Scenariusz PO na wybory - Polska dzielnicowa

Obrazek użytkownika Husky
Kraj

Ten "pomysł" to prosta drogą do rozbicia dzielnicowego i budowy małych prywatnych ksiąstewek, rzadzonych przez cwaniaków i grupy przestępcze.
Nie damy się nabrać. Czego potrzeba w Konstytucji to wprowadzenia kary banicji dla zdrajców i możliwość pozbawiania obywatelstwa polskiego.

Trzeba sobie powiedzieć jasno i wyraźnie. Taki pomysł mógł powstać albo w Moskwie, albo w Berlinie, albo w obu naraz... Reasumując. Pomysłów na zniszczenie Polski jak widać mamy ciąg dalszy. Nie można było z zewnątrz, to teraz próbują od wewnątrz.

Tak, to rozbiór Polski, ale znamy przynajmniej twarze zdrajców Polski.

To targowica. Te sprzedajne  kretyny jednak chcą ostro oberwać od narodu ?

Opozycja wie, że nie ma szans na pokonanie większości Polaków, więc dąży do rozbiorów Polski, rozbicia dzielnicowego, w efekcie włączenia terenów bliższych do Niemiec,a reszty zostawienia na pastwę Rosji.

 

 

Redakcja Radia WNET dotarła do programu politycznego przygotowanego przez ekspertów dla liderów opozycji, który w myśl autorów ma zostać ogłoszony 4 czerwca na uroczystościach w Gdańsku.

 

 

Zdaniem większości polityków jesienne wybory do parlamentu będą jednymi z najważniejszych od początku III RP, ukierunkowując rozwoju Rzeczpospolitej na następne kilkanaście lat. Od kilku miesięcy w przestrzeni publicznej pojawiają się informacje, przekazywane przez polityków Platformy Obywatelskiej mówiące, że na zapleczu partii trwa ożywiona praca ekspercka nad programem, który przyniesie zjednoczonej opozycji zwycięstwo oraz wskaże działania rządu w pierwszych miesiącach po ewentualnym odsunięciu Prawa i Sprawiedliwości od władzy. Redakcja Radia WNET dotarła do dokumentu, który najprawdopodobniej będzie stanowił podstawę dla wystąpień programowych liderów opozycji, przygotowywanych na uroczystości 4 czerwca w Gdańsku. Autorami poniższego zarysu programowego o nazwie „Wielka Polska Obywatelska” są prof. Maciej Kisilowski prawnik, wykładowca m.in. Central European University w Budapeszcie oraz Paweł Lisiewicz były szef Gabinetu Prezydenta RP za czasów urzędowania Bronisława Komorowskiego.

 

Konkretne propozycje

Propozycje zapisane w dokumencie silnie współgrają z wcześniejszymi medialnymi wystąpieniami autorów, szczególnie prof. Kisilowskiego, oraz z propozycjami programowymi zgłaszanymi przez Platformę Obywatelską m.in. w kampanii samorządowej. Zaznaczyć jednak należy, że cały plan zapisany na łamach poniższego szkicu jest zdecydowanie dalej idący w kierunku zmiany podstawowych zasad ustroju naszego państwa, niż wszelkie wcześniejsze propozycje wysuwane przez polityków obozu zjednoczonej opozycji.

Program „Wielka Polska Obywatelska” zakłada przeprowadzenie, w ramach zbliżającej się kampanii wyborczej, zdecydowanej ofensywy programowej, która pozwoli przejąć opozycji inicjatywę i otworzyć się na nowe grupy wyborców, poprzez zaprezentowanie głębokiej zmiany ustroju państwa. Jak proponują autorzy deklaracji, opozycja powinna 4 czerwca ogłosić zapowiedź programu gruntownych zmian w Konstytucji RP, które w ogólnym zarysie mają polegać na osłabieniu centralnych instytucji państwa na rzecz tzw. „niezależnych instytucji kontroli władzy”, w szczególności sądów oraz organów samorządowych, głównie szczebla wojewódzkiego. Program ma być adresowany do wszystkich polityków i samorządowców, którzy „bezpośrednio nie brali udziału w naruszaniu porządku demokratycznego”.

Autorzy propozycji zaznaczają, że podstawowym wyzwaniem dla Platformy jest zmiana wizerunku partii „ciepłej wody w kranie”, czyli formacji niechętnej wielkim projektom modernizacyjnym. PO musi jednak przejąć inicjatywę i zaproponować własny mądry i odważny pomysł na Polskę – możemy przeczytać w dokumencie.

 

Nowa twarz Platformy

Prezentowany poniżej zapis programu zakłada, że przejęcie inicjatywy ma dokonać się dzięki ukazaniu świeżego oblicza Platformy Obywatelskiej, za sprawą przekazu dla opinii publicznej nowego programu partii. Jego fundamentem ma być propozycja głębokiej zmiany ustroju państwa, a następnie skierowanie tego pomysłu do szerokiego grona wyborców, zarówno do tych o lewicowych poglądach, jak i tych będących na politycznej szali bardziej na prawo od żelaznego elektoratu PO.

Sporo miejsca autorzy programu poświęcają kwestii bezwzględnego poszerzenia dotychczasowego elektoratu popierającego partię. W szkicu podkreślono, że nowe propozycje muszą być skierowane przede wszystkim do wahającego się i niezdecydowanego elektoratu, a nie do oczekiwań twardych zwolenników opozycji, którzy i tak nie znajdą alternatywy. Aby tak się stało, opozycja musi zerwać z narracją o przywróceniu stanu sprzed roku 2015 i zdecydowanie przejść do „nowego otwarcia”. Ma nim być właśnie reforma instytucjonalna w myśl programu „Wielskiej Polski Obywatelskiej”.

Prof. Maciej Kisilowski i Paweł Lisiewicz za podstawę swojego programu przyjmują ograniczenie władzy centralnej i przekazanie kompetencji samorządom. W myśl ich propozycji „Podkarpacie może stać się polską Bawarią, a Pomorze Polską Kalifornią” i żaden z regionów nie będzie wpływał na decyzję podejmowane w pozostałych województwach.

Zdaniem autorów deklaracji, w nurcie propozycji „Wielkiej Polski Obywatelskiej” mogliby odnaleźć się wyborcy o bardzo różnych poglądach politycznych, od lewicowców po konserwatystów, a nawet ci, któzy poglądowo wychodzą daleko poza obecne spory i pola polityczne.

Daleko idąca decentralizacja ma również obejmować kwestie światopoglądowe, takie jak związki partnerskie czy małżeństwa homoseksualne oraz adopcje dzieci przez takie pary. Symbolem głębokiej decentralizacji państwa ma być nowa forma Senatu RP, w skład którego będą wchodzić przedstawiciele marszałków województw.

Radykalne rozmontowanie instytucji centralnych i wprowadzenie swoistego „współczesnego rozbicia dzielnicowego”, zdaniem twórców niniejszej propozycji programowej, ma być złotym środkiem na „usprawnienie procesu wdrażanie reform w politykach sektorowych”. Rywalizacja między regionami w zakresie jakości służby zdrowia czy edukacji, ma być najlepszym czynnikiem usprawniającym proces podnoszenia usługi publiczne na wyższy poziom.

 

Likwidacja ministerstw

Obok zdecydowanej zmiany roli Senatu, program „Wielkiej Polski Obywatelskiej„, zakłada likwidację co najmniej dziewięciu ministerstw, których kompetencje zostaną przekazane do samorządów wojewódzkich. Eksperci Platformy Obywatelskiej zamierzają zlikwidować  następujące ministerstwa: edukacji, nauki, gospodarki, rodziny, rolnictwa czy sportu.

W dokumencie zawarta jest również mapa drogowa wprowadzania kolejnych elementów i etapó zmiany ustroju. Pierwszym krokiem, po wygranych przez PO wyborach, ma być ogłoszenie przez nowego premiera w exposé „Białej Księgi Reformy Państwa”. W dokumencie zawarta będzie lista ministerstw do decentralizacji oraz założenia nowych ustaw, które mają dalece wzmacnić samorządy. Program zakłada także zdecydowanie umocnienie sądów na szczeblu wojewódzkim To właśnie sądy mają stanowić rdzeń „Pakietu Niezależny Instytucja”, który – wedle założeń ekspektów Platformy Obywatelskiej – ma ograniczyć działania władz centralnych i regionalnych.

 

Zmiana Konstytucji

W myśl programu „Wielka Polska Obywatelska” władza centralna ma również przekazywać wszystkie podatki dochodowe dla samorządów. Zwieńczeniem programu ma być zmiana brzmienia Konstytucji RP, która ma zakładać „demontaż partia unitarnego na rzecz wpisania istotnej roli ustrojowej województw”.

Twórcy programu zakładają także umocnienie pozycji pojedynczego obywatela w relacji z instytucjami państwa. Ma to się odbyć między innymi poprzez wprowadzenie swoistej demokracji bezpośredniej, głównie za sprawą referendów i wzmocnienia ich roli. Jednym z pomysłów ekspertów PO – prof. Macieja Kisilowskiego i Pawła Lisiewicza jest wizja przeprowadzania referendów poprzez głosowanie internetowe. Tą samą drogą obywatele mogliby zgłaszać włąsne projekt uchwał, którymi „samorząd będzie musiał się zająć„.

Poniżej prezentujemy cały zapis dokumentu, który mimo swojej dość ogólnikowej formy, a często czysto hasłowego stylu, znakomicie harmonizuje z wypowiedziami i pomysłami na przyszłość Polski prezentowanymi przez polityków opozycji.

Jak podkreślają autorzy programu,  powinien on być bazą do wystąpień najważniejszych polityków Platformy Obywatelskiej i innych formacji politycznych oraz samorządowców zaplanowanych na dzień 4 czerwca w Gdańsku.

Nawet jeżeli jest to tylko jedna z wielu propozycji programowych opracowywana dla polityków Platformy Obywatelskiej, to wskazuje drogowskaz w jakim kierunku będzie podążała wewnętrzna debata nad przyszłością Rzeczypospolitej Polskiej, po ewentualnym jesiennym zwycięstwie obozu zjednoczonej opozycji.

Calosc dokumentu tut:

]]>https://wnet.fm/2019/06/01/poznalismy-plan-platformy-na-wybory-do-sejmu-...]]>

 

 

 

ps.

8+4 = 12 lat - tak mniej więcej, tyle PO potrzebowało, żeby napisać coś, co być może będzie wyglądało jak program.. 8 lat destrukcji państwa i 4 lata rzucania kłód pod nogi rządzącym - to chyba starczy - teraz po klęsce w wyborach do PE chwytają się brzytwy..

5
Twoja ocena: Brak Średnia: 4.7 (30 głosów)

Komentarze

“Bezczelne są te kurwy i zuchwałe… ( Szwejk)”

PO-landyzacja Polski to najbardziej populistyczny i najbardziej niebezpieczny program zaprezentowany kiedykolwiek przez opozycję. Likwidacja władzy centralnej na rzecz samorządów to POstulaty idące dalej niż pełna prywatyzacja państwa a la Korwin,

To de facto utrata suwerenności

Niech popełnią zbiorowe seppuku. Będą mieć kolosalne poparcie

 

Vote up!
19
Vote down!
-1

Prezydent Zbigniew Ziobro 2025
Howgh

#1593089

Zastanawiające w kontekście przyszłości Polski jest jak bardzo opozycja utraciła poczucie rzeczywistości. Żyje obok nas milionowe środowisko gardzące elementarnym porządkiem trwającym od 1000 lat.

Vote up!
16
Vote down!
-1
#1593135

by mafiozi z PO i wszelkiej maści przestępcy mogli korzystać z całkowitej bezkarności w trakcie rabowania i Polski i Polaków.

Vote up!
17
Vote down!
-1

Przemoc nie jest konieczna, by zniszczyć cywilizację. Każda cywilizacja ginie z powodu obojętności wobec unikalnych wartości jakie ją stworzyły. — Nicolas Gomez Davila.

#1593090

Jeżeli PO ma taki plan, to jesienią czeka nas wyborcza walka nie tylko o bezpieczeństwo socjalne, walutę narodową, tradycyjne wartości, ale o Państwo Polskie.
Były już sygnały o zamiarze likwidacji Urzędów Wojewódzkich, IPN, CBA, mediów narodowych, ale to nie mieści się w głowie!

Vote up!
19
Vote down!
-1

Prezydent Zbigniew Ziobro 2025
Howgh

#1593127

Ale by wpaść na praktyczne rozbicie dzielnicowe to już trzeba mieć coś nie tak pod kopułą.Podział Polski na dzielnice.
No i co jeszcze??????
Zdrajcy i zaprzancy!!!!!
Już raz mieliśmy podział.
Nauczka na całe wieki.

Vote up!
17
Vote down!
0
#1593137

  Witam! Zjednoczona Targowica, to grabarze Polski. PIS idzie na wybory po nową konstytucję. Tylko w ten sposób nadrobimy stracone lata pokoleń Polski.

Vote up!
13
Vote down!
0

ronin

#1593158

bolek wyrwał się pierwszy z wojną domową. Coś podobnie jak Bronek "Prezydent gdzieś poleci i wszystko się zmieni"

Vote up!
18
Vote down!
0
#1593132

Wynurzenia Sadurskiego o podziale Polski to była zapowiedź tego co folksdojcze na zapleczu szykują, a nie jakiś nieprzemyślany i przypadkowy wyskok.
Pomysł nie jest zresztą nowy bo pamiętam, że już chyba rok czy dwa lata temu gdzieś chlapnął o tym Schetyna więc prace w tym kierunku muszą się toczyć od dawna. A być może nawet od bardzo dawna jeśli zauważymy, że przygotowania do regionalizacji i rozbicia Polski są prowadzone już od wielu lat - regionalne przewozy kolejowe, regionalne kasy chorych itd. itp.
Obecnie to wygląda jak przejście do następnej fazy.

No i trochę mnie dziwi i niepokoi ta nagła zbieżność wszystkich liczących się sił politycznych w dążeniu do zmiany Konstytucji. Niby PiS i PełO występują tu z całkiem innych pozycji, ale licho wie co w efekcie może wyjść w praniu i jakie są rzeczywiste uzgodnienia za kulisami.

Nie wiadomo też co tak naprawdę się dzieje w okolicach np. RAŚu i czy Polska to w ogóle jakoś kontroluje i monitoruje bo ta ostatnia cisza może też wyglądać na jakieś klasyczne przyczajenie się i czekanie na odpowiedni moment.
 

Vote up!
15
Vote down!
0
#1593136

Rudousty i marzenia o rozbiciu dzielnicowym o 1000 lat za późno.
Intencje tego „programu” są tak przejrzyste że to będzie kolejny krok pogrążający totalną! Chodzi o:
- rozbicie dzielnicowe
- ogólne osłabienie władzy centralnej przy wzmocnieniu bastionów totalnej: sądownictwo, duże miasta
- większe wpływy z zewnątrz więc mniej suwerennosci
PiS ma w ręku prosty mechanizm: Sejm RP i powinien z niego skorzystać przed wyborami. Należy stworzyć mechanizm szybkiego i skutecznego reagowania władzy centralnej na samowolę samorządów w przypadku działań sprzecznych z polityką rządu.

Vote up!
16
Vote down!
0
#1593142

Jugosławię udało się rozbić całkiem niedawno - "wojna pana Genschera" to się nazywało. Nie chcę straszyć i analogia jest bardzo daleka do naszej sytuacji, tak mi się tylko luźno skojarzyło.

Vote up!
10
Vote down!
0
#1593161

PiS chce zastąpić starą - aby zlikwidować komunistyczny spadek po okrągłym stole i stworzyć konstytucją obywatelską, w której polscy Obywatele tworzą ustrój Państwa Polskiego w służbie dla Obywateli i polskiej racji stanu.

PO chce zastąpić starą - aby wzmocnić komunistyczną samowolę i stworzyć antypolską konstytucję... wrogą Polsce i polskim Obywatelom.

Vote up!
12
Vote down!
0

michael

#1593224

Istota ich kłamstwa polega na kłamaniu przy pomocy prawdy. Już w pierwszym spojrzeniu widzę, że chodzi im o to czego chcieli od początku, czyli zmierzają do likwidacji Polski. To jest bardzo ostro widoczne już w wielu dotychczasowych akcjach. ONI chcą, aby Polski już nie było. 

Teraz chcą wykorzystać chyba wszystkie pomysły deklarowane przez różne partie i ugrupowania, chcą wybrać z nich to, co te "partie" popierają najmocniej i ładują do jednego worka. Każda z tych propozycji widziana odrębnie może mieć ręce i nogi a nawet logiczne uzasadnienie. Ale ich mieszanina może być albo wybuchowa, albo być czyś przeciwnym - kupą łajna, mówiąc krótko.

Wygląda raczej na to drugie. Totalitarnej opozycji i globalnej "liberalnej demokracji" najbardziej na tym zależy. Europejscy federaści nie ukrywają, że ich celem jest likwidacja suwerenności państw członków Unii Europejskiej, chodzi im także o likwidację patriotyzmów i kultur narodowych nazywanych łagodnie nacjonalizmem, albo wprost faszyzmem.

Widać wyraźnie, że wydaje się im, że jeśli będą popierać wszystko co sensowne w dotychczasowych, nawet sprzecznych poglądach, to uda się im zsumować głosy wszystkich antypisowskich elektoratów i jeszcze urwać coś nam. Jest to debilny pomysł, ale jego logika może nam utrudnić robotę chociażby dlatego, że w tym ich projekcie jest trochę sensu pomieszanego z nonsensem.

Jako przykład podam ideę mojego przemyślenia wynikającego z obserwacji realnego świata zawartego w tekście: "Dysonans cywilizacyjny i globalna klęska totalitaryzmu" [link], w którym zauważam, że totalitaryzm polega między innymi na absolutyzmie władzy, która już nie może dotrzymać wyzwań XXI wieku, więc powinna być zdekoncentrowana. I to pojęcie dekoncentracji już wprowadza w błąd, bo wygląda na podobne do tego co te łotry proponują.

Uważam, że oni mają za małe maja rozumy, aby pojąć to, co im fałszywi eksperci podpowiadają. Oczywiste jest, że nie chodzi o tak prymitywna dekoncentrację albo decentralizację władzy jak im się wydaje. Chodzi o wdrożenie zupełnie innego systemu. Naukowo ma to być rozległy system o rozproszonej inteligencji. Wykazuję zresztą, że ten projekt jest już teraz realizowany przez PiS, a Jarosław Kaczyński dobrze wie, że tak jest jego strategia. 

Kontra do tego platformianego idiotyzmu jest prosta - Nie można podzielić jednego organizmu na odrębne organy, tak jak krowy nie można podzielić tak, aby łeb był oddzielnie, a rogi osobno.  Aktualnie realizowany przez PiS projekt zmierza do zespolenia Polski w jeden organizm i pogłębienie integracji państwa polskiego poprzez  powiększenie praw obywatelskich. Gadam w tej chwili pospiesznie, ale to jest coś innego od tego co oni proponują.  Oni włażą na nasz teren z wrogą nam aksjologią. Róbta co chceta przeciw polskiemu państwu - czyli dalej antypis.

Rozległy system o rozproszonej inteligencji pozwala wolnym obywatelom samodzielnie rozwiązywać problemy w miejscu ich powstawaniach bez odbierania Polsce jej suwerenności państwowej. A oni maja gangsterski pomysł - skoro nie wierzą w możliwość zdobycia władzy państwowej, zamierzają odebrać władzę państwu polskiemu.

Według opinii pani Dulkiewicz, która uważa, że zamiar zadbania prze Państwo Polskie o dobre zagospodarowanie Westerplatte polega na usiłowaniu odebrania polskiemu Gdańskowi działki, na której są ruiny dawnych fortyfikacji. Według tej logiki Państwo Polskie nie reprezentuje Polski.

  

Vote up!
15
Vote down!
0

michael

#1593143

Toż to projekt federalizacji Europy Merkel i Makrona ( znaczy oni to firmują, a czyj jest diabli wiedzą)

Vote up!
17
Vote down!
0
#1593152

Czyli plan B. 
Niemcy przy pomocy Tuska i Schetyny będą próbować zlikwidować Polskę.

Vote up!
13
Vote down!
0
#1593155

Tusk jest największą hańbą Polski .Odwal się folksdojczu od naszej ojczyzny .

Ten cwel nigdy nie był polakiem to kanalia na usługach makreli i innych wrogów polski!!!!

Vote up!
7
Vote down!
-1
#1593390

I to ze znacznie wiekszym poparciem, moze nawet z wiekszoscia konstytucyjna.

PiS moze nawet nie prowadzic zadnej kampanii wyborczej - wystarczy jak bedzie przedstawal w mediach ten program PO.

A po wyborach... moze trzeba bedzie kupic przywodca PO i KE bilet na Ksiezyc lub Marsa?  Mogliby tam z powodzeniem realizowac swoje pomysly...

Vote up!
13
Vote down!
0

mikolaj

#1593153

Masz rację. Może nie tak prosto, ale ich program czytany tak jak leci gwarantuje im klęskę. Ale pod warunkiem, że nie zaniedbamy wszelkiej pracy z naszej strony.

Ich program jest wredny wrogi i głupi. Ale oni to olewają. Im chodzi o skuteczne oszustwo i polują na naiwnych i na takich, którzy dadzą się zbajerować. Taki zwanej Konfederacji już prawie nie ma, ale naiwni zbajerowani właśnie się pokazują. 

Postscriptum:

Mówiąc szczerze jak przeczytałem o tym ich programie, to mnie poniosło. Ale chłodna ocena potwierdza przekonanie, że totalitarna opozycja jest skazana na klęskę tylko z tego powodu, że jest totalitarna.

Vote up!
13
Vote down!
-1

michael

#1593156

 

Początek nowej polskiej oligarchii widzę w pokazanym wcześniej dziwnym tworze, który nazwałem „SSS”. Znaczenie tego skrótu wyjaśniałem już kilka razy w różnych komentarzach, ale powtórzę to jeszcze raz: „SSS” to „Straszna Sitwa Smolara” kojarząca się ze splotem interesu reformatorów PRL, jest to układ Fundacji Batorego integrujący interesy i pozycję elit polskich reform ekonomicznych lat 1987 – 2005. George Soros, główny fundator "płacił pieniędzmi" utrzymując ten "Salon" przez ładnych kilkanaście lat. Jest to środowisko liderów Platformy Obywatelskiej, Gazety Wyborczej, środowisko naukowe projektantów polskiej reformy gospodarczej. Towarzyski klub Bronisława Geremka, Waldi Kuczyńskiego, Jerzego Osiatyńskiego, Fundacja Helsińska, CASE,… cały splot interesów polskich elit „trzymających władzę”… ludzi powiązanych towarzysko, naukowo, intelektualnie… Różne postaci, różne osobistości, "twarze" polityki, eksperci, stowarzyszenia businessu, organizacje pozarządowe, Lena Kolarska-Bobińska, Andrzej Rzepliński, ... wszyscy zgodnie wykorzystujący status przynależności do tradycji opozycji antykomunistycznej, Agora Michnikowszczyzny 

SSS” to także „Sachs & Smolar & Soros”, za każdym razem trzy S Jest to linia o której pisałem definiując najważniejsze szlaki reformowania Rzeczpospolitej w tekście „Krok do przodu w zrozumieniu natury mitycznego "układu". ”Dokładnie w punkcie . 4. tego tekstu. Głównym finansistą tej fundacji jest The Open Society Institute - prywatna fundacja założona przez milionera węgierskiego pochodzenia Georga Sorosa. Jej celem jest promowanie demokracji, praw człowieka i reform społeczno-ekonomicznych.

I teraz ciekawe spostrzeżenie:

Jest faktem niepodważalnym, układ towarzyszy III RP już kilkanaście lat, jest organicznie związany z jej istnieniem. Faktu istnienia tego zjawiska nie da się ukryć, jest zbyt oczywisty. Układ jest zbyt potężny i wpływowy by mógł udawać własne nieistnienie. To na dłuższą metę jest trudne do zrobienia. Nawet pomimo widocznej zmowy ze wszystkimi środkami masowego przekazu udającymi bezstronność.

___________________________________________________

Postscriptum:
Powyżej jest opublikowana kopia fragmentu felietonu "Capo di tutti capi?" z 14 września 2007 roku, skopiowana z mojego archiwum na dysku twardym. Natomiast pod linkiem do tego tekstu schowanego w zasobach Salonu24.pl jest coś tak zniekształconego, że aż szczęka opada. Tego nie da się czytać, tak to jest typograficznie rozlatane. Dlatego kopiuję ze swojego starego archiwum. Gdy ktoś zechce może zajrzeć do nowego oryginału i sam zobaczy na czym polega postęp w rozumieniu Salonu24.pl

Vote up!
14
Vote down!
-1

michael

#1593154

Według zwolenników decentralizacji państwo jest tworem biurokratycznym, a to już samo w sobie w ich widzeniu jest negatywne, dlatego należy wzmocnić lokalne ośrodki władzy (gminy) kosztem władzy centralnej. Teoretycznie ma to być akt zintegrowania i dania możliwości regionom, lokalnej ludności. Z dystrybucją uprawnień wiąże się rozwój demokracji - szkoda że bardziej w teorii niż praktyce. 

Decentralizacja jest procesem towarzyszącym globalizacji i stopniowej degradacji państwa narodowego. Ideologia wolnego rynku  została stworzona na założeniu, że rynki są całkowicie  zdecentralizowane (Friedrich von Hayek). Liberalna orientacja wolnorynkowa okazała się jednak niebezpieczną utopią. Eksperyment implementacji wolnego rynku przeprowadzono w powojennym Iraku z tragicznymi skutkami. Iraq upadł ekonomicznie i nastąpił rozkład społeczny.*

Procesowi decentralizacji poddano wiele państw. Niestety, efekty bardzo często były przeciwne od oczekiwanych. Wydajność i odpowiedzialność lokalnych samorządów wcale się nie poprawiła. W większości przypadków skutkiem decentralizacji było umocnienia pozycji lokalnych skorumpowanych elit  kosztem grup najbiedniejszych. Różnice w stanie posiadania i możliwościach stały się jeszcze bardziej widoczne.  

Wcale mnie nie dziwi, że Platforma Obywatelska ma taki właśnie program dla Polski. Oni nigdy nie reprezentowali polskich interesów.

* https://www.middleeasteye.net/opinion/iraqs-year-zero-how-free-market-failed-iraqs-economy

 

 

Vote up!
11
Vote down!
0

AgnieszkaS

#1593176

organizm antypolski i wymagajacy likwidacji wraz z osadzeniem przywodcow,oraz za kara smierci dla zdrajcow.
Nie tam jakis imfantylyzm co tu psina sugeruje w postaci banicji na pal sookinsynow i tyle.
Co banici se pojada do zatokio swini na Florydzie do wypasionych rezydencji z serwisem i tam do konca zycia za ukradzione pieniadze Polakom beda zyd w szczesliwej starosci?

Vote up!
9
Vote down!
-1
#1593190

organizm antypolski i wymagajacy likwidacji wraz z osadzeniem przywodcow,oraz za kara smierci dla zdrajcow.
Nie tam jakis imfantylyzm co tu psina sugeruje w postaci banicji na pal sookinsynow i tyle.
Co banici se pojada do zatokio swini na Florydzie do wypasionych rezydencji z serwisem i tam do konca zycia za ukradzione pieniadze Polakom beda zyd w szczesliwej starosci?

Vote up!
10
Vote down!
-1
#1593194

Dodam tylko jeszcze komentarz akceptujący wszystko co pani napisała. 

Totalitarna interpretacja rzeczy oczywistych często prowadzi do absurdu. Dzieje się tak ponieważ totalitaryzm mało myśli, a od myślenia zwalnia go przekonanie, że totalitarni przywódcy zawsze maja rację. Dla przykładu jeśli ktoś jest wyznawcą decentralizacji to trzeba totalnie zdecentralizować wszystko, ani sekundy nie myśląc o tym, że w prawdziwym życiu przyrody, a także w życiu społecznym realne zjawiska działają różnie, podlegają różnym regułom a nawet kategoriom praw. Niektóre z tych praw nie podlegają żadnym władzom, ponieważ są prawami przyrody, fizyki albo prawami ludzkiej przyzwoitości.

Konkretnie, Friedrich von  Hayek chciałby zdecentralizowania rynku i być może jest to dobre. Ale na przykład zdecentralizowanie prawa karnego albo cywilnego już nie jest dobre, ponieważ rynkowi przedsiębiorcy chcieli by mieć na wolnym rynku równe i jednakowe prawa, bez względu na to w której gminie produkują a w której sprzedają. Nie chcieli by także płacić cła na granicy miedzy warszawskimi dzielnicami. Takiej decentralizacji nie chciałby zapewne i Friedrich von  Hayek.

Matematycy uważają, że wszystkie funkcje maja swoje dziedziny, w których "funkcjonują", a poz tymi dziedzinami nie istnieją. Podobnie jest z funkcjami społecznymi. 

A w wielu przypadkach totalitarne myślenie graniczy z bezmyślną głupotą. Na przykład biurokracja powinna być całkiem zlikwidowana. Natomiast zdecentralizowanie biurokracji jest idiotyzmem. Działalność urzędnicza jest działalnością lokalną. To jest oczywiste. Ale prawo, któremu ta lokalna działalność jest podporządkowana ma część nielokalną, której nie można decentralizować, ale ma także część lokalną, która nie może być stanowiona centralnie. To jest dla nas oczywiste.

Dla totalitarnych władców, nie. Oni mogą wszystko. I to jest globalnie nie do przyjęcia.

Pozdrawiam serdecznie

Vote up!
6
Vote down!
0

michael

#1593227

Dla przykładu jeśli ktoś jest wyznawcą decentralizacji to trzeba totalnie zdecentralizować wszystko...

__________________________

Taki jest niestety trend. Międzynarodowy Fundusz Walutowy udziela pożyczek państwom i wymaga od nich decentralizacji. Decentralizacja nie była sukcesem w państwach Afryki, Ameryki Południowej, czy w Indiach. USA jest republiką, a mimo to system tam panujący nie jest zdecentralizowany tylko mieszany. Mimo wszystko obecny rząd federalny (Trump) ma poważne problemy z liberałami kalifornijskimi, którzy wyznają politykę otwartych granic. Decentralizacja jest bezpośrednio związana z procesem globalizacji. Wielcy inwestorzy globalni wolą zdecentralizowane państwa:))

 

Również serdecznie pozdrawiam,

 

Vote up!
8
Vote down!
-1

AgnieszkaS

#1593266

"To jest niestety trend..."

To nie jest trend. To za słabe słowo zastosowane do rewolucyjnych zmian w drodze do nowego porządku.

Nie trend tylko paradygmat przyszłej post-łacińskiej cywilizacji.

Jestem autentycznie przerażony. Dlaczego nasi eksperci, komentatorzy głośno nie wrzeszczą od świtu do nocy?!

Każdy zajmuje się tylko, swoją cząstką, świadomie podsuniętą prowokacją, która właśnie ma zmylić, zamydlić oczy i wywołać emocjonalne wzburzenie. Tak, tak - jutro będzie następne, i tak dalej. I wszyscy na te ochłapy będą się rzucać i trawić przez parę dni. Nasze działanie zgodnie z zasadą - "bo mój jest ten kawałek podłogi..". A potem butne i głupie - "Nie mówcie mi, co mam robić..."

Tak możemy przegrać. Całą przyszłość. Najpierw naszą polską i tuż zaraz za tym - europejską.

TU JEST DOKŁADNIE W TEJ CHWILI POTRZEBA MAKSYMALNA MOBILIZACJA.

Pisaliśmy od dobrych paru lat, jeszcze zanim pojęliśmy rolę George Sorosa, przestrzegaliśmy... Bez echa. Każdy zajmował się tylko swoim kawałkiem podłogi, czyli nie tylko konie pociagowe mają klapki na oczach. Po to, by nie ogarniać całego obrazu.

Dzisiaj 4 czerwca 2019 wrogowie polski świadomie się odkrywają. Powinniśmy myśleć dlaczego? Po trzech latach przygotowania artyleryjskiego i bombardowaniach wreszcie otwarty atak. A Wałęsa judzi do wojny domowej. PSL wychodzi z tej idiotycznej koalicji, szuka dla siebie nowej drogi, lecz na zachęty do pertraktacji ze strony PIS wrzeszczy - Nie, nie, nie! Wszystko, tylko nie PIS! No proszę, jesteśmy pariasami i szlachetni ludowcy nie będą się kalać błotem.

Sto razy pisałem, że wprowadzenie na samym początku, już w 1992 roku ustawy o samorządzie terytorialnym było śmiertelną pułapką, zastawioną przez bolszewików Jaruzelskiego i siepaczy Kiszczaka.

Marszałkowie, wojewodowie,srowie, raz partacze, raz twórcy klik,mistrzowie budowania Aquaparków i imprez ludowych z Dodą i Rodowicz (80tysięcy za 1/2 godzinny występ z playbacku).

A za zasłoną nadzorujący tajny namiestnik. By wszystko szło zgodnie z planem. Wiem, ze na Pomorzu był to akurat generał Milicji Obywatelskiej, członek KC PZPR, szef wywiadu i kontrwywiadu MSW, Władysław Pożoga.

W rezultacie dokonano pierwszych kroków rozbicia dzielnicowego kraju. Na dodatek na Śląsku jakieś RASie, na Wybrzeżu brunatne koszule odtwarzające Freie Stadt Danzing.

 

O wszystkim tym wielu z nas pisało. Przestrzegało... Temat nie chwycił. Bo mój jest...

Teraz już głośno syreny zawyły. Wróg wdarł się do miasta i właśnie się okopuje. A my co? Nadal będziemy łykać podrzucaną karmę?

 

Już ostatnia sekunda na walkę i jak Wieki Romantyk i mędrzec powiedział - Nie czas żałować róż, gdy płoną lasy.

Vote up!
7
Vote down!
0

JK

Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.

 

 

 

 

#1593331

no nie bez powodu to wypłynęło. widać był cynk, że coś takiego planują i przerobią na milusi program, by niemce z europy też poparły (decentralizacja to żer dla ue jak euroregiony). no to wyciągnięto cos podobnego do planu z ich środowiska. musieli zaprzeczać, więc nie przedstawią nic podobnego za szybko. zgaduję, że tak to moglo być.

Vote up!
5
Vote down!
-1

„Od rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus” J. Stalin

#1593335

"To nie jest trend, To za słabe słowo..."

Każdy ma inne spojrzenie na te sprawy. Dla mnie to jest trend, ponieważ decentralizacja nie jest niczym nowym. Ciemne wieki średniowiecza są symbolem ekstremalnej decentralizacji. Nie bez powodu nasze czasy są charakteryzowane jako epoka nowego feudalizmu. Myślę, że wielu patriotycznych polityków zrozumiało  że im większa decentralizacja, tym więcej korupcji i nierówności społecznych. Dlatego ten najnowszy nurt charakteryzuje krytyczne podejście do decentralizacji, a nawet ukierunkowanie przeciwne.

Pozdrawiam,

Vote up!
5
Vote down!
0

AgnieszkaS

#1593516

Realnie Platforma ma Polakom do zaoferowania jedynie afery, złodziejstwo, małżeństwa pederastów, sodomicką indoktrynację w szkołach, malowanie aureol i cipę na kiju. Na niczym innym bardziej się nie znają niż na szabrownictwie, dzieleniu Polaków i rozp*********u wszystkiego.

Vote up!
11
Vote down!
0
#1593198

Ukryty komentarz

Komentarz użytkownika Zawisza Niebieski został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..

Jak podaje Jan Grabiec (PO) program ujawniony przez radio WNET, którego artykuł został tu skopiowany nie został opracowany przez ekspertów PO a przez prawnika prof. Macieja Kisilowskiego oraz byłego szefa Gabinetu Prezydenta RP za czasów urzędowania Bronisława Komorowskiego, Pawła Lisiewicza. 

https://fakty.interia.pl/polska/news-grabiec-o-ujawnionym-programie-opozycji,nId,3023396
 

Vote up!
2
Vote down!
-6
#1593201

A kto to jest ten Grabiec ?

To wiarygodny leming

Czy to ten

http://telewizjarepublika.pl/ksiadz-zdemaskowal-klamstwa-grabca-ws-uchodzcow-przeslal-sprostowanie-do-tvp,50729.html

Vote up!
11
Vote down!
0

Prezydent Zbigniew Ziobro 2025
Howgh

#1593203

Komentarz ukryty i zaszyfrowany

Komentarz użytkownika Zawisza Niebieski został oceniony przez społeczność dość negatywnie. Został ukryty i zaszyfrowany poprzez usunięcie samogłosek. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 3. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność jakkolwiek ciężko Ci będzie go odczytać. Pamiętaj, że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..

Jk wdzsz, j pdłm lnk, n pdstw którg pddję w wątplwść trśc pblkwn przz rd WNT. Mżn sprwdzć czy P mł prgrm dcntrlzcj w jkm zkrs. Jśl Grbc pdł trów tg prcwn są t sby znn pblczn, t dść mcn wrygdn tę nfrmcję. Pdbnż prgrm P m być przdstwny 4.06, t jtr, węc zbczymy. prf. Kślwsk zś n rz wypwdł sę z mcną dcntrlzcją, l t jg pglądy, d których m prw.

Czy Grbc jst wrygdny? N m wyrków sądwych z kłmstw jk Krsk, Kczyńsk, t chyb wrygdny.

w sprw z ksędzm c lnk pdłś jk sę zchwł Grbc? Wyjśnł sprwę, przprsł, czyż n? Tk rbą nrml ldz, n rbą tg trll, chyb wsz kg mm n myśl?

W mjj cn dcntrlzcj pwnych lmntów gspdrk jst dbr. sttczn jkby n ptrzć, gmny njlpj wdzą c ptrzb ch mszkńcm. Wychwny n wzrcch scjlstycznych Kczyńsk dąży d płnj cntrlzcj włdzy w Plsc, jk równż w PS. Tk sm był z PZPR, fkt był dść smtny. Cntrlzcj prwdz d tg, ż rzwjją sę bszry blsk włdzy, pdczs gdy ptrzby nnych są nzwżn. Ddtkw prwdz t d brdz nskj cchy ldzkj, wzlnrstw. Rządz mrny l wrny. 

Jk wdć jdn sb n mż znć sę n wszystkm, przykłd dążący d cntrlzcj Kczyńsk, p jg prgrm mnstr fnnsów zrzygnwł, w, ż rlzcj tych btnc t prst drg przd Trybnł Stn.

Wygląd n t, ż lmng z WNT drwły sę d jkś mtrłów rbczych, głsły t jk prgrm, nn lmng t pwlją. Tk pwstj prpgnd typ gblswskg. 1000 rzy pwtórzn kłmstw stj sę prwdą. t włśn sę dzj. Zrówn TVPS, Frnd td t pwlją.

Vote up!
3
Vote down!
-11
#1593214

A jeśli już coś, to jest zmienne jak wiatr i jedyna reguła tej zmienności to nienawiść do PiS i polskiej narodowej suwerenności. Co ciekawsze Wnet ujawnił program udzielając dokładne tej samej informacji co i Grabiec. To jest program opracowany przez prof. Kisilowskiego i jeszcze tam kogoś i jest hipoteza, że to może być ogłoszone jako program PO.

Trzeba być na tyle rozgarniętym, by wiedzieć i rozumieć  co to jest hipoteza i umieć odróżnić hipotezę od innych zjawisk logicznych.

A po drugie, ze względu na totalitaryzm Platformy i jej nienawistny antypolonizm - nie jest głupia hipoteza, że jest bardzo prawdopodobne przyjęcie pomysłu pana Kisilowskiego jako jako programu PO

Vote up!
9
Vote down!
-1

michael

#1593229

Zdążyłeś zmienić pieluchy

Bo strasznie czuć

Vote up!
6
Vote down!
-2
#1593253

Władze polskie powinny zlikwidować wszystkie organizacje finansowane przez masona Sorosa, tak jak uczynił to Orban. Soros jest wrogiem państwowości i destruktorem porządku światowego. Jemu się marzy rząd światowy.

ps.

Po dzisiejszej prowokacji tej sciery Dulkiewicz względem Pana Premiera,to ta Dulkiewicz zyskała poklask na ulicy w Gdańsku a Pan Premier w Polsce.

Ile wyborów musi przegrać PO wraz ze swoimi przystawkami żeby coś zrozumieć?

Vote up!
8
Vote down!
-1

Prezydent Zbigniew Ziobro 2025
Howgh

#1593268

Niepoważne zachowanie Dulkiewicz - próba zaczepiania Premiera idącego złożyć kwiaty poległym stoczniowcom. Cieszmy się ,że nie miała flaszki z wódą w ręku i nie używała w każdym zdaniu po parę wulgarnych słów
Bardzo słaba prowokacja nastawiona na efekt medialny.

Prawidłowa reakcja ochrony- odepchnęli nachalną babę i jej towarzycho.
Bezpieczeństwo premiera przede wszystkim.
Gdyby Adamowicz miał porządną ochronę, to by żył, a ona nie kompromitowałaby stanowiska prezydenta miasta.

ps.
I zupełnie przypadkowo przechodziła ekipa TVN
Czy przypadkowo nasz dziennikarz tam był?
8-)))))))

Vote up!
8
Vote down!
-1
#1593273

Nie,nie
Przypadkowo jest na Kujawach
Dokonał sensacyjnego odkrycia archeologicznego !!!!
Znalazł szczątki Spiryta Libero.
Jak piszę są to zwłoki z okresu megalitu
Gratulacje !!!!

Vote up!
6
Vote down!
-1

Prezydent Zbigniew Ziobro 2025
Howgh

#1593275

I tak potraktowali ją ulgowo! Ta kretynka Dulkiewicz pełna nienawiści do PIS-iorów,mogła przecież mieć przy sobie np. nóż!
Gleba,skucie i na policyjny dołek, albo wytrzeźwiałkę
Inaczej tego nie widzę
Jutro oczywiście przeprosi i będzie zbulwersowana swoim idiotycznym zachowaniem.

Vote up!
5
Vote down!
0
#1593306

Profesjonalizm ekipy TVN przy prowokacji z Dulkiewicz jest tak widoczny i przejrzysty, że prawdopodobnie specjalnie na tę okoliczność została ściągnięta Drużyna Reporterska, która w lasach tropi faszystów i swego czasu natrafiła w odmętach głębokiej kniei na urodziny Hitlera.
Yebać TVN.

Vote up!
4
Vote down!
0

Prezydent Zbigniew Ziobro 2025
Howgh

#1593334

Grabiec?
O tak
Szanuje
Znana "twarz" w PO

I nie tylko w PO

Vote up!
8
Vote down!
0
#1593210

Witaj Husky!

 

Jak zwykle mitomani i kiepscy fantaści. Co raczej źle świadczy o ich zdolnościach intelektualnych, kreatywności i zgromadzonej wiedzy.

Mają bardzo duży problem - to PIS ma władzę i to PIS jest bliższy konstytuanty. Więc ich "dzieło" będzie kolejną wersją opowieści mędrców Syjonu.
Ludzie Krzysia Skowrońskiego wykonali kawał dobrej roboty. Brawo!

Jak widać z przecieków, to nic innego jak kolejna próba tworzenia Polski Dzielnicowej. Jak to pisałem o sobiepaństwie prezydentów dużych miast. A na dokładkę oparcie wszystkiego na ostatecznej decyzji głównego arbitra - zblatowanych sądach.

Projekt pokazuje całą patologię państwowotwórczego myślenia opozycji, zresztą podpartą ideą Europy regionów idiotów z UE.

Rozbijając silne, suwerenne państwa łatwiej cwaniakom z Brukseli będzie rządzić i dzielić. W takim scenariuszu mogliby robić, co by chcieli.

Realizacja ich programu zakończyła by się całkowitą anihilacją Polski.
A Warszawa zostałaby przedmieściem Berlina.

Ps. napisali, czy zakopią przekop Mierzei Wiślanej?

Vote up!
11
Vote down!
-1

JK

Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.

 

 

 

 

#1593212

Oni o mieli przygotowane na 4.06 i mieli iść za ciosem, tylko nie przewidzieli takiego wpierdol 26.05.

Zobaczymy jak to rozegrają. Póki co, ale zastrzegam się, że nie wiem na ile to pójdzie jako projekt polityczny opozycji (bo teoretycznie może być produktem think-tanku) Ale uważam, że trzeba to pokazywać, nagłaśniać i  twardo z nimi postępować

Vote up!
9
Vote down!
-1
#1593254

To jest zapalone na stałe CZERWONE. Jeśli teraz, natychmiast po ogłoszeniu tego badziewia, odpowiednie służby nie ruszą do akcji ( przedtem należy opróżnić sporo miejsc w znanych, najcięższych miejscach!), to PRZEGRAMY POLSKĘ.  Razem, wszyscy. Czas działać PiSie! Koniec świętowania, do roboty!!!

Vote up!
10
Vote down!
0

yenom

#1593242

Czyli jak zdemontować kraj i wprowadzić w bezwład decyzyjny w 9 prostych krokach.

Na marginesie. Domena zarejestrowana w Niemczech.

Wczoraj pisałem, dziś powtórzę. Ten pomysł nie mógł powstać w Polsce...

https://zdecentralizowanarp.pl/#zdecentralizowanarzeczpospolita

 

 

 

Po co rejestrować poza granicami kraju? Żeby trudniej było zablokować jeśli złamią prawo?

 

Przecież mówiłem, że Platforma ma program tylko czekają na tłumaczenie z niemieckiego.

No i przetłumaczyli

Vote up!
10
Vote down!
0
#1593252

Komentarz ukryty i zaszyfrowany

Komentarz użytkownika gps65 został oceniony przez społeczność dość negatywnie. Został ukryty i zaszyfrowany poprzez usunięcie samogłosek. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 3. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność jakkolwiek ciężko Ci będzie go odczytać. Pamiętaj, że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..

Brdz dbry prgrm! Wrszc ksprc P wymyśll cś mądrg snswng. Rzbc dzlncw t śwtny prjkt. Brdz dbrz będz, gdy Plsk stn sę jk Szwjcr. Szwjcr jst bgt bzpczn główn dltg, ż jst knfdrcją swrnnych kntnów. T wyjśnm dlczg wrt w Plsc zrbć t sm: http://npprwn.pl/blg/gps65/dlczg-w-mlym-ksstw-jst-bzpcznj-nz-scjlstycznj-plsc

Vote up!
0
Vote down!
-7

Pozdrowienia,

Grzegorz GPS Świderski

#1593287

Trzeba być błaznem Grzegorzu GPS Świderski - żeby nie widzieć różnicy pomiędzy sytuacją i warunkami geopolitycznymi w Polsce i w Szwajcarii. Lecz błaznowie mają to do siebie...

Vote up!
10
Vote down!
0

Przemoc nie jest konieczna, by zniszczyć cywilizację. Każda cywilizacja ginie z powodu obojętności wobec unikalnych wartości jakie ją stworzyły. — Nicolas Gomez Davila.

#1593289

Ukryty komentarz

Komentarz użytkownika gps65 został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..

Poziom riposty, w której nie ma żadnych argumentów, świadczy o tym, że mam rację. Chamstwem się swojej racji nie uzasadni - jest odwrotnie, niegrzeczna odpowiedź to samoponiżanie się.

Vote up!
0
Vote down!
-5

Pozdrowienia,

Grzegorz GPS Świderski

#1593295

Prosiłbym o przeczytanie zamieszczonego wyżej komentarza adresowanego do AS [link]

Od tysiącleci ludzie poszukują panaceum czyli prostych leków na wszystko. To się zwykle nie udaje, między innymi dlatego, że to jest niemożliwe. Podałem w cytowanym komentarzu kilka argumentów - tutaj zacytuję jeden:

  • Matematycy uważają, że wszystkie funkcje maja swoje dziedziny, w których "funkcjonują", a poza tymi dziedzinami nie istnieją. Podobnie jest z funkcjami społecznymi.

A w wielu przypadkach totalitarne myślenie graniczy z bezmyślną głupotą. Na przykład biurokracja powinna być całkiem zlikwidowana. Natomiast zdecentralizowanie biurokracji jest idiotyzmem. Działalność urzędnicza jest działalnością lokalną. To jest oczywiste. Ale prawo, któremu ta lokalna działalność jest podporządkowana ma część nielokalną, której nie można decentralizować, ale ma także część lokalną, która nie może być stanowiona centralnie. To jest dla nas oczywiste.
Dla totalitarnych władców niestety to nie jest oczywiste. Oni mogą wszystko. I to właśnie jest globalnie nie do przyjęcia.

Vote up!
8
Vote down!
0

michael

#1593328

Grzesiek,

nie kompromituj się.

Niestety, przez 5 lat, jak cię znam, niczego się nie nauczyłeś. Łapiesz jakąś nową ideę, zachwycasz się, tylko...potem zero refleksji, zero pogłębionego myślenia. Byłeś już ideowym komunistą, potem libertarianinem, dalej początkującym anarchistom, a teraz - o, patrzcie jakie to fajne, Szwajcaria to ma - zostałeś federalistą.

 

Nigdy nie ogarniasz kontekstu. Nie widzisz do przodu, lub tego nie pojmujesz. Nie wyczuwasz co buduje, a co prowadzi do destrukcji.

Dyspersja, czy układ dyspersyjny, czym zgodnie z projektem ma się stać Polska doprowadzi do kompletnego rozmycia się państwa i narodu. Tego oczywiście nie rozumiesz.

A twoja ulubiona Szwajcaria właśnie szła drogą w drugą stronę. Jednoczyła się wokół centrum. Całkowicie różne kantony, nawet językowo - niemieckie, francuskie i włoskie zdecydowały,że tylko jednocentrowa wspólnota ma sens.

 

Dorośnij człowieku i nie bądź zawsze słabym uczniem.

Vote up!
7
Vote down!
0

JK

Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.

 

 

 

 

#1593330

Pan Grzegorz Świderski napisał bardzo interesującą notkę na Neon:

Radio Wnet dotarło do programu politycznego przygotowanego przez ekspertów związanych z PO. Z tych wycieków, które do nas docierają, które czytam na różnych portalach internetowych wynika, że to świetny program!

       W pełni go popieram! Jeśli to się okaże prawdą, jeśli PO przyjmie to jako swój oficjalny program, to zacznę na PO głosować.

       Cytuje fragmenty tych przecieków, które powodują, że program uważam za bardzo dobry:

Prof. Maciej Kisilowski i Paweł Lisiewicz za podstawę swojego programu przyjmują ograniczenie władzy centralnej i przekazanie kompetencji samorządom.

Radykalne rozmontowanie instytucji centralnych i wprowadzenie swoistego „współczesnego rozbicia dzielnicowego”, zdaniem twórców niniejszej propozycji programowej, ma być złotym środkiem na „usprawnienie procesu wdrażanie reform w politykach sektorowych”. Rywalizacja między regionami w zakresie jakości służby zdrowia czy edukacji, ma być najlepszym czynnikiem usprawniającym proces podnoszenia usługi publiczne na wyższy poziom.

Program „Wielkiej Polski Obywatelskiej” zakłada likwidację co najmniej dziewięciu ministerstw, których kompetencje zostaną przekazane do samorządów wojewódzkich: edukacji, nauki, gospodarki, rodziny, rolnictwa czy sportu.

W dokumencie zawarta będzie lista ministerstw do decentralizacji oraz założenia nowych ustaw, które mają dalece wzmacniać samorządy. Program zakłada także zdecydowanie umocnienie sądów na szczeblu wojewódzkim

W myśl programu „Wielka Polska Obywatelska” władza centralna ma również przekazywać wszystkie podatki dochodowe dla samorządów. Zwieńczeniem programu ma być zmiana brzmienia Konstytucji RP, która ma zakładać „demontaż państwa unitarnego na rzecz wpisania istotnej roli ustrojowej województw”.

       To jest koncepcja, która prowadzi do uczynienia z Polski drugiej Szwajcarii. To bardzo dobrze! Ja o tym od dawna piszę w wielu notkach: 

http://gps65.neon24.pl/post/149233,decentralizacja

 

Vote up!
5
Vote down!
0

AgnieszkaS

#1593515

Jest to klasyczna prezentacja wyprodukowana przez dużą firmę reklamową, której za niezłe pieniądze zlecono kolejną antypolską kampanię. "Zdecentralizowana Rzeczpospolita w 9 krokach". Sama prezentacja opracowana na przykład w edytorze PowerPoint może być przeznaczona do opisania plantacji zeszłorocznego śniegu, budowy węzła drogowego albo programu obchodów święta lasu.
Husky napisał, że wszystko mają przygotowane!!! i podsumował to zwięźle "przecież mówiłem, że Platforma ma program, tylko czekają na tłumaczenie z niemieckiego. No i przetłumaczyli" Wszystko zależy od pieniędzy, o których tak niedawno pisałem [link]. Cytuję:
 
Ludzie w Polsce dojrzewają i powoli dostrzegają realny dorobek polskiego rządu, mimo liczebnej przewagi wrogiej Polsce propagandy, o której pisał Zawiedzony. Nad zjawiskiem skuteczności antypolskiej propagandy, trzeba się bardzo poważnie zastanowić.
 
Ale z drugiej strony musimy widzieć ogromny ładunek pieniędzy, nienawiści, pogardy i złej woli, który niosą w sobie politycy i polityka totalitarnej opozycji. Podkreślam sprawę pieniędzy, ponieważ założę się, że ogromna część tej kasy, którą ukradli - na przykład w wyniku wyłudzeń VAT, teraz wydają na czarną antypolską propagandę. Pojęcia nie mam ile kasy wydali na zatrudnienie najpoważniejszych światowych agencji od "public relations", by finansować antypolskie kombinacje i gry operacyjne, realizowane w różnych formach i według zróżnicowanych scenariuszy zlecanych do realizacji praktycznie we wszystkich mediach i przestrzeniach komunikacji publicznej i niepublicznej.
 
Patrząc na kosztowny wystrój tych przedsięwzięć oraz na istotę pomysłów na scenografię, ta cholerna choreografia paskudnych antypolskich i antykatolickich tańców powstała za granicą, w biurach wielkich firm marketingu politycznego. Tak na oko, nie mając dostępu do konkretnych danych, oceniam, że zamówienie antypolskiej kampanii wyborczej mogło kosztować, lekką ręką licząc, minimum 30 milionów EUR (słownie: trzydzieści milionów euro). To tylko w wyborach do parlamentu europejskiego.
 
Widzimy skoordynowane akcje prowokacji politycznych, rozległe antypolskie kampanie wrednej publicystyki. Książki, przedstawienia teatralne i kabaretowe, festiwale i filmy publikowane w zaplanowanych momentach, zgodne ze scenariuszami innych form i terminów politycznej aktywności. To nie są spontaniczne wybuchy społecznej złości. To są zaplanowane i za ciężkie pieniądze realizowane w w całej polskiej i zagranicznej przestrzeni publicznej kampanie marketingu politycznego, wykorzystujące wszystkie nośniki komunikacji publicznej, łącznie z cyberprzestrzenią. Aby było jasne - to są kampanie antypolskie. To nie jest anty PiS. Tak to wygląda w naszym polskim odczuciu, w Polsce. W przestrzeni międzynarodowej te kampanie są po prostu antypolskie.

Widać, że miałem proroczą wizję albo inaczej mówiąc, prawidłowo odczytałem rzeczywistość. Oni rzeczywiście chcą zlikwidować Polskę.

Dziękuję panu Husky, który odnalazł trop do kolejnej antypolskiej kampanii przedstawionej w prezentacji umieszczonej na portalu "Zdecentralizowana Rzeczpospolita". [link]
Vote up!
6
Vote down!
0

michael

#1593354

Przecież ja w pełni zdaję sobie sprawę, że jest specjalnie powołany zespół w jednym z ważnych instytutów naukowych za naszą granicą,gromadzących fachowców od komunikacji, propagandy, "miękkich" wpływów, socjologów, psychologów i wszystkich tych w nowomowie trendmakerów, influencerów, trolli, hejterów i specjalistów od botów i robienia buzzu.

Jak to się robi, jak to działa, świetnie pokazuje dokument pod jednoznacznym tytułem "Brexit".

A co do ekspertów -moje niedopatrzenie - nie wyjaśniłem, ze przy takich projektach niezbędne są "autorytety". Słupy z uniwersytetów, którzy firmują projekt. Przecież na końcu są ich podpisy.

Ci eksperci, ważne, najlepiej jak mają tytuły profesorskie.To zawsze robi wrażenie. Jak myślicie, dlaczego Bartoszewskiego od bydła nazywano powszechnie profesorem? Właśnie by mu dać fałszywy autorytet.

Podejrzewam, ze nie doszacowałeś kwoty jaką wydano na walkę z Polską (wł dostał zaśnie z Polską, a nie z PISem, jak usiłuje się zakłamać. Wiem, że jako wsparcie, sam Biedroń z jednej z rozlicznych fundacji służących do transferu pieniędzy za granicę, dostał ponad 800 tysięcy euro.

A pamiętacie jakie wsparcie na Polskę Europejskiego Funduszu dostały Lidl i Kaufland? Jak pamiętam, jakieś 3miliardy eu.

Vote up!
6
Vote down!
0

JK

Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.

 

 

 

 

#1593361

Ja piszę wprost - patrząc na rzeczywistość, wnioskując na podstawie konkretnych zdarzeń w domenie polskiego marketingu politycznego stawiam hipotezę, że "ktoś" zlecił "renomowanym, światowym agencjom public relations" przeprowadzenie kampanii wyborczej w wyborach polskich posłów w Parlamencie Europejskim. Nie mając żadnego dostępu do konkretnych informacji oszacowałem wartość tego zlecenia na kwotę przekraczającą 30 milionów euro

Wspomniana kwota określa wartość tylko tych zleceń.

Co ważniejsze to konkretne zlecenie nie mogło być wystawione i z pewnością nie było finansowane przez żaden sztab wyborczy żadnego komitetu wyborczego ani żadnej koalicji wyborczej. Po prostu żadne środowisko polityczne nie umiałoby wytłumaczyć się z takiego finansowania przed Państwową Komisją Wyborczą. Zakładam, że zleceniodawcą mogła być korporacja biznesowa, która mogła rozliczyć nakłady na realizację tego zlecenia w ciężar kosztów kampanii public relations w zakresie swojej statutowej działalności. Mogłaby to być jakaś korporacja medialna.

Jeszcze raz - hipoteza dotyczy finansowania tylko tych zleceń.

Vote up!
7
Vote down!
0

michael

#1593380

Kto wykończył Ala Capone ? Urząd finansowy (IRS).

Piszemy i piszemy, by iść za forsą. Sprawdzać kwity, śledzić szlak pieniądza, a przede wszystkim czesać fundacje.

Czy to takie trudne? Nie sądzę.Raczej woli brak.

Vote up!
7
Vote down!
0

JK

Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.

 

 

 

 

#1593405

PrOgram tej proniemieckiej partii jest znany od początku jej powstania.

Vote up!
6
Vote down!
-1

Proszę nie reklamować w serwisie stron i produktów!

#1593362

Tak rzeczywiście jest, ten program jest jednym z wielu dobrze znanych pomysłów w magazynku antypolskiej amunicji. Co ważniejsze zawartość tego magazynu trupów w szafie totalitarnej opozycji jest stanowczo za mało znana i czasem wręcz ignorowana.

Dlatego opozycja może stawiać na szali swoje autorskie złodziejstwo, na przykład wyłudzeń VAT w wysokości 250 miliardów złotych przeciwko 1,3 miliona złotych nagród dla pisowskich ministrów. Ich złodziejstwo jest dwa tysiące razy większe od tych nagród. Ale propagandowo przeważa.

Ten magazyn opozycyjnych trupów w szafie zawiera wielką ilość konkretnych dowodów działania w złej wierze z zamiarem zrobienia Polsce szkody, zniszczenia ważnej dla Polski szansy... Takich przykładów jest bardzo dużo i są zupełnie nieznane, publiczna świadomość o nich nie wie, ponieważ świat mediów  milczy, udaje że o nich nie wie, albo celowo o nich nie rozmawia. Myślę tu o konkretnych przykładach działania, o faktach gospodarczych, infrastrukturalnych, politycznych w których widać autentyczną wolę działania w złej wierze, widać jasny cel i zły zamiar spowodowania poważnej szkody, nawet w skali makroekonomicznej. Prawdziwy czas zniszczenia.

PRZYKŁAD:
Jeden z tysięcy - pisałem o podpisanej międzyrządowej umowie polsko - niemieckiej ustanawiającej wyłączenie rzeki Odry z sieci europejskich szlaków żeglugi śródlądowej, pozbawiający szczeciński zespół portowy zaplecza transportowego polskiej żeglugi śródlądowej. Umowa podpisana w 2015 r. Ostatni rzut na taśmę starej władzy.

Jaki mógł być cel ustanowienia takiego prawa?
Nie mam wątpliwości, to mogła być wyłącznie antypolska dywersja gospodarcza!
Kto o tym wie?
Opinia publiczna nie wie nic!
To był jednak poważny problem, z którym musiał się uporać minister Gróbarczyk. Zrobił to skutecznie.

I znowu - kto o tym wie? Konkretami można sypać jak z rękawa. Świadectwami niszczenia polskich szans.

 

Vote up!
7
Vote down!
0

michael

#1593400

Wiemy, wiemy nie tylko o Odrze.

 

Nasz kolega Obserwator, dla mnie Janek jest kapitanem i właścicielem dwóch barek. Pływają już synowie.

I mamy tragiczne zdanie o tym ministrze od wody i statków. Oczywiście Odra to świństwo poprzedników. Lecz nadal niewiele się polepsza.

A zrobić z GUM głównego inwestora przekopu Mierzei Wiślanej to już czyn przestępczy.

Vote up!
6
Vote down!
0

JK

Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.

 

 

 

 

#1593404