Czy Powstanie Warszawskie wybuchłoby w 2014 r?
Pseudonarodowa hałastra
Słyszę wlaśnie, ze niejaki Korwin Mikke chce stawiać pod sąd przywódców Powstania Warszawskiego. Nie bardzo wiem, jakie prawo rości sobie Pan Mikke do zwolywania jakiegokolwiek sądu. Słynącemu z promoskiewskiej proweniencji błaznowi mógłbym można by odpowiedzieć słowami Okulickiego - "wy nie jesteście sądem rzeczypospolitej", ale szkoda słów takiego człowieka na marną postać putinowego jurgieltnika. Słowa Mikkego wpisują się jednak w atmosferę negacji PW, wywołaną przez kilku publicystów, którzy uzyskali status "prawicowych" - przede wszystkim Ziemkiewicza oraz Zychowicza, który zasłynął już z "książek" o zachwalajacych sojusz Polski - Niemiec w 1939 oraz antyhistorycznego paszkwilu - Obłęd 1944. ? Pod pozorem niechęci do PO, sieją zamęt wsród Polaków i dzielą środowiska patriotyczne. Ziemkiewicz razem z panią Janeczką od dawnej Rady Radiofonii wiwatowali gromko Gowina - mammy wreszcie alternatywę!
Cała ta pseudonarodowa hałastra ma jeden cel: Nekając PW, realizuje swoje polityczne cele, otoczone głeboką niechęcią do J. Kaczyńskiego, który PW celebruje, i chce narzucić częsci patriotycznej społeczności nową narrację, w której nie ma miejsca na zrywy narodowe. Bo to "aberracja", aby czczic Powstania. Kim są ci ludzie, którzy chcą albo stanowić sąd nad innymi albo czynią się dysponentami zachowań społecznosci polskiej? Jakim prawem wytrącają ludziom jedno z naturalnych i podstawowych możliwości obrony - spontaniczne wystąpienie wobec okupantaCel wytyczył m.in pan Ziemkiewicz: otwarcie mówi, aby wybić ludziom w przyszłosci w Polsce z głowy sens podejmowania jakichkolwiek prób powstańczych. Pojawia się pytanie: jakim prawem tzw. dziennikarze prawicowi, do których dziś dołączył Korwin Mikke, roszczą sobie prawo do narzucania takich tez tzw. obozowi prawicowemu i nie tylko? Panowie i Ziemkiewicz i inni mają tylko i wyłączne prawo mówić o swoich odczuciach.
Ale nie mają absolutnie prawa ośmieszać ani dezawuować prób powstańczych tak z przeszłosci, jaki i na przyszłość. Bo nie oni będą, ani nie są obecnie, dysponentami działań społecznosci polskiej. Moga jedynie publicznie uznawać, ze sami w żadnej próbie powstanczej nigdy nie wezmą udziału. Tak więc cała publicystka dziennikarzy, i nie tylko dziennikarzy, służy, jak się wydaje, nie tzw. dyskusji ( bo taka od dawna była i jest w ramach akademickich hal), ale swoistej pedagogice wstydu. Tym razem mamy się wstydzić powstań. Ale zarzuci ktoś: przecież nie wszyscy piętnują PW – część ludzi, w tym Mikke, odłącza dowódców od bohaterskich ludzi. Ale to zwykła propagandowa zagrywka. Tak naprawdę skutek będzie tego taki, ze zwykłym ludziom PW będzie się kojarzyć z szaleństwem, głupotą i zmarnowaniem życia ludzkiego.
Ale może już właściwie nie ma o co walczyć?
Jadąc autobusem do pracy do Warszawy, próbowałem się na tym przez chwilę zastanowić, czy dziś wybuchło by Powstanie Warszawskie. Aspektów jest tak dużo, że mogę jedynie skupić się na najprostszych konstatacjach. Powstanie Warszawskie było skumulowaną energią kolejnych pokoleń Polaków, wychowanych w tradycji wojny z okupantem – niemieckim i carsko- bolszewickim. Taka energia niosła w sobie te wszystkie główne elementy polskiej kultury, z którymi walkę podjął obecny rząd naszej nieszczęśliwego kraju, które można ując tradycyjne – lapidarnie: Bóg, Honor i Ojczyzna. W tych trzech słowach zawierały się polskie dzieje walki i tej romantycznej, i tej pozytywistycznej; dbałość o rodzinę jako podstawę egzystencji narodu polskiego i wpojenie jej zasad, iż obywatel działa na rzecz wspólnoty narodu, a nie jest jedynie samodzielnym i egoistycznym elementem jakiegoś „kraju”. Ta m.in. myśl poczuwania się do wspólnoty przebija choćby we wspomnieniach prof. Kieżuna, który mówił, iż za okupacji mógł zastukać do czyjegoś domu, prosząc o to, by mógł przeczekać czas łapanki.
Czy dziś jest byłoby to możliwe? Może wśród części Polaków, ale nie sądzę, aby mógł dziś zaufać tak Warszawiakom.
A więc dla ewentualnych celów powstańczych odpada zasadniczy element w konspiracji: solidarność miedzyludzka, do której zburzenia- nie mam wątpliwości – przyczyniał się obecny rząd Donalda Tuska i środowiska pewnej lewicowej gazety. Pamiętne chwile po katastrofie TU 154, gdy po pierwszy być może od 1989 r. ludzie zaczęli jakby myśleć o wspólnocie, tak przeraziły rządzących, że…. Pamiętamy, jak było.
Premier bez honoru walczy z Bogiem i Historią.
Główne elementy, które stały się podwaliną wychowania patriotycznego II RP sa także niszczone: Bóg – poprzez bojówki Palikota ( przy wsparciu Tuska); Honor ( tutaj chyba jasne), Ojczyzna. Ta ostatnia także nie wymaga tłumaczenia: działania na rzecz osłabienia suwerenności politycznej i gospodarczej; oficjalne sejmowe pozwolenie na hasanie obcych służb w Polsc; niesmiało wysuwane propozycje przyłączenia do Niemiec ( Wałęsa); regionalizacja Polski i hasła odłączenia Sląska. Można wiele wymieniać.
Jedna rzecz przebija się nad wszystkim: o ile w II Rp obywatele polscy chcieli czuć się dumny z własnej ojczyzny i tak im wkładano do głów, tak po 1989 r. kolejne rządy robily coś wręcz przeciwnego: cały czas epatowały Polaków ich kompleksami i jeszcze w niej je wbijali, tłumaczać, że to tzw. Zachód jest godny podziwu, a nie Polska ( brzydka panna bez posagu).
W II RP. wyraźnie reagowano na próby destabilizacji państwa ze strony mniejszości etnicznych ( choć trzeba przyznać, zę polityka polska wobec nich nie była dobra) oraz mniejszości politycznych, które prowokowały zagrożenie terrorystyczne. Co więcej – można było zdelegalizowac bolszewików za ich antypaństwową działąność. Obecnie w Polsce bolszewików – czyli KPP – toleruje się, mimo łamania Konstytucji. Zreformowani bolszewicy cieszą się statusem „europejczyków” i nie ponieśli żadnej kary za swoje działania. Mniejszości seksualne zaczynają terroryzować zwykłych ludzi, a mniejszości etniczne używału często skutecznie argumentu „antysemityzmu” wobec przeciwników politycznych.
Dożynanie watah.
Kolejny aspekt, który warto podnieść, to taki, iż w II RP, niezależnie od podziałow politycznych, także przenoszonych na wojsko, ludzie jednak złączeni byli wspólną myśli walki z okupantem. Nie było rządu kolaboracyjnego; nie było legionów pronazistowskich; Obecnie, gdyby przytrafiła się jakaś nie daj Boze tragedia okupacji, mam wątpliwości, czy taka sytuacja byłaby dalej. Mam dziwne wrażenie, że pojawiliby się szybko politycy polscy, którzy w imię ratowania „gospodarki” i „realizmu politycznego” spróbowaliby współpracy z wrogiem. Nie mam również wątpliwości, ze czesc i rodaków i polityków chętnie wydała by swoich przeciwników politycznych w ręce wroga. Nienawiść do swych przeciwników w Sejmie byłaby silniejsza. I wreszcie dorżnęliby te watahy.
Sądzę, że propagandowo byłoby „nieźle”. W miejsce popularnych :szczekaczek” pojawilyby się i platformy blogowe i zaktywizowali blogerzy i publicyści i historycy, aktorzy, dziennikarze udowadniający potrzebę „realnego patrzenia na sytuację”. Być może bardziej niż okupant nakłanialiby do „czujności rewolucyjnej” i zniszczenia w zarodku jakiejkolwiek mysli o walce z okupantem.
Wydaje się również, że część rodaków, podobnie jak w 1939, chętnie witałaby armie okupacyjne w Polsce. Nie mając zadnych korzyści ( sic!) z bycia Polakiem, chętnie pozbyliby się tego piętna, przyjmując obce obywatelstwo i pracując na w urzędach na rzecz okupanta.
Ludzie wam nie zapomną.
Kończąc myślę, że okres dominacji komunistycznej w Polsce i po 1989 r. wypaczały i wypaczają skutecznie ojczyźnianą mentalność ludzi. Dzieła dopina obecnie Pan Zychowicz i tzw. prawicowi realiści, dożynając słownie epigonów PW i narzucając nową narrację polskiego społeczeństwu.
Tak więc, drodzy "realiści" - i co spod znaku Ziemkiewicza, i co spod znaku Tuska - być może już do pewnego stopnia wasza pedagogika wstydu zwycięzyła. Dzięki takim Polskie spoleczenstwo na pewno przez wiele dekad nie będzie myślało o działaniach powstańczych. Dokładaliście kamienie na szaniec, aby Polacy nie mogli życ i egzystować w przyszłosci jako ludzie wolni. jako Polacy. Już dziś mamy juz bardzo małe szanse.
Ale jedno jest pewne: gdy może kiedyś zmieni się reżim obecnej skundlonej władzy, wy Ziemkiewicze, warzechy, Zychowicze stoczycie się do może nie do roli Lisa, ale na pewno do jakiegoś marnego zwierzęcia. Bo nikt wam nie będzie chciał zaufać.
Ponownie.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 15759 odsłon
Komentarze
Obecna Warszawa, choć stolica, to nie tamta Warszawa.
1 Sierpnia, 2014 - 21:30
Obecni Warszawiacy, choć to Polacy, to nie tamci rodacy.
Zacytuję Grzegorza Brauna, który wskazuje nam jak doczekać takiego pokolenia jak "Kolumbowie 44".
...Kościół, szkoła i strzelnica...
Pozdrawiam.
"Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana."
bibrusie
1 Sierpnia, 2014 - 21:32
Obecni Warszawiacy, choć to Polacy, to nie tamci rodacy.
Należy się cieszyć, że choc wsród tego tałatajstwa jest ponad 20 proc. normalnych warszawiaków.
Pozdrawiam,
Tj.
Zupełnie nie rozumiem jak ktoś mógł dać za ten wpis "1".
1 Sierpnia, 2014 - 21:35
Dla równowagi i za świetny tekst daję "5".
"Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana."
Dziekuję Bibrusie.
1 Sierpnia, 2014 - 21:39
Dziękuję Bibrusie.
Być może zwolennicy Korwina są tu czujni.:)
Nie ma sprawy.
1 Sierpnia, 2014 - 21:41
Na 99% sprawca pałowania jest mi znany i zarazem jest mi go okropnie żal.
To postać tragiczna.
"Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana."
Kwestia czasu?
1 Sierpnia, 2014 - 21:48
Prędzej czy później coś się w Polsce wydarzy. Ludzie czekają i pamiętają wszystkie zaszłości. Może to być najkrwawsze starcie w historii naszego kraju porównywalne z Bałkanami w latach 90tych
eirePL
eire PL
1 Sierpnia, 2014 - 21:55
A wiesz, że ja też o tym myślę?
Tyle że to starcie będzie chyba miedzy władzą obecną a częscią zdesperowanych Polaków.
Reszta tzw. Polaków będzi tylko gapiami. Cześć z nich nie ma prawa w ogóle nazywac się Polakami.
To oni, przez swoją bezdenną głupotę wybrali dwa razy zaprzańca.
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika Szlachetka podlaski został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
2 Sierpnia, 2014 - 12:27
@Bibrus
1 Sierpnia, 2014 - 22:51
Również doskonale pamiętam te słowa "...Kościół, szkoła i strzelnica..." przypominane przez Grzegorza Brauna przy różnych okazjach. To m.in. za te słowa tak nienawidzą Go bolszewicy od Tuska i Komorowskiego ...
Pozdrawiam
1normalnyczlowiek
Zgadzam się...
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika Szlachetka podlaski został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
2 Sierpnia, 2014 - 12:18
To Wasi "stratedzy" zlikwidowali tamtych warszawiaków i Warszawę. Podziękuj swojakom za taki stan rzeczy!
To skundlone towarzystwo i reakcję na Powstanie Warszawskie
1 Sierpnia, 2014 - 21:53
wiele lat temu opisał w swoim wierszu Hemar...
Rocznica - Marian Hemar
ROCZNICA - Marian Hemar
(NOWA PIEŚN NA ZNANĄ NUTĘ)
Gdy naród warszawski się porwał do boju,
Gdy z bronią powstali cywile -
Gdzie ty byłeś wtedy, sowiecki gieroju?
Za Wisłą, opodal, o mile.
O, cześć wam, radzieccy kamraci!
O, cześć, towarzysze przytomni!
Za pomoc w Powstaniu niech Bóg wam zapłaci
A Polska wam jej nie zapomni.
Gdy ponad Warszawą świeciły się łuny
Powstańczej, szaleńczej batalii,
Za Wisłą czekali sołdaci komuny,
Aż ogień się do cna wypali.
O, cześć, sojuszniku łaskawy!
O, cześć wam, radzieccy kamraci!
Za pomoc dla ludu walczącej Warszawy,
Niech Bóg wam stokrotnie zapłaci!
Gdy trupem padały kobiety i dzieci
U miejskich barykad i szańców,
Za Wisłą spokojnie czekali sowieci,
Aż Hitler dobije powstańców.
O, cześć wam, o cześć, w samej rzeczy!
O, cześć wam, o cześć, demokraci!
Za pomoc w Powstaniu, za pośpiech w odsieczy,
Niech Bóg wam stokrotnie zapłaci!
Ten sam Rokossowski, nasz wódz-falsyfikat,
Widokiem się nie mógł nacieszyć
I mruczał: Dopóki strzelają z barykad -
Nu, nima do czego się śpieszyć.
O, cześć ci marszałku zwycięski!
Za odsiecz ginących twych braci,
Za pomoc Warszawie w tej dobie jej klęski,
Niech Bóg ci stokrotnie zapłaci!
A Bierut w Lublinie, a Bierut sobaka,
Rozkazy już zaczął powielać:
Każdego Paljaka, kto tylko był w AK
Od razu na miejscu rozstrzelać!
O, cześć wam, moskiewskie bieruty!
O, cześć wam, ludowi kamraci!
Niech Bóg wam stuleciem straszliwej pokuty
Za zdradę Warszawy zapłaci!
A dzisiaj, ta ciżba moskiewskich zaprzańców,
A dzisiaj, te same psubraty
Z butami się pchają na groby powstańców
I wieńce im niosą i kwiaty -
Dziś oni te groby chcą wziąć w swą arendę
I ukraść im honor tej chwili
I zwołać umarłych pod swoja komendę,
Gdy żywych już sami dobili.
Ach, precz stad radzieccy kamraci!
Ach, precz stad, zdradzieccy psubraci!
Czekaliście wtedy, i dziś poczekajcie.
Nie bójcie się. Bóg wam zapłaci.
Astra - Anna Słupianek
Astro
1 Sierpnia, 2014 - 21:56
Już cię kocham:)
Pozwalam sobie powielać!
Pozdrawiam!
Powielaj.. to dobry poeta i dobry Polak był
1 Sierpnia, 2014 - 21:59
Pozdrawiam :))))
Astra - Anna Słupianek
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika Szlachetka podlaski został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
2 Sierpnia, 2014 - 12:50
re : do Asstry...
2 Sierpnia, 2014 - 13:29
.... Astro, wybacz proszę....ale muszę zareagować na słowa tej *podolskiej sztachetki* - wiem, że mnie ponosi....alle :
Ale jak można czytać te "wybroczyny" szlachetki ?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Szmaciarzu, nie jesteś wart aby ci napluć w twój parszywy ryj....kopniak w dupę i tak będzie zaszczytem.
Jesteś pomiotem "żydowskich leśnych dziadków", którzy obdzierali do naga ocalałych Powstańców, zanim ich zamęczyli.
Odpierdol się od Powstania Warszawskiego , ubecki kundlu !
EOT
Marku! - co prawda słusznie dałeś "popalić" szlachetce,...
2 Sierpnia, 2014 - 14:16
... ale zważ na to, co ten "złamas kutany" sobą reprezentuje.
Ma wiele wspólnego z cepem. Zarówno on, jak i cep są bardzo
prości. Cep z budowie, a "szlachetka"... w myśleniu. Wiedza,
jaką tu prezentuje jest na poziomie absolwenta Wieczorowego
Uniwersytetu Marksizmu i Leninizmu (WUML).
A to nie jest dla Ciebie, ani dla mnie partner do jakiejkolwiek
dyskusji, ponieważ należy do grona niereformowalnych
mądrachełków.
Jest "taki mundry, jak Krysioków dzieciok, któren się jeno
urodził, już mioł dwa ząbki mądrości".
Niech o merytorycznej wartości jego komentarzy świadczą
noty, jakie otrzymuje tu od blogerów i komentatorów.
Jedno, co potrafi najlepiej, to Astrę (Patrię) obrzucić epitetem
typu: "kretynka", a nas: "postsanacyjne gnojki", "gamonie",
"PiS-owskie pokurcze", a bohaterów powstania...
"pieprzeni gnoje". Proponuję zgłosić wpisy tego szubrawca
do admina, no i oczywiście pałować, pałować i jeszcze raz
pałować, aż zrozumie, że Niepoprawni.pl to nie "Łonet.pl"
i tu obowiązuje kultura.
Faktem jest, że i mnie się zdarza,
że "puszczają mi hamulce" wobec niejednego miernoty
intelektualnego i mądrzącego się i obrażającego Użytkowników
tego portalu. Ale teraz temu ludkowi nic więcej nie napiszę,
ponieważ byłyby to słowa uznawane powszechnie za wulgarne.
Na inne - niestety - nie zasługuje.
Pozdrawiam Ciebie Marku, 3-maj się :-)
a Patrio (Astro) zgłoś wpis tego ludka... mądrego inaczej
do Admina.
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
dzięki Satyrze....
2 Sierpnia, 2014 - 14:43
... dzięki za wsparcie.
Łachmyta , przesadził. Rozumię, że można mieć inne zdanie , nawet w sprawie pryncypialnej.
Ale w takim miejscu jakim jest NP, nie powinno być zgody aby szargać pamięć polskiego Generała zakatowanego przez UB.
a za chamstwo wobec naszej społeczności - w szczególności do Patrii - poinien znaleśc sobie inny portal.
Serdecznie pozdrawiam ,
Marek
maruś wybaczam :))))))))))) Doskonale wiem, że Hemar był
2 Sierpnia, 2014 - 22:49
żydowskiego pochodzenia. Ale wiem również jak bardzo tęsknił za Polską.
Nostalgia po prostu zżerała go. Był znany ze swoich utworów. Nie mam akurat nic przeciwko takim właśnie Polakom.
To nie michniki i inne podrabiane szmaty. Hemar zawsze był właśnie najpierw Polakiem... i powiem Ci, czekałam kiedy kogoś trafi szlag z tego powodu.
Trochę celowo tak napisałam i.... zero zdziwka :)
pozr.
Astra - Anna Słupianek
Asterko, a ja....już od dawna...
3 Sierpnia, 2014 - 00:11
.... juz od dawna wiedziałem, że jesteś wspaniałą Dziewczyną .
Pięknie napisałaś o M.Hemarze, o polskości i o wartości człowieczeństwa .
Hemar, rzeczywiście "chorował" na Polskę i polski Lwów.
A ja mam nadzieję i czekam :
... "Kiedy znów zakwitną białe bzy" .... dla Ciebie :-)))))
serdeczności,
ps.
... teraz, to napewno Cię nie oddamy... temu, wiesz :-))))))
Maruś - ostrożniemijajKalisz....
3 Sierpnia, 2014 - 02:33
:D:D:D
Aster-Patrio - bez urazy. :):)
Z całą sympatią pozdrawiam Cię.
PS. Marusia oczywiście też pozdrawiam. Pryncypialnie...
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
O co chodzi z tym mijaniem Kalisza??
3 Sierpnia, 2014 - 12:26
????
Coś nie tak z tym miastem, czy ze mną ?
Astra - Anna Słupianek
Patrio....
3 Sierpnia, 2014 - 13:11
.... może o to, że masz trzech dorodnych Braci :-))) ?
Uśmiechnij się ...proszę ,
Marek
maruś
3 Sierpnia, 2014 - 14:30
... nie tylko braci... a poza tym, oni są bardzo spokojni, dopóki się nie zdenerwują :))
Mogę się uśmiechnąć, jak tak ładnie prosisz :)))))))))))))))))
ale nie spodobało mi sie :(
Astra - Anna Słupianek
Wiem, wiem Astro...
3 Sierpnia, 2014 - 14:49
.... mnie też, wydawało się dziwnym i niezrozumiałym ? !!
To napewno moja wina :-))))
M.
ps.
..... wiesz ? to , to mały pikuś.
Jestem w trakcie czytania pewnego wątku, na innym portalu- ale autora piszącego u Nas.... skóra cierpnie, co się porobiło z pewnymi ludżmi ?
Czekam na Jaza.... bo ta hołotka robi sobie z niego Jasełka .... a to byli jego niedawni przyjaciele :-((((
To jest wynik schamienia w blogosferze i niestety dotyczy
3 Sierpnia, 2014 - 15:15
często obu stron konfliktu.
Czy nie wystarczy napisać, nie zgadzam się z Tobą, mam inne zdanie?
Nie... okazuje się, że rozpoczyna się wojna, to nie żart! ...wojna na eksterminację przeciwnika i wszystkie chwyty dozwolone.
Nie myślisz jak ja? to jesteś żydem, ruskim, agentem, przestępcą, gnojem, rzygiem i czym tam jeszcze.
Nie ma czegoś takiego jak "niedawni przyjaciele" oni są, albo ich nigdy nie było.
Na temat wirtualnej przyjaźni moje zdanie jest takie, że cos takiego nie istnieje.
W realu mam 2 przyjaciół, od wielu lat i uważam, że jestem szczęściarą, bo to oni, nie ja, wkładają w nią więcej serca i wyrozumiałości.
Większość z nas myli byle jakie kumplostwo z przyjaźnią.... może nigdy nie mieli przyjaciół.
Z autopsji powiem, że ogromna większość nie ma pojęcia czym jest przyjaźń... żal mi ich.....
Astra - Anna Słupianek
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika Pixi i Dixi został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
3 Sierpnia, 2014 - 15:24
Pixi i Dixi
no a co mam zrobić??, zaplusikowałam :))
3 Sierpnia, 2014 - 15:50
boszszsze, macie już ponad minus 1700 punktów !!
Astra - Anna Słupianek
@ Astro...
3 Sierpnia, 2014 - 15:24
.... wielkie dziękuję za Twój komentarz.
Sporo mi rozjaśniłaś .... chyba pora nacisnąć guziczek - reset !
Tylko wiesz ? te wirtualne przyjażnie, niejednokrotnie , były zbawienne.... ja tego doświadczyłem , na tym portalu , w AD 2010 .
Marek
Wtedy wszyscy szukaliśmy pomocy, chcieliśmy być blisko siebie
3 Sierpnia, 2014 - 15:47
żeby nie zwariować wobec tego ogromu nieszczęścia.
To wtedy zaczęło się najgorsze dla Polski i trwa do dzisiaj, staje się jeszcze gorsze..choć wydaje się nam, że gorzej nie może być... a jest!!
Potrzeba bliskości czasem myli się nam z przyjaźnią, a ta druga jest inna, delikatniejsza... mądra i dobra i nigdy nie zdradza, pod tym względem przebija nawet miłość :))))))))))))
Astra - Anna Słupianek
Marek...
3 Sierpnia, 2014 - 17:32
...przykro to widzieć Marku...:(( szkoda gadać...
http://trybeus.blogspot.com/
patria - 3 Sierpień, 2014 - 12:26
3 Sierpnia, 2014 - 21:55
Wszystko w porządku - i z miastem, i z Tobą. Przekomarzałam się z @maruś. Nic poza tym.
Pozdrawiam Cię.
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Astro - a co Ty na to ?
3 Sierpnia, 2014 - 23:35
"Honorowe obywatelstwo Rada Miejska Kalisza przyznała Bronisławowi Komorowskiemu 22 maja. Jak uznano w uzasadnieniu, jego prezydentura jest sprawowana „ponad wszystkimi podziałami dla Polski i Polaków, otwarta, wypełniona dialogiem ze wszystkimi i z każdym, prezydentura odważna i aktywna, ujęta w ramy wielu programów o znaczeniu narodowym”."
http://wpolityce.pl/polityka/207746-wladze-kalisza-dowcipne-prezydent-komorowski-uhonorowany-za-odwazna-i-aktywna-prezydenture-ponad-podzialami
Pozdrawiam.
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Nawet mi nie przypominaj, to nie jest moja Rada, ani
4 Sierpnia, 2014 - 00:12
nie mój Prezydent, ani ten od Kalisza, ani ten nasz zbiorowy..
Słyszałam bula, bo to tuż pod moimi oknami to się odbywało.
Dobrze, że chociaż zaznaczają Rada Miasta, bo jakby podali mieszkańcy to mogłyby nam nerwy puścić !
Tak, że nie dobijaj mnie, plisss....
Astra - Anna Słupianek
Astra 4 Sierpień, 2014 - 00:12
4 Sierpnia, 2014 - 10:11
Nie mogliście jakiej kociej muzyki zorganizować na ten historyczny moment pompowania prezydęta wazeliną ? Albo choć puścić na maxa np.Walkirie Wagnera by zagłuszyć trochę mlaskanie...
Nie myśl,że złośliwie wspomniałam o tym. Ciekawi mnie po prostu jak mieszkańcy Kalisza odnoszą się do tego bo magistrat to magistrat ale mieszkańcy to coś ważniejszego.
Pozdrawiam.
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
No cóż, na obronę normalności mieszkańców mogę napisać
4 Sierpnia, 2014 - 10:28
że samo przemówienie bula było podejrzanie krótkie.
W dodatku ja żadnych braw nie słyszałam, a to naprawdę parę metrów od mojego domu się działo.
Szybciutko się gostek zawinął i gdzieś w teren pojechał.
Tutaj w tym mieście rządzą moim zdaniem środowiska sld niestety, większość stołków to oni trzymają.
W starym stylu, nie denerwując ludzi robią swoje. A bul to w końcu mentalnie ich druh... chyba w tym się zgodzimy? :))
Astra - Anna Słupianek
Astra 4 Sierpień, 2014 - 10:28
4 Sierpnia, 2014 - 10:38
A dzięki za tę krótką relację. O silnej pozycji SLD słyszałam jakiś czas temu z innych źródeł więc jeszcze jedno potwierdzenie doszło.
A bul no cusz żec..... ;););)
Pozdrawiam.
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
patriotyzm inaczej !!!
4 Sierpnia, 2014 - 22:11
Maruś Przyjacielu,
tutaj śmieć podlaski błotem chlapie
a tam Zobacz.....błoto reality
kto reżyseruje ten syf co ma deprecjonować
POLSKĘ i
TĘ WIELKĄ
I tak Bolesną dla Nas Polaków, Patriotów Rocznicę ???
raby wielkiego brata ?....i makreli sługi ?
Chyba 2 lata temu komotuskie mendy zorganizowały 1 Sierpnia w Warszawie koncert tej d...y madonny.
Dziś te same ciemne siły piejo z zachwytu nad niebywałym "sukcesem" błotnym w Kostrzyniu nad Odrą.
Podobno 750 tysięcy młodych ludzi pod dyrekcją tego gostka od
"róbta se - co se chceta",
taplało się w błocie.
1 Sierpnia "uczczono"
"godnie"
k.....a ich ....ć !
Astro - ostatnie 2 zwrotki jakież aktualne ! Do bulu !
2 Sierpnia, 2014 - 01:25
Pozdrawiam.
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
5*
1 Sierpnia, 2014 - 22:00
...tamta Polska to nie jest ta Polską...dziś już nie mamy cojones...płyniemy z prądem, jak zdechłe ryby...ale rocznica godziny W woła o pomstę do nieba, dziś ci, którzy "rządzą" podpinają się perfinie pod obchody...rzygać się chce widząc tych zakłamanych parchów, którzy w razie "w", kiedy nasz Naród się w końcu obudzi bedą spierdalać, gdzie pieprz rośnie ...jeszcze będzie normalnie...Bóg da nam tę łaskę...mocno w to wierzę...pozdrawiam niepoprawnie
http://trybeus.blogspot.com/
trybeusie
1 Sierpnia, 2014 - 22:22
Nic dodac, nic ująć.
Może Pan Bóg uchroni Polskę. Może da nam życ jak ludzie godni.
Mozna da nam byc Polakami!
Pozdrawiam
Podobało mi się
1 Sierpnia, 2014 - 22:10
jak w jednym wywiadzie pan Tomasz Stańko powiedział, że Polacy mieli już dość nazywania ich przez 5 lat "polskimi świniami" (tak nas nazywali Niemcy podczas okupacji) i czekali wybuchu PW jako jedynej alternatywy aby zrzucić pęta. Nie wiem czy taka sytuacja zadziałałaby w dzisiejszych czasach kiedy ludzie są odarci z patriotyzmu a dla niejednego pojęcie ojczyzny jest tak odległe jak wczasy na Marsie i nawet nie zastanawiają się nad utratą naszej suwerenności. Planowa propaganda medialna zrobiła swoje.
Pozdrawiam
Szpilka
Szpilko
1 Sierpnia, 2014 - 22:25
(..Tomasz Stańko powiedział, że Polacy mieli już dość nazywania ich przez 5 lat "polskimi świniami"
Pełna zgoda. Dziś niektórzy wręcz lubują się tarzać w bagnie. Bagno do nich bardziej przemawia.
Boze drogi, kiedys najgorsze męty społeczne chowały się po kątach za II rp.
Dziś to robactwo wylazło na wierzch i nami rządzi. I nas zaraża.
Czy my jestesy jeszcze narodem??
Pozdrawiam!
Thomas Jefferson -robactwo wyłazi bo ma wsparcie robactwa
2 Sierpnia, 2014 - 01:19
większego kalibru.
Z drugiej strony dobrze, że wyłazi - przynajmniej wie się kto zacz i można łatwiej się policzyć.
A ilu jeszcze czuwa i czeka zakamuflowanych ?
Myślę, że jeszcze wciąż jesteśmy narodem, tylko część jego ma świadomość i z niej korzysta, część jest zagubiona jakby i spora część wciąż jeszcze jest zahipnotyzowana kapiącą z kranu ciepłą wodą. I my zamiast zastanawiać się nad tym pytaniem skierujmy lepiej energię na te dwie grupy bo z nich wciąż można kogoś uszczęknąć. I nie powiem żeby elyta w tym nie pomagała... Dziś czytałam relacje z Powązek, były cisza i skupienie ale gdy pojawił się Komorowski, nastąpiła negatywna reakcja. Nie obchodzi mnie co on sobie pomyślał wtedy, pewnie jako miś o bardzo małym rozumku wziął ją tylko za reakcję względem swojej osoby ale mogę się zalożyć, że był to protest skierowany do całej elyty, którą on jako głowa państwa reprezentuje.
Dziś miałam telefon z Warszawy i padły ze strony mego rozmówcy słowa krytyki pod adresem Powstania, jego dowództwa. Wiesz co powiedziałam memu rozmówcy ? Powiedziałam, że jeśli pan prezydęt tak pięknie, tak wzniośle mówił dziś o Powstaniu, o jego potrzebie, o tym, że trzeba uszanować tę ofiarę to niech on nie podważa słów swego prezydęta. Wymiękł momentalnie choć okrutnie z niego zakpiłam, tylko myślę że się nie połapał. Na koniec rozmowy powiedział - wiesz, ty masz rację z tym Powstaniem.... Pewnie dopiero jutro się pokapuje, że Komorowski robi z niego durnia.
Pozdrawiam z 5*..
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Contesso
2 Sierpnia, 2014 - 11:13
Myślę, że jeszcze wciąż jesteśmy narodem, tylko część jego ma świadomość i z niej korzysta, część jest zagubiona jakby i spora część wciąż jeszcze jest zahipnotyzowana kapiącą z kranu ciepłą wodą. I my zamiast zastanawiać się nad tym pytaniem skierujmy lepiej energię na te dwie grupy bo z nich wciąż można kogoś uszczęknąć.
Zgadzam się, tylko zauważ, że ci zarówno ci "zagubieni" jaki "zahipnotyzowani" mają specyficzne myślenie. Rozmawiałem ostatnio, z racji zawodu z mlodymi ludzmi. I wielu z nich
wyraża rozczarowanie Tuskiem. Ale mówią, że mają alternatywy. Podaję mi możliwości. Od razu je odrzucają, z naciskiem, że dodają: na Kaczyńskiego i Pis nie zagłosują.
I podają mi stek propagandy.Gdy próbuję na logikę rozsupłać ten węzeł ich wypowiedzi, rozmowa się kończy.
Wydaje się, także, między nami pisząć, że aby przeciągnac w ogóle takich ludzi i nie tylko ich, trzeba im coś "mocnego" zaoferować. Ludzie będą oczekiwali natychmiastowych zmian,
I jak tego dokonać?
Pozdrawiam,
tj.
Contesso
2 Sierpnia, 2014 - 11:13
Myślę, że jeszcze wciąż jesteśmy narodem, tylko część jego ma świadomość i z niej korzysta, część jest zagubiona jakby i spora część wciąż jeszcze jest zahipnotyzowana kapiącą z kranu ciepłą wodą. I my zamiast zastanawiać się nad tym pytaniem skierujmy lepiej energię na te dwie grupy bo z nich wciąż można kogoś uszczęknąć.
Zgadzam się, tylko zauważ, że ci zarówno ci "zagubieni" jaki "zahipnotyzowani" mają specyficzne myślenie. Rozmawiałem ostatnio, z racji zawodu z mlodymi ludzmi. I wielu z nich
wyraża rozczarowanie Tuskiem. Ale mówią, że mają alternatywy. Podaję mi możliwości. Od razu je odrzucają, z naciskiem, że dodają: na Kaczyńskiego i Pis nie zagłosują.
I podają mi stek propagandy.Gdy próbuję na logikę rozsupłać ten węzeł ich wypowiedzi, rozmowa się kończy.
Wydaje się, także, między nami pisząć, że aby przeciągnac w ogóle takich ludzi i nie tylko ich, trzeba im coś "mocnego" zaoferować. Ludzie będą oczekiwali natychmiastowych zmian,
I jak tego dokonać?
Pozdrawiam,
tj.
Szpilko
1 Sierpnia, 2014 - 22:25
(..Tomasz Stańko powiedział, że Polacy mieli już dość nazywania ich przez 5 lat "polskimi świniami"
Pełna zgoda. Dziś niektórzy wręcz lubują się tarzać w bagnie. Bagno do nich bardziej przemawia.
Boze drogi, kiedys najgorsze męty społeczne chowały się po kątach za II rp.
Dziś to robactwo wylazło na wierzch i nami rządzi. I nas zaraża.
Czy my jestesy jeszcze narodem??
Pozdrawiam!
@Thomas Jefferson
1 Sierpnia, 2014 - 22:58
"Tak więc, drodzy "realiści" - i co spod znaku Ziemkiewicza, i co spod znaku Tuska - być może już do pewnego stopnia wasza pedagogika wstydu zwycięzyła"
---> A ja kiedyś miałem pretensje do Jarosława Kaczyńskiego, że zaatakował Ziemkiewicza, gdy wydawało się, że ten, w czasie ich rozmowy w tv, chce pomóc. Czyżby Kaczyński już wtedy wyczuł, że nie zawsze może zaufać ...
Pozdrawiam
1normalnyczlowiek
1normalnyczlowiek
1 Sierpnia, 2014 - 23:09
Wiesz,
najgorzej oceniam Warzechę, który budzi we mnie odruchy wymiotne.
Ziemkiewicz pisze politycznie w wiekszosci dobrze, sensownie ocenia rzeczywistość - tzreba mu to oddać.
Ale to, co pisze o PW mierzi mnie wyjątkowo i nie mogę juz tak na niego patrzeć, jak kiedyś.
Pozdrawiam.
@Thomas Jefferson
1 Sierpnia, 2014 - 23:32
Dla mnie również to niepojęte, że w niektórych sprawach, wybitni dziennikarze, pisarze, mądrzy przecież ludzie, nagle odlatują w dziwne klimaty ...
Pozdrawiam
1normalnyczlowiek
I pomyśleć, że Ziemkiewicz był gościem...
2 Sierpnia, 2014 - 00:02
... w "Rozmowach niedokończonych" w Radio Maryja! Szok!!!
Słuchałem i mam archiwalne nagranie audio.
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Wklej to Janku
2 Sierpnia, 2014 - 01:14
Dziwie sie , ze ten "gufniaz" jest , tam wpuszczany , tym bardziej , ze za konflikt miedzy oj. Rydzykiem a T. Sakiewiczem wini on oj. Rydzyka .
Pozdrawiam Eve i Ciebie .
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Romku, - wklejam 3 linki do audio wypowiedzi R. Ziemnkiewicza
2 Sierpnia, 2014 - 09:05
27 września 2012 r. Rafał Ziemkiewicz był gościem w RM audycji
"Rozmowy niedokończone". Temat: "Jak przebudzić Polskę?"
Red. "RaZ" miał tam okazję mówić długo i "soczyście", bez przerywania
wypowiedzi, - w przeciwieństwie do tego, jak to się dzieje w mainstreamach.
Ocenę wypowiedzi red. "RaZa" pozostawiam potencjalnym słuchaczom.
Materiał audio można pobrać na swój komputer pod wskazanymi linkami:
cz.1. http://www.radiomaryja.pl/multimedia/jak-przebudzic-polske/
cz.2. http://www.radiomaryja.pl/multimedia/jak-przebudzic-polske-cz-ii/
cz.3. http://www.radiomaryja.pl/multimedia/jak-przebudzic-polske-cz-iii/
Pozdrawiam,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Akurat nie słuchałam ani nie oglądałam
2 Sierpnia, 2014 - 17:13
wówczas Ziemkiewicza w RM, ale to był rok 2012. Teraz mamy 2014 więc dla tych, którzy zmieniają swoje poglądy to okres zupełnie wystarczający. Ciekawe czy jeszcze kiedyś ten pan nie zmieni swego zdania w zależności od koniunktury politycznej? Farbowane lisy tak już mają.
Pozdrawiam
Szpilka
Szpilko - tyle, że pan Z. już w 2010 roku-choć nieśmiało-zaczął
2 Sierpnia, 2014 - 23:28
demonstrować "lewoskręt". Mam na myśli przełomową datę 10 kwietnia 2010, jak również rozumiem, że są media w Polsce, które wciąż starają się hołdować starej zasadzie i misji dziennikarstwa, polegających na rzetelności, a zatem na obiektywnym daniu rzeczy świadectwa. RM i TVTrwam to dziś chyba jedyne media pod względem tej tradycji i rzetelności. Niemniej wydaje mi się, że często forują nie tych, których powinne. Tak to delikatnie ujmę...
;);)
Pozdrawiam.
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Satyrze,
Komentarz ukryty i zaszyfrowany
Komentarz użytkownika Szlachetka podlaski został oceniony przez społeczność dość negatywnie. Został ukryty i zaszyfrowany poprzez usunięcie samogłosek. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 3. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność jakkolwiek ciężko Ci będzie go odczytać. Pamiętaj, że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
2 Sierpnia, 2014 - 12:32
... w dróżnn d tkch gmn jkch t płn, Zmkwcz ptrf MYŚLĆ!
Tez dalem 5
1 Sierpnia, 2014 - 23:14
Za ten wpis jedynki daja wrogowie i ci co w glowie nic nie maja . Uwazam , ze w kazdym polskim domu powinna byc bron i Polacy , ktorzy ta bronia potrafia sie poslugiwac , tymczasem w Polsce przypada na glowe mieszkanca , mniej broni palnej anizeli na przyklad w Szwecji . Grzegorz Braun , za powiedzenie : Polacy na strzelnice , oberwal od samego Tomasza Sakiewicza . Ziemkiewicz atakujac wielokrotnie przywodcow PW pokazal , ze sam zakwalifikowal siebie do "polactwa" (jego okreslenie i tytul jego ksiazki) . Niestety Polska dzisiaj nie jest taka jak byla przed wojna i w czasie wojny , wtedy nie osmieszano patriotyzmu i nie bylo tyle tysiecy obcych agentow i zdrajcow , ludzie nie byli poddawani obrobce przez telewizornie .
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Tez dalem 5
1 Sierpnia, 2014 - 23:16
Za ten wpis jedynki daja wrogowie i ci co w glowie nic nie maja . Uwazam , ze w kazdym polskim domu powinna byc bron i Polacy , ktorzy ta bronia potrafia sie poslugiwac , tymczasem w Polsce przypada na glowe mieszkanca , mniej broni palnej anizeli na przyklad w Szwecji . Grzegorz Braun , za powiedzenie : Polacy na strzelnice , oberwal od samego Tomasza Sakiewicza . Ziemkiewicz atakujac wielokrotnie przywodcow PW pokazal , ze sam zakwalifikowal siebie do "polactwa" (jego okreslenie i tytul jego ksiazki) . Niestety Polska dzisiaj nie jest taka jak byla przed wojna i w czasie wojny , wtedy nie osmieszano patriotyzmu i nie bylo tyle tysiecy obcych agentow i zdrajcow , ludzie nie byli poddawani obrobce przez telewizornie .
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
romanie
1 Sierpnia, 2014 - 23:24
Niestety Polska dzisiaj nie jest taka jak byla przed wojna i w czasie wojny , wtedy nie osmieszano patriotyzmu i nie bylo tyle tysiecy obcych agentow i zdrajcow , ludzie nie byli poddawani obrobce przez telewizornie
Podzielam twoją opinię. Smutne to, ze staczamy się na dno , a czesc narodu jest zdegenerowna i nic los los Ojczyzny nie obchodzi.
W Ameryce też się czci "klęski" - Alamo, Wojnę Secesyjną, a u nas doczepiono sie do Powstania.
Gdyby Amerykanie mieli takie Powstanie, to by nakrecili setki filmów. I byłaby wielka duma z wielkich bohaterów.
pozdrawiam,
TJ.
Alamo
2 Sierpnia, 2014 - 00:55
Dla Amerykanow fort Alamo jest symbolem bohaterstwa , tak jak dla Polakow Westerplatte i Powstanie Warszawskie . Fort ten bronilo 189 zolnierzy przez tydzien czasu , mieli przeciwko sobie dziesieciokrotnie wiecej Meksykanow , po tygodniu zgineli wszyscy ale ich poswiecenie i bohaterstwo sklonilo Amerykanow do wstepowania do wojska , co z kolei przyczynilo sie do wygrania wojny . Co do wojny secesyjnej inaczej zwanej wojna domowa to nie mozna jej nazywac kleska , chyba , ze zalezy to do kogo jest skierowane pytanie . Zginelo wtedy 620 tys. zolnierzy co na tamte czasy bylo olbrzymia iloscia , niewolnicy otrzymali wtedy wolnosc , ale wygrana polnocy , zapobiegla podzieleniu sie Stanow na dwa panstwa . PW zrobilo wrazenie na samym Stalinie , prawdopodobnie dzieki niemu Polska nie stala sie sowiecka republika , Stalin obawial sie zrywu Polakow na skale PW . Zyciorys kazdego uczestnika PW moglby byc scenariuszem do filmu , moze kiedys zacznie sie krecic wiecej filmow o pieknych kartach historii Polski , na przeszkodzie stoi antypolska banda niszczaca wszystko co polskie .
Pozdrawiam
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
mala poprawka
2 Sierpnia, 2014 - 01:04
Zamiast "niewolnicy otrzymali wtedy wolnosc , ale wygrana polnocy zapobiegla podzieleniu sie Stanow na dwa panstwa" powinno byc "niewolnicy otrzymali wtedy wolnosc a wygrana polnocy ... . Inaczej moglbym byc zle zrozumiany , jako ten , ktory popiera niewolnictwo .
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
K S S !!!
2 Sierpnia, 2014 - 09:05
Więcej optymizmu Bracia i Siostry.
Dziś byłem w sklepie po mój Polski Chlebuś.
Rozmawiałem z Panią Kasią. Miała wtedy w 44 niecałe 5 lat.
Warszawianka od zawsze.
Opowiedziała mi jak jej starsza Kuzynka, wtedy 19, piękna dziewczyna poniosła śmierć zastrzelona przez snajpera gdy przechodziła przez warszawską ulicę z dwiema koleżankami.
One zdążyły przed śmiercią.
Pani Kasia, Warszawianka, dziś prawie chyba 70 latka,
Powiedziała do mnie z nerwem:
- GDYBY DZIŚ ZASZŁA POTRZEBA WESZŁABYM NA BARYKADY !
- Nie bałabym się niczego !
Opowiedziała mi o swym ojcu, który JĄ w takim duchu wychowywał.
NIE BAĆ SIĘ W ŻYCIU NICZEGO !
Był zecerem w drukarni jakiejś warszawskiej.
Ktoś doniósł do bandytów niemieckich. Podjechała buda nocą. Zabrali ojca i dwóch jeszcze pracowników, synów.
Nie wrócili nigdy do domu.
Groby ich dzisiaj Na Nekropolii w Palmirach.
Matka uciekła z dwójką małych dzieci z domu nad drukarnią, bo ktoś jej powiedział, że jak zabrali ojca to mogą przyjechać po resztę rodziny.
Przeżyli tamto piekło zgotowane przez s....s....synów zza Odry i ich sojuszników sowieckich.
Dziś czas trudny jest i robi się jeszcze trudniejszy, ale....
Pani Kasia nie bałaby się niczego. Ile takich Kaś jest siwowłosych w Polsce ?
U starszych ludzi lęku nie ma.
Przypominam, jak były wydarzenia przed Krzyżem na Krakowskim, gdy jakiś śmieć z mikrofonem podszedł do Starszej Babci pytając JĄ o coś tam, Ona zoczywszy logo na kamerze idącej za gostkiem
t usk v ision n etwork,
a głupka z mikrofonem, mając pod ręką, nie zastanawiając się nic, walnęa go w łeb swoją damską torebką i śmieć zaczął wiać, by nie oberwać więcej.
Zapamiętałem ten obrazek.
Duch w Narodzie Jest.
Poeta, Historyk, Marek Rymkiewicz w tym samym temacie, w obszernym wywiadzie, którego kiedyś udzielił Gazecie Polskiej, Wspominał o czymś takim jak
ROKOSZ.
I mówił o czasach trudnych. Wspominał przeszłość. On Historyk, zna szczegóły z Tej Naszej Przeszlości.
Mówił, że
ROKOSZ
TO
Święte Odwieczne Prawo Polaków
JEST !
Które wyżej !
nad wszelkie stanowione przez jakąkolwiek władzę agenturalną prawa.
Konkludując,
Pan Marek Rymkiewicz, Poeta Historyk Powiedział:
- PRZYJDZIE ROKOSZ I ZDMUCHNIE
tych wszystkich agentów !
całe to agenturalne, mafijne, zbrodnicze, PeO !
PRZYJDZIE ROKOSZ
ich zdmuchnie i zostanie tylko po nich smód historii.
Wierzę Starszym Ludziom. Wierzę Pani Kasi i Wierzę Poecie Historykowi, Markowi Rymkiewiczowi.
Powiedział
ON
tam jeszcze, że Nasz Naród pozornie uśpiony i niezdolny do buntu, gdy zdawałoby się bezkarnie mogą
GO
niszczyć okupanci,
ZAWSZE
Znajdował w Sobie Ducha i Moc,
by chwycić wroga za twarz.
K S S
KOŚCIÓŁ ! SZKOŁA ! STRZELNICA !
I POLSKA POLSKĄ BĘDZIE !!!
No i Są Jeszcze Bracia Kibole.
I Wspaniałe Marysie, Jak Ta Z Gorzowa.
poeto
2 Sierpnia, 2014 - 12:29
Dzieki poeto za pokrzepienie serc:)
Pozdrawiam,
tj.
Romanie
2 Sierpnia, 2014 - 11:17
Oczywiscie.. Mi jedynie chodziło o to, że sama klęska czy porażka nie jest powodem do wstydu. Amerykanie mają "nieco
lepiej", bo w konsekwencji Alamo prowadzilo do póxniejszego zwycięstwa. PW - niestety nie.
Południe, jak zauważyłes, czci swoją "porażkę". Z ich perspektywy to był zryw i wielu nadal woli :state rights" niż rząd federalny. I niektórych momentach grozi "wyjściem z Unii".
Pozdrawiam,
tj.
Pieprzeni gnoje, najpierw się postawili Niemcom...
Komentarz ukryty i zaszyfrowany
Komentarz użytkownika Szlachetka podlaski został oceniony przez społeczność dość negatywnie. Został ukryty i zaszyfrowany poprzez usunięcie samogłosek. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 3. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność jakkolwiek ciężko Ci będzie go odczytać. Pamiętaj, że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
2 Sierpnia, 2014 - 12:31
... ptm prws spprzyl d Lndyn Pryż, b bl sę włsn dpy! Tk jst ws prwd, PSwsk pkrcz!
Korwin Mikke dba o oryginalność posługując się czasem głupotą
2 Sierpnia, 2014 - 13:09
Byłem 9 - letnim dzieckiem jak wybuchło Powstanie Warszawskie. Mieszkałem w Warszawie na Woli.Zapamiętałem wiele i dzisiaj jak słyszę różne wypowiedzi "mądrali" lub "historyków", niektórych polityków, którzy sami nigdy nie doświadczyli ani wojny, ani powstań , a autorytatywnie i butnie stwierdzają, że Powstanie Warszwskie było głupotą, nieopowiedzialnośćią przywódców i błędną decyzją to powstaje we mnie bunt, rozżalenie, a nade wszystko podziw na bez miar głupoty ludzi tak wypowiadających się. Otóż Powstanie Warszawskie niezależnie od decyzji płynących z góry i tak by wybuchło. Ten wybuch byłby nieuchronny i spontaniczny. Lata poniewierki, upodlenia ludzi, mordowania warszawiaków w okresie całej okupacji, bezmiar zniszczenia rodzin, wyłapywania ludzi, roztrzeliwania, głodzenia i traktowania jak bydło przebrało miarę i w całej społeczności powstała naturalna dla ludzi chęć odwetu za wszelką cenę.Niemal nie było rodziny, która w okresie ciemnej nocy okupacji nie straciła kogoś bliskiego. Pamiętam atmosferę tych dni - początku Powstania wielki entuzjazm szczególnie młodych ludzi ich bezinteresowność pomocy, współdziałania, tęsknotę do Polski Wolnej i obowiązek pomszczenia zbrodni, poniewierki i upodlenia wobec okupanta, czy bezwzględną chęć walki. Tym bardziej taka potrzeba wzrastała kiedy okazało się, że niemieckie wojska ponosząc porażki wycofują się z linni frontu wschodniego i zachodniego. Co więcej nasi "przyjaciele " z za Bugu ulotkami wzywali mieszkańców stolicy do chwycenia za broń i walkę z okupantem.Najbardziej szlachetni ludzie pełni patriotyzmu przedkładający honor, Boga i Ojczyznę ponad "uciechy" wegetacji niewolniczej chwycili za broń i w pełni świadomi, że swoją postawą ryzykują utratę własnego życia, oddali je w nadziei , że Polska dzięki nim nie zginie i powstanie z kolan. Niestety nadzieja, którą pokładali jest i dzisiaj nadal aktualna i nie została do dzisiaj spełniona, a co gorsza nie widać zbyt wielu dla których ma to jakiekolwiek znaczenie - liczy się kasa, konsumpcjea wygodne bezstresowe życie i .. taniec z gwiazdami. Do tego wszyskiego "mędrcy" czyli znawcy od wszystkiego oceniają według swoich kryteriów postawę ludzi z tamtych lat, ludzi szlachetnych i odważnych. Oczywiście nowoczesne kryteria, które akceptują zdrady, obłudę, tchórzostwa i sprzedajność pozwalają na takie oceny.
Pod sąd Panie Kowinie to przede wszystkim należałoby postawić obecnych władców III RP i okrągłostołową hałastrę, ale w tym temacie nie widzę u Pana wystarczającej determinacji. Ludzi Zmarłych nie należy stawiać pod żaden sąd ludzki, bowiem staneli już przed sądem Bożym, który nie jest ani politycznie poprawny, ani skorumpowany jak sądownictwo III RP.
Mir Donacie
2 Sierpnia, 2014 - 13:13
Nie mógłbym lepiej tego ująć.
Serdecznie ci dziękuję za te słowa. Także uwazam, aby oceniac tych ludzi, należy brac pod uwagę realia w których przyszło im zyc.
Nienawiśc, buta rady panów, któzy i tak jeszcze przed wojną przeznaczyli Polaków do eksterminacji.
Pozdrawiam,
Tj.
porownanie
2 Sierpnia, 2014 - 17:50
Jaka jest roznica miedzy wiedza a glupota ?- wiedza i madrosc maja granice , glupota nie . Niestety , niektore tak zwane autorytety wykazuja sie nie tylko glupota ale czyms jeszcze gorszym .
Pozdrawiam
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika Kazek został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
3 Sierpnia, 2014 - 00:20
Kazek
Kazek - bochateż GW tesz ma cienszkie rzycie !
3 Sierpnia, 2014 - 02:24
:D:D:D
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński