6 milionów na uczczenie Polaków skandalem, a 320 milionów na uczczenie Żydów obowiązkiem
Dla uzmysłowienia Czytelnikom tragicznej sytuacji, w jakiej znalazła się Polska i dramatycznego stanu naszego narodowego ducha oraz zanikania instynktu przetrwania, jako narodu, zacznę od zadania zdawałoby się niepotrzebnego pytania, na które odpowiedź wydaje się nie tylko dziecinnie prosta, ale i wyjątkowo oczywista.
Czy my Polacy, w przeszło 90 procentach ochrzczeni katolicy, mamy prawo, a nawet obowiązek, czcić wielkie postaci naszej historii i Kościoła oraz poświęcać im muzea, które będą pielęgnować pamięć o nich przez następne pokolenia?
Okazuje się, że żyją wśród nas ludzie już tak rozzuchwaleni swoją nietykalnością, bezczelni i traktujący nas niczym bydło, którzy mają czelność niczym biblijne „ przewrotne plemię” posunąć się do tak bezpardonowej napaści na Polskę i Polaków, że kwestionują to nasze święte prawo. Oni plują nam prosto w twarz i dają do zrozumienia, że nie jesteśmy u siebie i nie mamy nic do powiedzenia we własnym kraju.
Oto Gazeta Wyborcza rozpętała według starego wypróbowanego klucza „aferę”. Na początku jak zwykle z jej łam rozlega się głośny strzał startera:
„Aż 6 mln zł przyznało Ministerstwo Kultury na Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego w Świątyni Opatrzności. To prawie połowa kwoty, jaką dostały pozostałe instytucje razem wzięte.”
Wyścig salonowych chartów rozpoczęty i zaczyna się gonitwa, której towarzyszy znajome ujadanie salonowych psów:
Konrad Sawicki publicysta katolickiego kwartalnika "Więź": Przyznanie Świątyni Opatrzności Bożej dotacji w wysokości 6 mln zł z kasy Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budzi sprzeciw. Jest to decyzja szkodliwa i dla kultury, i dla Kościoła.
Chwilowo spuszczony ze smyczy przywiązanej do pancernej brzozy, Andrzej Stasiuk, na Onet.pl: „Daliśmy 6 milionów. To znaczy minister kultury wyjął nam z kieszeni i bez pytania dał, jako dotację, na Centrum Opatrzności Bożej. Ważne, że dał bez pytania (…) Postać papieża nie ma już nic wspólnego z kulturą (…) wspólnym narodowym wysiłkiem uczyniliśmy z niej świątka, postać plemiennych z jasełek i przydomowego krasnala.”
I w końcu cyrkowy kundel z palikotowej sfory, Armand Ryfiński: "Złodzieje, oddajcie nasze miliony!"
Akcja przebiega dokładnie według sporządzonego antypolskiego scenariusza, więc można w końcu na łamach Wyborczej pochwalić się jej rezultatami:
„Posłowie SLD domagają się dymisji ministra kultury, a redaktor naczelny portalu "Liberté!" składa zawiadomienie do prokuratury o podejrzeniu przekroczenia uprawnień przez urzędników ministerstwa. To pokłosie wczorajszego tekstu w "Gazecie Wyborczej" o dotacji na muzeum w Świątyni Opatrzności.”
Jeszcze raz drodzy rodacy porcja łopatologii. Idzie im o 6 milionów złotych z kieszeni Polaków przeznaczonych na muzeum poświęcone naszym dwóm Wielkim Rodakom.
A teraz przyjrzyjmy się innej inicjatywie, która na Czerskiej nie budziła i nie budzi do dziś żadnych kontrowersji, a co z tego wynika jest jak najbardziej oczywista.
Muzeum Historii Żydów Polskich według pierwszych szacunków miało kosztować 100 milionów złotych. Miasto Warszawa wspaniałomyślnie przekazało z kieszeni Warszawiaków, nie pytając się ich o zgodę, 40 milionów złotych, w tym działkę na Muranowie. Kolejne 40 milionów z naszych kieszeni przekazało Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, to samo atakowane dzisiaj za 6 milionów złotych wyasygnowane na muzeum poświęcone wybitnym przedstawicielom „bydła”, czyli zwykłym polskim gojom.
Co ciekawe nikt nie składał zawiadomień do prokuratury i CBA, choć w trakcie realizacji inwestycji jej koszty poszybowały w górę aż do 320 milionów złotych.
Czy Gazeta Wyborcza przeprowadzi dziennikarskie śledztwo i poda Polakom do wiadomości ile to pieniędzy wyciągnięto im z kieszeni na Muzeum Historii Żydów Polskich? Chcielibyśmy wiedzieć o ile ta kwota przekroczyła owe 80 milionów i czy czasami nie sięgnęła 200 milionów?
Czy Czerscy podzielą ustaloną w dziennikarskim śledztwie kwotę przez te 6 milionów, o które robią hałas i dojdą do wniosku, że już dawno przekroczyli wszelkie granice, jeżeli chodzi o bezczelność, nienawiść i antypolskie łajdactwo?
Jak Polakom można w jakiś racjonalny sposób wytłumaczyć, że w ich, jak naiwnie sądzą, własnym kraju wydanie 6 milionów złotych na uczczenie pamięci swoich wielkich rodaków jest skandalem, a setki milionów ich własnych pieniędzy poświęconych na czczenie Żydów jest czymś oczywistym i niebudzącym kontrowersji, można powiedzieć, że wręcz obowiązkiem?
Dlaczego tak kosztowne muzeum poświęcono akurat Żydom, a Muzeum Historii Polski do dziś istnieje jedynie na papierze? Czy Żydzi byli może w jakimś momencie naszych dziejów najliczniejszą mniejszością narodową? Nie. Jeżeli nie najliczniejszą to może najdzielniejszą i zasłużoną w wojnach, bitwach i powstaniach? Również nie. Jeżeliby wziąć pod uwagę to kryterium to w Warszawie powinno stanąć Muzeum Historii Tatarów Polskich.
Liczymy, że dzięki historykom ŻIH i opublikowanych na łamach Gazety Wyborczej ich naukowym ustaleniom Polacy dowiedzą się w końcu, dlaczego w Polsce skandalem jest czczenie Wielkich Polaków i dofinansowanie sześcioma milionami muzeum im poświęconego, a obowiązkiem jest czczenie Żydów i bezceremonialne sięganie nam w tym celu do kieszeni oraz wyciąganie z nich setek milionów? Czy Gazeta Wyborcza zajmie się z równym zaangażowaniem bezczelnymi żądaniami dyrektora Muzeum Historii Żydów Polskich, Andrzeja Cudaka, który domaga się zwiększenia rocznego budżetu placówki o 8 milionów złotych – po 4 miliony z urzędu miasta i ministerstw kultury?
Wypada też zapytać ile takich podłości i upokorzeń Polacy są w stanie jeszcze znieść i gdzie kończy się antypolska nienawistna hucpa Wyborczej i jej salonowych przydupasów.
Mądre powiedzenie mówi „Dasz palec, to wezmą całą rękę”. W naszym przypadku brzmi już ono „Dasz całą rękę, to utną ci głowę”.
Czy stać nas na to, by walnąć w końcu pięścią w stół?
Węże, plemię żmijowe, jak wy możecie ujść potępienia w piekle? (Mt 23 -33)
Artykuł opublikowany w ogólnopolskim tygodniku Warszawska Gazeta
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 66644 odsłony
Komentarze
Po mojemu,
17 Lutego, 2014 - 12:54
to nie tylko " wypada zapytać ile takich podłości i upokorzeń Polacy są w stanie znieść" ale po prost należy. Tylko kto ma o to głośno pytać bo w telewizornisch przedstawiciele tej strony nie mają głosu. Ci którzy zostają dopuszczeni jakoś się rozmydlają i ich głos to jak pisk myszy gdzieś ginie.
lupo
Autor.
17 Lutego, 2014 - 13:47
Dlaczego Polacy licznie nie składają wniosków do prokuratury przeciw Wyborczej o łamanie zasad Konstytucji, rasistowskie jątrzenie przeciw Kościołowi Katolickiemu?
Jerzy
obcy i zdrajcy tej wojny za nas nie wygrają!.....
8 Sierpnia, 2018 - 01:41
.................dlatego nie składają, pozwów na Wyborczą? jeszcze? No bo kto jest w prokuraturze? Przedstawiciele najbardziej rasistowskiego narodu na świecie, Stalinowski pomiot tych co pod zmienionymi nazwiskami, lub nie, udając bezczelnie Polaków, wprowadzili po 1944 roku w Polsce, którą uważali już za swoją, a Polaków za bydło, terror, mordując w najokrutniejszy sposób, bestialsko, Polskich Żołnierzy Niezłomnych Powstania Antykomunistycznego, polską inteligencję, polskich księży, polskich patriotów, jako NKWD i UB a potem SB. Odbierali Polakom majątki, które ich potomkowie, już z napletkami, przed i po 89 roku zagrabili na własność udzielając sobie na wzajem kredytów bankowych, których nigdy nie zamierzali spłacić. Z 49 sekretarzy Wojewódzkich PZPR, 48 zostało dyrektorami banków. I większość ich zastępców. Przejmowali spółdzielnie, zakłady, sklepy, prywatyzując sie.... I kredyty, kredyty, kredyty. Mało im było. Teraz znowu wyciagają parszywe łapska po polski majatek narodowy jak po swój. Taka to wredana i chciwa natura.. Ale teraz wara, a PAD jak dalej będzie takim bezkrytycznym filosemitą, to nie będzie PAD-em. Dobrze, że w kwestii historycznej jest już jako tako, bo “kto kontroluje przeszłość, kontroluje przyszłość. a kto kontroluje teraźniejszość, kontroluje przeszłość”. Nie pozwolimy już żadnej władzy dłużej sobą manipulować, pamiętając, że jedynym kryterium oceny polskiej rzeczywistości od roku 1939 do dzisiaj, jest stosunek do niepodległości i stosunek do zdrady. Postsowiecki komunizm i europejski liberalizm, a dzisiaj bezkrytyczne przyjmowanie historycznej narracji żydowskiej, jest tradycją zdrady narodowej. Tą drogą zdrady narodowej, drogą kłamstwa historycznego, dalej podążają niektórzy rządzący.....panie prezydencie, panie premierze i panie prezesie.....
........“My zaś, czy mamy niepodległość, czy nie, bezkompromisowo, w imię prawdy historycznej, budujemy tożsamość narodową w oparciu o tradycję niepodległościową. Czy mamy niepodległość czy nie, ustalamy pojęcia wokół których budujemy moralność publiczną... na czas ciemny”.........
Źródło: http://niepoprawni.pl/blog/zimny/ukryty-wrog
zimny drań
Amero..
17 Lutego, 2014 - 14:09
bo sądy w Polsce to "resortowe dzieci" i nie są sprawiedliwe.
Pozdrawiam
Verita
Ale wówczas
17 Lutego, 2014 - 15:48
byłby pretekst do nagłośnienia całej sprawy.
Szpilka
Żyd żydom ?
17 Lutego, 2014 - 15:00
A mam Panu przypomnieć kto wkopywał kamień węgielny pod to muzeum ?
Czy może nie wypada ?
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Widłami w czytelnika ...
18 Lutego, 2014 - 08:21
Czyż nie zastanawia Państwa jak sprawnie powyższy komentarz i następujący po nim „No to przypominam” odwróciły komentującym uwagę od myśli-apelu Kokosa26. Wołania (na puszczy?) o społeczny protest przeciwko nagradzaniu antypolskich i, co jeszcze ważniejsze tutaj, antykatolickich celów przy jednoczesnym ignorowaniu, ba, wręcz paraliżowaniu budowy naszego dziedzictwa narodowego i duchowego. Dziedzictwa, którego źródłem i siłą jest chrześcijaństwo.
I stało się, myśl-wołanie Kokosa26 już nigdy pod jego wpisem nie wróciły ...
Stary Schopenhauer się kłania ... A ten z widłami nie tylko tańczy, ale się cieszy. Bo znów mu się udało odwrócić uwagę od czegoś, co katolickie. I zbić czytelników z pantałyku.
kassandra
Przewidywalni
18 Lutego, 2014 - 09:03
W kwestii społecznych protestów i "puszczy"
Kiedy Wy, tacy przewidujący (a może przewidywalni) biliście brawo na wieść o inicjatywie budowy Muzeum i milionach społecznych pieniędzy, które przeznaczył na ten cel Kaczyński, to ja organizowałem społeczny protest przeciwko nagradzaniu antypolskich celów i to ja wołałem na puszczy, więc proszę nie odwracać teraz kota ogonem.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Tańczący, jaki społeczny protest?
19 Lutego, 2014 - 10:18
Nic nie wiem. Napisz coś wiecej.
PPzdr.
No to przypominam
17 Lutego, 2014 - 15:08
19 kwietnia 2013 wieczorem, 70 rocznice wybuchu Powstania w Getcie War- szawskim, otwarto dla zwiedzających Muzeum Historii Żydów Polskich. Nie wolno zapominać jak ogromnym wsparciem dla jego budowy Muzeum były decyzje Lecha Kaczyńskiego w czasach gdy był prezydentem Warszawy.
Nowo wybudowany ogromny budynek Muzeum sfinansowany został pieniędzmi mieszkańców Warszawy. Decyzje o przekazaniu 40.000.000 zł podjął Lech Kaczyński. W budynku Muzeum prowadzona będzie „działalność kul- turalną i edukacyjną (…) koncerty, wykłady, filmy, spacery, sztuki teat- ralne, warsztaty dla dzieci i dorosłych.”. Muzeum jest czynne codziennie prócz wtorku od 10 do 18. Wstęp na parter budynku i „ warsztaty z oferty edukacyjnej” jest bezpłatny. Płatny jest spacer z przewodnikiem (indywidu- alny „bilet normalny 9 zł, bilet ulgowy 5 zł”, grupowe o 1 zł taniej).
Muzeum Historii Żydów Polskich na swoich stronach zadeklarowało, że Lech Kaczyński był zaangażowany w powstanie Muzeum od wielu lat, i przypom- niało jak wielkim był przyjacielem instytucji i społeczności żydowskiej.
Na stronach Muzeum zasługi Lecha Kaczyńskiego dla Muzeum i społeczności żydowskiej wspominała Ewa Juńczyk-Ziomecka, w latach 2006 – 2010 podse-kretarz i sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta Kaczyńskiego. W 2001 roku Lech Kaczyński był ministrem sprawiedliwości, a pani Juńczyk-Ziomecka by- ła dyrektorem do spraw rozwoju Muzeum Historii Żydów Polskich.
Na stronach Muzeum dyrektor muzeum Jerzy Halbersztadt wspomina jak pod koniec 2003 roku pod wpływem Lecha Kaczyńskiego „prawie cały klub PiS poparł” finansowanie przez warszawskich podatników budowy Muzeum „razem z SLD, Unią Pracy, Platformą Obywatelską, większością PSL-u i konserwatywnym SKL”. Jerzy Halbersztadt stwierdził też że
„w trakcie różnych późniejszych rozmów z prezydentem Kaczyńskim zrozumiałem, że tradycja endecka i ksenofobiczna była mu z gruntu obca, a już szczególnie, gdy chodziło o stosunek do Żydów. Miał w sobie naprawdę bardzo wiele z ”żoliborskiego inteligenta””.
Dwa lata później, w 2005 roku, Lech Kaczyński pełniąc obowiązki prezydenta Warszawy, zaproponował ówczesnemu ministrowi kultury by Muzeum powo- łało wspólnie Ministerstwo, Żydowski Instytut Historyczny i miasto Warsza- wa.
W 2007 roku już jako prezydent Warszawy Lech Kaczyński wmurował akt erekcyjny Muzeum. W swoim przemówieniu wyrażał radość z powodu bu- dowy takiej instytucji.
Muzeum Historii Żydów Polskich przypomniało również o tym że Lech Ka- czyński był pierwszym prezydentem polski który, zapalał świeczki Chanu- kowe w synagodze.
Wiceprzewodniczący Amerykańskiego Komitetu Żydowskiego David Harris publicznie stwierdził że Lechowi Kaczyńskiemu zależało
„na odnowie żydowskiego życia w Polsce. Czuł więź z Żydami, których postrzegał jako integralną część polskiej tkanki społecznej. Powiedział, że nie można zrozumieć Polski bez zrozumienia roli Żydów w jej życiu.
Z tego względu wspierał Muzeum Historii Żydów Polskich, walnie przy- czyniając się do rozpoczęcia jego budowy. Prezydent był przyjacielem Izraela. Lubił go i rozumiał. Instynktownie pojmował problemy doty- czące jego bezpieczeństwa (…) Ganił też tych, którzy zbyt łatwo osą- dzali Izrael”.
Jan Bodakowski
Tekst na ten temat ukazał się pierwotnie na portalu Prawy.pl http://www.prawy.pl/NIEPOPRAWNY INACZEJ
TZW
17 Lutego, 2014 - 19:28
Też szukałem "haków" na ś.p. L. Kaczyńskiego, jest wiele zdjęć i publikacji z obrad Okrągłego Stołu, inne "winy", jak nieszczęśliwy często dobór współpracowników. Jednak po głębszym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że Jego zasługi dla Ojczyzny z nawiązką niwelują te "winy".
Myślę, że chciał "ograć " naszych wrogów i niestety nie udało mu się. Jednak za samą tą próbę należy mu się nasza wdzięczność. Dla mnie pozostanie Wielkim Polakiem.
Pozdrawiam.
Jerzy
amero
17 Lutego, 2014 - 19:48
Tak, zgadza się, wielkim. Dodajmy niestety wielkim przegranym.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
TZW
17 Lutego, 2014 - 20:53
Izrael jest jednym z głównych graczy na światowej scenie i tylko Polacy mogą im dorównać inteligencją i przebiegłoscią.Czasem ponosi się porażkę.Tym razem tragiczną, niestety.
Jerzy
@amero
14 Stycznia, 2015 - 22:13
Nie żartuj sobie. Izrael nigdy nic samodzielnie nie osiągnął. Nigdy nic wartościowego nie wnieśli do nauki, muzyki, czy rozwoju cywilizacji. Zawsze byli zniewalani przez mądrzejszych i silniejszych (Rzym, Egipt, Babilon). Garstka żydów, która się wybiła ponad innych żyła albo w Polsce, albo w Niemczech. Jedyna rzecz, w której żydzi są dobrzy to machlojki, kłamstwa i oszczerstwa. Szechter jest tego idealnym przykładem.
O żydowskiej agenturze w polskiej sieci:
http://www.polskapartianarodowa.org/index.php?option=com_content&task=view&id=657&Itemid=69
Zażydzenie Polski jest faktem:
https://www.youtube.com/watch?v=4pnc1_vOQ7I
Trudno tego nie dostrzegać, no chyba, że ktoś bardzo się stara
17 Lutego, 2014 - 19:55
by nie dostrzec. Jest chyba pewna niescisłość w powyższym tekście- jak LK mógł w 2001 r. pójśc w nocy do muzeum, którego nie było? Nie zmienia to jednak twardych faktów.
J23
17 Lutego, 2014 - 20:04
To zwykła literówka autora tekstu. Powinno zapewne być : .........przybył na wielogodzinne rozmowy "o" muzeum a nie "do" muzeum.
Dziekuję za uważne przeczytanie tekstu :)
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Chyba nie do końca.:) Jak mi się zdaje tekst czytałem dośc
17 Lutego, 2014 - 20:23
dawno, bo chyba Bodakowski przywołał go ponownie, przypomniał, może trochę dopisał, a może się mylę i jest on po prostu autorem tego tekstu - mniejsza z tym.
Rozmowa raczej nie była o muzeum, bo musiala być o ekshumacji. Sądzę raczej, że nieistniejące muzeum, miało juz kierownictwo i pracowników, a oni musieli mieć gdzieś siedzibę. Potwierdza to w jakiś sposób wikip, pisząc o rozmówczyni LK (która dziś zdaje się pilnuje naszych hm...interesów w USA jako konsul.:)
"Do Polski wróciła w 1993. Działała na rzecz Muzeum Historii Żydów Polskich, pełniła funkcję dyrektora do spraw rozwoju oraz wicedyrektora tej powstającej placówki":)
J23
17 Lutego, 2014 - 20:37
Nie wykluczone, że Muzeum organizacyjnie i personalnie istniało już wtedy (mniejsza o siedzibę, choć to też temat godny wyjaśnienia i naświetlenia) i stąd skrót myślowy " do Muzeum".
W każdym bądź razie Kaczyńscy budowę MHŻP traktowali bardzo poważnie i priorytetowo.........o czym nie wszyscy chcą dziś pamiętać a juz tym bardziej tym faktem się chwalić. :)
Pzdr
NIEPOPRAWNY INACZEJ
"ech Ka- czyński był pierwszym prezydentem polski który,
17 Lutego, 2014 - 20:39
zapalał świeczki Chanu- kowe w synagodze." I zdaje się - w Sejmie.:)
No i fajnie
17 Lutego, 2014 - 22:18
Przytoczony tutaj tekst jednoznacznie pokazuje jak powinien działać polityk. Wspierać na ile to możliwe wszelkie pozytywne działania grup społecznych. Niewątpliwie bardzo dobra decyzja Lecha Kaczyńskiego. Inna sprawa że zarówno Katolicy jak i Polacy są znaczącymi grupami społecznymi w tym kraju i zgodnie z tym również zasługują na wsparcie władz tego kraju na zasadzie równości. Skoro nie robimy problemu ze wsparciem na poziomie 200 milionów pomocy społecznej dla działań jakiejś grupy nie powinniśmy też robić szumu wobec 6 milionów wsparcia dla upamiętnienia Jana Pawła II, który niewątpliwie był Polakiem z wielkimi zasługami dla kraju.
Miałam napisać : "No i"?
18 Lutego, 2014 - 12:06
Ale widzę, że Puszczyk już odpowiedział(a).
Niezrozumiała jest dla mnie jedynie decyzja o ewentualnym zablokowaniu decyzji dot. Jedwabnego, ale nie będę wyciągać wniosków na podstawie jednego zdania z jednego wpisu jednego pana, o którym nic nie wiem.
PPzdr.
Nie zapominajmy,
18 Lutego, 2014 - 12:09
że dzięki Lechowi Kaczyńskiemu mamy też muzeum Powstania Warszawskiego. Ponoć jest super, jak pojadę do Warszawy, muszę się tam wybrać...
PPzdr.
Taaaaaaaak. Robione na
18 Lutego, 2014 - 18:24
Taaaaaaaak. Robione na szybcika ręcami wolontariuszy z całej Polski, bo jak sie obdarowało żydków to zabrakło funduszy.
Proszę sobie porównać też z ciekawości budżety.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Coś więcej o tych wolontariuszach?
18 Lutego, 2014 - 22:27
Tyle, że chętnych do fundowania Muzeum "żydkowego" było sporo (zwłaszcza za nie swoje pieniądze), a Muzeum Powstania Warszawskiego powstało MIMO braku wsparcia „wielkich”. Myślę, że budowa tego drugiego jest sporym osiągnięciem. W polityce chyba zawsze tak jest: coś się chce zrobić, a coś innego zrobić trzeba.
Co do budżetu znalazłam gdzieś info, że MPW kosztowało 40mln, ale nie wiem, skąd dokładnie poszła kasa. W sumie bez znaczenia - oba muzea zostały zapewne zbudowane z NASZYCH pieniędzy. No chyba, że to wolontariusze się złożyli. ;)
Niezrozumiała jest dla mnie jedynie decyzja....
18 Lutego, 2014 - 20:13
....ale nie będę wyciągać wniosków na podstawie jednego zdania z jednego wpisu jednego pana, o którym nic nie wiem."
To może warto się rozejrzeć, poszukać i nie będzie trzeba wtedy rzucać uwag, że to oparte na tekście jednego pana o którym się nic nie wie.
Decyzja o zablokowaniu badań archeologicznych jest powszechnie znana, nie jest to żadna tajemnica i nietrudno coś znaleźć na ten temat. Np. wywiad z prof. Andrzejem Kolą, archeologiem, umieszczonym w Rzepie, no chyba że to wszystko zmyslone:)))).
Archeologowie nie byli ciekawskimi poszukiwaczami skarbów, lecz pracowali na zlecenie IPN, na rzecz oficjalnego sledztwa prowadzone przez prok-rę. Dodam, ze można znaleźć informacje, że w innych miejscach znbiorowych pochówków Żydów lub ich szczątków, nie ma jakichs zakazów kopania.
Poniżej ciekawy fragment:
"Badania georadarem na starym cmentarzu żydowskim nie dały żadnych wyników?
Na starym cmentarzu nie było żadnych poszukiwań. Pierwotnie mieliśmy tam szukać mogiły - domniemywano, że znajduje się ona naprzeciw stodoły, po przeciwnej stronie drogi. Ale kiedy znaleźliśmy się w Jedwabnem, wstrzymano poszukiwania na cmentarzu. Nie zgodziła się na nie strona żydowska. Pozwolono nam szukać tylko przy drodze. Wykonaliśmy 160 odwiertów i nie natrafiliśmy na mogiłę. No, ale ten grób, który miał być na cmentarzu, ostatecznie odnaleźliśmy w stodole.
Należy chyba przypuszczać, że grób wewnątrz stodoły powstał, został zapełniony i zasypany jeszcze przed jej spaleniem, że ukryto go przed ludźmi, których zapędzono do stodoły.
Tak. Przed spaleniem. Grób zlokalizowaliśmy podczas archeologicznego badania terenu stodoły. Na głębokości 60 centymetrów odkryliśmy jakąś spaleniznę, a w niej bezkształtną strukturę betonową. Zeszliśmy głębiej. Cały czas ta spalenizna była, a w niej przepalone kości. Kopaliśmy dalej, pokazała się głowa z pomnika Lenina, a pod nią kości spoczywające w układzie anatomicznym. Rabin Ekstein, który naszą pracę nadzorował, pozwolił (sic!!!!) te kości za pomocą pędzelka odsłonić i obejrzeć. Były nadpalone. Czyli szczątki te były już zakopane, kiedy płonęła stodoła.
...
Owszem, były też łuski znalezione w mogile, np. jedna od mauzera leżącego pod głową z pomnika Lenina. Należy je wiązać z wypadkami 10 lipca 1941 r. Leżały na głębokości nie mniej niż 60 cm. Musiały dostać się tam wtedy, kiedy powstawał grób. Nie mogły tam zostać wciśnięte później.
W grobie zewnętrznym, ponad szczątkami w układzie anatomicznym, znaleźliśmy, odsiewając spalone kości od ziemi, pocisk pistoletowy kalibru 9 mm. A właściwie był to tylko zewnętrzny płaszcz pocisku, niezdeformowany. O czym to świadczy? Że został wystrzelony do człowieka i uwiązł w miękkiej tkance. Następnie tkanka spłonęła, a ołowiany rdzeń pocisku wytopił się.
Prokurator Lucjan Nowakowski z IPN uważa, że skoro większość znalezionych łusek była wykonana nie z mosiądzu, lecz ze stali, nie mogła być użyta w 1941 r., ponieważ Niemcy zaczęli je produkować dopiero w 1942 roku.
Mnie ta interpretacja nie przekonuje. Nie wyjaśnia na przykład, z jakiej przyczyny tak znaczna liczba znalazła się w jednym miejscu. Pewna część łusek, tych z mosiądzu, miała na spłonce wybitą datę 1939..."
Ofiary Buzzingu
18 Lutego, 2014 - 20:49
Oto właśnie czysty przykład Buzzingu.
Zaprogramowane, zdeformowane parametry absorpcji i analizy myślowej, nie pozwalają przyswoić prawdy, szukając wykretów w postaci założeń : jeden wpis, jednego pana.
To takie świadome dopuszczenie do głosu absorpcji selektuwnej, ochroniącej zaprogramowanego przed prawdą i odebraniem mu nadziei............ czasem przykrą prawdą i złydnymi nadziejami.
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Tańczący
18 Lutego, 2014 - 22:41
Przeczytaj moją odpowiedź do J23, Ofiaru buzzingu onetowego. Może wtedy zajarzysz o co chodzi - o ile fanatyczna nienawiść do Kaczyńskiego nie zaburzy Ci percepcji. Stawiam na to, że zaburzy. ;)
PPzdr.
PP
19 Lutego, 2014 - 09:34
Błąd. Znowu doszły do głosu zaburzenia ? :) Jak kochać Kaczyńskiego jak każdego innego człowieka i obserwować z boku ten fanatyzm i się martwić, bo fanatycy niszczyć moja Polska.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika PP nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Zaburzenia19 Lutego, 2014 - 10:17
Na pierwszy rzut oka widać, że doszły - rzuciły Ci się nawet na sposób wysławiania. ;)
Pokaż mi takiego, co nie musiałby się układać ani z Żydami, ani z Ruskimi, ani z Niemcami (i oczywiście również nie z Amerykanami), to na niego zagłosuję.
Myślę, że jednak zostanę przy Kaczyńskim… bo ktoś taki jak ww. po prostu nie istnieje. Jak zwykle tylko sobie utopijnie mamroczesz pod nosem, byle tylko peło znowu wygrało. ;))
PPzdr.
J23
18 Lutego, 2014 - 22:37
Znam fakty, o których tu piszesz, czytałam trochę o Jedwabnem. No i? W jaki sposób naświetla to decyzję LK?
Że Żydzi mieli dużo w tej sprawie do powiedzenia? Oczywiście, że mieli. Jeszcze się nie kapnąłeś, jakie mają u nas wpływy?
PPzdr.
Ach więc to nie dezawuowanie (nie wiem czy dobrze napisalem:)
19 Lutego, 2014 - 21:39
faktów, lecz dociekanie przyczyn decyzji?:) Przyznam, że nie dostrzegłem tego dociekania. Szczególnie, ze chyba nie ma czego dociekać. Stawiałbym - moja opinia - chęć podobania się Żydom za wszelką cenę. Chęć przechodząca czasem w lizusowski filosemityzm, tak głęboki, że czasem przedkładajacy interesy Żydów nad interesem Polaków., bo tak - wg mojego spojrzenia - było w przypadku ekshumacji/
Nie ma więc czego dociekać, przyczyna znana (no chyba, że były jakieś tajne negocjacje, np. gdyby ustepstwo z ekshumacją, powstaloby trochę ekstyroterialnych enklaw izraelsko- żydowskich w Polsce i tylko ustepstwo LK nas uratowało).
Dociekać natomiast możemy - jak mi się zdaje - przyczyn takiej chęci podobania się. Czy LK był np kryptożydem, albo szabesgojem starającym się zagospodarować wyborców uważających się za patriotow, w kierunku pożadanym dla the nacji, czy był hiperpatriotą, który założył, ze skoro naraza sie wielkim w swiecie lewacko-europejsko-unijnym, musi mieć przychylność ze strony Amerykanów, w szczególnosci Żydów amerykańskich. A może coś pomiedzy. Ponadto, nawet w przypadku tej drugiej odpowiedzi, można "przechytrzyć", przesadzić - stać się b. wrażliwym na interesy Żydów, a mniej wrażliwym na interesy polskie, w przypadkach gdy są sprzeczne z żydowskimi. Demonstrowanie służalczości i uległości, nawet gdy w założeniu miały służyć dobrej sprawie, ułożeniu się z wpływową nacją, skutkuje słuzalczymi i uległymi decyzjami i jest niezwykle odległe od układania się, od prowadzenia negocjacji nawet przy akceptacji pozycji słabszego.
PS. Nie zmienia to faktu, iż pamietam że LK w knesecie na znane bajdurzenia posłow iz. o nazistach i kolaborantach, odpowiedział zdecydowanie, że holok był dziełem niemieckiego nazizmu. Niemniej to chyba jedyna jasniejsza karta w stosunkach z the nacją:)
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika PP nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Myślę, że dobrze :)20 Lutego, 2014 - 00:51
Tak, chodziło mi o kontekst tej decyzji. Z grubsza wszyscy mozemy się domyślać, ale niewielu zna istotne szczegóły. Takim istotnym szczegółem w polityce zawsze wydaje mi się rozróżnienie tego, co można, od tego, co z jakichś względów trzeba zrobić.
Podałeś całą masę ewentualnych powodów, myślę, że pewnie są wśród nich te właściwe. Widzę, że nawet dopuszczasz opcję patriotyczną. ;)
Jak to dokładnie się odbyło, pewnie długo się nie dowiemy, ale zważywszy na całokształt działań Kaczyńskich, zwłaszcza na tle tego, co generalnie wiem o polityce (nie ma tego zbyt wiele, ale wystarczy, by doprowadzić człowieka do cynizmu ;), stawiałabym na pozytywne (dla nas) motywy... w takich, a nie innych okolicznościach. Problem polega na tym, o czym pisaliśmy dzisiaj w innym miejscu. Żydzi umieją wytaczać najcięższą artylerię. Zarzut o antysemityzm to byłaby betka w porównaniu do oskarżeń o brak poszanowania ciał pomorodwanych (Jedwabne) i historii holokaustu (muzeum). Wyobrażasz sobie, w jakie słowa ujęłaby to wybiórcza? ;-) Już i tak chrzanili o pisowskim antysemityzmie (który to, jak wiemy, jest najcięższą ze zbrodni ;-). Nie, żeby ten szmatławiec cokolwiek mnie obchodził, ale nie oszukujmy się: wielu ludziom robi wodę z mózgu - a wtedy dużo bardziej jeszcze, niż teraz.
Żeby przeciwstawić się Żydom trzeba mieć naprawdę silną pozycję - nawet Stany dwa razy się zastanowią, zanim cos powiedzą. A Kaczyńscy nie mieli żadnego zaplecza - tylko od groma wrogów dookoła. Okrzyknięci skrajnymi nacjonalistami, homofobami i czym tam jeszcze w Europie - i w samej Polsce. Jeszcze tylko brakowało "deptania" zwłok do kompletu.
Co nie zmienia faktu, że uważam, że ekshumacja w Jedwabnem zdecydowanie powinna się odbyć, a Kwaśniewski powinien przepraszać za pijaństwo, a nie, w imieniu Polaków, za Jedwabne.
PPzdr.
"Żydzi umieją wytaczać najcięższą artylerię.
22 Lutego, 2014 - 03:42
Zarzut o antysemityzm to byłaby betka w porównaniu do oskarżeń o brak poszanowania ciał pomorodwanych (Jedwabne) i historii holokaustu (muzeum)."
Sorry Batory, ale nie jest to myślenie realisty, ale niewolnika - nie chcę obrażać, ale tak to widzę. W ten sposób mozna wytłumaczyć każde ustępstwo, każde nawet najglębsze wejście wielkim tego świata do.... Nawet uwzględniając ich potęgę, staranie przypodobania się im w nadziei, że pogłaszczą a my wtedy zamerdamy ogonlkiem, nie tworzy atmosfery do zjednania sobie wszechpotężnych, którzy nas za uległość trochę wspomogą, lecz do eskalacji żądań z ich strony, I nie chodzi ru o jakieś sprawy prestiżu, lecz konkrety typu:
"zwracanie" na podstawie deczyzji sądow i administracji publicznej nieruchomosci, choćby odbudowanej od podstaw, w przypadku słusznego pochodzenia "potomków" "właściciela" - czasem tylko coś wyjdzie na jaw, że "oddanie" było zbyt pochopne,
"oddanie" na podstawie ustawy o stosunku państwa do gmin wyznaniowych żydowskich - o ile się nie mylę: b. drogiej działki czy nieruchomości w Gdańsku w zamian za synagogę, którą ... sprzedano senatowi miasta Gdańsk. Zapewne hitlerowcy nie przepłacili i sprzedaż była wymuszona, ale nikt tego prawnie nie podwazył (w Niemczech jakoś rodzina Goeringa kupiła za bezcen fabrykę prezerwatyw i to od Żyda chyba w 1938 i nie udało się tego po wojnie podważyć),
"oddanie" budynku jakiejś jesziwy czy jak tam to się zwie, w Lublinie za którą zapłacono za Gomuły. Urzędnicy "zwracający" mieli swiadomość tego, że zapłacono za budynek w latach 60-ch, ale "ustawa nie przewiduje wyjątków"
w ogóle "oddawanie", pomimo istniejącej umowy miedzy PRL i USA chyba z 1961, na ktorą nawet czasem powoływali się politycy z PO (z hiperuległej -moim zdaniem i bez przymrużenia oka - PO, nie pamietam czy wspomnieli o tym kiedyś politycy prawicowo-patriotycznego PiS:)))....
Nie tylko my Polacy, dostrzegamy ekspansję tej nacji..
18 Lutego, 2014 - 17:15
Pomijając uprzedzenia i niechęć do "ruskich", myślę iż Charczikov w swoich piosenkach, nie mówi nic więcej ponad.. prawdę i odczucia!!
- A nam? - Nam Polakom, wystarczy zamienić słowo "Rosja" na "Polska" i okaże się iż teksty piosenek Charczikova są.. uniwersalne!!
link: - http://szasad.wrzuta.pl/film/1hIasxqXCjC/aleksandr_charczykow_-_na_serdce_toska
link: - http://szasad.wrzuta.pl/film/9NKVKsgrbWw/aleksandr_charczykow_-_u_menia_otbyraiut_moj_dom
link: - http://szasad.wrzuta.pl/film/4rv0nu14SWI/aleksandr_charczykow_-_zd_kypyszuiut
cornik Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Bardzo dobre spostrzeżenia. Nie mozna jednak wykluczyć, że są
17 Lutego, 2014 - 20:02
osoby, które jak zwykle gdy chodzi o tą nację, zamkną całkowicie oczy na aspekt etniczny:).Choć to chyba w tym przypadku niemozliwe: b. trudno chyba wmawiać sobie i innym, że np poparcie gw dla spraw tego muzeum jest rezultatem ... np. lewicowo-lewackich poglądów (i w domysle, nie ma nic wspólnego z etnicznością:))).
Co do aspektu etnicznego
18 Lutego, 2014 - 09:16
To wydaje się że Polacy w tym rownież Polacy Katolicy są całkiem sporą grupą zarówno etniczną jak i społeczną. Wydaje się w takim razie jak najbardziej zasadne dofinansowanie zadań mających na celu propagowanie postaw jakie swoim życiem prezentowali JP II i Kardynał Wyszyński. Ich oddanie i ciężka praca dla Polski jest czymś na czym powinniśmy kształcić następne pokolenia, Dlatego awantura o 6 mln. złotych jest po prostu żenująca i nie na miejscu, zwłaszcza w zestawieniu z dotatcjami na rzecz mniejszości które w obecnym czasie są jak się zdaje wręcz śladowe na tle populacji całego kraju.
>Kokosa
22 Lutego, 2014 - 08:26
Chciałbym trochę uogólnić wnioski, a jednocześnie podkreślić, iż w zupełności zgadzam się co do diagnozy dotyczącej naszego ogólnego zgłupienia i braku godności własnej.
Aby przekręty mogły się udawać i to przez czas dłuższy, to grupa mająca w tym interes umieszcza w budżecie jakąś inwestycję,,najlepiej aby w odczuciu każdego zjadacza chleba była trudna w wykonaniu, a to ze względu na nowatorstwo lub przekształcanie istniejącej struktury, a będącej w stanie upadku. Potem idą komunikaty do ludu, że z racji napotkanych trudności co do adaptacji lub zastosowania nowych, nigdzie nie stosowanych technik budowlanych istnieje pilna potrzeba wyasygnowania następnych pieniędzy z naszej wspólnej kiesy. Dobrze jest jeszcze podać, że owa budowla ma być uczczeniem pamięci (najlepiej by był to temat cokolwiek delikatny, bo pomogą miejscowi pismacy wychłostać nas z powodu ciemniactwa, ksenofobii itp,) i maszynka gra. Budowa palmiarni - proszę bardzo. Konstrukcja inna niż wszystkie - szklana, podwieszona do zewnętrznego szkieletu z rur nierdzewnych - budowana przez lata przy akompaniamencie prasy, że budowla jest piekielnie trudna i budowlańcy natrafiają na nowe, nieprzewidziane kłopoty. Inny przykład - teatr spalony przez Rosjan, obecnie w stanie ruiny trwałej. Podejrzewam, że suma pieniędzy w nim utopiona pozwoliłaby zbudować nowoczesny wielofunkcjonalny teatr od podstaw. Żeby co nieco uśpić podejrzenia mieszkańców funduje im sie festiwak w tym wnętrzu, a zastępy znanych aktorów wydają w prasie ochy i achy na temat atmosfery i niecodzienności scenerii.
Ciekawe jak z metrem w Warszawie. Ach, czyż nie była to piękna katastrofa budowlana i teraz można utopić następne miliony i twierdzić, że nic sie nie stało, bo to matka natura zaskoczyła i geologów, i budowlańców, i naszą kochaną HGW. No, myślę że ona była najmniej zaskoczona.
Nie wiem jak to jest księgowane, ale przez lata nie ma wzmianki o jakiś przekrętach lub nadużyciach, czy zgodnie z nowomową o niegospodarności. My po prostu mocno ufamy władzy.
Trafna diagnoza.
24 Listopada, 2016 - 07:34
Dokładnie tak jak Pan pisze. Z tym, że ja tym bydlakom nie powierzyłbym g...a na przechowanie a co dopiero dał jakieś pieniądze.
spider
Muzeum żydowskie
27 Kwietnia, 2014 - 09:28
Nie wiem skąd wyszedł project budowy tego museum , ale moim zdaniem żydzi/po uzyskaniu aprobaty z Polski/
powinni sami sfinansowac budowe takiego muzeja. No , bo komu zależy na takim museum , żydom czy Polakom
A propos gw
24 Listopada, 2016 - 13:34
Bardzo dobrze się dzieje , że gw zdycha. Rząd powinien pójść za ciosem i zlikwidować wszystkie dotacje wszystkim gazetom oraz innym mediom , a także zakazać finansowania ich przez zagranicę.
spider
Ilość komentarzy, które możesz jeszcze dodać: -4
14 Marca, 2017 - 00:05
Ilość komentarzy, które możesz jeszcze dodać: -4
To się zaczeło od likwidowania polskości, od wyśmiewania i lżenia naszej przeszłości, naszych bohaterów i naszej wiary. To jest pierwszy krok, drugim będzie likwidacja Polski. J.M.Rymkiewicz
Witajcie, mam prosbę do admina o zrobienie porządku
8 Maja, 2019 - 14:44
z niby komentarzami Leszka1 - usuniecie ich, który ewidentnie zaśmiecił celowo bloga poruszającego b. ważny temat!!!
Ilość komentarzy, które
13 Marca, 2017 - 23:54
Ilość komentarzy, które możesz jeszcze dodać: 0
To się zaczeło od likwidowania polskości, od wyśmiewania i lżenia naszej przeszłości, naszych bohaterów i naszej wiary. To jest pierwszy krok, drugim będzie likwidacja Polski. J.M.Rymkiewicz
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Leszek1 nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Ilość komentarzy, które13 Marca, 2017 - 23:54
Ilość komentarzy, które możesz jeszcze dodać: 0
To się zaczeło od likwidowania polskości, od wyśmiewania i lżenia naszej przeszłości, naszych bohaterów i naszej wiary. To jest pierwszy krok, drugim będzie likwidacja Polski. J.M.Rymkiewicz
Ilość komentarzy, które
13 Marca, 2017 - 23:54
Ilość komentarzy, które możesz jeszcze dodać: 0
To się zaczeło od likwidowania polskości, od wyśmiewania i lżenia naszej przeszłości, naszych bohaterów i naszej wiary. To jest pierwszy krok, drugim będzie likwidacja Polski. J.M.Rymkiewicz
Ilość komentarzy, które
13 Marca, 2017 - 23:54
Ilość komentarzy, które możesz jeszcze dodać: 0
To się zaczeło od likwidowania polskości, od wyśmiewania i lżenia naszej przeszłości, naszych bohaterów i naszej wiary. To jest pierwszy krok, drugim będzie likwidacja Polski. J.M.Rymkiewicz
I co dalej
14 Marca, 2017 - 00:05
I co dalej