Komunikacja - co zmienić po wyborach cz 2

Obrazek użytkownika Smok Eustachy
Kraj

Niech w Polsce będzie 10 000 000 (słownie: dziesięć milionów) samochodów i niech każdy ma gaśnicę za 20 zł, którą co 2 lata trzeba wymienić albo homologować. Mamy rynek na 200 000 000 (słownie: dwieście milionów) obrotu na 2 lata, czyli sto milionów obrotu rocznie.  I jaki z tego jest pożytek? Może 3 ofiary rocznie, może siedem, może 15. Nie wiadomo. Niech zysk producenta będzie 10%. Czyli ludzie muszą wydać sto milionów żeby ktoś zarobił stałą działkę 10 melonów.

Ale powie ktoś, że jeśli nawet jednego się uratuje za to sto milionów to się opłaca, bo życie ludzkie bezcenne. Czy rzeczywiście?

Po Necie krążą prośby rodziców zbierających na operacje, leczenie dzieci z białaczką, chorobami, których NFZ nie refunduje: sto tysięcy potrzeba, albo pięćdziesiąt albo sto pięćdziesiąt. I nie mia i niech gówniarz zdycha. To już większy byłby pożytek z tych stu milionów jakby na te dzieci szły: podatek gaśnicowy 10 zł rocznie zamiast gaśnicy. No ale ktoś tam by działki nie dostał.

W Polsce jest jednak ok 15 mln samochodów.

Teraz wchodzi jakiś automatyczny system wypadkowy obowiązkowy (kosztowny jednorazowo). Montowany w nowym aucie ma dzwonić jak będzie wypadek, żeby karetka szybciej dojechała. Realnie to karetki i tak będą czekać na potwierdzenie, żeby do fałszywego alarmu nie jechać. Ale będzie można każdego śledzić non-stop. Zresztą tu to już nie będzie wiadomo czy to działa, bo jak sprawdzić? Jedyna metoda to walnąć autem w betonową ścianę i zadzwoni, albo nie.

Tak to działa - pod płaszczykiem tego i owego lobbing zapewnia se kasiorkę za nic pod pozorem. Weźmy takie pasy bezpieczeństwa: zwiększają bezpieczeństwo, poprawiają, to, sio. W autobusach wprowadzili. Ale powstaje pytanie, czemu w Pendolino nie ma? Nagle okazuje się, że bez sensu i uciążliwe. Państwo nie jest w stanie stworzyć wartości dodanej, więc reguluje represjami. Teoretycznie tak mogą zarepresjonować, ze tylko dorożkami się będzie opłacać jeździć (praktycznie nawet ich własny aparat tego nie wytrzyma).

II

Nie dziwi mnie reakcja na poprzedni wpis, że to, że sio. Przypomnę podstawowy problem: zamykanie ulic np. w Warszawie, ograniczanie przepustowości wynikające z centralnego sterowania. Tak wywodzą, że jak jest metro to auta won, czyli przepustowość miejskiegosystemu komunikacyjnego się nie zwiększa. A co ja będą zresztą o Warszawie pisał:

W Krakowie wbrew bredniom tych i owych metro nie jest potrzebne. Pociąg osobowy z Zastowa na Dworzec Główny jedzie 10 minut, czyli spod Kombinatu tyle też mógłby jechać, gdyby kawałek torów puścili wzdłuż płota. A 20 minut i jesteśmy w Płaszowie. Ulubiony autobus 139 jedzie 37 minut minimum na Kleparz a 501 28 min pod Politechnikę. Tymczasem teraz inwestują w bezsensowną linię na Balice, gdzie momentami bilet kosztował już 18 zł, czyli tyle, co autobus Kraków-Zakopane.  Ale najwięcej zawaliła tu komuna, gdyż:

  1. Projektowali Nową Hutę od zera i stosowną linię kolejową mogli od razu uwzględnić - albo od góry albo od dołu.
  2. Żywili irracjonalną niechęć do idei Szybkiej Kolei Miejskiej.
  3. Monopol kolejowy miała PKP, którą guzik to obchodziło.
  4. Kto by miał za to płacić? Za MPK płaci miasto a do tego też by musiało dopłacać.
  5. I dogadać się.

Więc po co? Jak się naród kisił w przeładowanych autobusach tak się i teraz dusi. Od Batowic by musieli zrobić dodatkową nitkę, żeby częstotliwość kursowania podnieść. Ale nie da się bo po co? Zamiast tego zrobili tunel pod dworcem, który zasypali na 30 lat.

III

Ekologia też daje w kość. Jedynym ekologicznym wynalazkiem mogą być hybrydy, bo w korku na elektrycznym motorze działa. Ale zobaczymy co będzie za parę lat przy utylizacji zużytych akumulatorów. Fikcja może być.

PO wprowadza zakaz wjazdu do miast aut starych, co nic nie ma wspólnego z ekologią, bo wg emisji powinni mierzyć. Sprawa jest głębsza:

Wyobraźcie sobie że stare auto już jest a nowego jeszcze nie ma i trzeba wyprodukować dopiero. Jakie są koszty produkcji? Tego lobbyści (czyli tzw. ekolodzy) nie mówią, ciężko sprawdzić. Ale niech koszt wyprodukowania nowego samochodu wynosi tyle, co dziesięcioletnie spalanie (szacunkowo), bo tyle może wynosić. Czyli zanieczyszczenia nowego auta mnożymy x2 przez 10 lat. Czyli wynika z tego, że opłaca się starymi autami jeździć jak najdłużej, ewentualnie wymieniać katalizatory itp.

Ekolodzy (czyli lobbyści, czyli producenci aut) starają się jednak skrócić przeciętny czas życia samochodu, np. poprzez wprowadzenie nowego, kosztownego środka do klimatyzacji. Za 5 lat jak ktoś będzie chciał wymienić to zapłaci połowę wartości auta. Opłaci się to?

Podsumowując co należy robić: Rozwijać wszelakie formy komunikacji, czyli samochody, tramwaje, pociągi, autobusy. Drogi budować. Drogi są lepsze od torowiska tramwaju bo mają większą przepustowość. Rowery nie są u nas w znaczący sposób poprawić sytuacji. Chyba że skutery.

Mentalny PRL nie wprowadził standardów europejskich, czyli możliwości zakupu małego autka i jeżdżenia nim nawet bez prawka. Inna sprawa, że w latach 90 naród chciał zastawić się a postawić się i wolał szroty spawane z 3 powypadkowych gratów i przystanku. Mały litraż w owych czasach i do miasta byłby OK. Ale nie. A teraz też nie ma na to rynku.

 

5
Twoja ocena: Brak Średnia: 5 (5 głosów)

Komentarze

do podzialow, jakie oststnio chyba byly przez rozbiorami (czyli chlopi w wiekszosci "panscy", mieszczanie i "panowie" szlachta).

Dzisiaj role chlopow panszczyznianych odgrywaja ci wszyscy, ktorzy sa bezrobotni lub zarabiaja w granicach minimum socjalnego lub nieduzo ponad. Tak, jak przed 250 laty - stac ich tylko na najtansze wyzywienie i jakis kat  (najczesciej odziedziczony lub zdobyty dawno temu). Takich ludzi mamy juz w Polsce blisko polowe!!!

A rzadzacy przekonuja jak to jest dobrze, udzielaja rad- jak przezyc za 2000 tysiace (chociaz sami nigdy nie probowali), podnosza podatki (bo ciagle ich pensje sa za niskie, za malo jest urzednikow i kontroli "chlopstwa").

Dlatego tez wprowadza sie co roku nowe przepisy ograniczajace wolnosc obywateli - w tym kolejne kary za blahe lub nic nie znaczace przewinienia, obowiazki posiadania gasnicy, apteczki, i wielu roznych gadzetow (zaleznie od sytuacji) .

Nikt nie prowadzi statystyki - czy te nowe przepisy rzeczywiscie maja jakies pozytywne skutki - bo jeden na pewno maja: powoduja dalsze uzaleznienie obywateli od panstwa ( a wiec od politykow i urzewdnikow - czyli dzisiejszej "szlachty").

Przed wiekami skonczylo sie rozbiorem... czym teraz sie skonczy?

 

Vote up!
5
Vote down!
0

mikolaj

#1479674

?

 

Vote up!
1
Vote down!
0

mikolaj

#1479675

zlodziejach mordercach spod Miroslawca i Smolenska i likwidatorach Polski

Vote up!
5
Vote down!
0
#1479686

Komunikacja  miedzy MinisterstWami … Sprawiedliwości i Prokuratorem  Generalnym, zaChodzi  między  parlamentarnymi  przyjaciółmi  „łowców skór” ( znanych  z łódzkiej  afery karetko-pawulonowej)  nachalnie  odwiedzających lokalne „prokuratury apelacyjne” - zręcznie przeszkolone  POlitycznie  w  imperialnym  fałszowaniu kluczowych zeznań świadków  koronnych zabójstw  szpitalnych …

 

Umożliwiających  „legalne” przelewanie  miliardów ZŁOtych - z ubezpieczeń  społecznych   - na  pensje ( nie korupcyjne ?) Tych  co  powinni wykryć - niejedne zbrodnie zorganizowane,  przeciwko  Ludności Polski...

 

Za opisywanie kolejnym  ministrom sprawiedliwości  policyjnych  dowodów  szpitalnych zbrodni od 1998 roku… sitwy „łowców skór” paraliżujące  prawidłowość pracy Urzędu  miasta Łodzi  ,Prokuratury Apelacyjnej”  i śródmiejskiego Sądu…

„WŁADZE”  w 2008 roku –  represyjnie  POzbawiły  mnie  możliwości  wykonywania  pracy Podatnika w moim „prywatnym” WYPRACOWYWANYM  od 1989 roku warsztacie  mechanicznym, innowacyjno-wdrożeniowym…

 

W 2010 roku „władze”  POleciły  wywieźć lawetami  moje  samochody firmowe ( dostawczy Mercedes i osobowy Citroen)

 

W czerwcu 2014 roku POleciły  administratorom  miasta – rozkręcić i wywieźć moje urządzenia warsztatowe i ciężkie maszyny, obrabiarki do stali, aby  mój  majątek PROSPOŁECZNY - dostali jacyś  Obywatele prawdopodobnie  znani byłemu premierowi Polski…

 

Premierowi RP, który wolał wyjechać  z Polski, miast  skorzystać  z  mojego   zaproszenia do Łodzi 25 czerwca 2014 roku - do konstruktywnej rozmowy o NATYCHMIASTOWYM tworzeniu nowych miejsc pracy - przy  pomocy moich maszyn skradzionych  mi (odzyskanych ?) przez  „obywatelskie władze” POlski…

 

 Być  może Pan Prezydent B. Komorowski „Człowiek kompromisu” który powinien  znać (sukcesy wymiaru sprawiedliwości) i kompromitujące  tajemnice „Rządu RP”  - prawidłowo wykorzysta innowacyjne możliwości  KOMUNikacyjne i  odpowie mi choćby POprzez  Internet…

 

KIEDY(?) państwo  POlski (nie teorEtyczne ?) zamierza DAĆ - WOLNOŚĆ  propolskim Policjantom i Prokuratorom RP - na rzetelną  pracę  i sprawienie, czegoś racjonalnego i sprawiedliwego…

- aby ofiarni Podatnicy RP,  mogli wreszcie  odzyskać WOLNOŚĆ GOSPODARCZĄ, mogli odzyskać parki maszynowe i urządzenia  do INNOWACYJNEGO  tworzenia  nowych miejsc pracy i  płacenia  wielomilionowych podatków, niestety  rozkraDanych  przez  plutony armii POurzędUNIczych  nie tylko w mieście Łodzi – stolicy „łowców skór”…

 

- niestety - „ władzy-skrupulatnie” odbierającej  rozum i skrupuły EKOnomiczne „władzy” - która POwiada : - Wy  KRYĆ, a nie WYKRYĆ macie  zbrodnie przeciwko ludności  POlski -  tu i teraz macie  środki unijne  przeznaczone  NA TO, a nie na  co innego (?)…

 

Pozdrawiam.

Janusz Krzemiński – dane  komunikacyjne  dla POprezydenta  POlski – ojczystegoiowego@interia.pl

Vote up!
3
Vote down!
-1
#1479709