Tematy zastępcze
Rozmaite tutejsze besserwisserskie mendy uwielbiają wprost komentowanie zamieszczanych na NP notek w stylu „to temat zastępczy”, etc. Co ciekawe, same wskazują przy okazji „tematy istotne”, które w istocie rzeczy są właśnie tematami zastępczymi.
Po tym krótkim wstępie zajmijmy się „tematem zastępczym”, który nie tak dawno wzbudzał powszechne zainteresowanie i gorące emocje, a obecnie stał się „tematem zapomnianym”. Sam nie wiem, dlaczego? Pewnie dlatego, że przytłoczyły go „tematy istotne”.
Nie zauważyłem, aby w ostatnich dniach ktokolwiek na NP wspomniał o sławetnym niemieckim serialu „Unsere Mutter, unsere Vatter”. Nikt nie zainteresował się protestami Polonii brytyjskiej i amerykańskiej przeciwko zapowiadanej już wkrótce emisji tego dzieła w BBC. Zapewne w obawie, że mógłby zostać uznany za propagatora „tematów zastępczych”.
Nie zauważyłem również, aby w ostatnich dniach ktokolwiek na NP wspomniał, że serial ZDF otrzymał właśnie prestiżowa nagrodę Prix Europa w kategorii seriali TV.
Rozumiem, że w obawie przed konstruktywną krytyką mend wszyscy unikają zajmowania się „tematami zastępczymi”. Jasne, lepiej dyskutować o tematach istotnych. Np. o apelach niejakiego pana Krzysztofa.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 3828 odsłon
Komentarze
"NIKT rodzi się Polakiem"
19 Listopada, 2013 - 09:29
Pod wpisem Ossali:
Tabu
matka trzech córek, 17 listopada, 2013 - 12:15
O tym pewnie też nie mówią?
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/protesty-w-nowym...
Artykuł, który zalinkowałam, jest bardzo interesujący.
Mamy szansę zamanifestować swój stosunek do manipulowania historią w tych krajach, które nie mają świadomości tego, jak wyglądała w Polsce okupacja.
Może do tamtych skupisk polonijnych dołączą także francuskie?
@mtc
19 Listopada, 2013 - 09:32
Link wyświetla: "Strona nie została odnaleziona". Zabawne, prawda ;-)?!
Pająki w sieci nie próżnują...
19 Listopada, 2013 - 09:41
W Onecie skomentowałam:
elzbieta23 : Polonia zjednoczona w proteście przeciw zniesławieniu.
Można powiedzieć, że taki stan rzeczy jest jedynym pozytywnym skutkiem tej zagranicznej poniewierki, którą zaserwowano Polakom , wbrew ich woli.
Rodacy, tam gdzie rzucił Was los,wszyscy dzisiaj jesteście rzecznikami Polskiej Sprawy. Dzięki Wam, możemy stanąć kłamcom naprzeciw i wykrzyczeć im prosto w oczy to, że są wiarołomcami.
Mam ogromną wiarę w Waszą determinację, bo dzięki niej, nabiera mocy nasz protest tu, w kraju.
Wszystkich serdecznie pozdrawiam i wspieram całym sercem.
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/protesty-w-nowym-jorku-i-w-londynie-przeciwko-znieslawianiu-polakow-przez-bbc/p46q6
@mtc
19 Listopada, 2013 - 09:45
Moja notka odnosi się do portalu NP, nie zaś portalu Onet.
Nawiasem mówiąc, na Onecie i innych podobnych mediach też ani słowa o Prix Europa dla niemieckiego serialu. Wymowne. Dlatego upominam się o ten i inne "tematy zastępcze" na NP.
@ tł
19 Listopada, 2013 - 10:07
Niestety, upominanie o tematy, będzie mało skuteczne jeżeli jest stosowany pejoratywny kwantyfikator.
@ma
19 Listopada, 2013 - 10:09
Kronika zapowiedzianej śmierci ;-)?
PS. To jest upominanie się o zupełnie coś innego.
Temat o który się
19 Listopada, 2013 - 10:33
Temat o który się upominasz:
Nikt nie zainteresował się protestami Polonii brytyjskiej i amerykańskiej przeciwko zapowiadanej już wkrótce emisji tego dzieła w BBC. [...] Nie zauważyłem również, aby w ostatnich dniach ktokolwiek na NP wspomniał, że serial ZDF otrzymał właśnie prestiżowa nagrodę Prix Europa w kategorii seriali TV.
Trudno mi zająć stanowisko w temacie wobec własnych wątpliwości czy pejoratywny kwantyfikator "besserwieserskie mendy" już mnie dotyczy czy jeszcze nie. Myślę, że wielu niepoprawnych może mieć podobny zgryz.
@ma
19 Listopada, 2013 - 10:38
Pozostawiam Czytelnikom swobodę interpretacji i związanych z nimi wniosków.
Wszystkich Niepoprawnych uspokoić nie mogę, ale Ciebie mogę. Pejoratywny kwantyfikator Ciebie nie dotyczy.
PS. Są dwa tematy w tej notce, nie zauważyłaś?
@ tł
19 Listopada, 2013 - 10:52
O drugim właśnie rozmawiamy.
@ma
19 Listopada, 2013 - 11:00
A zatem rozmawiajmy. Oczekujesz wyłącznie "kwantyfikatorów melioratywnych" ;-)? Wydaje mi się, że istota rzeczy tkwi w tym, czy kwantyfikator jest właściwy i adekwatny, a nie w tym, czy jest "pejoratywny" bądź "melioratywny".
@ tł
19 Listopada, 2013 - 11:28
Ogóle nie lubię żadnych kwantyfikatorów. Dyskusji nie sprzyja, i trudno się dziwić, ustawianie przeciwnika na pozycji spalonej. Gra jest wtedy przewidywalna, w zasadzie nie ma gry. Przeciwnik albo się wycofa, albo sfauluje.
@ma
19 Listopada, 2013 - 11:34
Właśnie, te faule ;-)))!
Nie ja wprowadziłem "kwantyfikator pejoratywny" do tej dyskusji, prawda?
@ tł
19 Listopada, 2013 - 11:43
Owszem nie Ty. Ale besserwieserskie mendy już tak.
@ma
19 Listopada, 2013 - 11:54
Lubię precyzyjne wypowiedzi. Trzeba było napisać o epitecie, inwektywie, etc., a nie o kwantyfikatorze.
Korzystając z panującej tu wolności słowa pozostanę przy określeniu "besserwieserskie mendy", które oddaje istotę rzeczy. Oczywiście, moim zdaniem...
PS. A teraz z zupełnie innej beczki ;-). Przed chwilą na niskim pułapie (ca.300 m) przeleciała nad Warszawą para śmigłowców szturmowych Mi24. Co jest???
PPS. Poprawka: dwa Mi2, z czego jeden chyba w malowaniu cywilnym i 2 Mi24.
@ tł
19 Listopada, 2013 - 11:59
Przesilenie fruwa:)
@ma
19 Listopada, 2013 - 12:02
Może ;-)!
Niemniej jednak nigdy nie widziałem Mi24 nad Warszawą, wyjąwszy defilady i przygotowania do nich. Przelot był kilkukrotny....
Lecą MIG-i
19 Listopada, 2013 - 12:08
Poczytałem sobie. :)
Sfinksowo i dekonstruktywnie dorzucę do ognia: zaprawdę, nie ma nic poza tekstem.
pozdrawiam :)
@Max
19 Listopada, 2013 - 12:30
No, widzisz ;-)! Nie trzeba tu Derridy :-)))!
To Półtusk
19 Listopada, 2013 - 16:43
wraca z Pułtuska :-))
@all10101
19 Listopada, 2013 - 16:46
Mnie przyszło nieśmiało na myśl, że to minister Sienkiewicz tropi korupcję w PO na zlecenie szefa. A te szturmowce to po to, aby wrzód wyciąć bezzwłocznie ;-)!
I wypalić
19 Listopada, 2013 - 17:11
żywym ogniem... :-))
@all10101
19 Listopada, 2013 - 17:33
Tak jest. Ogniem z działka GSz kal.23 ;-)))!
Brawa...
19 Listopada, 2013 - 11:36
... dla zgłaszającego :-)))!
nie rozumiem zgłoszenia,ale POdobno mamy demokrację,więc...
19 Listopada, 2013 - 13:19
gość z drogi
wracam ad rem...moze zabolało kogoś,ze temat słuszny ale jeden z wielu..bo...nie wiadomo już za co brać sie w pierwszej kolejności..szczególnie,ze często dowiadujemy sie o sprawie z naszych stron...nagroda więc jest czymś OBRZYDLIWYM
pięknie zaragowali Polacy w Anglii
a my ? nas zagoniono w naroznik sparwami typu PROWOKACJA ,Kaczyński uciekł do Krakowa,czy sienkiewicz i tusku plus zegarek Nowaka...
kiedy wiele lat temu zbliżała się kolejna ważna rada nadzorcza w waznych sprawach pewnej spółki...to jak w kropli wody ...przegladały się dzisiejsze techniki.."podpalano" w kilku miejscach ZAŁOGĘ..i robił si emłyn niesamowity,a tymczasem wróg rodem akcjonariusze strategiczni /Jupiter SA i PKO SA/rwali co się dało a szczególnie "żywy kesz "doprowadzajac spółkę do upadku...
przepraszam za tą dygresję szanowny TŁ...ale tak samo jest i dzisiaj w Polsce,Naszej Polsce...
.a Nagroda
jaka nagroda? i za CO ?
a może było tak,że Ciocia Merkel
wysłala jakiś esemesiki a cat Putin odPOwiedział...a że Polaczki,to wstretne ludziki.?,to juz świat wie z serialu na zamówienie...
podobnie było przed słynnym spotkaniem na Westerplatter,wtedy rosyjskie organa prasowe grzmiały POLACY rozpętali drugą Wojnę Swiatową...
serd pozdrowienia...:)
gość z drogi
@gość z drogi
19 Listopada, 2013 - 13:24
Za co nagroda? Ano rzuć okiem na fragment uzasadnienia:
http://www.prix-europa.de/en/prix_europa_2013/awards_2013/best_european_tv_fiction_series_or_serial_of_the_year_2013/
Dość wkurzajęce, prawda?
Zaś jeśli idzie o zgłoszenie, to sprawa jest prosta. Pały przestały wystarczać ;-)!
Pozdrawiam
Szanowny @TŁ :)
19 Listopada, 2013 - 13:45
gość z drogi
pytanie było specjalnie zadane....za co Wiem przczytałam wskazane linki wcześnie i jestem tak samo jak pan oburzona...oburzona głupotą ludzką i tymi,którzy ją przyznawali...
Protest pana Skowrońskiego ,też czytałam...ale tak jak pisza pod nim internauci...to stanowczo za mało....do tego protestu musimy sie włączyć my,czyli społeczeństwo...aspołeczeństwo ...? nie mówie o NAS,czyli o tej części świadomej i mówiącej często Mickiewiczem,czy Sienkiewiczem...Henrykiem../nie mieszać z tym
wnukiem niesławnym/
dlaczego zagonione ,często i zamglone sPOleczenstwo nie reaguje...?
DLATEGO,że TO ,co nas BOLI ich nie wzrusza w ogóle...pełno takich mam wokół siebie w realu....oni są POrażająco głupi...ale Zachłanni na WSIo,co im tevałen POwie...i wciąż ten wyścig szczurów...
kiepsko TO wszystko wyglada
a razwiedka szaleje ...i zbiera żniwo....
pozdrowienia
gość z drogi
@gość z drogi
19 Listopada, 2013 - 13:49
W kontekście tej nagrody dość groteskowo brzmi informacja, że TVP jest partnerem tego festiwalu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Prix_Europa
Pozdrawiam
@Tł ...nie tylko groteskowo ,ale i grożnie...bo
19 Listopada, 2013 - 14:10
gość z drogi
kto uklepuje POlskie umysły....? już wiemy...chrońmy nasze Dzieci i Wnuki przed
tą zarazą...
pozdr
gość z drogi
@gość z drogi
19 Listopada, 2013 - 14:13
Zapytałbym raczej, czy w jury festiwalu byli jacyś Polacy? I jak głosowali ;-)?
Tł, nie tym tonem, proszę. Wściekłeś mnie.
19 Listopada, 2013 - 16:13
Pewnie Cię zaskoczę, ale seriali nie oglądam w ogóle, a niemieckich zwłaszcza. Jedynym wyjątkiem od tej zasady są "Zabójcze umysły". Pytanie: dlaczego? zostawiam na boku, bo to temat na inną rozmowę.
Niech się nagradzają! Mało było na naszym podwórku takich żenujących nagród, awansów i wyróżnień?!
Z mojego punktu widzenia, myślę, że z każdego indywidualnego punktu widzenia nawet wpis o długu USA jest tematem zastępczym.
Mnie akurat personalnie apel w sprawie leczenia naturalnego bardzo interesuje, bo medycyna tradycjonalna kazała mi czekać aż będę w agonii! Poza tym, co wielokrotnie podkreślałam, unijnym urzędnikom się w dupach poprzewracało i choćby dlatego!
Nie wiem, skąd się nagle pojawił u Ciebie taki zamysł, aby mieć monopol na rozsądzanie, co dla kogo jest tematem zastępczym?
Każdy wybiera, co mu pasuje, jak się chce trochę posprzeczać, bo go palce swędzą - jego sprawa, a temat do słownych bójek wybiera sam.
@ossala
19 Listopada, 2013 - 16:22
Trudno wnioskować o tonie, skoro dyskusja odbywa się w formie pisemnej.
Szkoda, że nie zauważyłaś, że to nie u mnie pojawił się "zamysł, aby mieć monopol na rozsądzanie, co dla kogo jest tematem zastępczym".
Ale trudno, nie pierwszy raz to się zdarza, że ktoś czegoś nie zauważa.
I nie tym tonem, proszę ;-)!
Tł, ująłeś ważny temat tonem mentorskim, czego nie lubię.
19 Listopada, 2013 - 16:27
Wystarczyło przecież napisać notkę o tej nagrodzie.
Ale, jak widzę, nie wystarczyło. Trzeba było pouczać blogerów czemu mają poświęcać czas.
Tak zrozumiałam Twój wpis.
Re: Tł, ująłeś ważny temat tonem mentorskim, czego nie lubię.
19 Listopada, 2013 - 16:30
Każdy rozumie tak, jak umie. Albo, jak chce.
Czasem rozumie tak, jak to wynika z tesktu.
19 Listopada, 2013 - 16:56
Nie każdy, a ja, składam litery w słowa, słowa w zdania, zdania w całość, z której odczytuję treść informacji i formę jej zaprezentowania.
Nie mam czasu na zabawę w analizę Twojej notki, ale tyle w niej złośliwości i kąśliwych wycieczek (np. pod adresem apelu w sprawie ziół), że aż wstyd, że dyskutujesz.
Poza tym namieszałeś koncertowo! Nie widzisz tego?
Bo to jest wpis o serialu i przyznanej mu nagrodzie? Czy o portalu NP i obecnych na nim tematach zastępczych?
@ossala
19 Listopada, 2013 - 17:03
Nie, nie widzę tego. Nie jest mi też wstyd. Tobie natomiast nie śmiem proponować czasochłonnej analizy, ale może zechciałabyś przynajmniej przeczytać pierwszy akapit? Składając litery w słowa, słowa w zdania, zdania w całość... A potem jeszcze weź pod uwagę tzw. kontekst.
To jest wpis, który ma dwa tematy. Niektórzy to zauważyli. Jeden temat jest egzemplifikacją drugiego tematu. Szkoda, że nie zauważyłaś na NP komentarzy, które swojego czasu uznawały dyskusję o serialu ZDF za temat zastępczy.
I to by było na tyle.
Tł, sądząc po zgłoszeniu i niebywale niskich ocenach -
19 Listopada, 2013 - 17:27
chyba większość nie zauważyła a niektórzy zauważyli, co nie najlepiej świadczy o tekście, który ma się bronić sam.
@ossala
19 Listopada, 2013 - 17:39
Nie sądziłem, że można pewne rzeczy traktować tak bardzo osobiście i agresywnie.
Oceny są jak dotąd zbilansowane: 4x1 i 4x10. Nie wątpię, że adresaci tekstu "poprawią" jeszcze ten wynik ;-)))!
Do zgłoszeń, pałek, etc. zdążyłem się przyzwyczaić.
Tł, to na drugi raz nie osądzaj. A teraz pozwolisz, że się
19 Listopada, 2013 - 17:40
oddam innemu tematowi zastępczemu...
Odmieniam francuskie czasowniki, co do łatwych zadań nie należy, więc muszę Ciebie zostawić we własnym przekonaniu i pozwalam sobie zachować moją opinię w sprawie.
@ossala
19 Listopada, 2013 - 17:51
Wzajemnie.
Brat?
19 Listopada, 2013 - 17:36
boldandcharm
Tł, nie jesteś ty czasem bratem niejakiego Ściosa Aleksandra?
Facetowi nie da się odmówić wielkiego intelektu i równie wielkiego ego. Lubie go czytać, ale z nim nie dyskutuję. Mój mózg wazy za mało, sam doszedłem do tego wniosku, ale pomógł mi również Pan Aleksander od którego natrętne nagabywania maluczkich, odbijają się jak muchy od packi
Tł, spoko, już znikam ;-)
boldandcharm
@boldancharm
19 Listopada, 2013 - 17:43
Nie jestem bratem Ściosa Aleksandra ;-)!
Nie wiem, jak p. Ścios, ale staram się od dawna odpowiadać wszelkie "nagabywania". Oczywiście robię wyjątki. Za pomocą sławetnego już podobno znaku ...
Pozdrawiam :-).
To nie są tematy zastępcze
19 Listopada, 2013 - 17:09
Tylko tematy pochodne ;-)
Można by sobie wyobrazić taką piramidę zależności. Na szczycie będzie Smoleńsk (jako diagnoza stanu narodu i państwa), a z niego pochodne zagadnienia, m. in. pogarda u obcych i rozpowszechnione przekonanie, że z Polską nie ma sensu się liczyć.
Ale jest szereg innych tematów pochodnych. Jak choćby ofensywa chamokomuny z jednej strony (ach te chłopaki z NOP) i żydokomuny z drugiej (tow. Bęgowski z ofertą obyczajową nie do odrzucenia). Itepe itede.
alchymista
Województwo Smoleńskie===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@alchymista
19 Listopada, 2013 - 17:49
Co prawda niektórzy z moich polemistów zdają się tego nie zauważać, ale wcale nie chodziło mi o tematy zastępcze. Chodziło mi o pewien typ coraz częściej obecnej tu argumentacji niektórych dyskutantów, którzy zbywają komentarze stwierdzeniem, że nie ma o czym gadać - lub wręcz nie należy o czymś gadać - bo to "temat zastępczy".
Nie zauważyłeś ostatnio pewnej błyskotliwej analizy niewinnego wiersza Leopolda Staffa ;-)))?
Tł,
19 Listopada, 2013 - 20:02
troszkę poczułam się wywołana do odpowiedzi niewinnym wierszem Staffa ;)))))
Mogę tylko podzielić się niewielkim w sumie doświadczeniem w sprawie tzw. tematów zastępczych. Kilka osób czyniło mi zarzuty, że to, co pisze jest niedopasowane do tego miejsca, zbyt osobiste, za błahe... Po jednej, krótkiej zazwyczaj odpowiedzi ignoruję i już. Czasami też przydają się Twoje trzy kropki ;)))
Środków stylistycznych i terminów matematyczno - logicznych jakby mniej ;P
...............................................
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart Ps.33,5
...............................................
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart Ps.33,5
@Szary kot
19 Listopada, 2013 - 20:31
Nie wywoływałem. Jedynie egzemplifikowałem. Analiza wiersza i osoby jego autora w wykonaniu jednego z komentatorów powaliła mnie kompletnie ;-)! Nie ukrywam, że stała się ona pewnego rodzaju językiem spustowym... ;-)))!
Mnie w pierwszej chwili
19 Listopada, 2013 - 21:12
też powaliła, ale jeśli ktoś udaje, że nie znał wcześniej tego wiersza, chyba nawet na kropki nie zasłużył ;))))
Niech sobie gada, konsumuje....szkoda na niego słów i nerwów :)
I we wpisach na blogu, i w komentarzach poruszam sprawy, które - subiektywnie w całej rozciągłości (!) - uważam za ważne, wartościowe. Jeśli komuś się nie podoba, trudno, ma problem, z którym będzie musiał sobie poradzić ;))))
...............................................
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart Ps.33,5
...............................................
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart Ps.33,5
@Szary kot
19 Listopada, 2013 - 21:20
Nie ma tematów zastępczych, ot co. Subiektywnie są tylko bardziej lub mniej istotne z punktu widzenia danego Czytelnika. Nieistotne można pomijać (subiektywnie) ;-)))!
W analizie Staffa dostaliśmy "do wyboru, do koloru" prawdziwych tematów zastępczych ;-)!
Ale - jak widać - nie wszyscy dostrzegają problem.
W ramach tematów niezastępczych, a informujących
19 Listopada, 2013 - 18:54
o historii najnowszej Polski,
Mój imienniku wybaczysz mi, bo nie całkiem może na temat?
[dla wykorzystania dla anglojęzycznych, zwłaszcza dla poddanych Jej Królewskiej Mości Elżbiety Dwa - przeklejam, bo może nie wszyscy znają:
Wpis blogera "ludek" (Polaka z Wielkiej Brytanii), usuniety ze strony
Onetu w ciagu ponoc kwadransa, zachowany dzieki czujnosci internautow:
=======================================
"Tu w Anglii, nie mogli zrozumiec, o co mi chodzi z ta polska demokracja, wiec im opowiedzialem taka bajeczke:
Wyobrazcie sobie, ze Rosjanie podczas II wojny morduja skrytobojczo kilkadziesiat tysiecy waszych jencow, nie przyznaja sie do tego i zwalaja wine na Niemcow.
Po latach prawda wychodzi na jaw, a krolowa, wraz z calym sztabem generalnym, szefem Banku Anglii, szefami najwazniejszych instytucji panstwowych i arcybiskupem Canterbury leci w rocznice tego mordu do Rosji, zeby uczcic pamiec pomordowanych brytyjskich zolnierzy.
Tam samolot krolowej rozbija sie w niewyjasnionych okolicznosciach.
Rzad nie tylko nie podaje sie do dymisji, ale powierza sledztwo Rosjanom, ktorzy oglaszaja, ze do sterow dorwala sie krolowa wraz z naczelnym dowodca lotnictwa i po pijaku rozbili samolot.
Rzad angielski potwierdza ta wersje, BBC i Reuter w komentarzach przypominaja ogolnie przedtem znana lekkomyslnosc i pyche krolowej oraz jej zamilowanie do ginu, wytykaja angielskim pilotom nieudolnosc i braki w wyszkoleniu, ubolewaja nad degrengolada moralna rodziny krolewskiej i pijanstwem w silach zbrojnych, a w lotnictwie w szczegolnosci, ale jednoczesnie Parlament rekomenduje ministra obrony narodowej do Izby Lordow, a premier sklada wniosek o awansowanie szefa Intelligence Service na generala dywizji itd.
Nie ma najmniejszego znaczenia, ze w sprowadzonej do GB, a zaplombowanej przez Rosjan trumnie krolowa ma trzy nogi i jest ubrana we frak i meskie kalesony (niektore tabloidy nawet nawoluja z tego powodu do odmowienia krolowej prawa do godziwego pochowku i sugeruja, ze krolowa miala skrywane inklinacje transseksualne), niektore ofiary maja po dwie cudze watroby zamiast jednej wlasnej, inne maja kupe smieci w brzuchu...
Niewazne, ze caly teren katastrofy zaorano i pokryto betonowymi plytami, slady zatarto, drzewa wycieto w pien, a wrak samolotu zniszczono i umyto, a na dodatek Rosjanie odmawiaja jego zwrotu.
Rzad angielski jest tym wszystkim zachwycony, wysyla w swiat komunikaty o znacznej poprawie stosunkow z Rosja, katastrofe nazywa punktem zwrotnym tych stosunkow i nowym otwarciem na dialog z narodem rosyjskim i potwierdza oficjalnie przy kazdej okazji, ze wine ponosi pijana krolowa z trzema nogami.
Przez dwa tygodnie nikt ze mna nie rozmawial, wszyscy sie odsuwali, jak od zadzumionego. Po dwoch tygodniach jeden z Anglikow mnie przeprosil. Powiedzial, ze mysleli, ze jestem chory psychicznie i mnie izolowali. Ale zapytali innego Polaka, ktory im potwierdzil to, co mowilem, a jeszcze inny sprawdzil sobie w Internecie haslo Katyn i Smolensk. Stwierdzili, ze nie mieli pojecia, ze cos takiego jest w Europie mozliwe.
To tyle odnosnie rosyjskich "ekspertow" w mediach. Ladnie ta wasza Polska od Tuska wyglada. Z perspektywy angielskiej niczym rosyjski bantustan."
tekst po angielsku:
Here in the UK no one could comprehend this alleged problem with the Polish democracy. I had to resort to illustrative storytelling:
---------------
Imagine that sometime during the Second World War, the Russians covertly murder several tens of thousands of British PoWs. They disclaim any responsibility, and claim the Germans are guilty of the deed.
Many decades later, the truth is uncovered.
The Queen, accompanied by her military chiefs of staff, the Chairman of the Bank of England, Permanent Heads of the major Civil Service departments, and the Archbishop of Canterbury, travels to Russia on the anniversary of the massacre, in order to take part in a memorial service.
The Queen's flight crashes in unexplained circumstances.
The Government of the United Kingdom not only fails to offer its resignation, but cedes the conduct of all investigations into the crash to the Russians.
The Russians announce in due course that the Queen and the Chief of the Royal Air Force had seized the controls of the royal plane and crashed it while drunk.
The British Government officially confirms this version. The BBC and the Reuters wire agency carry commentaries replete with reminders of the well known recklessness of the late Monarch, and her even better known love of gin.
The media point out the ineptitude of the Queen’s Flight pilots and shortcomings in their training, as well as the question of widespread alcohol abuse in the British Armed Forces, the Royal Air Force in particular.
The House of Commons passes a resolution recommending the elevation of the Minister of Defence to the House of Lords. The Prime Minister approves promotion of the serving Head of the Secret Intelligence Service to the military rank of Brigadier General.
It is dismissed as matter of no consequence that upon opening of a sealed coffin sent from Russia, the body of the Monarch is found dressed in a male white tie and tails, as well as a pair of long johns. Inside the Monarch’s coffin there is also an additional human leg. Some tabloids go as far as to suggest that the late Queen may have harboured closet transsexual inclinations, and her proposed state funeral should be reconsidered for that reason.
Other crash victims are found with extra livers, found upon testing to belong to altogether different people. Some have assorted trash and rubbish sewn into their abdominal cavities.
It is deemed irrelevant that the crash scene has in the meantime been bulldozed and paved with concrete slabs. All traces of the crash are removed, trees cut down, the wreckage cut to pieces, and carefully pressure washed. Russians also flatly refuse to return any wreckage to Britain.
The British Government is greatly pleased with all this, and issues communiqués about major improvements to the Anglo-Russian relations. The Government calls the crash a turning point in its relations with Russia and a new opening for dialogue with the Russian people.
At all turns, the Government officially reinforces the message that the three-legged Monarch was responsible for the disaster.
-----------
No one spoke to me at work for a fortnight. I was shunned as if I were a carrier of a contagious disease.
Two weeks later, one of my English workmates came to apologise. He explained succinctly that the group originally thought I became struck by a major mental health problem, and I was ostracized accordingly.
However, after a while my mates brought the story to the attention of another Pole. He confirmed it. Then they looked up ‘Katyn’ and ‘Smolensk’ on Google. They concluded they had no idea whatsoever such things could ever happen in Europe. Sorry.
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
KA - PI - TAL - NE !
19 Listopada, 2013 - 20:06
Pozdrawiam!
@Tomasz A.S.
19 Listopada, 2013 - 20:36
Oczywiście, chętnie wybaczam ;-). Nie wiem jednak, czy bajka @ludka nie zostanie uznana przez innych Użytkowników za temat zastępczy ;-)/:-(.
Pozdrawiam
@Tomasz A. S.
19 Listopada, 2013 - 20:38
Dziękuję. Bardzo dziękuję.
alchymista
Województwo Smoleńskie===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Tomasz A.S. - to wzór jak "podawać" cudzoziemcom Smoleńsk !
20 Listopada, 2013 - 00:47
Nie pojmą tematu dopóki nie zostaną postawieni (nie postawią się) w sytuacji Polaków.
Nie wszyscy oczywiście...
Dzięki za ten tekst.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Zaślepienie powoduje zniknięcie z oczu sedna tematu
19 Listopada, 2013 - 20:04
Więc polecam wszystkim wysłuchanie prof. Zybertowicza wykładu
http://www.pomniksmolensk.pl/news.php?readmore=4347
Niszczenie Polski trwa już od początku wojny
Lecz teraz w sposób wyrafinowany i spokojny
Jakby Prawda stała się złem i odwrotnie
Czekam na czasy ,gdy zło odejdzie bezpowrotnie
Może to ma być Armagedon , czyli oczyszczenie
Gdy powróci na swoje miejsce każde istnienie
Pozdrawiam
"Z głupim się nie dyskutuje bo się zniża do jego poziomu"
"Skąd głupi ma wiedzieć że jest głupi?"
@Jacek Mruk
19 Listopada, 2013 - 20:37
Dziękuję i pozdrawiam, Jacku :-).