrym snem ma to ugruntować powstanie nowej organizacyjki, tzw. Rot. Tak to jest, jak już poprzednie organizacje śmierdzą ale każdy chce być prezesem. Jest to żenadne tym bardziej, że jeszcze Roty dobrze nie powstaly, a już chcą zwrotu nakładów za... zbieranie podpisów przez wolontariuszy!
Tak bezczelnego chamstwa dawno nie widziałem i nie chciałem uwierzyć, dopóki kolega mi nie pokazał palcem.
To tak, jakbym ja działał społecznie a po jakiejś akcji ogłosił prośbę o wpłaty z tytułu tego, że niby dzialano za darmo ale moja organizacja straciła na tym takie naklady, 250 tys., że trzeba to powetować zbiórką pieniędzy.
Tak to wyglądają te charytatywne działania arcyskromnych "narodowców" naszych.
„Od rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus” J. Stalin
"......o jakieś konkretne
24 Stycznia, 2020 - 06:49
"......o jakieś konkretne zaszeregowanie tego ugrupowania, jeśli ktoś kieruje się w pierwszym rzędzie dobrem jakiejś partii, a nie interesem Polski". Tak, trudno zaszeregować Konfederację do mafijnego układu Magdalenkowego którego beneficjentem jest i pozorowana "prawica" czyli PiS, którego uczestnicy " jakoby "dbający o interes Polski, a nie swojej partii" mają też nie mały udział w doprowadzeniu Polski do zapaści gospodarczej, a dorwawszy się "do żłobu" zamiast odbudowywać polski przemysł, polski potencjał gospodarczy czyli zwiększając ilość miejsc pracy, a tym samym konkurencyjne zarobki i większą podaż na rynek polskich produktów, zajmują się przedwyborczym rozdawnictwem powodującym inflację co jako emeryt już odczuwam boleśnie. Konfederacja nie rwie się do "żłobu" i jest gotowa wspierać obecny Rząd ale w interesie Polski, a nie w interesie partii rządzącej. Zadaniem Konfederacji jest pilnowanie Polskiej Racji Stanu czyli "podniesienia z klęcznika" Israelsko-amerykańskiego na który padł może nie PiS ale na pewno ŻydoPiS -rząd powołany przez sierżanta MOSADu (proszę prześledzić przebieg wymiany Premierów w 2017 roku poczynając od przyjęcia wydanego przez J. Danielsa we wrześniu 2017 i następstw tego przyjęcia). A "Polin" może i jest "śpiewką ograną" jak twierdzi Ksiądz, ale pan Prezydent myśli chyba inaczej bo, co prawda przedwyborczo przestał tak określać Polskę jednak potwierdził wypowiedzią o "żydowskiej kropli krwi w każdym Polaku" z czym nie zgadzam się mimo, ze mój ród jest odnotowany w bibliotece Jagielońskiej juz w 600 roku - nie mam ani pół kropli krwi żydowskiej co nie dowodzi, że "stawiam się" ponad tym narodem. Tak, jestem wrogo nastawiony ale nie do narodu żydowskiego, a do ich przedstawicieli którzy tworzyli PRL, a obecnie tzw. "transformację ustrojową" - czyli bandyckie państwo trwające nadal mimo upływu przeszło 30 lat. PiS tego nie zmienił, a tym bardziej nie zmieni tego ŻydoPiS i dlatego MUSI na prawej stronie powstać opcja która to zmieni, na razie jest to Konfederacja.
antyleming
Daremny trud monsieur....
24 Stycznia, 2020 - 14:13
Ludzie tu skoszarowani, własnymi upodobaniami i dodatkowo grafomanią, nie chcą znać prawdy! Prawda to według nich, wiara i przekonanie o nieomylności dokonanego wyboru! Gdyby byli poszukiwaczami prawdy, dawno by porzucili w diabły PiS i Dudę. Oni nie chcą prawdy, bo może zaboleć. W 1985 roku generał Jaruzelski na spotkaniu w NY z Dawidem Rockefellerem, w zamian za list żelazny, sprzedał Polskę. Tam uzgodniono, przyszłą inicjatywę tzw. okrągłego stołu. Tam, dokonano oddania Polski żydom. Obrady w Magdalence, przyklepały projekt Rockefellera i wskazały powstanie sanhedrynu tzw. Bandy Czworga! Cała władza trafić miała i trafiła, do Geremka, Mazowieckiego, Kuronia i Michnika! To oni, uzgodnili pomiędzy sobą przejęcie Polski, departament po departamencie. Najpierw MSZ, potem biznes, potem media i kolejne beneficja. Panowanie Gersdorf, osoby nie do usunięcia, potwierdza tę grę operacyjna w przejmowaniu Polin. Chyba nikt nie łudzi się, że to właśnie przywołani żydzi, przejęli stery w Polsce. Nie jest teorią spiskową, że dzieci Morawieckiego uczą się w szkole z językiem jidysz. On tego nie ukrywa, ponieważ jest dumny! To drobiazg, ale jaki ważny. Kuźnia kadr dla powstającej Polin, wykuwa się na naszych oczach. Każdy może to sprawdzić, wyciągnąć wnioski. Pisałem wcześniej o Unii Wolności, partii która jak harcerstwo, ukształtowała Dudę. To była partia wyłącznie dla żydów, ludzi mających matki żydówki. To było restrykcyjnie sprawdzane, tak jak klucz do obsadzania stanowisk w MSZ, a potem sporządzania list wyborczych! Komitet Obrony Robotników, był partią żydowskich socjalistów, kontynuujący działania partii Bund! Sprawdźcie, kto z naszych pierwszych stron, otarł się o tę jaczejkę. Cały świecznik dla świec chanukowych tzw. polskiej polityki. Polski już nie ma, ani realnie ani politycznie. Zostało godło, tylko dopóki nie połączą, orła z Gwiazda Dawida. Rzucam Wam te fakty, jak ziarno kurom, jedna się naje i urośnie, drugiej zaszkodzi i wszystko wysra....
Wlodeusz 100% prawdy
24 Stycznia, 2020 - 14:52
Co napisałeś!
Jedni to pejsaci a inni to marzyciele utopi, którą serwuje im zażydzony PiS.
A budowa Polin dalej trwa, a pisiorki się cieszą, mimo że żydzi napluli im w twarz, gdy wybrali Putina zamiast Dudy.
Pozdrawiam.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Czy ugrupowane rządzące kieruje się sprawiedliwością?
24 Stycznia, 2020 - 15:55
"Jednak trzeba kierować się rozsądkiem i choćby odrobiną sprawiedliwości"...pisze ksiądz.
Żałosny atak premiera na Konfederację.
„Premier Morawiecki potrafi na jednym wydechu potępić kłamstwa Putina na temat Polski oraz kłamać na temat Konfederacji.
W chwili gdy wszyscy powinniśmy walczyć z putinowską propagandą, premier atakuje partię, która popierała rząd w walce o prawdę”.
http://dakowski.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=27014&Itemid=100
https://wprawo.pl/braun-do-morawieckiego-mateusz-przepros-zbadaj-kto-cie-dezinformuje-wywal-z-roboty-klamcow-wideo/
Verita
W czterech powyższych komentarzach...
24 Stycznia, 2020 - 16:09
W czterech powyższych komentarzach zabrakło jedynie tego, by ich autorzy uznali otwarcie ks. prof. za heretyka. Czyż to nie jest oczywiste dla tych, którzy swoich guru uznają za kapłanów jedynie prawdziwej wiary, a poza tym najprawdziwszych z prawdziwych patriotów?
Do dziejów głupoty w Polsce, o której wspomnina i przed konsekwencjami której przestrzega ks. prof. w poprzednim swym tekście, trzeba dopisać kolejny "chwalebny" akapit!
jan patmo
Konfederacja
24 Stycznia, 2020 - 18:09
Na Konfederację trzeba patrzeć przede wszystkim jak na element nacisku z prawej strony.
Do tej pory niczego takiego nie było, w związku z czym w partii rządzącej panowało przekonanie, że prawicowymi wyborcami nie należy się przejmować "bo i tak nie mają na kogo głosować" i w konsekwencji umizgi i próby przypodobania się szły w kierunku lewej strony. Teraz może trzeba będzie trochę bardziej się postarać.
Natomiast co do opozycji, a raczej szumowiny, totalnej to już dawno powinna zostać odcięta od mediów tudzież "fundacji" i w efekcie balansować na granicy wyborczego progu. Bez nieustannego medialnego pompowania ich po prostu nie ma. Ale jakoś nie widać aby komukolwiek na tym zależało..., jest wręcz przeciwnie - ten jawnie agenturalno-przestęczy element jest cały czas legitymizowany jako normalna i pełnoprawna opozycja.
Totalna opozycja
24 Stycznia, 2020 - 19:18
otrzymuje kroplówkę z trzech źródeł wybijających poza granicami Polski.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Piękny Romanie,
24 Stycznia, 2020 - 23:25
Piękny Romanie,
nie wiem, jak to delikatnie powiedzieć, więc spróbuję wprost
przeczytać w internecie to nie wszystko, wypada mieć dowody i zgłosić podejrzenie prokuraturze
bo przecież nie zgłosiłeś, prawda?
„Od rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus” J. Stalin
Słusznie Pan prawi, że ...
24 Stycznia, 2020 - 19:32
"ten jawnie agenturalno-przestęczy element jest cały czas legitymizowany jako normalna i pełnoprawna opozycja"
tylko dlaczego - wbrew szumnym zapowiedziom PiS tego barachła nie zlikwidował - tak jak obiecywał przed wyborami?
To jest państwo to teatrzyk piątej klepki w którym "my nie ruszamy waszych - wy nie ruszacie naszych" i szkoda czasu na dyskusje o tym.
panMarek
To prawda...
24 Stycznia, 2020 - 22:27
To prawda, że sporo barachła, jak panMarek, jeszcze się ostało!
jan patmo
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika panMarek nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Cwaniaczków jednorazowych jak kondon.25 Stycznia, 2020 - 12:43
Anonimom bez nazwiska nie odpisuję, bo mam ich - tak jak oni siebie - za nic. Za NULL. Znamy takich cwaniaczków bez nazwiska i żadnych danych. Cwaniaczków jednorazowych jak kondon.
Sądząc po jednym zdaniu to masz wyjątkowo pusto we łbie więc przynajmniej nie ubliżaj bez powodu. O Twojej matce jeszcze nie pisałem, ale po tych wyzwiskach, mogę wspomnieć o jej profesji.
panMarek
smarek
25 Stycznia, 2020 - 12:58
smarek
z kondona smarek
na łeb se nałożył
niejaki panMarek!
jan patmo
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika panMarek nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Jaki śmieć - taka poezja.26 Stycznia, 2020 - 12:15
Żydowska.
panMarek
bez rymu chazarek
26 Stycznia, 2020 - 16:27
bez rymu chazarek
poetyczny panMarek
bez rymu chazarek
jan patmo
... no to jeszcze raz kijkiem po sztachetach
26 Stycznia, 2020 - 19:29
jeszcze ośmiesz ten portalik ;-)
panMarek
się nadziało i oddało
26 Stycznia, 2020 - 20:10
się nadziało i oddało
na kacapską sztachetę
się nadziało i jej oddało
bezwolne panaMarka ciało!
jan patmo
Ty, patmo, cena w Polsce za astroturfing wynosi...
26 Stycznia, 2020 - 20:44
... 1000 zł za 6000 komentarzy.
Ciekawe kto ci za to płaci? Czy sam prezes...czy ktoś ze stowarzyszonych na Niepoprawnych?
Astroturfing to pozornie oddolne, obywatelskie akcje lub inicjatywy podejmowane w celu wyrażenia poparcia albo sprzeciwu dla idei, polityka, usługi, produktu, wydarzenia.
Wstydu nie masz !
Przy okazji obejrzyj sobie przepaść intelektualną jaka dzieli Brauna- zwykłego posła Konfederacji od premiera Morawieckiego.
https://gloria.tv/post/fvSzHbSrC7sh4fCCELq9wan6f
Verita
bolszewicka veritka...
26 Stycznia, 2020 - 23:40
bolszewicka vertka...
bolszewicka veritka
bez drobiny wstydka
jan patmo
... no to jeszcze raz kijkiem po sztachetach
26 Stycznia, 2020 - 20:42
i jeszcze ośmiesz ten portalik, dasz radę "jaśu patmo". ;-)
panMarek
co cieszy to ośmieszy
26 Stycznia, 2020 - 23:47
co cieszy to ośmieszy
z wszystkiego się cieszy
a co cieszy to ośmieszy
jan patmo
dżon....
26 Stycznia, 2020 - 21:44
ty prymitywie...
Gdzie jest w tym momencie satyr, gawrion i pozostała śmietanka "intelektualna" ?
Gdzie larum w sprawie kultury i poprawnej polszczyzny na portalu ???
Gdzie to wasze oburzenie ???
Gdzie to już słynne hurtowe pałowanie ???
bez oddyszki
26 Stycznia, 2020 - 23:43
bez oddyszki
towarzysze i towarzyszki
pałowanie bez oddyszki
jan patmo