Ukraina, czyli udana (niestety) prowokacja
Obserwuję, to, co dzieje się w Kijowie i uważam, iż to przełom o którym pisałam niedawno / http://naszeblogi.pl/43650-ukraina-czyzby-przelom /, tyle, że wypadki toczą się w złą dla Ukrainy /i dla Polski/ stronę. Mamy do czynienia z udaną prowokacją tamtejszego "stronnictwa ruskiego" w celu podporządkowania Ukrainy Rosji.
Pierwszym jej etapem było "uchwalenie" w sposób sprzeczny z procedurami ustawy wprowadzającej faktycznie stan wyjatkowy na Ukrainie. Stało się to 16 stycznia. Nastepnego dnia prezydent Janukowycz podpisał to "prawo", Niewykluczone, iż podpisał także wyrok na siebie, ale to się dopiero okaże. Nie wiadomo, czy Moskwa chce go przekształcić w drugiego Łukaszenkę, czy po prostu pozbyć się go i zastąpić kimś jeszcze bardziej uległym.
Następny etap to zamieszki w niedzielę 19 stycznia. Sprowokowała je grupa radykalnej młodzieży atakująca oddziały Berkutu. Nie mam watpliwości, że prowokatorów wśród nich nie brakowało. Pociągneli oni innych i w zamieszkach wzieło udział podobno aż 20 tys. osób /na okolo 100 tys. obecnych na Majdanie/. Nie jest przypadkiem, że zajścia rozpoczęły się w czasie koncertu polskich muzyków. Miało to być ostrzeżenie dla Polaków - nie mieszajcie się do tego.
W poniedzialek kilkusetosobowe grupy manifestantów wciąż atakowały stanowiska Berkutu, dbając, by napięcie nie wygasło. We wtorek opublikowano ustawę z 16 stycznia i weszła ona w życie. Berkut kilkakrotnie atakował barykady demonstrantów, a dziś rano zdobył tę przy ulicy Hruszewskiego. Wszystko to były jednak akcje na małą skalę. Ktoś uznał, że potrzebne sa silniejsze bodźce i oto dziś /22.01/ padło juz trzech /lub czterech/ zabitych. Co najmniej jedna osoba to ofiara snajpera strzelającego z dachu. Skoro Berkut okazał się za mało krwiożerczy - trzeba było wysłać snajpera.
Wygląda to na trzeci etap prowokacji - krew musi się polać, by Janukowycz nie mógł się wycofać i znów zmienić stanowiska, jak to już nieraz czynił. Dziś po południu odbyły się trzygodzinne rozmowy Janukowycza z przywódcami opozycji. Nie ogłoszono żadnego komunikatu. Co teraz? Obecnie milicja ukraińska uzyskała nowe uprawnienia co do uzycia broni i armatek wodnych, a manifestanci wzmacniają fortyfikacje Majdanu.
Dziś w Naszeblogi.pl ukazała się notka / http://naszeblogi.pl/43696-okragly-stol-splonal-chwala-ukrainie /, której autor cieszył się, iż Ukraina uniknęła "okragłego stołu". Ja jednak uważam, że wobec słabości opozycji, której nie udało się nic osiągnąć przez dwa miesiące, jakieś porozumienie miedzy władzą, a demonstrantami byłoby lepszym wyjściem. Chyba, że opozycji udałoby się obalić władze i doprowadzić do przedterminowych wolnych wyborów. Dziś ukraińskie wojsko ogłosiło, że nie wystąpi przeciw narodowi. Czy jednak dotrzyma słowa, gdy przyjdzie co do czego - nie wiadomo.
Transmisję na żywo z Majdanu można oglądać / http://andruch.blogspot.com/2014/01/transmisja-z-kijowskiego-majdanu.html /.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 2544 odsłony
Komentarze
@elig
22 Stycznia, 2014 - 22:25
Wyciągasz kompletnie mylne wnioski. Jak byś doradzała Komorowskiemu.
Na Majdanie toczy się proces, którego już nie można zatrzymać. Spowodował go Janukowicz wydając wojnę własnemu narodowi. A naród to przyjął. Więc mamy rewolucję.
Krew się poleje, ale nie ma już innego wyjścia.
Tragedią Ukraińców jest to, że nie mają przywódcy. Stąd może być bardzo źle, albo wyłoni się jakiś samoistny lider.
Z tą prowokacją, to powtarzasz propagandowe ploty.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@jazgdyni
22 Stycznia, 2014 - 22:41
elig: Byłoby dobrze, gdyby to Pan miał rację. Przyszłość pokaże.
elig
Popieram zdanie Jazgdyni, Elig
22 Stycznia, 2014 - 23:36
Tylko natychmiastowa dymisja Janukowycza i rządu jest w stanie zatrzymać "Majdan".Zbyt dużo złego się wydarzyło.
Coś się działo na Placu Zamkowym, byłaś tam może?
"Bez Polaków nie dadzą rady", pisałam w swoim tekście parę tygodni temu.Niestety, wygląda na to, że miałam rację.
Polecam komentarze pod artykułem:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,protest-na-placu-zamkowym-kijow-wola-o-wasza-pomoc,111772.html
Pozdrawiam
@matka trzech córek
23 Stycznia, 2014 - 02:26
elig: Nie byłam na Placu Zamkowym. Ja mam jak najgorsze przeczucia. Przede wszystkim nie należy uważać Janukowycza i "stronnictwa ruskiego" za kompletnych kretynów. Jeśli postanowili oni przeforsować ustawę z 16 stycznia, to zapewne mają plan wprowadzenia jej w życie. O istnieniu takiego planu świadczy drobny szczegół. Już 6 stycznia kijowski Sąd Administracyjny postanowił o zakazie manifestacji do marca. Ogłoszono to jednak dopiero 17 stycznia po tym, gdy Janukowycz podpisał ustawę. Sądzę, iż władze dysponują jakimiś siłami poza Berkutem. Dostrzegam też niepokojące podobieństwo między tym, co teraz dzieje się na Majdanie, a wydarzeniami na placy Tien An Men w Pekinie /prawie dwadzieścia pięć lat temu/. Może być teraz rozgrywany zbliżony scenariusz.
elig
Woloność....
23 Stycznia, 2014 - 09:23
Prawdziwa Ukraina jest teraz na Majdanie, to młodzi chłopcy chcący pracy, rodzin, być równi z innymi Europejczykami, są przeciw reżimowi, nie zatrzymają się już. Ci ludzie chcą do Unii, chcą demokracji prawdziwej- takiej uczciwej bez korupcji i fałszu tego samego na przykład - chcą u nas znienawidzeni przez rząd kibice. Patriotyzm nie objawia się tylko w szczekaniu, prawdziwy patriotyzm to krew, prawda, wolność - nie tchórzostwo. Ci na placu tam wiedzą że mogą nie wrócić, oni już wybrali swoją drogę, na naszych młodych chłopców też pluto jak szli bić bolszewię i dokonali cudu nad Wisłą....Nie dajcie się Ukraińcy...
ardawl
P.s.
Osobiście sądzę - jak by zwyciężyło dobro na Ukrainie to i bolesna prawda o Wołyniu w końcu by połączyła, by więcej nie wróciło to co było......
ardawl
Re: Woloność....
23 Stycznia, 2014 - 09:40
Piękne słowa. Tylko czy UE to demokracja prawdziwa?
My już wiemy,że nie.
Oni jeszcze tego nie wiedzą.
markiza
Zgadzam się...
23 Stycznia, 2014 - 09:59
Pisałem ogólnie o demokracji prawdziwej, dobrej, co do UE to odpowiem tymi słowami - do UE tak - ale z bagażem swoich zasad, kultury, tradycji odrębności ...UE zepsuto, mimo wszystko to dla tych ludzi symbol wolności, porozumienia...JP II nie był też przeciwny UE ale... miał obawy, słuszne zresztą. Chciało by się aby Unia była inna - no cóż w ostateczności jednak wolał bym aby Ukraina była członkiem Unii...
ardawl
ardawl
Watpie
23 Stycznia, 2014 - 10:22
Czy demokracja moze byc kiedykolwiek prawdziwa, a tym bardziej dobra, szczegolnie na wieksza skale, ale to dyskusja na inny watek...
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Lotna
@ardawl
23 Stycznia, 2014 - 10:48
Dokładnie wyraziłeś moje myśli.
Najwyższa pora skończyć z "polityką" i "demokracją".
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@ardawi
23 Stycznia, 2014 - 10:56
elig: Ja jestem pełna podziwu dla odwagi i determinacji obrońców Majdanu. Nie zmienia to jednak tego, że obecna sytuacja została wyraźnie sprowokowana przez władze. Nie zrobiły one tego po to, by dostać w d... Oczywiście mogły się przeliczyć i nie docenić determinacji ludzi. Sądzę jednak, że mają coś w zanadrzu. Jeśli chodzi o ogólny obraz Ukrainy, to polecam notkę Włodzimierza Pańkowa:
http://wpankow.salon24.pl/562943,co-sie-dzieje-co-moze-sie-stac-w-ukrainie
elig
autor
23 Stycznia, 2014 - 15:20
"Nie jest przypadkiem, że zajścia rozpoczęły się w czasie koncertu polskich muzyków. Miało to być ostrzeżenie dla Polaków - nie mieszajcie się do tego."
Bardzo mądre: nie mieszajmy się do tego. Niech sami rozwikłają swoje sprawy. Wygra Soros i pro-EU partia, będziemy współudziałowcami w ograbieniu (co z pewnością nastąpi) ich kraju. Wygra Moskwa, będziemy starymi, dobrze znanymi Lachami.
A może wszystko mi się myli? Niewykluczone.
@alboalbo
24 Stycznia, 2014 - 11:34
elig: To nie jest mądre. Niemcy mogą się mieszać, a nam nie wolno?
elig
@elig,
23 Stycznia, 2014 - 20:44
podzielam troskę. Rosja zdaje sobie sprawę że w przypadku uzyskania przez Ukrainę rzeczywistej niezależności, raz na zawsze przestanie być "mocarstwem" (nie lubię tego słowa). Z kolei Europie na niczym tak nie zależy jak na tym żeby mieć święty spokój. Komentując wystąpienia niektórych tutejszych czynników rządowych mam wrażenie że całkiem wyraźnie popierają Rosję.
Mam zle przeczucia kacapy nie wypuszcza z rak Ukrainy
23 Stycznia, 2014 - 22:32
tak jak nie wypuscili z rak Polski tam wejda rosyjskie wojska jesli pacholek moskalki sobie nie da rady.
W Polsce wytraczyly dwa zamachy Miroslawiec i Smolensk oraz
zamordowanie pozniej paru niewygodnych, aby spacyfikowac za pomoca wewnatrz Polski dzialajcej agentury i ich pacholkow cale spoleczenstwo polskie.
Mozna tylko Ukraincom pozazdroscic ich zrywu i patryjiotyzmu.
Wilku, wychodzi na to
23 Stycznia, 2014 - 23:04
że bezsensowne okaże się to wszystko.
Chirurg ze Lwowa omal nie został wygwizdany, kiedy uzasadniał słuszność przedłużenia "zawieszenia broni".
Okazuje się, że "liderzy" słabsi od tych, których reprezentują.
Zadowolić się zapowiedzią "łaskawych wyroków", które jutro wymierzą sądy? Przerwać obrady, bo co? Spać się zachciało?
Pachnie pietruszką...
@Honic i wilk na kacapy
24 Stycznia, 2014 - 11:37
elig: Rosja działa na rozie niejawnie. Czy zdecyduje sie na otwartą interwencję? Na pewno nie przed Soczi.
elig
Prowokacja
24 Stycznia, 2014 - 00:53
Jedni są tylko specjaliści od tzw ofensywy zimowej. A czy w BERKUCIE są Ukraińcy, czy insze gady, ciężko sprawdzić.
Ot taki komentarz....
24 Stycznia, 2014 - 09:21
Drodzy Niepoprawni rozumiem Was – ale ja mam na co dzień trochę inny widok u siebie w pracy. Jestem bosmanem na pokładzie i mam młodych, często niedoświadczonych chłopaczków (nie Polacy, lecz to nie ma znaczenia ) widzę jak potrafią się wygłupiać, śmiać podchodzić do spraw nieodpowiedzialnie. Lecz widzę też z jakim szacunkiem na przykład wieszają banderę własnego Państwa na rufie, widzę jak w skupieniu oglądają wiadomości z Ukrainy w swoim języku, zadałem im pytanie – co wy byście zrobili? Jak to młodzi bez zastanowienia bez chwili wahania – ,,we do it the same!!’’ - I dziwnie się na mnie patrzyli, bo głupie pytanie zadałem, podług nich. Teraz tak, jak widzę wspomnianych przeze mnie wyżej kibiców z pięknymi oprawami, ( umówmy się że nie piszę o bandziorach i dresach ) jak wspomnę słowa Ś.P założyciela Gromu wypowiadającego się właśnie o tych młodych i Smoleńsku, jak wspomnę naszych bohaterów, Lwowskie Orlęta (specjalnie tu nadmieniłem, bo wiem że mamy do wyjaśnienia Wołyń, Lwów itd. ) czy oni się zastanawiali nad dobrem demokracji na przykład, czy w głowie im było że demokracja może śmierdzieć a ci co zginęli w stanie wojennym, zaprzątali sobie głowę Michnikiem i jego kłamstwem – Nie – Oni szli do walki o wolność, demokrację, lepsze życie, gdyby choć tylko na moment zatrzymali się i dali upust rozterką – nie byli by bohaterami……a wielu z nas w ogóle by nie było….
ardawl
ardawl
racja
24 Stycznia, 2014 - 09:42
Pięknie walczą,niektórzy z nich giną. Później ta walka jest wykorzystana przez brudną politykę.
I to jest w tym wszystkim najsmutniejsze.
Zżerana kryzysem UE potrzebuje zasobów Ukrainy. Ukrainy potrzebuje też Putin. Czyli wybór między dżumą a cholerą.
markiza
@markiza
24 Stycznia, 2014 - 11:39
elig: UE jest na pewno lepsza niż Putin.
elig