Madonna, słonecznik i płomień, bynajmniej nie wiary...
W powodzi faktów i faktów medialnych wiele umyka uwadze. Może to i dobrze, bowiem niektóre są nie tylko bardzo smutne, ale wręcz przerażające. Ten odnotowała na NP tylko niezawodna @Ursa Minor w „Polecankach”.
W godzinach nocnych 15 stycznia dokonano podpalenia kościoła w Ptaszkowej niedaleko Nowego Sącza. Na szczęście pożar został został szybko zauważony i ugaszony. Ucierpiały tylko szalunki świątyni, zostały też nadpalone belki zrębowe.
Świątynia w Ptaszkowej to więcej niż zwykły kościół. Wybudowana staraniem sołtysa i mieszkańców miejscowości w 1555 roku jest perłą lokalnej architektury drewnianej, mimo przebudów dokonywanych w XIX i XX wieku. A właściwie to nie perła, tylko perłopław. Jej wnętrze jest pełne innych zabytków najwyższej klasy. Wymienią tylko dwa, najbardziej znane: drewnianą rzeźbę Madonny z Dzieciątkiem datowaną ok.1420 roku, zwaną potocznie Matką Boską ze Słonecznikiem oraz datowaną ok. 1490 roku płaskorzeźbę dłuta Wita Stwosza „Modlitwa w Ogrójcu”. Ale to tylko dwie największe perły wśród innych, równie godnych uwagi.
Gdy powiedziałem o tym podpaleniu mojej połowicy, która parę ładnych życia spędziła w Nowym Sączu, w pierwszym odruchu wspomniała coś o feriach zimowych i pijanych turystach. Ale rzeczywistość okazała się – o ile tak można powiedzieć – jeszcze gorsza. Dzisiaj Stefczyk Info donosi, że nowosądecka policja już 17 stycznia zatrzymała czterech młodych mężczyzn w wieku od 20 do 28 lat podejrzanych o ten świętokradczy czyn. Jeden z nich to mieszkaniec Ptaszkowej, trzej pozostali także pochodzą z okolic Nowego Sącza.
Przyznam się, że to już mi się w głowie nie mieści. „Krzoki” z jednej z ostoi pięknego, polskiego ludowego katolicyzmu podpalają kościół. Swój kościół parafialny. Zabytek najwyższej klasy. Łatwiej chyba byłoby znieść informację, że zrobili to pijani turyści.
Nie tak dawno zbezczeszczono wizerunek Czarnej Madonny, Matki Boskiej Częstochowskiej, Królowej Polski. Ludzie!!! Co się dzieje???
PS. W młodości miałem szczęście poznać ówczesnego proboszcza z niedalekiego Paszyna, księdza Edwarda Nitkę, który zaraz po wojnie był w Ptaszkowej wikariuszem, a w jej czasie partyzanckim kapelanem AK. Wspaniały człowiek i wielki społecznik. W 1946 roku uciekł brawurowo ubekom z Brzeska. Prowadzili go po ulicy skutego kajdankami. Wskoczył na tylne siodełko przejeżdżającego motocykla, i tyle go widzieli…
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 4387 odsłon
Komentarze
tł
22 Stycznia, 2013 - 20:58
A to się dzieje tł, że ludziom rozum odebrało i Boga się nie boją.
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
22 Stycznia, 2013 - 21:01
Wiem, ale miałem nadzieję, że nie wszystkim i nie wszędzie... :-(
Pozdrawiam
miałeś związki
22 Stycznia, 2013 - 21:17
i się odezwałeś. Tak giniemy nawet jak jesteś tu nic realnie nie możesz .
Potem gadacie o walce , wszzystko przegrane , młodzi to napraioą, tak oni czekają tylko na spadek po nas
@krab
22 Stycznia, 2013 - 21:24
Krabie, odpowiem Ci słowami, których kiedyś użyłeś komentując mój tekst:
Niech cię szlag trafi, albo niech cię Bóg uchowa.
Dziękuję za wizytę i żegnam.
niestety
22 Stycznia, 2013 - 22:07
z tobą to tylko zniknąć
nie wiem jak to zrobić
niestety Ty tu nie znikniesz więc bryluj ciesz się jesteś pierwszy histiryk portalu
@krab
22 Stycznia, 2013 - 22:08
...
KraboTomek
22 Stycznia, 2013 - 22:31
A wy, jak widzę cierpicie na nawroty biegunki.
Ty znikniesz, Polska będzie trwała.
Masz gazy, to je sam niuchaj.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
Widzę, że Pan również zidentyfikował naszego starego, dobrego
22 Stycznia, 2013 - 22:35
znajomego "totomka" :)
Ł-H
22 Stycznia, 2013 - 22:43
Jakbym nie mógł. Nawet jak próbuje trzymać przez chwilę patriotyczny fason i sznyt, to i tak mu struna nerwowa puszcza i wraca do klasycznej dialektyki.
Miał on nicków wiele, od ToTomka, DoDu, Szarotki,...do Kraba.
Może IP zmienia, ale nie rozumiem czemu nie dostaje od razu bana, jak wraca do formy.
Mam z nim ciekawe doświadczenia, żaden to poważny..., tylko fiksant i dobrowolszczik przykrywający i rozwalający dyskusję. A to wbrew pozorom poważny trolling.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp
24 Stycznia, 2013 - 02:54
[quote=jwp]Miał on nicków wiele, od ToTomka, DoDu, Szarotki,...do Kraba.
Może IP zmienia, ale nie rozumiem czemu nie dostaje od razu bana, jak wraca do formy.[/quote]
Kraby replikują się w wyniku autokopulacji.
Wiki:
[quote]Mózg nie kontroluje wszystkich złożonych czynności krabów. Eksperymentalnie stwierdzono, że takie czynności jak pobieranie pokarmu czy kopulacja mogą być wykonywane po usunięciu mózgu.[/quote]
Zagadka się wyjaśniła.
Ale mięsko dobre.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
Przykre , kiedy na świętości zamach się czyni
22 Stycznia, 2013 - 21:22
Jednak dziś jednego mogę o to winić
Media wrogie Polsce i niszczące wszelkie wartości
Do tego idiota z towarzystwem najemnych gości
Zły pieczę trzyma, Boga mając za wroga
Jeszcze go wspiera, jakaś kulawa lewa noga
Modlitwy czynić nam trzeba i chronić wartości
Dopóki jeszcze mamy, gdzie na modlitwy gościć
Czy to nie przypomina upadku kiedyś Jerozolimy
Jeśli tak musimy szukać wśród braci winy
Pozdrawiam
"Z głupim się nie dyskutuje bo się zniża do jego poziomu"
"Skąd głupi ma wiedzieć że jest głupi?"
@Jacek Mruk
22 Stycznia, 2013 - 21:26
Tak, musimy szukać winy wśród braci. I w nas samych.
Pozdrawiam
to bardzo poważne!
22 Stycznia, 2013 - 21:42
Musimy zdać sobie sprawę, że tak skołowali "młodych" - czy innych - że świętokradztwo i bluźnierstwo dla nich jest "zabawą". To satanizm brudnej wody! Różaniec i posty - a tamtym wieś powinna (po wyroku) ostrzegawczo sprać dupe. KRZOK to jednak zrozumie.
@Mirosław Dakowski
22 Stycznia, 2013 - 21:50
Skołowali? Kto? Rodzice?
Jest w języku polskim takie ładne, choć rzadko używane słowo. Słowniki nie uznają go jeszcze za archaizm. Bogobojny. Bojaźń Boża nie oznacza strachu przed Bogiem. Bojaźni Bożej kiedyś uczyła rodzina. Jeśli jej teraz braknie, oznacza to winę rodziny.
Satanizm? Żaden satanizm.
Mam szczerą nadzieję, że wieś spierze im dupy. Solidnie! Ucząc poniewczasie bojaźni Bożej. Niestety, poniewczasie...
Pozdrawiam :-)
Po prostu
22 Stycznia, 2013 - 22:03
wychowano młode pokolenie nowoczesnych Europejczyków. Zapewne na pismach Joanny Senyszyn, profesor zresztą.
@Honic
22 Stycznia, 2013 - 22:07
Na Podhalu? Może raczej sami się wychowali, gdy rodzice opuszczali rodziny jadąc na zarobek do Ameryki?
Nie wiem. Dawno nie odwiedzałem Sądecczyzny. Mogę więc tylko spekulować, bo nie znam aktualnych realiów.
Pozdrawiam
Tak się odbywają rewolucje.
22 Stycznia, 2013 - 22:10
Jacyś ludzie robią coś, czegoś robić nie można (w sensie: nie wolno), choć można (w sensie: da się) - i robienie tego czegoś staje się legalne (wolno i można).
Porządek rzeczy zostaje odwrócony, a raczej wywrócony - na lewą stronę.
Wojna domowa nie wyklucza światowej, ale światowa wyklucza domową. Marne pocieszenie...
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Anna.
22 Stycznia, 2013 - 22:13
No cóż, dotąd wierzyłem, że w Wandeach (Wandejach?) odbywają się kontrrewolucje ;-)/:-(. Czas się zbierać... :-(.
Pozdrawiam
Ogłupili młodych.
22 Stycznia, 2013 - 22:25
Tzw. postęp dociera na tzw. prowincję.
Kto, gdzie i kiedy zawróci? Nie wiem.
Nie powiem, co bym zrobiła, gdybym nie wierzyła w możliwość cudu, bo już raz powiedziałam i Ci się to nie spodobało :)
Niemniej mam nadzieję, że czeka nas niespodzianka - miła.
Nadzieja umiera ostatnia.
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Anna.
22 Stycznia, 2013 - 22:26
Oby :-).
Anna
22 Stycznia, 2013 - 23:35
Kiedyś czytałem o organizowaniu przez św.Franciszka zbrojnych grup,które miały za zadanie obronę klasztoru św.Klary przed ciągłymi napadami złoczyńców. Na niewiele się to zdało.
Wpadł w końcu na pomysł,aby powierzyć ten klasztor opiece Matki Bożej. Ataki od tej chwili ustały.
Może więcej modlitwy?
Tej polskiej,wspólnotowej?
Choć nie uważam za słuszne,aby spychać Panu Bogu robotę,którą to my mamy do zrobienia.
Szczególnie,że On Swoje dzieło zawsze buduje ludzkimi rękami.
Pozdrawiam.
dratwa3
Wolność słowa bez odpowiedzialności za słowo staje się słowną chuliganką.
Św. Franciszek organizował zbrojne grupy?
23 Stycznia, 2013 - 00:25
Nie wiedziałam, a sądziłam, że wiem o nim wszystko :)
Dratwo, ja też uważam, że najważniejszym naszym orężem jest modlitwa.
Św. Maksymilian Maria Kolbe twierdził, że modlitwa różańcowa to strzelanie do szatana. Naboi nie zabraknie - oby chęci wystarczyło.
Pozdrawiam Cię serdecznie
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Tym bardziej niepokojące,
22 Stycznia, 2013 - 22:29
że poza ostoją ludowego katolicyzmu jest ta ziemia ostoją patriotyzmu w ogóle. W Nowym Sączu władze też nie mają chyba nic wspolnego z PO. Jacyś zagończycy palikota?
Pozdrawiam
cui bono
cui bono
@synteticus
22 Stycznia, 2013 - 22:33
Nie wiem, jak jest teraz z lokalnymi władzami. Ale ostatnio nowosądeccy patrioci mieli wiele kłopotów i mitręgi z usunięciem "ze środka" miasta pomnika wdzięczności dla Sowietów...
A zagończyków P. na podhalańskiej wsi to ja raczej nie widzę. Ale diabli wiedzą... Dosłownie.
Pozdrawiam
TŁ
22 Stycznia, 2013 - 22:29
To zemsta dokonana łapami tumanów.
Pamiętasz, jak nie dość ofiarnie włączaliśmy się
w obronę polańskiego?
A pamiętasz o tym, że lew-liby wyznają ścierwo
gnijące w moskiewskim mauzoleum?
To łapami tych samych tumanów, wypisują na murach
"j..ć polskę".
Mamy R-uch P-oparcia P-utina w granicach, to
i dywersję też mamy.
----------
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
@Leniwiec Seed
22 Stycznia, 2013 - 22:36
Niestety, obawiam się, że to nie zemsta dokonana rękami tumanów, że to nie dywersja. Obawiam się, że to znak czasu. Bardzo złego, nadchodzącego czasu...
Pozdrawiam
TŁ
22 Stycznia, 2013 - 22:54
Znaki czasu, a może czegoś, co nam rosja szykuje.
Jeżeli nawet na wirtualnych pomyjach już wojną straszą,
to Vincent wie, dlaczego IM się sytuacja od lata
polepszy.
Agentura zawsze wiedziała pierwsza...
---------
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
@Leniwiec Seed
22 Stycznia, 2013 - 23:06
Może... Ale przypuszczam, że to znak czegoś gorszego niż tylko polityka...
Pozdrawiam
TŁ
22 Stycznia, 2013 - 23:33
Trzeci antychryst?
Ależ on już jest i działa na rzecz światowego konfliktu.
Jak jego poprzednicy.
Przecież ostatnim "pokazem siły" stara się dać światu
do zrozumienia, aby nie mieszał się w jego politykę
szantażu surowcami.
To tak, jakby mówił -jak będzie głodna rosja, to was
napadnę.
Zresztą, czy kiedykolwiek było inaczej?
Głodne nomady = wojna łupieżcza.
Co najwyżej, wcześniej sprowokuje jakąś inną wojnę,
dla odwrócenia uwagi
Wtedy przyjdzie z "braterską pomocą".
I waciaki, zamiast demonstrować w moskwie, z okrzykiem
"za leninu" będą ginąć z dala, szczęśliwe swojej roli.
Przecież to już wszystko było.
Tylko kartki w kalendarzu się zmieniają...
----------
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
@Leniwiec Sees
22 Stycznia, 2013 - 23:37
Wybacz, ale chyba zbyt daleko zabrnąłem w apokaliptyczne nastroje... Więc już nie chcę dalej. Przepraszam, nie gniewaj się.
Pozdrawiam :-)
TŁ
22 Stycznia, 2013 - 23:48
Nie gniewam się.
Mnie też to nastroju nie poprawia, tym bardziej
że takie oczywiste.
Ale w każdym z nas siedzi idealista, i to
każe działać nadal.
Choćby na przekór logice.
Ale z Bogiem.
Pozdrówka:)
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
@Leniwiec Seed
22 Stycznia, 2013 - 23:52
Z Bogiem, Leniwcu :-).
TŁ
22 Stycznia, 2013 - 22:29
Wsi już prawie nie ma, jest wiocha wszechobecna. To kto im dupy skopie ? Sami swoi.
Można by długo o tej sprawie, lecz to błąd obecnie.
Dla nich to zapewne "fun", a nie świętokradztwo.
Chcą się bawić, niech się bawią własnym kosztem. Niech palą swoje świątynie.
Ja uważam, że bez względu na intencje i cel należy to traktować nie jako wybryk i przestępstwo, tylko jako wojnę.
Co prawda, to zwykli żołdacy, ale wykonują mniej lub bardziej świadomie rozkazy i zamiary swoich wodzów.
Takie rzeczy świadczą o tym, że czują się zagrożeni, gdy wracają do tak prostackich metod.
Nie wiem czego jeszcze trzeba, by ludzie zrozumieli, że to nie przelewki i gdy nie my ich, to oni nas.
Chodzi mi wiele po głowie i coś czuję, że w ręce mi idzie.
Bo słowa to za mało na te czasy.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@jwp
22 Stycznia, 2013 - 22:39
W jednym zgadzam się z Tobą całkowicie. To wojna. Może to dopiero harcownicy? A może już regularni...
Pozdrawiam
TŁ
22 Stycznia, 2013 - 22:49
Harcownicy stają się regularni po zasługach, jak się sprawdzą, to dalej harcują, tyle że co poniektórzy awansują.
Pewnie zdawali nowy egzamin na "prawo po nas jazdy".
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@jwp
22 Stycznia, 2013 - 22:54
Może przesadzam, może histeryzuję... Ale to prawie jak widok pierwszego jeźdźca Apokalipsy...
Dobrej nocy. Mam nadzieję, że się nam nie przyśni...
TŁ
22 Stycznia, 2013 - 23:05
Nie wiem, czy prawdziwi Jeźdźcy... się nie obrażą na takie porównanie.
Dobrej Nocy dla Was i niech przyjdą te dni...
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
to już
22 Stycznia, 2013 - 22:47
szczera prawda nikt nie ma prawa dyskutować
tł
22 Stycznia, 2013 - 23:22
Jan Bogatko
...a to się dzieje,że jesteśmy za cicho.
Pozdrawiam,
"10" za temat. Proszę o modlitwę do Pani Orchowskiej...
Jan Bogatko
@Jan Bogatko
22 Stycznia, 2013 - 23:39
Od dawna jesteśmy za cicho, panie Janie. Zapomnieliśmy chyba jak mówi się non possumus.
Pozdrawiam
TŁ
23 Stycznia, 2013 - 00:43
Pogoda nie sprzyja, jednak bez parasola stoimy w deszczu zbyt kwaśnym.
Znamiennym jest, że nie boimy się "pogody".
Lista obecności daje przyczynek do Wici.
Nadziejnie Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@ Jan Bogatko...
23 Stycznia, 2013 - 09:45
...panie Janie, był pan łaskaw stwierdzić :
// ...a to się dzieje,że jesteśmy za cicho. //
.............................
- Tak, to prawda, jesteśmy za cicho , już od AD1945.
Ale, pokutuje coś bardziej fatalnego - to grzech zaniechania, taki na wielu płaszczyznach życia społecznego.
Trzy najważniejsze resorty : Opieka Zdrowia, Edukacja i Wojsko - właściwie nie istnieją, a Strażnik Żyrandola,
cieszy się 68% poparciem.
..wiam,wiem słabe to pocieszenie, ale ludzie są uśpieni do czasu, w pewnej chwili bariera strachu i niemocy - pęknie.
pozdrawiam,
Marek S.
Zły bezczelnieje i wszędzie w coraz wymyślniejszy
23 Stycznia, 2013 - 00:42
sposób atakuje Kościół Katolicki. Jedyne co mnie podtrzymuje na duchu,to to, że
Zły wciąż się Kościoła boi.
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Smok Gorynycz,
23 Stycznia, 2013 - 00:45
Żeby tylko się bał, bardzo się boi.
Stąd wzmożone ruchy.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@TŁ
23 Stycznia, 2013 - 07:53
Seiko.Skutki bezstresowego wychowania,skrajnego egoizmu,wielu,wielu błędów wychowawczych.A może i znak czasów?Boli mnie ta wiadomość,tym bardziej że nie mieszkam aż tak bardzo daleko.Pozdrawiam.
Seiko
@Seiko
23 Stycznia, 2013 - 07:58
Racja. Rozpad rodziny skutkuje rozpadem świata wartości. Świat bez wartości i imponderabiliów to powrót do barbarzyństwa.
Mogę zrozumieć interesowne zło. Bezinteresownego nie umiem.
Pozdrawiam
Tł
23 Stycznia, 2013 - 10:41
Pozornie to najzwyklejsza chuliganka.
Kiedy jednak ja dorastałem,wyglądała ona trochę inaczej.
Deptanie trawników,łamanie drzewek,wyrywanie ławek w parku.
W czasach mojego dorastania Świętość była Świętością.
I to bezdyskusyjnie.
Zupełnie się z Tobą zgadzam.
Świat bez wartości to powrót do barbarzyństwa.
Ale ktoś za to odpowiada.
Pozdrawiam.
dratwa3
Wolność słowa bez odpowiedzialności za słowo staje się słowną chuliganką.
@dratwa3
23 Stycznia, 2013 - 10:49
Za moich czasów bywało gorzej ;-). Kiedyś, jako ministranci, podrzuciliśmy proboszczowi parę tzw. korków w Środę Popielcową... ;-))).
Był jednak ściśle zakreślony obszar Świętości. Jego przekroczenie spotykało się natychmiast z głośnym, otwartym i publicznym potępieniem.
Ktoś za to odpowiada. Najpierw rozpad rodziny, potem - kolejno - cała reszta...
Pozdrawiam serdecznie
Tł
23 Stycznia, 2013 - 11:09
Pamiętam...
...jak babcia uczyła mnie pacierza,matka troszczyła się o kanapki,a ojciec cierpliwie zaszczepiał świat wartości.
Byłem trudnym dzieciakiem. Ale ojciec się nie zniechęcał.
I za to mu po latach dziękuję.
Dziś uważam,że wychowanie dziecka jest sztuką,nie rzemiosłem.
I jak każda sztuka wymaga zaangażowania serca.
No i czasu.
Ciepło pozdrawiam.
dratwa3
Wolność słowa bez odpowiedzialności za słowo staje się słowną chuliganką.
@dratwa3
23 Stycznia, 2013 - 11:11
Dobry rzemieślnik często bywa prawdziwym artystą ;-).
Na razie, bo za chwilę muszę na trochę zniknąć...
Tł
23 Stycznia, 2013 - 11:14
Jasne.
Wolność słowa bez odpowiedzialności za słowo staje się słowną chuliganką.
Re: Madonna, słonecznik i płomień, bynajmniej nie wiary...
23 Stycznia, 2013 - 13:44
oglądam "Dynastię Tudorów", którą nadaje tvp1 i tam jest sporo inspirujących scen podsuwających pomysły jak ukarać takich szczeniaków, np. uciąć głowy i zamocować je na dzidach przed kościołem :)
powinno to skutecznie odstraszyć naśladowców podpalaczy w całym kraju
@Wuj Mściwój
23 Stycznia, 2013 - 13:58
Tudorowie, jak Tudorowie. Można byłoby sięgnąć nawet do Plantagenetów. Taki Edward II też został ciekawie "załatwiony"... ;-)
Pozdrawiam
Witaj TŁ. - Takie akty są skutkiem...
23 Stycznia, 2013 - 15:06
... międzi innymi nawoływania Owsiaka "róbta, co chceta" i antykatolickiej krucjaty palikociarni. Tylko zapomnieli o tym, że oni przeminą wyrzuceni na śmietnik historii, a Kościół Katolicki będzie nadal istniał tak, jak istnieje od ponad 2 tysięcy lat.
Dziękuję Ci TŁ za zwrócenie uwagi na ten fakt wandalizmu i głupoty młodych ludzi, którzy mają tylko dwa zwoje kory mózgowej. A te dwa zwoje potrzebne są im tylko po to, aby trafili do sedesu i nie napaskudzili na dywan.
Pozwoliłem sobie uzupełnić Twoją notkę fotografiami.
Zabytkowy kościół w miejscowości Ptaszkowa k/Nowego Sącza w diecezji tarnowskiej.
Akcja gaśnicza
Pozdrawiam z 10, Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
@Satyr
23 Stycznia, 2013 - 15:58
Bardzo dziękuję za uzupełnienie.
Odnośnie do meritum Twojego komentarza; upieram się przy swoim. Winien jest - w pierwszym rzędzie - rozpad więzi rodzinnych i zanikanie tradycyjnego modelu wychowania w rodzinie. Jest to spowodowane tak działaniami intencjonalnymi różnych instytucji i środowisk (np. Owsiaka), jak i obiektywnymi warunkami życia, na które rodzice mają wpływ nieco ograniczony.
Pozdrawiam
Tak TŁ, poniekąd masz rację i nie upieraj się...
23 Stycznia, 2013 - 17:04
... przy swoim, bo to także jest i moje zdanie. Jestem tego samego zdania. To rodzice nie kontrolują, co czynią ich dzieci. Przecież ci podpalacze nie zrobili tego w biały dzień. Wychowywania dziecka nie można zaczynać od chwili, kiedy dziecko ma 14-15 lat. Proces wychowywania zaczyna się od niemowlęcia. Jeśli się to zaniedba, albo wychowywuje... bezstresowo, to potem efekty są takie, jak te. które opisałeś. Na szczęście - ja nie mam takich problemów. Nigdy, a nawet napiszę - przenigdy nie usłyszałem tzw. odpyskowania córki czy syna. Dlaczego? Nie dlatego, że są "nieodczajni", ale dlatego, że kiedy uzyskali świadomość, że są, że żyją, - już wpajaliśmy jako rodzice to, co jest dobrem, a co złem i jak postępować nie wolno.
Pozdrawiam, Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
@Satyr
23 Stycznia, 2013 - 17:08
No, to mamy consensus ;-).
A propos:
23 Stycznia, 2013 - 20:06
"...posłowie z sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu głosami PO nie wyrazili zgody na potępienie profanacji".
http://niezalezna.pl/37623-poslowie-nie-potepili-profanacji-jasnogorskiego-obrazu
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Anna.
23 Stycznia, 2013 - 20:09
Trudno oczekiwać od notorycznych profanatorów potępienia profanacji.
Tł
23 Stycznia, 2013 - 21:08
Bardzo chciałabym usłyszeć, co mają do powiedzenia na ten temat ci czterej aresztowani panowie... :(
Pozdrawiam
@PP
23 Stycznia, 2013 - 21:33
"Musimy wykonać szereg czynności wyjaśniających i sprawdzających chociażby alibi przedstawiane przez podejrzanych. Sprawa nie jest jednoznaczna. O motywach działania trudno cokolwiek w chwili obecnej powiedzieć, tym bardziej że zatrzymane osoby nie poczuwają się do winy – powiedział prok. Cebo."
Tyle wczorajsza informacja z "Naszego Dziennika"
Pozdrawiam