Czy można przerobić premiera na niedojdę w peruwiańskiej czapce?
Od razu odpowiadam na pytanie tytułowe: dla marketera politycznego to żaden problem. Dajcie mu tylko odpowiednie narzędzia. W mediach nie oglądamy bowiem realnych polityków, tylko ich zniekształcone sobowtóry. Wiedzą o tym dobrze specjaliści od medialnych tricków, choć zwykli ludzie na ogół nie zdają sobie z tego sprawy.
Jeżeli zatem w przekaziorach widzimy prezesa PiSu, w kreacji pt.: "Mściciel o skołatanych nerwach", to mamy do czynienia jedynie z pewnym pomysłem medialnym na J. Kaczyńskiego. Tak jak już wspomniałem, gdyby strona przeciwna dysponowała odpowiednimi środkami łatwo zrobiłaby z D. Tuska wiejskiego niedojdę w czapce peruwiańskich Indian, albo - idąc po "linii dziadkowej" - ludobójcę z Wermachtu.
Nie twierdzę, że J. Kaczyński nie pomaga w utrwaleniu swojego wizerunku, ale tak naprawdę jest to kwestia drugorzędna. Gdyby miał inną mentalność, inną mimikę twarzy itp., być może opóźniałby osiąganie celów propagandowych swoich przeciwników. Niewykluczone, że miałoby to wpływ na przyjęcie przez nich innej strategii, ale ostateczny cel byłby wcześniej czy później osiągnięty. Przewaga medialna jest zbyt duża.
Nawet gdyby jakimś cudem, taki łagodny polityk jak Marek Jurek, uzyskał poparcie 25% społeczeństwa, szybko dorysowano by mu ciemne okulary i wąsiki, osiągając efekt Pinocheto-Hitlerka. Dlatego bzdurą są twierdzenia, że Kaczyński sam sobie winien, bo przyjął złą taktykę itp..
Przyjrzyjmy się jeszcze procesowi kreacji propagandowej. Ma on trzy etapy: najpierw tworzone są fikcyjne twory czy fakty medialne, którym nadawane są pozory realności. Potem tymi stworzonymi fantomami straszy się ludzi. I w końcu, po osiągnięciu odpowiedniego efektu zastraszania, następuje zrzucenie winy na osobę, której "doprawiono gębę".
Dlatego twierdzenie, że prezes PiS odpowiada za łódzi zamach (pomijając już inne apekty absurdalności takiej tezy), jest wewnętrznie sprzeczne. Jak może podgrzewać nastroje ktoś, kto nie ma realnego wpływu na media? "Agresja" jest produktem marketingowym reżimowej koalicji medialnej i tylko ona ponosi odpowiedzialność za swój produkt.
____________________________
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 4368 odsłon
Komentarze
ta/ten niedojda to największy szkodnik i niszczyciel po 89r.
24 Października, 2010 - 09:25
Polskie, biedne w swej masie społeczeństwo dość łatwo ogłupiać, a pracuje nad tym zorganizowana machina od lat 20-tu.
pzdr
antysalon
ekstremalna machina propagandowa typu PR ZAMIAST działań
24 Października, 2010 - 11:40
jaką uprawia POwska banda Nowaka/Grupińskiego ma to do siebie, że ma malejace działanie a zwiekszanie dawek przynosi odwrotny efekt- dokładnie jak narkotyk!! Ja jestem z natury krytyczny i bronię się przed dezinformacja i imprintingiem w prosty sposób- zakładam że wszystkie reżimowe news z PAP na czele są kłamliwe. Jeżeli jakiś wątek mnie zaciekawi drążę wszelkie dostepne źrodła.
W sumie sytuacja jest przykra bo POWSInogi zachowuja się jakby w 3RP był chroniczny stan wojenny- powrót do beznadzieii lat 80? Nie dziwota bo przecie ludzie ci sami, tylko niektórzy przeszli na stronę gdzie stało ZOMO ;/
"Nie odzywając się w towarzystwie ryzykujesz uznanie za głupka, odzywając się rozwiejesz wszelkie wątpliwości" O. Wild
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, a*ldd meg a Magyart
Czy można przerobić premiera na niedojdę w peruwiańskiej czapce?
24 Października, 2010 - 10:58
Przecież jego nie trzeba przerabiać, to jest modelowa niedojda i nieudacznik.
Zasługą Igora wszechmocnego opłacanego (SUTO!!!) z naszych pieniędzy jest wizerunek tego pajaca.
dor
Nieudacznik
24 Października, 2010 - 11:17
Zgadzam sie, ze nie trzeba przerabiac on sam sie wrabia w taki model,nie wiem skad oni maja takich specjalistow od robienia wizerunku, przeciez takie zdjecia to czysty obciach. Ale drugi z druzyny, hrabia tez juz sie nieraz pokazal, albo dal sie pokazac!
A moze ktos im powoli szyje buty!!!
Re: Czy można przerobić premiera na niedojdę w peruwiańskiej cza
24 Października, 2010 - 11:37
Tak, to wszystko znana prawda, wolałbym, więc raczej gotowy pomysł na zrónoważeniu rynku medialnego, choćby całodobowy program polityczny w telewizji publicznej, z czasowym podziałem według ilosci procentowej w zgromadzeniu narodowym oraz kilka godzin tydodniowo dla parti nieparlamentarnych. Najlepszy czas antenowy na zmiany. Sposób wykonania tego pomysłu jest mniej ważny, ważna byłaby próba wyrónania szans i stworzenia odskoczni dla dziennikarzy i komentatarów, niepoprawnych politycznie dla danej opcji. Bo dzisiaj gra się bezrobociem. Pzdr.
Postubeckie media to największy problem naszej demokracji
24 Października, 2010 - 13:10
Tylko przez pewien czas po Smoleńsku byli zdezorientowani, zaskoczyła ich postawa społeczenstwa i obawiali się, że ataki na Kaczyńskiego zostana źle odebrane. Więc trochę odpuścili. Teraz wszystko wraca do normy. Największym zmartwieniem tych cynicznych funkcjonariuszy frontu ideologicznego jest nie śmierć w Łodzi, ale to że mogą wzrosnąć notowania Kaczyńskiego i PiS-u. No to dalejże robić z ofiar agresorów. I okazuje się - a jakżeby inaczej, towarzysze z sondazowni też wiedzą w czym rzecz - że 70% ankietowanych wini Kaczyńskiego za zamach w Łodzi.
A najciekawsze dla mnie, że wybitny (podobno) politolog jak Marek Migalski nie dostrzega ( lub udaje) tego co tak dobitnie opisał autor: ze media i sondażownie są sprzedajne i wprzęgnięte w walkę przeciwko PiS-owi i Kaczyńskiemu. Więc jego rady, że prezes ma być łagodny i spolegliwy to wtedy media będą go lepiej opisywać są z gruntu fałszywe. Przecież dla nich dobry Kaczyński to martwy Kaczyński. Taka jest niestety brutalna prawda.
oszołom z Ciemnogrodu
oszołom z Ciemnogrodu
oszołom z Ciem. - postubeckie media to trafna diagnoza!
24 Października, 2010 - 14:05
Mieliśmy chorą sytuację- agresywna propaganda reżimu PO/WSI w mediach bezpieczniackiej prowiniencji Polsat,TVN i GW była tylko w małym stopniu równowazona przez TVP, Wprost czy Rzepę a jakikolwiek przejaw sympatii dla PiS w publicznej był szeroko nagłaśniany i piętnowany.
Obecnie po zamachu stanu (jakim w istocie jest rzeź smoleńska) sytuacja skokowo się pogorszyła - np. TVP info wogóle juz nie mozna zdzierżyć a po zlisowaceniu Wprościaka, Rzepa stała się kolejna tuba reżimu.
Sytuację trochę ratują niszowe: G. Polska, Nasz Dziennik i Radio M. ale uważam, że w mizerii i degrengoladzie jaka objawiła się w ludzkich umysłach RM powinna odpuścić sobie trochę doktrynę ewangelizacyjną i porobić w ramówce bloki czysto informacyjne.
Popieram również w 100% diagnozę, że:
- jakiekolwiek rozmiękczanie wizerunku J. Kaczyńskiego jest bezsensowne, bo POPSLD zadowoli jedynie JK martwy, tak wielkim jest zagrożeniem
- ludzie z branży socjologiczno-politologicznej zachowują zmowę milczenia w sprawie sprzedajności sondazowni - jak szamani strzegą wszetecznych tajemnic swojej profesji- Migalski nie jest tu wyjatkiem
pozdrawiam
"Nie odzywając się w towarzystwie ryzykujesz uznanie za głupka, odzywając się rozwiejesz wszelkie wątpliwości" O. Wild
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, a*ldd meg a Magyart
Re: Czy można przerobić premiera na niedojdę w peruwiańskiej cza
24 Października, 2010 - 14:02
"Czy można przerobić premiera na niedojdę w peruwiańskiej czapce?"
E, nie zawsze trzeba. ;p
Szkoda, że
24 Października, 2010 - 14:42
Szpilka
to Słońce Peru nie pozostało tam w swojej czapce podczas wojaży, bo robi w naszym kraju coraz większe spustoszenie. Po opanowaniu całości władzy przez PO perspektywy na przyszłość nie są zachęcające. Służyć im będzie całkowite podporządkowanie mediów robiących już nie tylko wodę z mózgów ale jakąś miazgę niezdolną wykrzesać nawet odrobiny samodzielnego myślenia u przeciętnego Polaka. Jak media potrafią narobić szkody przekonuję się na co dzień starając się ludziom przedstawiać konkretne argumenty. Są na nie odporni i nie zamierzają słuchać, bo w szkle mówili inaczej. Nie wiem, co jeszcze trzeba aby przywrócić własne, zdrowe myślenie.
Szpilka
Nic nie trzeba...
24 Października, 2010 - 18:26
"Nie wiem, co jeszcze trzeba aby przywrócić własne, zdrowe myślenie" moja odpowiedź brzmi: nic nie trzeba robić, a raczej nic nie da się zrobić. Polskie społeczeństwo ma moim zdaniem wspaniały dar do godzenia się z panującą sytuacją ekonomiczną i polityczną w Polsce, wszyscy widzą, że jest coraz gorzej, coraz ciężej, a w polityce to już bagno. Niestety w każdym cywilizowanym i rozwiniętym kraju ludzie widząc taki stan rzeczy wyszli by na ulice, obalili by władzę ale nie u nas. Póki młodych i wykształconych stać na golfa III "w gazie" i mają te 10 zł na szlugi to nic złego się nie dziej ich zdaniem. To nic, że pracując uczciwie dopiero po 30 latach dorobią się własnego mieszkania, to nic, że po każdej wypłacie zastanawiają się czy w tym miesiącu kupić spodnie czy koszula bo na raz takich zakupów ich budżet domowy tego nie wytrzyma. Ważne jest, że TVN i GW trąbią w kółko, że Polska jest "zieloną wyspą" i żyje się godnie! I ci ludzie do póki mają co włożyć do michy nie ruszą głową, że przecież może być lepiej, że Polska nie jest ciemnogrodem i naprawdę można żyć lepiej w Polsce. Ludzie są przyzwyczajeni do biedy, tak jak w Rosji nędza z biedą od wieków ale ludzie nie buntują się, są do tego przyzwyczajeni, myślą, że tak powinno być.. Czy Polskę czeka to samo, czy jak micha będzie pusta to społeczeństwo się zbuntuje czy nadal będzie ślepo wpatrywało się w TVN i GP i powtarzało to co tam mówią i piszą, że niestety jest taka a nie inna sytuacja w kraju i tak musi być..
Re: Czy można przerobić premiera na niedojdę w peruwiańskiej cza
24 Października, 2010 - 17:43
Wiem na co już nie trzeba przerabiać tego co łaziło w peruwiańskiej czapeczce.
Nie należy przerabiać tego na mendę, bo to co w niej łaziło jest szczególnie rzadkim okazem mieżdunarodnoj miendy.
Obibok na własny koszt
Malarzyna w peruwiańskiej pilotce
24 Października, 2010 - 20:05
Jak można przerobić niemotę w peruwiańsiej pilotce na premiera? Okazuje się że przy takiej ilości odmóżdżonych jak w Polsce to możliwe.
zib1
Pozdrowienia
zib1
Re: Czy można przerobić premiera na niedojdę w peruwiańskiej cza
25 Października, 2010 - 11:33
Bardzo dobry tekst!
Jerzy Zerbe