Ile jeszcze lżenia naszej Ojczyzny przed nami!
Różni blogerzy byli uprzejmi określić, na różne możliwe sposoby obecnego prezydenta byłego mocarstwa więc nie będę go wyzywał gdyż szkoda klawiszy, ale ja też w tej sprawie wklikam swoje 3 grosze. To, że ów prezydent pluje na naszych przodków jest karygodne. Zgoda. To, że ma w tym interes jego byłe mocarstwo też zgoda, gdyż owej krainie Bida z Nędzą grozi "podział dzielnicowy". Zgoda co do tego, iż to Polska właśnie stoi na drodze do spełnienia marzenia z września '39 ubabranych krwią Niemców i Bolszewików o pojednaniu się w jeden naród, w jedną IV Rzeszę czy jak kto woli - jeden Kraj Rad.
Ja o tym, że nasz kraj, nasza ojczyzna (a więc obecnie rządzący) jesteśmy na takie akcje zupełnie nieprzygotowani. Bezbronni, krety wyrzucone na słoneczną plażę. Obojętnie co za szmata nas lży lub co za persona brak merytorycznej adekwatnej odpowiedzi. I miłościwie nam panujący Pan Prezydent i rządzący na etatach ministrów i premierów, wynagradzani sowicie osobnicy nie wiedzą jak zareagować więc nie reagują.
Nasza - Polski ! - indolencja rozzuchwaliła każdego gnojka, któremu akurat przyszła taka ochota aby napluć na nasz - Twój i mój Kraj i plują (oględnie mówiąc) kiedy chcą. Czy jest drugi taki kraj, którym tak łatwo bo bezkarnie można sobie tyłek wycierać? No słucham... Może Niemcy co wymordowali miliony ludzi? A może ZSRR (obecnie Rosja) który wymordował dwa razy więcej? No to może USA w Korei, Wietnamie, Iraku i Bóg wie gdzie jeszcze? No to może ... (lepiej nie wymieniać, aby nie okrzyknęli antysemitą) ? Nie, nikt inny tylko Polska. Chłopiec do bicia, a nawet gorzej.
Dlaczego tak się dzieje? Czy jesteśmy bankrutem i nie stać nas na skuteczną obronę, czy jesteśmy analfabetami jakimiś i debilami, których jak opowiadają amerykanie potrzeba pięciu aby wkręcić żarówkę? Otóż nie. po kilkakroć: nie!
Dlaczego rząd tworzy różnego rodzaju synekury, dodatkowe ministerstwa, finansuje wrogich Polsce "artystów" a nie stworzy PEŁNOMOCNIKA RZĄDU D/S WALKI Z DYFAMACJĄ POLSKI , pełnomocnika w randze ministra posiadającego nie tylko niezbędne upoważnienia ale ludzi, specjalistów mogących przygotować odpowiednie dokumenty, artykuły, wyciągi z archiwów i przesłania ich do wszystkich rządów we wszystkich krajach świata,we wszystkich językach. Nie tylko odpowiadać temu burakowi z obrażającego Polskę kraju, ale do każdego państwa na kuli ziemskiej.
Że to kosztuje? A odpuszczenie podatku pani noblistce to było za darmo? Wszystko kosztuje, lecz skoro są pieniądze na zakup myśliwców IV czy V-tej generacji to muszą się znaleźć środki na podstawowy interes naszego kraju jakim jest DOBRE IMIĘ POLSKI Naszej Ojczyzny. I nie będę tłumaczył dlaczego, gdyż każdy o tym wie, a jeśli nie wie lub nie wyczuwa niebezpieczeństwa to niech się weźmie za sprzedawanie rzodkiewek.
Pozdrawiam podobnie myślących. Róbmy coś, bo nas wnuki przeklinać będą.
Ps. Do naszego Dobrodzieja Gawriona - Administratora: uprzejmie proszę nie wywieszać niniejszego felietonu w rubryce pt., "Redakcja poleca" gdyż kto będzie chciał się zapoznać z treścią to zdąży, a poza tym przykro mi gdy jednego dnia rano wywieszasz, a wieczorem sru kopa i zdejmujesz, co ja jestem pan Banaś (bez obrazy Panie Prezesie).
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 6774 odsłony
Komentarze
w zmowie
2 Stycznia, 2020 - 17:54
w zmowie
z Moskwą jest w zmowie
dlatego się nie wypowie
PS A kto? A "Konfederacja"!
jan patmo
Wicepremier i minister Gowin oraz wicepremier, minister Gliński
2 Stycznia, 2020 - 18:55
od początku okazali się wartością mocno ujemną Rządu PiS, potwierdzają to swoimi działaniami, niemalże codziennie szkodząc Polsce, a przede wszystkim nielicznym, lecz prawdziwym, zdolnym i najzdolniejszym artystom, pasjonatom wszelkich nauk, ludziom z powołania. Ci dwaj panowie G., koalicjanci - wicepremierzy (zajmujący wbrew pozorom, bardzo ważne ministerstwa), przy okazji psują dobrą markę głównej partii Prawo i Sprawiedliwość.
Lecz wielce jest prawdopodobnym, że bez tych dwóch szkodników, nie byłoby dziś większościowych rządów PiS.
Powiem wprost.
Wyborców o zdrowych, patriotycznych poglądach jest w naszym kraju zbyt mało, aby bez paru lewicowych "parszywków" utworzyć większościowy, polski rząd.
Hoyt
Gdyby nie byli na listach PIS-ków to by ich nie było w Sejmie.
2 Stycznia, 2020 - 19:27
Błąd prezesa, że te dwie kanapy (krótkie) występowały na jedynkach. Kto zna jakichś tam kanapnych od Gowina i Ziobry. A dzisiaj, tak, masz rację ich ludzie są dzięki PIS-kom, ale wyznają strategię ich mocodawców czyli: jest jak jest. Sam tego chciałeś Tomaszu Dyndało. Ale czy to znaczy, że PIS ma mieć "gdzieś" interes narodu? Czy Gowin i Ziobro przeszkadzają w tym, aby położyć wreszcie tamę bluźniercom wszelkiej maści?
Apoloniusz
Apoloniusz
2 Stycznia, 2020 - 19:18
No. właśnie, jak długo PiS będzie na to pozwalał.
I będzie się bał wygarnąć żydom czy euro-burdelowi i będzie nadstawiał drugi policzek.
Takim podejściem zwolenników będzie tracił, a nie zyskiwał.
Pozdrawiam
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
No kurcze Dżi-dżej-dżeju się odezwałeś, ja tu dokopałem ...
2 Stycznia, 2020 - 19:40
... Rebeliantce pod Twoją nieobecność, więc skup się i poczytaj (tu trochę wyżej). Odpuść PIS-ków, zacznij się wreszcie pukać w swoje piersi. Co stoi na przeszkodzie, aby Narodowa 11 podniosła kwestię (której nie chce, nie może lub nie potrafi PIS) szkalowania Polski? Co to do k...wy nędzy nie ich Ojczyzna? Czego się boją? Chcieli do Sejmu, to są. Wszak Ty i kilkaset tysięcy zapatrzonych w narodowców Polaków - głosowało na nich. I co tylko potrafią pyszczyć na PIS, a kasę przy korycie biorą? To niech się wezmą skoro otumaniali naiwnych, że "gdy my dojdziemy to cho, cho!" Są, więc niech się nie oglądają na nic, ani na nikogo tylko niech walczą, niech pokażą, że było warto. PIS odpuść. Nie głosowałeś na PIS, więc pilnuj swoich, a ja będę pilnował swoich. Ja głosowałem na PIS-ków, więc mam prawo od PIS-u wymagać i to robię. Niech każdy z nas - Polaków robi swoje, zamiast skakać sobie wzajemnie do oczu.
Koniec przerwy Dżi-dżej-dżeju. Pozdrawiam i do roboty.
Apoloniusz
Apoloniusz
2 Stycznia, 2020 - 20:24
A kto rządzi??? PiS czy Konfederacja!
Widać że masz klapki na oczach jak koń, że nie widzisz jak Konfederaci bronią dobrego imienia Polski, tylko że pisowska TV nie dopuszcza ich na wizję, a internetowa TV nie ma takiej mocy przebicia jak TVP.
A PiS zwalcza jak może Narodowców i ty o tym dobrze wiesz.
Pozdrawiam.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
JJJ nie chodzi o to kto ma rację. Miej ją, tę rację, ale pojmij
2 Stycznia, 2020 - 22:22
że wcale nie o to chodzi czy bronią lepiej czy gorzej, ale chodzi o to niech się dopną (chociaż oni) w tym Sejmie i niech zażądają - wszak mają możliwości - składając projekt, o spowodowanie zorganizowania podmiotu z odpowiednimi kompetencjami, który będzie walczył z oszczerstwami przeciwko naszej Ojczyźnie. Czy to do Ciebie nie dociera? Tylko tyle. Niech ta Twoja Narodowa 11 przedłoży projekt o powołanie pełnomocnika rządu do walki zer wszelkiego rodzaju q....mi szkodzącymi Polsce.
Napisz do swych posłów. A ja napiszę do swoich. Róbmy coś razem zamiast skakać wzajemnie do klapek na swych oczach.
Jeśli tak - lub może lepiej - spróbują uczynić inni blogerzy to może nam się uda. Rozumiesz Dżej dżej? Q...a już mi braknie cierpliwości Ci tłumaczyć, że tu nie chodzi o jakieś moje koryto. Uwierz mi.
Apoloniusz
Apoloniusz
2 Stycznia, 2020 - 19:36
Byla taka piosenka " Zawiodly mnie sny, Synku moj..." Ile juz bylo tych snow? Od 1939, az do dzis. A oglupialy propaganda Synek, nie mogl ich spelnic. Dlaczego? Bo wierzyl. Wierzyl, ze komuch to brat i czlowiek, ze Duda to harcerz i inny niz Bolek, ze Prawo - to Prawo i Sprawiedliwosc - to Sprawiedliwosc. A co mu zostalo z tych snow? Kamieni kupa?
Dopoki nie dotrze do swiadomosci fakt, ze od 1939 roku - bez istotnych zmian i wiekszych przerw, Polska znajduje sie pod okupacja swoich lokajskich rzadow, spelniajacych najdrobniejsze zachcianki Obcych, Synek bedzie zadawal daremne pytania i przedkladal sluszne wnioski do rozpatrzenia. Komu?
Okupant nie po to ustanowia swoich renegatow, zeby dbali oni o interes narodowy. Renegaci maja dbac o interesy miedzynarodowe, albo innego konkretnego narodu - byle nie polskiego. Dlatego nalezy planowac ksztalt i zasady przyszlego panstwa polskiego niezaleznie od istniejacego rzadu. Jest nas okolo czterdziestu milionow. I co? Nie znajdzie sie dziesieciu, prawych i sprawiedliwych?
To się zaczeło od likwidowania polskości, od wyśmiewania i lżenia naszej przeszłości, naszych bohaterów i naszej wiary. To jest pierwszy krok, drugim będzie likwidacja Polski. J.M.Rymkiewicz
Podpisuję się oburącz pod Twoimi stwierdzeniami stanu obecnego
2 Stycznia, 2020 - 19:52
Tylko co z tego? Ja nie spadłem z sufitu i nie jestem tu w Polsce od wczoraj. Po to właśnie piszemy tu, u Gawriona aby pozbierać do kupy podobnie myślących. To już jest sukces, że możemy pisać, że nas czytają (możesz być dziwnie spokojny, że czytają ci co muszą i raportują tam gdzie muszą) i że z tego czytania (da dobry Bóg) coś dobrego się urodzi. Ja w to wierzę. Nie wiem co dalej, ale tu na NP są ludzie mający większy numer kapelusza niż ja i może coś razem wymyślimy. Może "zgwałcimy" tych mądrali z PIS- co mają Boga w sercu, a może wreszcie opadnie mamona z oczu tym od Narodowej 11 i podniosą sprawy naszej Ojczyzny. Nie wiem, ale wiem, że jeśli w dalszym ciągu będziemy trzymać "mordy w kubeł" to nas szakale zagryzą.
Apoloniusz
Dalej robią za...
2 Stycznia, 2020 - 21:24
Dalej robią za dziewice orleańskie. Są w Sejmie a zachowują się tak, jakby ich tam nie było. Ale oczywiście pieniądze biorą, tylko za co? Czy nie za szkodzenie Polsce i Polakom?!
jan patmo
A jednak...
2 Stycznia, 2020 - 20:15
A jednak wywindował Twój tekst Gawrion prawie na samą górę. Ciekawy jestem, kiedy go zrzuci poniżej ściany płaczu?
Pozdrawiam
jan patmo
Gdy doczyta Ps.
2 Stycznia, 2020 - 21:09
... wydawało mi się, że tego typu zastrzeżenia są honorowane.
Apoloniusz
Duda jest lobbystą korporacji z Izraela....
2 Stycznia, 2020 - 20:58
Nie drgnęła mu nawet powieka, kiedy wprowadził podwyżkę norm emisji promieniowania elektromagnetycznego 100 razy! . Pomimo petycji i niezależnych badań. Stanął ponad racją stanu, razem z żydowskimi katami naszego narodu! O Kaczyńskim szkoda mówić, jego była już polskość i patriotyzm, ma się nijak do uczynków. Oddał polskie ABW, pod kontrolę Mossadowi. Wprowadził żydowskie szturmówki z bronią długą na Okęcie. Buduje Centralny Port lotniczy, który ma według ekspertów niezależnych, być bramą do masowego osadnictwa żydowskiego na ziemiach post PGR-owskich. Wydał żydłakom 100 tysięcy paszportów polskich! Samym żołnierzom i rezerwistom! Wycofał w popłochu ustawę o IPN, oraz tę kontra 447! Od czasu jak dowiedział się o wątku żydowskim w zamachu smoleńskim, zdaje się żyć jedynie po to, by głosić braterstwo z Izraelem! ...Niedługo rozlegnie się wołanie "do broni rodacy". Kto na nie odpowie?. Ci co wprowadzili ustawę 1066, czy ci, którzy mają jęzory w tyłkach żydowskich, na Wall Street? Paru mnie podobnych ramoli, którzy bawili się za komuny KBK AK na studium wojskowym? ....
Włodeuszu ! Włodeuszu ! Zejdź z dachu i nie strasz gołębi.
2 Stycznia, 2020 - 21:12
Pomyśl co należy zrobić, aby pomóc. Obrzydzać będziemy później. Piszesz po tych swoich różnych, różnistych forach (czy jak Ci tam) więc się skup i myśl konstruktywnie.
Apoloniusz
I zabrakło...
2 Stycznia, 2020 - 21:15
I zabrakło "największym z największych patriotów i katolików" odwagi, by ze szturmówkami pójść pod ruską ambasadę i zaprotestować przeciwko Putinowi i jego wściekle antypolskim kalumniom?!
jan patmo
Janie Patmo, wstydź się. Ty sobie pośmiechujki robisz, ...
2 Stycznia, 2020 - 22:08
a tu już nastał nowy rok, nie tamten komiczny być może, ale nowy.
Każdy z nas siedzi przy klawiaturze i ma swoje zdanie o różnych partiach, osobach, koteriach i stanowiskach. Każdy z nas ma lekarstwo na to ażeby Polska była eldorado, każdy z nas wie co trzeba zrobić: tylko .... No właśnie gdy przychodzi co do czego, to się tylko nawzajem wyzywamy, mimo, że w istocie jedziemy na tym samym wózku. Wózek nazywa się "niemoc". Nic się nie da zrobić. I ci, którzy biorą pieniądze właśnie za to, ażeby robić wiedząc o tym, że sobie pogadamy, poskaczemy do oczu - nic nie robią. Nie czują naszej wściekłości na plecach.
Inne narody potrafią sobie poradzić z niemocą, natomiast my, Polacy nie. Nie? A może spróbujmy. Przecież każdy z nas kogoś, gdzieś zna, albo ma, albo zna kogoś kto kogoś ma lub zna. Naciskajmy wszak ten burdel musi paść, nie może trwać wiecznie!
Jest ogromna Polonia - drugie tyle ludzi poza granicami. Jest nowy rząd, są nowi ludzie w parlamencie. Spróbujmy do nich dotrzeć, mową, pismem i uczynkiem. Namówmy ich, postraszmy jeśli trzeba, gdyż nie można dłużej poniewierać naszej Ojczyzny. Nie można dłużej poniewierać nas. Nie można dłużej poniewierać Ciebie!
Apoloniusz
@ Apoloniusz
3 Stycznia, 2020 - 01:00
Jaja jajami, ale zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości Apoloniuszu. Musimy wyjść jak najszybciej z obłędnego kręgu, w którym się bezproduktywnie kręcimy. I, jak to zasugerowałeś, dobrym tego początkiem jest (i to niezależnie od poglądów czy racji) zacząć wymagać o tych, których wybraliśmy. Kwestia obrony dobrego imienia Polski jest podstawowa, nie można dłużej pozwalać na bezkarne obrażanie Polski!
Serdecznie pozdrawiam
jan patmo
Gawrionie, czy w swej nie ogarniętej przez nas maluczkich ...
3 Stycznia, 2020 - 13:30
mądrości - nie mógłbyś rozpatrzyć umieszczenia na TT oraz FB wezwania do przychylnych nam ludzi o wsparcie idei przeciwstawienia się opluwaniu Polski, Ojczyzny Twojej, mojej i naszej. Przemyśl sprawę - proszę - skup się na moich opracowaniach: powycinaj co trzeba, dodaj co uważasz i puść do ludzi. Jeśli masz rację, że uczestniczenia na tych lewackich portalach jest taką korzyścią to walcz, warto spróbować. Nie chcę cię podpuszczać, ale gdyby "Aurorowa" iskra poszła z Twego wspaniałego portalu, to splendor by zebrał właściciel oczywiście (ja zrzekam się wszelkich konfitur), a gdyby się co daj Panie Boże udało powstrzymać międzynarodowe q...wo grożące naszemu krajowi, to czy można sobie wyobrazić większą radość.
Ps. Dziękuję za dotychczasowe Twoje wsparcie w propagowanie akcji.
Apoloniusz
Apoloniuszu
3 Stycznia, 2020 - 14:46
Jeśli chcesz się realizować na tym konkretnym odcinku patriotyzmu to polecam przyłączyć się do już działających organizacji lub je wspierać - np.:
http://rdi.org.pl/
https://twitter.com/dobreimiepolski
https://www.facebook.com/RedutaDobregoImienia/
Nie ma sensu się rozdrabniać. Możesz np. dołączyć do tych organizacji, stać się formalnie członkiem i reprezentować je na portalu nieporpawni.pl (np. zamieszczając wpisy, aktualności z działaności itp.). Ja oferuję patronat, wsparcie.
Podczas kryzysów – powtarzam – strzeżcie się agentur. Idźcie swoją drogą, służąc jedynie Polsce, miłując tylko Polskę i nienawidząc tych, co służą obcym.
Gawrionie, rozumiem, iż wysyłasz mnie na drzewo?
4 Stycznia, 2020 - 15:22
Do organizacji wszelkich mam absmak, ostatnio gdzieś tak koło '76 roku namawiali mnie abym wszedł do organizacji (wicie, rozumicie, jesteście nam potrzebni, bośta i młody i inżynier) no więc nie zostałem kierownikiem. Z całym szacunkiem Gawrionie, ale wszelkiego rodzaju fundacje (patriotyczne z nazwy) nie spełniają z przyczyn oczywistych warunków, aby mogły podołać tej nawale agresji, która nas czeka, a poza wszystkim nie mają wagi i powagi w starciu na ten przykład z prezydentem naszego dalekiego (obecnie, chwalić Boga) sąsiada. A będzie gorzej, a nie lżej. Z czego obaj zdajemy sobie sprawę.
Natomiast, jeśli Ty Adminie, obcykany w materii o czym świadczy choćby Twój portal, nie widzisz możliwości opublikowania na forach publicznych TT, FB tej wołającej o pomstę do niebios krzywdy to znaczy tylko tyle, że nie chcesz dostać orderów ani pozłacanych pomników na skrzyżowaniu głównych ulic i to jest to Twoje, "janosikowe prawo".
Ps. Oczywiście, mogę się podjąć reprezentować NP na FB, ale pod szyldem NP a nie pod swoim nazwiskiem, gdyż pod swoim nazwiskiem to byłbym reprezentował swoje przekonania i swoje interesa, na swoje ryzyko. Tak więc jeżeli widzisz możliwość otwarcia FB pod nazwą "Niepoprawni" to jestem gotów u Ciebie działać (uzgadniać z Tobą poszczególne wpisy itd., itp.). Bez względu na Twoje stanowisko w kwestii poruszanej przeze mnie w "pierwszej części" niniejszego wpisu.
Pozdrawiam
Apoloniusz
Apoloniuszu
7 Stycznia, 2020 - 23:24
Dlaczego na drzewo? Proponuję Ci, żebyś spróbował stworzyć z kimś synergię. Jak to działa? Dla działania w rozdrobnieniu efektem jest tylko suma działań. Dla działania w zorganizowaniu efektem jest aż mnożenie ich. To tak w skrócie. Dlatego proponuję Ci dołączenie do istniejących inicjatyw.
Inna sprawa. Pewnym znaczącym osiągnięciem ludzkości, organizacji ludzkiej (jako takiej) jest także specjalizacja. Warto skupiać się na robieniu dobrze małej ilości rzeczy, dlatego sam - mając ograniczone zasoby i czas - nie podejmuję się nowych inicjatyw. To jak w tym polskim przysłowiu o łapania srok za ogony.
Kolejna rzecz - akurat na TT wszystkie wpisy polecane przez redakcję są tłitowane jako krótkie linki do artykułów. Na FB naszą stronę prowadzi już contessa.
Co do reprezentowania NP na FB - napiszę PW.
Podczas kryzysów – powtarzam – strzeżcie się agentur. Idźcie swoją drogą, służąc jedynie Polsce, miłując tylko Polskę i nienawidząc tych, co służą obcym.
Twoje wezwanie do tego...
3 Stycznia, 2020 - 17:12
Twoje wezwanie do tego, by mimo różnic wspólnie występować w obronie dobrego imienia Polski, wytrąca wielu "bojownikom" oręż z ręki, szczególnie tym pozującym na "największych patriotów i katolików". To bowiem, co było do niedawna zakryte przed maluczkimi (takimi co się dali nabrać na szczytne patriotyczne hasła i wprowadzić w "religijną" ekstazę pod wpływem swych guru), w jakiejś części zostało przed nimi mimowolnie odsłonięte. Zadaniem więc naszym nie tylko na Niepoprawnych, ale gdzie tylko się da, jest zdejmowanie "bielma z oczu" tym, którzy dali się oślepić.
A przecież wielkimi krokami zbliża się międzynarodowa konferencja w Izraelu w związku z 75 rocznica "wyzwolenia" Auschwitz, do której przygotowania trwają w najlepsze, o czym świadczy choćby nasilenie antypolskich harców na Niepoprawnych.
Pozdrawiam
jan patmo
O, kurcze Janie, od 5-tej po południu już dwa kuksańce ...
3 Stycznia, 2020 - 23:36
zaliczyłeś i ani jednego cukiereczka. Masz talent, kochają Cię tutaj. Dobra dam plusik, abyś nie zwątpił.
No więc, masz rację i trochę nie masz. Masz o tyle, że nie ma chętnych do zaangażowania się. Jedni wybyli, a inni, których pełno na co dzień nawet po kilka razy udzielają wywiadów, lub oszczekują się na "gadaczce" nawet się nie zająknęli. Mam nawet kilka typów piszących "dla chleba" i to po tej właściwej stronie. teraz charakterystycznie milczą gdyż może nie było rozkazu. Jeśli masz na myśli mojego sympatycznego przyjaciela, to tu nie ma zgody, jeślibyś sugerował, iż stracił oręż w ręku. Nie, moim zdaniem on nie bardzo wie co ma w tej kwestii zrobić. Nie zna nikogo do kogo mógłby "uderzyć", wystąpić o wsparcie. Jeszcze wejdzie w temat. Zobaczysz. Ja walczę przez całe swoje zasrane życie, ale szkoda gadać.
Nie miałem najmniejszego zamiaru "sprawdzać" Niepopków i ich patriotyzmu, natomiast liczyłem, iż wejdą w temat utytułowani blogerzy, wszak mamy ludzi będących wykładowcami czynnymi i wstanie ex i prawników i "pismaków", ale mówiąc szczerze to nie jestem załamany. Wiem co mam robić i zrobię choćby sam. Dojdę do ściany.
I dwa słowa o taktyce. Nie będę zwracał się do PAD-a, (chociaż odpór wszelkich kalumnii to jego działka), gdyż jeśliby wszedł - dostałby po łapach od wiadomych przyjaciół, jeśliby nie wszedł - dopięliby się rodzimi "przyjaciele" wszelkiej maści, a idą wybory, a ławka krótka. Natomiast spróbuję ubłagać pana Premiera Mateusza, list otwarty będzie moim przyznaniem się do klęski. Patrząc strategicznie Polska nie ma innej możliwości niż podjęcie walki o swoje dobre imię i wcześniej czy później tę walkę podejmie, w funkcji czasu coraz mniej skuteczną, chociaż coraz bardziej kosztowną.
To tyle Janie. Czekam na recenzje. Pozdrawiam i biorę się do roboty.
Apoloniusz
*
4 Stycznia, 2020 - 01:12
*
To się zaczeło od likwidowania polskości, od wyśmiewania i lżenia naszej przeszłości, naszych bohaterów i naszej wiary. To jest pierwszy krok, drugim będzie likwidacja Polski. J.M.Rymkiewicz
Apoloniusz
4 Stycznia, 2020 - 00:51
Tak sobie pomyslalem, ze moglbym otworzyc tu taki maly kacik historyczny. Mam spora biblioteke. Pani Katarzyna spytala mnie o stosunek plk. Ignacego Matuszewskiego do premiera Mikolajczyka, wiec wygrzebalem jego ksiazke i przepisalem fragment, pracowicie wstawiajac ogonki kilkoma klawiszami naraz - z szacunku dla autora. Tekst ten zazebia sie nieco z poruszanymi przez Ciebie problemami, wiec zamieszczczam go u Ciebie. Byl pisany jeszcze przed ( ! ) Konferencja w Teheranie (28 listopada - 1 grudnia 1943 roku). Tak to wszystko sie zaczynalo. Moglbym zamieszczac tu wiecej podobnych wycinkow z oryginalnych zrodel, jezeli pan Gawrion sie zgodzi - nie wiem tez, czy moge to robic jako komentator.
"Pani Katarzyna Tarnawska poruszyła temat sylwetek niektórych postaci drugiej Rzeczypospolitej. Mówiliśmy o Ignacym Matuszewskim. Dlatego pozwalam sobie przypomnieć wyrywki z wydania książkowegi jego "Wyboru Pism".
OBOWIĄZEK (Drukowano w "Nowym Świecie" New York, 23 listopada 1943r.)
Milczenie rzekomo jest złotem. Ale nie zawsze. Nie zawsze.
Kompromis jest rzeczą dobrą. Ale nie kompromis ze śmiercią.
Rządy, które pamietają o potrzebach innych narodów, są szlachetnymi rządami. Jeżeli z tego powodu nie zapominają o potrzebach własnego kraju.
Rady przyjaciół są cenne. O ile nie obracają się na szkodę tych co radzili i tych, którym radzono. Tak zaś zwykle bywa, kiedy ten, co radzi - zna sprawę gorzej od tego, komu radzi.
Można składać własne sprawy w cudze ręce. Ale nie wolno składadać w cudze ręce spraw ważniejszych, niż własne - spraw swego narodu.
Należy wierzyć otrzymanym przyrzeczeniom. Nie znaczy to, że nie wolno ich przypominać: najszlachetniejsze głowy mają ograniczoną pamięć.
Darowanie krzywd to jest chrześcijańska cnota. Nie należy przecież jej uprawiać, kiedy darowanie jednej krzywdy wywołuje natychmiast wyrządzenie następnej.
Piszemy te proste prawdy - aby je przypomnieć rządowi Polskiemu.
Rząd premiera Mikołajczyka milczy. Milczy nawet wtedy, kiedy mówi.
Premier wypowiedział z okazji 25-lecia niepodległości dłuższą orację. Po przeczytaniu jej jesteśmy w ciemnościach głębszych, niż poprzednio.
Gen. de Gaulle po konferencji moskiewskiej oświadczył szorstko, że naród francuski nie czuje się zobowiązany przez postanowienia, powzięte poza nim.
Premier Mikołajczyk po konferencji moskiewskiej mówił bardzo długo, ale tej krótkiej prawdy nie zdołał wyrazić.
Premier Mikołajczyk oświadczył nawet, że jest z rezultatów konferencji moskiewskiej zadowolony. Poco tak kłamać? Artykuł 6-ty tej konferencji (Konferencja moskiewska w której brali udział sekretarz stanu Cordell Hull, minister A. Eden i komisarz spraw zagranicznych W. Mołotow trwała od 19 do 30 października 1943 r.) jest przez Sowiety interpretowany jako upoważnienie ich do postępowania na terenach polskich jak im się żywnie podoba. Nie wiadomo czy armia sowiecka wkroczy na tereny polskie, natomiast wiadomo co będzie tam robić, jeżeli wkroczy: to co już robiła.
Nie można zawrzeć kompromisu ze śmiercią. Sowiety oświadczają, że mają zamiar Polske uśmiercić. Obowiązek nakazuje premierowi rządu polskiego odpowiedzieć, że Polska wyrokowi temu się nie podda i śmierci z niczyich rąk ulegle nie przyjmie. Tak myśli cała Polska.
Dlaczego więc znow mówi, że gotów jest - oczywiście znów imieniem Polski - "zapomnieć Sowietom przeszłość", kiedy tu o przyszłość chodzi, nie o przeszłość. Sądzimy, że byłoby lepiej, gdyby dziś premier Polski przypomniał premierowi sowieckiemu jego własne, sowieckie słowa. To Stalin przecież powiedział dnia 3 lipca 1941 roku: "żaden naród miłujący pokój nie może odrzucać pokojowej umowy z sąsiadującym państwem, nawet jeżeli rządzone jest przez ludożerców takich, jak Hitler i Ribbentrop - pod jednym wszakże nieodzownym warunkiem: że taka umowa nie pogwałci bezpośrednio lub pośrednio całości terytorialnej, niepodległości i honoru miłującego pokój państwa.
Obowiązkiem Premiera Polski jest powiedzieć tak samo wyrazńie, że warunki Polski dla pokoju - z ludźmi czy ludożercami - sa właśnie te same…
… Polska walczyła we wrześniu 1939 r. niezmobilizowana. Walczyła zaś niezmobilizowana dlatego, że ze strony Francji i Angli bezustannie ostrzegano Polskę, aby nie czyniła nic, coby mogło"utrudnić" pokojowe rozwiązanie konfliktu z Hitlerem. Dlatego walczyło z Niemcami tylko 30 polskich dywizyj, choć mogło było walczyć 60. Dlatego kiedy ją napadnięto - Polska , zamiast skoncentrowanej armii, miała wojsko w transportach. Przyjaciele szczerze powstrzymywali Polskę, by nie mobilizowała w marcu, nie mobilizowała w maju, nie mobilizowała w sierpniu. Na skutek tego Hitler wybrał swobodnie dzień uderzenia. Dlatego mógł manewrować długo jak chciał, mógł dojść do porozumienia ze Stalinem. Przyjaciele byli dobrzy - rady były złe.
Dziś Polska stoi przed podobnym dylematem. Jest znów pierwszym obiektem agresji. Polacy wiedzieli w 1939 r., że agresja niemiecka nie zatrzyma się na Polsce, wszyscy Polacy wiedzą w 1943 r., że agresja sowiecka nie zatrzyma się na Polsce. Polska uległa złym radom dobrych przyjaciół, wyrzadziła krzywdę sobie i im. Jeżeli Polska ulegnie znowu (radom swoich przyjaciół), zbłądzi ponownie."
To się zaczeło od likwidowania polskości, od wyśmiewania i lżenia naszej przeszłości, naszych bohaterów i naszej wiary. To jest pierwszy krok, drugim będzie likwidacja Polski. J.M.Rymkiewicz
@Leszek Pierwszy!
4 Stycznia, 2020 - 01:11
Dziękuję serdecznie za ten wybrany tekst. Jak bardzo współczesny, właśnie dzisiaj!
Jak wiele mówi - o osobach tamtego dramatu, o autorze, o nas samych.
Czekam na dalsze materiały.
Pozdrawiam,
_________________________________________________________
Nemo me impune lacessit - nie ujdzie bezkarnie ten, kto ze mną zacznie
katarzyna.tarnawska
Bardzo dziekuje Pani.
4 Stycznia, 2020 - 01:38
Zaraz zapytam p. Gawriona czy bede mogl zamieszczac wycinki ze zrodel chyba niedostepnych w Polsce. Same artykuly plk. Matuszewskiego, to istna kopalnia rzetelnej wiedzy o tamtych czasach, a mam sporo innych bialych krukow.
Serdecznie pozdrawiam.
Leszek
To się zaczeło od likwidowania polskości, od wyśmiewania i lżenia naszej przeszłości, naszych bohaterów i naszej wiary. To jest pierwszy krok, drugim będzie likwidacja Polski. J.M.Rymkiewicz
Zamieszczaj, zamieszczaj , tylko ino prawdę ...
4 Stycznia, 2020 - 08:25
... jaka by ona nie była.
Apoloniusz
W porzadku.
4 Stycznia, 2020 - 23:07
Bede zamieszczal u Ciebie, dopoki bedziesz na gorze. W mysl zasady "Gora Nasi..."
To się zaczeło od likwidowania polskości, od wyśmiewania i lżenia naszej przeszłości, naszych bohaterów i naszej wiary. To jest pierwszy krok, drugim będzie likwidacja Polski. J.M.Rymkiewicz
OK. Nie ma sprawy.
5 Stycznia, 2020 - 01:36
Niebawem sam się dorobisz możliwości, więc powodzenia.
Apoloniusz