Nestlé CHEERIOS® OWSIANY - wedle mnie najbardziej banalna reklama ostatnich dni

Obrazek użytkownika krzysztofjaw
KawiarNIA

A oto jej zwizualizowany przekaz: 

https://youtu.be/IeIbgiao9bQ

 

Zapewne twórcom reklamy przyświecał jeden podstawowy cel: aby wywołać u odbiorców-klientów jednoznaczne i podświadome skojarzenie, że nowy produkt jest tradycyjną owsianką, którą Polacy kupują od dziesięcioleci. Dodatkowo humorystyczny i animowany jej charakter ma przybliżać produkt dzieciom i ułatwiać rodzicom przekonanie swoich pociech do konsumpcji zdrowej owsianki. Ale doprawdy aż tak łopatologicznie nie można tego było bardziej przedstawić. 

 

Polski dorosły konsument wymaga jednak trochę bardziej inteligentnych reklam niż ciągłe powtarzanie, że nowy produkt to owsianka i powtarzane jest to do obrzydzenia. W tej reklamie widać pokłosie bardzo prostych przekazów do konsumentów niektórych krajów Starej Europy. I nie obrażam nikogo, ale Polacy wydają się bardziej inteligentni i taki przekaz zamiast zachęcać do zakupu będzie niejednych odstraszał. Nie lubimy po prostu, aby traktowano nas jak idiotów.

 

W przypadku dzieci jest to bardziej skomplikowane. Je łatwiej zmanipulować poprzez atrakcyjny dla nich przekaz wizyjny i być może rzeczywiście z badań marketingowych wyszło, że ta reklama jest dla nich atrakcyjna, ale przecież to dorośli najczęściej podejmują ostateczną decyzję zakupu. 

 

Być może faktycznie to naprawdę dobry produkt, ale sposób jego promocji na rynku polskim jest wedle mnie fatalny. Nie wiem, co sobie myślały osoby zatwierdzające tą reklamę. Czy naprawdę aż tak źle myślą o naszej inteligencji konsumenckiej? To tylko świadczy o ich miernej znajomości naszego rynku, bo my jesteśmy jednak bardzo wymagającymi konsumentami i taki wedle mnie banalnie infantylny przekaz promocyjny może nas tylko zniechęcić do zakupu. 

 

Wiem z autopsji jak to wszystko działa i wiem, że nieraz decydujący głos w sprawie przekazu reklamowego nie leży po polskiej stronie. I tylko w tym upatruję usprawiedliwienia dla "puszczenia" u nas tej reklamy. 

 

A może się jednak mylę i tylko nieliczne jednostki mają podobne do moich odczucia a ja nazbyt przeceniam polskiego konsumenta?

 

Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad... 

© Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw) 

http://krzysztofjaw.blogspot.com/ 

kjahog@gmail.com

Ocena wpisu: 
5
Twoja ocena: Brak Średnio: 4.4 (głosów:9)

Komentarze

Niech Pan obejrzy program na FokusTV " Rolnicy z Podlasia". Tam dopiero jest wroga łopatologia dla świata o polskim rolnictwie. Owsianką też można zgnieść ducha.  Pozdrawiam owsiankowo, nie wątpiąc w inteligencję Polaków

Podoba mi się!
1
Nie podoba mi się!
0

yenom

#1660277

Ja traktuję tą notkę, jako odskocznię od tego wszystkiego, co nas wokół dotyka w czasie pandemii. Tym niemniej mam swoje doświadczenie w pracy w marketingu i to w światowej korporacji. Byłem m.in. Product Managerem odpowiedzialnym za promocję moich produktów. To była jednak inna branża, ale zawsze kierowałem się badaniami odbioru reklamy a w tym przypadku jestem po prostu zdegustowany. 

Pzdr

Podoba mi się!
2
Nie podoba mi się!
0

krzysztofjaw

#1660278

Nie oglądałem dzisiaj TVN

Czy Stuhry wyjechały ?

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#1660336

Wszystkie te reklamy jakie emitujja stacje telewizyjne w polsce maja jedna wspolna ceche,wyciagnac jak najwiecej pieniedzy od ludzi reklamujac leki na wszystko,jedzenie dla kazdego i sprzet rtv/agd za  darmo.Tylko margaryna mleczna przeciw ciazy jest skuteczna.To akurat nie bylo emitowane przez zadna telewizje,ale istnialo w przestrzeni publicznej

Podoba mi się!
1
Nie podoba mi się!
0

Jeszcze zaświeci słoneczko

#1660348