SMG/KRC - "Sami Swoi"
Szanowni Państwo!
Ponieważ ostatnimi czasy bardzo często mówi się o firmach przeprowadzających sondaże, a w szczególności o jednej z nich – Millward Brown SMG/KRC postanowiłem i ja tym tematem się zająć.
Głośno zrobiło się, gdy w dniu wyborów, czyli 20 czerwca 2010 roku po godzinie 20.00, a więc już po zakończeniu głosowania oraz ciszy wyborczej, prywatna telewizja TVN opublikowała sondaże przeprowadzone przez tą firmę. Głośno było dlatego, iż sondaże te różniły się od sondaży przeprowadzonych przez TNS OBOP oraz od podawanych wyników wyborów przez PKW. Głośno było dlatego, że sondaż przeprowadzony przez SMG/KRC był sondażem telefonicznym. Jednak i sposób przeprowadzenia sondażu oraz to, że jego wyniki odbiegały od tych podawanych przez OBOP oraz późniejszych cząstkowych wyników podanych przez PKW, nie przeszkadzały ludziom znajdującym się w studiach TVN od głośnego komentowania ich. Należy zwrócić uwagę, iż podawane przez stację TVN wyniki uzyskane na podstawie badania przeprowadzonego przez SMG/KRC, cały czas pokazywane były na ekranach telewidzów oglądających ich przekaz, mimo publikacji cząstkowych wyników przez PKW. O wynikach oraz manipulacji nimi pisał w na swym blogu Łażący Łazarz a więc i chętnych do poczytania tam zapraszam. (http://antydziad.salon24.pl/ )
Firma SMG/KRC szczyci się na swych stronach internetowych otrzymaniem nagrody. Nagrody nie byle jakiej, bowiem takiej:
Millward Brown SMG/KRC został laureatem nagród Impactor dla Instytutu Badawczego Roku 2009 i Impactor Dekady!
( http://www.millwardbrown.com/Libraries/Poland_News_Downloads/MillwardBrownSMGKRC-2009-Impactor2010.sflb.ashx )
Postanowiłem więc sprawdzić co to za nagroda i po chwili udało się odszukać o niej informacje na stronie internetowej: http://www.impactor.pl/
I tam też możemy przeczytać:
„(...)Impactor jest najstarszym polskim konkursem marketingowym. Organizowany jest od 12 lat. Konkursowi towarzyszy konferencja merytoryczna, podsumowująca miniony rok w mediach i reklamie. Od 2008 rok pod marką Impactora wydawany jest również Rocznik Statystyczny Mediów i Reklamy. Konkursowi patronują najważniejsze media marketingowe oraz organizacje branżowe.(...)” – źródło : http://www.impactor.pl/konkurs/najlepsze-projekty-marketingowe
Czytamy dalej i możemy się dowiedzieć:
„(...)Akademia Mediów i Reklamy składa się z profesjonalistów związanych z mediami i reklamą. Członkowie Akademii metodą głosowania dokonują wyboru laureatów konkursu. Akademia składa się z przedstawicieli firm – liderów rynku, laureatów poprzednich 11 edycji konkursu. Jedno miejsce pośród członków Akademii zajmuje również przedstawiciel organizatora.(...)” – źródło : http://www.impactor.pl/akademia/czlonkostwo
Wszystko zdaję się być ładnie oraz pięknie. Wspaniała nagroda przyznawana przez „profesjonalistów związanych z mediami i reklamą”. Czego można chcieć więcej? Przy okazji otrzymana nagroda jak czytamy wyróżnia firmę na tle konkurencji:
„(...)Uczestnictwo w konkursie Impactor niesie za sobą wiele korzyści dla laureatów. Zdobycie nagrody wyróżnia firmę na rynku, a także weryfikuje go na tle konkurencji. Fakt otrzymania nagrody można wykorzystać w reklamie i promocji. Laureaci konkursu otrzymują licencję na użytkowanie godła promocyjnego. Można je wykorzystać na wiele sposobów w zależności od charakteru działań.(...)” źródło : http://www.impactor.pl/laureaci
Przyjrzyjmy się więc „kapitule” konkursu, czyli osobom które owe nagrody w systemie głosowania przyznają:
„(...)
Imię i Nazwisko Stanowisko Firma
Antoszewski Kuba PR Manager MillwardBrown SMG/KRC
Augustyniak Małgorzata Wiceprezes Zarządu AMS SA
Bardzińska Edyta Account Manager Data & Event Marketing Publicis Consultans/Rowland Sp. z o.o.
Bierzyński Jakub Prezes OmnicomMediaGroup Sp. z o. o.
Biskup Marek Client Service Director MillwardBrown SMG/KRC
Bryła Marta Pełnomocnik Zarządu CityBoard Media
Ciacek Paweł Client Service Director MillwardBrown SMG/KRC
Ciacek Piotr Research Unit Director MillwardBrown SMG/KRC
Ciszewski Jerzy Prezes Ciszewski Public Relations
Darowski Paweł Kierownik ds. Mediów AGORA SA
Durczok Kamil Redaktor Naczelny FAKTY TVN TVN SA
Gieros-Brzezińska Aleksandra Polkomtel SA
Gołębiowski Sławomir Szef Zespołu Promocji, Dział Marketingu TVN SA
Górska Joanna Szef Zespołu PR, Dział Marketingu TVN SA
Hejnowski Sebastian Dyrektor Zarządzający Ciszewski Public Relations
Hołdakowski Wojciech Cati Reserach Director Millward Brown SMG/KRC
Hutyra Maciej Prezes Zarządu Value Media
Idzik Marcin Z-ca Dyrektora Biura Reklamy Grupy TVN TVN SA
Janas Paweł Senior Art Director TEQUILA\Polska
Jędrkowski Przemysław Creative Director TEQUILA\Polska
Juszkis Agnieszka Strategic Planning Director TEQUILA\Polska
Kastory Paweł CEO Corporate Profiles DDB Group
Kaźmierczak Cezary Partner MMT Management
Kliniewski Wojciech Dyr. Dep. Komunikacji Rynkowej PTC, Dyr. Zarządzający ds. HEYAH Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.
Kruszewski Krzysztof General Director Millward Brown SMG/KRC
Krzeski Łukasz Kierownik Polkomtel SA
Kujawski Marcin Research & Development Director MillardBrown SMG/KRC
Kuzaka Marek Wiceprezes Zarządu AMS SA
Lampart Ewa Business Development Director Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Lenarczyk Daniel Dyrektor Zarządzający i Prokurent ZOG ZenithOptimedia
Łojko Aleksandra Group Accont Director Netizens/Peppermint
Matuszak Dariusz Dyr. Biura Komunikacji Korporacyjnej POLKOMTEL
Nejfeld Sebastian Strategy & Development Director Netizens/Peppermint
Ofmański Norbert Prezes Zarządu On Board Public Relations Sp. z o.o.
Rau Ewa Director Data & Event Marketing Publicis Consultants/ Rowland Sp. z o.o.
Rowinski Bogdan Dyrektor Działu Obsługi Klienta Stroer Media Sp. z o.o. - Sp.k.
Rymanowski Bogdan Twórca "Kawa na ławę", Prezenter, dziennikarz TVN SA
Rzanny Mariusz Research Unit Director MillwardBrown SMG/KRC
Siudalska Marta Interactive Media Director MRM Worldwide
Skuza Barbara Senior Editor Publicis Consultants/ Rowland Sp. z o.o.
Stan Michał Członek Zarządu CityBoard Media
Suszycka Alena Client Service Director TEQUILA\Polska
Szafarz Marek Dyrektor Działu Marketingu Grupy TVN TVN SA
Tkaczyk Adam Wiceprezes Zarządu Stroer Media Sp.z o.o. - Sp.k.
Tomczak Krzysztof Research Unit Director MillwardBrown SMG/KRC
Tyborowicz Piotr Dyrektor Biura Reklamy TVN SA
Walter Mariusz Prezes Grupa ITI
Walter Piotr Prezes TVN SA
Wojak Przemysław Managing Partner, Executive Creative Director TEQUILA\Polska
Woźnicka Ewa Senior Account Manager, Marketing Communications Publicis Consultants/ Rowland Sp. z o.o.
Żórawski Tadeusz Prezes Universal McCann
Na 51 osób zasiadających w „kapitule” konkursu Impactor 18 pracuje dla SMG/KRC oraz dla grupy ITI. Nie dziwi więc fakt, iż telewizja TVN tak chętnie korzysta z usług firmy, której wcześniej przydzielała nagrody.
„(...)Impactor jest najstarszym polskim konkursem marketingowym. Organizowany jest od 12 lat.(..) Najwięcej, bo po 9 statuetek Impactora w ciągu jedenastu zdobyły firmy PZL oraz Millward Brown SMG/KRC. Dalej Starcom oraz Tequila Polska (5), Rowland Communication, Hypermedia (4).(..)” źródło : http://www.impactor.pl/konkurs/najlepsze-projekty-marketingowe
Należy pogratulować firmie SMG/KRC wspaniałych nagród, oraz TVN tego, że korzysta z usług firmy tak często nagradzanej. Inna sprawa, że nagradzano „samych swoich” przez „samych swoich”. Tak trzymać towarzysze!
P.S W ciągu ostatnich 2-3 dni, ze strony głownej SMG/KRC ( http://www.millwardbrown.com/Locations/Poland/Default.aspx ) zniknęły sondaże wyborcze z dni poprzedzających 20 czerwiec. Sam sondaż z 20 czerwca nigdy się na stronie firmy nie pojawił.
Źródło grafiki:
http://merlin.pl/Sami-swoi_Sylwester-Checinski,images_big,25,5906619081148.jpg
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 5074 odsłony