(Nie) do rzeczy
Mój ulubiony tygodnik opublikował wydanie specjalne – LUDZIE.
Z uwagą przeczytałem notkę o Radosławie (dorżniemy watahy) Sikorskim w Alfabecie Szewacha Weissa. Cenię go jako publicystę, ale –okazuje się - ma on braki wiedzy na temat sytuacji Polski w pierwszych latach 2. okupacji rosyjskiej. I tak, komentując pytanie, jakie zadał mu był swego czasu
Sikorski
(jak pisze: ”wówczas młody i energiczny dziennikarz TVP), a brzmiało ono: „Czy nie myśli pan, że antysemityzm w Polsce został wywołany tym, że Żydzi* na dużą skalę współpracowali z UB, w związku z czym niechęć do komunistów zlała się z niechęcią do Żydów ?”. Odpowiada: „Odpowiedziałem mu mniej więcej tak: „przecież
reżim
komunistyczny w Polsce, choć był narzucony przez ZSRS, opierał się na poparciu milionów Polaków. Być może nie stanowili oni większości społeczeństwa, ale na pewno wielką jego część. W wolnych wyborach komuniści z pewnością zdobyliby wysokie poparcie. I wśród tych milionów
Polaków
na pewno znalazło się również wielu Żydów. Dlatego to nie tu należy szukać korzeni antysemityzmu”. Jakie pytanie, taka odpowiedź, w której Szewach Weiss miesza fakty z mitami. Faktem jest nieproporcjonalnie wysoki udział żydowskich komunistów w instytucjach władz okupacyjnych , mitem
oskarżenie
Polaków o szerokie poparcie dla komunizmu - Szewach pisze o „poparciu milionów Polaków”, nie podając źródła tej sensacyjnej tezy, która obaliłaby wszelkie mity o marzeniu Polaków o niepodległości. O ile wiem (nawet wikipedia to potwierdzi) z końcem 1944 roku liczba kolaborantów , członków
PPR
wynosiła około 20 tysięcy. Śmiała jest też teza Szewacha, że w wolnych wyborach (których nie było) Polacy udzieliliby wysokiego poparcia komunistom*. Fakty temu przeczą (cywilne nieposłuszeństwo, Żołnierze Wyklęci). Zgodzę się natomiast z Szewachem, że nie (tylko) fakt wysokiego
udziału
Żydów w instytucjach walki z polskością był źródłem antysemityzmu: także poparcie, udzielane przez Żydów sowieckim okupantom (nie tylko w Jedwabnem) oraz – nieco wcześniej – optowanie za Niemcami na ziemiach b. zaboru pruskiego, czy uczestnictwo po stronie bolszewickiej Rosji w ataku na
Polskę
w 1920 roku (przykładem tutaj jest choćby dziadek p. Davida Milibanda, polityka Partii Pracy, szefa dyplomacji Jej Królewskiej Mości, Samuel Miliband, dzielnie walczącego przeciwko Polakom w wojnie polsko-bolszewickiej. To tylko jeden przykład - już nie tyle na kolaborację, co zdradę.
*pokolenie moich rodziców uważało, że w Polsce nie było Żydów, a żydzi (grupa wyznaniowa, a nie narodowościowa).
*to stwierdzenie bez pokrycia ma taką wartość, jak to, że gdyby były demokratyczne wybory w Generalnym Gubernatorstwie, to Polacy udzieliliby szerokiego poparcia narodowym socjalistom.
Chciałem pokazań tu film na youtube – ale cenzura była szybka
http://www.youtube.com/playlist?list=PL57000163EC074269
Post sciptum: wokół polskiego antysemityzmu (a taki jest, nie zaprzeczam, a który nawet wskutek antypolskich wycieczek zarówno Żydów, jak i np. Niemców /Nasze matki, nasi ojcowie/ rośnie) narosło wiele mitów, podobnie, jak wokół stosów, na których to mieli jakoby płonąć poddawane wyrafinowanym torturom czarownice wyrokiem Świętej Inkwizycji. Kto chciałby jednak dowiedzieć się tego, jak było naprawdę i kto te nieszczęsne czarownice rzucał na stos, temu polecam lekturę The Crucible (Czarownice z Salem) Arthura Millera. Mało też kto wie, że to ojciec protestantyzmu, Marcin Luter (Przeciwko Zydom i ich kłamstwom) , był teoretykiem antysemityzmu, zrealizowanego praktycznie przez Niemców w III Rzeszy.
Dobrze, że Polacy uratowali rodzinę Szewacha Weissa. I tysiące innych.
Przez to mamy moralne prawo żądać prawdy.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 3385 odsłon
Komentarze
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika wilk na kacapy nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
W Niemczech maja sie ukazac klamliwe ksiazki Grossa2 Maja, 2013 - 16:44
szkalujace Polakow ale przy okazji wybielajace Niemcow
Pogrom kielecki wiecznie zywy jako morderstwo dokonane przez Polakow na zydowskich mieszkancach kielc.
Teklamstwo nie tylko Gross rozglasza ale i naczelny jakkal.
jak malo sie mowi o tym jak Zydzi cieszyli sie jak Polska dostala sie pod okupacje niemieckosowiecka i wypisywali antypolskie hasla na murach miast nie mowiac juz jak pomagali likwidowac okupantom inteligencje polska.
wilk na kacapy
2 Maja, 2013 - 17:13
Jan Bogatko
...brak rzetelnych badań w tym zakresie i dyskusji na ten temat zatruwa stosunki polsko-żydowskie.
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika wilk na kacapy nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Tu nie trzeba wielkich badan, ale nasietlenie faktow2 Maja, 2013 - 17:30
sa dokumenty i prawda tyle ze sa zafalszowywane przez zydowskie media i oplacanych propagandystow antyposkich takich jak Gross czy Michnik.
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika tańczący z widłami nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Żydzi do Palestyny2 Maja, 2013 - 17:43
Jestem polskim antysemitą i się tego nie wstydzę.
Dla uściślenia.
Nie mam nic przeciwko Żydom i żydom na świecie. Nie mam nic przeciwko wyznaniu i narodowości żydowskiej.
Nie akceptuję natomiast szarogęszenia się od wieków żydostwa i Żydostwa w Polsce.
To mój kraj, a oni są tu tylko gośćmi............w moim przekonaniu niemile widzianymi.
Żydzi do Palestyny.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika tańczący z widłami nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Dziura w głowie2 Maja, 2013 - 17:50
Szewach tak długo siedział w dziurze pod podłogą z ojcem komunistą, że jego światopogląd skurczył się właśnie do tej cuchnącej nory.
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Tańczący, Szalom...
2 Maja, 2013 - 18:09
Szanowny z widłami....a gdybyśmy tak przebrnęli przez listki Twojego Drzewa....może by się okazało, że należysz do
Wybrańców :-))))?
a teraz :
איך באַגריסן איר, מיין פרייַנד
ps.
.... mam nadzieję- wiesz jak czytać !??
Mości Panie Marku
2 Maja, 2013 - 18:51
Niestety nie bardzo wiem jak to czytać. Może mi pomożesz ?
W moi rodzinnym drzewie genealogicznym nie dopatrzyłem się "wybranej" krwi. Co oczywiście nie wyklucza, że jej tam nie ma. Tak jak nie jest wykluczone, że w twojej płynie prawdziwa rycerska krew.
Jest nawet bardzo prawdopodobne, że masz domieszkę rycerskiej krwi, choć trudno byłoby dziś spytać prapraprapraprapraprababkę chłopkę (miałeś pra....babkę chłopkę?), co robiła ze szwedzkim rycerzem w stodole.
Trudno też spytać tego Tatara, który nie jedną słowiańską brankę wziął, znaczy się wziął w jasyr, czy zawitał pod waszą strzechę i pomieszkał.
Ja tego nie jestem pewien, sądząc jednak po szlachetności Twego wywodu, masz zdecydowanie sporą domieszkę rycerskiej krwi.
No, a jak dodać jeszcze do tego "prawo pierwszej nocy", to już z pewnością szlachcic z Ciebie cała gębą.
P.S. A ponieważ jak widać zgrabnie piszesz po hebrajsku(?). to powinno dać Ci to do zastanowienia, czy któryś z Twoich przodków nie spłacał lichwy zaciągniętej u żyda w naturze.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Wiesz Mości TzW....
2 Maja, 2013 - 18:58
....wiem i jestem pewny, że mi nie uwierzysz ....ale radżem, że wraca Ci staropolskie, poczucie humoru.
Masz rację...szukałem i ja w swoich "listkach",jestem szlachcic -krzywogęba,.. z tych Tatarsko/Stepowych :-(((
....a teraz ad rem,.. pozwolisz ?
- Pora nauczyć się odróżniać - parchów od Żydów ?
Nie ma innego wyjścia....
Re: (Nie) do rzeczy
2 Maja, 2013 - 17:42
No i prosze cenzura-a w Chicago taka ladna pogoda????
jeju
Podzielam postawione tezy
2 Maja, 2013 - 22:13
Prawo moralne to my sobie możemy mieć ale ono nie jest w ogóle brane pod uwagę przez przedstawicieli narodu wybranego. I nie tylko przez nich.
Pozdrawiam
Szpilka
hm
2 Maja, 2013 - 22:21
tam jest więcej kwiatków niż RS. Niektóre są wręcz miałkie że aż wstyd. taka powtórka z rozrywki.nic nowego.
@ marus to prawda ze nie kazdy Zyd to parch jak nie kazdy
3 Maja, 2013 - 03:21
Polak to pijak tylko to jest bez znaczenia w globalnej opini.
Na calym swiecie wszyscy uwazaja ze Polacy to pijacy zebys glowa walil w mur, to samo z ,caly siwat uwaza ich za parchow.
Z tym ze jedni sobie na to nie zasluzyli mowa o Polakach,a drudzy sobie nagrabili od poczatku swoich dziejow.
Wszystko zależy
3 Maja, 2013 - 08:47
od tego kto co chce zobaczyć i do tego się odnieść. O tym samym człowieku można napisać księgę pochwalną, a drugą - o jego grzechach. Podobnie jest z historią i narodami, o Zydach , Polakach itd.itp. Nie bądźmy jedynymi sprawiedliwymi i wszechwiedzącymi. Podobnie , jak wilk na kacapy, który chce wywalać Żydów do Palestyny - inni naszych, rozsianych po świecie. Nic to nie pomoże. Każdy ma prawo mieszkać , gdzie chce, jak i wybrać swoją ojczyznę, jeśli mu w tej, gdzie się urodził nie po drodze. Oby nie bruździł i nie świnił....Każdego takiego dobrze by było wyeliminować skądkolwiek, gdziekolwiek się znajduje.