Jakie książki czytacie lub czytaliście, jakie reportaże i wykłady byście polecali?

Obrazek użytkownika krzysztofjaw
KawiarNIA

Jak łatwo się pogubić dziś, w gąszczu szumu informacyjnego, który nas kąsa każdego dnia.

 

Bombardowani jesteśmy przekazem medialnym do takiego stopnia, że nawet nie szukamy jakichś innych przekaziorów a skupiamy się nad tym co mówią i przekazują nam właśnie media. A szkoda, choć tak jest na całym świecie. I to jest przykre. Niestety postęp techniczno-technologiczny (między innymi internet i smartfony albo Wikipedia) oduczył nas myślenia i też szkoda.

 

Stąd pragnę Was prosić abyście napisali co czytacie i co oglądacie, a co polecacie. Chodzi mi o wartościowe pozycje, które wnoszą jakąś nową jakość w postrzeganiu naszej rzeczywistości a nawet przyszłości. I to niezależnie czy są to pozycje zawodowe, czy historyczne, czy też publicystyczne a nawet futurologiczne i poetyckie wraz muzyką i słowami jakiegoś zespołu.

 

My blogerzy winniśmy być oczytani, bo przekazujemy innym nasze przemyślenia a to zobowiązuje do profesjonalizmu.

 

Wielu z nas ma swoje biblioteczki, gdzie na półkach znajdują się naprawdę dobre i wartościowe pozycje a na YouTube wartościowe filmy, które ja kopiuję od razu bo często szybko znikają.

 

Może uda nam się przedstawić taką listę pożądanych lektur i filmów, które można by polecić innym, bo nie każdy wie, że nieraz pojawiają się pozycje, o których nic nie wiemy a księgarnie narodowe nie są prawie nigdzie reklamowane, bądź młodzi ludzie nie oglądają reklam internetowych je dotyczących.

 

Taki ich zestaw chciałbym opublikować w odrębnym poście jednocześnie wskazując, kto i jakie pozycje przegląda lub czyta.

 

To naprawdę jest potrzebne, szczególnie dla młodego pokolenia, które ma nieraz strasznie pusty pogląd na tematy naprawdę wartościowe.

 

Liczę na szeroki odzew i proszę o wskazanie wydawcy i daty publikacji określonych pozycji.

 

Ja ze swojej strony jutro opublikuję mój zestaw lektur zawodowych czyli ekonomicznych, które cenię i często po nie sięgam. Po tej prezentacji opublikuję to, co dotyczy szeroko rozumianej polityki i całości naszego społeczeństwa. Pierwszą notką na ten temat będzie literatura związana z reklamą i propagandą oraz manipulacją, którą niesie ze sobą tzw. marketing polityczny. To naprawdę fascynujące lektury, które mogą otworzyć nam oczy na te perswazyjne manipulacje, psychologiczne manipulacje nas, konsumentów i potencjalnych wyborców.

 

 

Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad...

]]>http://krzysztofjaw.blogspot.com/]]>

kjahog@gmail.com

 

Post jest chroniony prawem autorskim. Może być kopiowany w całości lub w części jedynie z podaniem źródła tekstu na bloggerze lub innym forum, gdzie autorsko publikuję. Dotyczy to również gazet i czasopism oraz wypowiedzi medialnych, w których konieczne jest podanie moich personaliów: Krzysztof Jaworucki, bloger "krzysztofjaw".

Twoja ocena: Brak Średnia: 5 (7 głosów)

Komentarze

Autor

Mam dwie ulubione pozycje ksiegarski
Pierwsza to znakomite epickie dzielo A.Zgajewskiego "Domowy Wyrób Alkoholi - samogon,whisky,koniak,nalewki,wina".

A druga to :

Vote up!
3
Vote down!
-2
#1597288

Husky wylazł z szafy!
 

Vote up!
3
Vote down!
-3
#1597326

Polecam to: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4867395/sapiens-od-zwierzat-do-bogow

Vote up!
1
Vote down!
0

Pozdrowienia,

Grzegorz GPS Świderski

#1597299

Polecam to: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4867395/sapiens-od-zwierzat-do-bogow

Vote up!
2
Vote down!
0

Pozdrowienia,

Grzegorz GPS Świderski

#1597300

Zdrajcy pisowscy, 226 zdrajców pisowskich, posłów w sejmie 226 głosami odrzucili ustawę przygotowaną przez Kukiza jako obronę przed 447 - to hańba, bo oznacza, że żont w Polsce działa wbrew polskiej racji stanu, a jakaś odrestaurowana hamerykańska ciota dyktuje im i nam co mamy robić - skandal!!! Nawet obóz zdrady i zaprzaństwa był za ustawą, a niby prawicowy pis przeciw!

Vote up!
6
Vote down!
-4

Cognoscetis veritatem, et veritas liberabit vos --- Poznajcie prawdę, a prawda was wyzwoli.

#1597310

Źle oceniony komentarz

Komentarz użytkownika kefas z giathalassy nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.

Socjalistyczne pisdy, żydowskie popychadła.

Vote up!
4
Vote down!
-5
#1597325

diagnoza sowieckiego smiecia jest wazna?

Vote up!
3
Vote down!
-3

Prezydent Zbigniew Ziobro 2025
Howgh

#1597330

do posłuchania i do popatrzenia. 

Sama PRAWDA na żydostwa temat!

i na temat tego użydowionego "żontu polskiego", ze wstrętnych POPów złożonego.

A POPy to obcy agenci! - Pełniący Obowiązki Polaka, czyli to je taka PiSowska kloaka!!!

https://youtu.be/_si5immZ4eQ

&

głosowanie w Sejmie na powyższy temat

:

https://www.youtube.com/watch?v=Onsh3iUL0p0

czyli że:

#Pis #Kaczynski

PILNE! PiS działa na szkodę Polski - Kaczyński, Błaszczak i Macierewicz głosowali za 447!

Vote up!
5
Vote down!
0
#1597321

Dziękuję za odzew. Odpowiem na Wasze komentarze około godziny 14. Pozdrawiam serdecznie  

Vote up!
1
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1597332

Napiszę inaczej.

Kupuję książki patrząc poza autorem i tytułem (tematem), także (a moze przede wszystkim) na wydawnictwo. Staram się nie kupować książek nawet jeśli są dobrze napisane, jednak wydawane przez wydawnictwo, które nie ma problemu z wydawaniem książek lewackich i antypolskich aby tylko kasa szła - nie wspieram moimi pieniędzmi takich wydawnictw i tym samym nie kupuję w księgarniach, które też takie sprzedają.

Z wydawnictw, które polecę to będzie: Capital, Biały Kruk (choć jak się nie mylę, to chyba raz się zawiodłem, więc do sprawdzenia), Rytm.

Pozdrawiam

Vote up!
2
Vote down!
0

Dziękuję za uwagę,
Twój komentarz wezmę pod rozwagę ;)

#1597343

Są książki które otwierają oczy na kwestie dotychczas niezrozumiałe dla czytelnika. Na to czego nigdzie nie uczą tzw. szare masy.

Poznaj fragment takiej pozycji ks. dr Stanisława Trzeciaka z 1939 r. – „Talmud o gojach a kwestia żydowska w Polsce” którą autor dedykuje Młodzieży Polskiej jako drogowskaz, zadanie do wytężonej pracy, dla »podniesienia Polski w z wyż«: 
Rozdz. XIV - SĄDOWNICTWO WOBEC GOJÓW

Obejmując całą sferę życia człowieka i stosując wszędzie podwójne prawo,
a zatem i podwójną etykę, osobną dla swoich i osobną dla obcych, czyli inną
dla żydów a inną dla gojów, nie pominięto również i zagadnień złączonych
z postępowaniem sądowym. Zastosowywano tutaj również podwójną "sprawiedliwość".
Dla zachowania jednak pozoru pozwolono naginać zeznania
świadków do z góry powziętego wymiaru sprawiedliwości. Użycie zaś wszelkiego
rodzaju świadków, by tylko żyd, mając sprawę z gojem, otrzymał korzystny
wyrok, uważano za możliwe i godziwe.
W instrukcji podanej dla sędziów powiedziano:
"Uczy się: jeśli izraelita z gojem przyjdzie do sądu przed ciebie, toś powinien,
jeśli możesz według żydowskiego prawa przyznać mu słuszność, jemu
słuszność przyznać, a do owego powiedzieć: tak powinno być według naszego
prawa, a jeśli według prawa gojów możesz mu przyznać słuszność, to do owego
powiedz: tak powinno być według waszego prawa. Jeśli zaś nie, to mu przyjdź
z pomocą podstępem. R. Akiba mówi: nie można mu przychodzić z pomocą
podstępem z powodu święcenia imienia Bożego. A zatem także r. Akiba mówi
to tylko w wypadku, jeśli zachodzi święcenie imienia Bożego, jeśli zaś nie
zachodzi święcenie imienia Bożego, powinno się to czynić"171, czyli podstępem
przychodzić z pomocą na szkodę goja.
Czyli, o ile zachodzi obawa, że goj pokrzywdzony w sądzie będzie bluźnił
czy uwłaczał Bogu izraelskiemu, a wtedy przepis święcenia imienia Bożego
byłby przekroczony, wtedy zatem nie powinno się używać podstępu przy
wymiarze wyroku, krzywdzącego goja na rzecz żyda, o ile zaś tej obawy nie
ma, powinno się użyć podstępu i wszelkich środków, by tylko żydowi słuszność
przyznać. Tak uczy rabi Akiba. Według zaś rabi Izmaela, którego słowa Talmud
55
podaje w formie instrukcji: "uczy się", nie robiąc żadnych zastrzeżeń, przeciwnie,
poleca nawet użycie podstępu, by tylko żydowi przyznać słuszność. Toteż
jeśliby żyd w sądzie nieżydowskim świadczył przeciw żydowi w sprawie jego
z gojem, to by popadł pod klątwę i żaden z żydów nie mógłby z nim żadnych
utrzymywać stosunków, nie mógłby mu niczego sprzedawać, ani niczego u niego
kupić. "Jeśli izraelita dla goja może złożyć świadectwo i przed nieżydowskim
sądem składa świadectwo przeciw izraelicie swojemu towarzyszowi, to się go
okłada klątwą. Dlaczego? Bo na podstawie zeznania jednego świadka napędza
opłatę. To ma znaczenie tylko przy jednym świadku, nie zaś przy dwóch. Dalej
ma to znaczenie w sądzie wiejskim, a nie w państwowym, bo w nim na podstawie
zeznań jednego jedynego świadka bywa również przysięga podsunięta"172. O
sądach zaś państwowych poucza "Szulchan aruch":
"Nie wolno żydom sądzić się u sędziów-akumów (chrześcijan) i w ich
sądach, nawet gdy oni wyrokują tak samo jak żydzi. Gdy nawet obie strony
zgadzają się na taki sąd u akumów, jest to zabronione... Każdy żyd, który sądzi
się u nich jest złoczyńcą" ("łotrem"173).
Co do świadków w powyższym kodeksie religijnoprawnym, przytoczonym
jak wyżej, powiedziano w paragrafie 19-tym:
"Gdy żyd ma zeznawać w sprawie akuma, mającego proces z żydem w sądach
akumów, to o ile tym zeznaniem spowoduje, że oskarżony żyd będzie
wyżej ukarany, niż w sądzie żydowskim, żydowi nie wolno zeznawać"174.
"Jest zakazanym oddać żyda albo jego majątek w moc nieżyda, zakazanym
jest jego zdradzać, nawet wtedy, jeśli pierwszy byłby grzesznikiem, który by
jeszcze do tego donosicielowi bardzo wiele złego wyrządził. Jeśli jednak donosiciel
został przez niego zdradzonym, wtedy jest dozwolonym jego znów zdradzić,
a nawet go zabić, jeśli on się przez to, a nie w żaden inny sposób może ratować...
Można świadków przesłuchać przeciwko zdrajcy w jego nieobecności i zabić
go na podstawie ich zeznań (także nie potrzebują być świadkowie tak dokładnymi
i jednozgodnymi)"175.
O składaniu przysięgi, którą równocześnie można w sercu wytłumaczyć jako
nieważną, o sposobach zwolnienia się od złożonej już przysięgi, czy też o unieważnieniu
wszelkiej przysięgi awansem rok naprzód w dzień sądny przez
56
odmówienie modlitwy "Koi nidre", mówię w mej pracy "Program światowej
polityki żydowskiej II wyd. str. 102-108.
Kierowano się również różnymi przesądami, że są pewne miesiące szczęśliwe,
a inne nieszczęśliwe w sprawach procesowych i odpowiednio uczeni
w Piśmie wiernych pouczali. "R. Papa powiedział: jeśli izraelita ma proces
z gojem, to niech mu ustąpi w miesiącu ab (niech się nie stawi na termin), bo
mu wtedy szczęście nie sprzyja i niech się stawi w miesiącu adar, bo mu wtedy
szczęście sprzyja"176.
57
_____________________________________________________________

171) Baba kania 113 a.
172) Baba karna 113 b. 114 a.
173) "Kicur Szulchan aruch" (Skrót stołu nakrytego) § 2, rozdz. 181 w wydaniu bez cenzury,
podaje Jakub Polak w Gazecie Polskiej 3 lipca 1938 "Dwa ataki żydowskie".
174) Jakub Polak l . c .
175) Schulchan Aruch, Choschen hamischpat 388. Cfr. Lowe, II Aufl. II B. S. 522.
l76)Taanit29b.

Przeczytaj książkę "„Talmud o gojach a kwestia żydowska w Polsce” a poznasz prawdę.
Pamiętaj: i Ty możesz być jak ks. dr Stanisław Trzeciak!
 

Vote up!
1
Vote down!
-1

panMarek

#1597362

Chcesz zrozumieć żyda - to poznaj fragment pozycji ks. prof. JUSTYNA BONAWENTURY PRANAJTISA (wyd. drugie z 1937 r.) – „CHRZEŚCIJANIN W TALMUDZIE ŻYDOWSKIM CZYLI TAJEMNICE NAUKI RABINÓW O CHRZEŚCIJANACH KTÓRE UJAWNIŁ J. B. PRANAJTIS”
str. 153 
ARTYKUŁ II CHRZEŚCIJAN NALEŻY MORDOWAĆ
Wreszcie Talmud nakazuje zabijać chrześcijan bez żadnej litości.
Talmud, trak ta t Aboda zara 26b:
۞ «Heretyków, zdrajców i odstępców n a l e ż y s t r ą c a ć
(do studni), ale nie wyciągać.»
Po dodaniu do nich jeszcze ciemiężcow, trzymających teraz Izraela w niewoli, będziemy mieli cztery rodzaje tych, których żydzi mają zabijać, a to: zdrajcy, odstępcy, ciemiężcy, wreszcie wszyscy heretycy-chrześcijanie, nie wyłączając nikogo, nawet najlepszego.
I. NALEŻY MORDOWAĆ ZDRAJCOW *)
Za największych wrogów żydów słusznie uważani są ci,
_____________________________________________________________
28) Deuteronomium VII, 2.
*) [Podtytulik ze spisu rzeczy ks. P r a n a j t i s a . ]

str. 154
którzy odsłaniają tajemnice ich nauki talmudycznej lub stają się dla nich przyczyną szkody pieniężnej, chociaż niewielkiego znaczenia. Są to: moserot — z d r a j c y . [105—106]
Szulchan aruch, część Choszen ha-miszpat § 388, art. 10:
۞ «Dozwala się zabić d o n o s i c i e l a , n a w e t w na s z y c h c z a s a c h , na każdym miejscu (gdziekolwiek zostanie spotkany). Można go zabić zanim doniesie. Zarazem, gdy powiedział, że chce kogoś zdradzić co do (dobór) życia lub majątku, chociażby te były małe i wielkiej szkody nie miały wyrządzić, już wydał na siebie dostateczny wyrok śmierci. Niech go przestrzegą jednak i powiedzą mu: „nie wyjawiaj“. Jeżeli zaś powie bezwstydnie: „nie, wyjawię to”, powinien być zabity i im pierwej go kto zabije, tem większą będzie miał zasługę. Hagah. Jeżeli brak czasu, żeby go prze strzec, przestroga nie jest konieczna Niektórzy twierdzą, że zdrajcę tylko wtedy należy zabić, kiedy nie można się od niego uwolnić, (pozbawiając go) jakiegoś członka jego. Jeżeli zaś można się uwolnić od niego (w ten sposób), np. przez wyrwanie języka, lub oślepienie jego oczu, wtedy nie wolno go zabijać, ponieważ on nie jest gorszy od innych prześladowców.»
Szulchan aruch, część Choszen ha-miszpat § 388, art. 15:
۞ «Jeżeli zostało stwierdzone, że ktoś trzy razy zdradził Izraela lub sprawił, że ich pieniądze przeszły do akumow, [ 106—107], należy szukać sposobu i rozsądnego (chytrego) pomysłu, aby go zgładzić ze świata.»
A nawet samo studiowanie prawa żydowskiego zasługuje na karę śmierci.
Talmud, traktat Sanhedrin 59a:
R. J o c h a n a n mówi: Goj badający prawo winien jest śmierci. *)
_____________________________________________________________
*) [W Talmudzie lipskim, wydanym w 1932 r.: w traktacie Sanhedrin 59a i Aboda zara 3a, Toseftc: „akum badający prawo winien jest śmierci“. W Chesronot haszas do Aboda zara 3a, Tosrfta: „goj badający prawo wanien jest śmierci“.]

str. 155
II. NALEŻY ZABIJAĆ ŻYDÓW PRZYJMUJĄCYCH CHRZEST
Ma jm o n i d e s w Hilchot akum, rozdz. X, § 2:
۞ «To powiedziane je s t30) o bałwochwalcach. Lecz tych z pośrod Izraelitow, ktorzy odstąpili od religji lub stali się epikure
jeżykami, mamy rozkaz z a b i j a ć i aż do piekieł ścigać. Jako że niszczą Izraela i odwracają narod od Boga. »
Szulchan aruch, część Jare dea § 158, art. 2, Hagah:
۞ «Przeniewiercy, ktorzy przechodzą na służbę akumow, ktorzy się plugawią między akumami, czczae gwiazdy i planety,
jak czczą tamci, podobni są tym, ktorzy prowokują gniew (Boga); dlatego należy ich strącać, a nie wyciągać.*
[107—108)
Tamże i w Choszen ha-miszpat § 425, art. 5:
۞ «Epikurejczykow z Izraela, tych mianowicie, ktorzy poświęcają się czci gwiazd i planet, ktorzy grzeszą złośliwie, wywołując gniew; także tych, ktorzy jedzą padlinę, lub ktorzy ubierają się na pośmiewisko (w suknię zrobioną z wełny i płotna), (są bowiem) prawdziwymi epikurejczykami; podobnie tych, ktorzy nie uznają Tory i Prorokow Izraela; wszystkich tych nakazane jest z a b i j a ć : kto ma władzę zabijać, niech zabija mieczem publicznie; jeżeli nie ma, niech przedsiębierze chytre sposoby, aż zginą. » 31)
Kim są ci, ktorzy się zapierają Prawa, jasno wykazuje r. Ma jm o n i d e s w Hilchot teszuba, rozdz. III, § 8 32).
۞ «Trzy są klasy nieuznających Tory: 1. Ktorzy mowią, że Tara nie od Boga została dana, lub (nie od Boga) ani nawet jeden jej wiersz ani nawet jedno słowo, lecz (utrzymują) , że Mo j ż e s z od siebie to powiedział, każdy (kto tak mowi) nie uznaje Tory. 2. Ktorzy odrzucają jej objaśnienie, zwane Torą ustną (Miszną), ani nie uznają jej uczonych, jak (zrobili) C a d o k 33) i B a j t h o s 34). 3. Ktorzy mowią, [108—109) że Stworca zamienił to prawo na inne prawo; Tora zaś nie ma już więcej znaczenia żadnego,
_____________________________________________________________
30) W § poprzednim, że nie należy rzucać n a głowę do studni pogańskiej.
31) Następuje przykład, przytoczony n a str. 153.
32) U J. E c k e r a : „Judenspiegel...“ w prawie 50, n a str. 35.
33) Ktorego zwolennikami byli znani Q Sadduceusze.
34) Także tworca pewnej sekty religijnej w Izraelu.

str. 156
chociaż nie zaprzeczają, że została dana od Boga, jak c h r z e ś c i j a n i e i Turcy. Każdy z tych nie uznaje Tory. »
III. NALEŻY MORDOWAĆ CIEMIĘŻCOW TRZYMAJĄCYCH IZRAELA W NIEWOLI *)
C h r z e ś c i j a n n a l e ż y z a b i j a ć , p o n i e w a ż s ą c i em i ę ż c am i , resztkami Amalekitow, ktorych nakazuje
tępić starożytne prawo.
Księga Zohar, część I, 25a:
۞ «Narody ziemi są bałwochwalcami. O nich jest powiedziane: „niech zostaną zgładzeni z ziemi“, są bowiem z tych, o ktorych
jest powiedziane: „zniszcz pamięć Amaleka“. Resztki ich są także w c z w a r t e j n i e w o l i 36), to jest s p r a w u j ą c y rządy. . . , ktorzy są (prawdziwymi) Amalekitami.»
1. S p r a w u j ą c y c h r z ą d y przeto przedewszystkiem należy zabijać, kiedy bowiem oni pozostaną nietknięci, prożna jest nadzieja żydow, że zostaną kiedykolwiek uwolnieni z tej czwartej niewoli, prożna jest ich modlitwa.
Księga Zohar, część I, 219b:
۞ «Pewne jest, że niewola (nasza) będzie trwała aż dotąd, poki nie zostaną wytępieni z ziemi sprawujący rządy nad ludami, czczącemi bożkow. » [109—110]
Księga Zohar, część II, 19a:
۞ «Rzekł r. J e h u d a : Przyjdź i zobacz, jak się rzecz ma: od tego czasu, gdy księciu ich została oddana władza nad Izraelem, nie jest wysłuchane ich (Izraelitow) wołanie; (jest zaś wysłuchiwane), gdy książę upada; o nich bowiem jest napisane: umarł krol egipski i wkrotce odpoczęli synowie Izraela od niewoli; wołali i wstąpiło ich wołanie do Boga. »
2. Ze wszystkich jednak najbardziej jest żydom nienawistna ta władza, ktorej metropolją jest Rzym. Nazywają ją: Krolestwo Ezawa, Edomitow, Krolestwo pychy, Krolestwo niegodziwe, Rzym bezbożny. Państwo tureckie nazywa się Krolestwem Izmaelickiem; jego nie mają zamiaru obalać; wszel-
_____________________________________________________________
*) [Podtytulik ze spisu rzeczy ks. P r a n a j t t s a . ]
35) Mianowicie rzymskiej. Tę poprzedziły: egipska, asyryjska, babilońska.

Vote up!
1
Vote down!
-1

panMarek

#1597363

str. 157
kiemi zaś siłami [zamierzają] zgładzić Krolestwo rzymskie; tem bardziej, że z zagładą Rzymu ma być połączone zbawienie
i oswobodzenie narodu wybranego. 36)
R. D a w i d Kimc h i pisze wyraźnie do O b a d j i : 37)
۞ «Cokolwiek powiedzieli prorocy o zniszczeniu Edom w ostatnich dniach, to rozumieli o Rzymie, jak wyjaśniłem w Izajaszu w wierszu „Przybliżcie się ludy, aby słuchać“. Ł8) Albowiem, gdy Rzym zostanie zniszczony, nastąpi odkupienie Izraelitow. »  [110—111]
To samo twierdzi i r. A b r a h a m w księdze „Ceror hamor w rozdziale „Szojtim” i często gdzie indziej:
W zburzeniu Rzymu leży rychłe nasze odkupienie. 39) [111---112]
_____________________________________________________________
36) Porownaj: Synayoyu ludaivu, rozdz. X, n a s tr. 212.
37 ) U J. B u x t o r f a : Lexicon w źrodłosłowach: d i x i c r
38) Izajasz XXXIV, 1.
39) Wiele je st w księgach żydowskich rzeczy pisanych o Rzymie, o jego powstaniu i losie przyszłym, ktore uważałem za pożyteczne tu przytoczyć.
O powstaniu. Metropolji świata chrześcijańskiego czyta się w Talmudzie, w trak ta c ie Sanhedrin 21b:
۞ « Tej godziny, w ktorej S a l o m o n pojął corkę Faraona, zstąpił G a b r j e l i wetknął trzcinę w morze i s p r a w i ł , że wystąpiło (wyciągnął)
błoto i n a niem zostało zbudowane wielkie miasto, ktore je s t Rzymem. »  
W Talmudzie, w trak ta c ie Szabbat 56b, czyta się to samo i mowi się dalej:
۞ « W dniu, w ktorym J e r o b o a m wprowadził dwa cielce, jednego
do Betel, drugiego zaś do Dan, została zbudowana pewna chałupa, k to rą je s t I ta lja Grecji>, to je st Rzym. Albowiem w trak ta c ie Megilla, rozdział
I, czyta się:
۞ Italją Grecji jest wielkie miasto Rzym. »  
To samo czyta się w Talmudzie Jerozolimskim, w trak ta c ie Aboda zara, rozdz. I:
« W dniu w ktorym J e r o b o a m wzniosł dwa cielce, przybyli R e m u s i R o m u l u s i zbudowali dwie chaty w Rzymie i t. d. »  
Pełniej i z liczniejszemi szczegołami czyta się tę bajkę w Midrasz rabba do Pieśni Nad Pieśniami [Szir ha-szirim rabba] I, 6 — k a r ta 93’
« Rzekł r. L e w i : w tym dniu, w ktorym krol S a l o m o n ożenił się z corką F a rao n a N e c h o, zstąpił Michał wielki książę z nieba i włożył trzcinę do morza, aby błoto lub brud wstąpiło do niej zewsząd 1 przylgnęło do niej, ktore to miejsce zrobiło się potem n a k sz tałt lasu i je st on tym samym, k to ry dał miejsce miastu Rzymowi do budowania. Albowiem, gdy J e r o b o a m b e n N e b a t wzniosł dwa złote cielce, zbudowali w Rzymie dwie chałupy, ktore wkrotce runęły, a gdy je na nowo zbudowali, zwaliły się znowu. Był tam wtedy mąż sędziwy, k to remu było n a imię A b b a Ko l o n , k to ry im powiedział: Jeżeli nie przyniesiecie tu wody z rzeki E u fra tu i nie zmieszacie jej z tem błotem

str. 158
IV. NALEŻY ZABIJAĆ WSZYSTKICH CHRZEŚCIJAN *)
Wreszcie należy zabijać w s z y s t k i c h chrześcijan, nie wyłączając nawet najlepszych. [ 112—113]
i z tego icn nie zbudujecie, nigdy nie będą stały. Rzekli do niego: A ktoż nam przyniesie? Odpowiedział: Ja. Wyruszywszy więc, zrobił z siebie jakby handlarza winem, ktory przenosi wino z jednego miejsca do drugiego do sprzedania i ta k szedł z jednego mia sta do drugiego, z jednego k ra ju do drugiego, aż wreszcie doszedł do E ufra tu. Gdy tam przybył, wziął wody z E u fra tu i przyniosł ją im, k to rą zmieszali ze swojem błotem i ta k znowu wystawili te chałupy, ktore wtedy stanęły mocno. Od tego czasu mowili ludzie w przysłowiu:
۞ «„Każdy kraj, w ktorym niema A b b y K o l o n a , nie zasługuje na nazwę k ra ju .“ »  „I nazwali to miejsce Rzym Babilon” .
To je st tam. I żeby ktoś nie sądził, że się to mowi o innym Rzymie, do tych słow $ „miejsce Rzymu“ komentator zaznacza: „miejsce, w ktorem zbudowany został Rzym, sprawiający Izraelowi przykrości,,.
R. B e c h a j w książce Kad ha-kemach (wydania krakowskiego) - litera Gimel, rozdział $ Gaawa 17d — podaje:
۞ «„Ono wstąpiło ponad spalenie" (Leviticus VI, 2) to je st n i e g o d z i w e krolestwo rzymskie, ktore się pyszni i wynosi, końcem jego będzie, że będzie sądzone przez ogień jak je s t powiedziane: „Ono wstąpiło do spalenia". Leviticus VI.≫
R. S a l o m o n do ostatniego wiersza O b a d j i : „I wstąpią Zbawiciele n a gorę Syjon, aby sądzić gorę Ezaw i P an będzie miał krolestwo", tak pisze: „Naucza cię, że krolestwo jego nie je st doskonałe, aż weźmie zemstę z gory Ezaw", to je st według p a ra fra sty |komentatora] chaldejskiego $ wielkie miasto Ezaw“, O k t o r e m j e s t Rz ym.
Ten sam do tych słow: „Uderz pasterza i rozproszą się owce" (Zacharjasz XIII, 7) — „pa ste rz a“, t. j. $ „Krola Rzymu bezbożnego” czyli niegodziwego rzymskiego imperjum.
R. A b r a h a m w księdze „Ceror ha-mor“ do tych słow: „W czasie, w ktorym zachwieje się ich noga“ (Deuteronomium XXXII, 35): $ jakby mowi: „kiedy zachwieje się ich ste r i fundament, to jest Rzym bezbożny“.≫
Uo więcej, spodziewają się, że sam ich Wybawca wyruszy z tego miasta. R. B e c h a j w literze O Nim, księgi Kad ha-kemach, pod koniec ta k mowi: 
۞  Tak znajdziesz o Zbawcy ostatnim, ktory pojawi się prędko w dniach
naszych, ktory wyjdzie z metropolji Rzymu i zburzy ją.≫
I że już tylko tam siedzi Mesjasz okazuje się z Talmudu — tr a k ta t Sanhedrin 98a — w sprawie Mesjasza, gdy zapytują, gdzieby był Mesjasz, odpowiada się, że je st w mieście Rzymie. A jakiż znak jego? „Siedzi w Rzymie wśrod owrzodziałych1' t. j. trędowatych. Tak się przytacza w Szulchan aruchu; lecz dziś czyta się w Talmudzie „Siedzi między ubogimi noszącymi choroby". Lexicon B u x t o r f a , w żrodlosłowie Co oznacza to wszystko, co się przepowiada o konieczności zburzenia niegodziwego Rzymu i kogo oznaczają po upadku państwa rzymskiego, zwłaszcza w naszych czasach, w ktorych nawet nie pozostało nazwy imperjum rzymskiego, pozostawiam sądowi każdego, mogącego osądzić.
*) [Podtytulik ze spisu rzeczy ks. P r a n a j t i s a . ]

str. 159
Talmud, traktat Aboda zara 26b, Tosefta: N a j 1 e P s z y w ś r o d gojow z a s ł u g u j e na śmi e r ć .
To zdanie wielokroć powtorzone spotyka się w rozmaitych księgach żydowskich, chociaż nie w tych samych słowach. Np: r. S a l omo n J a r c h i do rozdziału XIV Exodus (wiersz 7), wydania Amsterdamskiego 40) , mowi:
۞ «Najlepszy wśrod E g i p c j a n 41) zasługuje na śmierć. »  
Szulchan aruch, po słowach Jore dea 158, § 1, że nie należy zabijać własnoręcznie tych akumow, ktorzy nie są dla żydow
szkodliwi, (ktorzy nie prowadzą wojny z Izraelem) w komentarzu Biur hetib, taką uwagę robi przy słowie 0 milchama —
wojna:
۞ «Lecz w czasie wojny niech go (akuma) zabijają rękami, według tego, co jest powiedziane: D o b r y wś r o d akumow
z a s ł u g u j e na śmi e r ć . »   11. d.
V. WYTĘPIENIE CHRZEŚCIJAN JEST MIŁĄ BOGU OFIARĄ. *)
Ż y d z a b i j a j ą c c h r z e ś c i j a n i n a n i e g r z e s z y , l e c z , j a k u w a ż a j ą , s k ł a d a B o g u p r z y j e m n ą o f i a r ę .
Sefer Or Izrael 177b12) :
۞ «Zniszcz życie klif ot i zabij je; będziesz bowiem miły Majestatowi Boskiemu, jako ten, ktory składa ofiarę kadzidła. »  
1113—114]
Tamże, karta 180:
۞ «Izraelita powinien starać się gorliwie wyrwać ciernie z winnicy, t. j. wykorzenić i wytępić klif ot z ziemi; nie można bowiem zrobić Błogosławionemu Panu większej przyjem-
_____________________________________________________________
40) w wydaniu weneckiem, jak w Talmudzie: Najlepszy wśrod gojow i t. d. W bazylejskiem zaś wogole niema. [W Talmudzie lipskim:
„Najlepszy wśrod akumow zasługuje n a śmierć.“]
41) Słowo ۞ Mecrim [Egipcjanie] można złośliwie czytać $ Nocrim, wskutek podobieństwa litery 2 do dwoch, obok siebie stojących: i;.
Nie brak zapewne egzemplarzy, w ktorych otwarcie chrześcijan się wymienia. E d z a r d pisze „ J a r c h i do Exodus XIV, 7, wyd. Amsterdamskiego śmielej podstawił & „Najlepszego z c h r z e ś c i j a n należy zabić“.
*) [Podtytulik ze spisu rzeczy ks. P r a n a j t i s a.]
42) Ten te k st i następne 4 p a trz u R o h l i n g a: „Die Polemik...“
 

Vote up!
2
Vote down!
-1

panMarek

#1597364

str. 160
ności niż ta, jaką my sprawiamy wytępiając bezbożnych i klifot z tego świata. »   
R. S z yme o n : Jalkut 245c, numer 772; i Bamidbar rabba 229c:
۞ «Każdy, kto wylewa krew bezbożnych, (tak jest przyjemny) jak ten, kto składa Bogu ofiarę. »   
VI. PO ZBURZENIU ŚWIĄTYNI JEROZOLIMSKIEJ NIEMA WIĘCEJ INNEJ OFIARY, OPROCZ WYTĘPIENIA CHRZEŚCIJAN
W księdze Zohar, część III, 227b, mowi „dobry pasterz“ :
۞ Nie mamy innej ofiary oprocz tej, ktora polega na usuwaniu strony nieczystej. »   
W komentarzu Mikdasz Melech do karty 62 Zoharu czytamy:
۞ «Kozioł, ktorego posłali (w dniu pokuty) Az a z j e l o w i , jest dowodem, że także my obowiązani jesteśmy usuwać klifot ze świata. »   
Księga Zohar, część II, 43a, wyjaśniając nakaz Mo j ż e s z a o wykupieniu pierworodnego osła, jako ofiary baranka, mowi:
& ≪Osioł oznacza nieżyda. Odkup go z niewoli, jako ofiarę baranka, ktorym jest rozproszona owca Izraela (t. j. zrob go
żydem). Jeżeli zaś odmowi, złam kark jego;... [114—115] muszą być bowiem wymazani z księgi żyjących, ponieważ o nich powiedziano : kto zgrzeszy przeciw mnie, tego wykreślę z księgi. »   
VII. MORDERCOM CHRZEŚCIJAN OBIECUJE SIĘ NAJWYŻSZE MIEJSCE W RAJU
Księga Zohar, część I, 38b i 39a:
۞ W czwartym pałacu raju znajdują się wszyscy, ktorzy opłakiwali Syjon i Jeruzalem i wszyscy zabojcy pozostałych narodow bałwochwalczych... I jak purpura [jest] szatą (chlubną i wyrożniającą Boga), tak wyrożnia się i odznacza tych wszystkich, ktorzy zabijali pozostałe narody czczące bożkow. »   
_____________________________________________________________

str. 161
VIII. NIE WOLNO ZAPRZESTAĆ TĘPIENIA CHRZEŚCIJAN*)
W takim stanie rzeczy, I z r a l i t a ni e mo ż e ni g d y w e d ł u g p r a w a s w e g o z a n i e c h a ć t ę p i e n i a gojow, n i e w o l n o im d a ć w c a l e s p o koj u, n i e wo l n o z o s t a w i ć ż a d n e g o mi e j s c a .
Ma jm o n i d e s w Hilchot akum, rozdz. X, § 1:
۞ «Niech nie wchodzą w układy z bałwochwalcami, tak aby im zostawić możność czczenia bożkow; ponieważ mowi się: 43) „Nie będziesz z nimi zawierał pr zymierza“ i t. d. Lecz a l b o n i e c h do o d s t ę p s t w a od k u l t u n a k ł o n i ą , a l b o n i e c h z a b i j ą. »   
Tamże, rozdział X, § 7:
O ≪Gdzie Izraelici gorują siłami, niegodziwością jest pozostawiać między nami jakiegokolwiek bałwochwalcę; jeśliby nawet tylko przypadkowo wśrod nas bawił, albo [115—116] z jednego miejsca przejeżdżał na drugie dla handlu, ani przejść nawet nie pozwolmy przez ziemię... »   
IX. NALEŻY PRZEŚLADOWAĆ WSPOLNEMI SIŁAMI*)
Ws z y s c y ż y d z i s ą o b o w i ą z a n i d z i a ł a ć w s p o l n em i s i ł ami , a b y z n i s z c z y ć w r o g i c h s o b i e z d r a j c o w ; j e ż e l i n i e c z y n n i e , to p r z y n a j m n i e j f i n a n s o w o .
Szulchan aruch, część Choszen ha-miszpat § 388, art. 16:
۞ Wydatki zrobione na zgładzenie zdrajcy obowiązani są zwrocić wszyscy mieszkańcy miasta; także ci, ktorzy uiszczają
daninę gdzie indziej. »
X. ŻADNA UROCZYSTO SC CHOCBY BARDZO WIELKA NIE MOŻE PRZESZKODZIĆ W ZABIJANIU CHRZEŚCIJAN
Talmud, traktat Pesachim 49b:
۞ Powiedział r. E l i e z e r : narod ziemi (om ha-arec) dozwala się z a b i j a ć w święto pokuty, przypadające na dzień sabatu44). Rzekli mu jego uczniowie: Rabbi, powiedz
_____________________________________________________________
*) [Podtytulik ze spisu rzeczy ks. F r a n a j t i s a . ]
43 ) Deuteronomium VII, 2.
44) W tym wypadku żadnego innego świętego dnia. w ktorym b a rdziej należy się wstrzymać od wszelkiej pracy, nie można sobie nawet wyobrazić.

str. 162
raczej o f i a r o w a ć . Na to im odpowiedział : Bynajmniej; przy ofiarowaniu trzeba odmawiać odpowiednie modlitwy, przy zabijaniu zaś niema p !trzeby modlitw. »  45)
Że wogole należy prostakow [arn ha-arec] zabijać jak zwierzęta, ujawnia także księga Zohar, część II, 119a: 
۞ I śmierć ich niech bvdzie z zamknięciem gęby, jak bydlęcia, ktore zdycha bez głosu i bez słowa. »    [116—117]

XI. OCZEKIWANY JEST MESJASZ — MŚCICIEL*)
S p o w o d o w a ć wi ę c o b a l e n i e r e l i g j i c h r z e ś c i j a ń s k i e j , j e s t j e d y n y m c e l e m w s z y s t k i c h d z i a ł a ń , a n a w e t m o d l i t w I z r a e l a . 46) Nic dziwnego, jeżeli wyczekują także Mesjasza, swojego wybawcę, nie innego jak prze: iladowcę, ktory wygubi najcięższemi klęskami wszystkich nieżydow.47) Dlalego czas przyjścia Mesjasza zalicza się w Talmudzie do trzech najcięższych kar, ktore mogą spotkać ludzi.
Talmud, tia k ta t Szabbat, 118a:
O ≪Ktokolwiek przestrzega trzech posiłkow w sabat, uwalnia się od trzech kar: od c i e r p i e ń M es j a s z a , od sądu piekieł i od wojny Goga i Mag >ga. Od c i e r p i e ń Mes j a s z a , ponieważ napisano tu „Dzień“, i napisano tam:
„Oto ja posyłam wam Proroka E 1 j a s z a, zanim przyjdzie dzień Pana“ i t. d. »   
Talmud, traktat Sanhedrin 98b:
۞ «Coż zrobi człowiek, aby się uwolnić od cierpień Mesjasza?
Będzie przestrzegał prawa dobroczynności i t. d. »   
_____________________________________________________________
45) Człowiek z gminu przeto Jest zupełnie niegodny, aby być ofiarowanym!
*) [Podtytulik ze spisu rzeczy ks. P r a n a j t i s a ]
46) B u x t o r f : Synagoga Iudaica, n a str. 24.
47) Nie takiego więc oczekują Mesjasza, jakiego przepowiadali P ro rocy: pokornego, ubogiego, Księcia pokoju, dziś w całym świecie czczonego; lecz temu wogole przeciwnego — Anti-Chrysta; że chrześcijanie dobrze wiedzą o jego nadejściu, nie je st dla żydow tajemnicą. Np. r. A b e rb i n e l ta k mowi (do Daniela k a r ta 68b): , Usłyszeli (rozumie się: chrześcijanie od żydow), że będą bardzo ciężkie klęski w czasie Mesjasza, k tore nazywają się Chable ha-masziach — bole Mesjasza, tak, że nazywają szczęśliwym tego, k to ich nie będzie widział, ani nie będzie żył w tych czasach. »    (Mateusz XXTV, 8). P a trz : Lexicon B u x t o r f a w ćrodłosłowie $ Chebel.

str. 163
XII. MODLITWY ŻYDOW O ZAGŁADĘ CHRZEŚCIJAN *)
O t e g o m ś c i c i e l a M e s j a s z a w z d y c h a j ą b e z u s t a n n i e w s w o i c h mo d l i t w a c h , zwł a s z c z a k t o r e z a n o s z ą w w i l j ę P a s c h y . 48)
۞ «Wylej gniew twoj na narody, ktore cię nie poznały i na krolestwa, ktore twego imienia nie wzywały; 48) [117—118] wylej na nich gniew twoj i szał gniewu twego niech ich ogarnie; 60) prześladuj ich w uniesieniu twojem, i zetrzyj ich pod niebiosami Panie.B1) » 52)
۞ «Dokąd-że wreszcie siła twoja będzie w niewoli, a piękność twoja będzie spoczywała w ręku gnębiciela? O Boże! pobudź siłę twoją i gorliwość twoją przeciw nieprzyjaciołom naszym; niech zginie siła ich i niech się przerażą i t. d... »   
۞ «Zgubionym niech będzie odjęta wszelka nadzieja; wszyscy heretycy niech zginą, jakby w jednej chwili; wszyscy nieprzyjaciele narodu twego niech szybko zostaną wycięci; krolestwo pychy wyrwij, złam i zniszcz, niech zostaną ujarzmieni
wszyscy, prędko, w dniach naszych. »    B3) [118—119]
_____________________________________________________________
") i-foatytulik ze spisu rzeczy ks. P r a n a j t i s a ]
48) P a trz : Synagoga Iudaica, rozdz. XVIII,na s tr. 416 i rozdz. XIV,
n a str. 283.
49) Psalmy LXX1X, 6—7.
50) Psalmy LXIX, 25. 51) Treny III, 66.
52) Zanim odmawiają tę modlitwę „śpiewają dość długi hymn o wyzwolenie z Egiptu, w ktorym, kiedy te k s t dojdzie do dziesięciu plag, ktoremi zostali dotknięci w Egipcie, śpiewają [go] wolno i jednym palcem wylewają krople wina z kielicha, zaznaczając, ż e . owych dziesięć plag, powinno wyjść z ich domow n a ich wrogow, mianowicie chrześcijan". Synagoga Judaica, n a s tr. 412. Minhagim, n a str. 25. Odmawiając zaś ją powinni otworzyć drzwi domow, aby zaświadczyć, że,  zaufawszy Bogu, nie mają się czego obawiać; aby sobie przypomnieli, że „ ta noc czuwan ia “ je st tą, w ktorej Bog strzeże ich od wszelkiego złego (Pesachim 109b) i dla te j wiary przyśle im Mesjasza, k to ry wyleje gniew swoj n a akumow. Szulchan aruch, część Orach chajim § 480, Hagah. [Porownaj tak że : Z b i g n i e w K r a s n o w s k i : „Światowa polityka żydowska“,
Warszawa 1934; n a str. 33.]
Str 53) „że zaś modlitwy te kie rują także przeciw władzy chrześcijańskiej, możemy łatwo przekonać się u r. B e c h a j a, k to ry o te j modlitwie ta k pisze w Kad ha-kemach, k a r ta 80a: M o d l i t w ę t ę p r z e z n a c z y l i p r z e c i w h e r e t y k o m , c z y l i u ł o ż y l i n a o b a l e n i e t e g o b e z b o ż n e g o p a ń s t w a t. j. n a zniszczenie państwa rzymskiego, i wszystkich rządow chrześcijańskich, k tore p a n u ją nad żydami. »    J. B u x t o r f : Synagoga Iudaica, rozdz. X, n a str. 212.

str. 164
W tym samym czasie Książę owego pysznego Imperjum, t,ak się modli i nakazuje się modlić wszystkim swoim, po całym świecie rozsianym, „zgubionym“ i „heretykom”:
Modlmy się leż i za wiarołomnych żydow: niech Pan i Bog nasz zedrze zasłonę z serc ich, aby z nami poznali Pana naszego Jezusa Chrystusa.
Wszechmogący, wieczny Boże. ktory w miłosierdziu swojem nikomu, nawet wiarołomnym żydom. przebaczenia nie odmawiasz, wysłuchaj modlitw naszych za lud len zaślepiony, aby wreszcie poznał światło prawdy, klorem jest Chrystus
i z ciemności został wybawion. Przez tegoż Pana...
_____________________________________________________________

Przeczytaj książkę "„ Chrześcijanin w Talmudzie żydowskim” a poznasz prawdę.
Pamiętaj: i Ty możesz być jak ks. prof. Justyn Bonawentura Pranajtis!
 

Vote up!
1
Vote down!
-1

panMarek

#1597365

profesor Pranajtis został zamordowany, ale jego dzieła zostały i są w mojej biblioteczce. 
Pozdrawim

Vote up!
2
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1597401

Mimo zapowiedzi nie będę dziś w stanie przedstawić mojej listy lektur zawodowych. Sprawy rodzinne i wizyta rodziny. Przedstawię jutro. 
Pozdrawiam

Vote up!
2
Vote down!
0

krzysztofjaw

#1597391

Kiedyś, dawno, dawno temu dostałem pod choinkę prezent od starszego brata, od rodzeństwa. Książkę "Znaczy Kapitan". Autorem której też Kapitan Żeglugi Wielkiej - Karol Olgierd Borhardt.  Wspaniała lektura, którą wielokrotnie czytałem, wciąż z takim samym zainteresowaniem, no i lat temu kilka pożyczyłem..... Chyba na wieczne nieoddanie. Ale to inna historia, może kiedyś opowiem. Związana z Moją Muzą Ewą..... Czy Jesteś Jeszcze Moja Muzo na tym łez padołku, czy już w Krainie Wiecznej Szczęśliwości ? Daj Proszę jakiś znak, bym przestał żyć w niepewności........

Przepraszam Krzysztofie za tę dygresję odbiegającą od tematu lektur polecanych. Wracam więc. Na Ziemię. W tej Pięknej Książce "Znaczy Kapitan" po raz pierwszy zetknąłem się z nazwiskiem Wacław Korabiewicz. Był On wówczas lekarzem okrętowym na Darze Pomorza, lekarzem w Wyższej Szkole Morskiej w Gdyni. Niezwykła Postać. Lekarz, włóczęga, żeglarz, podróżnik, pisarz, poeta..... Autor między innymi dwóch książek, które kiedyś chciałbym mieć i wciaż ich szukam. Pierwsza z nich to "Leki z Bożej Apteki", a druga to - "Kajakiem do minaretów". 

Zaszedłem kiedyś, parę miesięcy temu do jednego polskiego sklepiku w okolicy, gdzie mieszkam teraz. Gadu gadu z Panią, właścicielką tych Polskich Delikatesów, no i rozmowa zeszła na temat zdrówka, leczenia, medycyny itd. No i wspomniałem o tych lekach z Bożej Apteki. ŻE najlepsze są, najskuteczniejsze, bez żadnych paskudnych skutków ubocznych. Wspomniałem o Wacławie Korabiewiczu, i o Tej Jego książce. Książce profesjonalisty, książce lekarza okrętowego - "LEKI Z BOŻEJ APTEKI". A wtedy Pani w tych Polskich Delikatesach mówi do mnie - chwileczkę, ja chyba ją mam, i sięga ręką na półkę. No i daje mi książeczkę "Leki z Bożej Apteki". Patrzę na nazwisko autora, mając pewność, że to będzie Wacław Korabiewicz, a tam niestety dwa obcobrzmiące dla mnie nazwiska -                          Jan Schulz - Edyta Uberhuber..... Książka wydana jest przez Chrześcijański Instytut Wydawniczy "Znaki Czasu" Warszawa 1991  Dedykacja: Wszystkim tym, którzy przygotowują się na Powtórne Przyjście Jezusa Chrystusa, a wszystkim innym ku refleksji, pracę tę poświęcam......

To nie było TO czego szukałem, czego się spodziewałem, no ale..... Znak czasu dla mnie ? Przypadek? Czy też wskazówka, wskazanie, co na tym naszym łez padołku najważniejsze jest dla nas ludzi. Co jest najważniejsze Dla każdego człowieka......

Odleżała książeczka swoje, i w końcu wziąłem ją do ręki i zacząłem czytać. Powolutku, od początku. Spis treści:

Od Wydawcy

Od Autorów

CZĘŚĆ I 

Dietetyka duszy.......

1. Chora dusza, chore ciało......

2. Czynniki uzdrawiające:  wiara, nadzieja, miłość.......

3. Zwrotny punkt w życiu:

- Przeskoczyć własny cień..... 

4. Codzienne posiłki dla duszy......

  -  modlitwa i praca......

Jestem teraz właśnie przy lekturze tego rozdziału, tego fragmentu tej niezwykłej książeczki. Trzy dni temu, przed snem, zacząłem czytać ten rozdział.. Modlitwa i praca. Jest tam opisany niezwykły test, niezwykły experyment czterech chyba naukowców, którzy postanowili przebadać fale mózgowe człowieka, ich moc. Podczas modlitwy do Boga osoby głęboko wierzącej, umierającej na raka, świadomej tego, że to już ostatnie chwile jej życia.........Przebadali też fale mózgowe człowieka innego, niewierzącego w Boga, paskudnego, agresywnego, przeklinającego pielęgniarkę, umierającego na chorobę weneryczną..... 

TEN test, TE testy opisane na stronach 33, 34, 35 tej książeczki, są tak niezwykłym świadectwem na Istnienie Boga, na moc naszej do Boga modlitwy, świadectwem na Moc Naszego Boga, że brak mi jest po prostu słów na opisanie moich emocji, tego czego doświadczyłem czytając opis tego, i testy tego badania fal mózgowych człowieka, tam w tym szpitalu, dokonywanego przez grupę naukowców używających do tego badania specjalnie skonstruowanego elektronicznego urządzenia o skali

+ 500  - 500..... 

Urządzenie o mocy 50 kilowatów, zdolne do przesłania wiadomości wokół Ziemi, spowodowało wychylenie wskazówki na zaledwie  + 9 

Człowiek niewierzący w Boga, agresywny, paskudny, przeklinający, emitował fale o wartości - 500

Kobieta głęboko wierząca, dziękująca Bogu za wszystko czego w życiu doświadczyła, z wiarą głęboką odchodząca z tego świata, emitowała fale o wartości + 500

Jestem dopiero na 35 stronie tej 330 stron liczącej kjsiążki, ale wydaje mi się, że jej lektura, będzie towarzyszyć mi, i będzie ze mną do końca tej ziemskiej wędrówki.......

Wiara czyni cuda: AMEN!

 https://pl.aleteia.org/2019/06/13/uwiezieni-na-oceanie-wolali-do-boga-o-pomoc-uratowala-ich-lodz-o-nazwie-amen/

 

Vote up!
4
Vote down!
0
#1597442

Wnukom polecam przygodę z książką od "O książce. Mała encyklopedia dla nastolatków." Ossolineum, wyd. Wrocław 1987 r.

Pozdrawiam

Vote up!
3
Vote down!
0

casium

#1597445

Odkrycie na nowo dawnych historyków, którzy mieli 100 lat temu o niebo więcej źródeł, niż dzisiejsi powojenni historycy.

Ich dzieła są fascynujące i pełne szczegółów niedostępnych w powojennych opracowaniach.

Ludwik Kubala i Feliks Koneczny to obowiązkowi autorzy.

Konecznego już odważyli sie drukować, Kubale jeszcze nie, więc trzeba go szukać w zasobach internetowych uniwersytetów w Kanadzie i USA.

Polecam każdemu i życzę miłej lektury.

 

Vote up!
2
Vote down!
0
#1597451