Ustawa antyterrorystyczna - kolejny bubel prawny
Nigdy nie przypuszczałam, że kiedykolwiek zgodzę się z poglądami Jacka Żakowskiego na jakąś sprawę. A jednak.... W piatek, 10.06.2016, Sejm uchwalił ustawę antyterrorystyczną. Jacek Żakowski zareagował na to artykułem w portalu Wp.pl {TUTAJ}. Pyta on: ustawa antyterrorystyczna czy antydemokratyczna? i od razu odpowiada:
"Od stanu wojennego, kiedy władza dała sobie prawo pozbawiania ludzi wolności bez wyroku sądu, żaden polski rząd nie dał tajnej policji takich uprawnień i takiej kontroli nad obywatelami, jakie daje ustawa "antyterrorystyczna". Od ponad trzydziestu lat nie było w Polsce wolno więzić ludzi bez sądu, zakazywać wedle widzimisię zgromadzeń publicznych, inwigilować bez (przynajmniej formalnego) nadzoru sądów, ani zabijać bez ostrzeżenia. Jeżeli senat tej ustawy nie zmieni. Jeśli prezydent Andrzej Duda ją podpisze. Jeżeli nie obali jej obezwładniony ostatnio Trybunał Konstytucyjny, to zanim skończy się Euro 2016, Polska - przynajmniej potencjalnie - stanie się państwem policyjnym w pełnym tego słowa znaczeniu.
Pod dość mglistym pretekstem "zdarzenia o charakterze terrorystycznym" (wedle załącznika może to być np. zniknięcie munduru kolejarza lub zgubienie przez kogoś dowodu osobistego) tajna policja będzie miała prawo m.in. cenzurować (blokować) strony internetowe i zakazywać demonstracji. Pod rządami nowej ustawy karty przedpłacone będą musiały być imiennie rejestrowane, służby będą się mogły włamywać do wszystkich sieci teleinformatycznych pod pretekstem testowania ich zabezpieczeń, a cudzoziemcy (więc też osoby kontaktujące się z nimi) będą mogły być inwigilowane praktycznie bez ograniczeń.".
Żakowski przesadza chyba, twierdząc, że nowe prawo skaże na śmierć pewne grupy Polaków, faktem jest jednak, iż znacznie utrudni ono korzystanie z telefonów na kartę. Jeden z najrozsądniejszych polityków PO, Marek Biernacki, wątpi w skuteczność nowego prawa. Czytamy {TUTAJ }:
"Ustawa antyterrorystyczna to bardzo ważny projekt, ale tempo jej wprowadzania i sam moment jest fatalny. Ona spowoduje, że służby będą działały znacznie mniej skuteczne. PiS wprowadza bardzo rozbudowany i całkowicie nowy system, w którym wiodącą rolę ma ABW. I to ma zadziałać w ciągu trzech tygodni! Proszę wybaczyć, ale ja jako praktyk, nigdy bym się na to nie zdecydował, w kontekście szczytu NATO i ŚDM - powiedział w #dziejesienazywo Marek Biernacki (PO).
- Uważam, że te rozwiązania są potrzebne, tylko warto by poprzedzić je długą debatą. Większa część obywateli uważa, że ta ustawa jest zamachem na ich prawa i wolności. Wchodzimy w bardzo ważne sfery bezpieczeństwa i prawa człowieka. Ograniczamy prawa dla wzmocnienia bezpieczeństwa. Dlatego każdy tego typu projekt musi być przedyskutowany z Polakami. Oni muszą wiedzieć, że to nie jest zamach na ich prawa - dodał.".
Większe nawet emocje niz kwestia inwigilacji obywateli i nadmiernych uprawnień słuzb budzi kwestia przymusowej rejestracji wszystkich wydanych dotąd kart pre-paid telefonii komórkowej. Komentator Coś strasznego pisze w Salonie24:
"Ciekawe, jak wyjdzie rejestrowanie pre-paidów.
W Polsce jest tylko około 30 mln takich kart, do ŚDM i szczytu NATO na pewno ich nie zarejestrują, a pod koniec roku ludzi biegają za prezentami, a nie martwią się o jakiś papierologie.
Jestem dziwnie pewien, że 1 stycznia 2017 operatorzy będą mieli wybór - wyłączyć 10 - 20 mln telefonów i stracić natychmiast grube miliony z usług kupowanych na wyłączone numery, albo zrobić jesień średniowiecza w salonach, jak taka masa ludzi nagle pójdzie bić pracowników, bo telefony przestały działać. xD
Jeżeli wpisali ten obowiązek do ustawy, to spodziewam się pilnej nowelizacji 28 grudnia (likwidującej ten obowiązek), albo serii nowelizacji przedłużających termin obowiązkowej rejestracji na ruski rok.
Ciekawe, czy Rząd odważy się wqoorwić 10 czy 20 mln ludzi z powodu fobii kretynów z ABW i idiotyzmu min Błaszczaka, który okazał się zbyt tępy, żeby zrozumieć uwagi minister Strężyńskiej do ustawy." {TUTAJ }.
No cóż, Coś strasznego słusznie prawi. Już przedłużono termin tej rejestracji do 1 lutego 2017. Przeciw niej był też klub KukIza. Poseł Grzegorz Długi:
"Dodał, że dla jego klubu najbardziej denerwująca jest decyzja o formalizacji kart prepaid. Zaznaczył, że młodzi ludzie nawet nie będą mogli sobie sami kupić tej karty tak po prostu, jak do tej pory. Według niego kilkadziesiąt milionów kart telefonicznych, jakie wydano, powoduje, że przepisu nie da się praktycznie wykorzystać, a przestępcy mogą przywieźć kartę przedpłaconą z zagranicy i nie jest to dla nich żadnym problemem. {TUTAJ }".
Na tle przytoczonych wyżej zarzutów, dziwnie blado wypadają wypowiedzi tych, co bronią owej ustawy. Prezes Jarosław Kaczyński ograniczył się do ataku na opozycję: "Najpierw broniliście złodziei, a teraz terrorystów". Rafał Ziemkiewicz stwierdził {TUTAJ }:
"Mamy teatr szarpania emocjami, budowania narracji, że tu się dzieje nie wiadomo co i ta ustawa będzie użyta do wprowadzenia jakiegoś stanu wojennego. Wynika to z tego, że opozycja żyje obsesją i z góry zakłada, że cokolwiek robi PiS służy temu, by niszczyć demokracje. Tak jak PiS zakłada, że cokolwiek robi opozycja, służy to podważeniu wyroku demokracji, który zapadł w wyborach.".
Ani słowa o konkretnych zapisach ustawy. Tak samo jest z posłem Wąsikiem, mówiącym, że: "Ta ustawa wprowadza nowe uprawnienia dla służb specjalnych, dla policji, które pozwolą skutecznie walczyć z terroryzmem" {TUTAJ }. To właśnie budzi największe wątpliwości. Jak słusznie zauważa Biernacki - ustawa wdrażana będzie akurat w lipcu 2016 [kiedy to odbędą się - szczyt NATO i Światowe Dni Młodzieży], osłabiając skuteczność działania służb. Poza tym wieksze uprawnienia wcale nie musza oznaczac lepszego ich działania. Dobrym przykładem jest wprowadzona w latach 90-tych ustawa pozwalająca na karanie za samo posiadanie narkotyków.
Spowodowała ona to, że policjanci, zamiast zadzierać z dilerami i mafią, woleli prześladować gówniarzy złapanych z jointem [z marihuaną] w kieszeni. Było to bezpieczniejsze i poprawiało statystyki. Tak samo może stać się z antyterrorystami Zamiast ryzykować życie w walce z prawdziwymi terrorystami - będą tropić ludzi, którym zdarzyło się zgubic dowód osobisty, kupić na targu spodnie od munduru lub używać niezarejestrowanej w Polsce karty pre-paid. To ostatnie przypomina mi czasy PRL, kiedy to starano się rejestrować kserografy, maszyny do pisania oraz anteny satelitarne. Niewiele to pomogło komunizmowi.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 4108 odsłon
Komentarze
Nie chcem ale muszem !
13 Czerwca, 2016 - 23:12
się zgodzić z Twymi wątpliwościami Droga Elig. To są wciąż ale jeszcze niestety POtuskie służby, w których aż roi się od agentury wszelkiej maści i wtyk obcych służb. Przecież zbyt krótki czas minął od objęcia rządów przez PiS i nie było jeszcze chyba żadnej weryfikacji tego POtuskiego, WSIowego tofaszystwa ? Może moment i treść tej podjętej uchwały to jakieś specyficzne lody kręcone przez niezweryfikowaną jeszcze agenturę, policję itd, itp ???
Resortowe dzieci i nie tylko, nie dostały wszak jeszcze kopa w d.....
@poeta
14 Czerwca, 2016 - 00:04
Żakowski pisze tak w swym artykule:
"Możliwe wyjaśnienia są cztery:
1. Być może PiS chce trwale zamienić polską demokrację w demokraturę i tworzy narzędzia, przy pomocy których będzie nas inwigilował, zastraszał, terroryzował, prowokował, żeby zdławić opór.
2. Być może PiS uważa, że wykazując takie "zdecydowanie"; w walce z terrorystami, zyska popularność i poparcie "ciemnego ludu", wierzącego w terrorystów, których nikt nie widział, natomiast mało przywiązanego do idei wolności i praw obywatelskich.
3. Być może za czyimś podpuszczeniem PiS uwierzył, że jacyś straszni terroryści istotnie na nas dybią, choć nie wiadomo, dlaczego akurat na nas.
4. Być może wreszcie PiS jest kontrolowany przez służby, które chcą w Polsce rządzić swoimi metodami i w ten sposób formalnie przekazuje im faktyczną władzę (PO też niemal im uległa, ale po protestach się opamiętała) ".
Najbardziej prawdopodobny jest pkt 4.
elig
cytaty z Żakowskiego
14 Czerwca, 2016 - 01:04
W całej historii Polski nie było takiego zagrożenia terroryzmem jak obecnie. Można oczywiście płakać po fakcie, malować kredą na asfalcie hasła współczucia dla ofiar. Można też lączyć się i protestowaś, składać kwiaty będąc w majtakach, dla większej powagi wydarzenia, pod tablicami " kuczci". A może by tak zapobiegać, zeby jakiś... nie wszedł w ten tłum szlochających z pasem "raszida" albo "orlandowskim kałachem" i ukoił pozostających w "nieutulonym żalu" po wieczne czasy. Nie znam ustawy "policyjnej" ale uprzedzam, że wolę być podsłuchiwany, "niezgromadzany" itp. niż zhomogenizowany w jakimś autobusie, dworcu itd. Niedemokratyczne? może! Niebezpieczne w przyszłości (PO, Nowoczesna, KODoWSIki na horyzoncie) prawdopodobne. Tylko co w zamian! Cytowanie Żakowskiego to tak jakby drażnienie gardła piórkiem. Efekt zapewniony a mdłości i tak pozostają.
TO WEŹMIE CZASU
14 Czerwca, 2016 - 04:39
Fakt, Żakowski nie jest personą, której choć w najmniejszym stopniu można zaufać. Wielokrotnie dał dowody kto on zacz i..... uważam, że ten jego artykuł wpisuje się w moje wątpliwości. Dostał polecenie od właśnie "służbowych" służb i napisał co napisał. Faktem jest również to, że nie ma jeszcze przejrzystości i że WSIowe państwo w państwie jak przez minione dziesięciolecia, wciąż ma się dobrze i powtórzę, za moim nieżyjącym Przyjacielem:
to weźmie czasu.....
Zanim to co długie lata stało na głowie wróci do normy i Polska Polską Będzie w każdym wymiarze. Miejmy nadzieję. Ale nie wierzmy Żakowskiemu. Ma łgarstwo wypisane na fizis........
wsiowynieuk
14 Czerwca, 2016 - 16:10
Zgadzam sie w 100%.
Należę bezwzglednie do "ciemnego ludu" wg okreslenia Żakowskiego i nigy terrorysty nie widzialem. Ele ci co dotychczas w Polsce terrorystow nie widzieli , to z cala pewnością ich zobacza podczas ŚDM i wizyty Papierza Franciszka ( obym sie mylił). A jak Polska przyjmie (z dobrego demokratycznego serca) watachy muzułmańskich "uchodźców" to już pójdzie z górki. Niemcy , Francja itp. też kiedyś terrorystow nie widzieli.
Ustawa antyterrorystyczna jest bezwzględnie potrzebna , żeby odpowiednie służby miały narzedzie do zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa antyterrorystycznego. Bo inaczej bedziemy niedługo płakać nad rozlanym mlekiem i rysować sobie protesty na asfalcie. A demokracja ( jak kazdy nieuk podobny do mmnie wie ) nie sprawdza sie w bardzo wielu sytuacjach wymagajacych podjęcia natychmiastowych dzialań ( wyobraźmy sobie np. demokratyczną dyskusję nad rozkazami kompetentnego dowódcy wojskowego oddziału , nagle zaatakowanego przez wrogie siły).
Z PAMIĘTNIKA TERRORYSTY.....
14 Czerwca, 2016 - 17:36
Zdzisie, więcej optymizmu. Polacy nie żabojady ani makaroniarze, czy niemieckie ścierwa, co tak nam się dały we znaki poprzez wieki.
kozo.....by dostały lanie od naszego Króla Jana pod Wiedniem, a jeśli życzą, to mogą dostawać wp.......l - każdego dnia, gdy się TUTAJ w Naszej Ojczyźnie pojawią, by robić te swoje hocki klocki i bawić się w terrorystów. Do śmiechu im nie będzie........
Polska to piękny kraj w którym jednak nigdy nie przyjmie się
wiele z "zagranicznych wynalazków"...
Pamietnik terrorysty:
Dzien 1.
Od miesiaca przygotowywalismy sie do ataku na Polske. Teraz
jestem razem z wieloma innymi, którzy sa gotowi oddac zycie za wiare
na miejscu. Na lotnisku co prawda zgubila sie czesc bagazy, ale duzo
zostalo. Pobili nas lysi panowie w spodniach z paskami.Wynajelismy
pokój w hotelu.
Dzien 2.
Razem z Al-Muzharedinem i Olazeherem podlozylismy bombe w
samochodzie i poszlismy ogladac wiadomosci. Poniewaz nic nie mówili
o samochodzie-pulapce, poslzismy sprawdzic co sie stalo. Z samochodu
zniknely - radio, wycieraczki, pokrowce na fotele, lusterka, blokada
na kierownice oraz bomba. Pobili nas lysi panowie w spodniach z
paskami.
Dzien 3.
Dzisiaj odpoczywamy po porazce. Pobili nas lysi panowie. Maja nam
przyslac dodatkowy sprzet z naszego kraju. Wieczorem poslalismy 5
naszych z najtwardszymi lbami do baru, mieli zapic Polaków na
smierc. Wszyscy polegli w boju, pomodlilismy sie za nich. Pobili nas
lysi panowie.
Dzien 4.
Poniewaz ukradli nam telewizor z hotelu, sluchamy radia.
Chrzescijanski, polski przywódca duchowy jest jeszcze gorszy niz
nasz! Nienawidzi Zydów i Masonów, którzy chca zniszczyc
polskiNaród. Czyzby ktos nas ubiegl? Mamy nadzieje, ze o. Rydzyk nie
dowie sie o nas, póki bedziemy w tym kraju. Nie pobili nas lysi
panowie, bo siedzimy w domu.
Dzien 5
Trwaja przygotowania do zburzenia palacu kultury. Mial przyjsc
dzisiaj sprzet, ale wszystko zgubilo sie na poczcie, doszla tylko
paczka z instrukcjami, jak uzywac broni, która nie doszla.
Ogladalismy M jak Milosc, Alezhebar poplakal sie.
Dzien 6
Wyslalismy koperte z waglikiem do Polskiego Prezydenta. Nie doszla.
Pobili nas lysi panowie.
Dzień 7
To dzisiaj punkt kulminacyjny, burzymy Pałac Kultury. Z braku
ładunków wybuchowych, kupiliśmy dobre polskie łopaty w
supermarkecie i podkopujemy fundamenty. Łopaty połamały się.
Pobili nas łysi panowie.
Dzien 8
Dzisiaj Al-Quaherezejuan podjął się samobójczej misji ! Wbiegnie z
bombą do supermarketu i zdetonuje ją. Wrócił po 6 godzinach.
Najpierw ukradli mu bombę, potem pobili go łysi panowie.
Dzień 9.
Wracamy do kraju. Polska sama świetnie sobie radzi bez naszych
zamachów.
----------------------------------------
poeta
14 Czerwca, 2016 - 19:38
Doooooobre. Hehehehehehe . Powialo optymizmem. Zaraz przebieram sie w paski ( łysy już jestem) :-)
Nie bardzo rozumiem najwazniejszego zastrzezenia:
14 Czerwca, 2016 - 03:00
Rejestracji nabywcy przy zakupie telefonow pre-paid. Taki system (rejestracji) obowiazuje np. w USA - z tym, ze odbywa sie to w sprytny sposob (niezauwazalny dla nabywcow) - jest wymog, ze telefon kupuje sie placac karta kredytowa lub debetowa: dla sluzb to jednoznaczne podanie danych osobowych. podobne systemy obowiazuja tez w innych krajach - a w Polsce oczywiscie awantura - bo "dziennikarze maja swoich niezaleznych informatorow"... a moze to przestepcy musza sie komunikowac bez podawania personaliow?
mikolaj
antydemokratczna ustawa
14 Czerwca, 2016 - 06:20
Takiej ustawy nie pwstydzilby sie Stalin. W demokracji jest absolutnie niedopuszczalna. Mozna wprowadzic tymczasowo pewne zaostrzenia ale tylko na kilka dni trwania jakiegos zjazdu i nie az takie. Do walki z terroryzmem np muzulmanskim w Polsce taka ustawa nie jest potrzebna bo w Polsce Muzulmanie nie maja swego srodowiska. Zamach moga zrobic przyjezdni i jesli sie zdecyduja i dobrze przygotuja to nikt im w tym nie przeszkodzi. Ta ustawa jest wymierzona przeciwko Polakom i niestety stoi za nia PiS.
PiS nie jest partia demokratyczna ani zwolennikiem demokracji, zreszta tak jak wiekszosc Polakow nawet nie wiedza czym jest demokracja. Poniewaz wiekszosc Polakow bedzie siedziec cicho to dostana ustawe jakiej nawet Stalin nie mial bo na papierze ZSRR mialabyc najwieksza demokracja. Wszystko inne bylo wypaczeniem.
pozdrawiam,
Vik
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika faxe nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Victor Swargo14 Czerwca, 2016 - 07:26
Zgadzam się z Twoim komentarzem, a nawet pójdę dalej. Jeśli chodzi o dialog ze społeczeństwem i słuchanie głosu Narodu to jest gorzej niż kiedykolwiek w "wolnej Polsce". Wszystkie ważne dla obywateli ustawy sa "inicjatywą poselską" a więc nawet nie ma potrzeby utrzymywania fikcji konsultacji społecznych-to jest oburzające olewanie Suwerena.
Ta ustawa podobnie jak ustawa o "bratniej pomocy" czy ustawa o stosowaniu przemocy bezpośredniej, o imprezach masowych czy o zgromadzeniach z czasów PO ma na celu wzięcie za mordę społeczeństwa. PiS kontynuuje dzielo PO w tej materii. Tutaj nie widać dobrej zmiany - to zmiana na gorsze.
faxe
,,Dobra zmiana"
15 Czerwca, 2016 - 15:11
,,Powodem manifestacji są ostatnie wydarzenia w kraju, łudząco przypominające pełzający zamach stanu, wykonywany tym razem przy udziale nie tylko własnych, ale i obcych służb oraz wojsk. Podejmowana jest cynicznie uchwała sejmowa ws. obrony suwerenności Rzeczypospolitej Polskiej i praw Polaków, a jednocześnie rządzący łamią podstawy suwerenności Polski i bezpieczeństwa Polaków.
Wchodzi w życie podpisana przez prezydenta ustawa umożliwiająca pobyt i działania operacyjne obcych wojsk w Polsce bez zgody Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej. Uchwalana jest ustawa antyterrorystyczna, pozwalająca na kontrolowanie prywatnych mieszkań, kontrolowanie rozmów telefonicznych, nieskrępowany dostęp do baz abonenckich, cenzurowanie internetu i nawet jego całkowite blokowanie, co będzie łamać artykuły 14 i 54, 49 i 50 oraz art. 228 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z 2 kwietnia 1997 roku. Instalowane są bez zgody narodu-suwerena, bazy obcych, imperialnych i zaborczych wojsk na terenie Polski, wyposażonych w ofensywną broń nuklearną."
http://wrzodakz.neon24.pl/post/132211,zaproszenie
Lotna