I znów ten ING, i znów ten M. Kondrat… z powietrzem w tle...

Obrazek użytkownika krzysztofjaw
Kraj

 

Onegdaj sporo czasu poświęciłem na ocenę konsorcjum finansowego ING i związanego z nim od lat Marka Kondrata.

 

Ogólnie chodziło o sposób i treść przekazu reklamowego ING oraz wypowiedzi samego M. Kondrata na Przystanku Woodstock , dotyczącego Polski i Polaków, stwierdzającego, iż „Polska nie jest najważniejsza....”). Wystosowałem też do Polaków i klientów ING o rozważenie możliwości zakończenia współsprawcy z tą instytucją [1]. Nawet powstała na Facebooku zainicjowana przeze mnie grupa kpiarsko odnosząca się do bankowej/bankomatowej kariery M. Kondrata.

 

I teraz jakoś znów odczułem potrzebę zabrania głosu na temat ostatniej reklamy ING z M. Kondratem na czele. Zmilczę już ocenę zachowania aktora, bo on i tak powie wszystko, co mu napiszą w scenariuszu reklamowym i chyba nigdy nie zareaguje lub po prostu nie będzie chciał - z sobie tylko znanych przyczyn – zareagować na nawet jakieś pośrednie i wyrafinowane antypolskie przekazy.

 

Poza tym mierzi mnie używanie przez tegoż Pana jakichkolwiek treści odnoszących się do Polski i Polaków i identyfikujących go z nami jako Polakami, bowiem jest bardzo daleki od naszej, narodowej polskości i naszego patriotyzmu, czemu dawał wielokrotnie wyraz stwierdzając np.: „– Patriotyzm nam się leje z lewa i z prawa. Ojczyzną, Polską – wycieramy sobie buty w tę i z powrotem. A dla mnie to jest tak jak zdjąć majtki w sypialni”, „Ostatnio naraziłem się, gdy zacytowałem Oskara Wilde’a, że patriotyzm jest cechą ludzi chorych na nienawiść, „Powstania Warszawskiego też nienawidzę z roku na rok coraz bardziej, bo za dużo mnie ono kosztuje. A właśnie mamy rocznicę, głośno odtrąbioną, i nie da się od tego uciec” [2] czy też „ „Michnik będzie dla mnie zawsze postacią naczelną”. A to tylko mały wycinek jego antypolskich tekstów i takowej działalności, choćby na Marszach KOD-u :))))

 

Merytorycznie znam proces przygotowywania i realizacji strategii marketingowej dla określonej grupy produktów, poszczególnych marek czy całej firmy . Znam etapy, które ostatecznie kończą się np. emisją telewizyjnego spotu reklamowego i wiem, że zanim ów plan i spot realizujący cele planu powstaną i zostaną realnie wdrożone, to przygotowaniem , ocenianiem i zatwierdzaniem ich zajmuje się bardzo wiele osób.

 

Stąd dzisiaj kieruję swoje zastrzeżenia tak naprawdę do osób decyzyjnych w konsorcjum ING a odnoszą się one do warstwy werbalnej (słownej) ostatniej reklamy dotyczącej ogólnie tzw. kredytów związanych z ekologią i czystym powietrzem.

 

Padają w niej takie słowa wypowiedziane przez M. Kondrata:

 

„Czy my Polacy mamy ze sobą coś wspólnego? Nie widać?! Bo to powietrze!”

 

Być może jestem przewrażliwiony, ale my Polacy od przeszło 1000 lat mamy ze sobą wspólnego bardzo wiele, ale powietrze postawiłbym na ostatnim miejscu.

 

Mamy jako Polacy: wspólną i własną, narodową historię; tradycję; kulturę; zwyczaje; wartości etyczne i moralne; ziemię; ojczysty i piękny polski język; naszą wiarę katolicką; więzi społeczne; Ojczyznę; polskość; tożsamość narodową; miliony naszych przodków oddających swe życie za Polskę i naszą pamięć o nich; polskie cmentarze usiane Krzyżami, gdzie leżą nasi bliscy; nasze polskie rodziny, naszych poetów i artystów, góry, lasy, jeziora, łany zbóż, Morze Bałtyckie, itd., itp.

To nas łączy, to tworzy naszą wspólnotę narodową a nie jakieś powietrze a do tego tylko one!

 

Jeżeli jednak ING uważa, iż jesteśmy beznarodowymi i pozbawionymi poczucia tożsamości narodowej oraz bezwolnymi i bezmyślnymi konsumentami, których cechą wspólną jest niewidoczne, ulotne i „globalnie kosmopolityczne” powietrze, czyli tak naprawdę nic… to proponuję, aby podobną reklamę ING przygotowało w Izraelu z następującą treścią:

 

„Czy my Żydzi mamy ze sobą coś wspólnego? Nie widać?! Bo to powietrze”.

 

Życzę powodzenia i pozdrawiam a jeżeli w Waszym planie promocji owych kredytów nie określono ewentualnej negatywnej reakcji patriotycznych Polaków na ten przekaz, nie przeprowadzono odpowiednich badań marketingowych konsumenckiego odbioru spotu i nie zmodyfikowano na nowo profilu polskich konsumentów, to macie mało profesjonalny zespół marketingowy… w co jednak raczej nie wierzę zwarzywszy na przeszłe Wasze, często mocno perswazyjne i podprogowo antypolskie przekazy reklamowe…

 

No chyba, że segmentem docelowym (tzw. targetem) tej promocji nie mają być wszyscy Polacy a jedynie zamieszkująca w Polsce grupa, dla której spoiwem nie jest polskość a np. faktycznie powietrze… mające identyczny podstawowy skład na całym świecie. Tyle tylko, że w takim razie po co w tej promocji odniesienie do Polski i Polaków? Nie lepiej byłoby w tej sytuacji użyć hasła: „Czy my, wszyscy ludzie mamy ze sobą coś wspólnego? Nie widać?! Bo to powietrze!”.

 

Takie hasło oddawałoby sens ewentualnego zamierzonego przekazu spotu dotyczącego konieczności dbania o czyste powietrze, niezbędności walki ze smogiem czy też ogólnie dbania o środowisko.

 

P.S.

Takie cokolwiek infantylne pytanie mam jeszcze do Szanownego Pana Byłego i Dobrego Aktora jako Polaka: Czy kojarzy Pan takie nazwiska, osoby czy okreslenia jak: Pinkus Bregner lub Joska Bregner?

 

[1] ]]>http://krzysztofjaw.blogspot.com/2010/08/apel-do-wszystkich-klientow-gru...]]>

 

[2] ]]>https://wirtualnapolonia.com/2015/12/23/kondrat-nienawidze-powstania-war...]]>

 

Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad... ]]>http://krzysztofjaw.blogspot.com/]]> kjahog@gmail.com

5
Twoja ocena: Brak Średnia: 5 (19 głosów)

Komentarze

to ich " towarzystwo" gdy PiS pierwszy raz doszedł do władzy. Założyli wówczas jakiś komitet demonstracyjny i ciągle puszczali to w TV...Wajda, Kuc, Olbryski , Stur, Konrad i inni... to było żałosne zjawisko o POpapranym charakterze.Dostali jakiegoś szału bo PiS doszedł do władzy... Że Konrad tak mów i i piszę,  to nic dziwnego i nowego. Oni nas NIENAWIDZĄ!  I dali i dają nadal tego przykład.

Vote up!
13
Vote down!
0

chris

#1559391

Kondrat się on pisze, reszta Stuhr i Olbrychski. Przekręcając nazwiska, można zrobić krzywdę ludziom porządnym, a kanaliom ułatwić udawanie, że nie o nich chodzi.

Vote up!
6
Vote down!
0

#1559417

Ale ten ...subiekt i tak ma inne nazwisko...

Jednak fakt, masz rację muszę uważać na te " przechszty "...

Vote up!
6
Vote down!
0

chris

#1559439

Niedługo opublikuję tekst o nadrzędnej roli Talmudu w mysleniu i działaniu Żydów, niezależnie gdzie są i co sami fałszywie mówią. Talmud twierdzi jedno: Żydzi to ludzie a Goje (nie-żydzi) podludzie, niczym zwierzęta. A juz katolicy to są gorsi od tych zwierząt. A, że Polska jest krajem katolickim i to dość mocno, to Żydzi nas nienawidzą i chcą sobie Polskę podporządkować i stworzyć u nas "drugą ziemię obiecaną", Judeopolonię. 

Pozdrawiam

Vote up!
7
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1559464

chyba w `99 wpadła mi w rękę książka ks. Pranajtisa a chwilę potem Konecznego. Wystarczy przeczytać te dwie pozycje a wszystko staje się jasne.

Vote up!
2
Vote down!
0

Masaraksz

#1559570

I jeszcze jedno... Po wojnie to Żydzi opanowali też przemysł filmowy: od rezyserów po aktorów. 

Pozdrawiam

Vote up!
6
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1559470

Dobrze, dobrze publikuj, nigdy tego nie za dużo ...moje dwa miasta w Polsce to Gdynia i Warszawa...i na odwrót i...trochę znam tą branżę " rozrywkową " ...

Ja z kolei napiszę trochę później o ataku na Kościół Katolickiszczegolnie w Europie i rzeczywistej wojnie by unicestwić Stolicę Apostolską i dać początek NWO...

Serdecznie pozdrawiam Szczęść Boże 

Krzysztof

Vote up!
5
Vote down!
0

chris

#1559482

Przekaz reklamowy jak i cała strategia komunikacyjna banku, czy innej wielkiej firmy jest tworzona i kontrolowana w najmniejszych szczegółach przez specjalistów - widać ING wybrał sobie taką strategię. Nie ma przypadków.

Vote up!
9
Vote down!
0
#1559399

Masz rację, ale ktoś to zatwierdza odgórnie, dlatego mam pretensje do top managamentu ING.

Pozdrawiam

Vote up!
4
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1559466

( w piątym wierszu drugiego akapitu poprawił bym : rozważenie możliwości zakończenia współsprawcy  ;-))

Na opisywaną reklamę jeszcze nie natrafiłem, a właściwie : nie zostałem nią poczęstowany ! Zwracam uwagę na smaczki zawarte w reklamach, niestety często są to chamskie, pozbawione finezji gnioty. W przypadku aktora Kondrata, dochodzi do "sprzedaży wiązanej" : pan nie kupujesz produktu, pan kupujesz "polską drogę życiową", pan gratis dostajesz komplet wygodnych poglądów !  

Vote up!
9
Vote down!
0

#1559400

Te wypowiadane słowa widzę w ustach Kobuszewskiego...

 

Vote up!
5
Vote down!
0

chris

#1559440

Takich ludzisk w Polsce jest wielu. 

{pzdrawiam

Vote up!
4
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1559467

  Sam nie mam "pióra" ale ten wpis to to co myślę.                                                                                                                           Zawsze przy tym tekście odpowiadam: my Polacy? bardzo wiele! ale z tobą - nic!

Vote up!
9
Vote down!
0

Masaraksz

#1559413

Dziękuję za dobre słowo i pozdrawiam.

I tak na marginesie dyskusji: akurat w filmie - tak jak w aparacie bezpieczeńtwa PRL, wymiarze sprawiedliwość, kulturze, służbach specjalnych -  po wojnie jest bardzo duży odsetek Żydów. Nieraz aż trudno uwierzyć. 

 

Vote up!
5
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1559468

 ...trudno na co dzień ich znaleźć gdyż zachowując odrębność gatunku mają wrodzoną zdolność do wtapiania się w środowisko w którym egzystują. W Polsce oni potrzebują mieć nazwiska bardziej polskie od Polaków, w Niemczech bardziej niemieckie od Niemców itd. i dopiero tak jak w lasach eukaliptusowych, gdy je opuszczają to po gołych drzewach odartych z zielonych (liści czy dolarów) widać, że tam byli.

Vote up!
5
Vote down!
0

niezależny Poznań

#1559478

Tylko powietrze? Nie, nie tylko. Masz rację Krzysztofie, że to celowa narracja mająca swą masowością i głupotą stłamsić to nieuchwytne, co naprawdę scala Polskę: https://www.facebook.com/GlosBohatera/videos/2553013151390982/

pozdr...

/benjamin

Vote up!
3
Vote down!
0
#1559592