System finansowania głupoty

Obrazek użytkownika Józef Wieczorek
Idee

Nasz świat akademicki żąda zwiększenia wydatków z kieszeni podatnika na swoje utrzymanie. Głos ten rozbrzmiewa od lat i to emitowany zgodnie, tak przez decydentów, jak i pracowników najemnych domeny akademickiej. Natężenie głosu wzrasta wraz ze wzrostem inflacji, poziomu udyplomowienia społeczeństwa i utytułowania kadr akademickich.

Słyszymy: pieniądze przeznaczane na domenę to nie koszty tylko inwestycja, która przyniesie wielokrotne zyski na drodze do dobrostanu państwa i społeczeństwa. Niestety domagający się więcej pieniędzy nie domagają się fundamentalnych zmian systemu, który jest wadliwy, co zauważa coraz więcej akademików, jak i szarych obywateli.

Grzegorz Górny przytoczył ostatnio przykład amerykański, gdzie olbrzymie nakłady finansowe na edukację nie przyniosły sukcesu. Wręcz przeciwnie. Wraz ze wzrostem nakładów finansowych nastąpił wzrost populacji analfabetów funkcjonalnych i generalne obniżenie nawet elementarnej wiedzy. Wyniki amerykańskich uczniów są niższe od tych uzyskiwanych przez uczniów europejskich funkcjonujących w znacznie słabiej finansowanych systemach. I jaki wniosek? Kiedy system jest wadliwy, to zwiększenie jego finansowania nie przynosi korzyści, tylko straty.

I tak jest z naszym systemem akademickim, którego wady są wielkie, od lat znane, a wadliwy system jest finansowany coraz bardziej, co widać chociażby w rosnących jak po deszczu nieruchomościach akademickich na poziomie wręcz światowym, czy po wynagrodzeniach rektorów uczelni bijących na głowę wynagrodzenia ministrów, a nawet prezydentów. Niestety, poziom naszych uczelni jest podobny jak uczelni tzw. trzeciego świata, wielokrotnie od nas biedniejszego, a poziom naszych elit, i to czasem rządzących, przynosi nieraz wstyd obywatelom.

Może lepiej by było popracować nad naprawą systemu, jego efektywnością, bez stosowania antykultury unieważniania wobec postulatów innych od finansowych, które zdaje się naruszają politykę równościową prowadzoną na drodze do zrównania mądrości i głupoty

Twoja ocena: Brak Średnia: 4.4 (10 głosów)

Komentarze

Efektowna gŁUPota ->  efektywnie ŁUPI  Polskę... ( niegłupich środowisk - PiSzących i CzyTających...)

Pozdrawiam. J. K.

 

Vote up!
2
Vote down!
0
#1646166

Lekarze nie chcą zmian w systemie opieki zdrowotnej, bo jest im w nim wygodnie. Chcą pieniędzy. Nauczycielom również dobrze, chcą tylko pieniędzy, przy okazji mówią coś o zmianach, lecz tylko do momentu uzyskania podwyżek. Kontrolerzy lotów też ucichli po podwyżkach. Ciekawe, że hydraulicy i elektrycy nie strajkują.

Vote up!
1
Vote down!
0

Brawo dla mnie!

#1646172

Przyglądam się poziomowi prac doktorskich. Wiele z nich nie dorównuje poziomem merytorycznym pracom dyplomowym w technikach w latach 70 (mam tu na myśli doktoraty w dyscyplinie nauk technicznych). I jak ma się rozwijać przemysł.

Vote up!
3
Vote down!
0

Roman Pniewski

#1646182

gdzieś trafiłem na bardzo interesującą wypowiedź prof. chyba UW. To był prof. historii. Opisał ten akademicki wykładowca pierwsze swoje spotkanie, w nowym roku akademickim, że świeżo "upieczonymi" studentami pierwszego roku historii na Uniwersytecie Warszawskim. Sala wykładowa, studenci, wykładowca. No i pierwsze pytanie pada z ust starszego pana, profesora do studentów Uniwersytetu, którzy oczywiście wszyscy byli po zdanym na plus egzaminie wstępnym. Pytanie było : 

CO WAM MÓWI DATA 17 WRZEŚNIA? 

Na sali wykładowej około 40 studentów historii, świeżo po maturze, i po egzaminie wstępnym na studia....... Na sali cisza, żadna ręka nie podniosła się do góry. Żaden student pierwszego roku histori na UW, nie miał pojęcia czego dotyczyło pytanie profesora. Na końcu tego obszernego tekstu, zdanie, które zapamiętałem:

PRZEDWOJENNI MATURZYŚCI SZKÓŁ ŚREDNICH W POLSCE, MIELI WIĘKSZĄ WIEDZĘ HISTORYCZNĄ, NIŻ DZISIEJSI ABSOLWENCI WYŻSZYCH UCZELNI.....

Tę opinię tego Profesora Historii, pewnie przenieść możnaby na wiele innych kierunków uniwersyteckiej wiedzy Naszej Dzisiejszej Polski. Czasem słuchać hadko jak się wypowiada jeden czy drugi prof. mniemanologi stosowanej. Niewątpliwe skutki ruskiego odhołowienia z czasu wojny, i działań zbrodniarzy niemieckich, którzy po zajęciu Krakowa, spędzili wszystkich Wykładowców Uniwersytetu Jagiellońskiego do wielkiej auli, i stamtąd po aresztowaniu, wywieziono ich na śmierć do obozów koncentracyjnych!

Pozdrawiam

 

Vote up!
2
Vote down!
0
#1646183

WŁADającym - ogŁUPIENIEM ogółu, zależy na ŁUPIENIU Podatników wnoszących do państw wartości dodatkowe - wynikające z właściwej interpretacji intelektualnej  -> aktualnych "ekoLogicznych" = płaskoziemskich UNIwersetów - POzbawiających Ludzkość - zrównoważonego geo-strategicznego - inteligentnego łączenia naukOwych faktów fizycznych... - umożliwiających rozumne,  prawDziwe ministrowanie oŚwiatowymi zasobami energEtyki doWodzenia atmoSferami hydrodynamicznych przemian fazowych (falOwo - korpusKularnych moleKuł -> do ludzkiej kondensacji wyobraźni wietrznej...  - gospodarczo przydatnej przy  bożym życiu intelektów ludZkich na Ziemi - otoczonej poczytalnymi podniebnymi eko-logicznymi reakcjami wizjologicznymi ...)

Pozdrawiam. J. K.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vote up!
1
Vote down!
0
#1646185