KRRiT daje w prezencie miejsca na multipleksie cyfrowym!!!

KRRiT hojnie rozdaje prezenty „swoim”, które w sumie stanowią ponad 63 miliony złotych !!!
Z jednej strony prezes Spółki z Ogromną Nieodpowiedzialnością „Platformers” Donaldinio Tuskolini, popierany przez szefa Rady Rady Nadzorczej tej spółki – Bronę „Bur”-Komorowskiego totalnie drenuje kieszenie polskiego społeczeństwa, a z drugiej strony za pośrednictwem KRRiT hojnie rozdaje prezenty „swoim”, które w sumie stanowią ponad 63 miliony złotych !!!
Owi „swoi” to: Eska TV, Lemon Records oraz STAVKA, którzy mają powiązania z TVN-em i POLSAT-em. Zatem w Polsce ma się powiększyć ilość libertyńskich nadawców, a priori mający wpisane w swą działalność dalsze „pranie mózgów” tym Polakom, którzy z łatwością dają się manipulować.
Każdy z tych potencjalnych nadawców pozytywnie przeszedł procedurę weryfikacyjną w KRRiT, a więc także spełniał warunki finansowe, pozwalające uiścić opłatę za koncesję. Jak się później okazało, te trzy podmioty wcale nie spełniały tego warunku. Bo oto Spółki STAVKA i Lemon Records zamiast wpłacić jednorazowo kwotę 10,8 mln zł, zwróciła się do KRRiT o rozłożenie tej opłaty koncesyjnej na 36 rat. Podobnie Eska TV, która zwróciła się do KRRiT o rozłożenie opłaty w kwocie 7,3 mln zł na 36 rat.
Jaką decyzję podjęła KRRiT? Otóż Spółkom STAVKA i Lemon Records kwotę 10,8 mln zł rozłożyła na… 114 rat !!! Natomiast Eska TV zapłaci kwotę 7,3 mln zł w… 93 ratach !!!
Zatem spółki te dostały od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji jeszcze jeden prezent w postaci najtańszego na rynku długoterminowego kredytu w jakże ciężkich dzisiejszych czasach. Każdy przypadek prolongaty spłat wobec budżetu lub rozłożenia należności na raty jest niczym innym, jak formą „pomocy publicznej”. Jeśli pomoc udzielona na warunkach nierynkowych została przyznana selektywnie (dla „koszernych” wybrańców), to bezwzględnie kwalifikuje się ją jako „niedozwoloną pomoc publiczną”. Tego wsparcia kategorycznie zabrania art. 107 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i jest to jawne łamanie prawa!
Jakby tego było mało, to na tym jeszcze nie koniec. Sprawa zabrnęła tak daleko, że podmioty te po 3 sierpnia 2012 roku będą zwolnione z dokonywania wpłat ratalnych, jeśli znowelizowana ustawa (stara ważna tylko do 2 sierpnia) wejdzie w życie najpóźniej 3 sierpnia. Wówczas przepisy o opłatach koncesyjnych stracą ważność jako niezgodne z Konstytucją i koncesjonariusze zostaną zwolnieni z opłat!
Opłaty koncesyjne zostały nałożone i rozłożone na raty w oparciu o aktualne przepisy, a nowa ustawa w zakresie, w jakim zmieni przepisy, nie będzie mogła działać wstecz. Dlatego najbezpieczniej dla finansów państwa będzie nie zmieniać zasad płacenia za koncesje, o co 23 lipca 2012 r. wniosło w swym projekcie do laski marszałkowskiej Prawo i Sprawiedliwość.
Ale TV Trwam, jako że nie jest „koszerna”, nie jest „swoja” – prezentu nie otrzyma. Powiem więcej: KRRiT nie widzi tej stacji na MUX-1, mimo iż społeczeństwo w licznych protestach na ulicach dziesiątków miast i listami (ponad 2,2 mln podpisów) kierowanymi do KRRiT domaga się zmiany decyzji.
Jeśli lemingi myślą, że o tę stację upominają się tylko mohery, rydzykowcy (babcie, którym wnuczki zabrały dowody osobiste, aby nie mogły głosować na PiS) i oszołomy wszelkiej maści, – to się grubo mylą. Wskazują na to między innymi 4 poniższe cytaty (spośród setek), których nie pozyskałem z prasy czy portalu o wydźwięku patriotycznym bądź katolickim.
– Nie jestem katolikiem, jestem Polakiem i uważam, że atak na TV Trwam i Radio Maryja oczywiście jest atakiem na polskość i wolność mediów - twierdzi Internauta Polak.
Internauta Rk uważa, że jak ktoś nie chce oglądać TV Trwam, to niech nie ogląda.- Ja nie oglądam, ale zablokowanie dwóm czy trzem milionom widzów tej telewizji, tylko dlatego że mają inne poglądy, niż oficjalne, jest jawną dyskryminacją i naruszeniem zasady równości - pisze Internauta.
Podobnie myśli inny Internauta: – Nie przepadam za TV Trwam ale jestem za dostępem na platformie cyfrowej dla około 40% prawicowej części społeczeństwa. Poza tym obecnie warto zapoznać się z innym patrzeniem na Polskę, a nie tylko być ogłupianym przez tzw. niezależne media - pisze Internauta Stapcz.
– Nie jestem doprawdy zwolennikiem mediów o. Rydzyka, ale szlag mnie trafia jak stosuje się metody rodem z Białorusi i Rosji, by zamknąć usta inaczej myślącym. Robi to jeszcze partia, która ma w nazwie obywatelskość i uważa się za liberalną. Tak w ogóle, to jakim prawem urzędnicy Tuska uzurpują sobie kompetencje do zawłaszczania eteru, jako ograniczonego dobra wspólnego wszystkich obywateli. Jeżeli za danymi mediami idzie, jak widać, takie liczne poparcie, to ci ludzie mają prawo uzyskać możliwość słuchania czy oglądania swojego medium. Jest to po prostu nazwijmy to rzecz po imieniu "skandal". W pełni popieram te słuszne protesty - pisze internauta podpisujący się nickiem TUSKipluralizm.
– Nie oglądam TV Trwam, nie słucham radia Maryja i nie czytam Gazety Polskiej, ale jeśli są ludzie którym te media odpowiadają, to dlaczego im je odbierać? – pyta Internauta Ateista.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1518,title,Internauci-WP-dlaczego-KRRiT-zabrania-ogladac-TV-Trwam,wid,14456674,wiadomosc.html
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 2691 odsłon
Komentarze
Folwark zwierzecy
24 Lipca, 2012 - 20:37
"Wszystkie zwierzeta sa sobie rowne, ale niektore sa rowniejse od innych."
George Orwell "Animal Farm" (1945)
Czyli - wszystko wedlug planu.
All animals are equal. But some animals are more equal than others.
Lotna
Na szczescie
24 Lipca, 2012 - 20:44
niektorzy protestuja przeciwko likwidacji TV Trwam i Radio Maryja, wiedzac, ze nie moze byc "rownych" i "rowniejszych" w demokracji z prawdziwego zdarzenia. Chwala im za to!
All animals are equal. But some animals are more equal than others.
Lotna
Lotna! - niektórzy protestują...?
24 Lipca, 2012 - 21:27
Witaj Lotna.
Napisałaś, że niektórzy protestują przeciwko likwidacji
TV Trwam i RM. Otóż nie "niektórzy".
Zerknij tu:
http://www.radiomaryja.pl/artykuly.php?id=1143602
i policz, czy to są "niektórzy"? Według mnie są to w sumie miliony ludzi nie tylko w Polsce, ale i za granicą.
Wracając do "prezentu" KRRiT, to Dworak w porozumieniu z cwaniakami-platformersami obdarował libertyńskie media,
ale nie ze swojego. Nie mam zamiaru płacić więcej złotówek za benzynę, energię, żywność tylko dlatego, żeby z multipleksu-1 będzie nadawane coś, co absolutnie nie leży w sferze mojego i milionów patriotów zainteresowania.
Pozdrawiam, Satyr
@Satyr
24 Lipca, 2012 - 21:38
Racja! Powinnam napisac "wielu" zamiast "niektorzy"
Dziekuje za link.
Pozdrawiam
STOP PRZYMUSOWI SZCZEPIEŃ
Lotna
To rzeczywiście skandal niebywały
24 Lipca, 2012 - 20:57
Cała ta sprawa to bezprawie III RP w pigułce.
Najpierw KRRiT uzasadnia swoją decyzję, że kieruje się wiarygodnością finansowa i że Trwam nie udźwignęłaby tego, że nie podoła finansowo (nieważne, ze nadaje program od 10 lat i sobie radzi, a nawet się rozwija). A potem KRRiT przyznaje koncesję firmom - można powiedzieć - nędzarzom, proszącym o rozłożenie opłaty za koncesję na kilkadziesiąt rat. Przy czym KRRiT nie jest małostkowa i hojnie rozkłada im opłatę na dużo więcej rat niż proszą.
Proszącym o wyjaśnienie posłom - KRRiT mówi nagle, ze o przyznaniu decydowały względy społeczne, misja czy jakoś tak. Już ta zmiana kryterium jest niedopuszczalna.
To jest rozbój w biały dzień. Wolną Europę można było zagłuszać, teraz - w innej sytuacji stosuje się inne metody.
Przy okazji małe uaktualnienie: zajrzałam właśnie na stronę RM (odsłuchuję tam Aktualności Dnia) i na dzień dzisiejszy już jest 2 mln 323 tys. 539 podpisów, a więc ponad 2,3 mln.
dwuznaczny usmiech Satyra...
24 Lipca, 2012 - 21:30
Rzucilem okiem na tytul Twojej notki.
Myslalem, ze TV Trwam dostala wreszcie miejsce na multipleksie.
I sie pomylilem.
* Zapomnialem, ze notke te napisal... Satyr ;)
baca.
baca!
24 Lipca, 2012 - 21:40
o co Ci chodzi z tą dwuznacznością uśmiechu?
Co masz do mnie (Satyra)?
@Satyr
24 Lipca, 2012 - 21:46
Myślę, że to był obrazek satyryczny. ;-)
Pozdrawiam
Do tł !
24 Lipca, 2012 - 21:57
Moze Ty tł wytłumaczysz mi, jak się ma ten obrazek satyryczny, w dodatku opatrzony tekstem o "dwuznacznym uśmiechu" do tematu, który... nie jest śmieszny, a tym bardziej satyryczny?
Odnoszę wrażenie, że baca zachował się tak, jak... typowy Troll.
Obym się mylił.
Pozdrawiam, Satyr
@Satyr
24 Lipca, 2012 - 22:06
Już parę razy próbowałem Ci dać do zrozumienia, że zachowujesz się wobec niektórych swoich Gości - jakby to powiedzieć - zbyt belfersko.
Mogę Cię tylko zapewnić, o ile zechcesz to przyjąć za dobrą monetę, że Baca to nie troll. To oczywiście moja subiektywna opinia. "Ludzie kultury" - jak zechciałeś określić pewną grupę w odpowiedzi na moje pytanie - powinni również wykazywać się pewnym poczuciem humoru. Powiedziałbym, empatycznym poczuciem humoru. Ale to też oczywiście tylko moja subiektywna opinia.
A poczynania Dworaka i tej całej rady to - jak dla mnie - czysta satyra. No, może groteska...
Pozdrawiam
@ tł - to nie satyra ani groteska
24 Lipca, 2012 - 22:21
Pozwól, ze tym razem wyjątkowo zaoponuję. To nie jest satyra ani groteska. To jest bardzo poważna sprawa, a "Dworak i cała ta rada" odgrywa tutaj bardzo ważną rolę. Oni po prostu muszą za wszelką cenę, nawet twarzy (no, czy ją mają?) postawić na swoim. Pardon, nie na swoim, tylko na tym, co im nakazano. Czyli w żadnym wypadku nie dopuścić Trwam na multitpleks, żeby ludzie nie mieli łatwego wyboru tej stacji. Znam sporo ludzi, którzy nie mają dostępu do Trwam, chociaż mają telewizory. I o utrwalenie tego stanu chodzi.
Trzeba mieć świadomość tego, ze następnym celem jest RM.
Tych mediów nie zastąpią media drukowane ani internet. Wiem, jakie tytuły prasowe są w ofercie w małych miejscowościach. Co do internetu, to też wiemy, ile osób z niego korzysta, a z tej liczby - ile wie o takich portalach, jak nasz.
@proxenia
24 Lipca, 2012 - 22:44
Ależ, Proxenio, oponuj sobie do woli... ;-)
Nauczony doświadczeniem traktuję większość spraw bieżących z dystansem. Dla mnie Dworak jest postacią groteskową. Urodzony sekretarz redakcji, który karnie wykonuje polecenia naczelnego. Dla mnie stracił twarz w roku 1981, co widziałem na własne oczy.
Niech sobie utrwalają...władzę ludową. Prawo się stanowi nie na wieczność. Prawo się zmienia. Nawet Dekalog potrwa tyle, ile rodzaj ludzki. To znaczy, taką mam nadzieję... ;-)
Pozdrawiam
Do tł ! - Jesteś w błędzie, ponieważ...
24 Lipca, 2012 - 23:02
... nikt, a tym bardziej Ty nie będzie mnie "ustawiał" w jakiej "tonacji" mam pisać. Poza tym, jakoś "dziwnym trafem" kiedy kilkakrotnie odniosłem się do wpisu komentatora - a nie był to tł - odzywasz się i atakujesz ad personam.
Co Ty chcesz ode mnie? W czym Tobie szkodzę? Czy robisz na tym portalu za "rozbijacza" tematu? Jeśli nie, to zmień podejście do mojej osoby, albo bądź tak uprzejmy i nie komentuj moich tekstów.
Napisałeś, cyt.: "A poczynania Dworaka i tej całej rady to - jak dla mnie - czysta satyra. No, może groteska..."
Jeśli tak ważny temat jak media na multipleksie cyfrowym i związany z tym "przekręt" widoczny gołym okiem - jest dla Ciebie satyrą czy groteską, to nie zdziw się, jeśli nazwę Cię indolentem. Bo człowiek świadomy znaczenia mediów i walki o nie w dzisiejszym świecie, nigdy nie będzie pisał, że to satyra bądź groteska. Ja bym się nawet odważył napisać, że afera Rywin-Michnik to "mały pikuś" przy tej "multileksowej".
Satyr
_______________________________
Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz,
bo każda wolność ma swoją odpowiedzialność.
@Satyr
24 Lipca, 2012 - 23:13
Wiesz, Kolego, powiedziane jest: nie sądzcie, abyście nie byli sądzeni. Ergo: nie pouczajcie, abyście nie byli pouczani. Twoje dydaktyczne zapędy spowodowły moje dydaktyczne zapędy. Akcja - reakcja.
Mam w nosie, jak mnie nazwiesz. Nie zdziw się, jeśli ja Cię nazwę sprzedawcą kitu. W odpowiednim sosie.
Dobrej nocy
PS. Z największą przyjemnością nie będę komentował Twoich tekstów. Czy ta prośba dotyczy także tekstów @Lotnej?
RE: PS.
24 Lipca, 2012 - 23:19
Jak najbardziej.
STOP PRZYMUSOWI SZCZEPIEŃ
Lotna
@Lotna
24 Lipca, 2012 - 23:25
Jeden duch w dwóch osobach. Pamiętam już takie zjawisko na NP.
Tł, Satyr, Baca: jeszcze było: "Zgoda, zgoda, a Bóg wtedy
25 Lipca, 2012 - 11:44
rękę poda".
Chyba nie warto czepiać się słówek wśród swoich, gdy o wiele grubsze sprawy idzie.
Dworaka trzeba kąsać!
@ossala
25 Lipca, 2012 - 11:58
Mam nadzieję, że wolno mi jeszcze w tym miejscu odpowiedzieć na komentarz Komentatora... ;-)
A więc odpowiadam. Nie oczekuję ręki Pana Boga. Wystarczy mi Jego obecność.
Kąsanie Dworaka - jak dla mnie - jest kąsaniem śmierdzącego kąska. Ale to tylko jak dla mnie. Inni niech kąsają.
Ojciec Rydzyk - którego poznałem jeszcze w poł. lat `90 ub. wieku ;-), gdy nie był jeszcze "tym" Ojcem Dyrektorem ;-) - poradzi sobie, ufam.
Ta moja dyskusja z Satyrem i Lotną w żadnej mierze nie dotyczyła meritum. Ona dotyczyła formy. Pamięć jest moim przekleństwem. A pamiętam z NP różne rzeczy. Np. l&L.
Bardzo proszę, abyś nie zmuszała mnie do jakichkolwiek dyskusji na tym konkretnym podwórku.
Pozdrawiam
Tł: ja jestem jak najdalsza od zmuszania kogokolwiek
25 Lipca, 2012 - 13:12
do czegokolwiek, wierz mi.
Tylko nader często, z żalem, obserwuję niepotrzebnie nerwowe wymiany zdań wśród swoich, że się tak wyrażę.
Inna rzecz, że co do formy, to masz rację. To znaczy i ja przywiązuję do niej dużą wagę i często jestem rozdarta między intencje a formę, w jakiej zostały ujęte :-(
tyo tylko... satyra przez male s
24 Lipca, 2012 - 23:24
Ale zdaje sie, ze Ty nie znasz sie na zartach.
Dzieki, Tomku, za Twoje wyjasnienia.
Zgadzam sie z nimi w 100 % ;)
pozdro,
takze dla Satyra,
ktory, zdaje sie, z satyra ma chyba niewiele wspolnego ;(
baca.
Co Wy z tą satyrą?
25 Lipca, 2012 - 15:02
Ludzie, co Wy z ta satyrą? Nie słyszeliście o Satyrze - oczywiście innym niż nasz z NP? Od żartów i kpin był raczej Momos.
(Ja tylko w kwestii znaczeń słów.)
No coz
24 Lipca, 2012 - 21:42
Jak to niektorzy mowia, "question everything, trust no one", czyli wszystko poddawaj w watpliwosc. Im wczesniej, tym lepiej :)
STOP PRZYMUSOWI SZCZEPIEŃ
Lotna
Przyda się zawiadomienie o
24 Lipca, 2012 - 21:32
Przyda się zawiadomienie o popełnienie przestępstwa, może ślepokura znowu błyśnie?. To nie mediamarkt albo saturn - zakupy na raty.
Sahim!
24 Lipca, 2012 - 21:51
Fundacja Lux Veritatis składając zawiadomienie o dokonaniu przestępstwa przez KRRiT do Prokuratury Generalnej w dniu 19 lipca br. ujęła także i ten aspekt.
Zerknij tu:
http://niepoprawni.pl/blog/6583/czy-dworakowi-ujdzie-na-sucho-przed-sadem
@ Autor; - przecież Kopacz, to prawdziwa Dolores Ibarruri
24 Lipca, 2012 - 22:35
PIS złożył dzisiaj projekt uchwały sejmowej, która miała na celu zapobieżenie temu budżetowemu uszczupleniu, ale jednoosobową decyzją marszałkini -projekt nie został dopuszczony pod obrady sejmu. 63 miliony zł. nie zasili budżetu, ani teraz, ani w przyszłości. Dzieje sie to w sytuacji, kiedy Rostowski rozpaczliwie szuka dochodów budżetowych - np. pozbawiono dodatków rodzinnych rodziny z jednym dzieckiem - dało to nieco ponad 50 milionów zł. oszczędności.
Ta La Passionaria PO (czasem bardziej "papieska" od Tuska - wie lepiej, co jest dla partii opłacalne.
Pozdrawiam serdecznie
Janusz40
Moja logika tego nie obejmuje:
24 Lipca, 2012 - 22:49
"podmioty te po 3 sierpnia 2012 roku będą zwolnione z dokonywania wpłat ratalnych, jeśli znowelizowana ustawa (stara ważna tylko do 2 sierpnia) wejdzie w życie najpóźniej 3 sierpnia. Wówczas przepisy o opłatach koncesyjnych stracą ważność jako niezgodne z Konstytucją i koncesjonariusze zostaną zwolnieni z opłat".
Coś chyba nie tak.
Koncesjonariusze zostaną zwolnieni z opłat bieżących, nie zaległych! Jeżeli podmioty te zdecydowały się na ubieganie się o miejsca na multipleksie cyfrowym wg istniejącego prawa, to była to ich niezależna decyzja. Zrobiły to świadomie, po kalkulacji aby zapłacić teraz i dostać miejsce przy mniejszej konkurencji, niż czekać na zmianę prawa i mieć wróbla na dachu. Po wejściu w życie ustawy, podmioty te będą miały do spłacenia raty kredytu, a nie opłaty licencyjne. Opłaty licencyjne były znane i wymagane przed wejściem ustawy!?
Jeżeli się mylę, to należy unieważnić cały ten etap przyznawania miejsc, gdyż został dokonany w oparciu o kryteria niezgodne z Konstytucją.
Chrust