Neverending story
Czytam ja sobie, czytam z rana, co to się na Bożym świecie wydarzyło, a tu bęc! W „Rzepie” trafia mi się tekścik pana rabina – że użyję zwrotu grzecznościowego, którym posłużył się inny pan rabin wobec papieża Jana Pawła II - Szaloma Ber Stamblera: http://www.rp.pl/artykul/979677,980515-Przed-papiezem-jeszcze-wazne-zadanie.html.
Czcigodny pan rabin (o którym więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Szalom_Ber_Stambler) snuje rozważania o pontyfikacie Benedykta XVI w aspekcie stosunków pomiędzy katolikami a żydami. Oraz między katolikami a Żydami.
Miłe sercu, na pierwszy rzut oka te rozważania są. Gdyż pan rabin eksponuje wyższość w tej mierze pontyfikatu Jana Pawła II nad pontyfikatem jego następcy. Miło słyszeć. A raczej miło by było słyszeć, gdyby nie następujące tu kolejne bęc! Bowiem pan rabin stwierdza, że na Polakach ( tych „biednych Polakach patrzących na getto” - przyp. tł) ciąży jeszcze jeden grzech śmiertelny. Ci dranie chrzcili żydowskie dzieci!
No, i to by było na tyle.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 6837 odsłon
Komentarze
Idiotów nigdy nie brakowało. Niestety.
14 Lutego, 2013 - 10:27
Pozdrawiam
HdeS
HdeS
@HdeS
14 Lutego, 2013 - 10:31
Niestety, oprócz tego, że jest idiotą, jest osobą znaczącą. A co gorsze, opiniotwórczą.
Pozdrawiam
@tł - I jeszcze jedno bęc spada - ale na straszych braci
14 Lutego, 2013 - 10:38
w wierze tym razem: odszedł na łono Abrahama wielki filantrop, wrazliwy na krzywdę społeczną lewicowiec-milioner, przyjaciel gojów (niektórych, tych ze WSI) - Aleksander Gudzowaty>
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
@tł - to jeszcze raz ja, Jarząbek. Przemogłem się
14 Lutego, 2013 - 10:43
i wlazłem na hajdarowatą rzepę - i znalazłem w wywiadzie tym zdanie przepiękne i mocne: "W Polsce zgodnie z oficjalną statystyką nie ma zbyt wielu Żydów. W rzeczywistości jest nas zapewne ogromna liczba...." mówi rabin. Jak to się drzewiej nazywało? V kolumna?
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
@Smok Gorynycz
14 Lutego, 2013 - 10:47
Gudzowaty należał do ekumenistów ;-). Pamiętam sprzed lat jakiś fotoreportaż z jego rezydencji, z wyeksponowaną prywatną kaplicą ekumeniczną. Taka świątynia dumania... ;-)
Ja także zwróciłem uwagę na ten passus. Ale tekst czcigodnego pana rabina jest pełen... passusów.
Pozdrawiam
Aj waj, "intelektualista zydowski"
14 Lutego, 2013 - 10:45
a duszyczka jakas taka skurczona, malenka... i ciemna... zawsze tylko do siebie, o sobie, o swojej "wielkiej i nieporownywalnej krzywdzie" a wdziecznosci ani za grosz. Przy kazdej okazji o swoja dupe zabiega i usiluje pokazac jaki to on pokrzywdzony, a moze jeszcze wiecej da sie nagrabic, a i komus zdrowo dokopac za jednym zamachem. Tyle, ze juz tylko ci poprawni politycznie sie na to obsmarkane biadolenie nabieraja, bo wszyscy inni dawno na oczy przejrzeli - patrz komentarze pod artykulem: cymes!
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Lotna
@Lotna
14 Lutego, 2013 - 10:50
Zgłębianie zakamarków duszy pana rabina wydaje mi się zajęciem niewdzięcznym, więc tego się nie podejmuję ;-).
Natomiast sens i ewentualny rezonans jego wypowiedzi bardzo mnie zajmuje.
Pozdrawiam
Dusza rabina
14 Lutego, 2013 - 11:07
Zajecie niewdzieczne, ale oni to jakby jedna dusze mieli - jednakowo wredny i malostkowy, obojetne kto: i rabin i bogaty przedsiebiorca i wlasciciel lombardu. Karlowata duszyczka narodu.
Pozdrawiam
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Lotna
Chrzest ma chyba dziwną właściwość,
14 Lutego, 2013 - 10:50
powoduje wypalanie skóry na żydowskich dzieciach, albo jakoś tak, skoro tak się tego chrztu boją.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart Ps.33,5
...............................................
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart Ps.33,5
@Szary kot
14 Lutego, 2013 - 10:57
Nie sądzę, aby owe dzieci bały się chrztu ;-).
A Sakrament ten rzeczywiście ma pewne "właściwości".
Konwersja religijna zdaje się być dla żydów - a co dziwniejsze, także dla Żydów - czymś na kształt odchylenia prawicowo-nacjonalistycznego, trockizmu lub odchylenia socjaldemokratycznego dla komunistów ;-).
Pozdrawiam
Dzieci się nie bały,
14 Lutego, 2013 - 11:03
często chrzest, a ściślej metryka ratowała im życie.
Bali się dorośli Żydzi, że będą mieć "znieprawione" dzieci ;-), ewentualnie prawicowo - odchylone ;-)))
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart Ps.33,5
...............................................
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart Ps.33,5
@Szary kot
14 Lutego, 2013 - 11:09
Racja. Ale powiem więcej: chrzest (wpis do ksiąg parafialnych i metryka) były chyba zawsze pierwszym i niezbędnym krokiem na trudnej i niebezpiecznej drodze ratowania życia żydowskich dzieci.
W myśl logiki czcigodnego pana rabina drzewko Ireny Sendlerowej w Yad Vashem powinno być chyba natychmiast wyrwane z korzeniami i spalone.
Nie śmiem nawet pomyśleć, co należałoby zrobić z drzewkiem pana Bartoszewskiego... ;-)
RE; Dzieci się nie bały,
14 Lutego, 2013 - 11:11
"Bali się dorośli Żydzi, że będą mieć "znieprawione" dzieci ;-), ewentualnie prawicowo - odchylone ;-)))"
Prawdopodobnie woleli by je marwe. Tak by to wynikalo z tej pisaniny "intelektualisty" zydowskiego.
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Lotna
Kolega tł...
14 Lutego, 2013 - 11:09
Sz. Kol. Blogierze tł...
Przeczytałem w/w artykuł, co nieczęsto mi się zdarza... Znaczy się - samo czytanie to jeszcze jak Cię mogę, ale czytanie artykułów takich autorów to zasadniczo szczególnie nieczęsto...;)
Czytam tak sobie i czytam, że JPII prosił o wybaczenie pod Ścianą Płaczu, "mimo, że sam nie miał nic wspólnego z nazizmem. Podobnych gestów nie widzieliśmy u Benedykta XVI".
I już, już się spodziewałem ciosu między oczy: że w następnym zdaniu przeczytam, że B16 miał "wspólnego z nazizmem" i, że pan rabin przypomni też hitlerjugendyzm... Ale nie, pan rabin tylko nie może "powiedzieć, by pozostawiał on po sobie tak dobre wrażenie jak Jan Paweł II"... Ulga!
I dalej czytam ja tak sobie, czytam i nagle doczytuję do fragmentu, gdzie młody ksiądz Wojtyła odmawia (sic!) ochrzczenia żydowskiego dziecka!!...
Przerażony ja już usłyszałem świst harapa "polskiego-antysemityzmu-wyssanego... etc etc" nad moimi cherlawymi polskimi plecami i tą tam poniżej... Odmówił, nie udzielił... dziecku żydowskiemu... Ale nie!! Nie!! To była tolerancja!! Tolerancja!! Ulga była taka, że prawie zemdlałem, dobrze, że krzesełko miękkie i z oparciem... ;)
Potem tylko jeszcze pan rabin przypomniał, że B16 ma to powiedzieć, co się panu rabinowi wydaje, że ma powiedzieć, ponieważ B16 jest Niemcem... I, że już raz nie powiedział tego co trzeba za pierwszym razem w Yad Vashem, ale za to za drugim to już tak...
No, ale to było już pod koniec tekstu, ciśnienie mi opadło poniżej 220/100 i przestałem drżeć z trwogi... Betka!
Reasumując, Drogi Kolego Blogierze tł (celowo) muszę stanowczo oświadczyć, że artykuł autorstwa pana rabina (celowo!) uważam, nie tylko za ewidentnie Propapieski ale i zdecydowanie Propolski (tolerancja!).
Mam nadzieję, że drogą dyskusji zdołam zmienić wrogą postawę Kolegi Blogiera, który doszukuje się w tym entuzjastycznym artykule brzydkich zarzutów wobec Polaków.
Na tym zakańczam... Oprócz pisania tego Komęta zakańczam kanapkę, herbatę i przerwę śniadaniową w robocie...
Licząc na pozytywny Oddźwięk ze strony Kolegi Blogera zasyłam pozdrowienia jak zawsze i życzenia z okazji dzisiejszego dnia...:)
Hun
(wyjątkowo bez OOH) ;)
@Hun
14 Lutego, 2013 - 11:16
Szanowny Kolego Blogierze Koczowniczy, ja Was bardzo przepraszam za narażenie na traumatyczne i groźne dla somy i psyche przeżycia.
Ja obiecuję Wam, Kolego Blogierze Koczowniczy, że będę się starał zrewidować moją wrogą postawę wobec. Tylko nie wiem, czy zdołam... ;-)
Pozdrawiam
PS. Wyście, Drogi Kolego, nie musieliście czytać wzmiankowanego artykułu. Trzeba było uwierzyć mi na słowo ;-).
PPS. Jestem zaniepokojony nieobecnością OOH :-(
Re: @Hun
14 Lutego, 2013 - 11:52
Z powyzszych komentarzy najbardziej przemówiła do mnie kanapka.
I zjadłbym, i przespałbym się...
Może w odwrotnej kolejności, ale głos niewątpliwie słyszałem.
Tekst pana rabina nie zrobił na mnie większego wrażenia, może z racji tego, iż absolutnie mnie nie zaskoczył. Mogą fachowo wypowiadać się na temat rezygnacji Benedykta XVI ateistyczni liberałowie, mogą społecznie sprawiedliwi lewacy, mogą i rabini.
Osobiście, pracuję nad tekstem pt. "Krętki blade a teologia wyzwolenia". Będzie wstrząsający i przełomowy.
@Max
14 Lutego, 2013 - 12:03
Pozwolę sobie polemizować. Argument o "pozbawianiu (w Polsce - przyp. tł) wiary Żydów" nie był dotąd zbyt często używany publicznie. To pewne novum, które może zapowiadać nową strategię. A raczej nowe argumenty dla starej strategii.
To, co pan rabin ma do powiedzenia na temat pontyfikatu Benedykta XVI, jest dla mnie sprawą całkowicie drugorzędną.
Pozdrawiam
PS. Z prawdziwą niecierpliwością czekam na wstrząsający i przełomowy tekst wenerologiczno-teologiczny. Czy opublikuje go "Rzeczpospolita" ;-)?
Re: @Max
14 Lutego, 2013 - 12:41
"Rzeczpospolita", i w ogóle gazetowa prasa, to przeżytek.
Opublikuję na blogu (przepraszam: Blogu), w Piwnicy mam Powielacz, a kolejne Odcinki zamierzam rozklejać na przystankach autobusowych. Będzie również Mowa o tajnej korelacji między populacją Kolibrów w Amazonii a Banksterami. Klamrą zepną wszystko Templariusze. Holizm, holizm uber alles...
____
A wypowiedź rabina? Po prostu - niestrawna.
@Max
14 Lutego, 2013 - 12:52
A zatem konieczne jest uzupełnienie bibliografii tego ciekawie zapowiadającego się studium o "Holistyczną agencję detektywistyczną Dirka Gently`ego" Douglasa Adamsa ;-).
---------
Wydaje mi się, że potraktowanie wypowiedzi pana rabina w kategoriach "estetyki gastronomicznej" to za mało ;-). Rozumiem uczucie przesytu, ale to nie mecz, ani też studia hebraistyczne ;-).
Re: @Max
14 Lutego, 2013 - 13:11
Mdłości. Uczucie mdłości.
Szczególnie z uwagi na fakt "inteligientnie" przemycanych treści. I ta poetyka rodem z...
"W judaizmie mamy np. mięso koszerne i mleko koszerne, z tym, że nie można ich ze sobą mieszać, bo stracą koszerność. Z naszymi religiami jest podobnie."
Podobna głębia była obecna, na przykład, w "Micie XX wieku" - którego, przyznaję przeczytałem tylko połowę, przyczyna podobna - żołądek.
@Max
14 Lutego, 2013 - 13:16
No cóż, skoro Julius Streicher mógł studiować Talmud, to pan rabin mógł studiować Rosenberga :-)))!
Nawiasem mówiąc, podczas procesu norymberskiego okazało się, że nazistowskie elity niemieckie miały do dzieła Rosenberga stosunek nieco... prześmiewczy. Ale zapewne o tym wiesz... ;-)
Re: @Max
14 Lutego, 2013 - 13:22
Tak, nawet ostatnio czytałem ksiązkę na ten temat, w niezłym przekładzie... :)
Wy Kolego Blogierze Max (tak z warsiawska :)) uważajcie z tymi
14 Lutego, 2013 - 12:57
plakatami na przystankach. Zwłaszcza plakatami o takiej tematyce. U nasz już próbowali. Medium zagrzmiało, z grubej rury przywaliło i teraz wszyscy szukają dowcipnego plakaciarza: http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,11737343,Bandyci_w_natarciu__Fala_neofaszyzmu_zalewa_miasto.html
P.S. Sugeruję długie delektowanie się tytułem. Przez pierwszą godzinę "wiszenia" w sieci był jeszcze lepszy: "Brunatna fala zalewa Lublin" :)))Że ja screena nie zrobiłem...
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Re: Wy Kolego Blogierze Max (tak z warsiawska :)) uważajcie z ty
14 Lutego, 2013 - 13:04
Fala neofaszyzmu też niezła.
A to co? :))
"Niemal pewne jest co innego: prokuratura umorzy trwające wciąż śledztwo dotyczące imitacji bomby. Sprawców nie ma. Ostatnią deską ratunku wydaje się ekspertyza biegłego, który bada ślady biologiczne pozostawione na atrapie."
Nooo, koniecznie. Trzymam kciuki, żeby się udało. Takie imitacje groźne są i problem poważny.
"Ślady biologiczne"? Sprawca jadł śniadanie nad tą imitacją? Bo o innych możliwościach interpretacji strach pomyślec...:)
@ Hun
14 Lutego, 2013 - 18:10
Pozwolę sie wtrącić swoje trzy grosze w rozmowę sznownych i poważanych przeze mnie blogerow. Rabinowi należy wyrazić wdzięczność rownież za to, że nie nazwal Dmowskiego mordercą jak Szewach Weiss. Przyłaczm się też do życzeń dla tł, chociaz z przykrościa dowiaduje sie o jego chorobie, ktorej patronem jest św. Walenty.Zatem życzę Mu szybkiego powrotu do zdrowia.
cui bono
cui bono
@synteticus
14 Lutego, 2013 - 21:34
Pan mi sugerujesz chorobę umysłową, psychiczne czy epilepsję;-)))??? Cui bono ;-)?
Na epilepsję cierpiałem ostatnio w roku 1976, gdy władza ludowa postanowiła zaszczycić mnie zaproszeniem do SOR ;-).
Niewdzięczność można przełknąć,
14 Lutego, 2013 - 12:54
ale oskarżeń o to, że ratowaliśmy (lub że niewłaściwie czy nie dość ofiarnie ratowaliśmy), nie idzie pojąć. To tak, jakby ratowany był zły na swego wybawcę o to, że znalazł się w sytuacji, że trzeba go było ratować.
Na szczęście są też pozytywne przykłady, niemniej nagłaśniane są te negatywne, i to przez samych przedstawicieli(?) ratowanych. To naprawdę wygląda na biznes...
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Anna.
14 Lutego, 2013 - 13:02
Wypowiedz pana rabina wydaje mi się szczególnie ważna w świetle jego życiorysu. Otóż ma on zaledwie 30 lat i należy do obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającego się ruchu chasydzkiego, który przykłada wielką wagę do edukacji...
Zakorzenienie prezentowanych przez pana rabina poglądów w umysłach młodzieży żydowskiej - a choćby tylko chasydzkiej ;-) - stwarza poważne niebezpieczeństwo, że ta story będzie rzeczywiście neverending...
Pozdrawiam
Dlatego trzeba reagować.
14 Lutego, 2013 - 13:07
Miejmy nadzieję, że hajdarówki szybko padną.
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Anna.
14 Lutego, 2013 - 13:09
Jeśli nawet, co co z tego? Inne fora medialne przyjmą pana rabina z radością...
Padnięcie
14 Lutego, 2013 - 13:17
wszelakich hajdarówek mam na myśli.
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Anna.
14 Lutego, 2013 - 13:19
Przykro powiedzieć, ale to... utopia ;-)/:-(.
TŁ
14 Lutego, 2013 - 21:23
Wiesz TŁ, a ja myślę, że nie masz racji, wcześniej czy później manipulatorów, kombinatorów etc szlag trafi, inaczej świat nie miałby sensu. Jestem całym sercem z Anią i z Dixim, tylko tyle i aż tyle mogę powiedzieć patrząc z oddali na to, co się dzieje.
Pozdrawiam
Wolność, godność, honor - tego nic nie zastąpi.
@Równa Babka
14 Lutego, 2013 - 21:38
Oczywiście, że trafia. A potem przychodzą nowi. Tyle już wiem o życiu ;-).
Pozdrawiam serdecznie :-)
TŁ
14 Lutego, 2013 - 22:50
Wolność, godność, honor - tego nic nie zastąpi.
@Równa Babka
14 Lutego, 2013 - 23:05
Obawiam się, że nie rozumiem odpowiedzi.
TŁ
15 Lutego, 2013 - 00:49
Nie mów, ze Równa Babka Cię wyrównała !
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@jwp
15 Lutego, 2013 - 01:00
Nie wiem, co ma znaczyć "wyrównała" ;-). Ale to mi przypomina historię "tramwaju, który nie chodzi", tyle że a rebours ;-)
So, oh Lord, please don`t let me be misunderstood ;-)))!
Pozdrawiam :-)
PS. Jak z powyższego widać, nie uczęszczałem do dyskotek ;-))).
@Kolego Historyku tł - chciałbym zwrócić uwagę na niezwykłe
14 Lutego, 2013 - 13:20
jednak twierdzenie. Otóz jednym z elementów kłamstwa oświęcimskiego jest nie tylko kwestionowanie Holokaustu w całości, ale również dyskusja nad poszczególnymi elementami narracji o zagładzie. sam Elie Wiesel raczył się wypowiedzieć, że absolutnie niedopuszczalne są jakiekolwiek badania nad LICZBĄ ofiar. tymczasem pan rabin twierdzi, że w Polsce żyje "ogromna liczba Żydów". To jak się pytam: paliliśmy sąsiadów w stodołach czy nie? Współpracowaliśmy z nazistami i hitlerowcami przy złotych żniwach? Czy uratowaliśmy "ogromną liczbę"? Obu przekazów nie da się utrzymać. Taki to intelektualista...
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
@Smok Gorynycz
14 Lutego, 2013 - 13:31
Kolego Smoczy Historyku ;-), zwracam Wam uwagę, że jestem byłym historykiem (ew. historykiem w stanie spoczynku) :-)))! Niemniej jednak czuję się zaszczycony... ;-)
A co do meritum: No, patrz Pan! Gdzie dwóch chasydów, tam dwa zdania ;-) A bardziej poważnie; dialektyka marksistowska w najczystszej postaci ;-)!
@tł - idąc dalej Kolego Historyku w Stanie:
14 Lutego, 2013 - 13:36
ta łzawa historyjka o odmowie chrztu św. przez Karola Wojtyłę: przyszły papież święcenia kapłańskie otrzymał 1 listopada 1946 r. I to jest datum post quem mógł udzielać sakramentów. Skąd i kto w końcu 1946 lub później jeszcze wziął żydowskie dziecko i w jakim celu próbował je ochrzcić? To już nie dialektyka marksistowaska, to czyste rabinackie łgarstwo.
P.S. Strona z wywiadem mi sie nie chce otworzyć teraz???
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
@Smok Gorynycz
14 Lutego, 2013 - 13:41
Właśnie! Nie jestem dostatecznie biegły w biografii Karola Wojtyły, ale ta anegdota wydaje mi się co najmniej wyrwana z kontekstu. Co najmniej...
PS. To nie wywiad, to artykuł autorstwa pana rabina. Skopiowałem, mogę przesłać. O ile uda mi się przeprowadzić tak skomplikowaną operację... :-))).
@tł - chyba się zorientowali w wątpliwej jakości intelektualnej
14 Lutego, 2013 - 13:48
tekstu pana rabina i zablokowali stronę :) Gratulacje! Usiekliśmy Bohuna :) Za artykuł będę wdzięczny: poświęcę jedne zajęcia na antysemicką krytykę źródła :)
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
@Smok Gorynycz
14 Lutego, 2013 - 13:52
Bez triumfalizmu, proszę ;-). Qui vivra, verra...
Ja tylko żartowałem:
14 Lutego, 2013 - 14:02
z tym Bohunem oczywiście. Talmudycznie nie takie zjawiska da się wytłumaczyć...
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Strona nie jest zablokowana,
14 Lutego, 2013 - 20:37
mam do niej dostep, przeczytalam wszystkie komentarze i nie ma ani jednego wspierajacego te wypowiedz.
Oto niektore:
mates (gość) pisze: February 13, 2013 8:38:39 PM
Młodzi ludzie, którzy zostali przygarnięci/adoptowani po wojnie nawet nie wiedzieli, że są Żydami. Wychowywano ich w obcej tradycji katolickiej. Rabin sam się zagonił w kozi róg. Skoro nie wiedzieli, że sa Żydami, to tym bardziej tradycji katolickiej nie traktowali jako obcej. Co gorsza, wmawianie im teraz, że są Żydami, będzie drastycznym wyrywaniem im ich tożsamości i zmuszaniem do Judaizmu. Rabinie, więcej tolerancji - szkoda, że Żydzi o tym nie pamiętają.
Petrus Romanus (gość) pisze: February 13, 2013 8:11:04 PM
Rabin ma rację — wydarzeniem bez precedensu i pełnym glorii, zapamiętanym po wsze czasy, byłoby wystosowanie przez Benedykta XVI publicznego wezwania Żydów do nawrócenia — albowiem: „Trzeba bardziej słuchać Boga niż ludzi. Bóg ojców naszych wzbudził Jezusa, którego wy zgładziliście, zawiesiwszy na drzewie. Tego wywyższył Bóg prawicą swoją jako Wodza i Zbawiciela, aby dać Izraelowi możność upamiętania się i odpuszczenia grzechów. A my jesteśmy świadkami tych rzeczy, a także Duch Święty, którego Bóg dał tym, którzy mu są posłuszni. (Dz.Ap. 5,29-33)
Tomasz (gość) pisze: February 13, 2013 7:05:03 PM
Zmasowany system propagandy ma się lepiej niż za komuny...
Normalny Obywatel (gość) pisze: February 13, 2013 11:39:06 PM
Po lekturze takiej wypowiedzi naprawde mozna zostac antysemita! A moze o to wlasnie rabinowi chodzi? ... Stworzyc sobie wroga i miec uzasadnienie dla wlasnego istnienia i dojenia funduszy od swiatowych sponsorow..... A tak a propos panie rabinie. Nie jest pan polskim zydem, z Polska i polskoscia nie mial pan w swym zyciu zadnych powiazan. Jezyka polskiego uczyl sie pan dopiero po "desantowaniu" w Polsce. Zostal pan przeszkolony w Izraelu, Stanach i Kanadzie do dzialalnosci "misyjnej". Panska jeshiva (szkola) o ile pamietam liczy kilku lub kilkunastu uczniow "importowanych" z Izraela i USA, jako ze tak wielki jest ped do religijnej wiedzy polskich Zydow.... Zaprzeczy pan tym wiadomosciom? ... Polacy w calej swojej historii byli otwarci na osiedlajacych sie w Polsce zydow uciekajacych przed pogromami w Hiszpanii, Anglii, Niemczech czy Rosji i nikt nie zadal od nich zmiany wiary na katolicka. Chcesz pan teraz na sile znalezc w Polsce zydow? Szukaj pan, ale jesli pan ich znajdziesz to spytaj sie ich czy chca jesc koszerne mieso i nosic pejsy. Moze specjalnie sie do tego nie pala? .... A teraz wyjasnij mi pan CO DO TEGO WSZYSTKIEGO MA PAPIEZ !!!
Marek Zürich pisze: February 13, 2013 8:12:12 PM
Chodzi o te 65 miliardów, stupid.
fred (gość) pisze: February 13, 2013 10:57:44 PM
Za kogo Pan się uważa, aby pouczać Papieża? Obserwując zachowanie Żydów uważam, że Kościół Katolicki w ogóle nie powinien prowadzić żadnego dialogu z Żydami. Rozmawiajcie sobie z gejami, transeksualistami i ateistami.
Sauelios (gość) pisze: February 14, 2013 1:22:17 PM
Wszystko pod jednym warunkiem - każdy odpowiada wyłącznie za siebie i za własne czyny. Ojciec Święty Benedykt XVI nie odpowiada za zbrodnie Reinharda Heydricha, a rabin Szalom ber Stambler nie odpowiada za zbrodnie Żydów, którzy strzelali polskim żołnierzom w plecy podczas radzieckiego oblężenia Grodna we wrześniu 1939 roku. A jeśli rabin chce odpowiedzialności zbiorowej, to niech Żydzi odpowiadają za winy swoich pobratymców. Ale to nie nastąpi, bo po żydowskiej stronie istnieją zbiorowe krzywdy własne i zbiorowa odpowiedzialność sprawców tych krzywd. Myślenie o własnej odpowiedzialności po stronie rabina i jego rodaków nie istnieje. A tak w ogóle Polacy mają zapłacić 65 miliardów dolarów państwu izraelskiemu, n'est-ce pas, rebbe?
DonJose (gość) pisze: February 14, 2013 6:05:43 PM
Ten artykul przypomina mi stary kawal: - To pan uratowal mojego syna - Tak. - No to gdzie jest jego czapka?
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Lotna
@Lotna
14 Lutego, 2013 - 20:41
Bardzo dziękuję za to uzupełnienie.
Pozdrawiam
@tł
14 Lutego, 2013 - 20:42
Z przyjemnoscia! ;-)
Pozdrawiam.
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Lotna
TŁ
14 Lutego, 2013 - 13:48
Oczekuję, iż Shalom Dov Ber Stambler z znanej i szanowanej rodziny..., jak najszybciej odniesie się do... i potępi podobne praktyki Jana zwanego Chrzcicielem i Jezusa zwanego Synem Bożym.
W/w wymienieni też chrzcili żydowskie dzieci, to dranie !
]]>]]>I żeby się lepiej dyskutowało, to zdjątko... - link.
Nie wiem jaki ma stosunek do tych grzesznych czynów Ojciec niejakiego Chrystusa, co mu wszedł w paradę.
Zapewne przydałby się wyraźny komunikat Rabinów, Wysokiej Rady Brooklyńskiej, by chrześcijanie zrozumieli wreszcie, że taka konwersja jest niedopuszczalna.
Natomiast warto promować przejście na..., jedyną i właściwą wiarę, a jako bonus członkostwo w Narodzie Wybranym wraz z paszportem izraelskim.
Muszę rozważyć.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@jwp :))))
14 Lutego, 2013 - 13:49
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Smok Goryncz
14 Lutego, 2013 - 14:05
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@jwp
14 Lutego, 2013 - 13:55
:-)))!
PS. Ale coś mi się wydaje, że oni te grzeszne praktyki wyżej wymienionych to już potępili ;-)!
Pozdrawiam :-)
TŁ
14 Lutego, 2013 - 14:11
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
Re: Neverending story
14 Lutego, 2013 - 16:45
Jak ten rabin urodzil sie na ziemi Izraela to uwzgledniajac koszernosc
"W judaizmie mamy np. mięso koszerne i mleko koszerne, z tym, że nie można ich ze sobą mieszać, bo stracą koszerność. Z naszymi religiami jest podobnie. Ludzie, których rodzice od setek lat żyli w jakiejś religii, nie mogą być nagle pozbawiani swojej tożsamości. Druga strona musi to uszanować."
to niech on koszernie pojedzie na powrot do Izraela...
NIech uszanuje nasza tozsamosci i koszernie oddali sie.
@Emir
14 Lutego, 2013 - 17:02
Emir, Ty z rabinem w dziedzinie koszernośi to raczej nie wygrasz... ;-).
Ale postulat słuszny.
Pozdrawiam
"oni" mają swoich wariatów, "my" swoich, TŁ:):):)
14 Lutego, 2013 - 17:46
"Oni" mają więcej, bo "ich" mesjanizm jest starszy niż nasz, a poza tym mogą zawsze powołać się na Holocaust, który, "ich" zdaniem przebija całą pulę (na przykład żydowskich przechrztów na komunizm - katów i morderców).
Jednak, nie wdając się w rozważania, po których natychmiast zostanę obrzezany przez żydożerców (termin wziąłem od... Ciebie i używam, bo jest poręczniejszy),nie mogę się nadziwić, a nawet nie posiadam się ze śmiechu, jakim problemem dla katolikożerców jest Chrzest Święty. Na przykład dla komuchów i ateistów innej maści. Jeśli ktoś nie wierzy w boskość Chrystusa, albo w ogóle w Boga, powinien uznać cały rytuał za nic nie znaczący "pokropek". No bo cóż się stało? Kilka kropli wody i pomazanie olejem? Wielkie rzeczy!:):):)
Znam ateistów, którzy dokonali formalnego, na papierze, aktu apostazji, a dalej czują się,psiakrew, naznaczeni, choćby szorowali łeb szczotką i szarym mydłem, nie poradzą. Duszy też nie wyszorują, bo przecież w nią nie wierzą. Biedacy.
Jakiś "klecha" zmył z nich grzech pierworodny, a oni chcieliby unurzać się w każdym możliwym grzechu doszczętnie... To jest nie w grzechu, bo grzechu przecież nie ma... Nic tylko się powiesić! Na złość Bogu!
Szatan się wścieka, ale... oni nie wierzą w szatana. Tyle pychy (a to główna broń Lucyfera) i te kilka kropli wody wszystko marnuje, jak kropla octu w beczce wina, czy kropla dziegciu w beczce miodu... Tylko, jak to oni mówią, "inaczej":):):)
-----------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
@Dixi
14 Lutego, 2013 - 17:59
To musi być jakaś idiosynkrazja ;-)
Popatrz, co się działo - nie tak dawno, w końcu - w przypadku beatyfikacji i kanonizacji Edyty Stein, która przecież też była ofiarą Holocaustu. Aj waj od morza do morza ;-). Znaczy, od Morza Śródziemnego, do Oceanu Atlantyckiego. Albo odwrotnie ;-).
Podejrzewam idiosynkrazję dlatego, że przecież musiały się też zdarzać i zdarzają się nadal konwersje żydów na inne niż katolicyzm wyznania. I co? I nic. Przynajmniej ja tego aj waj w takich przypadkach nie słyszałem ;-).
Jan Chrzciciel - wówczas jeszcze nie święty - wiedział, co robi ;-). I zapłacił za to głową...
Pozdrawiam
Jan Chrzciciel zapłacił głową nie za to, że chrzcił Żydów,
14 Lutego, 2013 - 18:21
ale za to, że do tetrarchy Heroda Antypasa, który żył z Herodiadą, powiedział: „Nie wolno ci mieć żony twego brata”.
Herodiada zemściła się za to na Babtyście - przy pierwszej lepszej okazji załatwiła wyrok śmierci na niego.
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Anno
14 Lutego, 2013 - 18:45
Anno, złośliwa bestia z Ciebie ;-)! Ale Cię zażyję ;-))). Otóż napisałem tylko tyle, że Jan Chrzciciel wiedział co robi i zapłacił za to głową. Reszta to Twoja interpretacja wynikająca z kontekstu... :-))).
A na jednej z moich ścian wisi grafika Leszka Rózgi pt. Głowa Holofernesa. No więc na starożytnych dekapitacjach judejskich (i judyckich) to ja się ociupinkę znam ;-).
Pozdrawiam :-).
Wiedziałam, że tak właśnie się wywiniesz, TŁ,
14 Lutego, 2013 - 19:43
bo owszem, nie napisałeś, ale - no i tu nie mam szans :)
Tyle że to nie była z mojej strony złośliwość, ale dbałość o ...prawdę historyczną :))
Niestety popełniłam też literówkę, ale już jej nie poprawię, bo mnie przygwoździłeś.
PS
Zażyłeś mnie jednak czymś innym: judejskie i judyckie? Nie znam znaczenia tego drugiego słówka...
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Anna.
14 Lutego, 2013 - 19:46
No proszę, ogarnęła mnie taka furia, żem tej literówki nie zauważył... :-)))!
Czyżbyś czyniła jakąś aluzję do "Clavicula Salomonis" :-)))?
PS. Judyckie? To stworzony ad hoc neologizm. Holofernes i Judyta ;-).
Nie, nie, nie,
14 Lutego, 2013 - 19:54
żadnej aluzji nie czynię, a już na pewno nie do CS (oczywiście nie wiedziałam, co zacz, i musiałam sprawdzić).
Natomiast neologizm udany - mogłam się kapnąć i błysnąć, ale się nie kapnęłam, mimo że już kiedyś gadaliśmy o Judycie i Holofernesie :)
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Anna.
14 Lutego, 2013 - 20:01
Grimmoires bywają przydatne. Nawet nie po to, żeby przywołać, ale raczej po to, żeby odwołać ;-).
Albo odwołać się ;-). Cóż można powiedzieć o świcie Wolanda bez tej wiedzy ;-)?
Unikam tego typu tematów i 'wiedzy'.
14 Lutego, 2013 - 20:09
Oczywiście wiem, że dla wielu to tylko zabawa czy właśnie wiedza, też kiedyś wdałam się w te - nazwijmy to - klimaty. I już się nie wdaję. "Wolnoć, Tomku" :)
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Anna.
14 Lutego, 2013 - 20:15
Dzięki za tolerancję ;-). A zupełnie poważnie; to wiedza. Ale wiedza o... Uprzedzając dalsze wątpliwości informuję, że nie studiowałem w Pradze. Ani Salamance ;-)))!
Jak zrozumieć np. "Pamiętnik znaleziony w Saragossie" bez wiedzy o?
no, TŁ, mieścisz się w paradygmacie co najmniej...
14 Lutego, 2013 - 20:14
... cadyka, co to jak rzeknie "jaja", to dwór musi się poważnie zastanowić, czy na twardo, czy na miękko, czy... podrapać. Tyle, że cadyk po hebrajsku albo w jidisz, a Ty we wszystkich możliwych językach... Charyzmatyk jakiś, czy co???:):):)
-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
@Dixi
14 Lutego, 2013 - 20:19
Mówi językami...? To wredna aluzja jest, zaraz mi jakiegoś egzorcystę sprowadzę ;-).
Akurat
14 Lutego, 2013 - 20:27
mówienie językami do darów Ducha Świętego należy - tylko pozazdrościć :)
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Anna.
14 Lutego, 2013 - 20:32
Pocieszasz mnie. Ale to chyba także jeden z objawów opętania ;-?)
jeśli odzywa się w Tobie jakiś Kain, Kaligula albo Hitler i....
14 Lutego, 2013 - 20:28
... ryczy nieludzkim głosem: "HhhhHHHHHHaAaaaaaaaAAAAAAAAIIIIiiiIIIIIIIIllllliiiiiiiiiiiiigeeeeEEEEEEEEEEeeeeeeeeemMaaaaaAAAARRRRrrrrrrrrrr......!!!!!", to lepiej dzwoń po egzorcystę. A jeśli nie, to może naprawdę jesteś charyzmatykiem, tylko o tym nie wiesz:):):)
-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
@Dixi
14 Lutego, 2013 - 20:36
Jeśli ktoś się we mnie dzisiaj odzywa, to jest to raczej niejaki Kwintus Sutoriusz Makron ;-)))!
każesz gwałcić dziewice, bo..
14 Lutego, 2013 - 20:42
... rzymskie prawo nie pozwalało zabijać "virgina intacta"???:):):)
-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
@Dixi
14 Lutego, 2013 - 20:44
Nie jestem pewien, czy myślimy o tym samym epizodzie z życiorysu Makrona ;-)?
mam na myśli wymordowanie rodziny...
14 Lutego, 2013 - 20:49
.. Sejana. Zdałem?:):):)
-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
@Dixi
14 Lutego, 2013 - 20:56
Nie, nie zdałeś ;-). Bo ja miałem na myśli poduszkę.
Ale teraz rozumiem "virgo intacta" ;-).
eeeeetam, o poduszce Tyberiusza...
14 Lutego, 2013 - 21:05
... już rozmawialiśmy.
A pamiętasz rozpadający się statek i obnażone łono Agrypiny? :):):)
-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
@Dixi
14 Lutego, 2013 - 21:10
APAGE!!!
PS. Oczywiście, ze pamiętam roztrząsanie podobieństw fizycznych młodego McDowella i starego Tuska ;-).
APAGE!!!
poza tym zmieniłeś kategorię z "opętania"na..
14 Lutego, 2013 - 20:47
... "historia wczesnego cesarstwa", czyli własną specjalność:):):)
Wiesz co cytowałem wyżej?
-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
@Dixi
14 Lutego, 2013 - 20:53
Nie bardzo rozumiem. Co to za cytat składający się z dwóch słów "virgo" i "intacta"? Terminus technicus. Nie łapię kontekstu.
eeee tam....
14 Lutego, 2013 - 20:56
Pewnie powinno być "virgina intacta", ale spieszyłem się, żebyś nie myślał, że guglam:):):)
-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
@Dixi
14 Lutego, 2013 - 20:58
Patrz powyżej :-))).
masz podpowiedź, TL:
14 Lutego, 2013 - 21:01
W normalnej transkrypcji -"Heilige Maria..." głosem diabelskim:):):)
-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
@Dixi
14 Lutego, 2013 - 21:05
Masz natychmiast zaprzestać tych praktyk spamerskich ;-)!!! Bo jak nie, to zaraz wyciągnę z podręcznej biblioteki jakiś grimmoire, wyrysuję kredą co trzeba... i zobaczysz ;-)!
Poważnie: Litości, chcę przeczytać parę nowo opublikowanych tekstów i muszę ugotować Psu michę :-)))!
No to co to za
14 Lutego, 2013 - 21:13
neverending...? :))
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Anna.
14 Lutego, 2013 - 21:28
Apasge, Okrutnico ;-)!
Cóż się dziwić nacji nad inne wywyższającej
14 Lutego, 2013 - 20:29
Oni należą do kłamliwej i srebrników pożądającej
To jest ich cecha nad inne wyróżniająca
Tak mają, jest to cecha nie zmieniająca
Potrafią się zapierać ,tak jak żaba błota
Kiedyś byli często traktowani jako zwykła hołota
Polska się nad nimi zlitowała i cierpi
Może się Naród zbudzi zauważy że śmierdzi
Pozdrawiam
"Z głupim się nie dyskutuje bo się zniża do jego poziomu"
"Skąd głupi ma wiedzieć że jest głupi?"
@Jacek Mruk
14 Lutego, 2013 - 20:38
Dziękuję za wierszowany komentarz. Szczególnie odpowiadają mi jego ostatnie wersy.
Pozdrawiam
Tł
14 Lutego, 2013 - 20:41
Czekam z utęsknieniem i mam takie wrażenie
Że to się przyspiesza ,a skończy rażeniem
Pozdrawiam
"Z głupim się nie dyskutuje bo się zniża do jego poziomu"
"Skąd głupi ma wiedzieć że jest głupi?"
Witaj TŁ
15 Lutego, 2013 - 07:38
Ów mojżeszowy musi mieć dużo tupetu i bezczelności, aby publicznie mówić, co Papież Benedykt XVI powinien zrobić, a co nie wobec wyznawców judaizmu.
Czy ktoś z hierarchów Kościoła Katolickiego narzuca bądź sugeruje żydowskim rabinom, co mają uczynić wobec katolików?
Pozdrawiam z 10, Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
@Satyr
15 Lutego, 2013 - 08:08
Rozwijający się po Vaticanum II dialog katolicko-żydowski coraz bardziej przypomina mi monolog. Albo pewne przysłowie, mówiące o kurze i grzędzie...
Pozdrawiam