I co dalej,… Panie Prezydencie Duda? Realizacja obietnic wyborczych (cz. 1.)
W pierwszej części tego cyklu podejmuję próbę odpowiedzi na pierwsze pytanie z szeregu postawionych przeze mnie niżej. Choć odpowiedzi będą w sferze dywagacji, to poparte dotychczasową postawą dra Andrzeja Dudy i wyraźnymi pozytywnymi symptomami, – mogą z dużym prawdopodobieństwem dać prawdziwy obraz tego, co nas czeka. Odpowiadając, nie będę operował dokładnymi datami, liczbami czy kwotami, albowiem odpowiedzi te mają mieć a priori charakter ogólny.
Do wyborów parlamentarnych pozostało około trzech miesięcy. Kampania wyborcza trwa z coraz większym rozmachem. Sztaby wyborcze PiS-u i PO prześcigają się w pomysłach przekonania elektoratu do swoich faworytów na urząd premiera. A prezydent elekt – dr Andrzej Duda przygotowuje się do przejęcia urzędu Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej. Wkrótce po sierpniowym zaprzysiężeniu na ten urząd – zacznie się 5-letnia harówka, bo nazbyt wiele spaprał jego poprzednik… mgr „histeryk” Bredzisław Bul-Komoruski.
Dzisiaj niemal w każdym polskim domu zadajemy sobie pytania:
1) czy prezydent będzie pamiętał o swoich obietnicach wyborczych i czy je zrealizuje?
2) jakie będą jego pierwsze działania i decyzje na niwie Polski i na arenie międzynarodowej?
3) czy będzie prowadził politykę prorosyjską, może proukraińską, a może prounijną? A może… wszystkie razem?
4) czy będzie optował za zmianą Konstytucji RP ze wskazaniem na zarządzanie Rzeczpospolitą w systemie tzw. prezydenckim?
5) czy będzie dążył do wyjaśnienia zamachu pod Smoleńskiem?
6) jaką nakreśli politykę wobec diaspory żydowskiej z USA domagającej się nieuzasadnionych „odszkodowań” w kwocie 65 miliardów dolarów?
7) czy opowie się za wzmocnieniem roli Prezydenta RP wraz z przekształceniem systemu zarządzania państwem na typowo prezydencki?
8) czy będzie zdolny przeciwstawić się zapędom unijnych cwaniaków z Brukseli w dalszym obezwładnianiu polskich finansów i gospodarki?
9) jak sobie poradzi ze wściekłymi i głupimi w swej wymowie atakami platformerskiej swołoczy na swoją osobę, których już doświadczył niemało w okresie kampanii wyborczej, jak również jako prezydent elekt?
Lista pytań jest dość długa. Myślę, że te dziewięć pytań powinniśmy uznać za priorytetowe, a odpowiedzi na nie nakreślą nam, jak będą wyglądać główne cele polityki prowadzonej przez Prezydenta RP.
Zatem przypomnę moje pierwsze pytanie:
– czy prezydent będzie pamiętał o swoich obietnicach wyborczych i czy je zrealizuje?
Wszystko na to wskazuje, że Prezydent RP dr Andrzej Duda zrealizuje większość swoich obietnic. Jego postawa etyczna i moralna – według mojej opinii – nie rokuje, by zachowywał się tak, jak jego poprzednik i miał w „głębokim poważaniu” interesy i potrzeby Polaków. Znam go z opinii moich kolegów – pracowników naukowych Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, którzy z nim pracowali. Znam go także z opinii Janusza Wojciechowskiego – europarlamentarzysty współpracującego z A. Dudą w wielu kwestiach. Media maistreamowe nie nagłaśniały, że Andrzej Duda w Parlamencie Europejskim był jednym z najbardziej aktywnych posłów, a najbardziej aktywnym przedstawicielem Polski w sferze obrony polskich interesów w UE. O tym trzeba wiedzieć i zapamiętać.
Tak więc jego spełnianie obietnic wyborczych ma szanse powodzenia, wszakże pod warunkiem bardzo silnego poparcia jego zamysłów przez większość parlamentarną. Ale na tę większość przyjdzie nam poczekać do jesiennych wyborów, a w zasadzie do połowy listopada tego roku.
Przewertowałem sporo publikacji na temat postaci dra Andrzeja Dudy. W oparciu o nie oraz w oparciu o swoje przemyślenia, – wypracowałem szereg opinii. Powiązałem je w związek przyczynowo-skutkowy i odpowiedź na pierwsze postawione wyżej pytanie jest tego wynikiem.
O ile pewne decyzje podejmowane przez prezydenta Dudę nie będą wymagać poparcia sejmu i senatu, to już w sferze akceptacji prezydenckich projektów ustaw – owszem. Nawet najlepiej opracowane projekty ustaw dotyczących na przykład obniżenia wieku emerytalnego czy podwyższenia kwoty wolnej od podatku – mogą nie być przedmiotem obrad i głosowania w przypadku, gdy obecna Marszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska (PO) wrzuci te projekty do sejmowej „zamrażarki”.
Będzie to z jej strony nic innego, jak świadome udaremnianie Prezydentowi realizacji jego obietnic, jakie złożył Polakom w swej kampanii wyborczej. Taki los zapewne spotka każdy projekt autorstwa Kancelarii Prezydenta RP i trzeba to podłe zachowanie marszałka (marszałkini?) nagłaśniać i codziennie piętnować wszędzie tam, gdzie to tylko będzie możliwe! Tak się dzieje już od ośmiu lat z projektami ustaw składanych przez PiS czy Solidarną Polskę, także wniosków obywatelskich w sprawie dwóch – jakże znaczących dla nas referendów, a dotyczących zaniechania obowiązku posyłania do szkoły 6-latków i sprzeciwienia się możliwości sprzedaży polskich lasów i ziemi.
Wobec takiego procederu, jakiego dopuszczali się i nadal dopuszczają kolejni marszałkowie sejmu – Prezydent Andrzej Duda w swych działaniach na niwie nowelizacji ustaw będzie miał prawie zerową skuteczność. Zatem wydaje się stosowne i konieczne, by posłowie zjednoczonej prawicy wnieśli do laski marszałkowskiej projekt znowelizowania Regulaminu Sejmu RP w kwestii określenia czasu, w jakim obowiązkowo powinno dojść do pierwszego czytania projektu ustawy lub wniosku w sprawie referendów, licząc od momentu jego złożenia w Kancelarii Sejmu. Uważam, że termin 30-dniowy byłby właściwym, ale z klauzulą że projekty ustaw i wniosków referendalnych mające bezpośredni wpływ na odzyskanie bezpieczeństwa państwa i jego obywateli – powinny być procedowane w bezzwłocznym trybie, tj. w ciągu 48 godzin od chwili ich złożenia. Natomiast jeśli miałoby dojść do przekroczenia tych terminów, na polecenie Prezydenta RP – Marszałek Sejmu musiałby wnieść ten projekt pod obrady sejmu pod karą odwołania go z funkcji marszałka. Takie rozwiązanie byłoby możliwe tylko wówczas, gdyby w Polsce obowiązywał system rządzenia tzw. prezydencki. Zatem nie można się ekscytować tym, co dzisiaj jeszcze nie leży w sferze możliwości Prezydenta RP. Ale o tym systemie napiszę w części dotyczącej zmiany Konstytucji RP.
Jestem przekonany, że obecna marszałkini, jak i platformersko-peeselowa większość parlamentarna absolutnie nie jest zainteresowana tą nowelizacją regulaminu, a tym bardziej zmianą Konstytucji RP. Zatem Prezydent Andrzej Duda do czasu jesiennych wyborów zmieniających definitywnie skład poselskiej i senackiej izby – będzie miał „związane ręce” w kwestii ustanawiania nowych aktów prawnych. Tak więc przez co najmniej pół roku nie oczekujmy od prezydenta Dudy jakiejś nad wyraz wielkiej operatywności. W tym czasie możemy się spodziewać, że będzie sukcesywnie składał projekty ustaw oraz wnioski o usunięcie ustaw antypolskich uchwalonych wcześniej przez platformersko-peeselową większość parlamentarną, a podpisanych bez zmrużenia oka przez „żyrandolowego (p)rezydenta”. Te projekty ustaw, wnioski i nowelizacje zapewne będą deponowane w sejmowej „zamrażarce”, wszak platformerska marszałkini sejmu będzie czuwać, by nic co propolskie, nie ujrzało światła dziennego na sali sejmowej. Ale nic nie będzie stało na przeszkodzie Prezydentowi RP, by wetować te ustawy, które w swym zamiarze mają szkodzić nam Polakom. I to wiem – będzie bezwzględny w wetowaniu, bowiem wyznaje zasadę: jeśli Bóg jest na właściwym miejscu, to honor i Ojczyzna są na właściwym miejscu. A wszystko inne… od szatana pochodzi.
c.d.n…
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 7449 odsłon
Komentarze
Kryterium skuteczności
13 Lipca, 2015 - 00:41
Witaj
Aby uzyskać najwyższą skuteczność, a to własnie jest miarą mężów stanu,
regułą powinno się stać nagłaśnianie(i to z odpowiednią interpretacją prawną)
KAŻDEJ szkodliwej formy działania ze strony poplslowej sitwy.
Naród ma już dosyć traktowania jako zbieraniny głupców i oczekuje
rzetelnej i wyczerpujacej informacji.
Politycy są z zasady tylko najemnikami do wykonywania zadań,
w związku z tym powinni przedstawiać raporty dla Narodu.
W przeciwnym razie, za raportowanie weźmie się Czerska z Wiertniczą, a to już
przerabiamy ponad 25 lat.
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
i co dalej?
13 Lipca, 2015 - 01:42
Amen!
bo "jesli Bóg jest na właściwym miejscu, to honor i Ojczyzna są na właściwym miejscu"......
zimny drań
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika wilk na kacapy został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
13 Lipca, 2015 - 03:52
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika walgor1 został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
13 Lipca, 2015 - 05:45
Doczytałem ten elaborat tylko
13 Lipca, 2015 - 09:55
Doczytałem ten elaborat tylko do miejsca, w którym użyto nazwy Polaków napisanej z małej litery. Jesteś waść wiecznym niewolnikiem i nigdy nie dźwigniesz się z kolan. Minusa nie dałem, przemilczę...
trututu
14 Lipca, 2015 - 05:58
A ja dałem i też przemilczę... bo co tu komentować...
zimny drań
@walgor1 - Z ledwością wytrwałem i przeczytałem...
13 Lipca, 2015 - 12:50
... do końca (z obowiązku) twój gniot. Uprawiasz specyficzny rodzaj publicystyki, który nazywam... ble... ble... styką. Twój bełkotliwy słowotok jest odzwierciedleniem twojej postawy w realu. Zapewne za każdym rogiem i zaułkiem wypatrujesz Żyda. Jak go znajdziesz, to tropisz go i patrzysz, czy przypadkiem nie sprzedaje Niemcom... mostu Poniatowskiego w Warszawie, albo Pałacu Kultury i Nauki Sowietom.
Słuszność miał Użytkownik o nicku trutututu, który w swym komentarzu napisał, że ty się już z kolan nie dźwigniesz! Taka pozycja nie sprzyja konstruktywnemu myśleniu, ponieważ z pozycji klęcząc... znacznie mniej widać i trudno ocenić rzeczywistą sytuację. Tyle ad meritum.
A teraz w kwestii formy twojego tekstu.
- Kiedy doliczyłem do ośmiu błędów ortograficznych, przestałem liczyć kolejne.
- Przecinki dla ciebie nie istnieją!
- Akapity dla ciebie nie istnieją!
- Znaki zapytania i wykrzykniki napisałeś po postawieniu spacji, co skutkowało rozpoczęciem wiersza od... znaku zapytania.
Podsumowując: - złamałeś w swoim tekście bardzo wiele zasad polskiej pisowni. Od dawna już nie było mi dane czytać tekstu tak niechlujnie napisanego, który w dodatku... zaśmieca mój blog. Żeby mi to było... ostatni raz na moim blogu walgor1!!!
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Satyr - bolszewicki praktyk ???
Komentarz ukryty i zaszyfrowany
Komentarz użytkownika walgor1 został oceniony przez społeczność dość negatywnie. Został ukryty i zaszyfrowany poprzez usunięcie samogłosek. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 3. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność jakkolwiek ciężko Ci będzie go odczytać. Pamiętaj, że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
13 Lipca, 2015 - 21:42
Rzmm, (prszę zwżyć przcnk) ż jk sę n m rgmntów t trzb sę czpnąć byl czg. T tk chyb w myśl strj kmchwj zsdy - pkż m człwk, znjdę n ng hk. Tk dzwn sę skłd, ż t PS z swych rządów szczgóln pdbł sb tę strą zsdę rdm z PRL. Jk wdć krpkę tż pstwłm. Przynjmnj jż wm z km mm dczynn. Jśl chdz cdzysłwy t n knczn mszą być. Jśl ch n stwm t znczy, ż tk m BYĆ, n nczj. Jśl npszę, ż STYR jst Prwszym Cnzrm Ltrtm PRL Bs t n wdzę ptrzby stwn wych cdzysłwów b n wdzę tkj ptrzby. T n jst prznśn n żdn nn &qt;ltrck nmtpj&qt;. Ktś t sę zblwrswł, ż gdzś tm w tkśc pjwł sę słw plcy, n Plcy. h. Czyżby jkś kmplksy sę dzwły ? Tk przypmnm, ż w język plskm dpszcz sę stswn młych ltr t nwt w przypdk kdy mówmy nrdwścch. Mżmy ztm npsć kzchw, rsjn, mrykn, nmcy, nglcy n jst t żdn błąd rtgrfczny. Plcy n są t wyjątkm, ztm npsn mądrzy plcy lb głp plcy n jst równż żdnym błędm. Wszystk zlży d kntkst. Jśl gdzś tm pjwł sę tk błąd, ż w plcy zstł żyt nwłścw t srdczn przprszm l t spcyfk psn kmntrz. Jst wl myśl spstzrżń, któr chc sę przkzć, kżd mż być wżn. Tk tż n pszę kmntrzy przz rsk msąc tylk jst t ptrzb chwl. Tk tż n krzystm z dytr tkstów b szkd n t czs b są rzczy sprwy n nb n tylk wl wżnjsz nż krt jdn przcnk czy brk cdzysłw. Skr dl Cb &qt;Styrz&qt; kwst dlszg stnn pństw plskg (t n jst błąd) jst jkmś bl bl bl n t tym brdzj jż wm z km mm dczynn. C d jkchś &qt;kln&qt; t njk &qt;trttt&qt; t tyl c ntrąbł nc z tg n wynk. Pnw n tn krnk zmńc klbr swych pstlcków b t Wsz klk tylk mn łchczą. krt w tym przypdk trfc klą w płt. N t mż tn płt prznśc, wtdy być mż d sę Wm w cś trfć. Njwyrźnj wdzę, ż jż sm pjęc wlnj swrnnj Plsk wprw Ws w dygt bstrkcję. Tk tż pjęc wlnj Plsk jst dl Ws czymś c tylk pwdj strch t c zzwyczj nstępj p lwtyw. Jk krt n wdzę żdnych bw zwąznych z npdlgłą swrnną Plską, nwt twrdzę, ż t jdyn przyszłść njlpsz prspktyw dl młdych. B p tych wszystkch rządch kłd P-PS tę Plskę będz trzb stwć n nw. Skr węc Wszym zdnm t J jstm n klnch t w jkj pzycj WY jstśc ? N chyb tylk w pzycj lżącj gdz prczyw rękm trzymc sę krwężnk. N t sb g trzymjc b ndłg t Wm tż zbrM (n stsję cdzysłwy b tk m być - zbrM). Plsk n jst czymś drwnym d rzczywstśc czy tż Dnldwą zlną wyspą. Nstty, t plcy n chcą psć włsnj hstr, ztm ktś ms m tę hstrę psć. Tk tż dzś psz ją Wszyngtn d spółk z Tl wwm przy wydtnj pmcy Brln Mskwy. Kt tg n wdz t pprst ŚP. Rządn dspry żydwskj n są czymś tż drwnym d rzczywstść. T m słżyć knkrtnm clw. Pmyślc przz chwlę. C mżn zrbć z tym krjm w tym krj jk m sę d dyspzycj pnd 200 mld SD. C d pstwy PS w tj kwst n mm żdnych złdzń. PS ngdy n pwdzł N. Z rsztą bstrhjąc jż d tych kwst t jż d 2 dn mmy dwód jk t prt n czl z pnm Ddą pdchdz d plskj rcj stn. T jdnk zstwę sb n knc. Jśl chdz lkwdcję WS t przypmnm, ż pn Mcrwcz n dprwdzł tg prcs d kńc. Jdnk pn Dd jż zpwn wkrótc zmrzy sę z prwszym prblmm, który jk dl mn będz prwdzwym tstm dl jg wrygdnśc pltycznj jk tych bcnk wybrczych. Mm t n myśl stwę &qt;n vtr&qt;. T, ż trz pn &qt;Km Rsk&qt; pkzj nby fgę t tylk tk gr. n pprst chc jkby t pwdzć pkzć &qt;śrdkwg plch&qt; swm klsm z dzln m pprc wsprc pdczs kmpn przydnckj. l jk wspmnłm wczśnj n nszym &qt;pdwórk&qt; trw przcągn lny pmędzy &qt;mryknm&qt; &qt;rskm&qt;. Dltg myślę, ż sttczn przyjm tę stwę, żby zrbć n złść Ddz. c zrb pn Dd ? Ptęp stwę pczęc dzc d mszn w szklnc ? Zns ją ? Jk dl mn jśl ją zns t pkż fktyczn, ż wrtśc ktlck brą górę l jśl nc n zrb t znczyć będz, ż prktyczn st z tlmdyzcją Plsk. Zstj trzc pcj - lwrwn c PS ptrf dsknl. Dż krzyk hłs, sttczn skńczy sę n dpsn d stwy jkgś jdng zdnk, cś psznwn gdnśc, wrtścch człwczństw td. Sm tk góln nc n wnsząc krśln (czyl błkt) l w tr wdmść pójdz - &qt;PS pprw stwę n vtr&qt;. Kńcząc, pwrócę węc d tg dwd pstw PS jg pr-plskśc. tóż 2 dn tm n rpjsk przyjęł zstrzną wrsję &qt;pkt klmtyczng&qt;. N mcy tg nwg rzprządzn pdns sę płtę z msję 1 tny C2 z 7 jr d 15, nwt 20 jr !!! (Styr, sry l mm w tym mmnc gdzś t Twj przcnk wykrzyknk b t jst mw jż czymś nzwykl wżnym dl nszg krj). Drdzy Pństw czy zdjc sb sprwę c t zncz ? Pdnsn cn nrg w nszym krj, ztm bnżn stndrd życ przcętng plk, pgrszn knkrncyjnśc plskm frm. Szcj sę, ż dzęk tj &qt;krzystnj&qt; zmn w Plsc kł 400 tyscy ldz strc prcę !!! T, ż pn Kpcz z cłym P m t gdzś wl pzwć d jkchś ftk t mn n dzw. l gdz był PS gdz był pn Dd ? N słyszłm jkś kmpn przcwk tym zmnm. Styrz, jdn c mgę pwdzć. Nzwć sę &qt;pzycją&qt; t jk dl mn trchę z mł. Byc &qt;pzycjnstą&qt; jdnk d czgś blgj. N sądzsz ?
@walgor1! - Prosiłem, byś mi nie zaśmiecał bloga?
13 Lipca, 2015 - 23:29
Teraz zrobiłeś dokładnie to samo, za co cię wcześniej zganiłem! Jesteś niereformowalnym ludkiem!
- Zasady polskiej pisowni są dla ciebie... byle czym. No... ładnie "patrioto"!
- Nie szukałem na ciebie haka. Sam się "podłożyłeś" swoim niechlujstwem!
- Satyr dba na Niepoprawnych.pl o to, by wpisy były gramatyczne i nie były bełkotem.
- Pisząc narodowości (polacy, rosjanie) podaj źródło, że jest to zgodne z polską pisownią. Ja nie znam takiej opinii językoznawców, a mam za sobą ponad 60-letnie życie i od około 20 lat jestem "belfrem" i pracownikiem naukowym na kilku uczelniach.
- Specyfika pisania komentarza (na którą się powołujesz) ma to do siebie, że to co tu piszesz, nie jest prywatnym twoim zapiskiem na karteluszce "przyklejanej" magnesem do drzwi lodówki na twój prywatny użytek. Tutaj czytają dziesiątki tysiący czytelników i... ma to być napisane po polsku i zgodnie z zasadami. Jak ci się nie chce, bądź nie potrafisz, to nikt cię nie zmusza, byś tu pisał.
- Jeśli piszesz tak obszerny komentarz, a tobie szkoda czasu na pisanie tekstu najpierw w edytorze, to zapytam: a oprócz ciebie... wszystkich masz w domu zdrowych? Edytor (np. Word) ma wbudowany słownik i podkreśliłby ci błędy. Ale ty chcesz być tak "mundry, jak Krysioków dzieciok. Ten to się ledwie urodził i już mioł dwa zumbki... mundrości".
- Nie wiesz, co to jest akapit? Do szkoły pięćdziesięcioparolatku, a potem pisz! Musisz nadrobić to, co straciłeś, kiedy chodziłeś na wagary!
- Pojęcie wolnej Polski - wbrew temu co piszesz - jest mi aż za bardzo dobrze znane (dziadek AK-owiec zginął z rąk SS-mana, a ja w stanie wojennym wycierpiałem za swoją Ojczyznę). Więc nie pieprz mi tu "głodnych kawałków".
- Wybij sobie z głowy jakiś układ "PO-PiS"! Nigdy takiego nie było! Chyba, że w twoim chorym umyśle.
- "Donaldową" (przymiotnik) piszemy małą literą (błąd ortograficzny).
- "poprostu" piszemy rozdzielnie "po prostu" (błąd ortograficzny).
- Napisałeś: "w tym kraju", "z tym krajem". To co?... słowo "Polska", "Ojczyzna" już ci nie chce przejść przez gardło? Wstydzisz się Polski, że unikasz jej nazwy???
- Wcześniej napisałeś: "Szmaciarewicz", teraz "Maciarewicz". Wcześniej zero szacunku dla człowieka, dzięki któremu także możesz pisać w sieci, a teraz błąd! Nie Maciarewicz, a Macierewicz (nota bene mój kolega). Nawet nie potrafisz poprawnie napisać nazwiska! To co mam sądzić o reszcie twoich wypocin???
- Na temat pakietu klimatycznego wiem więcej, niż się tobie wydaje. Prof. Jan Szyszko jest moim dobrym znajomym z kręgów nie tylko zawodowych, ale i z racji swego czasu mojej współpracy z PiS-em ws. programu dot. energii odnawialnej. Możesz sobie także przeczytać mój wywiad z prof. J. Szyszko, (tutaj: http://niepoprawni.pl/blog/satyr/prof-jan-szyszko-b-minister-ochrony-srodowiska-prezes-zarzadu-stowarzyszenia-na-rzecz), gdzie był również poruszany temat "pakietu klimatycznego".
- Tak. masz rację. Bycie opozycjonistą w stosunku do rządu PO-PSL rzeczywiście obliguje do czynnego udziału w pracach na rzecz Polski i Polaków. Ja mam na swoim koncie fragment programu dot. korzystania z zasobów energii odnawialnej (2004), który w roku 2005 został wdrożony w pracach rządu PiS, ustawiczną pracę z młodzieżą akademicką w duchu patriotyzmu, wiele publikacji książkowych i na kilku portalach internetowych o wydźwięku typowo patriotycznym.
Zatem napisz, co zrobiłeś dla mojej Ojczyzny. Napisałem "mojej Ojczyzny", bo twoją to chyba ona nie jest, skoro wstydzisz się stosować w tekstach jej nazwę.
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
@Satyr
13 Lipca, 2015 - 05:51
Witaj
Prawidłowo i słusznie nakreśliłeś działania opozycji, jaką w stosunku do prezydenta będzie rząd, sejm i całe PO. Będą mu rzucać klody pod nogi aż do wyborów.
Jednakże w tym opracowaniu nie uwzględniłeś (może zamierzałeś w dalszych) potężnej broni, jaką uzyska Andrzej Duda po 6 sierpnia. To będą orędzia do narodu. Telewizja publiczna ma obowiązek w każdej chwili udostępnić prezydentowi swoje studia. I tymi przemówieniami prezydent może ostro walczyć z przeciwnikami. Natychmiast pokazywać obstrukcje, punktować wrogie działania i obnażać hipokryzję i zakłamanie.
Takiego bombardowania ekipa władzy poza pałacem długo nie wytrzyma.
Poza tym, jak zwykle, koniunkturaliści zaczną niuchać, z której strony wiatr zaczyna wiać i PO zacznie tracić poparcie ośrodków opiniotwórczych.
Sierpień i wrzesień to będą miesiące ostrej walki, a ja nie mam wątpliwości, kto ją wygra.
Serdeczności
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Januszu! - Tak, masz rację. Cykliczne wystąpienia...
13 Lipca, 2015 - 08:37
... telewizyjne A. Dudy będą świetną bronią w walce z oszczerstwami, pomówieniami i atakami "poniżej pasa" platformerskich rozkładaczy Rzeczpospolitej. O tym napiszę w odpowiedzi na pytanie 9, które brzmi: "jak sobie poradzi ze wściekłymi i głupimi w swej wymowie atakami platformerskiej swołoczy na swoją osobę (...)?". Tak więc za około 10 dni rozwinę temat telewizyjnych wystąpień A. Dudy.
Pozdrawiam,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Coś pan taki niecierpliwy ?!
Komentarz ukryty i zaszyfrowany
Komentarz użytkownika Spoko został oceniony przez społeczność dość negatywnie. Został ukryty i zaszyfrowany poprzez usunięcie samogłosek. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 3. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność jakkolwiek ciężko Ci będzie go odczytać. Pamiętaj, że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
13 Lipca, 2015 - 11:36
a mnie ta niecierpliwość....
13 Lipca, 2015 - 12:06
.... ta niecierpliwość Satyra martwi mnie z innej przyczyny.... Chyba profesor zapomniał, że A. Duda jeszcze nie jest Prezydentem RP.
Satyr w swojej dobroci- może naiwności ?? - nie bierze pod uwagę, że ta WSI-owa kanalia z Ruskiej Budy....tak łatwo nie odda władzy.
Boję się czy gdzieś nie czai się następny Cyba albo neo/ Niewiadmski ????
@Spoko! - Ja jestem niecierpliwy? Hmmm...
13 Lipca, 2015 - 12:12
Gdzie Ty Spoko widzisz w tekście wpisu moją niecierpliwość? Ja nie poganiam Prezydenta Andrzeja Dudy do działań. Jest on na tyle roztropny, że wie co ma do załatwienia w pierwszej, drugiej i następnej kolejności.
I dlaczego posyłasz mnie do diabła? Cóż Ci takiego złego uczyniłem?
Pozdrawiam z minus 6,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Co dalej Panie Prezydencie Duda
13 Lipca, 2015 - 13:46
Trzeba podjąć ostatni wysilek wyborczy tak by powstala wiekszośc konstytucyjna PISu z Kukizem. Wtedy wszystko bedzie mozliwe. W przypadku zwyciestwa koalicji skupionej wokoł PO można byc pewnym , ze Prezydent Duda nie bedzie mogl wywiazac sie ze swoich obietnic. W przypadku rzadu PISu nawet gdy bedzie mogl rządzic samodzielnie, mozliwosci będą jednak ograniczone (w czasie swoich 8 letnich rządów PO (system) "okopała" sie niesamowicie) i w tym przypadku niektorych koniecznych wielkich zmian systemowych nie da sie wprowadzić. Niepokojące , ze zaczynaja sie kłótnie na prawicy ( Ruch Obywatelski JOWów odcina sie od Ruchu Kukiza ) dla mnie to ambicjonalna glupota, ale cóż. Mam jednak wielka nadzieje , ze po wyborach powstanie sytuacja , że Prezydenta Dudę bedzie mozna spokojnie rozliczac z obietnic, a on sam bedzie sie bardzo cieszyl , ze moze te obietnice spełnić. W zasadzie to wszystko wynika z tresci artykułu , ale sam tytul wydaje sie trochę przedwczesny.
@zdzisie! - Widzę, że nazbyt wierzysz P. Kukizowi
13 Lipca, 2015 - 14:38
Ja jemu nigdy nie ufałem i teraz też nie ufam. Zbyt wiele ma "za uszami".
Śmiem twierdzić, że zaskakująco wysokie ponad 20-procentowe poparcie Pawła Kukiza w wyborach prezydenckich było "nakręcone" przez PKW, by Bredzisław Komoruski miał większe szanse w rywalizacji z Andrzejem Dudą.
Pozdrawiam,
P.S.
Tytuł artykułu moim zdaniem nie jest "przedwczesny". Nadając jemu taką treść - miałem na myśli, że wygrane wybory nie mogą satysfakcjonować Polaków tylko i wyłącznie z powodu samego wygrania. Liczyć się będzie to, jak owo zwycięstwo A. Duda "przekuje" na sukces propolskich środowisk.
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Satyrze
13 Lipca, 2015 - 14:41
Myślę, że sporo spraw zostało skalkulowanych jeszcze przed wyborami prezydenckimi żeby nie wyszło, że Duda w praktyce wygrywa wybory ale okazuje się prezydentem "ja nic nie mogę".
Kilkakrotnie wspominałam i podkreślałam w komentarzach w trakcie kampanii prezydenckiej o wyższości A.Dudy (z mego punktu widzenia) nad pozostałymi kandydatami prawej strony - A.Duda jest prawnikiem, konstytucjonalistą.
Łącząc te dwie powyższcze kwestie jest podstawa do założenia, że nowy Prezydent RP skieruje sprawy polskie na polskie tory. Tak to ujmę.
...Pomyślmy tylko przez chwilę nad takim wariantem (teoretycznie) - gdyby Bronek zamiast chóru wujów doradców miał doradcę A.Dudę. Zawsze mówię, że gdybać nie lubię ale często zastanawiałam się nad tym.
Wuje z GW miotały się niedawno - Duda powinien uczyć się od Komorowskiego... A czego Duda by się od Bronisława miał niby nauczyć? Raczej odwrotnie - pożytek mógłby być gdyby to Bronek Maryśka (Ma Ryśka?) uczył się od Dudy. Te same wuje + wuje platfonsiery miotają się również, że Duda przedwyborczo złożył wiele obietnic ale do tej chwili żadnej nie zrealizował.
III RP wydała wojnę A.Dudzie i już jest ostro ale będzie jeszcze ostrzej i bezpardonowo. A tak 2-3 procesiki wytoczone przez Kancelarię Prezydenta RP tłuściejszym miśkom platfionsiery za zniewagę Urzędu Prezydenta RP w osobie A.Dudy z tłustym zadośćuczynieniem (sześć zer) ? Oczywiście w przypadkach 100% niepodważalności pozwu i 100% pewności wygrania, na pewno dadzą rezultat.
To dorzucam do słów Janusza o orędziach - Prezydent Duda powinien kontynuować kontakty z Polakami. Na Dudabus już czasu mieć nie będzie ale właśnie orędzia mogą to zastąpić. Polacy muszą "czuć" fizyczną bliskość Prezydenta Dudy. Przez 5 lat mieli dmuchaną lalę ale wciąż jeszcze niezbyt wielu widzi różnice między A.Dudą i Bronkiem. Zbyt wielu wciąż najlepiej odbiera "pismo obrazkowe" dlatego powinno być dużo A.Dudy - Prezydenta RP w mediach, mówiącego do Polaków. Podkreślam - Prezydenta RP. Do tych milionów, które oddały swój zwycięski głos na niego muszą dołączyć kolejne miliony, żeby się CBOS "linijka skończyła" i przepaliła pompka do dmuchania balonów.
Wiem, że będzie ciężko A.Dudzie, będzie bardzo pod górkę ale nie ma zmiłuj się - wywalczył wsparcie Polaków, teraz musi go bronić.
Pozdrawiam z dyszką.
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Contesso! - Przecież Prezydent Andrzej Duda...
13 Lipca, 2015 - 15:18
... nie został przez środowiska prawicowe "wrzucony na głęboką wodę" bez możliwości podania jemu koła ratunkowego. Zawsze może liczyć na pomoc tych środowisk. Problemem "na starcie" jest tylko... platformersko-peselowy parlament. Tak więc niemal do końca bieżącego roku będzie wielki problem w przeforsowaniu nawet najmniejszych projektów ustaw opracowanych przez Kancelarię Prezydenta RP. Będzie to ze strony platformerskiej swołoczy "odmrożenie sobie uszu" na złość babci. Ja to nazywam podłością wyrażającą antypolskość w szerokim wymiarze, za co powinni być postawieni w stan oskarżenia. A przy nich na ławie oskarżonych przydałoby się posadzić cwaniaczków z mediów - tak jak napisałaś. Parę wyroków skazujących ostudziłoby ich antypolskie zapędy. Nie ukrywam, że marzy mi się tak wysoka kara pieniężna zasądzona gazecie koszernej, by została bankrutem, szczególnie po zaprzestaniu zamieszczania w niej ogłoszeń przez URM i Kancelarię Prezydenta RP, które to instytucje de facto jeszcze utrzymują tego szmatławca.
Pozdrawiam Cię serdecznie i oczywiście Contessinę :-)
,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Satyrze
14 Lipca, 2015 - 04:20
Koalicja ma "zamrażarkę" ale Prezydent RP też ma "zamrażarkę". Gdyby jej nie miał to dziś Kopacz i Bronek nie spieszyliby się z rympałem.
Nie wiem tylko, czy oni w ogóle zdają sobie sprawę ze stopnia niekonstytucjonalności swych "ustaw". Na co liczą ? Na ustanowiony na rympał przez Bronisława Marię skład sędziów TK, SN ? Na "rozgrzanie" sądów ? A co jeśli werdykt TK okaże się niekonstytucyjny ? Jeśli Prezydent Duda tego nie zakwestionuje, umoczy sam siebie, a na to on nie pójdzie.... Koalicja PO-PSL "z kopa" wchodzi va bank na grząski teren ale zaasekurowany tylko "swoimi" ludźmi, nie prawem. Jakie by ono nie było - ułomne, garbate, szczerbate, kulawe, to wciąż jeszcze jest prawem tzw. pierwszeństwa, prawem zastanym. To ma swój termin w języku prawniczym ale ja prawnikiem nie jestem, a kopać mi się w słownikach koło 4 w nocy, po maciejkowych inhalacjach w mym balkonowym ogrodzie - miniaturowych kopiach płonącej nasturcjami Harendy i "Ogródka Mamy" z Jej goździkami, lwią paszczą, groszkami to czysta wariateria.... ;);)
Przez 8 lat prawo w Polsce było tworzone pod POtrzeby PO i nie ma siły by partia, specjalizująca się przez 8 lat w spieprzaniu wszystkiego czego się dotknie, nie zostawiła w swych sztuczkach prawnych zwykłych "kup" i... min. Bystry prawnik - znawca prawa polskiego i ustawodawstwa unijnego....
No, to właściwie by było na tyle...
Pozdrawiam.
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Nauczyłem się oceniać po owocach
13 Lipca, 2015 - 19:56
Bo zdarzało się że nie spałem po nocach
Czas pokaże czy On na Polskę postawi?
Czy nie daj Boże nacji pewnej zastawi
Cierpliwość to jest cecha dla polityków
Czekajmy najlepszych możliwych wyników
Pozdrawiam
"Z głupim się nie dyskutuje bo się zniża do jego poziomu"
"Skąd głupi ma wiedzieć że jest głupi?"
A skąd wiesz, że będzie?
14 Lipca, 2015 - 23:01
Możemy mieć nadzieję, że będzie. Czasy się zmieniają, a my zmieniamy się z nimi. (łacińskie). Mnie najbardziej intryguje, czy prezydent da sobię radę z nową "czeredą" ludzi, którzy go obskoczą. Czy potrafi być prezydentem SZANUJĄCYM religijne uczucia Polaków, ale jednak ŚWIECKIM. Bo jak nie, i da się wciągnąć w jakieś dewocyjne historie, to go ZEŻRĄ, ośmieszą, wyszydzą i obsmarują przed światem. I tu będzie miał najtrudniejsze zadanie. Jak prowadzić prawicę, która ma takie spektrum, że aż głowa boli. Od ludzi, którzy myślą, że ziemia jest płaska, przez intronizatorów, narodowców, ONRowców do prawicy a la sanacja przed wojną (czemu ja kibcuje).
I tu okaże się jego zdolność i tu się sprawdzi, lub nie. Zostanie wodzem, albo przepadnie.