Walcz Ukraino! Popieram Cię całym sercem
Siedzę przed telewizorem i obserwuję, jak dzielny dziennikarz TV Republika, Bartłomiej Maślankiewicz, z niesamowita odwagą, wprost brawurą relacjonuje i pokazuje starcia demonstrantów z policją.
Rośnie gula w gardle, dokładnie tak samo "bawiliśmy się" z zomowcami w 1970. Rozbili mi aparat fotograficzny "Zorkę". Jestem bardzo emocjonalnie nastawiony do tego przekazu. Momentalnie chciałbym tam być z nimi.
Tymczasem, tchórzliwa konkurencja – m.in. Wyborcza i Tok FM natychmiast cytują moskiewskiego korespondenta BBC – "Brave or foolish reporting? Or both? - Siedzi sobie bryton w Moskwie popijając kawior szampanem i się zastanawia.
http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103086,15336407,Reporter_TV_Republika_przedz...
Oczywiście to woda na młyn mediów głównego nurtu – trzeba taki przekaz, który na pewno przejdzie do annałów światowego reportażu zdeprecjonować i ośmieszyć – "Odwaga, czy głupota? A może jedno i drugie?". Nawet nie własnym zdaniem, tylko dla zadęcia i powagi cytują durnego Brytyjczyka z Moskwy.
Przeżyłem analogiczne wydarzenia u siebie w Gdyni, więc jestem bardzo emocjonalny, Przekonuję się, że nawet młodzieńcza trauma pozostawia ślad na całe życie.
Życzę Ukrainie i Majdanowi wszystkiego najlepszego. Żeby wygrali.
I życzę tego bezwarunkowo.
Bezwarunkowo, bo od wczoraj walczę w internecie z kolegami i nawet przyjaciółmi, którzy swoje poparcie dla ukraińskiej sprawy warunkują od rozwiązania historycznych zaszłości – oczywiście chodzi o Rzeź Wołyńską i stosunek do Stepana Bandery.
Koledzy blogerzy w sprawie Ukrainy prezentują "Mieszane uczucia". Piszą "najpierw muszą nas przeprosić, zanim wybaczymy".
Takim pisaniem i taką postawą pokazują, że kompletnie nie mają wyczucia chwili. Że nie czują i nie rozumieją historycznego momentu. I nie są w stanie sobie wyobrazić, jaki impakt, dla nas Polaków mają i będą miały wydarzenia na Majdanie, a dzisiaj już również we Lwowie, Winnicy, Równem i wielu innych miastach.
Ja nie zapominam ani na chwile o Rzezi Wołyńskiej. Mam też osobisty i krytyczny stosunek do Stepana Bandery. Jestem przecież, w swoim najgłębszym przekonaniu polskim patriotą.
Potrafię jednak wyzwolić sie na chwilę z więzienia swojego umysłu i choć przez moment starać się myśleć jak Ukrainiec na Majdanie.
Czy gdy dzieją się takie chwile, gdy tworzy się być, albo nie być całego, młodego narodu, jest czas na spieranie się o czerwono – czarne flagi, o Banderę i wzajemne krzywdy? Przecież oni mają zupełnie inny punkt widzenia i inna perspektywę. A przede wszystkim inne priorytety.
Wyrównanie rachunku krzywd i wyprostowanie historycznych zaszłości to zadanie, oczywiście konieczne, ale na spokojnie, w zaciszu gabinetów, z udziałem historyków i mądrych ludzi z obu stron.
To nie jest zadanie dla zdesperowanego tłumu na placach i ulicach, przy dziesięciostopniowym mrozie, gdy milicja, co rusz przypuszcza ataki, a snajperzy z dachów strzelają, aby zabić.
Koledzy blogerzy, proszę was, miejcie poczucie proporcji i wagi chwili.
Nie miejcie "Mieszanych uczuć" właśnie teraz. To jest bezsensowne.
Naród Ukrainy potrzebuje TERAZ naszego, jak najmocniejszego i bezwarunkowego wsparcia, by obalić cichego dyktatora, demokrację oligarchów i ciągłe silne uzaleznienie od Rosji.
To walka przełomowa. Tusk z Komorowskim bacznie obserwują, moment po momencie, co się na Ukrainie dzieje. Choć zapewne nie oglądają TV Republika. Ale oni już wiedzą, że to, co się tam dzieje, jest bardzo niebezpieczne dla nich.
Polacy patrzą i się uczą. Starsi sobie przypominają nastroje pierwszej, czystej Solidarności. A młodzi poznają siłę ulicy, co znali dotychczas tylko z opowieści.
Europa milczy. Bruksela tez milczy. Czekają... I też wiedzą, że najlepiej byłoby tą Ukrainę ukryć. Schować i zasłonić czymś innym,
Bo ich obywatele tez obserwują i wyciągają wnioski.
Ukraina może stać się pierwszą iskrą dla całej Europy.
Jednakże, to my, Polacy, sąsiedzi Ukrainy powinniśmy najmocniej wspierać ludzi na Majdanie. Jak im się powiedzie, to czemu następnie nie ma się nam powieźć? Az tak bardzo się nie różnimy. Też rządzi u nas oligarchia i władza o brudnych rękach. Też przyjdzie taki moment, że wszyscy zapragniemy być obywatelami – wolnego i niezależnego państwa, gdzie przepędzono zdrajców, oszustów i skorumpowaną swołocz.
Proszę raz jeszcze tych niektórych blogerów – nie budujcie murów i szklanych ścian miedzy Polską i Ukrainą. One dzisiaj są wyrazem niezrozumienia przemian światowych, które właśnie mają miejsce.
Może wreszcie Jałta się kończy? A wraz z nią strefy wpływów. Może wreszcie nadchodzą czasy prawdziwej suwerenności i samoistnym decydowaniu obywateli o losie swojego kraju.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 8370 odsłon
Komentarze
Wszyscy
28 Stycznia, 2014 - 07:47
http://youtu.be/Gd0b2clZ9s8
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
W mysl zasady - wrog naszego wroga jest naszym przyjacielem
28 Stycznia, 2014 - 09:22
mimo ze byl naszym wrogiem - bo nas mordowal, nie wszyscy jednak moga isc ta droga myslowa.
Nie wszyscy moga sie wyzbyc obrazu wyprutych trzewi z brzuchow ciezarnych Polek czy nabitych polskich dzieci na sztachety od plotu,zeby teraz zajac jednoznaczne stanowisko
co do wsparcia Ukraincow w slusznej walce i tak strategicznie potrzebnej nam Polakom przez duze P.
I oto nie mozesz miec pretensji,do tych co maja mieszane uczucia.
I choc ja nie bylem naocznym swiadkiem ukrainskigo barbarzynstwa to przekaz moich znajomych, ktorzy ocaleli z
tych pogromow oraz literatura jaka od lat czytam o tej rzezi nie pozwala mi darowac im win i przeksc do porzadku dziennego.
To jest za duza niezablizniona rana zeby nie rzutowala na obecne postawy Polakow.Sa argumenty za i przeciw i kazdy ma prawo to swoim sumieniem zwazyc wedlug swojego uznania.
I nie potrzeba tu zadnych agitacji.
Coz popraciem innych krajow bylego bloku?
jakos nic nie slychac.
Im Ukraincy nie wymordowali tyle narodu.
@Wilk na kacapy
28 Stycznia, 2014 - 09:33
raz, dwa, trzy, ...., dziesięć. Będę spokojny, jestem spokojny.
Mama moja mieszkała od urodzenia tuż pod Oświęcimiem. Wiedzieli wszystko, co się tam wyprawiało. Także o eksperymentach doktora Mengele.
Jakoś nie za głośno o bestialstwie i okrucieństwie Niemców.
A nawet to ukraińskie by nie zaistniało, gdyby nie Nachtingall i SS Galizien, czyli Niemcy.
Mam takie stanowisko, związane z przysłowiem - na pochyłe drzewo, wszystkie kozy skaczą.
Niemcy są silni i potężni, to wobec nich siedzimy cicho i nie za bardzo im przeszłość wypominamy.
Ukraina jest biedna i nieporadna. Możemy na nich patrzeć z góry i się domagać. Tak to już w życiu jest...
Jednocześnie reagujemy alergicznie, gdy od Polski, która tez relatywnie dla innych jest słaba i biedna, Żydzi domagają się tego, czy tamtego.
Nikomu nie chce się spojrzeć dalej, poza czubek własnego nosa.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Nie masz racji ze Polacy maja tylko uprzedzenie do Ukarincow
28 Stycznia, 2014 - 18:48
ktorych wybielasz ze to przez Nimcow nas tak okrutnie mordowali.Takiego okrucienstwa i nienawisci drugiej na swiecie nie bylo.To nie Nimecy kazali ojcu Ukraincowi wymordowac swoje dzieci wraz z zona bo mieli polksa krew,
ukrainskie kobiety podzynaly gardla swoim siostrezncom czy siostreznicom i pisk dzieci polskich "ciociu co robisz"nie uratowal ich przed smiercia z rak niby najblizszych ale Ukraincow mozna by dlugo wymieniac ale toza przykre.
Dodat tylko co sie dzialo we majatkach gdzie od lat dobrze szanowani pracownicy Ukrainscy wyzynali w pien cale rodzimy polskie.
Polacy maja tak samo uprzedzenie do Nimcow,Moskali czy Zydow ktorzy po wybuchu IIwojny stali sie V kolumna raz Niemcow raz kacapow.Taka V kolumna tez byli Ukraincy czy Litwini.
Tego swiadomi historji Polacy nie zapominaja.I wciaz w mniejszym czy wiekszym stopniu maja odruch odrazy do tych wyzej wymienionych nacji.
Nie wmawiaj ze wszyscy Polacy wchodza w dupe Niemcom bo oni sa bogaci,i czerpia z tego jakies wymierne zyski to jest tak jak z tymi co sie zapisali do PZPR zeby miec lepsze zycie i stanowiska za PRLu wiedzac ze to byla organizacja zbrodnicza.
Mam w mojej rodzinie zarowno tych co zgineli z rak niemieckich, kacapskich, zydowskiej bezpieki,i Ukraincow.
I jednakowa mam niechec od tych nacji i nic na to nie zrobie.
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika jazgdyni nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
@Wilk na kacapy29 Stycznia, 2014 - 05:31
My to w ogóle strasznie lubimy nienawidzić.
A w najlepszym wypadku pogardzać, prawda?
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@jazgdyni
28 Stycznia, 2014 - 10:22
I co Ty na to?
http://www.youtube.com/watch?v=m2QHfg1OMQU
@Tadman
28 Stycznia, 2014 - 10:41
Witaj
Obejrzałem całe 3:59 minut.
I nie wiem, czego się spodziewasz ode mnie usłyszeć.
A brałem udział w zamieszkach ulicznych. Tylko to wyglądało trochę inaczej - to my byliśmy bici.
jak się idzie do pracy w milicji, na dodatek do oddziałów specjalnych, to trzeba się liczyć nawet z utratą życia. tak, jak w wojsku.
Po to są szkolenia i specjalne treningi, by zagrożenia zminimalizować. A za to potem są specjalne przywileje, jak np. wczesna i wysoka emerytura.
Patrzę przez te 3:59 minuty na bezsilność demonstrantów, którzy atakują wyćwiczone i dobrze uzbrojone oddziały. Widać - dużej krzywdy nie chcą zrobić. Nie chcą zabijać.
Wyobrażasz jakby ta scena wyglądała na przykład w Meksyku?
Niedawno był film o tym...
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Odpowiadam
28 Stycznia, 2014 - 11:49
Ustawka jak byk, dla reporterów i TV. Z tym golasem podobnie.
Odpowiedź na odpowiedź
28 Stycznia, 2014 - 12:02
Cyrk się rozkręca.
"Nie lękajcie się!" J.P.II
"Nie lękajcie się!" J.P.II
Odpowiedź do odpowiedzi na odpowiedź
28 Stycznia, 2014 - 12:31
To są chyba oficjalne media, czyli coś jak nasze osławione TVN, które dają zbliżenia, a nie ma planu ogólnego, aby trudniej było wyrobić sobie choć w przybliżeniu opinię o skali tego co dzieje się na Majdanie.
@Tadman
29 Stycznia, 2014 - 05:34
Tadziu, to nie do ciebie, ale jakoś mi pasuje. Kolega właśnie podesłał.
"Gdy wieje wiatr historii,Ludziom jak ptakom,Rosną skrzydła,natomiast Trzęsą się portki pętakom."
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Co prawda to prawda...
28 Stycznia, 2014 - 09:28
Mam też przekonanie że UE nie jest też największym priorytetem tych ludzi, Oni chcą obalić rosyjskie wpływy raz na zawsze. Po mojemu to lepiej dla tych ludzi być z UE niż z Rosją. Poza tym mam też nadzieję iż rozmowy, o tym co było dramatem i tragedią dla nas Polaków, miały by większe szanse w wolnej Ukrainie. Gdy Polska udowodni że jest z Ukrainą, być może potem, wartościowi i mądrzy Ukraińcy pochylą głowy nad ludobójstwem Wołyńskim. Pamięć jest najważniejsza - ale ma ona sens jak jest pielęgnowana, czczona a taką może być tylko wśród przyjaciół - może idealizuję...nie wiem...Polityka zagraniczna Ś.P Prezydenta Lecha Kaczyńskiego była oparta na pamięci, ale i na szacunku dla innych... ardawl
ardawl
@ardawl
28 Stycznia, 2014 - 09:42
Aniele mój!
Właśnie udowodniłeś, że nie jestem idiotą i zimnym draniem. Ktoś jeszcze może myśleć podobnie. Wbrew stereotypom wyczytanym w prawicowych bibułach redagowanych przez niezbyt mądrych fanatyków.
// Poza tym mam też nadzieję iż rozmowy, o tym co było dramatem i tragedią dla nas Polaków, miały by większe szanse w wolnej Ukrainie.//
O to właśnie chodzi, a wielu dyskutantów, z uporem lepszej sprawy, nie chce tego zrozumieć.
Jak można tak pomieszać ciąg logiczny i chronologiczny: //wybaczymy wam, jak najpierw nas przeprosicie...//
Kto ma przepraszać? Janukowicz? Kliczko? Tłum na Majdanie?
Przecież oni są teraz zajęci najważniejszymi sprawami swojego życia i kraju! W końcu odcinają rosyjską pępowinę.
// Gdy Polska udowodni że jest z Ukrainą, być może potem, wartościowi i mądrzy Ukraińcy pochylą głowy nad ludobójstwem Wołyńskim//.
Bardzo dziękuję ci za te mądre refleksje
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Co prawda to prawda...
28 Stycznia, 2014 - 10:13
P.S.
Przed chwilą wyczytałem że Ksiądz Tadeusz Isakowicz-Zalewski powiedział w RMF FM że nie rewolucją się obala Prezydenta a kartką wyborczą, nie wiem polemizował bym - ja nawet nie wierzę że u nas wybory są prawdziwe, papier przyjmie wszystko a rosyjskie serwery policzą już dobrze. Niestety często rozlew krwi jest niezbędny by prawda zwyciężyła... Jeszcze raz napiszę swoją refleksję - Ludobójstwo jakie było popełnione na naszych rodakach jest Święte, Pamięć o tym nie może przeminąć, lecz także i my Polacy winniśmy teraz wspomóc Majdan, by potem - Mam taką nadzieję usłyszeć - Polsko, dziękujemy i błagamy o wybaczenie...
ardawl
ardawl
@ardawl
29 Stycznia, 2014 - 05:36
//Mam taką nadzieję usłyszeć - Polsko, dziękujemy i błagamy o wybaczenie...//
Mam nadzieję, że to usłyszymy.
Ale bardzo ważne jest - od kogo?
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Palanty (dawniej pałkarze)
28 Stycznia, 2014 - 10:09
Średnio 4 (3 głosy)
Czyli jedna 10-tka i dwie jedynki.
Jakim trzeba byc zasklepionym w sobie idiotą, człowiekiem pełnym jadu, jak jakaś skolopendra, paskudny robal, żeby codziennie się fatygować na mój blog, po to tylko, by bez czytania postawić jedynkę.
Powiedzcie, czy to nie jest odznaka choroby?
Więc tylko współczuję.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Szanowny kolego,
28 Stycznia, 2014 - 11:05
liczenie na analogiczną sytuację, jaka miałaby się rozwinąć u nas pod scenariusz Ukraiński, jest co najmniej naiwnością i niezrozumieniem mechanizmów jakie ku temu prowadzą. Otóż ogień Ukraiński jest podsycany pieniędzmi międzynarodowej lichwy, która nie da ni centa na wspieranie walki z władzą, ich reprezentującą w Polsce. Bez środków finansowych nie byłoby Majdanu i nie ma "ruchawki" w Polsce. Polecam mój wcześniejszy post mówiący o innych minusach Ukraińskiej rewolty.
http://niepoprawni.pl/blog/7287/zanim-polubisz-ukrainska-rewolucje
Pozdrawiam.
"Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana."
@Bibrus
28 Stycznia, 2014 - 11:24
Witam
Skąd takie wiadomości? Możesz podać źródła?
Właśnie grupa wróciła z Ukrainy, a tam bieda, nikt nie chce pomóc. O wszystko trzeba zadbać samemu.
Fakt... Putin pomaga, jak tylko może. Wiadomo komu.
Kompletnie niestety się z tobą nie zgadzam.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Są różne opinie.
28 Stycznia, 2014 - 11:44
http://marucha.wordpress.com/2014/01/27/konflikt-ukrainski-a-sprawa-polska-polacy-za-janukowyczem/
http://talbot.nowyekran.pl.neon24.pl/post/105260,wojna-wielkiego-syjonu-z-rosja-o-ukraine
Pozdrawiam.
"Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana."
I kolejny materiał, proszę zwrócić uwagę
28 Stycznia, 2014 - 13:12
na komentarze.
http://konwent-narodowy-pol.neon24.pl/post/105343,ks-isakowicz-majdan-przyjazn-z-diablem
"Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana."
Dalej...
28 Stycznia, 2014 - 13:36
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/antymajdan-w-zachodniej-ukrainie-sa-nacjonalisci-kiedys-wyrzynali-polakow/38d96
Panie Januszu, moje zapatrywanie na kwestie Ukrainy w żaden sposób nie podważa Pańskiego zdania, które choć odmienne, szanuję, pozdrawiam.
"Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana."
@Bibrus
29 Stycznia, 2014 - 05:39
To jest własnie piękne, że możemy mieć różne zdania i starać się pokojowo przekonywać.
To przecież kwestia temperamentów, zebranej wiedzy itd.
I nie, jak tu było poprzednio, powód do wyzwisk i naparzania.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Dałam ci 10 ale ... za Twoje marzenia :)
28 Stycznia, 2014 - 14:15
Astra
"Może wreszcie Jałta się kończy? A wraz z nią strefy wpływów. Może wreszcie nadchodzą czasy prawdziwej suwerenności i samoistnym decydowaniu obywateli o losie swojego kraju."
Bo jeśli Jałta się kończy to co? Odzyskamy 1/3 terytorium Polski, którą nam napadniętym i "zwycięzcom" ukradziono ?
Kto nam odda ? Rosjanie, Amerykanie, Ukraińcy ? Przecież Ukrainy przed Jałtą nie było ...
Powiem ci jedno, myślę, że Ukraina się podzieli na 2 państwa, bo Rosjanie stanowiący połowę mieszkńców nie odpuszczą... a Polska nie zyska nic, może jedynie stracić.
Czytam dzisiaj, że Sewastopol chce się oddzielić i utworzyć jakąś Małorosję...
Bo widzisz, mnie jedynie nasza, polska przyszłość interesuje, tak jak Ukraińców Ukraina a nie Polska.
Astra - Anna Słupianek
@Patria
29 Stycznia, 2014 - 05:44
Astro,
no pewnie, że to głównie projekcja marzeń.
Chociaż... coś wisi w powietrzu.
Zauważ, ze oni już tam na tym Majdanie od listopada. I nie dają się ani łatwo kupić, ani łatwo zniszczyć.
Ja na prawdę sądzę, że rodzi się tam społeczeństwo obywatelskie.
A jaki będzie końcowy efekt? Zobaczymy.
Wielkie djabły grają w tym przedstawieniu.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Re: Walcz Ukraino! Popieram Cię całym sercem
28 Stycznia, 2014 - 14:57
Ale też nie mylmy dwóch rzeczy. Jest naród ukraiński - zwykli obywatele, może faktycznie niedoinformowani, w dużej części porządni i są przywódcy opozycji. To nie naród będzie rządził po ew. wygranej majdanu (kto w to wierzy?!), ale ci ludzie, którzy doskonale znają polsko-ukraińską historię, nie potępiają jej, przeciwnie gloryfikują czyny swoich dziadów. To nie my żyjemy przeszłością! To oni wciąż butnie do niej wracają.
@Stanislaz_Borowitz
29 Stycznia, 2014 - 05:48
No właśnie.
Ciągle o tym pamiętajmy. Przywódcy partii opozycyjnych nie są organizatorami i gospodarzami Majdanu.
To naród. Ten nie partyjny. Powiedziałbym - obywatele, którzy ostatecznie wybiorą.
Dlatego nie można oskarżać tych na Majdanie, za tryzób tu i tam, czy jakąś flagę. To jak zwykle i wszędzie, do protestów podczepiają się tacy różni.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Mieszane uczucia
28 Stycznia, 2014 - 15:57
mam względem ewentualnego powrotu Polskich Kresów do Macierzy.
Tylko z tym mam dylemat, bo co do poparcia dla ukraińskiego zrywu, to wątpliwości nie mam żadnych.
Uważam, że wolno opozycji działać w granicach własnego państwa, skoro współobywatele dają im poparcie.
Stanowczo podtrzymuję jednak swoje stanowisko w sprawie polskiego zaangażowania w ukraiński konflikt, dopóki nie zagrozi on naszym żywotnym interesom, a zwłaszcza społeczności polskiej, która zdecydowała się pozostać na rodzinnej ziemi, czyli na terenach należących obecnie do Ukrainy.
Z rosnącą obawą i nieokreślonym niepokojem przyglądam się natomiast inicjatywom środowiska GW, którego przywódca,kategorycznie i energicznie agituje za poparciem majdanowych żądań.
Jego osobiste zaangażowanie w "ukraińską rewolucję", niestety, ale budzi we mnie demony.
Trzymam kciuki za tych Ukraińców, którzy w powstałej zawierusze dopatrują się poprawy losu i bytu dla siebie, i wszystkich obywateli swojego państwa.
Będę im kibicować aż do końca, którym okaże się, mam taką nadzieję, demokracja w pełnym tego słowa znaczeniu.
Bez oligarchów, co oczywiste.
Pozdrawiam z 10. Poprawi Ci średnią i humor:)Utopisto jeden:)
Obrazy przeszłosci
28 Stycznia, 2014 - 18:49
Zadko kiedy są przejrżyste,zazwyczaj czas zaciera pewne szczegóły a zatem wszelkie opowiastki powinniśmy zostawić specjalistom-historykom,którzy zajmują sie tymi zagadnieniami na co dzień.Wiem ze Niemcy w czasie drugiej wojny zrobili wiele złego polakom,ale zdarzały sie przypadki tzw dobrych niemców.Ogólnie określa sie ich hitlerowcami.Ale odkąd pamiętam zawsze jezdziliśmy i jezdzimy do Niemiec w celu zarobkowania itd.Nikt nie domaga sie ścigania pozostałych jeszcze przy życiu hitlerowców,nikt nie mówi o sztazi,które nie było za bardzo dla polaków jeżdzących do osterraichu za handlem.Przestanmy wyszukiwac u Ukrainców wad z tamtego okresu a zacznijmy w jakiś sensowny sposób im pomagać podpowiadac.Jesli bysmy stanowili jakiś blok porozumienia i wsółpracy z Wegrami Czechami ,Słowacja Gruzją to naprawdę bysmy mogli stanowić potężne zagrozenie dla jewropy a może wtedy i Niemcy próbowałi by dołączyc do nas,Taką mniej więcej wizję miał św,p Lech Kaczynski.My jako Polacy mamy cały czas jakieś fobie/niedawna utarczka pomiedzy Gawrionem a pozostałymi i pranie brudów publiczne i po co i w jakim celu ten a nie ten zakupił domenę i kombinacje na temat wartości.Czy my nigdy nie przestaniemy podchodzić do zagadnienia w inny sposób,tylko wywlekając jakies dawne zdarzenia z przed lat.Tam na ulicach są w większości młodzi ludzie a ich te sprawy nie dotyczą i myśle ze nawet nie chcą o tym wiedzieć tak samo jak i naszej młodziezy wiele spraw nie interesuje.
Jeszcze zaświeci słoneczko
@M3C
29 Stycznia, 2014 - 06:11
Witam
Więc poczułaś, że ja to do Ciebie napisałem.
Jak to dobrze swobodnie wymieniać poglądy i mieć także wątpliwości.
Ja tych wątpliwości tez mam dużo, lecz mam tez osądy:
- Powrotu Kresów do Macierz długo bym jeszcze nie ruszał. Niech tam w końcu utworzy się prawdziwy, poważny, reprezentatywny rząd, a nie banda oprychów, kradnąca i korumpująca. Poza tym nie wiemy, jak w przyszłości rozwinie się polityka. Może rozwiną się jakieś ponad-państwowe regiony?
Widzisz, co Śląsk wyczynia. Lub nasz kłopot na północy z Obwodem Kaliningradzkim.
- Też obawiam sie i napawa mnie wstretem gry toczone przez Michnika. Co on chce? Może to poparcie, to pocałunek śmierci i chce udupić naszą sympatię dla Majdanu? Jakżesz popierać coś, co Michnik popiera? On jest dobry w te żydowskie gierki.
- Czy ja jestem utopistą? Raczej marzycielem i naiwnym człowiekiem, wierzącym, że w końcu ludzie chcą dobrze, tylko zawsze są tacy gracze, co to tylko chcą ugrać swoje.
Może kiedyś i u nas naród będzie miał coś do powiedzenia?
- Dzisiaj, jutro będzie godzina prawdy. Jeśli wytrzymają i nie dadzą się kupić, tym pozornym upadkiem rządu, to będzie znaczyć, że są silni i mądrzy.
Pozdrawiam serdecznie
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Jazgdyni
29 Stycznia, 2014 - 17:08
Napisałeś:
"- Czy ja jestem utopistą? Raczej marzycielem i naiwnym człowiekiem, wierzącym, że w końcu ludzie chcą dobrze, tylko zawsze są tacy gracze, co to tylko chcą ugrać swoje."
Rozumiem Cię doskonale,wczytaj się w to, co znajdziesz pod tym linkiem, a zobaczysz, że nie jest łatwo być "marzycielem, wierzącym, że w końcu ludzie chcą dobrze", przynajmniej niektórzy...:
http://niepoprawni.pl/blog/5940/do-was-wolam
Pozdrawiam serdecznie
@M3C
29 Stycznia, 2014 - 18:51
Witaj
Z całym szacunkiem jaki do Ciebie mam. Jesteś poetką:
//Do was wołam – ukraińskie sieroty po zakatowanych przez banderowców ojcach!//
Czyli do kogo wołasz? Od kogo chcesz usłyszeć odpowiedź?
Czy nie sądzisz, że będziesz znacznie bardziej usatysfakcjonowana, gdy na Ukrainie powstanie prawdziwa demokracja i ty wtedy zawołasz, a odpowiedzą Ci i przeproszą prawdziwi przedstawiciele ukraińskiego narodu, a nie jakieś ruskie matrioszki?
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Z coryllus.pl komentarz
28 Stycznia, 2014 - 22:06
aniazUW mówi:
28 stycznia 2014 o 21:12
Dlatego że sprawa jest b. aktualna , to jeszcze jedno zdanie z 1930 r ten sam autor i ten sam referat R. Dmowskiego:
„Przy braku państwowej tradycji … Nie ma siły ludzkiej zdolnej przeszkodzić temu ażeby oderwana od Rosji i przekształcona w niezawisłe państwo Ukraina nie stała się zbiegowiskiem aferzystów z całego świata… Rosjanie musieliby być najniedołężniejsi w świecie, aby podgodzić się z tą utratą…urodzajnych ziem, węgla żelaza, dostępie do Morza Czarnego..”
@Tadman
29 Stycznia, 2014 - 06:24
I ja się tutaj całkowicie zgadzam.
Nie wiem, kto to cytował Dmowskiego (Coryllus?), lecz ja się już z tym tekstem spotkałem. Zresztą pisałem o tym.
Państwo Ukraina zostało sztucznie wymyślone. Bodajże przez Monarchię Austro - Węgierską.
Zawsze była to część Polski albo Rosji, tak jak nie było nigdy państwa Mołdawia, tylko część Rumunii. To takie paskudne polityczne gry (A najgłupsza, to Czechy i Słowacja).
Ukraina, w tym terytorium, które dzisiaj sobą stanowi, to kopalnia złota. I jak w takich Klondike bywa, niemiłosiernie rozkradana. Ona nie potrzebuje ani ruskiej pomocy, ani unijnej.
Wywalić złodziei, a powstanie piękne silne państwo. Fakt - bez tradycji i historii. Jak rozmawialiśmy o bohaterach, to nawet Chmielnicki nie zaistniałby bez polskiej historii.
Ja bym Ukrainie dał trochę oddechu. Pomagał, ale głównie się przyglądał.
Bo właśnie ona stoi na rozdrożu - albo pójdzie jak większość Europy na zatracenie, albo zacznie się historycznie kształtować zupełnie nowa wartość - państwo obywatelskie (taka wielka Szwajcaria)
Zobaczymy Tadziu, zobaczymy...
Ps. A ustawki, były, są i będą.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@ jazgdyni
28 Stycznia, 2014 - 22:42
Honor nakazuje być za samostanowieniem narodów.
Tylko wtedy można rozmawiać, rozliczać krzywdy. Nasz zaborca
celowo uniemożliwiał nam rozmowy z Niemcami o reparacjach.
Domorośli politolodzy zapominają o tym, zresztą akademiccy
również bełkoczą. Ukraina jet taką samą ofiarą Jałty !
@cyborg co ty pieprzysz jaka ofioara Jalty ?
29 Stycznia, 2014 - 03:04
zadnej Ukrainy nie bylo jako panstwa byl obszar polski zwany
Ukraina to byla Polska nie Ukraina tak ze jak moglo cos co nie istnialo pasc ofiara Jalty.
Poczytaj chlopie cos wiecej niz GW.
@Wilk na kacapy
29 Stycznia, 2014 - 06:34
Co się Wilku najeżasz?
Cyborg ma rację.
To właśnie w Jałcie powstała Republika Ukraińska, wchodząca w skład ZSRR. Czyli stała się ofiarą układu.
Capisce?
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Jałta
29 Stycznia, 2014 - 08:03
W Jałcie do Ukrainy włączono ziemie polskie ze Lwowem. Taką to ofiarą została Ukraina w Jałcie. poza tym muszę przypomnieć, że w 1970 roku w Gdyni i trójmieście uczestniczyłeś w zamieszkach sprowokowanych przez SB i służby wojskowe, dla wymiany Gomułki na Gierka. Jeśli do tej pory tego nie wiesz, to nic nie wiesz.
cui bono
cui bono
@syntetikus
29 Stycznia, 2014 - 08:29
Witaj
Bądź precyzyjny, to nigdy nie zaszkodzi.
1. Ziemie polskie, z Lwowem, Grodnem i Wilnem włączono do Związku Radzieckiego. Nie było takiego politycznego tworu, jak samodzielna Ukraina, Litwa, czy Białoruś. Był Związek Radziecki pod przywództwem Stalina i to Stalin zagarnął sobie polskie ziemie. Tak było?
2. //...w 1970 roku w Gdyni i trójmieście uczestniczyłeś w zamieszkach sprowokowanych przez SB i służby wojskowe, dla wymiany Gomułki na Gierka.//
W 1970 roku walczyłem z władzami komunistycznymi, konkretnie z milicją, ZOMO i wojskiem.
Wówczas w grudniu, ani ci co walczyli, ani ci co siedzieli na dupie w ciepłym domu nie wiedzieli, ze walki były inspirowane przez frakcje w KC PZPR. I co to zmienia? Walczyłem w złej sprawie? Nie! Byłem zmanipulowany? Tak.
Lecz ideą walki było wyzwolenie Polski spod komunizmu.
I rok 1956, 1968, 1970 i 1980 były potrzebne.
Bez tego gniłbyś jeszcze długo, jak w Korei Północnej i bez dostępu do internetu nie mógłbyś wyrazić tego zdania.
//Jeśli do tej pory tego nie wiesz, to nic nie wiesz.//
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@cyborg
29 Stycznia, 2014 - 06:31
.
//Honor nakazuje być za samostanowieniem narodów.//
I tu jest clou moich wszystkich przekonań. I mój stosunek do UE i mój stosunek do Ukrainy.
Zobaczymy, czy wykluje się suwerenne, obywatelskie państwo. Bo chyba nikt nie ma watpliwości, ze takim dotychczas nie było. Zresztą, podobnie, jak Polska.
Dlatego dla mnie jest tak ważne, by im się udało. Wtedy może i nam się uda.
Czy to już pora, by zabrać się za rozmontowanie Jałty?
Żeby nie było wątpliwości - nie chodzi o jakieś nowe podziały terytorialne, tylko rozmontowanie stref wpływów.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Do wszystkich
29 Stycznia, 2014 - 07:56
Polecam
http://naszeblogi.pl/43849-rosyjska-piata-kolumna-w-internecie
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Re: Walcz Ukraino! Popieram Cię całym sercem
29 Stycznia, 2014 - 10:45
Szanowny Panie jazgdyni, czyżby nieznane było Panu "DRANG NACH OSTEN" ?. Czyż tak trudno jest Panu zrozumie intencje "europejskich podżegaczy"?. Polacy już wiedzą, jak znacznie, kosztem własnego kraju poszerzyli "przestrzeń życiową" Niemcom. Przyszła kolej na Ukraińców, bo to i żyzne ziemie i ogromne zasoby naturalne. Jesteśmy świadkami 3WŚ prowadzonej wedle tych samych planów, tyle,że metodami bardziej cywilizowanymi i mniej zrozumiałymi dla atakowanych. Kij zamieniono na marchewkę, ale skutek będzie ten sam. Ps.W tej wojnie jak w poprzedniej, pierwszy atak nastąpił na Polskę.
TYBERIUSZ
@TYBERIUSZ
29 Stycznia, 2014 - 16:15
Witam
Żeby dojść do Ukrainy, najpierw muszą przejść przez Polskę.
Ukraina, w mojej perspektywie, ma zostać suwerennym państwem. a nie jak Polska, dostarczycielem taniej siły roboczej i montownią światowych koncernów.
Gdy Ukraina osiągnie swój cel, to może i nasz kraj pójdzie tą drogą.
Niemcom już na Ukrainie przestrzeń życiowa nie jest potrzebna. To państwo post-industrialne, dodatkowo z nadpodażą żywności.
To, co Pan pisze dobre było 70 lat temu. Teraz to się inaczej załatwia i inne są potrzeby.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
jazgdyni
29 Stycznia, 2014 - 22:56
Wybaczy Pan, ale w tym temacie chyba sobie nie podyskutujemy :). Radzę jeszcze raz przeanalizować swój tekst skierowany do mnie i wprowadzi choćby kilka drobnych korekt, wyjdzie na pewno mniej naiwnie, żeby nie powiedzieć, śmiesznie.
TYBERIUSZ
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika jazgdyni nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
@TYBERIUSZ30 Stycznia, 2014 - 06:27
Wybaczę Panu.
Dla mnie w swoich wywodach, zatrzymał się Pan na latach 70-tych ubiegłego wieku.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
re: @TYBERIUSZ
30 Stycznia, 2014 - 09:50
"Dla mnie w swoich wywodach, zatrzymał się Pan na latach 70-tych ubiegłego wieku."
Dla mnie - akurat odwrotnie. To Ty zatrzymałeś się w latach 70-tych i żadną siłą nie można Cię stamtąd wyciągnąć. :) Wiem, że to był lepszy i bardziej ludzki świat, z pewnością mniej skomplikowany, ale czas by zejść na ziemię, bo żyjemy w XXI wieku, od ponad dekady. :)
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Lotna
@Lotna
30 Stycznia, 2014 - 10:45
Wiesz co?
Ile już lat jesteś poza krajem?
Kiedy wyjechałaś?
Pytam, żeby nie palnąć głupstwa.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
jazgdyni
30 Stycznia, 2014 - 08:21
"Ukraina, w mojej perspektywie, ma zostać suwerennym państwem..." uważam, że nie jest to możliwe.
pani.x
30 Stycznia, 2014 - 10:05
Między innymi to miałem na myśli, pisząc o naiwności tekstu Pana jazgdyni :). Pan jazgdyni ma w ogóle dziwnie zaburzone "perspektywy" w tym temacie.
TYBERIUSZ
TYBERIUSZ
30 Stycznia, 2014 - 10:47
Myślę po prostu, iż należy przyjąć, że jest takim niepoprawnym optymistą ;)
@TYBERIUSZ
30 Stycznia, 2014 - 10:48
Jestem.
I jest mi z tym dobrze.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
jazgdyni
30 Stycznia, 2014 - 10:59
Ambasador Niemiec w Polsce, może się od Pana uczy :). Optymizmu również :). Swoją drogą, jego też pewnie szczerze Pan rozbawił swoimi poglądami na politykę Niemiec wobec wschodu:).
TYBERIUSZ
@TYBERIUSZ
30 Stycznia, 2014 - 12:02
A, to wzajemnie.
Pan też mnie rozbawił. To takie moskiewskie...
Ale przynajmniej możemy się pośmiać.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Re: @TYBERIUSZ
30 Stycznia, 2014 - 12:15
Uczciwość Niemców w polityce wschodniej i skojarzenie rozbawienia z Moskwą... Nadal idzie Pan ostro po bandzie :). Jedno muszę Panu przyznać, wesołe jest życie jazgdyni :).
TYBERIUSZ
@pani.x
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika jazgdyni został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
30 Stycznia, 2014 - 10:47
Przecież napisałem - w mojej perspektywie.
Nikomu nie zabraniam mieć innej perspektywy.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
jazgdyni
30 Stycznia, 2014 - 10:52
Czytuję Twoje teksty i wiem, że jesteś optymistą.
Pozdrawiam :)
Przyszłość MIĘDZYMORZA
31 Stycznia, 2014 - 05:27
Międzymorze... mówi to jeszcze coś komuś? ....
Świetna analityczka blogosfery, jaka była i jest eska napisała poniższy tekst:
http://naszeblogi.pl/43914-ukrainska-wirowka
Jest w nim właśnie to, o czym w zalewie i manipulacji bieżącą informacją zapominamy.
Oto moja odpowiedź:
...Ten natłok i różnorodność informacji na temat Ukrainy, który wczoraj miał swoje apogeum, jest tzw, wojną informatyczną prowadzącą do zamętu i manipulacji. Nic już nie jest pewne.
Tak, jak Ty zrobiłaś, trzeba wyciągać poszczególne kwestie, nawet zdania, by mieć jako taki obraz.
Niestety, brak wyobraźni, trywialność i nieumiejętność dalekosiężnej wizji, którą m.in. posiadał śp. Lech Kaczyński, powoduje, że wielu polityków, a przede wszystkim opinia publiczna, w tym, stwierdzam to z przykrością, wielu blogerów się pogubiło.
Dlatego też, te dwie wypowiedzi:
Orbana:
My, Węgrzy wierzymy, że nasz wspólny region może być jednym z motorów gospodarczej i kulturowej odnowy kontynentu. Jesteśmy również przekonani, że to nasze wspólne posłannictwo jeszcze bardziej może nas do siebie zbliżyć i dla obu naszych krajów niesie ono w sobie możliwość nowej, wspaniałej epoki.
i dwóch opozycyjnych, ukraińskich posłów:
Strategiczne partnerstwo naszych krajów i elit jest najlepszą rękojmia niepodległości i zabezpieczeniem przed upadkiem naszych Ojczyzn.
Cieszymy się, że hasło „Za Waszą i naszą wolność” działa w Międzymorzu
są kwintesencją celu do którego powinniśmy wszyscy dążyć i gorąco popierać.
A my, Polacy, jak najbardziej.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.