Mgła gęstnieje nad Okęciem

Obrazek użytkownika Nathanel
Blog

Jeszcze wczoraj byliśmy dumni.Dziś już jakby mniej.Nie należy chwalić dnia przed zachodem słońca? Czy obejdziemy się bez Anodiny? Bez Mak-u.

Im dalej w las tym więcej drzew i kolejny raz te "drzewa" łącza się z katastrofa polskiego statku powietrznego. Katastrofą bo to szczęśliwe lądowanie przechhodzi do histori katastrof lotniczych.

Ukrywanie faktów przed opinia społeczna to polska specjalnośc ale nie tylko.Ten wszakże przypadek dotyczy nas.

Dziś głównym problemem jest - Jeśli prawdziwe są infromacje że o awarii wiedziano już wkrótce po starcie to:

  • czy powiadomiono o tym władze polskie czy i amerykańskie?
  • kto podjął decyzje o locie do Warszawy ? Newark ,Warszawa czy była to decyzja pilota?
  • jak mogło dojść do tak poważnej awarii ]]>systemu hydraulicznego i systemów awaryjnych?

To ostatnie pytanie jest sczególnie ważne bowiem z pewnością system ten był kontrolowany przed wylotem.

Mamy prawo zadawać takie pytania nawet nie powtarzając podejrzen jakie się już tu i ówdzie pojawiły.

Ukrywanie przed opinią publiczną informacji o awari nazwać nagannym to mało.Mając takie informacje wygłaszać hymny pochwalne to skandal.

Tych kilka godzin to był czas i na przygotowania i na przemyślenia.

"O 5.50 nad ranem wszystkie służby ratownicze na lotnisku zostały postawione na nogi. Wszczęto procedury takie, jak przed atakiem terrorystycznym. Akcję nadzorowała Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Wszyscy zostali ściągnięci do pracy - strażacy, lekarze, antyterroryści. O niebezpieczeństwie została poinformowana warszawska policja i miejskie jednostki straży pożarnej. Ratownicy mieli naprawdę dużo czasu, żeby przygotować się do akcji i trzeba przyznać, że zrobili to perfekcyjnie!.......

......Eksperci zajmujący się lotnictwem w rozmowie w TVN24 wyrazili głębokie zdziwienie decyzją pilota. Ich zdaniem powinien on zawrócić na lotnisko w Nowym Yorku, z uwagi na wysokie prawdopodobieństwo wystąpienia kolejnej awarii w czasie lotu." (http://www.fakt.pl/Beda-klopoty-Pilot-wiedzial-to-juz-pol-godziny-po-sta...]]>)

Zaintrygowała i budzi mój niepokój nastepująca informacja:"Na miejsce jego lądowania jako pierwsze przyjechały ciężkie samochody lotniskowej straży pożarnej. Dołączyło do nich 19 jednostek państwowej straży pożarnej i kilkanaście karetek pogotowia."

Na Boga tam było 231 osób i kilkanaście karetek? A nic o przygotowaniach szpitali, zabezpieczeniu dróg dojazdowych do nich, nic o helikopterach ratowniczych ? Przecież było tyle godzin. mowi sie o wielu szczegółach także dośc istotnych a pomija milczeniem przygotowań do ratowania życia ludzi ? Czy naprawdę wszystko było tak perfekcyjnie jak nam głosi Prezydent?

Jako pasażer latajacy na tej trasie i tymi liniami mam prawo zadawać takie pytania.Tym bardziej ,że miałem już osobiście parę "przygód" z awariami i "lądowaniem". Jeden z tych samolotów później uległ jednak katastrofie. Jeden z przypadków podobny do tego (w Krakowie) gdzie pilot zdążyl zatrzymać samolot zanim oderwał się od ziemi i później mimo zapewnień że wszystko jest naprawione odmówił lotu tym samolotem.Polecieliśmy innym. Nawiasem mówiąc leciałem wtedy na pogrzeb i Bóg dał że nie na swój.

Oczekuję odpowiedzi na te, zanim zadam następne.

PS. Wygląda na to że bez Anodiny się nie obejdzie.

Brak głosów

Komentarze

Chłopie :) Jacy eksperci ?
U nas, kto niby chory -zaraz ekspert :)

Jeśli idzie o PSP - czego się dopatrzyłeś?
Ile wody( z pianą) wylano i na jaką powierzchnię?

Tym sposobem - z igły widły, produkujesz na portalach i portalikach :)))))

Vote up!
0
Vote down!
0
#196271

Czy tylko pokazać że istniejesz?
No to się znowu zaprezentowałeś, zuchu.
Możesz pochwalić sie u sąsiadów,ze dowaliłeś Nathanelowi.
Śmieszny ludku, ale kompromitujesz się na wlasny rachunek.
No to ile piany wylano na lotnisku? Więcej niz ty na moim blogu czy mniej?

Nathanel

WYŁĄCZ TVN, WŁĄCZ ROZUM.

Vote up!
0
Vote down!
0
#196281

nie bądż śmieszny.

Twoja "piana" przewyżsa ilości zużyte w akcji .

Jadem nie tryskaj :)
dobra rada .

Vote up!
0
Vote down!
0
#196285

drogę do ..... (przypuszczam że wiesz dokąd).
Z wlasnych dowcipów śmieje sie tyko głupek ,to tez powinieneś wiedzieć.
Żegnam.

Nathanel

WYŁĄCZ TVN, WŁĄCZ ROZUM.

Vote up!
0
Vote down!
0
#196288

drogę do ..... (przypuszczam że wiesz dokąd).
Z wlasnych dowcipów śmieje sie tyko głupek ,to tez powinieneś wiedzieć.
Żegnam.

Nathanel

WYŁĄCZ TVN, WŁĄCZ ROZUM.

Vote up!
0
Vote down!
0
#196289

"Im dalej w las tym więcej drzew "- uwaga !! na głowy :)

Vote up!
0
Vote down!
0
#196297

dopytam:
1. Dlaczego nie wezwano doktora Hałsa?? Czasu było dużo, mógłby przylecieć innym samolotem albo ten mógłby się po niego cofnąć.
2. Czy powiadomiono Szpital na Peryferiach i czy ściągnięto na dyżur doktora Karola Sovę oraz doktora Karola Sovę, juniora?? Światowej sławy czechosłowaccy ortopedzi byliby bardzo pomocni w przypadku wystąpienia urazów typowych dla katastrof komunikacyjnych.
3. Czy o wszystkim wiedział Czak Noris? Mam nadzieję, że tak bo inaczej mamy przechlapane!!

Oczekuję, zanim...

1

Vote up!
0
Vote down!
0
#196282

Młody, zdolny z dużym wyobrażeniem o sobie i malym IQ. Zrobisz kariere w PO . Zapisz się jeszcze dzisiaj.

Powodzenia.

Nathanel

WYŁĄCZ TVN, WŁĄCZ ROZUM.

Vote up!
0
Vote down!
0
#196290

Drogi Nathanelu tak dotknąłem, że kwestionujesz moje IQ, zapisujesz do PO i wyzywasz od ynteligentów??

Vote up!
0
Vote down!
0
#196300

Ale skoro robimy "jaja" to ja też. Przepraszam jesli przesadziłem ale z wiekiem robię się nerwowy.Wk....ił mnie ten zuch u góry. Pewnie mailaem to napisac jemu a teraz nie mogge skasować u Ciebie.
Jest cool.

Pozdrawiam.
Nathanel

WYŁĄCZ TVN, WŁĄCZ ROZUM.

Vote up!
0
Vote down!
0
#196304

Chciałbym choć trochę wyjaśnić Twoje dwa (z trzech) poważnych pytań.
Na pierwsze nie znam odpowiedzi.
2. „kto podjął decyzje o locie do Warszawy ? Newark ,Warszawa czy była to decyzja pilota?”
Najprawdopodobniej taką decyzję podjął kapitan lotu 016. To właśnie on jest w samolocie „pierwszym po Bogu”. I według mnie podjął słuszną decyzję. W Boeingach nie ma możliwości „zrzucenia” paliwa, tak więc jeżeli po półgodzinnym locie stwierdzono awarię to kapitan samolotu miał do wyboru: zawrócić na Newark i tam krążyć ponad 8 godzin nad lotniskiem lub lecieć dalej i ostatnie resztki paliwa „wypalić” nad Warszawą. Na jego miejscu także wybrałbym tę drugi wariant. Proszę sobie wyobrazić co by się działo wśród pasażerów gdyby samolot latał w kółko przez osiem godzin.
3. jak mogło dojść do tak poważnej awarii systemu hydraulicznego i systemów awaryjnych?
To pytanie akurat jest proste. Od czasu jak dyrektorem LOT-u został p. Marcin Piróg (wcześniej prezes jednego z browarów a także brat p. Macieja Piróga doradcy p. Prezydenta RP B. Komorowskiego) w LOT rozpoczęto przygotowania do prywatyzacji.
Prezes LOT-u znany jest z tego że za niesłuchanie jego nakazów można wylecieć z pracy. A jak mogło dojść do takiej awarii systemu. Powiem to na przykładzie. Około miesiąca temu przed jednym z lotów pilot sprawdzał samolot. Gdy zauważył opiłki metalu przy jednym z kół poprosił o sprawdzenie tego. Okazało się że zepsuł się hamulec oraz mechanizm wysuwania koła, kapitan nakazał naprawę tego elementu. Dany lot rejsowy z tego powodu przesunął się o kilka godzin. Awaria tego systemu mogła spowodować przy lądowaniu katastrofę. Jak myślicie, czy pilot za swoją czujność i dbałość o bezpieczeństwo lotu został nagrodzony. Wcale nie, dostał naganę z wpisem w akta.
Takich spraw jest o wiele więcej.

-----------------------------------------------------------
"Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin

Vote up!
0
Vote down!
0

----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin

#196310

dwa lata temu z lotniska La Guardia w Nowym Jorku wystartowal samolot z pełnymi zbiornikami paliwa. tuz pos tarcie stracił, obydwa silniki gdy wleciał w stado ptakow. Nie lecial lądowac do Warszawy ( bo nie mial silników to fakt). Ale wylądował nie tracąc żadnegozycia ludzkiego. Wylądował na rzece aby nie dopuścic do pożaru.Wrona mógł spokojne wodować w miejscu uzgodnionym z obsluga naziemna nie ryzykując kolejnych awari nad Atlantykiem. To oczywiste.

Nathanel

WYŁĄCZ TVN, WŁĄCZ ROZUM.

Vote up!
0
Vote down!
0
#196317

Z pełnymi bakami paliwa wysokooktanowego?

-----------------------------------------------------------
"Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin

Vote up!
0
Vote down!
0

----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin

#196326

Dla mnie samolot to samolot tu jest link do wypadku:

http://www.youtube.com/watch?v=3mLKfRVU3qM&feature=player_embedded a tu symulacja lotu: 

http://www.youtube.com/watch?v=imDFSnklB0k&feature=player_embedded

Tu jest całość:

nathanel.nowyekran.pl/post/36074,amaizing-landing-okecie-kulisy

Nathanel WYŁĄCZ TVN, WŁĄCZ ROZUM.

Vote up!
0
Vote down!
0
#196343

piana byla rozlozona tylko pod kadlub a widac bylo plomienie buchajace spod szorujacych silnikow chyba blisko bylo katastrofy z powodu kolejnego niechlujstwa.poraz kolejny oszczednosci na bezpieczenstwie zdecydoaly o kontynuoaniu lotu.jedna usterka moze spowodowac kolejna az strach pomyslec co by sie dzialo gdyby to mialo miejsce nad srodkowym atlantykiem

Vote up!
0
Vote down!
0
#196340

Piana była na całym pasie. A to że leciały iskry z obudowy silnika to normalne przy tarciu metalu o beton. To właśnie ta piana gasiła płomienie, gdyby była za wąsko nastąpiłby zapłon.

-----------------------------------------------------------
"Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin

Vote up!
0
Vote down!
0

----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin

#196346

Zgadzam się, to fakt, że temat przez Pana poruszony jest zamilczany w mediach. Dziś w pierwszym wywiadzie z kapitanem Wroną nie doczekałem się pytania na temat momentu stwierdzenia usterki (30 min. po starcie, tak wcześniej powiedział dyrektor LOT).
Następne pytanie powinno być:
Dlaczego, oraz przez kogo, podjęta była taka decyzja? Pytanie powinno być zadane i odpowiedź udzielona, możliwe, że wraz z wiarygodnym wytłumaczeniem takiej decyzji.
Zapewne ABW zabroniło zadawać i udzielać odpowiedzi. A dlaczego? Zapytajcie zatem Bondaryka.

Vote up!
0
Vote down!
0

********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart

#196342

Reuters zamiescił video bez narracji ze studia w Warszawie. było slychac kpiące glosy prawdopodobnie ekipy TV.Później to wycięto ale slyszałem wczesniej co mowili.
Pisze o tym tu:
http://nathanel.nowyekran.pl/post/36074,amaizing-landing-okecie-kulisy

Nathanel

WYŁĄCZ TVN, WŁĄCZ ROZUM.

Vote up!
0
Vote down!
0
#196349