Rzecz o głupocie

Obrazek użytkownika Spitfire
Blog

Rzecz o głupocie - Effendiemu w odpowiedzi.

Chciałbym aby to wszyscy przeczytali, albowiem pogląd filozoficzny tam zawarty ma ogromne znaczenie w zrozumieniu otaczającej nas rzeczywistości. Proszę zapiąć pasy i się nie przerazić. Karuzela zakręci się ostro:

"Patrz na pokolenie Lemingów, to przykład "maturzystów" bez obowiązkowej matmy"

Nie mam zielonego pojęcia w oparciu o co to stwierdzasz. Nie wiem w jaki sposób brak nauczania matematyki miałby wpłynąć na wykształcenie się "pokolenia lemingów".

Błędnie pojmujesz otaczającą nas rzeczywistość. Lemingów jest wiele nawet wśród osób znających doskonale matematykę! Oni są wśród inżynierów, matematyków, oni są wszędzie!

Wiesz dlaczego oni są? To być może okaże się być dla Ciebie (nie tylko dla Ciebie) nie do zaakceptowania, ale to napiszę. Bo ludzie nie są inteligentni!

Inteligencja ludzi to bzdury. Ona jest tylko rzekoma. Istnienie dysonansu poznawczego, myślenia życzeniowego i błędów poznawczych potwierdza to co mówię.

A stwierdzam, że wszyscy w mniejszym lub większym stopniu jesteśmy idiotami. (; Różni nas tylko poziom głupoty, która w nas wszystkich stale tkwi. (;

Możesz jedynie zmniejszyć liczbę lemingów o kilka procent za pomocą odpowiednich metod nauczania, ale ich nie wyeliminujesz. Oni są częścią tego świata jak powietrze, którym oddychamy. To jest zasadniczo najmądrzejsza myśl do jakiej udało mi się dotrzeć. Głupcy jej nie docenią, ale tymi nie ma co się przejmować.

Trzeba zrozumieć to, że większości ludzi nie przekona się do pewnych racji za pomocą logiki, ponieważ to kompletni idioci (jak każdy, ale jeden jest mniejszy a drugi większy).

Aby zrozumieć logiczny argument (pogląd etc.) to należy myśleć na odpowiednim do niego poziomie. Ludzie w większości tak nie myślą. Najlepsze jest to, że nawet gdybyś udowodnił komuś, że jest idiotą to ten ktoś nigdy by tego nie zaakceptował. To zostałoby przez niego zignorowane.

Wszyscy jesteśmy istotami, które nie myślą racjonalnie, lecz starają się racjonalizować!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wiesz jaka jest różnica pomiędzy jednym a drugim? Wiesz co to oznacza?

Oznacza to, że wszyscy jesteśmy mniejszymi lub większymi kretynami. Myślę, że za nazwanie kogokolwiek głupcem nie powinno być kary, albowiem stwierdza się w ten sposób fakt. Oczywiście sąd by tego nie uwzględnił, dlatego że sam jest głupi!!!! Głupek nie zrozumie, że jest głupkiem.

Lemingi to większe głupki od nas i tylko to nas różni. Popełniamy dużo mniej błędów logicznych od nich!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Taka jest różnica!!!!!!!!!!!

Matematyka nie ma tutaj zasadniczo nic do rzeczy. Ona nie wpływa na iloraz inteligencji w sposób znaczący. Uczysz się jedynie szablonów na pamięć i uczysz się posługiwania tymi szablonami. Każdy z nas stosuje szablony. Wszystko to co napisałem jest pewnego rodzaju szablonem. Oryginalne pomysły to rzadkość! Wiele wynalazków jest dziełem przypadku albo dociekań metodą prób i błędów.

Effendi! Wszyscy jesteśmy idiotami. Lemingów nie da się pozbyć za pomocą ich wyedukowania. To smutne, ale można nimi wyłącznie manipulować. Pytanie jest tylko o to czy za pomocą tej manipulacji w efekcie powstanie dobro czy zło?

To mnie przeraża, ale tak wygląda rzeczywistość. (;

Brak głosów

Komentarze

Małe uzupełnienie, które wyszło w koment. na BM24 (się zintegrowałem):

"Rzeczywistość wygląda tak, że w oparciu o szereg jakichś tam szablonów funkcjonujemy na różnych płaszczyznach. Oznacza to, że ja mogę mieć rację np. w spojrzeniu na manipulacje jednostką a Ty możesz mieć rację w spojrzeniu na manipulację ogółem. Ja się mogę mylić tu a Ty tam. Nikt nie jest doskonały i wszyscy gdzieś jesteśmy idiotami".

Mniej więcej tak wygląda rzeczywistość. (;

Vote up!
0
Vote down!
0
#34699

tyle że rzeczywistość opisujesz nie w szablonach opisujących płaszczyzne (to było w szkole podstawowej)
matura to już trzy wymiary-przestrzeń (najmniej na 3).
o spoglądaniu - układ inercjalny i nieinercjalny.
:)

Vote up!
0
Vote down!
0
#34703

Gdy mówię, że "funkcjonujemy na kilku płaszczyznach" to mam na myśli przestrzeń trójwymiarową. Zresztą sam nie wiem jak ją dokładnie zobrazować, bo to niezwykle złożona sprawa.

Funkcjonujesz jako pracownik, ojciec rodziny, syn, mąż, bloger, komentator, filozof, psycholog et cetera. To wszystko się gdzieś zazębia. Możesz nie spełniać się jako bloger a spełniać się jako pracownik etc. Możesz być królem na giełdzie a dać się wyrolować ulicznemu oszustowi.

W przypadku nauczania matematyki przedstawiłem juz swoje racje i widzę coraz to mniejszy sens w ich powtarzaniu. Matma nie daje tyle ile sobie wyobrażacie.

Powiedzmy, że perfekcyjne funkcjonowanie na płaszczyźnie matematycznej nie będzie predysponowało do perfekcyjnego funkcjonowania na płaszczyźnie politycznej. (;

Vote up!
0
Vote down!
0
#34709

ale jeszcze jest "I" ,"LUB" -czasopisma
Ps. troszke chaosu w tym bo jednocześnie weszło ale zauważ
ja pisałem odpowiedż w czasie rzeczywistym do twojej :)
Matma opisuje świat który - poznaliśmy .

Vote up!
0
Vote down!
0
#34710

co do tego ma egzamin z matmy ?
Układ inercjalny , nieinercjalny " - dawać dalej narzędzia do pojmowania świata .
Przecinek w ustawie "lub", "i" -

Vote up!
0
Vote down!
0
#34700